abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195760325

Dus :Y) Hup @Aure!
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 21 oktober 2020 @ 09:00:31 #2
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195760337
Dit is zo oneerlijk voor iedereen die niet in de buurt woont ;(
pi_195760420
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:00 schreef gcjoel het volgende:
Oneerlijk dat iemand in deze SC er blijkbaar op vijfhonderd meter vandaan woont maar niet! gaat! als! het! regent! :{w
  Moderator / Redactie Sport woensdag 21 oktober 2020 @ 09:09:30 #4
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_195760439
Dus als ik weer eens in Rotterdam ben (of Den Haag), moet ik Koekela dus een bezoekje brengen? :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 21 oktober 2020 @ 09:11:28 #5
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195760453
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:07 schreef minilot het volgende:

[..]

Oneerlijk dat iemand in deze SC er blijkbaar op vijfhonderd meter vandaan woont maar niet! gaat! als! het! regent! :{w
Waarheid!
pi_195760474
Mogge!

Koekela heeft toch een webshop :P

Heb wel eens gekeken en ziet er mooi/lekker uit
We have far more in common than that which devides us..
pi_195760502
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:44 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Pas je wel op met de storm vanmiddag? Dat je niet meteen je nieuwe partytent kwijt bent _O-
Dat gebeurde een paar weken geleden :') daarom nu een nieuwe

Deze is wel steviger en hebben we beter vastgemaakt. Maar vanmiddag inderdaad even in de gaten houden, ookal lijkt het hier mee te gaan vallen.
pi_195760513
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 00:00 schreef Molo het volgende:

[..]

True!

PU zweet daarnaast ook enorm, denk ik :{
Wat ik heb valt me eigenlijk reuze mee. Niet erger dan m'n sneakers in ieder geval.

En Koekela geen idee en wat ik niet ken, kan ik niet missen. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_195760521
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:16 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat gebeurde een paar weken geleden :') daarom nu een nieuwe

Deze is wel steviger en hebben we beter vastgemaakt. Maar vanmiddag inderdaad even in de gaten houden, ookal lijkt het hier mee te gaan vallen.
Het is hier alweer teruggeschroefd van windkracht 7 naar 6. Zal wel vooral nat wezen vandaag. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_195760527
:D @Tele6

@Kreator : hebben jij en/of je vriendin helemaal geen 'synthetische' AM sneakers van Nike? Dus geen leerelementen bedoel ik? Zoja, gefeliciteerd, dan ben je in het bezit van veganistische schoenen :P
(Nike is een van de weinige grote merken die geen dierlijke lijm gebruiken.)

En mogguh allen. Mijn hoofd knalt half uit elkaar. Ik denk dat ik het microscopie practicum maar even oversla. Vorige keer ging ik daar zonder hoofdpijn al bijna onderuit. (Verder geen klachten, ik denk dat ik gewoon te laat ben gaan slapen.)
pi_195760570
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:18 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Het is hier alweer teruggeschroefd van windkracht 7 naar 6. Zal wel vooral nat wezen vandaag. :+
Hier geeft ie sowieso 'maar' 5
pi_195760604
Jammer van de regen vandaag...mensen van het Utrechts Landschap zijn er vandaag om een historisch terrein ‘op te ruimen’ met archeologie in de bodem.
Dat is geen doen zo! Herftsweer!

Gelukkig bestelt koekela niet hier, dan moet ik zelf aan de slag met appeltaart voor de verjaardag van mn.X.
Zijn lievelings en ik heb geen kadootje verder. Pieker, pieker.
pi_195760629
Alvast van harte aan de meneer, Anne!
pi_195760635
Ik ga zo Zweedse koekjes bakken want Zwedenweek op CUL, sust het Koekelagemis naar ik hoop een beetje..
pi_195760685
quote:

[..]

Dat! Schandalig }:|
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195760699
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Koekela heeft toch een webshop :P

Heb wel eens gekeken en ziet er mooi/lekker uit
De wereld stopt voor hen even buiten Rotterdam -O-
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195760706
quote:
7s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:18 schreef Candaasje het volgende:
:D @:Tele6

@:Kreator : hebben jij en/of je vriendin helemaal geen 'synthetische' AM sneakers van Nike? Dus geen leerelementen bedoel ik? Zoja, gefeliciteerd, dan ben je in het bezit van veganistische schoenen :P

En mogguh allen. Mijn hoofd knalt half uit elkaar. Ik denk dat ik het microscopie practicum maar even oversla. Vorige keer ging ik daar zonder hoofdpijn al bijna onderuit. (Verder geen klachten, ik denk dat ik gewoon te laat ben gaan slapen.)
Ik leer nu dat m'n sneakers vegan zijn. :+

Sterkte met je hoofd!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_195760848
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:26 schreef minilot het volgende:
Ik ga zo Zweedse koekjes bakken want Zwedenweek op CUL, sust het Koekelagemis naar ik hoop een beetje..
wat voor zweedse koekjes?

Ik heb zin in een kanellängd...
pi_195760974
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:09 schreef borisz het volgende:
Dus als ik weer eens in Rotterdam ben (of Den Haag), moet ik Koekela dus een bezoekje brengen? :+
Nee hoor. Je moet niets :+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_195761115
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:31 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

De wereld stopt voor hen even buiten Rotterdam -O-
Ik zie het nu. Wat idioot, dat ze geen taarten zo bezorgen kan ik me nog voorstellen. Maar koekjes kunnen toch in een doos?
pi_195761145
Ik heb met een werk social account op een linkje geklikt, van iemand die later zei gehackt te zijn. Dus nu ben ik al een uur aan het lezen of ik nu verdoemd ben. Collega vond het na de vakantieperiode wel een goed moment om de beveiliging eens up te daten.

Linkje ging naar een website waar ik vervolgens moest inloggen, dat heb ik niet gedaan. Ik heb nu speciaal een virusscan op m'n macbook gezet. Hij is nu halverwege de complete scan maar heeft nog niets gevonden. Wat ik toch al knap vind na 6 jaar.
pi_195761156
Hier staat een zweedse peren kardemom taart op het programma.
Gelukkig blijk ik ook gemalen kardemom te hebben. Dit weer zorgt voor enorm zere handen en om nu kardemompeulen voor 2 theelepels leeg te pulken was geen fijn vooruitzicht
  woensdag 21 oktober 2020 @ 10:10:34 #23
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195761256
Door Myraela lunch ik straks spring rolls! :9
pi_195761291
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 10:10 schreef gcjoel het volgende:
Door Myraela lunch ik straks spring rolls! :9
Lekker! :9 Ik morgen ook weer.

Ik heb kool, wortel en komkommer. Alleen nog even denken wat ik er verder nog in wil doen. Ik dacht eerst de Vivera chicken tenders, alleen ik eet er twee dagen van. De tweede dag is dat krokante laagje vast helemaal vies. Dus misschien nog maar even iets anders halen.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 10:13:53 #25
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195761311
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 10:12 schreef Myraela het volgende:

[..]

Lekker! :9 Ik morgen ook weer.

Ik heb kool, wortel en komkommer. Alleen nog even denken wat ik er verder nog in wil doen. Ik dacht eerst de Vivera chicken tenders, alleen ik eet er twee dagen van. De tweede dag is dat krokante laagje vast helemaal vies. Dus misschien nog maar even iets anders halen.
Ik doe lekker met garnalen, die liggen nu te ontdooien
Maar die chicken tenders kun je toch vandaag een deel bakken en morgen een deel?
pi_195761333
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 10:13 schreef gcjoel het volgende:
Ik doe lekker met garnalen, die liggen nu te ontdooien
Maar die chicken tenders kun je toch vandaag een deel bakken en morgen een deel?
Ik vind het juist zo fijn om alles achter elkaar door te rollen voor twee dagen.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 10:19:32 #27
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195761413
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 10:15 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik vind het juist zo fijn om alles achter elkaar door te rollen voor twee dagen.
Hoe hou je ze dan lekker?
Ik heb een keer al die dingen in 1x gerold voor diner en vond ze toen op het laatst al beetje taai worden.
pi_195761455
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 10:19 schreef gcjoel het volgende:
Hoe hou je ze dan lekker?
Ik heb een keer al die dingen in 1x gerold voor diner en vond ze toen op het laatst al beetje taai worden.
Oh bij mij zijn ze de tweede dag vooral nog iets zachter. Dus niet perfect, maar nog wel goed genoeg. Ik dek ze gewoon af met wat plasticfolie.
pi_195761625
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:00 schreef gcjoel het volgende:
Dit. En honger want monsterworkout en natgeregend.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195761634
Ik zit nu al aan m'n lunch. :') Laten we het maar 2e ontbijt noemen.
pi_195761697
quote:

[..]

Vanmiddag is het droog *)
pi_195761710
Mijn kat zit voor het raam te miauwen dat ze naar buiten wil. Hou ik het kattenluikje even open voor haar, loopt ze naar buiten. Komt weer naar binnen, want regen. Gaat weer voor het raam miauwen dat ze naar buiten wil...
pi_195761764
quote:
9s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 10:38 schreef Myraela het volgende:
Mijn kat zit voor het raam te miauwen dat ze naar buiten wil. Hou ik het kattenluikje even open voor haar, loopt ze naar buiten. Komt weer naar binnen, want regen. Gaat weer voor het raam miauwen dat ze naar buiten wil...
Misschien smeekt ze de weergoden om te kappen met die regenonzin? :P

@minilot : kijk, kwam ik net tegen:

pi_195761837
Zo. Gesportschoold. Alwaar de kleedkamers nu verplicht dicht zijn, en we dus heel onhandig moeten verkleden op de gang en andere daarvoor niet bedoelde ruimtes.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 21 oktober 2020 @ 10:48:57 #35
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195761862
quote:
9s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 10:38 schreef Myraela het volgende:
Katten O+
pi_195761877
quote:
14s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 10:34 schreef Myraela het volgende:
Ik zit nu al aan m'n lunch. :') Laten we het maar 2e ontbijt noemen.
O+

Ik heb net lunch staan koken maar probeer toch nog een half uurtje te wachten met eten.
pi_195761881
quote:
7s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 10:47 schreef sigme het volgende:
Zo. Gesportschoold. Alwaar de kleedkamers nu verplicht dicht zijn, en we dus heel onhandig moeten verkleden op de gang en andere daarvoor niet bedoelde ruimtes.
Dat helpt ook echt :')

Zo handig, dat soort maatregelen. |:(

Bij mijn sportschool heb je daar minder last van, want daar waren al zo weinig en zo gore kleedkamers dat iedereen in z'n sportkleren kwam en ging. Dan hoef je alleen maar even je jas uit te doen, eventueel een lange broek uit, schoenen wisselen. Dat gebeurde altijd op de gang bij de kluisjes.
pi_195761914
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 10:50 schreef Sarabi het volgende:

[..]

O+

Ik heb net lunch staan koken maar probeer toch nog een half uurtje te wachten met eten.
Wat heb je gemaakt? :9

Ik had nog een salade van Jack Bean gisteren. Met bloemkool, curry, quinoa, peulvruchten, kool en sla. Was echt het laatste wat ik zelf uit zou zoeken, maar toch erg lekker. :9

Nu heb ik waarschijnlijk vanmiddag wel weer honger. :') Dus dan eet ik vast alsnog een lunch.
pi_195761923
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 10:51 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dat helpt ook echt :')

Zo handig, dat soort maatregelen. |:(

Bij mijn sportschool heb je daar minder last van, want daar waren al zo weinig en zo gore kleedkamers dat iedereen in z'n sportkleren kwam en ging. Dan hoef je alleen maar even je jas uit te doen, eventueel een lange broek uit, schoenen wisselen. Dat gebeurde altijd op de gang bij de kluisjes.
Wij moeten natuurlijk ook in sportkleren komen, maar dan komt er inderdaad nog schoenenwissel, jas, regenjas, regenbroek.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_195761956
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 10:53 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wat heb je gemaakt? :9

Ik had nog een salade van Jack Bean gisteren. Met bloemkool, curry, quinoa, peulvruchten, kool en sla. Was echt het laatste wat ik zelf uit zou zoeken, maar toch erg lekker. :9

Nu heb ik waarschijnlijk vanmiddag wel weer honger. :') Dus dan eet ik vast alsnog een lunch.
Notenrijst met pompoen en cranberry.

Jouw 'lunch' klinkt ook goed :)
pi_195762165
Zou ook eten. :9
pi_195762193
crackers met selderij-appelsalade hier

(Ja ik zei SELDERIJ. :6 )

Ik ga weer verder met het teenskelet, en daarna de schedel. (ik heb nu al de hele ochtend 'Hooooofd, schouders, knie en TEEN, knie en TEEN' in mijn hoofd :') ) :W
pi_195762199
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:Y)

Jagar, kolasnittar :Y
pi_195762219
quote:
7s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 10:42 schreef Candaasje het volgende:

[..]

@:Minilot : kijk, kwam ik net tegen:

[ afbeelding ]
:D !
  Official ESF Kreviewer woensdag 21 oktober 2020 @ 11:23:53 #45
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_195762277
quote:
7s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:18 schreef Candaasje het volgende:
@:Kreator : hebben jij en/of je vriendin helemaal geen 'synthetische' AM sneakers van Nike? Dus geen leerelementen bedoel ik? Zoja, gefeliciteerd, dan ben je in het bezit van veganistische schoenen :P

Volgens mij hebben ze allemaal leer. En dan nog vind ik vegan schoenen een rare term, vooral als je het over Dr Martens hebt, die natuurlijk gewoon zijn geinspireerd door legerkisten en die zijn toch echt van leer.
Koop dan gewoon normale schoenen.

(sowieso vind ik dat soort vegan geneuzel wel echt overdreven)
  Official ESF Kreviewer woensdag 21 oktober 2020 @ 11:25:17 #46
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_195762302
Dit is momenteel mijn (niet-vegan) achtergrond in Teams. Er werd gegniffeld.

pi_195762303
quote:
14s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 11:23 schreef Kreator het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze allemaal leer. En dan nog vind ik vegan schoenen een rare term, vooral als je het over Dr Martens hebt, die natuurlijk gewoon zijn geinspireerd door legerkisten en die zijn toch echt van leer.

Maar dan kun je toch ook zeggen dat je geen vegan schnitzels moet eten?
(In de zin dus: wel de smaak/het uiterlijk willen, maar niet het leed. Zeg maar dezelfde reden dat faux fur bestaat)

En waarom overdreven? Leer is even 'dodelijk' als vlees. Waarom zou je daar dan onderscheid in maken als je vegan bent?

EDIT: of doelde je meer de lijmcomponenten?

[ Bericht 4% gewijzigd door Candaasje op 21-10-2020 11:33:58 ]
  woensdag 21 oktober 2020 @ 11:27:26 #48
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_195762333
quote:
14s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 11:25 schreef Kreator het volgende:
Dit is momenteel mijn (niet-vegan) achtergrond in Teams. Er werd gegniffeld.

[ afbeelding ]
I believe you have my stapler.
pi_195762386
quote:
14s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 11:23 schreef Kreator het volgende:

[..]

Uit praktisch oogpunt is het vermelden van "het is geen leer" bij schoenen wel handig (aangezien leer als eigenschap heeft dat je het kan laten oprekken of krimpen, plastics kunnen dat niet op diezelfde manier). Vegan leer = iets wat uiterlijk sterk lijkt op leer, maar de samenstelling van het eigenlijke spul kan verschillen, dus een containerbegrip is net zo makkelijk.

En zat "normale" schoenen die niet van leer zijn, dus ik mis even waarom het extra labeltje een probleem moet zijn. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 21 oktober 2020 @ 11:33:36 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195762435
quote:
14s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 11:27 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

I believe you have my stapler.
If you could just do that, that would be great

O+ O+ O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195762495
Ik voel me soms wel een beetje hypocriet terwijl ik met mijn (niet-vegan) Dr. Martens en mijn leren jas in de bak met vleesvervangers sta te graaien. :D Maar ach, ik weet nog niet wat ik van leer vind. Ik vind het gewoon mooi en het gaat lang mee. Ik heb er alleen niet genoeg verstand van om te zeggen of de kunstmatige alternatieven nou echt zoveel duurzamer zijn.
pi_195762573
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 11:37 schreef Myraela het volgende:
Ik voel me soms wel een beetje hypocriet terwijl ik met mijn (niet-vegan) Dr. Martens en mijn leren jas in de bak met vleesvervangers sta te graaien. :D Maar ach, ik weet nog niet wat ik van leer vind. Ik vind het gewoon mooi en het gaat lang mee. Ik heb er alleen niet genoeg verstand van om te zeggen of de kunstmatige alternatieven nou echt zoveel duurzamer zijn.
Och, het zou minder duurzaam zijn als je je huidige leren jas nu weg zou doen terwijl 'ie nog prima is en er wat nieuws voor in de plaats koopt. :P

Verder veel herkenning. Ik wil echt wel een beetje m'n best doen met m'n voetafdruk verkleinen, maar erg transparant zijn veel dingen niet. En ik heb vegan schoenen omdat ik ze gewoon tof vond, niet perse omdat vegan. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_195762624
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 11:37 schreef Myraela het volgende:
Ik heb ook nog wel eens (oude) leren schoenen aan hoor. (Weggooien is gewoon zonde) En doe nog zat niet-vegan dingen. Ben ook zo hypocriet als maar kan, maar troost je, dat is iedereen ;)

Synthetische stoffen kunnen prima lang mee gaan, mits van goede kwaliteit en een beetje onderhouden. Maar de productie is niet per se milieuvriendelijk en ja, er bestaan microplastics die natuurlijk in de oceanen terechtkomen.
Zie hier de reden waarom ik weinig kleding koop en me er vaak redelijk scheel voor betaal. Alles in de hoop dat het een beetje minder erg is. Maar perfect zal het nooit worden.

Leerproductie is echter ook niet milieuvriendelijk. In de zin dat je er runderen (of andere dieren) voor moet slachten (het is in de meeste gevallen geen restproduct). En die moeten ook weer eten, huisvesting, blablabla. En het leerlooipoces gaat zeker in de grote ketens ook gepaard met chemicaliën.
Maar inderdaad, het is duurzaam in de zin dat het lang mee gaat mits ook een beetje onderhouden.

Ik draag leer/bont voornamelijk niet vanuit het oogpunt dat ik tegen diergebruik ben. Dat is voor mij dus hetzelfde als wat het vlees/eieren/melk consumeren betreft. Daarom is het zoeken naar vegan schoenen een logisch iets om te doen.
pi_195762667
Ik vind het sowieso lastig met kleding om er achter te komen wat nou goed is om te kopen qua kleding. Als je bij Wibra, Zeeman en hoe heet die ene grote zaak met spotgoedkope kleding koopt, weet je zeker dat er kinderarbeid en andere verschrikkelijke dingen aan te pas is gekomen. Maar ook dure merken maken zich daar schuldig aan.

En als ik biokatoen koop bij de Hema, is dat vast beter voor het milieu. Maar wat zegt dat over arbeidsomstandigheden?
Spoilers!
pi_195762672
Bedenk trouwens ook dat de grootste doelgroep van vleesvervangers 'flexitariërs' en vegetariërs zijn. Veganisten maken maar een heel klein deel uit van de bevolking en zijn daarom eigenlijk niet zo interessant voor producenten.

M.a.w. : de meeste mensen die in die bak graaien, zijn mensen die leren schoenen/jas/riem/tas dragen ;)
pi_195762725
quote:
7s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 11:46 schreef Candaasje het volgende:
Bedenk trouwens ook dat de grootste doelgroep van vleesvervangers 'flexitariërs' en vegetariërs zijn. Veganisten maken maar een heel klein deel uit van de bevolking en zijn daarom eigenlijk niet zo interessant voor producenten.

M.a.w. : de meeste mensen die in die bak graaien, zijn mensen die leren schoenen/jas/riem/tas dragen ;)
:Y

Nepvegetariër present. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_195762748
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 11:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het sowieso lastig met kleding om er achter te komen wat nou goed is om te kopen qua kleding. Als je bij Wibra, Zeeman en hoe heet die ene grote zaak met spotgoedkope kleding koopt, weet je zeker dat er kinderarbeid en andere verschrikkelijke dingen aan te pas is gekomen. Maar ook dure merken maken zich daar schuldig aan.

En als ik biokatoen koop bij de Hema, is dat vast beter voor het milieu. Maar wat zegt dat over arbeidsomstandigheden?
Niks. Zegt niks. Dat is inderdaad het hele probleem.

Zelfde geldt voor vele bioproducten in de supermarkt: biologische tomatenblokjes zijn niet per se met beter betaalde mankrachten gemaakt dan de goedkopere huismerken. Wel minder/andere pesticiden enzo. Fair Trade zegt daar dan weer vaak niks over. Wel weer over de arbeidsomstandigheden.
pi_195763023
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 11:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit vind ik inderdaad ook al lastig. Je weet eigenlijk nooit waar je voor betaald. Of je moet echt zoeken naar de merken die zich echt richten op die hele zuivere markt, maar dan betaal je ook wel de echte hoofdprijs. Dat gaat me dan ook weer te ver. Los van dat het vaak ook niet helemaal mijn stijl is.
pi_195763042
Te lui wezen om überhaupt nieuwe kleren te kopen is uiteindelijk de beste én de makkelijkste optie, denk ik. :+
Of nudisme, maar zodra 'r' in de maand ben ik daar toch niet bikkel genoeg voor.. :N
pi_195763066
En dan heb je ook nog eens de twijfels over, wil ik mijn 'betere' optie wel bij een slechte aanbieder kopen. Zou je niet volledig de goede ondernemers moeten supporten?

Ik ben bijvoorbeeld helemaal blij met de veggie McKroket, dus die ga ik sowieso halen. Maar ik kan me voorstellen dat andere mensen al denken van 'wtf, waarom breng jij je geld naar een Mcdonalds'.
pi_195763075
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:03 schreef minilot het volgende:
Te lui wezen om überhaupt nieuwe kleren te kopen is uiteindelijk de beste én de makkelijkste optie, denk ik.
Of nudisme, maar zodra 'r' in de maand ben ik daar toch niet bikkel genoeg voor.. :N
qft.

Hoewel ik dus de laatste tijd wel wat nieuwe dingen gekocht heb. Voor het eerst in jaren denk ik. :@ (afgezien van een noodzakelijke winterjas, vorig jaar. En een sportbroek omdat die ander van ellende uit elkaar viel. :') )

Heb ook de kast uitgemest en er gingen 2 vuilniszakken weg. Vaak niet eens omdat 'te klein' of 'te groot' maar omdat 'doet niet meer' :@
pi_195763145
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:02 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dit vind ik inderdaad ook al lastig. Je weet eigenlijk nooit waar je voor betaald. Of je moet echt zoeken naar de merken die zich echt richten op die hele zuivere markt, maar dan betaal je ook wel de echte hoofdprijs. Dat gaat me dan ook weer te ver. Los van dat het vaak ook niet helemaal mijn stijl is.
Ja het is wel meer zoeken. Er is trouwens wel telkens meer 'ethisch/duurzaam/vegan' te krijgen in ook 'normale' kledingstijlen. Dat jurkje van mij is niet het beste voorbeeld, toegegeven. Nadeel vind ik vooral dat je het vaak online moet bestellen. (Nu met corona wel weer een voordeel..)
pi_195763157
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:03 schreef minilot het volgende:
Te lui wezen om überhaupt nieuwe kleren te kopen is uiteindelijk de beste én de makkelijkste optie, denk ik. :+
Herkenbaar :')
pi_195763195
quote:
Bestellen is veel te makkelijk, joh.

Ik koop wel te veel. :') En ik zit stiekem al te wachten op de wintersale van Zara. Maar ik ben wel kritischer geworden, stuur vaker dingen terug. Wil nu echt alleen dingen in m'n kast hebben die ik mooi vind en die goed zitten.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:09:56 #65
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195763207
Er is net gisteren een hele bult design jurkjes uit de sale bezorgd hier waar mijn mentale gezondheid toch wel erg van omhoog gaat met dit pokkeweer buiten

Fris en fruitig voor Teams present zijn lieve mensen. Molo is happy happy joy joy present _O_ *O* _O_
pi_195763224
Shoppen. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:10:33 #67
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195763227
Ik stop vaak dingen in mijn mandje en koop het dan niet omdat verzendkosten of ik vind het toch te duur ofzo.
Werkt ook prima, behalve dat je dan iedere dag nog reclames in beeld krijgt van dat ding _O-
pi_195763237
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:10 schreef gcjoel het volgende:
Ik stop vaak dingen in mijn mandje en koop het dan niet omdat verzendkosten of ik vind het toch te duur ofzo.
Werkt ook prima, behalve dat je dan iedere dag nog reclames in beeld krijgt van dat ding _O-
pi_195763239
quote:
Of van die "JE HEBT NOG WAT IN JE MANDJE"-mails. ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_195763244
quote:
True story. :D
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:11:55 #71
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195763259
In het kader van niet vegan voor vanavond 2x kippendijsaté besteld om te laten bezorgen door onze dorpskroeg https://www.hemeltje.nl/
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_195763272
quote:

Dit :Y

Maand geleden wel 2 shirtjes gekocht omdat ik toch nieuwe lingerie moest bestellen.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:13:41 #73
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195763303
quote:
2s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:11 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat je dan uiteindelijk denkt, ok ok ik koop het wel!!!
uitverkocht ;(
pi_195763323
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:04 schreef Myraela het volgende:
En dan heb je ook nog eens de twijfels over, wil ik mijn 'betere' optie wel bij een slechte aanbieder kopen. Zou je niet volledig de goede ondernemers moeten supporten?

Ik ben bijvoorbeeld helemaal blij met de veggie McKroket, dus die ga ik sowieso halen. Maar ik kan me voorstellen dat andere mensen al denken van 'wtf, waarom breng jij je geld naar een Mcdonalds'.
Leuk punt dat je aanhaalt. Altijd wel een groot onderwerp van discussie.

Ik zelf vermijd de Mac en BurgerKing tenzij er echt nergens iets anders iets te halen is. (Dat gebeurt heel soms onderweg, maar wel steeds minder vaak.) Inderdaad met het argument dat je dan 'extra' geld naar die ketens brengt. En het is leuk dat je met vrienden die wel vlees eten mee kunt, maar anders had je misschien als groep toch nog ergens anders gegeten.

Anderzijds...grote producenten die dit soort producten lanceren, helpen wel met het 'mainstream' krijgen van vegaproducten. Dus wellicht helpt het dan toch ergens.

En laten we eerlijk zijn; ik doe ook mijn boodschappen bij de AH/Jumbo/Carrefour. Die zou ik dan ook moeten boycotten. En volledig vegan/fairtrade supermarktjes...die kun je denk ik op 1 hand tellen.
(En als je dan de BioPlanet neemt, die dan niet vegan maar wel bio is, dan heb je weer geen Alpro, want dat is niet biologisch. Krijg je dat weer. )
pi_195763364
quote:
Dit ja :P
Dan twijfel ik teveel, moet ik het misschien weer terugsturen,.....gedoe ....laat maar. En dan toch balen op het moment dat je net zo'n soort shirtje/jurk/broek/schoenen/weetikveel mist.
pi_195763370
Ik vind het ook met eten lastig. Kan ik nou beter de biologische kaas bij Albert Heijn kopen of de handgemaakte kaas van melk van normale koeien hier 200 meter verderop?

Ik vind van mezelf dat ik het best goed doe. Ik verbouw bijna al mijn eigen groente. Ik let bij het kopen van producten meestal op het land van herkomst. Ik gebruik zo min mogelijk plastic. Ik scheid afval en composteer zelf. We kopen veel bij lokale ondernemers. Bij fastfoodzaken neem ik altijd de vegetarische optie. Ik koop nooit bij Amazon of Ali.

Maar er is ook zo veel dat ik niet goed doe. Ik kon bij de druiven in de AH webshop niet vinden uit welk land ze komen, ik heb ze toch gekocht. As we uit eten gaan, neem ik maar in 30% van de maaltijden iets vegetarisch. Ik eet ontzettend veel zuivel en dat is nooit biologisch.
Spoilers!
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:17:16 #77
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195763379
quote:
7s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:14 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Leuk punt dat je aanhaalt. Altijd wel een groot onderwerp van discussie.

Ik zelf vermijd de Mac en BurgerKing tenzij er echt nergens iets anders iets te halen is. (Dat gebeurt heel soms onderweg, maar wel steeds minder vaak.) Inderdaad met het argument dat je dan 'extra' geld naar die ketens brengt. En het is leuk dat je met vrienden die wel vlees eten mee kunt, maar anders had je misschien als groep toch nog ergens anders gegeten.

Anderzijds...grote producenten die dit soort producten lanceren, helpen wel met het 'mainstream' krijgen van vegaproducten. Dus wellicht helpt het dan toch ergens.

En laten we eerlijk zijn; ik doe ook mijn boodschappen bij de AH/Jumbo/Carrefour. Die zou ik dan ook moeten boycotten. En volledig vegan/fairtrade supermarktjes...die kun je denk ik op 1 hand tellen.
(En als je dan de BioPlanet neemt, die dan niet vegan maar wel bio is, dan heb je weer geen Alpro, want dat is niet biologisch. Krijg je dat weer. )
Pas je wel op, die supermarkten verkopen geen eten!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195763385
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het ook met eten lastig. Kan ik nou beter de biologische kaas bij Albert Heijn kopen of de handgemaakte kaas van melk van normale koeien hier 200 meter verderop?

Ik vind van mezelf dat ik het best goed doe. Ik verbouw bijna al mijn eigen groente. Ik let bij het kopen van producten meestal op het land van herkomst. Ik gebruik zo min mogelijk plastic. Ik scheid afval en composteer zelf. We kopen veel bij lokale ondernemers. Bij fastfoodzaken neem ik altijd de vegetarische optie. Ik koop nooit bij Amazon of Ali.

Maar er is ook zo veel dat ik niet goed doe. Ik kon bij de druiven in de AH webshop niet vinden uit welk land ze komen, ik heb ze toch gekocht. As we uit eten gaan, neem ik maar in 30% van de maaltijden iets vegetarisch. Ik eet ontzettend veel zuivel en dat is nooit biologisch.
Wat zijn 'normale' koeien? :D
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:17:43 #79
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195763386
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:17 schreef Molo het volgende:

[..]

SPOILER
Interessant!
pi_195763393
quote:

[..]

SPOILER
Ik moet 'm nog kijken. :o
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_195763399
quote:

[..]

SPOILER
Oh ja verhip :D

Ik ben gedoemd!
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:18:33 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195763409
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:18 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik moet 'm nog kijken. :o
Ik kijk het vrijwel nooit
Maar dit was een aanrader :+
pi_195763421
quote:
7s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:17 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Wat zijn 'normale' koeien? :D
Die niet biologisch worden gehouden.
Spoilers!
pi_195763424
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja, deze specifieke bedoel ik. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_195763476
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 11:18 schreef minilot het volgende:
SPOILER
:Y)

Jagar, kolasnittar :Y
HGB ^O^
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:21:21 #86
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195763491
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik kijk het sinds corona, dus vorig seizoen ook al een paar gezien.
Vind het wel verhelderend af en toe hoe hij dingen die je ergens wel wist nog even op een rijtje zet.
pi_195763543
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:20 schreef Blues het volgende:

[..]

HGB ^O^
Moet wat hč, zonder tablet en teevee >:)
pi_195763551
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Die niet biologisch worden gehouden.
Ah zo. Bedoel je dan met het oog op milieu? Vervoer van de melk? Afvang van methaan en afvoer van de mest enzo? Ja dan hangt het ook wel grotendeels van het voer af. Biologisch gehouden koeien krijgen vaker 'lokaal geproduceerd voer naar mijn weten. Dat hoeft dus niet verscheept te worden vanuit een ander continent (en scheelt weer wat regenwoud). Maar biologische koeien staan vaker buiten, wat weer meer methaan in de atmosfer oplevert. Hoewel ze vaak met minder gehouden worden, dus dat middelt ook weer een beetje uit...

Ik snap je dilemma ;)
pi_195763661
quote:
7s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:23 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ah zo. Bedoel je dan met het oog op milieu? Vervoer van de melk? Afvang van methaan en afvoer van de mest enzo? Ja dan hangt het ook wel grotendeels van het voer af. Biologisch gehouden koeien krijgen vaker 'lokaal geproduceerd voer naar mijn weten. Dat hoeft dus niet verscheept te worden vanuit een ander continent (en scheelt weer wat regenwoud). Maar biologische koeien staan vaker buiten, wat weer meer methaan in de atmosfer oplevert. Hoewel ze vaak met minder gehouden worden, dus dat middelt ook weer een beetje uit...

Ik snap je dilemma ;)
Ja op alles. We steunen nu de lokale ondernemer die op deze manier niet afhankelijk is van een AH. En de melk en kaas worden niet getransporteerd. Maar dat gaat wel weer ten koste van de koeien en het milieu. Je kunt het in mijn ogen bijna nooit goed doen voor zowel mens als dier als milieu. En ja, we zijn allemaal het milieu maar je snapt wat ik bedoel.
Spoilers!
pi_195763784
Ik denk dat je nooit een absolute beste keuze kunt maken als je dierenwelzijn, werkomstandigheden en milieuimpact allemaal als even belangrijk beschouwt. Als je één van die dingen de grootste prioriteit vindt hebben dan kun je daar een duidelijke keuze mee maken, maar als je niet zo'n helder beeld hebt van wat je het belangrijkst vindt dan kun je hoe dan ook beter iets kopen dat lokaal of fairtrade of biologisch of beterlevenshizzle is dan iets dat dat allemaal niet is, zodat in elk geval iets er op een goeie manier wat beter van wordt :)
pi_195763810
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja op alles. We steunen nu de lokale ondernemer die op deze manier niet afhankelijk is van een AH. En de melk en kaas worden niet getransporteerd. Maar dat gaat wel weer ten koste van de koeien en het milieu. Je kunt het in mijn ogen bijna nooit goed doen voor zowel mens als dier als milieu. En ja, we zijn allemaal het milieu maar je snapt wat ik bedoel.
Ik snap hem :Y

En wat mini zegt. Perfect kun je het nooit doen. Moet je ook niet willen, want dan kun je niet meer leven.
Kleine stappen kunnen al een groot verschil maken.

EDIT:

Voor mijzelf gesproken staan dieren denk ik op de eerste plaats, als ik naar de aanschaf van producten koop. (Simpelweg omdat dit de grootste groep is, met pak hem beet 400 miljard levens per jaar). Milieu en arbeidsomstandigheden staan een beetje op een gedeelde tweede plaats.

Maar veel keuzes die je maakt werken natuurlijk wel door op de andere gebieden.
Kies je niet voor plofkip, dan kies je niet enkel voor dierenwelzijn, maar ook voor minder massale roofbouw op natuurlijke voedselbronnen, minder vervuiling (milieu maar ook volksgezondheid) en ook betere werkomstandigheden (veel grote slachthuizen zijn berucht om hun omgang met arbeiders) en de inkomensverdeling tussen multinational en lokale boer.

In de tuinbouw zal er vast ook een equivalent zijn, maar dit voorbeeld is mij wat bekender ;) . (Ik moet nu ook denken aan een betoog dat ik voor de faculteit in Utrecht moest schrijven, 'voor of tegen mestallen?'. Dat was nog best een klus, want alles hangt samen. Van het inkomen van de veehouder tot het milieu en dierenwelzijn. Was interessant om te doen. Inmiddels wel 4 jaar geleden, maar zeker nog actueel natuurlijk)

[ Bericht 19% gewijzigd door Candaasje op 21-10-2020 12:44:55 ]
pi_195764205
Heel wat anders: Cas vertrouwt ons niet meer. Dus zelfs medicatie in wortelhapjes weigert 'ie te eten.

Dus dat wordt dan toch maar weer in de houdgreep.
(en het zure is dat die poot niet verbetert ;( )
pi_195764393
Cas ;(

wat was er nou met z'n poot?
pi_195764407
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:13 schreef gcjoel het volgende:

[..]

uitverkocht ;(
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:13 schreef gcjoel het volgende:

[..]

uitverkocht ;(
Gisteren 3 jurk-vesten besteld. Vandaag een mail: 10% korting op alles!

Ok. Bedankt.
;(
pi_195764426
Ik heb zowaar een uurtje gestudeerd. :o

Ik heb een halve alinea toegevoegd aan m'n verslag en ongeveer evenveel geschrapt :') maar wel wat nieuwe bronnen gezocht en een artikel gelezen. ^O^
pi_195764430
Wat voor jurkvesten, @Lonaa ?
pi_195764452
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:09 schreef Tele6 het volgende:
Wat voor jurkvesten, @:Lonaa ?
oa:
pi_195764454
zakken en capuchon. _O_
pi_195764514
Omdat het kan staat er nu weer een pan verse appelmoes te pruttelen :9

Ik lees de discussie over mensen- en dierenwelzijn met interesse mee. Nooit bij stilgestaan hoe lastig het eigenlijk is om het ‘allemaal’ goed te doen :D

Beterschap voor Cas en zijn poot!
pi_195764531
quote:
2s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:11 schreef Lonaa het volgende:
zakken en capuchon. _O_
Zo eentje waar je in kunt wonen O+
pi_195764560
Waar kan een mens trouwens voor een redelijke prijs kaneelstokken kopen? Ik had er meegenomen uit Egypte maar met mijn appelmoes- en stoofpeer activiteiten zijn die bijna op. Toko wellicht?

Supermarkt uiteraard ook, maar dan betaal je de hoofdprijs voor kleine stokjes. Die -meen ik- ook nooit 100% kaneel zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')