abonnement Unibet Coolblue
  User die altijd boos en kwaad is 2022 woensdag 21 oktober 2020 @ 15:04:30 #1
491163 Viesdik
pi_195766460

quote:
Zondag met Lubach is een satirisch televisieprogramma van programmaproducent Human Factor TV en wordt uitgezonden door de VPRO en gepresenteerd door Arjen Lubach. Lubach neemt het nieuws van de afgelopen week op de hak, van achter een desk en door middel van fragmenten uit de media, infographics en onderzoeksjournalistiek. Het programma bepaalt regelmatig de politieke agenda en weet moeilijke onderwerpen simpel uit te leggen. De tekstschrijvers van het programma zijn onder anderen Tex de Wit en Pieter Jouke. Het programma wordt opgenomen in de grote zaal van Theater Bellevue. De herkenningsmuziek van het programma is El Orangutan van de band Los Estrambticos. De stijl van het programma heeft veel weg van de Amerikaanse show Last Week Tonight van John Oliver.

Het programma won in 2017 de Gouden Televizier-Ring, die werd uitgereikt tijdens het jaarlijkse Gouden Televizier-Ring Gala.


[ Bericht 11% gewijzigd door zoem op 22-10-2020 12:28:51 ]
  User die altijd boos en kwaad is 2022 woensdag 21 oktober 2020 @ 15:04:52 #2
491163 Viesdik
pi_195766469
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 14:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Da's een non sequitur.
que?
pi_195766830
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 14:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat hoorde ik er zelf echt niet in, een oproep. Het had wel een schokeffect op me omdat het zo buiten alle proporties is om het te hebben over het neerschieten van een politicus. Ik verkeerde sowieso al in shock door de groteske beledigingen die de revue passeerden en het impertinente gedrag van belagers van politici.

Je ziet ook dat het medium hier wringt. Twee mensen hebben met elkaar een gesprek. Als ze het in de beslotenheid van een van hun huizen zouden hebben, zou het meer de aard hebben van het hardop delen van gedachtes die niet per se heel serieus worden bedoeld. Je wil niet weten wat wij thuis tegen elkaar zeggen. Maar dit gesprek wordt opgenomen en, soms fragmentarisch, met een breed publiek gedeeld. Daardoor krijgen woorden gemakkelijker een andere lading.
Dat laatste maakt voor mij dan ook precies het verschil. Wat je thuis met je partner of desnoods uitgebreid tot vrienden bespreekt, is een private kwestie. Zodra je het op tv als 'gezellig keuvelgesprek' brengt en dan dergelijke dingen zegt, is het meer dan een gewoon gesprek. Je weet dan immers niet wie er mee luisteren, en dat geeft je naar mijn mening de verantwoordlijkheid mee te wegen dat er mensen mee kunnen luisteren die het als een oproep zouden kunnen beschouwen en de daad bij het woord voegen. Zeker als je zo in dergelijke complottheorien zit, zijn dat geen ondenkbare situaties. Sterker nog: veel mensen die in deze theorien geloven. zijn van mening dat Fortuijn is omgekomen door de demonisering door andere politici en de media. Anders was van der Graaf nooit op het idee gekomen om het te doen. Een gesprek zoals van Lange Frans en Janet Ossebaard is ook een vorm van demonisering. Dat is niet ineens ok omdat het iemand betreft die hen niet ligt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195766935
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 15:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat laatste maakt voor mij dan ook precies het verschil. Wat je thuis met je partner of desnoods uitgebreid tot vrienden bespreekt, is een private kwestie. Zodra je het op tv als 'gezellig keuvelgesprek' brengt en dan dergelijke dingen zegt, is het meer dan een gewoon gesprek. Je weet dan immers niet wie er mee luisteren, en dat geeft je naar mijn mening de verantwoordlijkheid mee te wegen dat er mensen mee kunnen luisteren die het als een oproep zouden kunnen beschouwen en de daad bij het woord voegen. Zeker als je zo in dergelijke complottheorien zit, zijn dat geen ondenkbare situaties. Sterker nog: veel mensen die in deze theorien geloven. zijn van mening dat Fortuijn is omgekomen door de demonisering door andere politici en de media. Anders was van der Graaf nooit op het idee gekomen om het te doen. Een gesprek zoals van Lange Frans en Janet Ossebaard is ook een vorm van demonisering. Dat is niet ineens ok omdat het iemand betreft die hen niet ligt.
Mooi ook dat je de term 'demonisering' gebruikt voor mensen die zich gedemoniseerd voelen en anderen ervan beschuldigen satanistische kinderverkrachters te zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195767123
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 14:27 schreef Viesdik het volgende:
Lubach zal vast in het normale leven een prima kerel zijn.
Maar, ik kan hem op TV echt totaal niet uitstaan met zijn tere stemmetje.
De stem van iemand die aan z'n mama trots zijn eerste 3 schaamhaartjes laat zien, zoals ik dat ook deed toen ik 29 was.
Waarschijnlijk minimaal biseksueel omdat je anders geen vast contract krijgt bij de NPO.
Niet in staat zijn je eigen grapjes te bedenken, maar gewoon de papegaai in kooi zijn zoals je die vroeger bij Bart Smit had.

[ afbeelding ]

Je stopt er een gulden in, en poept er een grapje uit.

En dan op de achtergrond een lachband starten, waarbij het geluid van de mensenmassa al verraadt dat dat niet eens mogelijk is vanwege de beperkingen die zijn opgelegd rondom corona.

Eigenlijk gewoon pure propaganda in een humoristisch jasje.
En dan toch een nieuw topic met een belachelijke topictitel openen, terwijl je niet de laatste poster was van het vorige topic. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
pi_195767550
Weet iemand hoe oud dat filmpje met de vermeende doodsbedreiging is?

Ik ben daar zo erg van geschrokken dat ik het fijn vindt dat dat filmpje niet meer online is. De rest van zijn kanaal is wat mij betreft inderdaad onnodig gecensureerd.
pi_195767957
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 16:02 schreef Tegan het volgende:
Weet iemand hoe oud dat filmpje met de vermeende doodsbedreiging is?

Ik ben daar zo erg van geschrokken dat ik het fijn vindt dat dat filmpje niet meer online is. De rest van zijn kanaal is wat mij betreft inderdaad onnodig gecensureerd.
juli volgens mij.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_195768407
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 16:02 schreef Tegan het volgende:
Weet iemand hoe oud dat filmpje met de vermeende doodsbedreiging is?

Ik ben daar zo erg van geschrokken dat ik het fijn vindt dat dat filmpje niet meer online is. De rest van zijn kanaal is wat mij betreft inderdaad onnodig gecensureerd.
Filmpje is op 5 augustus geplaatst.
pi_195769744
https://www.rtlnieuws.nl/(...)em-zondag-met-lubach

quote:
YouTube laat weten dat het verwijderen van het account niets te maken heeft met de uitzending van Lubach. "We zijn nog aan het uitzoeken wat er precies is gebeurd, maar het is niet zo dat er bij ons mensen televisie hebben gekeken en toen dachten: goh, hier moeten we wat mee", zegt een voorlichter tegen RTL Nieuws. Hoe het zit met de muziek van Lange Frans wordt op dit moment nog uitgezocht.
YouTube heeft onlangs een nieuw beleid aangenomen om samenzweringen tegen te gaan. Het zou kunnen zijn dat op basis daarvan het account is verwijderd.
pi_195778853
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 14:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

O ja, dat is waar ook. De NPO heeft ons verteld dat Epstein zelfmoord heeft gepleegd in zijn cel en Trump heeft samen op de foto met hem gestaan. Niet Clinton de democraat natuurlijk, nee niet Clinton.

Gelukkig maar dat we zulke rationele, nuchtere mensen hebben die zich niks wijs laten maken.
Kleine selectie:


quote:
Jeffrey Epstein verdiende veel geld in het zakenleven. Ook heeft hij vroeger fraude gepleegd, maar hiervoor is hij nooit gestraft. De zakenman ging om met allerlei bekende Amerikanen, zoals Trump, oud-president Bill Clinton en acteur Kevin Spacey.

https://stories.lab.nos.n(...)over-jeffrey-epstein


Even daarvoor werd de eigenaar ervan, de Amerikaanse miljardair Jeffrey Epstein, gearresteerd op het vliegveld van Teterboro in New Jersey. Daar landde hij na een vakantie vanuit Parijs met zijn privvliegtuig - een Boeing 727 met de bijnaam Lolita Express waarin hij regelmatig een stoeltje bewaarde voor beroemdheden als Kevin Spacey of voormalig president Bill Clinton.

https://nos.nl/l/2292787

Seksslaven
In 2007 werd Epstein, een bekende van oud-president Clinton, president Trump en de Britse prins Andrew, voor de rechter gesleept voor het op grote schaal misbruiken van bijna dertig meisjes, de meesten tussen de 13 en 16 jaar. Ze werden van over de hele wereld overgevlogen naar de huizen van Epstein in New York, Palm Beach en een Caribisch priv-eiland, waar ze als seksslaven werden gebruikt.

https://nos.nl/l/2292408


Als hij dit keer schuldig was bevonden, had Epstein 45 jaar cel kunnen krijgen, wat gezien zijn leeftijd zou neer zou zijn gekomen op levenslang. De miljardair was een bekende van onder meer oud-president Clinton en huidig president Trump. Beiden hebben zich gedistantieerd van Epstein.

https://nos.nl/l/2297048

Samenzweringstheorie
President Trump deelde een opvallend betoog op Twitter: een samenzweringstheorie dat oud-president Clinton verantwoordelijk zou zijn voor de dood van Epstein. "Deze man had informatie over de Clintons en nu is hij dood", redeneerde de twitteraar. "Iemand heeft zijn werk niet gedaan, of is betaald om zijn werk niet te doen, zodat die informatie niet naar buiten komt."

Zowel Bill Clinton als Donald Trump zelf had in het verleden ontmoetingen met de steenrijke societyfiguur Epstein. Beiden hebben laten weten dat het oppervlakkige contacten waren, en dat er nooit iets onoorbaars in hun aanwezigheid is gebeurd


https://nos.nl/l/2297121
Krekker is de bom!
pi_195779347
Ik heb in de zomer een hele dramatische aflevering van ARGOS gehoord op Radio 1 en afgelopen zaterdagmiddag over weer een stukje over gedwongen mensenhandel, waarbij ik mij vraagtekens stel vanwege de (niet aanwezige) bewijsvoering.
Maar sommige kamerleden doen al wel uitspraken hierover, zonder dat er mensen zijn opgepakt of veroordeeld..
pi_195780949
Ik blijf het interessant vinden hoe diverse publicisten over de uitzending vallen en daarbij aanvoeren dat Arjen Lubach desinformatie verspreidt. Hebben ze dan echt niet meer in de gaten dat er ook nog beeldmateriaal wordt gemaakt zonder activeren en overtuigen als hoogste doel? En dat amuseren ook een andere doelgroep kan betreffen?
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 10:56:16 #13
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_195781379
quote:
Erg toevallig vind ik het toch wel. Denk toch dat het net een stijgend aantal reports na die uitzending te maken kan hebben.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_195781531
Het gevaar is dat de overheid en de mainstream media deze complottheorien kunnen misbruiken.
Door bv de redelijke argumenten mbt kritiek op de overheid te vermengen met idiote complottheorien.

Zo is het bv best redelijk om eens een onderzoek te doen naar het internationale Satansnetwerk van overheden die de hele avond kinderbloed drinken.
Of de relatie tussen 5G en Corona.
Of de maanlandings-hoax, chemtrails, 9/11 als inside jobs etc.

Maar dan worden al die redelijke zaken weer vermengd met waanzin-theorien over de wenselijkheid van Nexit, of kritiek op de EU.
Of de oververtegenwoordiging van linksliberalen (Linkse Elite) in de openbare (niet democratische gekozen) bestuurseenheden in onderwijs, rechtspraak en cultuur.

En zo kan de gevestigde links orde zijn macht behouden om gericht "de sheeple" te hersenspoelen.
De initialen van Kajsa Ollongren zijn niet voor niets KO. Dwz de kritische blik wordt KO geslagen.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_195781588
Het risico is eerder dat de overheid complottheorien gaat overnemen of versterken. Dat zie je in de VS en andere minder ontwikkelde landen al wel veel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195782028
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Het gevaar is dat de overheid en de mainstream media deze complottheorien kunnen misbruiken.
Door bv de redelijke argumenten mbt kritiek op de overheid te vermengen met idiote complottheorien.

Zo is het bv best redelijk om eens een onderzoek te doen naar het internationale Satansnetwerk van overheden die de hele avond kinderbloed drinken.
Of de relatie tussen 5G en Corona.
Of de maanlandings-hoax, chemtrails, 9/11 als inside jobs etc.

Maar dan worden al die redelijke zaken weer vermengd met waanzin-theorien over de wenselijkheid van Nexit, of kritiek op de EU.
Of de oververtegenwoordiging van linksliberalen (Linkse Elite) in de openbare (niet democratische gekozen) bestuurseenheden in onderwijs, rechtspraak en cultuur.

En zo kan de gevestigde links orde zijn macht behouden om gericht "de sheeple" te hersenspoelen.
De initialen van Kajsa Ollongren zijn niet voor niets KO. Dwz de kritische blik wordt KO geslagen.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 08:18 schreef Idisrom het volgende:
Ik heb in de zomer een hele dramatische aflevering van ARGOS gehoord op Radio 1 en afgelopen zaterdagmiddag over weer een stukje over gedwongen mensenhandel, waarbij ik mij vraagtekens stel vanwege de (niet aanwezige) bewijsvoering.
Maar sommige kamerleden doen al wel uitspraken hierover, zonder dat er mensen zijn opgepakt of veroordeeld..
https://kloptdatwel.nl/20(...)el-ritueel-misbruik/
pi_195782308
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:56 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Erg toevallig vind ik het toch wel. Denk toch dat het net een stijgend aantal reports na die uitzending te maken kan hebben.
Ja dat lijkt me ook.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_195783668
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Het gevaar is dat de overheid en de mainstream media deze complottheorien kunnen misbruiken.
Door bv de redelijke argumenten mbt kritiek op de overheid te vermengen met idiote complottheorien.

Zo is het bv best redelijk om eens een onderzoek te doen naar het internationale Satansnetwerk van overheden die de hele avond kinderbloed drinken.
Of de relatie tussen 5G en Corona.
Of de maanlandings-hoax, chemtrails, 9/11 als inside jobs etc.

Maar dan worden al die redelijke zaken weer vermengd met waanzin-theorien over de wenselijkheid van Nexit, of kritiek op de EU.
Of de oververtegenwoordiging van linksliberalen (Linkse Elite) in de openbare (niet democratische gekozen) bestuurseenheden in onderwijs, rechtspraak en cultuur.

En zo kan de gevestigde links orde zijn macht behouden om gericht "de sheeple" te hersenspoelen.
De initialen van Kajsa Ollongren zijn niet voor niets KO. Dwz de kritische blik wordt KO geslagen.
Je praat wel heel leuk over links, maar dit is wat mensen in het algemeen aan de lopende band doen.

Terughoudendheid jegens nieuw coronavaccin wordt door sommigen meteen in het hokje "gekke antivaxxer" geplaatst. Iemand die tijdens de immigratiediscussie genuanceerd blijft of niet hard schreeuwt dat bijna alle niet-westerse allochtonen tuig zijn, wordt door sommigen meteen uitgemaakt voor linkse wegkijker die de deuren wagenwijd open wil laten, landverrader, etc. En iemand die genuanceerde kritiek heeft op het immigratiebeleid of bepaalde groepen allochtonen wordt door sommigen uitgemaakt als extreem-rechts, etc.

Dat is de richting die we op aan het gaan zijn, per onderwerp denken in 2 groepen zonder enige ruimte voor nuances.

4g en 5g of wat straling dan ook heeft 100% zeker geen schadelijke effecten en iedereen die twijfels heeft en voorstander is van blijven onderzoeken wanneer dit tot nieuwe inzichten leidt, die is een complotgekkie.

Versus

4g en 5g zijn onderdeel van een complot en iedereen die dit niet ziet is een gehersenspoeldesukkel.
Krekker is de bom!
pi_195783978
Over algoritmen bij Youtube merk ik het volgende.
Kanalen die Youtube commercieel niet welgevallig genoeg zijn, zoals "Extra History' en 'The Great War' komen bij mij de laatste tijd (i.t.t. vorig jaar) niet meer bovendrijven, ondanks mijn zoekgeschiedenis.
Waarschijnlijk omdat deze kanalen soms nu met een eigen reklameblok in hun uitzending werken. Ik merk nu echt dat Youtube sturend bezig is om mij naar andere kanalen te leiden, en dat mijn zoekgeschiedenis steeds minder leidend wordt.
pi_195784943
Die complotwappies met Lange Frans voorop moeten we een enkeltje Rottumerplaat geven: je hebt niets aan de lui.
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 14:43:44 #21
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195785615
twitter

Zorgelijk
pi_195785644
De wildgroei aan peilingen waar de conclusie op voorhand van vast lijkt te staan is ook zorgelijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 14:46:47 #23
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195785713
quote:
10s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:44 schreef Claudia_x het volgende:
De wildgroei aan peilingen waar de conclusie op voorhand van vast lijkt te staan is ook zorgelijk.
Zijn er wetenschappelijke publicaties hierover?
pi_195785946
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:46 schreef Momo het volgende:

[..]

Zijn er wetenschappelijke publicaties hierover?
Het onderzoeksrapport staat hier. Er staat geen wetenschappelijke verantwoording in en dat is altijd zorgelijk. En het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van de organisatie 'Hope not hate'. Dat riekt naar vooringenomenheid en ook dat is zorgelijk.

Het is een wonder dat ik nog niet grijs ben met al die zorgen.

- Edit - Excuses, op pagina 31 onderaan staat een geel blok met een summiere wetenschappelijke verantwoording. Hoe dan ook, lees het rapport vooral zelf. Het is niet zo schokkend, misschien met uitzondering van het feit dat bijna n op de vijf respondenten antisemitisch is en rare denkbeelden over Covid-19 erop nahoudt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Claudia_x op 22-10-2020 15:08:50 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195804025
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:15 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Die complotwappies met Lange Frans voorop moeten we een enkeltje Rottumerplaat geven: je hebt niets aan de lui.
Dit inderdaad
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')