abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195806771
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:

En door..
pi_195806783
:M
pi_195806784
It's over 1000!
pi_195806787
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

3-5 dagen om een afspraak te maken? Hoe kom je daar nou weer bij? Dat duurt een paar minuten en vaak kun je al de volgende dag terecht.
Veel mensen gaan zich pas laten testen als de klachten wat heviger worden, of wanneer ze het nodig hebben voor werk, kinderopvang en wat voor reden ook. Bij een keertje kuchen/snotteren gaan ze niet gelijk bellen. Stel jij wordt maandagochtend wakker met een snotneus. Eerste wat je denkt is: Hm, wellicht op de tocht gelegen, even aankijken. Dag kabbelt zo door. Tweede dag weer, en die snotneus wordt niet minder. Paracetamolletje erbij, en eind van de dag toch maar even een afspraak maken. Tegen de tijd dat je dan getest wordt zit je al eind dag 3 of in dag 4.
  Redactie Frontpage vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:43:48 #5
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195806789
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:41 schreef Scrummie het volgende:
! Op naar #1001.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_195806794
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:38 schreef Elan het volgende:

[..]

Veel die dat riepen posten hier niet meer.
Oh jawel en veel die riepen dat we maar gewoon moesten afwachten ook.

Vraag me ook nog steeds af of nog een lockdown nodig was geweest wanneer ze in augustus al meer hadden ingegrepen in 't Westen vh land.

Maar goed, stiekem hoop ik dat de maatregelen nog wel effect gaan hebben. Zeggen dat er geen maatregelen zijn. :') Dat kun je alleen maar zeggen wanneer de maatregelen je op geen enkele wijze raken en sommigen worden echt heel hard geraakt.
Go hard or go home
pi_195806795
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:41 schreef VoMy het volgende:

[..]

Mijn hemel. Mensen die symptomen ontwikkelen maken niet direct een afspraak. De gemiddelde mens wacht gewoon even af hoe die symptomen zich doorontwikkelen, al dan niet thuis.
Hoe lang is even? Je kunt er niks zinnigs over zeggen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:44:18 #8
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195806803
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:40 schreef Salina het volgende:
@:Dven hier moet jij ook gepost hebben.
'

Gemist! :'(

Maar had ik niet goed begrepen dat dit eigenlijk pas topic nummer 1000 is omdat we een nummertje missen? O-)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:44:32 #9
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195806807
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nou, ik heb het afgeschat op een paar dagen. Je mag aan de onderkant van de schatting gaan zitten als je dat wil.
pi_195806814
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:36 schreef Nielsch het volgende:
Komen al die lui die riepen 'er komt geen tweede golf, corona is voorbij' nog in dit topic?
Ik ben er nog hoor, mans genoeg om te te geven dat ik daarin fout zat.

Maar het blijkt wel dat halfzachte maatregelen dit virus niet tegenhouden. En enige wat echt helpt is een keiharde lockdown en of je dat moet willen ten koste van de rest is een vraag die ik nog steeds met nee zou beantwoorden.
pi_195806816
Groningen daalt wel flink qua besmettingen.
Worden veel mensen boos als ik denk dat de herfstvakantie heeft geholpen?
Go hard or go home
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:45:22 #12
3542 Gia
User under construction
pi_195806826
quote:
89s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:43 schreef LTVDK het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was het maar een sprookje.
pi_195806831
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:44 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nou, ik heb het afgeschat op een paar dagen. Je mag aan de onderkant van de schatting gaan zitten als je dat wil.
2 dagen dus? Dan kom ik nog niet veel verder dan 10 dagen van besmetting > symptomen > afspraak maken > testen > uitslag.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:45:48 #14
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195806836
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:44 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Maar het blijkt wel dat halfzachte maatregelen dit virus niet tegenhouden. En enige wat echt helpt is een keiharde lockdown en of je dat moet willen ten koste van de rest is een vraag die ik nog steeds met nee zou beantwoorden.
Als de ziekenhuizen vol zijn, zit er weinig anders op.
pi_195806846
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik denk wel dat we dat redelijk kunnen. Wanneer iemand contact met de GGD opneemt wordt de data op DOO gezet op de dag dat de klachten begonnen. Ofwel: Wanneer degene zelf aangaf klachten ontwikkeld te hebben.

Stel dat we die erbij pakken en kijken wanneer die gemiddeld aangepast is, dan kunnen we zien hoe lang het gemiddeld duurt voor mensen contact opnemen, met een bandbreedte.

Ik kan op dit moment niet bij mijn data dus kan 't zo snel zelf even niet opzoeken, maar kan van 't weekend wel even proberen of ik er wat van kan maken. Misschien kan @_serial_ er ook wel een hippe grafiek van maken :+
pi_195806849
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:44 schreef Dven het volgende:

[..]

'

Maar had ik niet goed begrepen dat dit eigenlijk pas topic nummer 1000 is omdat we een nummertje missen? O-)
Dit is echt #1000, omdat na #998 nog een keer #998 is aangemaakt om het kloppend te krijgen. Je hebt gewoon niet in #1000 gepost. :'(

Nou ja, toch fijn weekend. En pas een beetje op in de nachtclubs daar. *O*
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_195806856
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:44 schreef Dven het volgende:

[..]

'

Nee, is al eerder gecorrigeerd, sorry :)
pi_195806859
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:45 schreef Tijn het volgende:

[..]

Als de ziekenhuizen vol zijn, zit er weinig anders op.
Dat is een beetje het standaard antwoord (en begrijpelijk - want het is de waarheid), maar ooit komen we op een punt dat je mag gaan verlangen dat er verder word gedacht dan dat. Dat ze er iets aan gaan doen ipv vooral te roepen dat we in lockdown moeten vanwege de ziekenhuizen. Dat voelt wat afwachtend aan. Wetende dat er bij elke lockdown talloze bedrijven instorten. Waardoor je veel meer mensen raakt.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2020 14:48:39 ]
pi_195806867
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:43 schreef Zipportal het volgende:
Wat waren de cijfers tijger?
Groot fan van User Wotte
pi_195806872
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat is een beetje het standaard antwoord (en begrijpelijk - want het is de waarheid), maar ooit komen we op een punt dat je mag gaan verlangen dat er verder word gedacht dan dat. Dat ze er iets aan gaan doen ipv vooral te roepen dat we in lockdown moeten vanwege de ziekenhuizen. Dat voelt wat afwachtend aan.
We hoeven niet in lockdown als we ons aan de regels gaan houden (allemaal).
pi_195806874
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:44 schreef Noek het volgende:
Groningen daalt wel flink qua besmettingen.
Worden veel mensen boos als ik denk dat de herfstvakantie heeft geholpen?
Ja Twente bijvoorbeeld.
pi_195806876
op naar de 20.000 denk ik?
pi_195806881
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:48 schreef Tjacka het volgende:

[..]

1.007.
pi_195806885
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:48 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Positief getest: 10007
Totaal: 272401 (+9996 ivm -11 corr.)

Opgenomen: 112
Totaal: 14352

Opgenomen op IC*: 40
Huidig: 488
Totaal: 4084
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)

Overleden: 46
Totaal: 6964 (+45 ivm -1 corr.)
pi_195806897
pi_195806902
Nou, we zijn gedoemd. Het was leuk jullie gekend te hebben.

Meer dan 10.000 besmettingen.......
pi_195806903
quote:

[..]

Dat is een beetje het standaard antwoord (en begrijpelijk - want het is de waarheid), maar ooit komen we op een punt dat je mag gaan verlangen dat er verder word gedacht dan dat. Dat ze er iets aan gaan doen ipv vooral te roepen dat we in lockdown moeten vanwege de ziekenhuizen. Dat voelt wat afwachtend aan. Wetende dat er bij elke lockdown talloze bedrijven instorten. Waardoor je veel meer mensen raakt.
Maar dat riep ik in april al. We kunnen niet eeuwig blijven wachten op een vaccin. We zijn een half jaar verder maar een alternatief is er nog steeds niet.
pi_195806907
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Inmiddels wel duidelijk dat dat toch niet gebeurd. Daar zijn er teveel mensen voor. Hoeft niet eens expres te gebeuren overigens. Mensen zijn gewoon niet gemaakt om zo lang met beperkingen te leven. Toenadering etc gebeurt dan vanzelf wel; zelfs als je echt probeert om de maatregelen te respecteren.

quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Maar dat riep ik in april al. We kunnen niet eeuwig blijven wachten op een vaccin. We zijn een half jaar verder maar een alternatief is er nog steeds niet.
Wat ik gewoon met je eens ben. Ook in het voorjaar al :P

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2020 14:50:37 ]
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:50:24 #29
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195806914
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:46 schreef Salina het volgende:

[..]

Dit is echt #1000, omdat na #998 nog een keer #998 is aangemaakt om het kloppend te krijgen. Je hebt gewoon niet in #1000 gepost. :'(

Nou ja, toch fijn weekend. En pas een beetje op in de nachtclubs daar. *O*
Nooo :'(

Nouja, op naar nr 10.000 dan? :X

De nachtclubs hier zal je me van mijn leven niet vinden. Kleine 10 jaar geleden tweemaal geweest en dat is meer dan genoeg :+ Houd het wel bij het terras van m'n stamcafe. Die bubbel van een mannetje of 8 is klein genoeg om het nog voor mezelf goed te kunnen praten :@
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195806918
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:
Hoe groot is de kans dat de GGD inmiddels verder opgeschaald is en nog meer testen uitvoert, denken jullie?
Punt is vooral dat "de GGD" niet bestaat en de complexe aansturing het opschalen belemmert, zo constateerde IGJ in ieder geval medio september.

Zo kunnen veel GGD'en personeel onderling niet uitwisselen, omdat ze andere testmethoden hanteren en is er geklungel met de registratiesoftware. De aansturingsketen is laten we zeggen ook al niet bepaald gecentraliseerd:

When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_195806924
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:49 schreef HPoi het volgende:

400 meer dan gisteren toch?
Valt mee.
pi_195806926
quote:

[..]

Daar ben ik dus totaal niet van overtuigd eerlijk gezegd. Binnen de regels is nog steeds het een en ander mogelijk wat besmettingen oplevert.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:51:08 #33
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195806927

Twente rood _O_
pi_195806932
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Inmiddels wel duidelijk dat dat toch niet gebeurd. Daar zijn er teveel mensen voor. Hoeft niet eens expres te gebeuren overigens. Mensen zijn gewoon niet gemaakt om zo lang met beperkingen te leven. Toenadering etc gebeurt dan vanzelf wel; zelfs als je echt probeert om de maatregelen te respecteren.
[..]

Absoluut, je kunt prima van alles ontwijken en het alsnog oplopen heb ik het idee.
pi_195806934
Vanaf nu is een mondkapje in dit topic dragen verplicht :M
blablablabla
pi_195806943
Maar op basis van 't aantal doden zaten we in de piek van maart op ongeveer 20.000 besmettingen per dag ofzo?
pi_195806945
Jammer hoor, ik vind Twente leuk. Is toch anders dan dat het in Amsterdam is.
Go hard or go home
pi_195806953
Mooie grafiek, toont volgens mij aan dat de 'paniek' hier correleert met het aantal ziekenhuisopnames en dus proportioneel is.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195806964
quote:

[..]

Dat is een beetje het standaard antwoord (en begrijpelijk - want het is de waarheid), maar ooit komen we op een punt dat je mag gaan verlangen dat er verder word gedacht dan dat. Dat ze er iets aan gaan doen ipv vooral te roepen dat we in lockdown moeten vanwege de ziekenhuizen. Dat voelt wat afwachtend aan.
Dat moment is nu. Laat de Jonge etc zich lekker bezig houden met het laten overleven van de zorg, maar een duurzame lange termijnstrategie is nu gewoon nodig. In dat document van het Red Team hadden ze het over 1 tot 3 jaar. Zie jij het voor je dat we de komende 3 jaar van september tot maart dit gedoe hebben?

Er is geen visie, en ik kan tot nu toe geen enkel land ontdekken wat daadwerkelijk een visie heeft. Wat voor impact heeft deze situatie op de gezondheid van mensen op lange termijn. Wat voor impact op banen, economie, zorg. Wat gaan we hierna doen? Laten we de zorg gewoon door zoals het gaat, of gaan we serieus investeren om bij een eventuele volgende pandemie beter voorbereid te zijn? Zo ja, hoe zorgen we voor de juiste opleidingen? Kosten? Hoe komen we die mensen tegemoet? Wat gaan die investeringen kosten?

De inkomsten die gemeenten misgelopen zijn door parkeren, hoe krijgen ze die terug? Gaan we OZB verhogen? Krijgen ze extra geld van het rijk?

En de allerbelangrijkste: Wat nou als dat vaccin er niet komt. We kunnen met zn allen erop hopen, maar op hoop bouw je geen land. Waarom gaan ze niet uit van het slechtste scenario en bereiden ze zich erop voor, en hopen ze op het beste scenario zodat die voorbereiding niet nodig blijkt te zijn.

Op enige visie kan ik het kabinet, de rest van de tweede kamer maar ook alle strategen die hierbij betrokken zijn niet betrappen, en daar maak ik me best zorgen over.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:53:11 #40
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195806974
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:52 schreef Claudia_x het volgende:
Mooie grafiek, toont volgens mij aan dat de 'paniek' hier correleert met het aantal ziekenhuisopnames en dus proportioneel is.

[ afbeelding ]
Lol, je zou ze bijna over elkaar kunnen leggen.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:53:29 #41
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195806982
pi_195806984
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:36 schreef Nielsch het volgende:
Komen al die lui die riepen 'er komt geen tweede golf, corona is voorbij' nog in dit topic?
Die beweren nu dat de PCR test niet betrouwbaar is en dat er eigenlijk geen besmettingen zijn.
pi_195806985
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:51 schreef Nielsch het volgende:
Maar op basis van 't aantal doden zaten we in de piek van maart op ongeveer 20.000 besmettingen per dag ofzo?
Nee, zo kun je dat niet berekenen, in maart was niemand goed voorbereid en waren ook de behandelingen met medicatie niet op orde omdat men niet wist wat werkte.
pi_195806987
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wat ik gewoon met je eens ben. Ook in het voorjaar al :P
Ik begrijp ook dat het niet gemakkelijk is. En pas sinds een kleine twee weken hoor ik ook andere zaken als medicijnen of betere behandelmethoden als mogelijke uitweg. Feit is dat dit virus nooit meer weg gaat en we toch door moeten met ons leven.
pi_195806994
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:50 schreef Dven het volgende:

[..]

Nooo :'(

Nouja, op naar nr 10.000 dan? :X

De nachtclubs hier zal je me van mijn leven niet vinden. Kleine 10 jaar geleden tweemaal geweest en dat is meer dan genoeg :+ Houd het wel bij het terras van m'n stamcafe. Die bubbel van een mannetje of 8 is klein genoeg om het nog voor mezelf goed te kunnen praten :@
Tienduizend hebben we vandaag ook maar meteen bereikt.

O, je bedoelt topics denk ik. :P

Groot gelijk met je bubbel en stamcafé. :)

Wij gaan hier een paar maanden helemaal op slot als we niet oppassen. Dus geniet er nog maar van.

*begint zelf gretig te downloaden en Playstation uit het vet te halen*
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_195807001
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:46 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik denk wel dat we dat redelijk kunnen. Wanneer iemand contact met de GGD opneemt wordt de data op DOO gezet op de dag dat de klachten begonnen. Ofwel: Wanneer degene zelf aangaf klachten ontwikkeld te hebben.

Stel dat we die erbij pakken en kijken wanneer die gemiddeld aangepast is, dan kunnen we zien hoe lang het gemiddeld duurt voor mensen contact opnemen, met een bandbreedte.

Ik kan op dit moment niet bij mijn data dus kan 't zo snel zelf even niet opzoeken, maar kan van 't weekend wel even proberen of ik er wat van kan maken. Misschien kan @:_serial_ er ook wel een hippe grafiek van maken :+
Als ik de data van bijvoorbeeld de laatste maand zou in voeren dan zouden we het verloop kunnen traceren van DOO/DPL/DON
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195807003
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:50 schreef nostra het volgende:

[..]

Zo kunnen veel GGD'en personeel onderling niet uitwisselen, omdat ze andere testmethoden hanteren en is er geklungel met de registratiesoftware. De aansturingsketen is laten we zeggen ook al niet bepaald gecentraliseerd:
Dat vind ik niet raar ook. Hier een werkinstructie over CoronIT:
https://ggdghor.nl/wp-con(...)nvrager-20200713.pdf

Laat ik het zo zeggen. Het is niet raar dat er vacatures voor UX-designer open staan bij GGD GHOR.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:55:35 #48
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195807019
Nog een manier om de 'afvlakking' te zien:
We zijn ondertussen in besmettingsaantallen ingehaald door Duitsland en België. Die stijgen dus harder door dan wij. Is dat gek? Nee, want er zijn hier al allemaal mitigerende maatregelen van kracht sinds het begin van oktober.
pi_195807021
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:54 schreef chratnox het volgende:

Laat ik het zo zeggen. Het is niet raar dat er vacatures voor UX-designer open staan bij GGD GHOR.
Serieus? :D
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195807025
Na dit weekend een intelligente lockdown?
Groot fan van User Wotte
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:56:29 #51
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_195807031
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:51 schreef Noek het volgende:
Jammer hoor, ik vind Twente leuk. Is toch anders dan dat het in Amsterdam is.
Inhaalslag qua registraties verklaart vermoedelijk een deel:
https://www.tubantia.nl/t(...)uwe-pieken~ab00bb3c/
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Spellchecker vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:56:40 #52
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:56:48 #53
5428 crew  miss_sly
pi_195807038
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:51 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Daar ben ik dus totaal niet van overtuigd eerlijk gezegd. Binnen de regels is nog steeds het een en ander mogelijk wat besmettingen oplevert.
Het is ook niet mogelijk, noch de bedoeling, om de cijfers naar 0 te brengen. Wel om ze behapbaar te houden zodat de ziekenhuizen het aan kunnen. En als heel veel mensen zich niet in allerlei situaties begeven waarin ze heel veel andere mensen ontmoeten, dan scheelt dat al stukken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195807040
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:56 schreef Arizona het volgende:

[..]

Inhaalslag qua registraties verklaart vermoedelijk een deel:
https://www.tubantia.nl/t(...)uwe-pieken~ab00bb3c/
Tukkers zijn ook een beetje sloom.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:57:00 #55
141482 Q.
JurassiQ
pi_195807047
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:56 schreef maily het volgende:

[..]

Vanavond al?
Nee man, eerst even rustig over slapen hoor.
For great justice!
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:57:03 #56
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195807052
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:55 schreef Tjacka het volgende:
quote:

[..]

Vanavond al?
Waarom zouden we niet het effect van de maatregelen afwachten?
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:57:21 #57
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195807054
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:51 schreef Nielsch het volgende:
Daar valt niks over te zeggen, we hebben immers niet iedereen getest. Je kan er hooguit een aanname over doen.
So we just called him Fred
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:57:22 #58
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195807055
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:54 schreef Salina het volgende:

[..]

Tienduizend hebben we vandaag ook maar meteen bereikt.

O, je bedoelt topics denk ik. :P

Groot gelijk met je bubbel en stamcafé. :)

Wij gaan hier een paar maanden helemaal op slot als we niet oppassen. Dus geniet er nog maar van.

*begint zelf gretig te downloaden en Playstation uit het vet te halen*
Scheelt dat het een hechte vriendengroep is en geen van alle hier familie hebben dus dat houdt de grootte relatief beperkt :D

Mja, nu nog eventjes van het mooie weer genieten en dan maar een paar maanden een beetje gamen, films kijken, lezen, eten en aankomen _O-
pi_195807059
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:55 schreef Tjacka het volgende:
Nah, als we de lockdown van de routekaart volgen, verandert er voor de meesten niets.
pi_195807061
quote:

[..]

Vanavond al?
Waarom vanavond al?
Groot fan van User Wotte
pi_195807062
Deze users maken kans op een FOK! 6 maand Basic abonnement:

Vliegbaard
miss_sly
leolinedance
Jor_Dii
xFriendx
Citizen.Erased
Fukushima
StateOfMind
Direstraits7
Claudia_x
Mammietje
michiel_merk
AlwaysHappy
dick_laurent
Salina
pussycatdoll
asco
theNull
NaturalScience
Dos37
chratnox
Sherlock_Holmes
Simmertje
Tijn
RipCity
Adames
Breekfast
Jojoke
nattermann
erkel
Qarrad
Jazeg
ryan_atwood
Abdus18
KP
Nepthys
Elan
quirina
Randier
stapoetiepe
alpeko
Da_Sandman
Eviljane
3rr0r
Doug-Hefferman
pussycatdoll
FalloutVATS
kol7680
Jaeger85
miss_sly
MissHobje
byah
skm
Elvi
Pvt.Webster
-Hakuna-
hollandia02
Jason22
SteelDogg
Benny
Jed1Giam
Gehrman
Dimachaerus
voetbalmanager2
Arcee
Gia
Za
ipa84
Mascara-klodder
Predator40
Bluewheeler
Noek
Nielsch
Freecky28
MichaelScott
Stoorzendert
Geenfrietmaarpatat

Mochten er dubbelen in staan, dat geeft niet, elke user telt maar 1 keer mee! Ik ben zo bij jullie terug met de uitslag.
pi_195807064
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

[..]

Deden we met de horeca ook niet
Groot fan van User Wotte
pi_195807065
quote:

[..]

Ja maar dat is nou juist het probleem. Veel mensen doen dat maar ook vele niet. Die blijven gewoon schijt houden aan de regels.
pi_195807081
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:56 schreef skrn het volgende:

[..]

Maar wel eerlijk en niet zo pretentieus. O+
Go hard or go home
pi_195807087
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:57 schreef Scrummie het volgende:

Vliegbaard
miss_sly
leolinedance
Jor_Dii
xFriendx
Citizen.Erased
Fukushima
StateOfMind
Direstraits7
Claudia_x
Mammietje
michiel_merk
AlwaysHappy
dick_laurent
Salina
pussycatdoll
asco
theNull
NaturalScience
Dos37
chratnox
Sherlock_Holmes
Simmertje
Tijn
RipCity
Adames
Breekfast
Jojoke
nattermann
erkel
Qarrad
Jazeg
ryan_atwood
Abdus18
KP
Nepthys
Elan
quirina
Randier
stapoetiepe
alpeko
Da_Sandman
Eviljane
3rr0r
Doug-Hefferman
pussycatdoll
FalloutVATS
kol7680
Jaeger85
miss_sly
MissHobje
byah
skm
Elvi
Pvt.Webster
-Hakuna-
hollandia02
Jason22
SteelDogg
Benny
Jed1Giam
Gehrman
Dimachaerus
voetbalmanager2
Arcee
Gia
Za
ipa84
Mascara-klodder
Predator40
Bluewheeler
Noek
Nielsch
Freecky28
MichaelScott
Stoorzendert
Geenfrietmaarpatat

Mochten er dubbelen in staan, dat geeft niet, elke user telt maar 1 keer mee! Ik ben zo bij jullie terug met de uitslag.
:o

Waarom? Erg vriendelijk, user Scrummie.
pi_195807091
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:49 schreef HPoi het volgende:

In Aruba hadden ze in Sept zoveel besmettingen dat dat omgerekend zou neerkomen op 30.000 besmettingen in NL per dag.
Ook kwamen 50-70% van de tests positief terug.
En dat met slechts 1 ziekenhuis met 12 IC bedden, een ramp leek aanstaande.

Inmiddels zijn ze aan het versoepelen en mag en weer gezongen en gedanst worden.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:59:16 #67
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195807092
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:57 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Deden we met de horeca ook niet
Ja, dus nu gaan we nog een keer overhaast keuzes maken?
pi_195807093
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:57 schreef Scrummie het volgende:

Vliegbaard
miss_sly
leolinedance
Jor_Dii
xFriendx
Citizen.Erased
Fukushima
StateOfMind
Direstraits7
Claudia_x
Mammietje
michiel_merk
AlwaysHappy
dick_laurent
Salina
pussycatdoll
asco
theNull
NaturalScience
Dos37
chratnox
Sherlock_Holmes
Simmertje
Tijn
RipCity
Adames
Breekfast
Jojoke
nattermann
erkel
Qarrad
Jazeg
ryan_atwood
Abdus18
KP
Nepthys
Elan
quirina
Randier
stapoetiepe
alpeko
Da_Sandman
Eviljane
3rr0r
Doug-Hefferman
pussycatdoll
FalloutVATS
kol7680
Jaeger85
miss_sly
MissHobje
byah
skm
Elvi
Pvt.Webster
-Hakuna-
hollandia02
Jason22
SteelDogg
Benny
Jed1Giam
Gehrman
Dimachaerus
voetbalmanager2
Arcee
Gia
Za
ipa84
Mascara-klodder
Predator40
Bluewheeler
Noek
Nielsch
Freecky28
MichaelScott
Stoorzendert
Geenfrietmaarpatat

Kan je mij toevoegen
Groot fan van User Wotte
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:59:42 #69
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195807103
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

:o

Waarom? Erg vriendelijk, user Scrummie.
Vroeg ik me ook al af :P Maar oke.
pi_195807105
Scrummie _O_
pi_195807120
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

[..]

ach ja Belgie heeft strengere regels en 1/3 minder inwoners 16.746 besmettingen vandaag . Dit virus kun je net zo min tegen houden als een influenza virus. -O-
pi_195807126
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:44 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik ben er nog hoor, mans genoeg om te te geven dat ik daarin fout zat.

Probleem is , in landen die compleet op slot zitten loopt het aantal besmettingen ook hard op !!
Zeg het maar??
pi_195807137
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat moment is nu. Laat de Jonge etc zich lekker bezig houden met het laten overleven van de zorg, maar een duurzame lange termijnstrategie is nu gewoon nodig. In dat document van het Red Team hadden ze het over 1 tot 3 jaar. Zie jij het voor je dat we de komende 3 jaar van september tot maart dit gedoe hebben?

Er is geen visie, en ik kan tot nu toe geen enkel land ontdekken wat daadwerkelijk een visie heeft. Wat voor impact heeft deze situatie op de gezondheid van mensen op lange termijn. Wat voor impact op banen, economie, zorg. Wat gaan we hierna doen? Laten we de zorg gewoon door zoals het gaat, of gaan we serieus investeren om bij een eventuele volgende pandemie beter voorbereid te zijn? Zo ja, hoe zorgen we voor de juiste opleidingen? Kosten? Hoe komen we die mensen tegemoet? Wat gaan die investeringen kosten?

De inkomsten die gemeenten misgelopen zijn door parkeren, hoe krijgen ze die terug? Gaan we OZB verhogen? Krijgen ze extra geld van het rijk?

En de allerbelangrijkste: Wat nou als dat vaccin er niet komt. We kunnen met zn allen erop hopen, maar op hoop bouw je geen land. Waarom gaan ze niet uit van het slechtste scenario en bereiden ze zich erop voor, en hopen ze op het beste scenario zodat die voorbereiding niet nodig blijkt te zijn.

Op enige visie kan ik het kabinet, de rest van de tweede kamer maar ook alle strategen die hierbij betrokken zijn niet betrappen, en daar maak ik me best zorgen over.
Ja, helemaal eens ^O^

Stoort me ook enorm.

De langdurige schade is voor hun wellicht toch minder belangrijk omdat die cijfertjes toch pas later naar buiten komen. Wanneer we er al weer uit zijn hopelijk. Als ze nu ook maar enigszins door laten schemeren dat ze willen kijken naar andere oplossingen....toe geven dat er een vorm van acceptatie moet komen...dan kost dat hun stemmen. Want corona besmettingen/doden zien we nu al wel dagelijks verschijnen. Die lange termijn effecten (die imo veel heviger gaan zijn ja) zijn dan voor latere zorg. Beetje triest dat ze waarschijnlijk zo denken.

Kort nadat de crisis startte durfde Rutte zelfs te zeggen dat hij na de pandemie weer wilde gaan bezuinigen op de zorg _O- Zal me niks verbazen. Je zag ook dat de GGD amper wat deed qua opschalen toen de cijfers goed waren. Het was logisch dat er wel weer een tweede golf zou komen. Ze hadden ervoor kunnen om zich voor te bereiden, maar in plaats daarvan bouwden ze het alleen maar af.
pi_195807138
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:57 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nah, als we de lockdown van de routekaart volgen, verandert er voor de meesten niets.
Mensen in de bios wel toch
Groot fan van User Wotte
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:01:24 #75
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195807140
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 15:00 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

ach ja Belgie heeft strengere regels en 1/3 minder inwoners 16,746 besmettingen vandaag . Dit virus kun je net zo min tegen houden als een influenza virus. -O-
Maar België heeft helemaal geen strengere regels? Wij hebben al vanaf 30 september geen publiek meer, geen kantines meer open, in de horeca meer beperkingen, etcetera. Zij zijn daar pas deze week weer mee begonnen.
pi_195807147
twitter
pi_195807163

Gefeliciteerd @Jor_Dii met je 6 maand basic abonnement :). Niet direct mij op block zetten (1 van de handigere functies van het abo, spreek ik uit ervaring).
pi_195807172
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 15:03 schreef Scrummie het volgende:
[ afbeelding ]

Gefeliciteerd @:Jor_Dii met je 6 maand basic abonnement :). Niet direct mij op block zetten (1 van de handigere functies van het abo, spreek ik uit ervaring).
*O* *O* *O* Dank!
pi_195807175
Als we nou de komende twee jaar gewoon tijdens de herfst-, kerst-, en voorjaarsvakantie een 2 wekelijkse lockdown instellen waarbij alleen de supermarkt en de zorg geopend is dan kunnen we voor de rest van het jaar alles open houden.
pi_195807176
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 15:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Is dit nieuws?
pi_195807177
Rutte live!!
Groot fan van User Wotte
pi_195807189
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 15:03 schreef Tjacka het volgende:
Rutte live!!
waar?
pi_195807194
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 15:03 schreef Vliegbaard het volgende:
Als we nou de komende twee jaar gewoon tijdens de herfst-, kerst-, en voorjaarsvakantie een 2 wekelijkse lockdown instellen waarbij alleen de supermarkt en de zorg geopend is dan kunnen we voor de rest van het jaar alles open houden.
Heerlijk! Net als het onderwijs ipv mijn skere vakanties. O+
Voor!
In!
Go hard or go home
pi_195807195
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 15:03 schreef Remco het volgende:

[..]

Is dit nieuws?
"Paar dagen" vind ik wel nieuws, dat wil dus zeggen dat ze dit weekend of uiterlijk maandag knopen door gaan hakken. Zoals veelvuldig besproken hier: ze gaan waarschijnlijk niet langer dan 14 dagen wachten tot nieuwe maatregelen.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:05:17 #85
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_195807196
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 15:03 schreef Tjacka het volgende:
Rutte live!!
Linkje?
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_195807207
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 15:04 schreef Anton91 het volgende:

[..]

waar?
Nu.nl
Groot fan van User Wotte
pi_195807215
Groot fan van User Wotte
pi_195807216
Overigens moest 80 procent van de OK zorg doorgaan toch?
Inmiddels wordt er al 50 procent afgeschaald. :{

Veel druk vanuit de overheid, maar er is gewoon geen personeel.

En de LCPS werkt totaal niet meer. Regio moet het zelf regelen, maar niemand heeft ruimte op de IC. Overplaatsen duurt soms een dag of 3. Dus dan is er dagenlang geen plek bij een ziekenhuis op de IC.

Goed, er is werk aan de winkel. Ik word volgende week gebeld en dan hoor ik meer.
pi_195807218
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 15:00 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

ach ja Belgie heeft strengere regels en 1/3 minder inwoners 16.746 besmettingen vandaag . Dit virus kun je net zo min tegen houden als een influenza virus. -O-
Ja, maar dat is vooral in het Franstalige gedeelte. Hier zie je ook dat relatief veel Nederlanders die geen Nederlands kunnen corona oplopen, dus dat zal in België ook wel zo zijn :P
pi_195807220
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 15:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:

En de LCPS werkt totaal niet meer. Regio moet het zelf regelen, maar niemand heeft ruimte op de IC. Overplaatsen duurt soms een dag of 3. Dus dan is er dagenlang geen plek bij een ziekenhuis op de IC.

Goed, er is werk aan de winkel. Ik word volgende week gebeld en dan hoor ik meer.
Succes, keep us posted..
pi_195807222
quote:
80s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 15:06 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Ja, maar dat is vooral in het Franstalige gedeelte. Hier zie je ook dat relatief veel Nederlanders die geen Nederlands kunnen corona oplopen, dus dat zal in België ook wel zo zijn :P
_O-
pi_195807227
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 15:03 schreef Remco het volgende:

[..]

Is dit nieuws?
Nee geen nieuws, om de twee weken zou geëvalueerd worden en over een paar dagen is het alweer dinsdag.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:07:22 #93
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195807229
quote:

Dat is niet goed inderdaad. Hoop dat het niet erger wordt met de druk op de niet covid zorg.
pi_195807231
quote:
80s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 15:06 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Lol
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:07:52 #95
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195807238
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 15:05 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Linkje?
NOS heeft ook een live feed. Begint om 15.10 uur.
(Un)masking for the greater good.
pi_195807243
quote:

Wat komt er toch een vreselijke ramp naar ons toe.
Groot fan van User Wotte
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:08:13 #97
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_195807247
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:56 schreef skrn het volgende:

[..]

Wie doo't heanig an ;)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:08:14 #98
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195807250
quote:

Wat verwacht je?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:08:40 #100
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_195807252
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 15:07 schreef Natalie het volgende:

[..]

NOS heeft ook een live feed. Begint om 15.10 uur.
Top! *O*
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_195807253
De vooraanstaande Belgische viroloog Marc Van Ranst, ook wel de 'Belgische Jaap van Dissel' genoemd, heeft geen contact met de directeur infectieziektenbestrijding van het Rijksinstituut voor Milieu en Volksgezondheid (RIVM). Dat zegt Van Ranst vrijdag in het NPO Radio 1-programma 1op1.

Volgens Van Ranst zijn landen in het bestrijden van de coronapandemie te veel gefocust op zichzelf. Dat is niet verstandig, aldus de topviroloog. "Daarom heb ik ook dit interview", zegt hij in het radioprogramma. "Ik wil hem graag spreken. Heeft u zijn telefoonnummer?"

Verder pleit Van Ranst in het gesprek voor "een totale lockdown". Zowel in Nederland als in België. Volgens hem mag die lockdown vandaag of morgen al worden ingevoerd.

De Belgische premier Alexander de Croo maakte eerder op vrijdag strengere coronamaatregelen bekend. Zo gaan Belgische stadions per direct een maand dicht voor publiek, worden amateursportwedstrijden afgelast, moeten studenten onderwijs op afstand volgen en worden de regels voor concerten en theaters strenger.

Vorige week sloot België, een van de Europese landen waar de tweede besmettingsgolf het hardst toeslaat, al de horeca en werd er voor de nachtelijke uren een avondklok van kracht.

Dat is toch ook debiel he :') Dat de belgische niet eens contact heeft met Nederlandse. Elk land doet maar wat..
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')