Het is vooral een kwestie van goed plannen, en flexibel zijn, de tegelzetter komt 7-12 bijvoorbeeld en die heb ik al gepland in september.quote:Op donderdag 19 november 2020 12:47 schreef AnneX het volgende:
Mijn hemel...ik ben ademloos van scrollen door je nieuwe topic en het tempo!
Dat was bij de winkel al en nu weer.![]()
Vraag ondertussen: waar haal je op zo’n korte termijn al die vakmensen vandaan, die beschikbaar zijn.
En succes met de kleuren: ik zag dat @:Claudia_x, @:SQ en @:Puala et al ook
meedenken
De zolder is nu inderdaad af.quote:Op zondag 22 november 2020 15:38 schreef SQ het volgende:
Al plinten aan het kitten, toe maar. Dan ben je klaar!
En ook het goede merk kitspuit Den Braven HK40?quote:
Werkelijk waar geen idee, volgens mij gewoon een goedkope van de hornbachquote:Op zondag 22 november 2020 16:26 schreef blomke het volgende:
[..]
En ook het goede merk kitspuit Den Braven HK40?
Hij bedoelt de kit zelfquote:Op maandag 23 november 2020 10:47 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Werkelijk waar geen idee, volgens mij gewoon een goedkope van de hornbach:D:D
quote:
Ja echt, daar wordt je gewoon ellendig van als je binnenkomt, als het goed is zijn ze morgen klaar.quote:Op woensdag 25 november 2020 19:24 schreef Vonkenboer het volgende:
Dat gaat dan wel hard zo ! Zal vast een bende zijn; als ik mij bedenk wat één enkele stucadoor al achter zich laat qua rotzooi![]()
Ff doorbijten. En vooral niet nadenken over die shitzooi die ze in de tuin flikkeren die je nog op moet ruimenquote:Op woensdag 25 november 2020 21:28 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Ja echt, daar wordt je gewoon ellendig van als je binnenkomt, als het goed is zijn ze morgen klaar.
Gelukig...
Des toch inne groote bout! Whahaha prachtig !quote:Op donderdag 26 november 2020 14:26 schreef techcom het volgende:
Mijn vaste stucadoor heet Kees, deze wordt ook wel liefkozend SmeerKees genoemd
Al neemt hij dat niet in dank af.
Elektriciens kan legwieh hopelijk niet over meepraten, wij laten het altijd veegschoon achterquote:Op vrijdag 27 november 2020 10:58 schreef speedfightrage het volgende:
Stucadoors, de varkens van de bouw, daarna elektriciens...
![]()
Moet zeggen, heb een keer een stucadoor op leeftijd gehad, die kwam in een nette broek en blouse. Daar ging een witte overal over en had alles super netjes, het kan dus wel
Maar weer een mooie voortgang Legwieh!
Wordt het weer huis van als ze gestuct hebben
Kom jij ook nog een keer door mijn huis heen hobbelen dan? (of ben je stiekem al geweest en heb je jezelf toen niet kenbaar gemaakt?)quote:Op vrijdag 27 november 2020 18:51 schreef densmee het volgende:
[..]
Elektriciens kan legwieh hopelijk niet over meepraten, wij laten het altijd veegschoon achter
Ik ben er nog niet geweest, en wie weet kom ik nog een keer langs. planning is altijd een verrassingquote:Op vrijdag 27 november 2020 19:06 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Kom jij ook nog een keer door mijn huis heen hobbelen dan? (of ben je stiekem al geweest en heb je jezelf toen niet kenbaar gemaakt?)
Ben je van werk veranderd dan? Ik kan mij nog foto's herinneren van wielladertjes en bruggetjes die je had gemaakt.quote:Op vrijdag 27 november 2020 19:34 schreef densmee het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet geweest, en wie weet kom ik nog een keer langs. planning is altijd een verrassing
Nee hoor ik ben nog steeds chef TD op een grote camping, maar ik heb er een baan bij voor de avondjes of zaterdagenquote:Op vrijdag 27 november 2020 19:39 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ben je van werk veranderd dan? Ik kan mij nog foto's herinneren van wielladertjes en bruggetjes die je had gemaakt.
Ow ja waar stond die bus dan?quote:Op vrijdag 27 november 2020 10:06 schreef kingjotte het volgende:
Je kon bij mij ook precies zien waar de smeerberen hun bus geparkeerd hadden, een wit voetspoor op straat en de contouren van de bus op het parkeervak...
Ze hadden ook mijn gloednieuwe haspel "even geleend"... Die wordt ook nooit meer schoon. Varkens.
Niks verplichts aan hoor, maar zo kun je vanuit de eettafel prachtig twee kanten op kijken.quote:Op vrijdag 27 november 2020 11:04 schreef verbijstering het volgende:
Leuk om zo te volgen! ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat. Jammer van dat verplichte keukeneiland![]()
de vloer ben ik ook erg benieuwd naar! lijkt me wel tof.
Vaak ben je te bangquote:Op woensdag 25 november 2020 21:31 schreef mootie het volgende:
Ik vind het doodeng hoe snel het gaat.
Het doel is 2e week januari te kunnen overhuizen.quote:Op maandag 30 november 2020 14:20 schreef FranticDJ het volgende:
zit er mooi uit hoor
Wanneer wil je er in?
De plafonds waren meer dan droog genoeg,quote:Op maandag 7 december 2020 08:41 schreef monsterd. het volgende:
Nogmaals een bevestiging van je doorzettingsvermogen en tempo. Is het stucwerk wel droog genoeg om te schilderen of kun je dat risico nemen? En goede bank uitgezocht
Waar ik dan bang voor ben is dat de verf onder de tape kruipt.quote:
Frogtape. Die groene. Niet goedkoop. Maar messcherpe lijnen en geen verf eronder.quote:Op maandag 7 december 2020 09:06 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Waar ik dan bang voor ben is dat de verf onder de tape kruipt.
Dus als iemand me zegt welke tape ik moet hebben....
Dit werkt echt ja? En hoe goed kan je deze plakken op een muur die 24uur daarvoor is geschilderd, of moet je daar echt wel langer mee wachten?quote:Op maandag 7 december 2020 09:25 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Frogtape. Die groene. Niet goedkoop. Maar messcherpe lijnen en geen verf eronder.
Ik heb met die groene frogtape verf + stucwerk van de muur getrokken, zat er al maanden op (alleen niet zo vast blijkbaar.)quote:Op maandag 7 december 2020 09:36 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Dit werkt echt ja? En hoe goed kan je deze plakken op een muur die 24uur daarvoor is geschilderd, of moet je daar echt wel langer mee wachten?
En hoe lang zat de tape erop?quote:Op maandag 7 december 2020 11:05 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Ik heb met die groene frogtape verf + stucwerk van de muur getrokken, zat er al maanden op (alleen niet zo vast blijkbaar.)
Gebruik ik ook, na het plakken even over de tape heen kwasten met de kleur die de aangrenzende muur heeft die je beschermt. Dan loopt de tape helemaal dicht en heb je geen druipers.quote:Op maandag 7 december 2020 11:21 schreef Legwieh het volgende:
Oke ik lees wisselende ervaringen over frogtape, wie heeft er echte ervaringen, Het is overigens gewoon een gestucte gladde wand.
Tot nu toe moet ik zeggen dat ik ook altijd wel tevreden ben geweest over de paarse afplaktape van de action
Of de huismerk tape van Wiltec (Deltec)
wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb het laatst zelf gebruikt op een muur die een uur geleden in de sigmatex was gezet.En dat ging goed.quote:Op maandag 7 december 2020 09:36 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Dit werkt echt ja? En hoe goed kan je deze plakken op een muur die 24uur daarvoor is geschilderd, of moet je daar echt wel langer mee wachten?
Paar dagen, even lang als nodig was om de kozijnen te verven.quote:Op maandag 7 december 2020 11:50 schreef XanderH het volgende:
[..]
En hoe lang zat de tape erop?
Die moet je natuurlijk ook niet langer dan nodig laten zitten.
quote:Op maandag 7 december 2020 15:12 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Paar dagen, even lang als nodig was om de kozijnen te verven.
Que? Die verf droogt niet sneller en het kozijn moest 3x geschilderd. Iedere keer opnieuw tapen is ook een duur grapje met 7 euro per rolletje.quote:
Er is dus wel een verschil qua droogtijd indien latex en alkyd lakverf worden beschouwd.quote:Op maandag 7 december 2020 16:56 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Que? Die verf droogt niet sneller en het kozijn moest 3x geschilderd. Iedere keer opnieuw tapen is ook een duur grapje met 7 euro per rolletje.
Ohja en, volgens de website: "Binnenshuis kan het zelfs tot 21 dagen en buiten 7 dagen na aanbrengen worden verwijderd zonder dat er resten achterblijven."
Al mijn strakke lijnen zijn met frogtape gemaakt. Meer dan tevreden, werkt primaquote:Op maandag 7 december 2020 11:21 schreef Legwieh het volgende:
Oke ik lees wisselende ervaringen over frogtape, wie heeft er echte ervaringen, Het is overigens gewoon een gestucte gladde wand.
Tot nu toe moet ik zeggen dat ik ook altijd wel tevreden ben geweest over de paarse afplaktape van de action
Dit (met dat streepje verf) werkt bij mij supergoed. Dan hoeft de tape niet eens fantastisch te hechten. En zeker bij vers stucwerk de tape na het schilderen echt zo snel mogelijk verwijderen. Liever 2 keer tapen. Want het bijwerken van de schade is meer werk.quote:Op maandag 7 december 2020 12:50 schreef archito het volgende:
[..]
Gebruik ik ook, na het plakken even over de tape heen kwasten met de kleur die de aangrenzende muur heeft die je beschermt. Dan loopt de tape helemaal dicht en heb je geen druipers.
Half uurtje wachten zodat dat droog genoeg is en dan de muur verven.
Bij pas geschilderde wanden heb ik helaas wel gehad dat ik wat verf/stucwerk met de tape mee los trok.
Gele rijstpapier tape van ecotools is fijn.quote:Op maandag 7 december 2020 09:06 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Waar ik dan bang voor ben is dat de verf onder de tape kruipt.
Dus als iemand me zegt welke tape ik moet hebben....
Ik gebruik goldband. 30mm breed en 50m per rol ongeveer 3euro.quote:Op maandag 7 december 2020 11:21 schreef Legwieh het volgende:
Nope deze komt niet voor de kerst, is nu onderweg vanuit Italie naar Nederland. Dus als het meezit einde deze week in NL, dan gaat hij naar de steenhouwerij, en die gaat hem begin januari bewerken. Keuken komt denk ik week 2 van januari dus dan leggen ze hem er gelijk op, en vanaf dan kan ik wonen ;-)quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:40 schreef monsterd. het volgende:
Lekker doorgepakt Legwieh! Hoeveel kWh is je airco unit voor boven als ik vragen mag? Wij willen ook nog airco plaatsen, maar dacht eraan het in de slaapkamer te doen ipv de hal. Ben dus benieuwd naar het bereik.
Ben zo benieuwd naar het blad in je keuken. Komt deze nog voor kerst?
We doen ons best, en dank aan jullie support voor de kleuren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:34 schreef Puala het volgende:
Nice. Wat ga je snel!
En die kleuren met de vloerGaaf!
Heb ik staan!quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:47 schreef speedfightrage het volgende:
Ziet er goed uit!
Zet je airco's op ontvochtigen, is het stucwerk nog sneller droog
Ik zal het een keer proberen, der is alleen niet zoveel daglicht momenteelquote:Op dinsdag 22 december 2020 09:21 schreef Seven. het volgende:
Jezus, moordend tempo!![]()
Je verfjes: supergaaf, ben ik echt fan van (ik heb zelf ook zwart op de overloop, maar dan het plafond). En zo'n 'lambrisering' vind ik ook fantastisch.
Je tegeltjescombinatie van bruin marmer en antraciet moet ik nog aan wennen. Show je nog foto's met daglicht?
You made my day!quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:43 schreef Mrs.Peel het volgende:
Lurker hier,
met groot plezier.
Je hebt veel werk verricht,
het was eerst geen gezicht.
Alles krijgt nu vorm en kleur,
hierdoor ben je in opperbest humeur.
En ach, wat spierpijn hier of daar,
als je zo doorgaat is het wel snel klaar!
Fijne feestdagen, wat een lol,
ik trek me terug in m'n lurkershol
Ik heb een klein kantelraampje in de badkamer, maar moet het vooral hebben kwa licht van de spotjes (sowieso als je in de badkamer bent is het vaak buiten toch al donkerquote:Op dinsdag 22 december 2020 10:45 schreef Essebes het volgende:
Wow, wat een werk heb je verricht!
Je badkamer vind ik mooi, maar ik weet niet of ik er zelf voor zou kiezen. Ik hou van wat ‘lichtere’ badkamers. Heb je daglicht in je badkamer, trouwens?
Super waar je allemaal oog voor hebt en hoe je het allemaal bij elkaar kunt laten passen. Complimenten hoor!
Thanks we doen ons best!quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:55 schreef Vonkenboer het volgende:
Tjezus, je hebt het tempo er goed in zeg! Volgens mij is dit de snelste verbouwing ooit hier op FOK!e
Zelf vind ik het allemaal wel iets te donker, maar het past wel allemaal mooi bij elkaar. Hét is echt één geheel !
misschien is die kleurenblindheid dan toch een gave..quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:45 schreef Essebes het volgende:
Wow, wat een werk heb je verricht!
Je badkamer vind ik mooi, maar ik weet niet of ik er zelf voor zou kiezen. Ik hou van wat ‘lichtere’ badkamers. Heb je daglicht in je badkamer, trouwens?
Super waar je allemaal oog voor hebt en hoe je het allemaal bij elkaar kunt laten passen. Complimenten hoor!
Ehm heb in de afgelopen maanden denk ik 5 keer hardgelopen, en normaal loop ik 5x per week dus ik weet wel watquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:01 schreef Tegan het volgende:
Wow wat snel weer alles. Tegelwerk ziet er inderdaad prachtig uit. Lief dat je moeder alles boven heeft schoongemaakt!
Wat ga je toch met je tijd doen als het af is...
Deze heb ik destijds helemaal gemist, maar goed nieuws, in de nis heb ik wel twee stopcontacten gefixt, 1 voor de koelkast de andere voor de nespresso dusquote:Op donderdag 29 oktober 2020 07:23 schreef BE het volgende:
Voor die nis op de slaapkamer, als je echt voor hotel-sjiek gaat is dat natuurlijk dé plek voor je minikoelkastje en de nespresso.![]()
Maar nu zou ik er idd een kast van maken. Zelfde als je keuken is een gaaf idee.Ik zou hem wel dicht maken, scheelt weer stoffen.
Dat Full time in pakken lopen is wel afgelopen sinds de lockdown. Het aantal keer dat ik uberhaupt een overhemd aan heb gehad het laatste half jaar is op 2 handen te tellenquote:Op woensdag 23 december 2020 12:34 schreef thealterego1 het volgende:
Ik lees alleen maar mee, leuke project(en) om te volgen. Ik heb inmiddels wel bedacht dat je fulltime in pakken rondloopt, iedereen high fives geeft en vaak legen ... wait for it... dary zegt
sinds gisteren zijn de lampen ook dimbaarquote:Op woensdag 23 december 2020 13:44 schreef yinu het volgende:
Wat een tempo! Ik vind het allemaal heel mooi worden, idd wel wat donker maar juist voor een badkamer vind ik dat juist wel mooi. Ben heel benieuwd naar de verf en de keuken!
quote:Op woensdag 23 december 2020 15:19 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Deze heb ik destijds helemaal gemist, maar goed nieuws, in de nis heb ik wel twee stopcontacten gefixt, 1 voor de koelkast de andere voor de nespresso dus
Dat is goed om te horen, daar zijn we naar op zoek!quote:Op woensdag 23 december 2020 15:53 schreef BE het volgende:
[..]![]()
Wat ga je bizar hard! En mooi consequent qua sfeer! Ik heb menig nacht in te dure hotels gespendeerd en ik voel het sfeertje zeker wel!
Volgens mij gaat hij per 31-12 van Netflix af, dus dan moet je ongeveer fulltime kijken vanaf nuquote:Op woensdag 23 december 2020 15:26 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Dat Full time in pakken lopen is wel afgelopen sinds de lockdown. Het aantal keer dat ik uberhaupt een overhemd aan heb gehad het laatste half jaar is op 2 handen te tellen![]()
.
Ik ken deze serie dus helemaal niet (eerder ook al ter sprake gekomen) is hij te bingen op netflix? Dan heb ik een doel voor 15/16/17 januari, want.
...
Aanrader welquote:Op woensdag 23 december 2020 18:36 schreef thealterego1 het volgende:
[..]
Volgens mij gaat hij per 31-12 van Netflix af, dus dan moet je ongeveer fulltime kijken vanaf nu
Het is me niet gegund. Tot 31-12 moet ik gewoon klussen!quote:Op woensdag 23 december 2020 18:36 schreef thealterego1 het volgende:
[..]
Volgens mij gaat hij per 31-12 van Netflix af, dus dan moet je ongeveer fulltime kijken vanaf nu
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |