Ik kook op gas. Al 'moet' ik wel over. Persoonlijk wil ik van het gas af, waar we als VVE met de verwarming juist aan het gas gaan.quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:39 schreef AnneX het volgende:
Gratizzz bezorgen, dus maar een washandje á ¤ 1,- extra besteld vanmiddag om het bedrag te scoren. Verdiend.🤪
Oei borisz en kook je elektrisch of op gas? Brrrr.
Konden ze dat niet eerder in het jaar doen? Ipv nu in de herfst?quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:59 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik kook op gas. Al 'moet' ik wel over. Persoonlijk wil ik van het gas af, waar we als VVE met de verwarming juist aan het gas gaan.
We hebben blokverwarming en omdat de stookolieketels echt op waren moesten we over op iets anders. Warmtenetten enz. zijn (nog) geen optie. Gas is wat onze flat betreft de enige optie. Die overstap gaat niet vlekkeloos zullen we maar zeggen. Dit ligt vooral aan Liander, maar 'de tussenpersoon' gaat niet helemaal vrijuit.
Afijn nog twee weken is het koud thuis. Ik mag op kantoor werken dus de komende weken overleef ik nog wel.
'Wij' waren eind september klaar. Liander heeft echter een flinke wachtlijst en kan blijkbaar pas volgende week beginnen met de werkzaamheden. Alle partijen hebben gebeld of het niet eerder kon, maar ja dat ging niet.quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Konden ze dat niet eerder in het jaar doen? Ipv nu in de herfst?
Je zou ook verwachten dat dat van de zomer zou gebeurenquote:Op zondag 18 oktober 2020 22:25 schreef borisz het volgende:
Kennelijk is er een stroomstoring in de flat.... Omdat we nog twee weken in de kou zitten hebben een hoop mensen een elektrische kachel aangeschaft. Dat kan de flat blijkbaar niet aan.
Liander is opgetrommeld om bij diverse mensen wat fasen om te zetten.
Ikzelf heb nergens last van. De problemen zijn blijkbaar al sinds gisteren, toen ook al diverse problemen.
De overstap van de oude stookolieketels naar gas en warmtekrachtkoppeling (wkk) gaat niet helemaal probleemloos..
Wat leuk dat gekrioel en 1 zwart schaapquote:Op maandag 19 oktober 2020 06:49 schreef sigme het volgende:
Mogge.
Zometeen kantoor maar eens aanslingeren. Eerst nog een koffie.
Oh ja, ik had gister nog een schapen-ganzen-filmpje gemaakt. Ze zijn allemaal dol op appeltjes.
Hebben ze nog en voorkeur voor Lunterse Pippeling of Groninger Kroon?quote:Op maandag 19 oktober 2020 06:49 schreef sigme het volgende:
Mogge.
Zometeen kantoor maar eens aanslingeren. Eerst nog een koffie.
Oh ja, ik had gister nog een schapen-ganzen-filmpje gemaakt. Ze zijn allemaal dol op appeltjes.
Vooral de ganzen hebben een voorkeur voor wat rotte appels, zij kunnen niet goed uit de voeten met van die harde ronde ballen. Zoete Ermgaard is daarom meer voor schapen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 07:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hebben ze nog en voorkeur voor Lunterse Pippeling of Groninger Kroon?
Ik had gewoon onthouden dat je Lunterse Pippeling en Groninger Kroon hadquote:Op maandag 19 oktober 2020 07:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Vooral de ganzen hebben een voorkeur voor wat rotte appels, zij kunnen niet goed uit de voeten met van die harde ronde ballen. Zoete Ermgaard is daarom meer voor schapen.
Dit filmpje was voornamelijk zachte rottende Groninger Kroon en een beetje Pippeling, met wat zoete Erm in harde appels. Je bent wel een kenner hoor
Sloffen zijn wel heerlijk als je thuiswerkt, geen koude voetenquote:Op maandag 19 oktober 2020 08:12 schreef Myraela het volgende:
Even twee jasjes besteld. Hopelijk zit er eentje tof en vooral lekker warm. Ik heb echt een warme jas nodig. Ik ben sowieso wel echt in de mood de laatste tijd voor warme dingen. Komt omdat het thuis net weer te koud begint te worden. Heb laatst zelfs naar sloffen gekeken.![]()
[ afbeelding ][ afbeelding ]
True, maar ik ben er nog niet uit wat ik wil. Ik twijfel nog of ik gewoon van die hele dikke sokken niet leuker en lekkerder vind.quote:Op maandag 19 oktober 2020 08:16 schreef gcjoel het volgende:
Sloffen zijn wel heerlijk als je thuiswerkt, geen koude voeten
Ja dat is ook heel fijnquote:Op maandag 19 oktober 2020 08:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
True, maar ik ben er nog niet uit wat ik wil. Ik twijfel nog of ik gewoon van die hele dikke sokken niet leuker en lekkerder vind.
Dat lukt vaak wel met een kromme leernaald.quote:Op maandag 19 oktober 2020 08:23 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb een paar sloffen die ik van k. Gekregen heb, maar nu begint van de rechterlijke de achterkant los te laten.. dat kan ik normaal gesproken wel weer even vastmaken met wat steekjes, maar dit zijn leren slofjes..
66 hele kilometers? Olie gepeild en de bandenspanning gecontroleerd?quote:Op maandag 19 oktober 2020 09:11 schreef golfer het volgende:
Zo maar weer een keer chauffeur spelen voor mijn oude vriend die naar een creatieve therapie-behandeling in het ziekenhuis gaat.
Dus weer met heen-en-weer rijden een rit van 66 kilometer voor de boeg.
Hopelijk kan/durft hij snel weer zelf in zijn eigen auto te rijden.
Ja in schoenen draag ik 'gewone' sokken, maar als 'sloffen' draag ik van die dikke huissokken. Die passen niet eens in mijn schoenenquote:Op maandag 19 oktober 2020 09:25 schreef derLudolf het volgende:
Sokken: bij nette schoenen dunne sokken. Anders van die "sportsokken" (heten ze echt zo?) Geen witte overigens
Met het goede been uit bed gestapt?quote:
Het schijnt dat corona idd ook effect heeft op de aanschaf van nette kleding en schoenenquote:Op maandag 19 oktober 2020 09:55 schreef Myraela het volgende:
Ik denk dit jaar m'n jas juist veel meer te dragen, veel meer tijd om even te wandelen of lopend naar de supermarkt te gaan met dit thuiswerken. Maar ik moet ook wel echt een nieuwe jas hebben, de vorige is 4 maten te groot.
Ben voor de rest wel echt minder aan het shoppen. Kan met de meeste dingen wel wachten tot ik wel weer naar kantoor moet.
Ik koop aanzienlijk minder panty's en mooie schoenen jaquote:Op maandag 19 oktober 2020 09:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het schijnt dat corona idd ook effect heeft op de aanschaf van nette kleding en schoenen
Bij een ANWB stel denk ik nog aan werkende middenklassers 50+. Maar wat is dan een Action stel? Gerda en Koos?quote:Op maandag 19 oktober 2020 09:58 schreef Syrena het volgende:
Fluffy sokken in Action sportslippers hier. Had eerst nepcrocs, maar die zijn bijna versleten. Al tig vervangers geprobeerd, waren het allemaal net niet.
Voor de gein voor mijn man Action slippers gekocht, maar hij draagt ze veel. Keertje geleend, oh, comfydus nu een eigen paar.
ANWB stel, maar dan anders
Ja eigenlijk welquote:Op maandag 19 oktober 2020 09:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Met het goede been uit bed gestapt?
Onslow en Daisyquote:Op maandag 19 oktober 2020 10:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bij een ANWB stel denk ik nog aan werkende middenklassers 50+. Maar wat is dan een Action stel? Gerda en Koos?
Beide laat ik komen, ja. Maar wil er maar eentje houden. Als ik er al eentje hou, met jassen is het soms echt lastig.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:22 schreef AnneX het volgende:
En Myraela: laat je beide jassen komen? Vier maten té groot is wel veel, inderdaad.
Heb je goed gedaanis het gewicht nu stabiel?
Nee, nog groter.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:22 schreef AnneX het volgende:
Ludolf: zijn dat legervoertuigen waarover je post? voor al die miljoenen.
Oh ja, werk je nu 5 dagen? En ben je de enige die werd aangenomen?
Jullie een thuis datequote:Op maandag 19 oktober 2020 10:52 schreef PdeHoog het volgende:
Mogguh. De eerste overleggen al geweest. De eerste koffie's ook alweer opVandaag wordt een lange dag
En dan moet ik vanavond ook nog een feestje bouwen
![]()
Ik heb een verrassingsmenu van https://meidenvandemolen.nl/ besteldBen heel benieuwd. G weet nog van niets
En ze was heel nieuwsgierig gisteravond
Handen onder een warme kraan? Rekken en strekken van de vingers als een soort van ‘spierpomp’ om ‘warm bloed naar de handen te krijgen...quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:52 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind het wel frisjes worden in huis inmiddelsOp te lossen met een vest, dat wel. Maar mijn handen blijven koud
Nah, balen dat je nu al weet dat je niet naar avondeten uit te kijken hebtquote:Op maandag 19 oktober 2020 10:56 schreef Myraela het volgende:
Ik eet vanavond zwaar teleurstellende toogoodtogo van Wagamama.
Ach, eigenlijk heb ik daar niet zoveel moeite mee. Ik eet regelmatig saai. Ik baal pas als ik juist heel erg naar iets uitkeek en dat dan toch een beetje tegenvalt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:03 schreef minilot het volgende:
Nah, balen dat je nu al weet dat je niet naar avondeten uit te kijken hebt
Ottolenghisquote:Op maandag 19 oktober 2020 11:12 schreef gcjoel het volgende:
Ik maak vanavond de roasted en pickled celleriac van Ottolenghi.
Erg benieuwd want ik lust eigenlijk geen knolselderij
Mooi eigenlijk wel hoe onze dieetmanieren zo'n beetje exact het tegenovergestelde van elkaar zijn!quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ach, eigenlijk heb ik daar niet zoveel moeite mee. Ik eet regelmatig saai.
Volgens mij woon jij in veenweide gebied, daar wil je niet komen met aardappel en bietenrooiers komenquote:Op maandag 19 oktober 2020 10:41 schreef AnneX het volgende:
Myraela: de lichte kleur is wel mooi, als het past bij je teint🤪
Top Ludolf 😎 Die apparaten zie ik hier niet zo vaak bij de loonwerkers.
Zullen er wel zijn bij de maïsvelden...Mooi spul, heb altijd stille bewondering voor de ontwerpers en makers.
Jaren terug was er een tv serie ‘s nachts die ik veel zag: how it’s made of zo.
Als het werkt, dan werkt het.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:15 schreef minilot het volgende:
Mooi eigenlijk wel hoe onze dieetmanieren zo'n beetje exact het tegenovergestelde van elkaar zijn!Wel een zeer duidelijk voorbeeld van ieder z'n ding
![]()
Ik hoopt het jaquote:Op maandag 19 oktober 2020 11:14 schreef minilot het volgende:
[..]
Ottolenghisgeroosterde knolselderijen
zijn niet zomaar knolselderijen! Komt goed
Werkt koken en bakken niet therapeutisch voor je? zoals hiervoor eerder werd gesteld.quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:05 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben voornamelijke #teamMinilot. Als ik saai eet en daar oke mee ben dan gaat het meestal niet zo goed met me.
Met mij gaat het Edit: níet goed als ik ‘control freak’ ben...snapte ik pas een tijdje geleden ofwel een leven later.quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:22 schreef Lonaa het volgende:
Koken vind ik leuk en aandacht aan mijn eten besteden ook. Maar er zijn momenten in mijn leven dat dat niet lukt, en dan eet ik dus saai, en dan gaat het dus niet goed met me.
Mwa, die lucht gaat veel te droog zijn. Zou het niet aanraden bij planten die juist een hoge luchtvochtigheid waarderen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:25 schreef AnneX het volgende:
Oh ja, vraag @ kamerplantenmensen...het bananenplantje en atphilodendron (?) staan op vensterbank, waaronder de radiator hangt...kunnen die daar blijven staan?
Hebben extra water nodig?
Wie weetz?
Dan een ander plekje zoeken, bij het licht op het westen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Mwa, die lucht gaat veel te droog zijn. Zou het niet aanraden bij planten die juist een hoge luchtvochtigheid waarderen.
Of op een andere manier je luchtvochtigheid omhoog krijgen. Scheelt droge ogen/statische schokken ook.quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:30 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dan een ander plekje zoeken, bij het licht op het westen.
#wáár?
Oh ja, er hangen van die ongebruikte radiatorbakjes.quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:32 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Of op een andere manier je luchtvochtigheid omhoog krijgen. Scheelt droge ogen/statische schokken ook.
al is boven de radiator wel een moeilijke plek
G was blij met alle cadeautjes jaquote:Op maandag 19 oktober 2020 10:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Jullie een thuis dateZorg je ook voor de kaarsjes?
Leuke foto’s op de site en mooie gerechten.
Beetje feli met G. Wat is je kadootje?
Mini ...met een ontbijtgerecht ‘s avonds!
Wat waren die cadeautjes?quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:47 schreef PdeHoog het volgende:
G was blij met alle cadeautjes ja![]()
Die thuisdate wordt heel gezellig
Er komen twee vrienden langs als verrassing
Net ontbeten met geroosterd brood met kewpie, avocado, scotch bonnet en eiquote:
Well done!quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:43 schreef Blues het volgende:
Lunchwandelen nu (met een pauzetje op een bankje). Staan er 3 stinkpuberbrommertjes te keten midden in t park. Weg rust, stinkt en mag niet.
Door mijn goed aangekomen ik-boodschap, uitleg waaróm dit niet kan en een sorry mevrouw knetterden ze weg.
Leuk allemaal, en restaurantkaart ziet er goed uit. Veel plezier vandaagquote:Op maandag 19 oktober 2020 12:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
G was blij met alle cadeautjes ja![]()
Die thuisdate wordt heel gezellig
Er komen twee vrienden langs als verrassing
Klinktquote:Op maandag 19 oktober 2020 12:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Net ontbeten met geroosterd brood met kewpie, avocado, scotch bonnet en ei
Ik vind simpel en niet-lekker overigens wel twee verschillende dingen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:09 schreef FutureFairytale het volgende:
En als ik 's avonds niet lekker eet baal ik echt enorm, wil ik daarna wat lekkers en bedenk ik voor de volgende dag iets extra lekkers.
Niks mis met simpelquote:Op maandag 19 oktober 2020 13:14 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind simpel en niet-lekker overigens wel twee verschillende dingen.Als het niet lekker is, dan baal ik ook. Maar simpel kan prima lekker zijn. Misschien niet net zo lekker, maar wel lekker genoeg.
Ooh ja ik ook maar dacht dat je je eten van vanavond eigenlijk niet zo lekker zou vinden.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:14 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind simpel en niet-lekker overigens wel twee verschillende dingen.Als het niet lekker is, dan baal ik ook. Maar simpel kan prima lekker zijn. Misschien niet net zo lekker, maar wel lekker genoeg.
Gewokte groenten met rijst. Ik vind het prima te eten. Ik vind het alleen voor 'Wagamama' teleurstellend. Als ze er dan op z'n minst een eigen marinade of curry of whatever bij hadden gedaan.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:20 schreef FutureFairytale het volgende:
Ooh ja ik ook maar dacht dat je je eten van vanavond eigenlijk niet zo lekker zou vinden.
Mja op zich is to good to go... dan ook vooral om de restjes op te ruimen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:22 schreef Myraela het volgende:
[..]
Gewokte groenten met rijst. Ik vind het prima te eten. Ik vind het alleen voor 'Wagamama' teleurstellend. Als ze er dan op z'n minst een eigen marinade of curry of whatever bij hadden gedaan.
Ik heb ook niets tegen opmaken wat ze anders weg moeten gooien, maar het moet uiteindelijk wel gewoon een waarde vertegenwoordigen. Die waarde bij Wagamama zit in het feit dat ze er een gerecht van maken. Dit is alsof je naar een italiaan gaat en een portie droge pasta krijgt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:40 schreef Uhmmpie het volgende:
Mja op zich is to good to go... dan ook vooral om de restjes op te ruimen.
Niet perse om voor weinig geld thuis uiteten te gaan.
Al scheppen dergelijke zaken... wel een zekere verwachting uiteindelijk natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |