abonnement Unibet Coolblue
pi_195773708
Maar anderen zijn haters. Logisch.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 21:46:56 #227
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195774381
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 21:18 schreef Ensiferum het volgende:
Ik verheug me nu al op de overtreffende trap van de hysterie die we sinds Trumps verkiezing zien. Zowel op het nieuws als hier op het forum :D
En vertel eens wat het met jouw geestestoestand zou doen wanneer het hoogst onwaarschijnlijke plaatsvindt en Trump niet herkozen wordt?
Huilen dan.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 21:53:47 #228
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_195774541
quote:
10s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 21:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En vertel eens wat het met jouw geestestoestand zou doen wanneer het hoogst onwaarschijnlijke plaatsvindt en Trump niet herkozen wordt?
Geen idee, we zullen zien. Het zou best triest zijn als ik als mijn meer links-georiënteerde medeusers zou eindigen.

Ik kan er natuurlijk ook voor kiezen om mijn teleurstelling als een normaal persoon te verwerken. Ik denk dat ik dat ga doen ^O^ O+
pi_195774921
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 21:16 schreef Barbusse het volgende:
Het zou me niks verbazen als hij wint trouwens. Gaat het helemaal een slecht geschreven aflevering worden van the muppet show :')
Nee joh.. ik denk dat we een landslide nederlaag van Trump gaan zien of misschien wel een blue wave zoals ze dat in Amerika noemen. Trump deed het in 2016 beter dan verwacht, ik denk dat hij het nu slechter gaat doen dan de polls aangeven. Dit is verder allemaal niet zo interessant maar gewoon mijn persoonlijke voorspelling.
pi_195774960
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:11 schreef Pleun2011 het volgende:
ik denk dat hij het nu slechter gaat doen dan de polls aangeven.
Waarom denk je dit?
  woensdag 21 oktober 2020 @ 22:15:34 #231
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_195775017
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:11 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Nee joh.. ik denk dat we een landslide nederlaag van Trump gaan zien of misschien wel een blue wave zoals ze dat in Amerika noemen. Trump deed het in 2016 beter dan verwacht, ik denk dat hij het nu slechter gaat doen dan de polls aangeven. Dit is verder allemaal niet zo interessant maar gewoon mijn persoonlijke voorspelling.
Grappig. De Biden Campagne zegt juist dat de polls veel te optimistisch zijn. De wens is de vader van de gedachte, nietwaar?
pi_195775141
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:15 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Grappig. De Biden Campagne zegt juist dat de polls veel te optimistisch zijn. De wens is de vader van de gedachte, nietwaar?
Maar jij baseert je helemaal niet op polls, toch? Gewoon 100% de wens die de vader van de gedachte is.
pi_195775180
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:13 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Waarom denk je dit?
Omdat er nog altijd meer gematige kiezers zijn..beetje in het midden kabbelend..die ook enigszins gematigd zijn in hun denken..de doorsnee hardwerkende burger zeg maar. Mensen uit die groep die Trump in 2016 een kans hebben gegeven, zullen nu ook wel inzien dat die imbeciel er een zootje van maakt. Dus die willen terug naar een normale situatie en een fatsoenlijke president, die niet voortdurend wordt achtervolgd door schandalen. Ze zullen niet eens zozeer kiezen voor de Democraten, maar eerder tegen de shitshow van Trump.
pi_195775235
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:15 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Grappig. De Biden Campagne zegt juist dat de polls veel te optimistisch zijn. De wens is de vader van de gedachte, nietwaar?
Ik weet niet wat de Biden campagne zegt, maar als zij dat zeggen zit daar natuurlijk een gedachte achter: dat ze willen voorkomen dat mensen niet gaan stemmen omdat zij denken dat de buit toch al binnen is.
pi_195775242
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:21 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Omdat er nog altijd meer gematige kiezers zijn..beetje in het midden kabbelend..die ook enigszins gematigd zijn in hun denken..de doorsnee hardwerkende burger zeg maar. Mensen uit die groep die Trump in 2016 een kans hebben gegeven, zullen nu ook wel inzien dat die imbeciel er een zootje van maakt. Dus die willen terug naar een normale situatie en een fatsoenlijke president, die niet voortdurend wordt achtervolgd door schandalen. Ze zullen niet eens zozeer kiezen voor de Democraten, maar eerder tegen de shitshow van Trump.
Ik snap wel waarom deze groep zou switchen - al vond ik de oorspronkelijke stem wel verbijsteren voor iemand die oplette, maar goed, dat lees je ook hier wel regelmatig terug dat het alsnog wel verraste hoe hij de boel verstiert - maar ik snap niet zo goed waarom je denkt dat deze mensen dan niet in de polls gevat zijn nu?
  woensdag 21 oktober 2020 @ 22:25:36 #236
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_195775272
quote:
10s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:19 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Maar jij baseert je helemaal niet op polls, toch? Gewoon 100% de wens die de vader van de gedachte is.
Ik weet niet hoe betrouwbaar je de polls moet vinden, als 10% van de Onafhankelijken en Republikeinen aangeeft niet (altijd) (geheel) eerlijk te zijn in polls. En dat geldt ook voor 5% van de Democraten. Daarbij, voter registration is beter voor de Republikeinen dan het was in 2016. Het enthousiasme voor Trump is enorm.

Je mag best vertrouwen in the methodiek van de polls, ik kijk verder dan dat. Vertrouw op dat wat je zelf ziet en hoort, in plaats van dat wat je wordt voorgeschoteld.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 22:25:38 #237
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195775273
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:13 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Waarom denk je dit?
Omdat Trump zijn hardcore base helemaal niet zo heel groot is.

De rest die wél kan nadenken weet dat alles beter is dan nog 4 jaar deze kleuter.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195775318
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:25 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Omdat Trump zijn hardcore base helemaal niet zo heel groot is.

De rest die wél kan nadenken weet dat alles beter is dan nog 4 jaar deze kleuter.
Ja, maar Pleun2011 geeft aan dat hij denkt dat Biden het nog beter gaat doen dan de polls nu aangeven. Dus hoe zouden de polls Biden nu dan onderschatten?
pi_195775377
Als de peilingen een afwijking hebben vergelijkbaar met 2018, dan wordt het pijnlijk voor Trump. Is het een afwijking vergelijkbaar met 2016 dan lijkt het vooralsnog een nipte overwinning voor Biden te worden.

Maar ja, veel stemmen per post, ongetwijfeld allerhande juridisch getouwtrek en ga zo maar door maken het nogal ondoorzichtig waar een redelijk spannende uitslag toe gaat leiden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195775400
Trumps beleid is Trump first... dat zegt hij nooit eerlijk. Hij zegt dan "America First"
Zo wil hij etnische nationalisten aan zich binden
Hij fokt de amerikanen op zie bijv die 2 moorden van een 17 jarige trumpfan..... natuurlijk zogenaamd uit nobele motieven van law&order, en het welzijn van het vaderland.
Ook zijn valse beschuldigingen van als ik verlies dan is dat verkiezingsfraude en zijn onwil uit te spreken dat hij zal meewerken een een vreedzame machtsoverdracht .. Dat zet heethoofden er toe geweld te gebruiken.
Nu heeft hij bedekt al het signaal gegeven van dat met geweld de macht willen behouden een optie is

Voor vele komende hollywoodfilms is het interessanter als Trump een vreedzame overdracht saboteert, onmogelijk maakt, verkapte staatsgreep propageert, pleegt of ook een mooi filmplot is als hij zich als een geesteszieke potentaat barricadeert in het witte huis .(Denethor II) Ergens jammer dat hij nog te veel hersens heeft en toch rustig de overdracht zal doen.
Maar de kans is dat opgehitste fans en extreemrechtse lieden gewelddadig worden.....Hoe meer hij roeptoetert dat er gefraudeerd is, hoe groter de kans wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 21-10-2020 22:37:05 ]
pi_195775460
quote:
10s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:19 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Maar jij baseert je helemaal niet op polls, toch? Gewoon 100% de wens die de vader van de gedachte is.
Nee ik baseer me niet op polls. Polls zijn een leuke bezigheidstherapie voor politieke junks maar uiteindelijk zitten ze er toch meestal naast. Het is mijn eigen voorspelling en dus niet interessant.
pi_195775461
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:25 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Het enthousiasme voor Trump is enorm.
Waar dan? Zijn approval ratings zijn lager dan die van al zijn voorgangers. Het is leuk voor hem dat er wat fans zijn ego's komen strelen bij de super spreading events die hij organiseert, maar dat zijn niet de aantallen die het verschil maken.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 22:36:24 #243
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_195775566
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:32 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Waar dan? Zijn approval ratings zijn lager dan die van al zijn voorgangers. Het is leuk voor hem dat er wat fans zijn ego's komen strelen bij de super spreading events die hij organiseert, maar dat zijn niet de aantallen die het verschil maken.
Approval doet er niet zo toe. Bovendien is zijn approval beter dan toen hij werd gekozen. Je kijkt naar de verkeerde data. En dan nog, zelfs als iemand Trump niet ziet zitten, die persoon kan hem nog steeds meer zien zitten dan Biden.
pi_195775605
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:36 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Bovendien is zijn approval beter dan toen hij werd gekozen.
Nope.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195775693
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:36 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Approval doet er niet zo toe. Bovendien is zijn approval beter dan toen hij werd gekozen. Je kijkt naar de verkeerde data. En dan nog, zelfs als iemand Trump niet ziet zitten, die persoon kan hem nog steeds meer zien zitten dan Biden.
Maar de kiezers zagen Trump al minder zitten dan Hillary Clinton en die had toch niet bepaald de gunfactor.
En nu ze weten wat voor een waardeloze president hij is, zal hij de "laten we eens wat totaal anders proberen, misschien verkloot hij het niet volledig"-kiezers ook kwijt zijn.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 22:43:27 #246
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_195775744
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:41 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Maar de kiezers zagen Trump al minder zitten dan Hillary Clinton en die had toch niet bepaald de gunfactor.
En nu ze weten wat voor een waardeloze president hij is, zal hij de "laten we eens wat totaal anders proberen, misschien verkloot hij het niet volledig"-kiezers ook kwijt zijn.
Het jammere is dat de Democraten een nog waardelozere tegenkandidaat hebben. De corrupte Biden. En vergeet niet dat 56% van de mensen vinden dat ze het nu beter hebben dan 4 jaar geleden. Dus waarom zouden die terug willen naar slechtere tijden?
pi_195775770
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:25 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe betrouwbaar je de polls moet vinden, als 10% van de Onafhankelijken en Republikeinen aangeeft niet (altijd) (geheel) eerlijk te zijn in polls. En dat geldt ook voor 5% van de Democraten. Daarbij, voter registration is beter voor de Republikeinen dan het was in 2016. Het enthousiasme voor Trump is enorm.

Je mag best vertrouwen in the methodiek van de polls, ik kijk verder dan dat. Vertrouw op dat wat je zelf ziet en hoort, in plaats van dat wat je wordt voorgeschoteld.
De groep mensen die aangeven wel eens foute informatie te geven middelen elkaar natuurlijk wel aardig uit, dus dat zal grosso modo niet veel effect hebben zou ik denken.

De foutmarge kun je verder in de polls zelf lezen als je daar in geinteresseerd bent ... in dit type polls is het vaak rond de 3%... dus zeg federaal Biden 52 - Trump 44, dan is er 95% kans (onder bepaalde condities waar in bepaalde polls in de rustbelt in 2016 niet aan voldaan werd), dat het ergens zit zo tussen Biden 55 - Trump 41 en Biden 49 - Trump 47.

Het klopt inderdaad dat de Republikeinen in bepaalde swingstates de laatste tijd goed gewerkt hebben aan hun registratienummers. Stomtoevallig was er vandaag een artikeltje over op 538, als dat je interesseert: Why A Surge In Republican Voter Registration Might Not Mean A Surge In Trump Support.

Leuke constatering van die registraties, maar de vraag is natuurlijk, hoezo zich dat dan niet vertaalt in de poll-cijfers. Wellicht was het nog veel erger geweest als dit niet zo was.

Verder kijken dan poll-cijfers kan wel, zo heb je bv. mensen die kijken naar de financiële staat van campagnes, wat een aardige indicatie blijkt te zijn voor de uiteindelijke winnaar of mensen die kijken naar organisaties die races raten (cook, krystal ball, etc). Maar waar jij je op baseert is niet zo heel helder en gezien je inbreng hier zit je juist in een behoorlijk eenzijdige bubbel.
pi_195775848
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:43 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Het jammere is dat de Democraten een nog waardelozere tegenkandidaat hebben. De corrupte Biden. En vergeet niet dat 56% van de mensen vinden dat ze het nu beter hebben dan 4 jaar geleden. Dus waarom zouden die terug willen naar slechtere tijden?
Corruptie zie je alleen door de wazige bril van Trump. Biden is denk ik voor veel kiezers een beter alternatief dan de impopulaire Clinton. En mensen die vinden dat ze het nu beter hebben, middenin Corona?
pi_195775867
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:43 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Het jammere is dat de Democraten een nog waardelozere tegenkandidaat hebben. De corrupte Biden. En vergeet niet dat 56% van de mensen vinden dat ze het nu beter hebben dan 4 jaar geleden. Dus waarom zouden die terug willen naar slechtere tijden?
Mensen die Biden corrupt vinden zullen zeker niet op Trump stemmen, iets met een pot en een ketel.
pi_195776665
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:36 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

. Bovendien is zijn approval beter dan toen hij werd gekozen. Je kijkt naar de verkeerde data.
volgens deze gemiddelde toch echt niet.
https://projects.fivethirtyeight.com/trump-approval-ratings/
Approval
49% toen hij gekozen was en nu gezakt naar 42% kom maar met beter data. ^O^

En op dit moment ook 54% disapprove. ~O>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')