abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:43:14 #176
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195745573
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:37 schreef Elan het volgende:
Benieuwd waar we vandaag op uitkomen trouwens, alhoewel dagcijfers op zich weinig relevantie hebben voelt het toch wel een beetje als een cruciaal dagje??
Ik denk dat het nog te vroeg is om echt te kunnen zeggen waar het heen gaat, wat de cijfers ook zijn vandaag.
pi_195745583
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:41 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Tja
:|W
pi_195745589
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:26 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik werk voor de Hogeschool Utrecht. Ik werk 100% thuis, en ik kan je garanderen dat er idd op alle HU gebouwen nauwelijks activiteiten zijn momenteel.
Op de UvA hetzelfde beeld. En alle andere instellingen waarvan ik mensen heb gesproken.
pi_195745602
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:42 schreef Benny het volgende:
Tegenwoordig is elke week een cruciaal weekje. Maar ik verwacht deze week wel een stabilisering te zien. Als we vandaag geen stijging van >500 zien t.o.v. gister dan is dat al heel goed nieuws
Ik vind het interessanter om te zien wat het percentage positieve testen was afgelopen week.
(En hoeveel er getest is)
pi_195745611
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zou het niet cruciaal willen noemen maar je zou wel verwachten dat er een effect waarneembaar is van de maatregelen vanaf vandaag. Althans, dat hoop ik.
Minimaal week duurt dat toch? :@
Wat zou Rutte doen als we tot de evaluatie voor volgende week woensdag rond die 8000 blijven hangen? Wat ik begreep moest het substantieel dalen allemaal komende week, alleen wat stabiliseren was onvoldoende.
blablablabla
pi_195745619
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik vind het interessanter om te zien wat het percentage positieve testen was afgelopen week.
(En hoeveel er getest is)
Ja. Het rapport is vandaag ook wel redelijk cruciaal. Maar enkel kijkend naar de dagcijfers bedoelde ik
pi_195745636
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:45 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat zou Rutte doen als we tot de evaluatie voor volgende week woensdag rond die 8000 blijven hangen? Wat ik begreep moest het substantieel dalen allemaal komende week, alleen wat stabiliseren was onvoldoende.
Incubatietijd is een aspect, natuurlijk, dat is dacht ik 2-5 dagen dus je zou voorzichtig een effect kunnen gaan zien.

Ziekenhuis opnames zullen doorstijgen voorlopig, vermoedelijk.
pi_195745637
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:28 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het verschuift ook steeds, het scholenargument. Eerst was de toename in besmettingen te wijten aan het openen van de scholen, hoewel er geen regiospreiding zichtbaar was en de middelbare schoolleerlingen niet vaker positief testen dan andere groepen - in tegenstelling tot de 20-29'jarigen, die dat wel deden.
Nu zijn de scholen al 2 maanden open en 'neemt het aantal besmettingen toe'. Dat doet het overal en als de scholen zo'n broeinest vol superspreaders zouden zijn, dan had dat wel wat sneller kunnen gebeuren. Bovendien zijn er gewoon een heleboel scholieren, dus natuurlijk nemen ze een meetbaar deel van de positieve testen op zich.
Maarja, waarom moeten de scholen nu precies dicht? Omdat iedereen corona kan krijgen?
Omdat we allemaal van dit "corona" gezeik afwillen en weer een normaal leven willen
pi_195745658
quote:

[..]

Ik vind die meetmomenten altijd zo raar, volgende week woensdag zijn we net twee weken verder na het ingaan van de semi-lockdown... sowieso lopen de testresultaten daar vaak nog een paar dagen achteraan. Hoe kun je dan iets besluiten?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195745659
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:47 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Omdat we allemaal van dit "corona" gezeik afwillen en weer een normaal leven willen
Scholen sluiten gaat dat niet oplossen. Het corona gezeik gaat nog wel wat langer duren, reken maar op minstens tot het voorjaar dat er een vorm is van maatregelen.
pi_195745661
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:45 schreef Benny het volgende:

[..]

Ja. Het rapport is vandaag ook wel redelijk cruciaal. Maar enkel kijkend naar de dagcijfers bedoelde ik
Gaat uiteindelijk toch altijd wel samen je, ziet niet ineens 800 besmettingen meer of minder en een dalende "R" of lager percentage geteste mensen.
blablablabla
  Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:48:51 #187
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195745662
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Incubatietijd is een aspect, natuurlijk, dat is dacht ik 2-5 dagen dus je zou voorzichtig een effect kunnen gaan zien.

Klopt, zeker tot begin november is dat te verwachten. Percentage positief getesten zal deze week ook weer hoger liggen dan de week ervoor denk ik. Lag het niet momenteel rond de 17,3% ofzo?
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:48:57 #188
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195745665
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:43 schreef dick_laurent het volgende:
Er zal sowieso gemeld gaan worden dat er weer een flinke toename is t.o.v. vorige week. Dat gezegd hebbende, hoop ik inderdaad ook erg dat de lichte daling kwa dagcijfers van gister vandaag wordt doorgezet.
Elke dag, elke week een nieuw record :{
Hopelijk komen we binnenkort op het kantelpunt.
(Un)masking for the greater good.
pi_195745668
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vanmorgen was op BNR iemand van ParkMobile, die aangaf dat parkeerbewegingen met zo'n 20% overdag en 50% 's avonds omlaag zijn gegaan sinds de horecasluiting. Dat die daling eraan komt lijkt me met dat soort berichten logisch.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:50:48 #190
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195745697
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Op de UvA hetzelfde beeld. En alle andere instellingen waarvan ik mensen heb gesproken.
Science Park toevallig?
pi_195745702
Volgens mij was ergens ook berekend dat we in de derde week oktober zouden pieken
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:51:29 #192
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195745706
quote:

[..]

Dat mag ik wel hopen idd.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:52:36 #193
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195745720
quote:

[..]

Twee dingen:
- Binnen 2 weken hoef je nog geen daling te verwachten van de nieuwe maatregelen, aangezien de tijd om door te werken langer is.
- Het kabinet kijkt voor maatregelen naar het geschatte aantal besmettingen, niet naar de gerapporteerde. De gerapporteerde besmettingen zijn ontzettend mistig doordat ze van van alles en nog wat afhangen.
Antifa
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:53:17 #194
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195745732
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:48 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik vind die meetmomenten altijd zo raar, volgende week woensdag zijn we net twee weken verder na het ingaan van de semi-lockdown... sowieso lopen de testresultaten daar vaak nog een paar dagen achteraan. Hoe kun je dan iets besluiten?
Denk dat we pas enig resultaat mogen verwachten na drie weken. Na twee weken lijkt mij ook erg optimistisch. Dan ga je er vanuit dat iedereen netjes braaf in het gareel loopt, wat natuurlijk niet zo is.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:54:18 #195
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195745744
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:51 schreef Benny het volgende:
Volgens mij was ergens ook berekend dat we in de derde week oktober zouden pieken
Ah, dat verklaart dan wel iets.
Bedankt, Benny.
pi_195745750
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:52 schreef VoMy het volgende:

[..]

Twee dingen:
- Binnen 2 weken hoef je nog geen daling te verwachten van de nieuwe maatregelen, aangezien de tijd om door te werken langer nodig heeft.
- Het kabinet kijkt voor maatregelen naar het geschatte aantal besmettingen, niet naar de gerapporteerde. De gerapporteerde besmettingen zijn ontzettend mistig doordat ze van van alles en nog wat afhangen.
Snap ik maar Rutte zei tijdens de persco dat hij over 2 weken ging beslissen over eventuele vervolgstappen, sowieso nog geen versoepelingen maar wellicht wel al naar een volledige lockdown als het hem niet aan stond ofzo.

Nouja is ook misschien om de mensen bang te maken en bewust te maken van de ernst :P
blablablabla
pi_195745753
quote:
Als dat ergens is berekend, dan zal dat wel kloppen ja.
pi_195745791
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:29 schreef Tijn het volgende:

[..]

Vriend van mij werkt op zowel de UTwente als de Willem de Kooning-academie in Rotterdam. Bij die eerste is het prima geregeld en geven een hoop docenten hun colleges online, maar bij de WdK dringen ze er steeds op aan dat op locatie lesgeven toch eigenlijk wenselijk is. Gelukkig gaat-ie daar niet op in trouwens :7
De grootste klacht van studenten is dat het online onderwijs het niet haalt bij locatie onderwijs op gebied van kwaliteit, die dringen juist aan op uiteindelijk meer onderwijs op locatie.

Er is wat mij betreft nog steeds een hele ruime middenweg, tussen alles online en fysiek onderwijs voor deze hogere onderwijs instellingen.

Voor MBO kan ik mij helemaal goed voorstellen dat ze liever meer lessen fysiek geven dan online, waar bij universitair onderwijs dat meer online zou kunnen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195745802
quote:
Dat zouden we het ergste al gehad moeten hebben. Overigens zie ik ook andere cijfers voorbij komen hier, die laten zien dat die piek al veel eerder was en we feitelijk al een poosje in een dalende trend zitten. Eigenlijk al sinds 6 oktober. @chratnox
blablablabla
pi_195745818
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het Red Team is vooral bezig met het Red Team.
Wat mij ook stoort aan Red Team dat deze allerlei conclusies willen trekken op gegevens die niet volledig zijn. De RIVM, OMT en medische partijen hebben veel meer overzicht dan het Red Team ooit zal hebben.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')