Veel mensen gaan zich pas laten testen als de klachten wat heviger worden, of wanneer ze het nodig hebben voor werk, kinderopvang en wat voor reden ook. Bij een keertje kuchen/snotteren gaan ze niet gelijk bellen. Stel jij wordt maandagochtend wakker met een snotneus. Eerste wat je denkt is: Hm, wellicht op de tocht gelegen, even aankijken. Dag kabbelt zo door. Tweede dag weer, en die snotneus wordt niet minder. Paracetamolletje erbij, en eind van de dag toch maar even een afspraak maken. Tegen de tijd dat je dan getest wordt zit je al eind dag 3 of in dag 4.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
3-5 dagen om een afspraak te maken? Hoe kom je daar nou weer bij? Dat duurt een paar minuten en vaak kun je al de volgende dag terecht.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
Oh jawel en veel die riepen dat we maar gewoon moesten afwachten ook.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Veel die dat riepen posten hier niet meer.
Hoe lang is even? Je kunt er niks zinnigs over zeggen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
Mijn hemel. Mensen die symptomen ontwikkelen maken niet direct een afspraak. De gemiddelde mens wacht gewoon even af hoe die symptomen zich doorontwikkelen, al dan niet thuis.
'quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:40 schreef Salina het volgende:
@:Dven hier moet jij ook gepost hebben.
Nou, ik heb het afgeschat op een paar dagen. Je mag aan de onderkant van de schatting gaan zitten als je dat wil.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe lang is even? Je kunt er niks zinnigs over zeggen.
Ik ben er nog hoor, mans genoeg om te te geven dat ik daarin fout zat.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:36 schreef Nielsch het volgende:
Komen al die lui die riepen 'er komt geen tweede golf, corona is voorbij' nog in dit topic?
quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]Was het maar een sprookje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2 dagen dus? Dan kom ik nog niet veel verder dan 10 dagen van besmetting > symptomen > afspraak maken > testen > uitslag.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nou, ik heb het afgeschat op een paar dagen. Je mag aan de onderkant van de schatting gaan zitten als je dat wil.
Als de ziekenhuizen vol zijn, zit er weinig anders op.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar het blijkt wel dat halfzachte maatregelen dit virus niet tegenhouden. En enige wat echt helpt is een keiharde lockdown en of je dat moet willen ten koste van de rest is een vraag die ik nog steeds met nee zou beantwoorden.
Ik denk wel dat we dat redelijk kunnen. Wanneer iemand contact met de GGD opneemt wordt de data op DOO gezet op de dag dat de klachten begonnen. Ofwel: Wanneer degene zelf aangaf klachten ontwikkeld te hebben.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe lang is even? Je kunt er niks zinnigs over zeggen.
Dit is echt #1000, omdat na #998 nog een keer #998 is aangemaakt om het kloppend te krijgen. Je hebt gewoon niet in #1000 gepost.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:44 schreef Dven het volgende:
[..]
'
Gemist!
Maar had ik niet goed begrepen dat dit eigenlijk pas topic nummer 1000 is omdat we een nummertje missen?
Nee, is al eerder gecorrigeerd, sorryquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:44 schreef Dven het volgende:
[..]
'
Gemist!
Maar had ik niet goed begrepen dat dit eigenlijk pas topic nummer 1000 is omdat we een nummertje missen?
Dat is een beetje het standaard antwoord (en begrijpelijk - want het is de waarheid), maar ooit komen we op een punt dat je mag gaan verlangen dat er verder word gedacht dan dat. Dat ze er iets aan gaan doen ipv vooral te roepen dat we in lockdown moeten vanwege de ziekenhuizen. Dat voelt wat afwachtend aan. Wetende dat er bij elke lockdown talloze bedrijven instorten. Waardoor je veel meer mensen raakt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als de ziekenhuizen vol zijn, zit er weinig anders op.
We hoeven niet in lockdown als we ons aan de regels gaan houden (allemaal).quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is een beetje het standaard antwoord (en begrijpelijk - want het is de waarheid), maar ooit komen we op een punt dat je mag gaan verlangen dat er verder word gedacht dan dat. Dat ze er iets aan gaan doen ipv vooral te roepen dat we in lockdown moeten vanwege de ziekenhuizen. Dat voelt wat afwachtend aan.
Ja Twente bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:44 schreef Noek het volgende:
Groningen daalt wel flink qua besmettingen.
Worden veel mensen boos als ik denk dat de herfstvakantie heeft geholpen?
Positief getest: 10007quote:
Maar dat riep ik in april al. We kunnen niet eeuwig blijven wachten op een vaccin. We zijn een half jaar verder maar een alternatief is er nog steeds niet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is een beetje het standaard antwoord (en begrijpelijk - want het is de waarheid), maar ooit komen we op een punt dat je mag gaan verlangen dat er verder word gedacht dan dat. Dat ze er iets aan gaan doen ipv vooral te roepen dat we in lockdown moeten vanwege de ziekenhuizen. Dat voelt wat afwachtend aan. Wetende dat er bij elke lockdown talloze bedrijven instorten. Waardoor je veel meer mensen raakt.
Inmiddels wel duidelijk dat dat toch niet gebeurd. Daar zijn er teveel mensen voor. Hoeft niet eens expres te gebeuren overigens. Mensen zijn gewoon niet gemaakt om zo lang met beperkingen te leven. Toenadering etc gebeurt dan vanzelf wel; zelfs als je echt probeert om de maatregelen te respecteren.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We hoeven niet in lockdown als we ons aan de regels gaan houden (allemaal).
Wat ik gewoon met je eens ben. Ook in het voorjaar alquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar dat riep ik in april al. We kunnen niet eeuwig blijven wachten op een vaccin. We zijn een half jaar verder maar een alternatief is er nog steeds niet.
Noooquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:46 schreef Salina het volgende:
[..]
Dit is echt #1000, omdat na #998 nog een keer #998 is aangemaakt om het kloppend te krijgen. Je hebt gewoon niet in #1000 gepost.![]()
Nou ja, toch fijn weekend. En pas een beetje op in de nachtclubs daar.
Punt is vooral dat "de GGD" niet bestaat en de complexe aansturing het opschalen belemmert, zo constateerde IGJ in ieder geval medio september.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:
Hoe groot is de kans dat de GGD inmiddels verder opgeschaald is en nog meer testen uitvoert, denken jullie?
400 meer dan gisteren toch?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:49 schreef HPoi het volgende:
Nou, we zijn gedoemd. Het was leuk jullie gekend te hebben.
Meer dan 10.000 besmettingen.......
Daar ben ik dus totaal niet van overtuigd eerlijk gezegd. Binnen de regels is nog steeds het een en ander mogelijk wat besmettingen oplevert.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We hoeven niet in lockdown als we ons aan de regels gaan houden (allemaal).
Absoluut, je kunt prima van alles ontwijken en het alsnog oplopen heb ik het idee.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Inmiddels wel duidelijk dat dat toch niet gebeurd. Daar zijn er teveel mensen voor. Hoeft niet eens expres te gebeuren overigens. Mensen zijn gewoon niet gemaakt om zo lang met beperkingen te leven. Toenadering etc gebeurt dan vanzelf wel; zelfs als je echt probeert om de maatregelen te respecteren.
[..]
Dat moment is nu. Laat de Jonge etc zich lekker bezig houden met het laten overleven van de zorg, maar een duurzame lange termijnstrategie is nu gewoon nodig. In dat document van het Red Team hadden ze het over 1 tot 3 jaar. Zie jij het voor je dat we de komende 3 jaar van september tot maart dit gedoe hebben?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is een beetje het standaard antwoord (en begrijpelijk - want het is de waarheid), maar ooit komen we op een punt dat je mag gaan verlangen dat er verder word gedacht dan dat. Dat ze er iets aan gaan doen ipv vooral te roepen dat we in lockdown moeten vanwege de ziekenhuizen. Dat voelt wat afwachtend aan.
Lol, je zou ze bijna over elkaar kunnen leggen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:52 schreef Claudia_x het volgende:
Mooie grafiek, toont volgens mij aan dat de 'paniek' hier correleert met het aantal ziekenhuisopnames en dus proportioneel is.
[ afbeelding ]
Die beweren nu dat de PCR test niet betrouwbaar is en dat er eigenlijk geen besmettingen zijn.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:36 schreef Nielsch het volgende:
Komen al die lui die riepen 'er komt geen tweede golf, corona is voorbij' nog in dit topic?
Nee, zo kun je dat niet berekenen, in maart was niemand goed voorbereid en waren ook de behandelingen met medicatie niet op orde omdat men niet wist wat werkte.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:51 schreef Nielsch het volgende:
Maar op basis van 't aantal doden zaten we in de piek van maart op ongeveer 20.000 besmettingen per dag ofzo?
Ik begrijp ook dat het niet gemakkelijk is. En pas sinds een kleine twee weken hoor ik ook andere zaken als medicijnen of betere behandelmethoden als mogelijke uitweg. Feit is dat dit virus nooit meer weg gaat en we toch door moeten met ons leven.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wat ik gewoon met je eens ben. Ook in het voorjaar al
Tienduizend hebben we vandaag ook maar meteen bereikt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Nooo
Nouja, op naar nr 10.000 dan?![]()
De nachtclubs hier zal je me van mijn leven niet vinden. Kleine 10 jaar geleden tweemaal geweest en dat is meer dan genoegHoud het wel bij het terras van m'n stamcafe. Die bubbel van een mannetje of 8 is klein genoeg om het nog voor mezelf goed te kunnen praten
Als ik de data van bijvoorbeeld de laatste maand zou in voeren dan zouden we het verloop kunnen traceren van DOO/DPL/DONquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk wel dat we dat redelijk kunnen. Wanneer iemand contact met de GGD opneemt wordt de data op DOO gezet op de dag dat de klachten begonnen. Ofwel: Wanneer degene zelf aangaf klachten ontwikkeld te hebben.
Stel dat we die erbij pakken en kijken wanneer die gemiddeld aangepast is, dan kunnen we zien hoe lang het gemiddeld duurt voor mensen contact opnemen, met een bandbreedte.
Ik kan op dit moment niet bij mijn data dus kan 't zo snel zelf even niet opzoeken, maar kan van 't weekend wel even proberen of ik er wat van kan maken. Misschien kan @:_serial_ er ook wel een hippe grafiek van maken
Dat vind ik niet raar ook. Hier een werkinstructie over CoronIT:quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Zo kunnen veel GGD'en personeel onderling niet uitwisselen, omdat ze andere testmethoden hanteren en is er geklungel met de registratiesoftware. De aansturingsketen is laten we zeggen ook al niet bepaald gecentraliseerd:
Serieus?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 14:54 schreef chratnox het volgende:
Laat ik het zo zeggen. Het is niet raar dat er vacatures voor UX-designer open staan bij GGD GHOR.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |