Ik denk het ookquote:Op dinsdag 10 november 2020 00:10 schreef Jonmen het volgende:
Een stoet gaat naar het pad. Zal dus nog wel een tijdje duren
Deze week toch? Dacht ik.quote:Op dinsdag 10 november 2020 20:03 schreef Digi2 het volgende:
Tsja, de weg is afgesloten behalve voor SpaceX medewerkers. Na een "pad clear" en wat venting bij de tankfarm zal NSF ook wel weer live gaan. Ondertussen moet SN8 toch gereed zijn voor een "static fire test" zou je denken
Gezien het aantal geplande data voor wegafsluitingen in BC had ik het idee dat ze afgelopen weekend/begin deze week een static fire test zouden doen en midden/eind deze week een hop. Als het zolang duurt voordat de static fire test is afgerond komt een hop vermoedelijk pas volgende week op de planning.quote:
Ik denk dat je gelijk hebtquote:Op dinsdag 10 november 2020 20:19 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Gezien het aantal geplande data voor wegafsluitingen in BC had ik het idee dat ze afgelopen weekend/begin deze week een static fire test zouden doen en midden/eind deze week een hop. Als het zolang duurt voordat de static fire test is afgerond komt een hop vermoedelijk pas volgende week op de planning.
hop denk ik volgende week idd pasquote:Op dinsdag 10 november 2020 20:19 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Gezien het aantal geplande data voor wegafsluitingen in BC had ik het idee dat ze afgelopen weekend/begin deze week een static fire test zouden doen en midden/eind deze week een hop. Als het zolang duurt voordat de static fire test is afgerond komt een hop vermoedelijk pas volgende week op de planning.
Static fire of wat is er gaande?quote:
heyyy eng! Static fire is de bedoeling.quote:
Hey Prishaquote:Op dinsdag 10 november 2020 20:36 schreef Prisha het volgende:
[..]
heyyy eng! Static fire is de bedoeling.
quote:Op dinsdag 10 november 2020 20:39 schreef engine het volgende:
[..]
Hey Prisha![]()
DankjeDan houd ik het een beetje in de gaten.
pad clear nog steedsquote:
jambo!quote:
ha jaaaquote:
quote:Op dinsdag 10 november 2020 22:01 schreef Prisha het volgende:
[..]
jambo!
Er gebeurt nog niet zo heel veel.
Ola Spacegirlsquote:
dat kunnen we ondertussen wel goed hequote:Op dinsdag 10 november 2020 22:03 schreef puzziepie het volgende:
[..]![]()
Nog maar ff geduld kweken geloof ik
quote:
naar de maan en terugquote:
JA!!quote:Op dinsdag 10 november 2020 22:04 schreef Prisha het volgende:
[..]
dat kunnen we ondertussen wel goed he
Static firequote:
volgende week (hopen we)quote:
auwquote:
Crew? Gaan er weer manschappen de lucht in?quote:Op dinsdag 10 november 2020 22:13 schreef Tourniquet het volgende:
Volgende week hopelijk ja. Ik denk dat ze sowieso wachten tot na Crew1.
Yep, hopelijk dit weekend.quote:Op dinsdag 10 november 2020 22:13 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Crew? Gaan er weer manschappen de lucht in?
quote:Nov. 14/15
Falcon 9 • Crew-1
Launch time: 0049 GMT on 15th (7:49 p.m. EST on 14th)
Launch site: LC-39A, Kennedy Space Center, Florida
A SpaceX Falcon 9 rocket will launch a Crew Dragon spacecraft on its first operational flight with astronauts on-board to the International Space Station. NASA astronauts Mike Hopkins, Victor Glover and Shannon Walker, and Japanese astronaut Soichi Noguchi will launch on the Crew Dragon spacecraft. The Crew Dragon will return to a splashdown at sea.
Oh ja ook nog!!quote:Op dinsdag 10 november 2020 22:13 schreef Tourniquet het volgende:
Volgende week hopelijk ja. Ik denk dat ze sowieso wachten tot na Crew1.
ik was tegelijk iets anders aan het kijken en had zoiets van huh waar komt dit nou vandaanquote:
geluid afgezet van die andere streamsquote:Op dinsdag 10 november 2020 22:18 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
puzzie moet wat tabjes sluiten
Dat had ik ookquote:Op dinsdag 10 november 2020 22:18 schreef Prisha het volgende:
[..]
ik was tegelijk iets anders aan het kijken en had zoiets van huh waar komt dit nou vandaan
quote:Op dinsdag 10 november 2020 22:25 schreef Starhopper het volgende:
Laten we hopen dat ie vrijdag ontploftDat brengt geluk voor Crew-1
Minder sterrestof snuivenquote:Op dinsdag 10 november 2020 22:25 schreef Starhopper het volgende:
Ik wens de crew alle geluk van de wereld maar als we moeten wachten tot SN9 de 15 km hop daarna gaat doen zitten we in het volgende jaar met dit tempoquote:Op dinsdag 10 november 2020 22:25 schreef Starhopper het volgende:
SN9 is zo goed als klaar, toch?quote:Op dinsdag 10 november 2020 22:30 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik wens de crew alle geluk van de wereld maar als we moeten wachten tot SN9 de 15 km hop daarna gaat doen zitten we in het volgende jaar met dit tempo
een beetje ineensquote:
Nice!!quote:Op dinsdag 10 november 2020 22:34 schreef Starhopper het volgende:
Ondertussen belangrijk nieuws voor Crew-1![]()
[ twitter ]
De ervaringen tot nu toe met SN8 in dat opzicht zijn toch anders en na een plof worden ze nog voorzichtiger.quote:Op dinsdag 10 november 2020 22:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
SN9 is zo goed als klaar, toch?
Die hebben ze binnen een week op de pad voor een cryotest
Met SN5 duurde het ook een eeuwigheid. Nieuw ontwerp dus veel tests. Ik verwacht dat ze SN9, ookal ploft ie, veel sneller gereed hebben.quote:Op dinsdag 10 november 2020 22:36 schreef Digi2 het volgende:
Yep, hopelijk dit weekend.
[..]
De ervaringen tot nu toe met SN8 in dat opzicht zijn toch anders en na een plof worden ze nog voorzichtiger.
quote:Op dinsdag 10 november 2020 22:39 schreef Prisha het volgende:
@:engine je bent bijna aan het chillen zie ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Keyboard Knight
Eentje.quote:Op dinsdag 10 november 2020 23:02 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Hoeveel raptors gaan er af ?
Er gelijk achter aan?quote:Op dinsdag 10 november 2020 23:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Eentje.
Als deze static fire succesvol is krijgen we nog een static fire met 3 raptors
Hopelijk deze week. In ieder geval niet vandaag.quote:Op dinsdag 10 november 2020 23:04 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Er gelijk achter aan?< Kijkt hoopvol.
Of in near future?
Ja, dat viel me ook op, wat is dat, welk materiaal en waarom?quote:Op dinsdag 10 november 2020 23:10 schreef puzziepie het volgende:
Wel mooi die nose ring![]()
[ afbeelding ]
Frosting?quote:Op dinsdag 10 november 2020 23:11 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ja, dat viel me ook op, wat is dat, welk materiaal en waarom?
We hebben het allebei over dit toch?quote:Op dinsdag 10 november 2020 23:13 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Oh!
Ik dacht meer in iets van keramisch.... vanwege sensors
quote:Op dinsdag 10 november 2020 23:16 schreef puzziepie het volgende:
[..]
We hebben het allebei over dit toch?
[ afbeelding ]
En dat is het ookquote:Op dinsdag 10 november 2020 23:19 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Het kan frosting zijn, maar dan zou er een zeer locale thermische koppeling zijn met die specefieke circel.
Wat ergens zou kunnen, nu ik er over na denk.. je zou de koelingsexpansie van de brandstof kunnen genruiken om de kop te koelen.... ( ik draaf door )
Ik dacht meer aan een ander materiaal als metaal om sensors door te kunnen laten.
Dit is altijd wel leukquote:
Wat een geweld weerquote:
Wel weer zo’n raar *klonk* geluid. Is al bekend wat dat is?quote:Op woensdag 11 november 2020 01:26 schreef Digi2 het volgende:
Gelukkig geen "boem", voorlopig kan SN9 nog ff w8en
Ja dat hoorde ik ookquote:Op woensdag 11 november 2020 01:27 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Wel weer zo’n raar *klonk* geluid. Is al bekend wat dat is?
Voor zover mij bekend niet.quote:Op woensdag 11 november 2020 01:27 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Wel weer zo’n raar *klonk* geluid. Is al bekend wat dat is?
Tijd conversie: CST/CDT to-netherlands-amsterdam-timequote:Backup Date November 11, 2020 9:00 a.m. – 9:00 p.m. Closure Cancelled
Primary Date November 12, 2020 9:00 a.m. – 9:00 p.m. Closure Scheduled
Backup Date November 13, 2020 5:00 a.m. – 12:00 p.m. Closure Scheduled
quote:SpaceX Wins NASA Blessing to Ferry Astronauts to Space Station
SpaceX won formal NASA approval to carry astronauts to the International Space Station, reaching a milestone for a commercial space vehicle three months after completing a crewed test mission.
Dit viel gisteren in het niet door de hype rond een mogelijke static fire. Dit is een enorme mijlpaal voor SpaceX.quote:Op woensdag 11 november 2020 10:15 schreef Digi2 het volgende:
De NASA certificeringen voor bemande lanceringen met F9 en Crew-dragon zijn gisteren voor SpaceX afgerond.
SpaceX Wins NASA Blessing to Ferry Astronauts to Space Station
Als het ergens te zien was, dan was t op NASATVquote:
quote:Op woensdag 11 november 2020 20:47 schreef heywoodu het volgende:
Oh ja, Crew 1 zondag![]()
Of tenminste, zondag 00:49 ofzo, dus dat is zaterdag-op-zondagnacht, voor de duidelijkheid
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |