abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195727005
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:11 schreef Dutchguy het volgende:
Ik vond een beetje een verwarrend item. Ging het nou om fake news of om de fuik. Wie alleen op europositief nieuws klikt bijvoorbeeld komt toch ook in een fuik?
Dat wordt toch niet tegengesproken? Het spitste zich alleen toe op de beweging die dominant is als het gaat om het lastig vallen van politici.

En persoonlijk ken ik geen europositieve complotten die politici beschuldigen van dierenmishandeling of zo _O-
pi_195727012
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:20 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Te laat -O-
Ik ga nu op zoek naar een pizzeria met een 5G mast.
Weer een gesneuveld in de strijd ;(
pi_195727150
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:27 schreef KennyPowers het volgende:
Je kan in Google/Youtube trouwens wel instellen dat hij niks van je moet onthouden.
Nee hoor. Ik probeer al jaren het belanden in een informatiebubbel te vermijden maar het wordt steeds moeilijker. Het is ook wel interessant om een indruk te krijgen van hoe het werkt en ook hoe dom algoritmes zijn (waren?). Ik heb een paar jaar geleden nog eens vastgezeten in een bakkebaardenalgoritme bij het zoeken naar muziek. Dan kun je al je cookies hebben geschoond en alle instelllingen op inactief, nieuwe computer tussendoor en dan duiken er een half jaar later ineens weer bakkebaardenvideo's op.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 19 oktober 2020 @ 11:44:29 #154
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_195727187
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 00:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waar zit dan je twijfel? Wetenschappelijk gezien is het wel duidelijk dat de verzwakking het instorten veroorzaakt heeft.

Het is in ieder geval logischer dan dat er explosieven geplaatst zouden zijn. Want wie hebben die dan geplaatst? En hoezo zijn er dan geen explosies zichtbaar?
[..]

Tja, de torens zijn onder hun eigen gewicht bezweken. Waarom zou dat langzamer gaan dan op valsnelheid? En waarom zouden ze eigenlijk omvallen?

Het is trouwens best wel makkelijk om lastig te beantwoorden vragen te bedenken.
Die theorie dat de torens onder hun eigen gewicht zijn bezweken heeft de 9/11-commissie in eerste instantie ook gevolgd. De 'pancake theorie'. Dat zou kunnen als de onderliggende constructie dan in elk geval weerstand zou hebben geboden. Dan zou de instorting veel trager zijn gegaan dan dat die nu ging. Bovendien zou je dan een enorme hoeveelheid van de constructie op ground zero moeten terugvinden, maar die lag er niet. Kennelijk is die enorme stalen constructie niet alleen bezweken onder de druk, maar ook goeddeels verdwenen.

De 9/11-commissie heeft dat ook onderkend en is naar een andere wetenschappelijke theorie gaan zoeken die de instorting zou verklaren. Ze zijn daar uiteindelijk niet uitgekomen. Ook is er geen verklaring gevonden voor het feit dat een enorme hoeveelheid van het puin niet teruggevonden is, maar is verstoft. Als de theorie klopt dat het staal verzwakt is en de torens daarom ingestort zijn dan zou je een bepaalde hoeveelheid puin moeten terugvinden, maar er lag maar 15% van dat puin dat er had moeten liggen. De rest is verstoft. Kijk ook maar eens naar de beelden van de toren waarop de hoge zendmast stond. Toen die naar de grond ging was die zendmast in de lucht al verstoft. Ik vraag me af wat daar de verklaring dan voor is als hij onder zijn eigen gewicht bezwijkt.

De 9/11-commissie (die overigens pas jaren na dato onder druk van nabestaanden tot aan het congres in het leven is geroepen) heeft uiteindelijk geen verklaring kunnen geven voor de instortingen. Dus dat jij stelt dat dat allemaal wel duidelijk is.. De commissie vond zelf van niet. De commissie is daar behoorlijk in uitgedaagd door Architects & Engineers for 9/11 truth (https://www.ae911truth.org/) en gaf zelf aan bij monde van de voorzitters dat 'the commission was set up to fail'. Architects & engineers for 9/11 truth is overigens een organisatie met meer dan 3000 wetenschappers van over de hele wereld. Mijns inziens echt niet allemaal 'wappies' zoals hier voor het gemak iedereen wordt genoemd die niet klakkeloos het officiële verhaal aanneemt..
Rini dankjewel.
pi_195727324
--> BNW.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 19 oktober 2020 @ 11:57:47 #156
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_195727407
De nieuwe Borat film die uitkomt gaat over complot wappies.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 19 oktober 2020 @ 12:00:49 #157
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195727446
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:20 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Te laat -O-
Ik ga nu op zoek naar een pizzeria met een 5G mast.
Ik bestel wel eens hotdogs en cheese pizza :o :o :o
pi_195727465
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:37 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

_O- 8)7

Man man wat een idioten 8)7
En dat noemt zich het nadenkende deel van de bevolking :') Ze hebben nog net voldoende functionerende hersencellen om zelfstandig een boterham met pindakaas te kunnen smeren zonder te kwijlen.
Hij is wel een doctorandus ofzoiets. Hij heeft gestudeerd maar dat komt niet ten goede aan je denkbeelden blijkt wel :P
pi_195727628
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:01 schreef StephanL het volgende:

[..]

Hij is wel een doctorandus ofzoiets. Hij heeft gestudeerd maar dat komt niet ten goede aan je denkbeelden blijkt wel :P
Oh zeker niet, maar daar ligt ook gelijk weer een ander probleem. Er hoeft maar 1 'deskundige' of 1 onderzoek te zijn dat iets beweert, of het nou autisme door vaccinatie of het onbestaan van het HIV virus betreft, en hele volksstammen gaan ermee aan de haal, ook al zijn er duizenden deskundigen of onderzoeken die het tegendeel beweren.

Edit: en natuurlijk heb je ook nog vaak dat mensen opeens deskundige zijn omdat ze drs / ir / msc zijn terwijl hun vakgebied echt totaal geen raakvlak heeft met hetgeen ze onderzoeken. (Hoi Maurice!).
pi_195727732
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Die theorie dat de torens onder hun eigen gewicht zijn bezweken heeft de 9/11-commissie in eerste instantie ook gevolgd. De 'pancake theorie'. Dat zou kunnen als de onderliggende constructie dan in elk geval weerstand zou hebben geboden. Dan zou de instorting veel trager zijn gegaan dan dat die nu ging.
Oja? Waar blijkt uit dat die instorting dan veel trager zou zijn gegaan?

Ik heb hier een voorbeeld van een Braziliaanse flat die na branden instort. En nee, dat gaat niet bepaald trager.

quote:
Bovendien zou je dan een enorme hoeveelheid van de constructie op ground zero moeten terugvinden, maar die lag er niet.
Hoezo zou dat moeten?

quote:
Kennelijk is die enorme stalen constructie niet alleen bezweken onder de druk, maar ook goeddeels verdwenen.
Ik denk dat als je het hele gebouw bekijkt, de constructie weinig ruimte in neemt.

quote:
De 9/11-commissie heeft dat ook onderkend en is naar een andere wetenschappelijke theorie gaan zoeken die de instorting zou verklaren.
Hoezo zijn ze naar een theorie gaan zoeken?

quote:
Ze zijn daar uiteindelijk niet uitgekomen. Ook is er geen verklaring gevonden voor het feit dat een enorme hoeveelheid van het puin niet teruggevonden is, maar is verstoft. Als de theorie klopt dat het staal verzwakt is en de torens daarom ingestort zijn dan zou je een bepaalde hoeveelheid puin moeten terugvinden, maar er lag maar 15% van dat puin dat er had moeten liggen. De rest is verstoft.
Verstoft of verbrand? Overigens zie je bij andere instortingen ook dat er veel minder puin is dan je zou verwachten. Een gebouw bestaat voor het grootste gedeelte uit holle ruimtes.

quote:
Kijk ook maar eens naar de beelden van de toren waarop de hoge zendmast stond. Toen die naar de grond ging was die zendmast in de lucht al verstoft. Ik vraag me af wat daar de verklaring dan voor is als hij onder zijn eigen gewicht bezwijkt.
Een zendmast die in de lucht al verstoft? Wat is er dan gaande? Want ook explosieven doen dat niet hoor. Dan moet je het echt zoeken in het bovennatuurlijke.

quote:
De 9/11-commissie (die overigens pas jaren na dato onder druk van nabestaanden tot aan het congres in het leven is geroepen) heeft uiteindelijk geen verklaring kunnen geven voor de instortingen. Dus dat jij stelt dat dat allemaal wel duidelijk is.. De commissie vond zelf van niet. De commissie is daar behoorlijk in uitgedaagd door Architects & Engineers for 9/11 truth (https://www.ae911truth.org/) en gaf zelf aan bij monde van de voorzitters dat 'the commission was set up to fail'. Architects & engineers for 9/11 truth is overigens een organisatie met meer dan 3000 wetenschappers van over de hele wereld. Mijns inziens echt niet allemaal 'wappies' zoals hier voor het gemak iedereen wordt genoemd die niet klakkeloos het officiële verhaal aanneemt..
3000 wetenschappers van over de hele wereld. Dat lijkt veel. Maar als je dan weer kijkt naar alle wetenschappers op de wereld (miljoenen), dan is het een klein percentage.
pi_195727898
Het mooie aan die 'wetenschappers die X zeggen!!!!' lijstjes vind ik altijd wel dat het gros vaak niet eens een doctoraat in een relevant vakgebied heeft, voor zover ze er al 1 hebben. Binnen de evolutionaire biologie waren ze wel een keer klaar met alle lijstjes van 'wetenschappers die twijfelen aan evolutie' en zijn ze 'Project Steve' gestart, een lijst van 'wetenschappers die niet twijfelen aan evolutie', met de extra beperking dat ze Steve moeten heten of een afgeleide daarvan (en natuurlijk dat het serieuze wetenschappers moeten zijn). Die lijst heeft inmiddels meer ondertekenaars dan al die andere lijstjes met gerenommeerde namen als Hawking en Weinberg, al zijn dat ook weer geen biologen natuurlijk. :P
  maandag 19 oktober 2020 @ 12:40:50 #162
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195728110
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:37 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

_O- 8)7

Man man wat een idioten 8)7
En dat noemt zich het nadenkende deel van de bevolking :') Ze hebben nog net voldoende functionerende hersencellen om zelfstandig een boterham met pindakaas te kunnen smeren zonder te kwijlen.
Imo is dit de enige manier waarop ze 'invloed' kunnen uitten op de politiek.

- Ze zijn niet rijk genoeg om invloed te hebben (de meeste van ons niet uiteraard)
- Ze hebben niet de kennis om daadwerkelijk op een wetenschappelijke manier zaken te onderzoeken, of om analytisch na te denken
- Ze hebben niet de stem of het redenatievermogen om daadwerkelijk de politiek in te gaan.

Het enige wat ze hebben zijn hun scheldwoorden, hun complotten en hun volgers op social media. Dat gebruiken ze. Erg triest natuurlijk maar denk dat het toch een soort van symptoom is van een onderliggend probleem.

Het idee dat de 'elite' altijd overal mee weg komen en de gewone man flink mag betalen is natuurlijk al duizenden jaren oud. Het is nu opeens een hele rare vorm aan het aannemen. De occupy demonstraties waren daar ook een symptoom van, maar was nog redelijk normaal. Het helpt ook niet dat de corona crisis daadwerkelijk veel mensen financieel fucked, en de rijken worden inderdaad nog veel rijker (wat niet zo raar is want iedereen met aandelen heeft het afgelopen jaar flinke winsten kunnen maken)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 19 oktober 2020 @ 12:59:13 #163
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_195728386
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
een organisatie met meer dan 3000 wetenschappers
Welnee, het is een heel klein clubje.

Het enige wat die 3000 'wetenschappers' gedaan hebben is zichzelf registreren op een gastenboek-lijstje met doorgaans een opmerking in de trant van "het klopt niet, ik steun jullie initiatief".
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:08:51 #164
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_195728554
Heb een collega die zo denkt. Dan hebben we het over corona en dan begint hij zeker te weten dat dit virus door de mens is gemaakt en expres 'losgelaten'. Voor mij is dat ook een (zeer onwaarschijnlijke, maar toch) optie. Maar dan komt het, en schiet hij compleet door. En dan ook exact de dingen die Lubach opnoemde, Trump is perfect, nos totaal gemanipuleerd, pedofielen-netwerk etc. Uliminati etc etc.

De verhalen waren 'fantastisch' en dan vraag ik of hij het zelf ook geloofd. En ook echt. Nu snap ik waarom. Best eng dit.

Hoop dat Lubach niks overkomt, zitten echte gekken tussen.
To BG or not to BG!
pi_195728685
Aantal jaar geleden, bekeek ik ook regelmatig 'like-lijsten' en zo van islamitische profielen op youtube. Daar zie/zag je exact hetzelfde. Ook die mensen komen in zo'n bubbel terecht van die filmpjes die gaan over 'the evil West' en 'Christianity', en je ziet een hele lijst wat de geestelijke munitie vormt voor (ik neem aan veelal jonge) mensen om te radicaliseren en rechtvaardiging te hebben om het westen te haten. Het is exact hetzelfde, in een andere wereld. Levensgevaarlijk.

Mensen hebben helaas het onderscheidend vermogen niet om info te kunnen filteren, en denken vaak echt dat "onderzoek doen op youtube" werkelijk onderzoek doen is. Op youtube, waar honden idd kunnen praten en katten kunnen blaffen...

Vind het echt een meesterlijk stukje tegengas van Lubach. Dat mocht wel eens zeg.

Kijk, ik ga echt niet beweren dat de wereld een lief en betrouwbaar gebeuren is. Het is, zeker in deze tijd, een ongelooflijk verwarrende wereld. Een informatie-chaos van hier tot Tokio. Maar dit mechanisme werkt een hoop shit in de hand.
Eens kijken
pi_195728761
Ideeën, overtuigingen, het geloofs-mechanisme, It is the mother of all fuck ups...

Niets waar een mens zó mee in de weer kan zijn, als die gedachtewereld van 'm. Hij ziet echter niet dat gedachten 'maar' gedachten zijn. Aannames, een denkwereld die een overtuigings-bevestigende 'buitenwereld' schept; een verwrongen perceptie.. Dat het materiaal waaruit het bestaat dream-stuff betreft. De basis van alle innerlijk lijden, en het elkaar lijden toebrengen. Dit is wat onwetendheid wordt genoemd, vermomd als een vals 'weten'.
Eens kijken
pi_195728855
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:08 schreef oppiedoppie het volgende:
Heb een collega die zo denkt. Dan hebben we het over corona en dan begint hij zeker te weten dat dit virus door de mens is gemaakt en expres 'losgelaten'. Voor mij is dat ook een (zeer onwaarschijnlijke, maar toch) optie. Maar dan komt het, en schiet hij compleet door. En dan ook exact de dingen die Lubach opnoemde, Trump is perfect, nos totaal gemanipuleerd, pedofielen-netwerk etc. Uliminati etc etc.

De verhalen waren 'fantastisch' en dan vraag ik of hij het zelf ook geloofd. En ook echt. Nu snap ik waarom. Best eng dit.

Hoop dat Lubach niks overkomt, zitten echte gekken tussen.
Dat laatste is natuurlijk wel zorgelijk, zeker wanneer het leidt tot geradicaliseerde individuen die als eenling opereren. Op meer georganiseerde structureren hebben veiligheidsdiensten vaak nog wel redelijk zicht. Zeker ook met het constante bezuinigen op de GGZ loopt het risico dat er eens een keer zo'n idioot met waanbeelden aan wapens komt en media of politici te lijf gaat alleen maar op.
  maandag 19 oktober 2020 @ 14:07:35 #168
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195729376

Nieuwsuur had er ook al eerder aandacht voor
pi_195729430
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:29 schreef Monolith het volgende:
Het mooie aan die 'wetenschappers die X zeggen!!!!' lijstjes vind ik altijd wel dat het gros vaak niet eens een doctoraat in een relevant vakgebied heeft, voor zover ze er al 1 hebben. Binnen de evolutionaire biologie waren ze wel een keer klaar met alle lijstjes van 'wetenschappers die twijfelen aan evolutie' en zijn ze 'Project Steve' gestart, een lijst van 'wetenschappers die niet twijfelen aan evolutie', met de extra beperking dat ze Steve moeten heten of een afgeleide daarvan (en natuurlijk dat het serieuze wetenschappers moeten zijn). Die lijst heeft inmiddels meer ondertekenaars dan al die andere lijstjes met gerenommeerde namen als Hawking en Weinberg, al zijn dat ook weer geen biologen natuurlijk. :P
Er zijn dus meer wetenschappers die Steven heten en evolutie onderschrijven dan wetenschappers die de evolutie niet onderschrijven :')

Pas geleden zagen we trouwens nog een brandbrief met artsen tegen de coronamaatregelen. Er stonden welgeteld 800 artsen op. Artsen in de categorie huisarts, gynaecoloog, tandarts en kinderarts...

Geen enkele viroloog of infectioloog. 99% van de lijst kun je zo wegschrappen wegens niet-relevant.

https://opendebat.info/artsen/
pi_195730239
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat laatste is natuurlijk wel zorgelijk, zeker wanneer het leidt tot geradicaliseerde individuen die als eenling opereren. Op meer georganiseerde structureren hebben veiligheidsdiensten vaak nog wel redelijk zicht. Zeker ook met het constante bezuinigen op de GGZ loopt het risico dat er eens een keer zo'n idioot met waanbeelden aan wapens komt en media of politici te lijf gaat alleen maar op.
Wat mij dan ook schokt is niet zozeer de absurditeit van de complotdenkbeelden - mensen zijn altijd al idioten geweest, zo laat godsdienst ons zien - maar de agressiviteit van complotdenkers. Op een of andere manier zijn de personen die politici en journalisten belagen niet (meer) in staat om in anderen mensen als zij te zien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 19 oktober 2020 @ 16:08:31 #171
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195731205

Het algoritme laat mij nu deze reacties ook zien
  maandag 19 oktober 2020 @ 16:14:05 #172
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195731287

Wappies uitgenodigd voor de uitzending volgende week en ze vinden het helemaal mooi om op MSM te komen.
pi_195731393
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 16:14 schreef Momo het volgende:

Wappies uitgenodigd voor de uitzending volgende week en ze vinden het helemaal mooi om op MSM te komen.
Dat is toch diegene die op 6 november niet kan omdat hij in de rechtbank moet verschijnen?
  maandag 19 oktober 2020 @ 16:32:57 #174
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195731564
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 16:21 schreef Chia het volgende:

[..]

Dat is toch diegene die op 6 november niet kan omdat hij in de rechtbank moet verschijnen?
Ja, voor bedreigen van Pieter Omtzigt, maar :
twitter

maandag 19 oktober 2020 @ 16:35:11 #175
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195731592
Net een wandelingetje gemaakt. Stond er een te raaskallen bij het winkelcentrum: Rutte dit en Rutte dat. Paar geslachtsdelen er tussendoor.
Die gasten bestaan dus echt!! 😳
Praat over de hel en je komt er.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')