Oneerlijk dat iemand in deze SC er blijkbaar op vijfhonderd meter vandaan woont maar niet! gaat! als! het! regent!quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:00 schreef gcjoel het volgende:
Dit is zo oneerlijk voor iedereen die niet in de buurt woont
Waarheid!quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Oneerlijk dat iemand in deze SC er blijkbaar op vijfhonderd meter vandaan woont maar niet! gaat! als! het! regent!
Dat gebeurde een paar weken geledenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 08:44 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Pas je wel op met de storm vanmiddag? Dat je niet meteen je nieuwe partytent kwijt bent
Wat ik heb valt me eigenlijk reuze mee. Niet erger dan m'n sneakers in ieder geval.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 00:00 schreef Molo het volgende:
[..]
True!
PU zweet daarnaast ook enorm, denk ik
Het is hier alweer teruggeschroefd van windkracht 7 naar 6. Zal wel vooral nat wezen vandaag.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat gebeurde een paar weken geledendaarom nu een nieuwe
Deze is wel steviger en hebben we beter vastgemaakt. Maar vanmiddag inderdaad even in de gaten houden, ookal lijkt het hier mee te gaan vallen.
Hier geeft ie sowieso 'maar' 5quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:18 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het is hier alweer teruggeschroefd van windkracht 7 naar 6. Zal wel vooral nat wezen vandaag.
Dat! Schandaligquote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Oneerlijk dat iemand in deze SC er blijkbaar op vijfhonderd meter vandaan woont maar niet! gaat! als! het! regent!
De wereld stopt voor hen even buiten Rotterdamquote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Koekela heeft toch een webshop![]()
Heb wel eens gekeken en ziet er mooi/lekker uit
Ik leer nu dat m'n sneakers vegan zijn.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:18 schreef Candaasje het volgende:
@:Tele6
@:Kreator : hebben jij en/of je vriendin helemaal geen 'synthetische' AM sneakers van Nike? Dus geen leerelementen bedoel ik? Zoja, gefeliciteerd, dan ben je in het bezit van veganistische schoenen![]()
(Nike is een van de weinige grote merken die geen dierlijke lijm gebruiken.)
En mogguh allen. Mijn hoofd knalt half uit elkaar. Ik denk dat ik het microscopie practicum maar even oversla. Vorige keer ging ik daar zonder hoofdpijn al bijna onderuit. (Verder geen klachten, ik denk dat ik gewoon te laat ben gaan slapen.)
wat voor zweedse koekjes?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:26 schreef minilot het volgende:
Ik ga zo Zweedse koekjes bakken want Zwedenweek op CUL, sust het Koekelagemis naar ik hoop een beetje..
Nee hoor. Je moet nietsquote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:09 schreef borisz het volgende:
Dus als ik weer eens in Rotterdam ben (of Den Haag), moet ik Koekela dus een bezoekje brengen?
Ik zie het nu. Wat idioot, dat ze geen taarten zo bezorgen kan ik me nog voorstellen. Maar koekjes kunnen toch in een doos?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
De wereld stopt voor hen even buiten Rotterdam
Lekker!quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:10 schreef gcjoel het volgende:
Door Myraela lunch ik straks spring rolls!
Ik doe lekker met garnalen, die liggen nu te ontdooienquote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Lekker!Ik morgen ook weer.
Ik heb kool, wortel en komkommer. Alleen nog even denken wat ik er verder nog in wil doen. Ik dacht eerst de Vivera chicken tenders, alleen ik eet er twee dagen van. De tweede dag is dat krokante laagje vast helemaal vies. Dus misschien nog maar even iets anders halen.
Ik vind het juist zo fijn om alles achter elkaar door te rollen voor twee dagen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:13 schreef gcjoel het volgende:
Ik doe lekker met garnalen, die liggen nu te ontdooien
Maar die chicken tenders kun je toch vandaag een deel bakken en morgen een deel?
Hoe hou je ze dan lekker?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind het juist zo fijn om alles achter elkaar door te rollen voor twee dagen.
Oh bij mij zijn ze de tweede dag vooral nog iets zachter. Dus niet perfect, maar nog wel goed genoeg. Ik dek ze gewoon af met wat plasticfolie.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:19 schreef gcjoel het volgende:
Hoe hou je ze dan lekker?
Ik heb een keer al die dingen in 1x gerold voor diner en vond ze toen op het laatst al beetje taai worden.
Dit. En honger want monsterworkout en natgeregend.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:00 schreef gcjoel het volgende:
Dit is zo oneerlijk voor iedereen die niet in de buurt woont
Vanmiddag is het droogquote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Misschien smeekt ze de weergoden om te kappen met die regenonzin?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:38 schreef Myraela het volgende:
Mijn kat zit voor het raam te miauwen dat ze naar buiten wil. Hou ik het kattenluikje even open voor haar, loopt ze naar buiten. Komt weer naar binnen, want regen. Gaat weer voor het raam miauwen dat ze naar buiten wil...
Kattenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:38 schreef Myraela het volgende:
Mijn kat zit voor het raam te miauwen dat ze naar buiten wil. Hou ik het kattenluikje even open voor haar, loopt ze naar buiten. Komt weer naar binnen, want regen. Gaat weer voor het raam miauwen dat ze naar buiten wil...
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:34 schreef Myraela het volgende:
Ik zit nu al aan m'n lunch.Laten we het maar 2e ontbijt noemen.
Dat helpt ook echtquote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:47 schreef sigme het volgende:
Zo. Gesportschoold. Alwaar de kleedkamers nu verplicht dicht zijn, en we dus heel onhandig moeten verkleden op de gang en andere daarvoor niet bedoelde ruimtes.
Wat heb je gemaakt?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:50 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb net lunch staan koken maar probeer toch nog een half uurtje te wachten met eten.
Wij moeten natuurlijk ook in sportkleren komen, maar dan komt er inderdaad nog schoenenwissel, jas, regenjas, regenbroek.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:51 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat helpt ook echt![]()
Zo handig, dat soort maatregelen.![]()
Bij mijn sportschool heb je daar minder last van, want daar waren al zo weinig en zo gore kleedkamers dat iedereen in z'n sportkleren kwam en ging. Dan hoef je alleen maar even je jas uit te doen, eventueel een lange broek uit, schoenen wisselen. Dat gebeurde altijd op de gang bij de kluisjes.
Notenrijst met pompoen en cranberry.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat heb je gemaakt?![]()
Ik had nog een salade van Jack Bean gisteren. Met bloemkool, curry, quinoa, peulvruchten, kool en sla. Was echt het laatste wat ik zelf uit zou zoeken, maar toch erg lekker.![]()
Nu heb ik waarschijnlijk vanmiddag wel weer honger.Dus dan eet ik vast alsnog een lunch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jagar, kolasnittar
Let me see you stripped down to the bone
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:42 schreef Candaasje het volgende:
[..]
@:Minilot : kijk, kwam ik net tegen:
[ afbeelding ]
Volgens mij hebben ze allemaal leer. En dan nog vind ik vegan schoenen een rare term, vooral als je het over Dr Martens hebt, die natuurlijk gewoon zijn geinspireerd door legerkisten en die zijn toch echt van leer.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:18 schreef Candaasje het volgende:
@:Kreator : hebben jij en/of je vriendin helemaal geen 'synthetische' AM sneakers van Nike? Dus geen leerelementen bedoel ik? Zoja, gefeliciteerd, dan ben je in het bezit van veganistische schoenen![]()
(Nike is een van de weinige grote merken die geen dierlijke lijm gebruiken.)
Maar dan kun je toch ook zeggen dat je geen vegan schnitzels moet eten?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:23 schreef Kreator het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze allemaal leer. En dan nog vind ik vegan schoenen een rare term, vooral als je het over Dr Martens hebt, die natuurlijk gewoon zijn geinspireerd door legerkisten en die zijn toch echt van leer.
Koop dan gewoon normale schoenen.
(sowieso vind ik dat soort vegan geneuzel wel echt overdreven)
I believe you have my stapler.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:25 schreef Kreator het volgende:
Dit is momenteel mijn (niet-vegan) achtergrond in Teams. Er werd gegniffeld.
[ afbeelding ]
Uit praktisch oogpunt is het vermelden van "het is geen leer" bij schoenen wel handig (aangezien leer als eigenschap heeft dat je het kan laten oprekken of krimpen, plastics kunnen dat niet op diezelfde manier). Vegan leer = iets wat uiterlijk sterk lijkt op leer, maar de samenstelling van het eigenlijke spul kan verschillen, dus een containerbegrip is net zo makkelijk.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:23 schreef Kreator het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze allemaal leer. En dan nog vind ik vegan schoenen een rare term, vooral als je het over Dr Martens hebt, die natuurlijk gewoon zijn geinspireerd door legerkisten en die zijn toch echt van leer.
Koop dan gewoon normale schoenen.
(sowieso vind ik dat soort vegan geneuzel wel echt overdreven)
If you could just do that, that would be greatquote:
Och, het zou minder duurzaam zijn als je je huidige leren jas nu weg zou doen terwijl 'ie nog prima is en er wat nieuws voor in de plaats koopt.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:37 schreef Myraela het volgende:
Ik voel me soms wel een beetje hypocriet terwijl ik met mijn (niet-vegan) Dr. Martens en mijn leren jas in de bak met vleesvervangers sta te graaien.Maar ach, ik weet nog niet wat ik van leer vind. Ik vind het gewoon mooi en het gaat lang mee. Ik heb er alleen niet genoeg verstand van om te zeggen of de kunstmatige alternatieven nou echt zoveel duurzamer zijn.
Ik heb ook nog wel eens (oude) leren schoenen aan hoor. (Weggooien is gewoon zonde) En doe nog zat niet-vegan dingen. Ben ook zo hypocriet als maar kan, maar troost je, dat is iedereenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:37 schreef Myraela het volgende:
Ik voel me soms wel een beetje hypocriet terwijl ik met mijn (niet-vegan) Dr. Martens en mijn leren jas in de bak met vleesvervangers sta te graaien.Maar ach, ik weet nog niet wat ik van leer vind. Ik vind het gewoon mooi en het gaat lang mee. Ik heb er alleen niet genoeg verstand van om te zeggen of de kunstmatige alternatieven nou echt zoveel duurzamer zijn.
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:46 schreef Candaasje het volgende:
Bedenk trouwens ook dat de grootste doelgroep van vleesvervangers 'flexitariërs' en vegetariërs zijn. Veganisten maken maar een heel klein deel uit van de bevolking en zijn daarom eigenlijk niet zo interessant voor producenten.
M.a.w. : de meeste mensen die in die bak graaien, zijn mensen die leren schoenen/jas/riem/tas dragen
Niks. Zegt niks. Dat is inderdaad het hele probleem.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het sowieso lastig met kleding om er achter te komen wat nou goed is om te kopen qua kleding. Als je bij Wibra, Zeeman en hoe heet die ene grote zaak met spotgoedkope kleding koopt, weet je zeker dat er kinderarbeid en andere verschrikkelijke dingen aan te pas is gekomen. Maar ook dure merken maken zich daar schuldig aan.
En als ik biokatoen koop bij de Hema, is dat vast beter voor het milieu. Maar wat zegt dat over arbeidsomstandigheden?
Dit vind ik inderdaad ook al lastig. Je weet eigenlijk nooit waar je voor betaald. Of je moet echt zoeken naar de merken die zich echt richten op die hele zuivere markt, maar dan betaal je ook wel de echte hoofdprijs. Dat gaat me dan ook weer te ver. Los van dat het vaak ook niet helemaal mijn stijl is.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het sowieso lastig met kleding om er achter te komen wat nou goed is om te kopen qua kleding. Als je bij Wibra, Zeeman en hoe heet die ene grote zaak met spotgoedkope kleding koopt, weet je zeker dat er kinderarbeid en andere verschrikkelijke dingen aan te pas is gekomen. Maar ook dure merken maken zich daar schuldig aan.
qft.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:03 schreef minilot het volgende:
Te lui wezen om überhaupt nieuwe kleren te kopen is uiteindelijk de beste én de makkelijkste optie, denk ik.
Of nudisme, maar zodra 'r' in de maand ben ik daar toch niet bikkel genoeg voor..
Ja het is wel meer zoeken. Er is trouwens wel telkens meer 'ethisch/duurzaam/vegan' te krijgen in ook 'normale' kledingstijlen. Dat jurkje van mij is niet het beste voorbeeld, toegegeven. Nadeel vind ik vooral dat je het vaak online moet bestellen. (Nu met corona wel weer een voordeel..)quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:02 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dit vind ik inderdaad ook al lastig. Je weet eigenlijk nooit waar je voor betaald. Of je moet echt zoeken naar de merken die zich echt richten op die hele zuivere markt, maar dan betaal je ook wel de echte hoofdprijs. Dat gaat me dan ook weer te ver. Los van dat het vaak ook niet helemaal mijn stijl is.
Herkenbaarquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:03 schreef minilot het volgende:
Te lui wezen om überhaupt nieuwe kleren te kopen is uiteindelijk de beste én de makkelijkste optie, denk ik.
Of nudisme, maar zodra 'r' in de maand ben ik daar toch niet bikkel genoeg voor..
Bestellen is veel te makkelijk, joh.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:03 schreef minilot het volgende:
Herkenbaarquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:10 schreef gcjoel het volgende:
Ik stop vaak dingen in mijn mandje en koop het dan niet omdat verzendkosten of ik vind het toch te duur ofzo.
Werkt ook prima, behalve dat je dan iedere dag nog reclames in beeld krijgt van dat ding
Of van die "JE HEBT NOG WAT IN JE MANDJE"-mails.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:10 schreef gcjoel het volgende:
Ik stop vaak dingen in mijn mandje en koop het dan niet omdat verzendkosten of ik vind het toch te duur ofzo.
Werkt ook prima, behalve dat je dan iedere dag nog reclames in beeld krijgt van dat ding
True story.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:10 schreef gcjoel het volgende:
Ditquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:03 schreef minilot het volgende:
Leuk punt dat je aanhaalt. Altijd wel een groot onderwerp van discussie.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:04 schreef Myraela het volgende:
En dan heb je ook nog eens de twijfels over, wil ik mijn 'betere' optie wel bij een slechte aanbieder kopen. Zou je niet volledig de goede ondernemers moeten supporten?
Ik ben bijvoorbeeld helemaal blij met de veggie McKroket, dus die ga ik sowieso halen. Maar ik kan me voorstellen dat andere mensen al denken van 'wtf, waarom breng jij je geld naar een Mcdonalds'.
Dit jaquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:10 schreef gcjoel het volgende:
Pas je wel op, die supermarkten verkopen geen eten!quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:14 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Leuk punt dat je aanhaalt. Altijd wel een groot onderwerp van discussie.
Ik zelf vermijd de Mac en BurgerKing tenzij er echt nergens iets anders iets te halen is. (Dat gebeurt heel soms onderweg, maar wel steeds minder vaak.) Inderdaad met het argument dat je dan 'extra' geld naar die ketens brengt. En het is leuk dat je met vrienden die wel vlees eten mee kunt, maar anders had je misschien als groep toch nog ergens anders gegeten.
Anderzijds...grote producenten die dit soort producten lanceren, helpen wel met het 'mainstream' krijgen van vegaproducten. Dus wellicht helpt het dan toch ergens.
En laten we eerlijk zijn; ik doe ook mijn boodschappen bij de AH/Jumbo/Carrefour. Die zou ik dan ook moeten boycotten. En volledig vegan/fairtrade supermarktjes...die kun je denk ik op 1 hand tellen.
(En als je dan de BioPlanet neemt, die dan niet vegan maar wel bio is, dan heb je weer geen Alpro, want dat is niet biologisch. Krijg je dat weer. )
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Wat zijn 'normale' koeien?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het ook met eten lastig. Kan ik nou beter de biologische kaas bij Albert Heijn kopen of de handgemaakte kaas van melk van normale koeien hier 200 meter verderop?
Ik vind van mezelf dat ik het best goed doe. Ik verbouw bijna al mijn eigen groente. Ik let bij het kopen van producten meestal op het land van herkomst. Ik gebruik zo min mogelijk plastic. Ik scheid afval en composteer zelf. We kopen veel bij lokale ondernemers. Bij fastfoodzaken neem ik altijd de vegetarische optie. Ik koop nooit bij Amazon of Ali.
Maar er is ook zo veel dat ik niet goed doe. Ik kon bij de druiven in de AH webshop niet vinden uit welk land ze komen, ik heb ze toch gekocht. As we uit eten gaan, neem ik maar in 30% van de maaltijden iets vegetarisch. Ik eet ontzettend veel zuivel en dat is nooit biologisch.
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Pas je wel op, die supermarkten verkopen geen eten!Interessant!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Pas je wel op, die supermarkten verkopen geen eten!Ik moet 'm nog kijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
[..]
Pas je wel op, die supermarkten verkopen geen eten!Oh ja verhipSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ben gedoemd!
Ik kijk het vrijwel nooitquote:
Ja, deze specifieke bedoel ik.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik kijk het vrijwel nooit
Maar dit was een aanrader
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:18 schreef minilot het volgende:
HGBSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jagar, kolasnittar![]()
Ik kijk het sinds corona, dus vorig seizoen ook al een paar gezien.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik kijk het vrijwel nooit
Maar dit was een aanrader
Ah zo. Bedoel je dan met het oog op milieu? Vervoer van de melk? Afvang van methaan en afvoer van de mest enzo? Ja dan hangt het ook wel grotendeels van het voer af. Biologisch gehouden koeien krijgen vaker 'lokaal geproduceerd voer naar mijn weten. Dat hoeft dus niet verscheept te worden vanuit een ander continent (en scheelt weer wat regenwoud). Maar biologische koeien staan vaker buiten, wat weer meer methaan in de atmosfer oplevert. Hoewel ze vaak met minder gehouden worden, dus dat middelt ook weer een beetje uit...quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die niet biologisch worden gehouden.
Ja op alles. We steunen nu de lokale ondernemer die op deze manier niet afhankelijk is van een AH. En de melk en kaas worden niet getransporteerd. Maar dat gaat wel weer ten koste van de koeien en het milieu. Je kunt het in mijn ogen bijna nooit goed doen voor zowel mens als dier als milieu. En ja, we zijn allemaal het milieu maar je snapt wat ik bedoel.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:23 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah zo. Bedoel je dan met het oog op milieu? Vervoer van de melk? Afvang van methaan en afvoer van de mest enzo? Ja dan hangt het ook wel grotendeels van het voer af. Biologisch gehouden koeien krijgen vaker 'lokaal geproduceerd voer naar mijn weten. Dat hoeft dus niet verscheept te worden vanuit een ander continent (en scheelt weer wat regenwoud). Maar biologische koeien staan vaker buiten, wat weer meer methaan in de atmosfer oplevert. Hoewel ze vaak met minder gehouden worden, dus dat middelt ook weer een beetje uit...
Ik snap je dilemma
Ik snap hemquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja op alles. We steunen nu de lokale ondernemer die op deze manier niet afhankelijk is van een AH. En de melk en kaas worden niet getransporteerd. Maar dat gaat wel weer ten koste van de koeien en het milieu. Je kunt het in mijn ogen bijna nooit goed doen voor zowel mens als dier als milieu. En ja, we zijn allemaal het milieu maar je snapt wat ik bedoel.
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:13 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dat je dan uiteindelijk denkt, ok ok ik koop het wel!!!
uitverkocht
Gisteren 3 jurk-vesten besteld. Vandaag een mail: 10% korting op alles!quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:13 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dat je dan uiteindelijk denkt, ok ok ik koop het wel!!!
uitverkocht
Zo eentje waar je in kunt wonenquote:
Ja.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zo eentje waar je in kunt wonen
Dat ziet er comfortabel uitquote:
Ik heb er eentje van. En doe hem te weinig aanquote:
legging of maillot.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat ziet er comfortabel uit
Wat doe je onder zoiets aan? Broek, legging, panty, maillot, niks?
Ah, het is zo'n dagquote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:25 schreef Myraela het volgende:
Dat moment dat je voor je lunch ( we negeren de 'lunch' die ik om half 11 at) 5 keer heen en weer door de Albert Heijn loopt, om uiteindelijk thuis te komen met een chocolate chip muffin.
Ik heb comfy leggings.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:30 schreef gcjoel het volgende:
Zo'n vestjurk is tof maar ik wil geen legging en maillot want dat is de comfi weg.
Het stomme is dat je gewoon doorhebt van jezelf dat je onmogelijk aan het doen bent, maar toch kun je het niet stoppen.quote:
Die cursus moet ik dan ook nog volgen. Bij mijn blijven ze vaak veel te los.Valt de helft van de vulling eruit als je wil dippen.quote:Mijn spring rolls waren top, alleen slecht gerold. Had toch een cursus bij zo'n klein vietnamees vrouwtje moeten nemen
Arm konijn.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:38 schreef Candaasje het volgende:
@:Tele6 : verdenking op heupdysplasie. Maar dat hebben eigenlijk vrij veel konijnen zonder dat het per se klachten geeft, dus het kan ook heupkop uit de kom en weer teruggeschoten zijn. Of een combinatie. Of toch iets anders.
We weten het nog niet zo goed, enkel dat de pijn echt in zijn rechterheup zit. Hij steunt niet meer volledig op de poot. Kan nog wel snel rond'rennen' voor biks, maar de poot sleept er ook wel vaak een beetje achteraan, beetje half wiebelend soms als hij er wel wat gewicht op zet. Zitten doet 'ie nu ook met z'n gewicht naar links.
Hij is altijd wel rustig/lui, maar nu graaft ie ook niet meer in de zandbak en hij ligt ook niet meer vaak in de rieten mand (lag 'ie voorheen elke dag wel languit in bij Nox).
Maar ik zie weinig verbetering na de medicatie (pijnstilling). Die geven we nu sinds zaterdag, dus al 5 dagen van de 10. Vrees dus dat het wel retourtje DA gaat worden volgende week.
Toko of turk. De Turk bij B om de hoek heeft een beter assortiment kruiden dan de Indo-toko bij mij in de buurt. Het varieert per winkel.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
Waar kan een mens trouwens voor een redelijke prijs kaneelstokken kopen? Ik had er meegenomen uit Egypte maar met mijn appelmoes- en stoofpeer activiteiten zijn die bijna op. Toko wellicht?
Supermarkt uiteraard ook, maar dan betaal je de hoofdprijs voor kleine stokjes. Die -meen ik- ook nooit 100% kaneel zijn.
Ja het is sneu. Nog niet zo sneu dat 'ie geen leven meer heeft, maar toch...konijnen laten natuurlijk al slecht zien dat ze iets mankeren, dus dát we het zien, in houding maar ook gedrag, wijst er wel op dat 'ie er echt last van heeft.quote:
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:52 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Toko of turk. De Turk bij B om de hoek heeft een beter assortiment kruiden dan de Indo-toko bij mij in de buurt. Het varieert per winkel.
Waar komt Cas eigenlijk vandaan? En hoe loop je zo'n blessure ineens op, is het slijtage of heeft hij iets onhandigs gedaan?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 14:06 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja het is sneu. Nog niet zo sneu dat 'ie geen leven meer heeft, maar toch...konijnen laten natuurlijk al slecht zien dat ze iets mankeren, dus dát we het zien, in houding maar ook gedrag, wijst er wel op dat 'ie er echt last van heeft.
En een 3 jarig konijn zou ik nog wel laten opereren als dat een oplossing zou zijn. (pootamputatie, nieuwe heupkop, you name it) Maar Cas is wel een senior, (7 jaar bij ons, en al volwassen toen 'ie in beslag genomen werd. We weten het niet precies, maar zeker 8, 9 jaar is 'ie wel. Misschien zelfs ouder) en zo'n zware ingreep in combinatie met al het hogere risico bij konijnen.... Mwoah...
Overijssel. Of althans, toen nog de opvang in Steenwijkerwold, maar die vangt allerlei konijnen uit de wijde regio op. Dus misschien is het wel een Drentenaar (Drent?) of Friesquote:Op woensdag 21 oktober 2020 14:27 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Waar komt Cas eigenlijk vandaan? En hoe loop je zo'n blessure ineens op, is het slijtage of heeft hij iets onhandigs gedaan?
Kom maar. De wind huilt hier om het huis dus zo'n vest is extra beter nu.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:39 schreef Candaasje het volgende:
Mag ik bij je intrekken Loon? Gewoon in zo'n vest? Ja? Heerlijk!
*springt in de auto*quote:Op woensdag 21 oktober 2020 14:35 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Kom maar. De wind huilt hier om het huis dus zo'n vest is extra beter nu.
Zelfkastijdingquote:Op woensdag 21 oktober 2020 14:35 schreef Myraela het volgende:
Bij de Appie net een maaltijdpakket gehaald voor lasagne. Want in de bonus en ook nog eens met 35% sticker. #krent
Maar nu staat dat in de oven en ruikt het fucking lekker terwijl ik het niet ga eten straks.Afzien.
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 14:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Overijssel. Of althans, toen nog de opvang in Steenwijkerwold, maar die vangt allerlei konijnen uit de wijde regio op. Dus misschien is het wel een Drentenaar (Drent?) of Fries![]()
Hij woonde bij mensen die het niet nodig vonden zijn hok op tijd te vervangen, dus dat was doorgerot. Daarom hadden ze hem maar in een vierkant 'hokje' van 60cm x 60xm panelen gezet, met een rond deksel van een ton als dak. In het voorjaar, met voortdurend regen en wind.
En Cas is het meest lieve konijn dat je je kunt voorstellen. Goedzak eersteklas. Bijt nooit, lief naar andere konijnen. Echt, je snapt het niet. Sowieso niet, maar helemaal met zo'n zachtaardig dier niet. Hoe kun je daar zo mee omgaan?
En geen idee. Het lijkt wel vrij plotseling te zijn ontstaan; vorige week vrijdag opeens zag vriend dat er iets 'off' was. En dat ie zijn poot raar over de rand van de bak legde. Misschien daarvoor al ergens achter blijven hangen ofzo.
Hij staat bij de Da ook in het systeem als 9,5 jarige . Maar ik dacht dat ie bij de opvang ergens tussen de 2 en 5 geschat werd.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 14:38 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Maar dan is hij zeker ouder dan 8 lijkt me, zo'n hok rot niet in één jaar door?
Die mensen zullen het inderdaad niet gedaan hebben vanwege zijn karakter. Je weet het niet, misschien hadden ze wel ergere dingen gedaan als hij "gemeen" was geweest.
Toch maar even het zeil er af gehaaldquote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat gebeurde een paar weken geledendaarom nu een nieuwe
Deze is wel steviger en hebben we beter vastgemaakt. Maar vanmiddag inderdaad even in de gaten houden, ookal lijkt het hier mee te gaan vallen.
Beter toch, straks waait ie weg.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 14:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Toch maar even het zeil er af gehaald
Hč, maar je zei dat hij 7 jaar bij jullie was? Dan zou hij dus minstens 9 moeten zijn op basis van de schatting van de opvang.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 14:41 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hij staat bij de Da ook in het systeem als 9,5 jarige . Maar ik dacht dat ie bij de opvang ergens tussen de 2 en 5 geschat werd.
En true, valse konijnen worden meestal gedumpt in de natuur. Dus in die zin is 'ie goed terechtgekomen. De opvang daar is echt wel een goede. Mara en Nox komen er ook vandaan. (Hoewel Nox dan nu uit Friesland, want de opvang is verhuisd naar de Blesse)
Ja je hebt gelijk, ik rekende mis. Dus het is echt wel een ouwe senior.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 15:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hč, maar je zei dat hij 7 jaar bij jullie was? Dan zou hij dus minstens 9 moeten zijn op basis van de schatting van de opvang.
Toen ik op de middelbare school zat heb ik een vriendin wel eens gehoord over haar konijnen, de konijnen die zich niet goed genoeg gedroegen in hun kleine tochtige hokje met amper vermaak en die zich niet goed genoeg lieten knuffelen (door lompe kinderen hč), noemden ze "wild" en lieten ze lopen.
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 15:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Jij gunt je andere buren niet ook een gratis partytent? Krenterig heur.
Pit Pit? Die hebben goede kwaliteit zut onlinequote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
Waar kan een mens trouwens voor een redelijke prijs kaneelstokken kopen? Ik had er meegenomen uit Egypte maar met mijn appelmoes- en stoofpeer activiteiten zijn die bijna op. Toko wellicht?
Supermarkt uiteraard ook, maar dan betaal je de hoofdprijs voor kleine stokjes. Die -meen ik- ook nooit 100% kaneel zijn.
Van Tezenis, met tartanprintquote:
Gewoon hier in mijn wijk komen wonen joh. Hier zag ik laatst weer iemand in een zalmkleurige legging lopen met van die scheefgetrapte Uggs.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 15:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Van Tezenis, met tartanprint![]()
![]()
Sloffen eronder, net jurkje erboven
Awesomeness, tot je naar buiten moet
Dat vind ik wel een beetje sneu voor Zeeman, dat je dat denkt. Die doen echt enorm hun best om geen kinderarbeid en andere verschikkelijke dingen eraan te pas te laten komen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het sowieso lastig met kleding om er achter te komen wat nou goed is om te kopen qua kleding. Als je bij Wibra, Zeeman en hoe heet die ene grote zaak met spotgoedkope kleding koopt, weet je zeker dat er kinderarbeid en andere verschrikkelijke dingen aan te pas is gekomen.()
PS: ik zou verder nooit Zeemankledij aanraden, het is spotgoedkoop maar echt slecht genaaid.quote:Voor alle partijen waar we mee samenwerken heeft Zeeman een uitgebreide gedragscode ontwikkeld: de Zeeman Code of Conduct. Deze is gebaseerd op de code van het Ethical Trading Inititiative (ETI). De hoofdpunten zijn: geen gedwongen arbeid, geen discriminatie, geen kinderarbeid, een veilige en hygiënische werkplek. Voordat we met fabrikanten in zee gaan, vragen we naar hun MVO-beleid en moeten zij de gedragscode ondertekenen. Zo verklaren ze zich aan de afspraken te houden.
https://www.zeeman.com/nl(...)me-toeleveringsketen
Hierachter ook in het "oude" deel van de wijk. Verder zit er een kampje en een kunstenaarscollectiefquote:Op woensdag 21 oktober 2020 15:19 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Gewoon hier in mijn wijk komen wonen joh. Hier zag ik laatst weer iemand in een zalmkleurige legging lopen met van die scheefgetrapte Uggs.En genoeg lui met witte sokken in badslippers.
Ik werkte ooit met een collega samen die dan heel subtiel vroeg aan mensen die zulke kleding aan hadden bij een gepland doktersbezoek 'goh, u heeft een speciale outfit aangetrokken voor het bezoek aan mij zo te zien?'quote:Op woensdag 21 oktober 2020 15:19 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Gewoon hier in mijn wijk komen wonen joh. Hier zag ik laatst weer iemand in een zalmkleurige legging lopen met van die scheefgetrapte Uggs.En genoeg lui met witte sokken in badslippers.
Zeeman is echt top bezig ja. Die reclamecampagnes ook, echt respect voor.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 15:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een beetje sneu voor Zeeman, dat je dat denkt. Die doen echt enorm hun best om geen kinderarbeid en andere verschikkelijke dingen eraan te pas te laten komen.
Van Wibra en Primark weet ik dat niet, maar dit soort aannames laten wel zien dat ook mensen die zich er druk om maken, zich vaak laten leiden door beeldvorming.
[..]
PS: ik zou verder nooit Zeemankledij aanraden, het is spotgoedkoop maar echt slecht genaaid.
Oh, reclame weet ik dan weer niks van, ik kijk bijna geen tv en radio enkel soms radio 4quote:Op woensdag 21 oktober 2020 15:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Zeeman is echt top bezig ja. Die reclamecampagnes ook, echt respect voor.
Ik koop er wel maillots voor mijn Miep, verder vind ik er niks naar mijn wens, maar met de winkel is qua productieproces niks mis.
Behalve dan de matige output doorgaans
De kaneelbroodjes dingen of hoe dat ook heet. Met die lekkere icing dip.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 15:47 schreef minilot het volgende:
Domino's strakjes, als avondeten.Broertje mocht kiezen
Wat zal ik eens bestellen? https://www.dominos.nl/
Ik vind SnagTights overigens prima comfortabel - heb nu toevallig ook een paar aan. Overigens niet met een vestjurk erover, want da's me dan weer iets te comfortabel.
Kwam op LinkedIn voorbijquote:Op woensdag 21 oktober 2020 15:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, reclame weet ik dan weer niks van, ik kijk bijna geen tv en radio enkel soms radio 4
Ik heb van zeeman 3 paar ge_wel_dige beenwarmers. Eerst alle dure beenmodezaken afgeweest, toen wat modezaken, niemand verkocht beenwarmers. Behalve Zeeman dus.
Echt jonge, bij legging en jurkje moeten ook nog beenwarmers. Boven sloffen, in regenlaarzen, in of boven schoenen, allemaal even goed. Ik heb grijs, zwart en neon-roze. Daar moet nog wel eea bij eigenlijk.
Die is geweldig iddquote:Op woensdag 21 oktober 2020 15:45 schreef gcjoel het volgende:
Zeeman
Ik heb een xl Zeeman om de hoek, geweldig
En ik ga naar buiten in wat ik toevallig aan heb. Ik kleed me sowieso niet om als ik alleen even naar een winkel ga of de hond uitlaat.
die met extra kaas.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 15:47 schreef minilot het volgende:
Ik vind SnagTights overigens prima comfortabel - heb nu toevallig ook een paar aan. Overigens niet met een vestjurk erover, want da's me dan weer iets te comfortabel.
Ik vind Domino's geen pizza, dus dan zou ik iets zo ver mogelijk van een klassieke pizza uitkiezen. De BBQ mixed grill ofzo.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 15:47 schreef minilot het volgende:
Dominator Ultimatequote:Op woensdag 21 oktober 2020 15:47 schreef minilot het volgende:
Extra gorgonzolaquote:
Meltaquote:Op woensdag 21 oktober 2020 15:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind Domino's geen pizza, dus dan zou ik iets zo ver mogelijk van een klassieke pizza uitkiezen. De BBQ mixed grill ofzo.
Wtf, ze hebben ook een 'extreme cheese': Kaassaus, Mozzarella, Emmentaler en knoflookkruiden - Kaasliefhebbers opgelet! We hebben speciaal voor jou een pizza samengesteld met Extreme veel kaas! Kies je voor de XXL pizza? Maak je dan maar op voor 1kg kaas op je pizza!
Echt hč?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 15:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Dominator Ultimate![]()
Jezus dat klinkt meer als seksspeeltjes dan als pizza
Graag wel pics ervan, of een vlog, mag ook!quote:Op woensdag 21 oktober 2020 15:56 schreef minilot het volgende:
[..]
Echt hč?![]()
![]()
Maar ik denk dat ik maar voor die kilokaasunit van Myraela ga, wegens gefascineerd
B had die met heel veel vlees wel eens gehad zei hij, maar hij vond 'm veel te droog. Daar zal je met een kaaspizza minder last van hebben.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 15:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Extra gorgonzola![]()
Maar heb daar ook wel eens een besteld met heel heel heel veel vlees. Geen idee meer welke, maar was enorm lekker (en 2x mee gedaan, want veel te veel voor 1x)
Zouden ze daar dan ook een extra dikke kaasvetbestendige doos omheen doenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 15:57 schreef Tele6 het volgende:
[..]
B had die met heel veel vlees wel eens gehad zei hij, maar hij vond 'm veel te droog. Daar zal je met een kaaspizza minder last van hebben.![]()
Bestellen met de kaaskorst voor extra extra kaas.
Wil wel een uitgebreide review.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 15:56 schreef minilot het volgende:
[..]
Echt hč?![]()
![]()
Maar ik denk dat ik maar voor die kilokaasunit van Myraela ga, wegens gefascineerd
Ik krijg er gewoon op afstand maagzuur van manquote:
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 15:54 schreef Molo het volgende:
Dominator Ultimate![]()
Jezus dat klinkt meer als seksspeeltjes dan als pizza
Ik voel me altijd wat viezig als ik dit soort dingen lees, dingen die niet op zouden moeten gaan, gaan bij mij gewoon op.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 15:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
(en 2x mee gedaan, want veel te veel voor 1x)
Komt door mijn geboortedagquote:Op woensdag 21 oktober 2020 15:59 schreef golfer het volgende:
[..]![]()
Proest. Hoe die geest van jou toch werkt.
Niks ten nadele van de ziekheid van de geest van @Molo hoor, maar ik denk dat er maar weinig mensen zijn zonder zo'n associatie bij die pizzanaam, niet in het minst de marketingafdeling van Domino'squote:Op woensdag 21 oktober 2020 15:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Proest. Hoe die geest van jou toch werkt.
69-69-1969?quote:
Ik ben een paar uur te laat geboren om nog voor een combinatie van 6 en 9 te kunnen gaanquote:
Ik ben wel echt benieuwd hoe die rijsttafel is, en ook wel naar de hoeveelheid. Bij een gemiddeld afhaalrestaurant zou je er waarschijnlijk de halve week van kunnen eten, maar ik denk dat dit allemaal wel wat meer afgewogen porties zijn.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 15:59 schreef minilot het volgende:
Ik reken er in het geval van Blaauws vierpersoons rijsttafel zaterdag wel een beetje op dat we er zondag ook nog van kunnen eten, maar ervaring leert dat zoiets vaker wel dan niet ijdele hoop is
Doe wel een cheese pull dan.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 16:05 schreef minilot het volgende:
Dude, daar ben ik echt twee decennia te oud voor!
Met je beddengoed-moet-onmiddellijk-in-de-wasquote:Op woensdag 21 oktober 2020 16:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Daarom ben ik nu zo'n braverd natuurlijk
Ik heb zojuist op werk geopperd om een tiktok challenge te gaan maken met mijn techboys collega'squote:Op woensdag 21 oktober 2020 16:05 schreef minilot het volgende:
[..]
Dude, daar ben ik echt twee decennia te oud voor!
Uiteraard. Vandaar dat beddengoed verschonen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 16:05 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben een paar uur te laat geboren om nog voor een combinatie van 6 en 9 te kunnen gaan
Daarom ben ik nu zo'n braverd natuurlijk
Lippen die van elkaar af gaan na het skippen van een douchebeurt na keer of zes volgeblaft te wordenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 16:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat klinkt, in het licht van het brein van @:Molo, als een superranzige handeling
Sneaky feeder gespot!quote:Op woensdag 21 oktober 2020 16:07 schreef Myraela het volgende:
Liefde is een muffin voor je vriend bewaren.
Nog meer liefde is dat hij je vervolgens weer de helft van de muffin geeft omdat je eigenlijk spijt hebt dat je jouw muffin al op had.
Oh mčnquote:Op woensdag 21 oktober 2020 16:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Lippen die van elkaar af gaan na het skippen van een douchebeurt na keer of zes volgeblaft te worden
Check, ik had een mental image
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 16:07 schreef Myraela het volgende:
Nog meer liefde is dat hij je vervolgens weer de helft van de muffin geeft omdat je eigenlijk spijt hebt dat je jouw muffin al op had.
Dump hem!quote:Op woensdag 21 oktober 2020 16:11 schreef Candaasje het volgende:
Ik had een donut. Maar geen helft van een donut teruggekregen. Heb ik nu een slechte relatie?
Ja.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 16:11 schreef Candaasje het volgende:
Ik had een donut. Maar geen helft van een donut teruggekregen. Heb ik nu een slechte relatie?
Hoe zoetquote:Op woensdag 21 oktober 2020 16:07 schreef Myraela het volgende:
Opbouw van de zin klopt niet zie ikquote:
Ik zag en rook het voor mequote:Op woensdag 21 oktober 2020 16:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Opbouw van de zin klopt niet zie ik
Maar je snapt het vast wat ik bedoelde
Snifflesquote:
Logisch. Zou ook scheiden.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 16:13 schreef Molo het volgende:
Ik kende een fokuser die gescheiden is van haar man vrij snel nadat hij haar voor haar verjaardag een schoonmaakpakket had gegeven.
Dat was serieus de laatste druppel
Blijft een mooi verhaal![]()
Ja maar dan sta ik op straat, is ook weer zo watquote:Op woensdag 21 oktober 2020 16:11 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dump hem!
Vriendje kwam net sinterklaasschuimpjes brengen
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 16:13 schreef Molo het volgende:
Ik kende een fokuser die gescheiden is van haar man vrij snel nadat hij haar voor haar verjaardag een schoonmaakpakket had gegeven.
LOLquote:Op woensdag 21 oktober 2020 16:15 schreef Myraela het volgende:
[..]![]()
Volgens mij is er in dit topic overigens ook een keer een discussie geweest over huishoudelijke dingen cadeau geven. Zonder scheidingen overigens.
Symbolisch welquote:Op woensdag 21 oktober 2020 16:19 schreef minilot het volgende:
*knuffelt cadeaugekregen Dyson V8*
Hmmm?
Doorligwonden?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 16:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Sniffles![]()
Hebben dieren ook weleens decubitus trouwens?
Boksquote:Op woensdag 21 oktober 2020 16:19 schreef minilot het volgende:
*knuffelt cadeaugekregen Dyson V8*
Hmmm?
O.a. Het is een verzamelterm voor verschillende soorten zoals doorligwonden ja.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 16:24 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Doorligwonden?
Ik verwachtte na bovenstaand gesprek even een vraag over bacteriële en schimmel-infecties down under (die vraag kreeg ik dus wel van mijn HA laatst)
Maar ja, bestaat zeker. Verkeerde huisvesting speelt vaak een rol, zeker bij de grotere dieren zoals runderen, maar ook bij konijnen op gaas gehouden.
Zo, dat is meteen wel een cadeau waar je U tegen zegtquote:Op woensdag 21 oktober 2020 16:27 schreef Myraela het volgende:
Ik weet dit keer eindelijk een cadeau voor m'n vriend. Maar ik bedacht het natuurlijk net nadat hij jarig was geweest. Dus nu weet ik het al een half jaar, en moet ik nog eens een half jaar wachten. Maar dan krijgt hij een 3D-printer. Als hij het zelf dan nog niet gekocht heeft.
Oh ja, zeker. Bij honden ben ik weinig schimmelinfecties tegengekomen. Wel bacteriële. Maar wellicht dat het eerste ook wel voorkomt hoor. Zou me niet verbazen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 16:27 schreef Molo het volgende:
[..]
O.a. Het is een verzamelterm voor verschillende soorten zoals doorligwonden ja.
En vaginale of anale preutellende bestaan toch wel bij elk dier lijkt mij?
Kerstcadeau?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 16:27 schreef Myraela het volgende:
Ik weet dit keer eindelijk een cadeau voor m'n vriend. Maar ik bedacht het natuurlijk net nadat hij jarig was geweest. Dus nu weet ik het al een half jaar, en moet ik nog eens een half jaar wachten. Maar dan krijgt hij een 3D-printer. Als hij het zelf dan nog niet gekocht heeft.
Ja prima, maar ligt er helemaal aan hoe het gaat.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 16:22 schreef Molo het volgende:
[..]
LOL
Ik geef echt totaal niet om verjaardagscadeaus. Weet negen van de tien keer ook niks voor Koos.
Dit jaar gewoon niks gegeven![]()
Ik geef weleens uit het niets een cadeautje ofzo, onverwachts
Dat zou ook nog kunnen. Al spreken we misschien wel af om niets te doen, en dan voelt het zo lullig om met zo'n groot cadeau aan te komen.quote:
Er was net een tv reclame van Domino's op hier, daarin was sprake van een kilo kaas?????quote:Op woensdag 21 oktober 2020 16:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat klinkt, in het licht van het brein van @:Molo, als een superranzige handeling
Een leuk Creality modelletje; zijn bij Aliexpres miljoenmiljard upgrades voor te koop dus kan ie het zelf altijd zo maf maken als ie wilquote:Op woensdag 21 oktober 2020 16:59 schreef Myraela het volgende:
Oh, fietsie is hier! Fietsie, welke 3D-printer zou jij adviseren? Gewoon een instapmodelletje, niet overdrijven.
https://www.123-3d.nl/ is onderdeel van dat grote inkt- en andere 123 webshops imperium, en heeft vaak best strakke prijzen. Ze doen niet veel aan aanbiedingen, maar het lukt me (in Nederland) over t algemeen niet vaak om goedkopere adressen te vinden.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 17:13 schreef Myraela het volgende:
Ik vind juist de beschikbaarheid van upgrades via Ali wel een leuk voordeel. Uiteindelijk gaat het voor hem toch meer speelgoed zijn, denk ik, dan een hele serieuze hobby. Thanks voor je tips! Ik ga die Creality even in de gaten houden.
Ook zo (maar wel erwtensoep)quote:Op woensdag 21 oktober 2020 16:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb geen donut.
Geen vriend.
Geen kaaspizza![]()
/lijstje
Wollen Sokkenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 15:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Kwam op LinkedIn voorbij
Ik ben inmiddels ook te bejaard voor tv en radio vrees ik
Mijn sloffen zijn stuk, balen, net gewinkeld maar kon niks vinden, vorige waren van Bever dus daar online maar even kieken
Oehquote:
I relate...quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
De wereld stopt voor hen even buiten Rotterdam
Thuis dusquote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:47 schreef sigme het volgende:
Zo. Gesportschoold. Alwaar de kleedkamers nu verplicht dicht zijn, en we dus heel onhandig moeten verkleden op de gang en andere daarvoor niet bedoelde ruimtes.
Kringloopquote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
En als ik biokatoen koop bij de Hema, is dat vast beter voor het milieu. Maar wat zegt dat over arbeidsomstandigheden?
Doet niet meer?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:04 schreef Lonaa het volgende:
[..]
qft.
Hoewel ik dus de laatste tijd wel wat nieuwe dingen gekocht heb. Voor het eerst in jaren denk ik.(afgezien van een noodzakelijke winterjas, vorig jaar. En een sportbroek omdat die ander van ellende uit elkaar viel.
)
Heb ook de kast uitgemest en er gingen 2 vuilniszakken weg. Vaak niet eens omdat 'te klein' of 'te groot' maar omdat 'doet niet meer'
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:10 schreef gcjoel het volgende:
Daar moet je toch eens met Lange Frans over bellen!quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:14 schreef Candaasje het volgende:
[..]
En laten we eerlijk zijn; ik doe ook mijn boodschappen bij de AH/Jumbo/Carrefour. Die zou ik dan ook moeten boycotten. En volledig vegan/fairtrade supermarktjes...die kun je denk ik op 1 hand tellen.
(En als je dan de BioPlanet neemt, die dan niet vegan maar wel bio is, dan heb je weer geen Alpro, want dat is niet biologisch. Krijg je dat weer. )
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Pas je wel op, die supermarkten verkopen geen eten!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.spuit 11
quote:Spuit elf
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Namen, rugnummers!quote:Op woensdag 21 oktober 2020 16:13 schreef Molo het volgende:
Iedereen gaat troost Koekela halen in deze tijd dat je verder niets kan.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 18:03 schreef Aure het volgende:
Er stond echt zo'n dikke rij voor koekela dat we zijn doorgelopen naar Jordy's voor koffie en boterkoek. Ik ga vrijdag wel ff als ik er in mijn eentje langs kan
Wat heb je een leuke manquote:Op woensdag 21 oktober 2020 18:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb het allerleukste cadeau ooit voor de man. Iets met foto's van onze trouwdag. Hij is daar van
Joh, ik heb iets goed gedaan in een vorig leven, want in dit leven heb ik zeker niet genoeg gedaan om deze te verdienenquote:
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 15:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk, ik rekende mis. Dus het is echt wel een ouwe senior.Maar nog geen grijze haar te bekennen!
En sneu hč? Maar het gebeurt zo vaak. Totaal geen rekening houdend met het feit dat konijnen prooidieren zijn, en dus 9 van de 10x niet van knuffelen houden. En ruimte nodig hebben. En bovenal een maatje. En loslaten is voor bijna alle tamme konijnen een doodvonnis. Enkelen overleven het maar.
Extra werkdruk loopt weer op door allerlei covid-noodzakelijke veranderingen cq aanpassingen. En getest of ziek personeel dat thuis zit.quote:
Oh balenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 18:36 schreef Blues het volgende:
[..]
Extra werkdruk loopt weer op door allerlei covid-noodzakelijke veranderingen cq aanpassingen. En getest of ziek personeel dat thuis zit.
Kaasquote:Op woensdag 21 oktober 2020 18:43 schreef minilot het volgende:
Zoals beloofd:
[ afbeelding ]
Met nog extra kaas in de korst en jalapeņokaasdingesen op de voorgrond.
*burp*
Het was.. kazigVerder nogal saai van smaak. Saaie kazen ook wel. Een dotje gorgonzola had gescheeld
Daarom bestel ik extra gorgonzola 😉quote:Op woensdag 21 oktober 2020 18:43 schreef minilot het volgende:
Zoals beloofd:
[ afbeelding ]
*burp*
Het was.. kazigVerder nogal saai van smaak. Saaie kazen ook wel. Een dotje gorgonzola had gescheeld
Ziet er niet zo bijzonder uit. Jammer. Dan is de vier kazen misschien nog lekkerder.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 18:43 schreef minilot het volgende:
Zoals beloofd:
[ afbeelding ]
*burp*
QFTquote:
Nee niet dus, te lange rij. Ik ga vrijdag ff als ik alleen benquote:Op woensdag 21 oktober 2020 18:36 schreef PdeHoog het volgende:
Zo. Eindelijk online vandaag. Vertel @:aure, was er koekela?
Toch wil ik dit welquote:Op woensdag 21 oktober 2020 18:43 schreef minilot het volgende:
Zoals beloofd:
[ afbeelding ]
*burp*
Ik had een grote mok nesquick in de hoop dat het mijn honger naar zoet stilt.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 19:11 schreef gcjoel het volgende:
Ik heb meer trek in koekjes of taartjes nog steeds![]()
Courgette vult ook voor geen meter.
Oeh, dat is soms ook gewoon zo lekker.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 19:13 schreef Lonaa het volgende:
Ik had een grote mok nesquick in de hoop dat het mijn honger naar zoet stilt.
Oh, die staat hier op de shortlist voor zeer binnenkort! Ben benieuwd wat je ervan vindtquote:Op woensdag 21 oktober 2020 18:47 schreef gcjoel het volgende:
Ik ben weer met ottolenghi aan de gang, super soft courgette![]()
Met de laatste courgettes uit eigen tuin.
Ja. Groot glas koude melk met nesquick.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 19:14 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oeh, dat is soms ook gewoon zo lekker.
Ik heb periodes. Ik baal er enorm van maar op zich is het goed dat k nergens meer Red Band Zure Winegums kan krijgen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 19:14 schreef Myraela het volgende:
Ik was eigenlijk nooit van het zoet, maar de laatste weken kan ik er geen genoeg van krijgen.Normaal crave ik chips, nu elke keer chocolade of koeken.
Echt snoep ben ik dan weer geen fan van. Gelukkig. Er moet iets zijn waar je nog wel vanaf kan blijven.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 19:17 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb periodes. Ik baal er enorm van maar op zich is het goed dat k nergens meer Red Band Zure Winegums kan krijgen.
Wat puilt de zorgzaamheid uit deze post, zeg!quote:Op woensdag 21 oktober 2020 18:48 schreef sigme het volgende:
Mijn geliefde eet gewoon alles met smaak op wat ik hem voorzet![]()
Gewoonlijk krijgt hij op werkdagen bakjes voer mee (yoghurt+fruit; zoeteaardappelsalade; bietensalade; pastasalade; gekookte eitjes etc). Maar nu is 'ie weer voor de nieuwe baas op pad, en dat is allemaal nieuw (vrachtwagen die 'ie niet kent, kent geen van de adressen waar gelost/geladen moet worden), dus dan heeft hij geen tijd voor rustig pauze en bakjes eten. Dus dan krijgt hij 10 gesmeerde bolletjes mee, en dan varieer ik natuurlijk (krent-, muesli-, volkorenbol) en beleg, zodat het toch een beetje gevarieerd eten is.
Waarschijnlijk wil hij vanavond nog wel wat warms. Ik heb dat niet zo, maar hij wel, dat 'ie het mist als hij de hele dag niks warm gehad heeft. Ik heb verse courgettesoep startklaar staan, en ik heb vandaag stoofpeertjes gemaakt.
Als je toch blijft wisselen, kun je dan niet gewoon terugwisselen naar Indo van Ron wegens leuk voor CUL?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 18:52 schreef Myraela het volgende:
Ik blijf maar wisselen met plan voor zaterdagavond. Eerst zouden we meedoen met indo van Ron, maar toen werd het Rozey en nu denk ik dat we gewoon eten af gaan halen van de Vegan Junkfoodbar. Die stond nog op m'n lijstje.Alleen nog even bedenken of we ergens nog iets zoets kunnen halen voor daarna tijdens de finale van De Mol. Koekela laatst al geweest.
Nah, daar ben ik wel op afgeknapt ondertussen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 19:23 schreef minilot het volgende:
Als je toch blijft wisselen, kun je dan niet gewoon terugwisselen naar Indo van Ron wegens leuk voor CUL?
Wat leuk toch altijd dat je hem zo verwent. J wil alleen maar boterhammen met vlees en kaas en die mag hij zelf smeren.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 18:48 schreef sigme het volgende:
Gewoonlijk krijgt hij op werkdagen bakjes voer mee (yoghurt+fruit; zoeteaardappelsalade; bietensalade; pastasalade; gekookte eitjes etc). Maar nu is 'ie weer voor de nieuwe baas op pad, en dat is allemaal nieuw (vrachtwagen die 'ie niet kent, kent geen van de adressen waar gelost/geladen moet worden), dus dan heeft hij geen tijd voor rustig pauze en bakjes eten. Dus dan krijgt hij 10 gesmeerde bolletjes mee, en dan varieer ik natuurlijk (krent-, muesli-, volkorenbol) en beleg, zodat het toch een beetje gevarieerd eten is.
Waarschijnlijk wil hij vanavond nog wel wat warms. Ik heb dat niet zo, maar hij wel, dat 'ie het mist als hij de hele dag niks warm gehad heeft. Ik heb verse courgettesoep startklaar staan, en ik heb vandaag stoofpeertjes gemaakt.
Omg nostalgie.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 19:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik had een grote mok nesquick in de hoop dat het mijn honger naar zoet stilt.
Zeker lekker! Alleen blijf het lastig vinden met courgette, blijft toch altijd beetje waterig groente.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 19:14 schreef minilot het volgende:
[..]
Oh, die staat hier op de shortlist voor zeer binnenkort! Ben benieuwd wat je ervan vindt
Bieb!quote:Op woensdag 21 oktober 2020 19:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wil zo ontzettend graag een kookboek van Ottolenghi. Maar ik heb gelduitgeefstraf nadat ik vorige week in een vlaag van verstandsverbijstering 65 euro uitgaf aan vogelvoerdingen.
Omg ja plofrijst.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 19:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Echt snoep ben ik dan weer geen fan van. Gelukkig. Er moet iets zijn waar je nog wel vanaf kan blijven.Al zou ik wel weer een keer zin hebben in suikerrijst. Dat is lang geleden.
Of die schuimblokken, daar was m'n moeder gek op.
Ik heb er 3 en 1 gebruik ik nooit. Plenty geloof ik.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 19:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wil zo ontzettend graag een kookboek van Ottolenghi. Maar ik heb gelduitgeefstraf nadat ik vorige week in een vlaag van verstandsverbijstering 65 euro uitgaf aan vogelvoerdingen.
Lid worden. Niet erin schrijven. Opgelost!quote:Op woensdag 21 oktober 2020 19:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben geen lid. En ik schrijf in kookboeken.
Hier ook zo een. Vinden mensen stom, ik vind het handigquote:Op woensdag 21 oktober 2020 19:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben geen lid. En ik schrijf in kookboeken.
Sigmequote:Op woensdag 21 oktober 2020 19:39 schreef sigme het volgende:
Ik schrijf ook niet in kookboeken, maar dat hoeft ook niet, want er staan her en der wel aantekeningen van oma's bij.
Wat een goed nieuws! Vind ik echt reuze leuk, maar dat wist je al welquote:Op woensdag 21 oktober 2020 19:43 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Sigmewe kunnen de biertjes persoonlijk droppen bij je. Er zijn meer mensen bij jou in de buurt die interesse hebben.
Ja je enthousiasme is echt superquote:Op woensdag 21 oktober 2020 19:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat een goed nieuws! Vind ik echt reuze leuk, maar dat wist je al wel
Wil je toevallig een kookboek in ruil?
Ik vind hem erg leuk maar alleen als er geen andere gegadigden zijn. Ik heb tenslotte al eens een stapeltje boeken van je gekregenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 19:44 schreef sigme het volgende:
Over kookboeken gesproken, zou er ook iemand deze willen hebben?
[ afbeelding ]
https://www.bookspot.nl/najat-9789021026817
Ik kreeg 'm eens kado maar ik kan er niet zoveel mee.
Ik ga geen lid van de bibliotheek worden enkel om de kookboekenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 19:34 schreef minilot het volgende:
[..]
Lid worden. Niet erin schrijven. Opgelost!
#biebfan
Wow. Respectquote:Op woensdag 21 oktober 2020 19:45 schreef kwakz0r het volgende:
Wij aten een opgebakken kliekje boerenkool met een opgewarmd kliekje draadjesvlees.![]()
Zijn sinds zondag bezig om heel veel shit weg te gooien en kamers samen te voegen tot 1 babykamer (nog leeg) en 1 werk/logeerkamer op zolder.
Er zijn al vier volle auto’s naar de stort geweest. Wat een opluchting dat mijn hoarder van een vent nu wel dingen wil weggooien.
Vandaag tacklede ik de grote boeken/spellen/knutselkast beneden. Gelukt!
[ afbeelding ]
De hele kast
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Achter de deurtjes.
Geen weekend (dus minder geld verdienen per uur)quote:
Ik zet jou op de lijst met gegadigden!quote:Op woensdag 21 oktober 2020 19:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind hem erg leuk maar alleen als er geen andere gegadigden zijn. Ik heb tenslotte al eens een stapeltje boeken van je gekregen
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 19:00 schreef Aure het volgende:
[..]
Nee niet dus, te lange rij. Ik ga vrijdag ff als ik alleen bennu was ik met ongeduldige
en
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 19:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 18:48 schreef sigme het volgende:
Vooralsnog werk ik nog steeds mijn eigen dagen, uren... misschien in de nabije toekomst buffelen we weer een extra zaterdag, maar het gaat nog net.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 19:52 schreef AnneX het volgende:
Sjonge Blues...wat een domper, dat het zo loopt met corona.![]()
Ben je wel thuis geweest? En gegeten?
Nostalgische gevoelens bij de luistersprookjes.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 19:45 schreef kwakz0r het volgende:
Wij aten een opgebakken kliekje boerenkool met een opgewarmd kliekje draadjesvlees.![]()
Zijn sinds zondag bezig om heel veel shit weg te gooien en kamers samen te voegen tot 1 babykamer (nog leeg) en 1 werk/logeerkamer op zolder.
Er zijn al vier volle auto’s naar de stort geweest. Wat een opluchting dat mijn hoarder van een vent nu wel dingen wil weggooien.
Vandaag tacklede ik de grote boeken/spellen/knutselkast beneden. Gelukt!
[ afbeelding ]
De hele kast
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Achter de deurtjes.
Eeeh, zoek de verschillenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 20:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
O ja! Genant dure adventkalenderen uitzoeken
De eerste link werkt niet.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 20:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Eeeh, zoek de verschillen
Tussen
deze
en
dees
@:blues, er zit toch ook gewoon een max aan wat ze van iemand als jij kunnen vragen? Ik bedoel aan iedereen natuurlijk, maar mensen met een parttime baan, die ook nog eens richting pensioen gaan hebben doorgaans niet veel rek over...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |