abonnement Unibet Coolblue
pi_195723165
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 23:50 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Nope, hier reageerde op iets heel anders... veel verder terug in de geschiedenis :)
Nee, ik reageerde precies op die claim van je. Ik heb het meermaals gezegd.

quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 23:00 schreef Viesdik het volgende:
Dat je dit soort conspiracygekkies hebt is het een, maar dat het in verband wordt gebracht met FvD vind ik onjuist.
Ik reageer met:
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 23:02 schreef Erasmus het volgende:

[..]

FvD mengt zichzelf tussen de complotgekkies tot aan hun eigen journaals aan toe nota bene, en dan het in verband wordt gebracht is onjuist? :D _O- Wauw.

De onterechte slachtofferrol hierin is stuitend.
Jij snapt dat meermaals niet. Jij roept gelijk "linkdump!!!" terwijl ik het niets anders hoef te bewijzen dat de FvD content maakt met complotgekkies en dat publiek ook actief opzoekt.

Zelfs toen ik op AVI-1 niveau een samenvatting gaf:

quote:
7s.gif Op zondag 18 oktober 2020 23:28 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet, want het punt ontgaat je volledig.

Tisjeboyjay is een prominente complotdenker, Lange Frans is dat ook.
Tisjeboyjay schuift aan bij het FvD-journaal.
Lange Frans ontvangt Van Haga, een FvD'er.
Baudet spreekt een aantal QAnon-demonstranten toe op het Grote Plein om complimenten te geven.

Jij claimt dat de link tussen coronacomplotdenkers en het FvD onjuist is, terwijl ze daar toch echt zelf naar gezocht hebben.

Snap je dit nu?
En vervolgens ga jij typisch als een complotgekkie gillen. Dan houdt het op. Sterkte met jezelf belachelijk maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 18-10-2020 23:55:55 ]
pi_195723171
Hmm heb de aflevering gezien en dat stuk over die fabeltjes is wel echt iets wat gaande is en volgens mij ook zeer gevaarlijk. Het lijkt wel een beetje onmogelijk om dit tegen te houden. Het leeft vanzelf.

Probleem is dat we niet "ECHT" meer naar elkaar luisteren en zo een beetje vanuit onze digitaal gecreerde wereld langs elkaar leven. Meestal horen mensen alleen wat ze willen horen/zien.

Krijg er best rillingen van. De samenleving wordt nog harder en uit elkaar gerukt terwijl de oplossing is om bij elkaar te komen.

Denk dat het ook het gevolg is van de onvrede over de huidige samenleving, waar geld regeert. Geld is de boosdoener van veel problemen. De ongelijkheid groeit, en met een kabinet van VVD is dit de laatste jaren alleen maar groter geworden. Echt naar elkaar luisteren, iemand helpen en niet voor eigen belang gaan is er gewoon minder.
pi_195723191
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 23:50 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Nope, hier reageerde op iets heel anders... veel verder terug in de geschiedenis :)
Ik heb toch onderzoek gedaan en ik zie dat je helaas geen gelijk hebt.
  maandag 19 oktober 2020 @ 00:03:02 #104
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_195723241
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 23:51 schreef noodgang het volgende:

[..]

Ik wou hem wel het voordeel van de twijfel geven dus ben z'n shows (6 uur aan monoloog) aan het bekijken, maar nu is hij zelfs aan het beweren dan Kubrick de maanlanding in scne heeft gezet en dat heel The Shining een grote aanwijzing is dat de maanlanding nep is. Nog niks overtuigds gezien of gehoord verder
Ik zou starten met deel 1 als ik jou was.
Rini dankjewel.
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 00:09:21 #105
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_195723300
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 00:03 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Ik zou starten met deel 1 als ik jou was.
Heb ik gedaan, t duurt allemaal nogal lang en de alternatieve verklaringen zijn nog veel verder gezocht dan de meest voor de hand liggende
pi_195723325
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 00:03 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Ik zou starten met deel 1 als ik jou was.
En heb jij deze gelezen?

Je had niet gereageerd.

Twin Towers verzwakten net als wandmateriaal fusiereactor
  maandag 19 oktober 2020 @ 00:17:59 #107
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_195723359
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 00:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En heb jij deze gelezen?

Je had niet gereageerd.

Twin Towers verzwakten net als wandmateriaal fusiereactor
Ik heb je reactie niet gezien waarin je dit postte. Als de branden die verzwakking daadwerkelijk veroorzaakt hebben dan verklaart dat nog steeds niet waarom de 200-300 meter daar onder geen weerstand hebben geboden bij de instorting. Waarom stort de toren dan op valsnelheid in? En waarom symmetrisch recht omlaag?
Rini dankjewel.
  maandag 19 oktober 2020 @ 00:18:31 #108
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_195723365
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 00:09 schreef noodgang het volgende:

[..]

Heb ik gedaan, t duurt allemaal nogal lang en de alternatieve verklaringen zijn nog veel verder gezocht dan de meest voor de hand liggende
Welke vond je precies vergezocht? En welke liggen voor de hand?
Rini dankjewel.
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 00:23:52 #109
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_195723408
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 00:18 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Welke vond je precies vergezocht?
Dat de vliegtuigen zijn verwisseld door drones en raketten, maar dat het plan niet goed ging omdat er een vliegtuig wat vertraging had. Dat de breinen hierachter paniekeerden en de andere raketten hierdoor als zijnde de andere vlucht hebben laten neerstorten bijvoorbeeld

[ Bericht 0% gewijzigd door noodgang op 19-10-2020 00:29:06 ]
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 00:24:56 #110
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_195723417
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 00:18 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

En welke liggen voor de hand?
Dat er twee vliegtuigen de WTC in zijn gevlogen en 1 in het Pentagon
pi_195723428
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 00:17 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Ik heb je reactie niet gezien waarin je dit postte. Als de branden die verzwakking daadwerkelijk veroorzaakt hebben
Waar zit dan je twijfel? Wetenschappelijk gezien is het wel duidelijk dat de verzwakking het instorten veroorzaakt heeft.

Het is in ieder geval logischer dan dat er explosieven geplaatst zouden zijn. Want wie hebben die dan geplaatst? En hoezo zijn er dan geen explosies zichtbaar?

quote:
dan verklaart dat nog steeds niet waarom de 200-300 meter daar onder geen weerstand hebben geboden bij de instorting. Waarom stort de toren dan op valsnelheid in? En waarom symmetrisch recht omlaag?
Tja, de torens zijn onder hun eigen gewicht bezweken. Waarom zou dat langzamer gaan dan op valsnelheid? En waarom zouden ze eigenlijk omvallen?

Het is trouwens best wel makkelijk om lastig te beantwoorden vragen te bedenken.
pi_195723433
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 00:23 schreef noodgang het volgende:

[..]

Dat de vliegtuigen zijn verwisseld door drones en raketten, maar dat het plan niet goed geld nog omdat er een vliegtuig wat vertraging had. Dat de breinen hierachter paniekeerden en de andere raketten hierdoor als zijnde de andere vlucht hebben laten neerstorten bijvoorbeeld
Complottisten bedenken hun verhaal om de grote feiten heen. Iedereen heeft gezien dat er vliegtuigen in het WTC vlogen. Dan kun je niet met raketten aankomen.

Maar van de crash in het pentagon zijn een stuk minder getuigen, dan kun je zoiets als raketten bedenken.
pi_195723463
IJzersterke uitzending! Dit mogen fanatieke complottheoretici wel eens onder ogen komen. Gaat denk ik een hoop cognitieve dissonantie opleveren. Eerst gaat men dan uiteraard in de verdediging/aanval. Maar er is niet echt een speld tussen te krijgen; zo werkt inderdaad de 'fabeltjes' fuik van het algoritme.

Ik neem overigens niet een standpunt in. Ik kies nu niet voor de mainstream media en tegen de complottheorien. Is beide simpel m.i.
De waarheid is dat je uiteindelijk als simpele burger gewoon niets weet. Dat je alles uit de tweede of derde hand hebt, en je enkel maar dingen kunt aannemen, verwerpen of geloven. Allemaal leuk, maar met weten heeft het niets te maken. Geloven is wat dat betreft gewoon een onzinnige bezigheid. Of het nu gaat om traditionele religie, of hedendaagse maffe theorien.
Eens kijken
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 19 oktober 2020 @ 00:37:22 #114
491163 Viesdik
pi_195723476
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 23:54 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat jij niet goed leest of niet wil begrijpen en snappen wat ik wil zeggen.

Het enige wat ik gezegd heb is dat ik het niet netjes vind dat er een link wordt gelegd met enerzijds extreme consipracygekkies en anderzijds de FvD die blijkbaar ooit een keer 1 persoon in het FvD journaal heeft uitgenodigd, die ooit iets gezegd zou kunnen hebben wat lijkt op een complot. En dus minimaal in de orde van wat we eerder zagen in het item.
That's it.

Dat vind ik typische framing waar je dit soort omroepen vaker op betrapt.
Vervolgens zeg jij, ik citeer:
"FvD mengt zichzelf tussen de complotgekkies tot aan hun eigen journaals aan toe nota bene"
Waarmee je dus in feite zegt dat de FvD zich binnen de partij omringt met dit soort mensen.
Vervolgens vraag ik bij jou om bewijs waaruit blijkt dat het FvD journaal zich schuldig maakt aan complot.
Vervolgens ga je linkdumpen, zo van, zoek het zelf maar uit :')
Kijk ik het item van die tjippieboy (what ever) terug, en geef ik aan dat ik niks geks kan vinden.
Zeg je dat ik niet gekeken heb :')_________!
Wil je eigenlijk zeggen dat het probleem vooral zit in een gegeven dat de FvD een podium biedt aan complotgekkies, terwijl ze zich daar op dat moment niet aan schuldig maken aan complotten.
Vervolgens vraag ik om een voorbeeld waarmee FvD zich schuldig maakt aan een complot.
Zeg je dat je dat nooit gezegd hebt. Nee, maar dat zeg ik ook niet klopt, maar ik vraag er wel om!

Want anders begrijp ik nog steeds niet welk punt je wil maken.

Gaat het er bij jou om dat de partij aan complot doet, of iemand in het FvD journaal uitnodigt die iets aan complot gedaan zou kunnen hebben?

Indien het laatste, dan heb ik dus gewoon volkomen gelijk.
Want het is gewoon framing in de zuivere betekenis van het woord, door extreme complot gekkies in context te brengen met het FvD.

[ Bericht 0% gewijzigd door Viesdik op 19-10-2020 00:45:20 ]
pi_195723483
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 00:34 schreef Maharski het volgende:
IJzersterke uitzending! Dit mogen fanatieke complottheoretici wel eens onder ogen komen. Gaat denk ik een hoop cognitieve dissonantie opleveren. Eerst gaat men dan uiteraard in de verdediging/aanval. Maar er is niet echt een speld tussen te krijgen; zo werkt inderdaad de 'fabeltjes' fuik van het algoritme.

Ik neem overigens niet een standpunt in. Ik kies nu niet voor de mainstream media en tegen de complottheorien. Is beide simpel m.i.
De waarheid is dat je uiteindelijk als simpele burger gewoon niets weet. Dat je alles uit de tweede of derde hand hebt, en je enkel maar dingen kunt aannemen, verwerpen of geloven. Allemaal leuk, maar met weten heeft het niets te maken. Geloven is wat dat betreft gewoon een onzinnige bezigheid. Of het nu gaat om traditionele religie, of hedendaagse maffe theorien.
Toch kun je als simpele burger wel een hoop dingen weten. Simpele en praktische dingen door eigen waarneming.

Als het om ingewikkelde dingen gaat kun je de wetenschap volgen. Door berekeningen, onderzoek en (dubbelblind) testen kun je heel veel te weten komen. Onderzoekers controleren elkaar ook, daarmee werkt dit systeem goed.

Dan blijft er nog een stuk over, het persoonlijke leven, wat vol blijft zitten met raadsels, en vragen zonder antwoorden...
pi_195723498
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 00:37 schreef Viesdik het volgende:
Het enige wat ik gezegd heb is dat ik het niet netjes vind dat er een link wordt gelegd met enerzijds extreme consipracygekkies en anderzijds de FvD die blijkbaar ooit een keer 1 persoon in het FvD journaal heeft uitgenodigd, die ooit iets gezegd zou kunnen wat lijkt op een complot. In ieder geval in de orde van wat we eerder zagen in het item.
That's it.
Van Haga zat in de podcast van Lange Frans. En Tisjeboy was aanwezig in het FVD-journaal. Voor de rest heeft Thierry gezegd dat hij Willem Engel achter de schermen steunt (waarvoor precies is niet duidelijk).

Dus tja, ze gaan nog niet compleet wappie, maar de aanwijzingen zijn er wel.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 19 oktober 2020 @ 00:43:01 #117
491163 Viesdik
pi_195723506
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 23:55 schreef Minimunt het volgende:
Hmm heb de aflevering gezien en dat stuk over die fabeltjes is wel echt iets wat gaande is en volgens mij ook zeer gevaarlijk. Het lijkt wel een beetje onmogelijk om dit tegen te houden. Het leeft vanzelf.

Probleem is dat we niet "ECHT" meer naar elkaar luisteren en zo een beetje vanuit onze digitaal gecreerde wereld langs elkaar leven. Meestal horen mensen alleen wat ze willen horen/zien.

Krijg er best rillingen van. De samenleving wordt nog harder en uit elkaar gerukt terwijl de oplossing is om bij elkaar te komen.

Denk dat het ook het gevolg is van de onvrede over de huidige samenleving, waar geld regeert. Geld is de boosdoener van veel problemen. De ongelijkheid groeit, en met een kabinet van VVD is dit de laatste jaren alleen maar groter geworden. Echt naar elkaar luisteren, iemand helpen en niet voor eigen belang gaan is er gewoon minder.
Het probleem is niet zozeer luisteren, maar eerder samenwerken, eerlijkheid en betrouwbaarheid.

Op het moment dat regeringsleiders liegen en liegen en liegen en liegen en andere partijen uitsluiten en gewoon geen reet meer aantrekken van de meerderheid. Dan krijg je anarchistische symptomen, worden mensen machteloos, voelen mensen zich niet gehoord, komt er een corona overheen met ongeloofwaardige maatregelen.

Het ontstaan van samenzweringen en complotten is puur en alleen het gevolg van onbetrouwbare politici met een gigantisch gebrek aan integriteit.
Notabene een Europarlementarir van Groenlinks heeft me daarin gelijk gegeven :)

Vertrouwen is de basis van elke gezonde relatie. Of het nu tussen man en vrouw is of tussen de regering en het volk. Als die vertrouwen er niet meer is, resulteert wantroepen in speculaties en speculaties in verdachtmakingen.
pi_195723525
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 00:43 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Het ontstaan van samenzweringen en complotten is puur en alleen het gevolg van onbetrouwbare politici met een gigantisch gebrek aan integriteit.
Bullshit. Iemand die zo dom is om te geloven in samenzweringen en complotten heeft daar te allen tijde zelf alle schuld aan. Het is leuk dat een GroenLinkser jou en andere onnozelaars in bescherming heeft willen nemen door je niet volslagen achterlijk te noemen ook al dacht ze dat waarschijnlijk wel, maar er bestaat nog altijd zoiets als eigen verantwoordelijk in plaats van je lafjes achter anderen te willen verschuilen.
  maandag 19 oktober 2020 @ 00:47:50 #119
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195723530
Was het wat?
pi_195723549
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 00:47 schreef Stray_cat het volgende:
Was het wat?
Het heeft wel wat losgemaakt hier en daar :D
  maandag 19 oktober 2020 @ 00:53:45 #121
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195723557
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 00:52 schreef Fugue het volgende:

[..]

Het heeft wel wat losgemaakt hier en daar :D
Samenvatting?
pi_195723566
quote:
10s.gif Op maandag 19 oktober 2020 00:53 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Samenvatting?
Deepstate, kinderverkrachters, 9/11
  maandag 19 oktober 2020 @ 00:56:49 #123
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195723571
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 00:55 schreef Fugue het volgende:

[..]

Deepstate, kinderverkrachters, 9/11
Usual suspects
pi_195723581
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 00:37 schreef Viesdik het volgende:
Het enige wat ik gezegd heb is dat ik het niet netjes vind dat er een link wordt gelegd met enerzijds extreme consipracygekkies en anderzijds de FvD die blijkbaar ooit een keer 1 persoon in het FvD journaal heeft uitgenodigd, die ooit iets gezegd zou kunnen hebben wat lijkt op een complot. En dus minimaal in de orde van wat we eerder zagen in het item.
Dus jij vindt dat als FvD'ers in de media wordt vergezeld door complotgekkies en vice versa, met Baudet die ook aangeeft achter Willem Engel te staan, dat het de link tussen dat volk (complotgekkies voor de duidelijkheid) niet kloppend maakt?

twitter


Dan is het onjuist dat andere media FvD in verband brengt in de strijd van Willem Engel? Baudet doet dat hier zelf nota bene.

quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 00:37 schreef Viesdik het volgende:
Waarmee je dus in feite zegt dat de FvD zich binnen de partij omringt met dit soort mensen.
Dat doen ze toch ook? Of zijn Lange Frans, Willem Engel en die tisjeboy niet "dat soort mensen"?

quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 00:37 schreef Viesdik het volgende:
Wil je eigenlijk zeggen dat het probleem vooral zit in een gegeven dat de FvD een podium biedt aan complotgekkies, terwijl ze zich daar op dat moment niet aan schuldig maken aan complotten.
Dat dikgedrukte is toch ook gewoon zo? Of was dat allemaal ook "framing?" Verder heb ik nooit beweerd dat de FvD aan complotten doet, maar zich wel mengen tussen de complotgekkies. Je weet wel, met hen een podcast, talkshow, speech etc. houden?

quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 00:37 schreef Viesdik het volgende:
Vervolgens vraag ik om een voorbeeld waarmee FvD zich schuldig maakt aan een complot.
Zeg je dat je dat nooit gezegd hebt. Nee, maar dat zeg ik ook niet klopt, maar ik vraag er wel om!
Dan had je hier wat duidelijk over moeten zijn, want het kwam over alsof je dacht dat ik beweerde dat ik de FvD beschuldigen van een complot. FvD die zich actief mengt tussen de wappies =/= schuldig maken aan een complot, dat is discutabel.

quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 00:37 schreef Viesdik het volgende:
Want anders begrijp ik nog steeds niet welk punt je wil maken.
Het gaat erom dat als FvD complotgekkies meermaals steunt en uitnodigt en dat FvD'ers op uitnodigngen ingaat van complotgekkies, dat de link tussen complotgekkies en de FvD gewoon juist is. En jij beweerde dat dat onjuist was.

Jij postte:
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 23:00 schreef Viesdik het volgende:
Dat je dit soort conspiracygekkies hebt is het een, maar dat het in verband wordt gebracht met FvD vind ik onjuist.
Ik reageer met:
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 23:02 schreef Erasmus het volgende:

[..]

FvD mengt zichzelf tussen de complotgekkies tot aan hun eigen journaals aan toe nota bene, en dan het in verband wordt gebracht is onjuist? :D _O- Wauw.

De onterechte slachtofferrol hierin is stuitend.
En wat ik hier mee concreet bedoelde was:
quote:
7s.gif Op zondag 18 oktober 2020 23:28 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet, want het punt ontgaat je volledig.

Tisjeboyjay is een prominente complotdenker, Lange Frans is dat ook.
Tisjeboyjay schuift aan bij het FvD-journaal.
Lange Frans ontvangt Van Haga, een FvD'er.
Baudet spreekt een aantal QAnon-demonstranten toe op het Grote Plein om complimenten te geven.

Jij claimt dat de link tussen coronacomplotdenkers en het FvD onjuist is, terwijl ze daar toch echt zelf naar gezocht hebben.
Dus het heeft pertinent niets met framing te maken. Zij brengen letterlijk en herhaaldelijk zichzelf in verband met "deze soort mensen". Als zij geen content maakten met deze wappies, en/of Willem Engel niet steunden met "zijn strijd" en die link werd dan alsnog gelegd, dan zou het inderdaad onjuist zijn en was ik het met je eens geweest.

Ik hoop dat je het nu snapt wat ik zei.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 19-10-2020 01:04:42 ]
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 19 oktober 2020 @ 01:10:16 #125
491163 Viesdik
pi_195723645
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 00:46 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Bullshit. Iemand die zo dom is om te geloven in samenzweringen en complotten heeft daar te allen tijde zelf alle schuld aan. Het is leuk dat een GroenLinkser jou en andere onnozelaars in bescherming heeft willen nemen door je niet volslagen achterlijk te noemen ook al dacht ze dat waarschijnlijk wel, maar er bestaat nog altijd zoiets als eigen verantwoordelijk in plaats van je lafjes achter anderen te willen verschuilen.
Nope, het spijt me echt, het is echt zo.
Neem een lange Frans.
Je kan bijvoorbeeld niet stellen dat hij al langer dan 5 jaar aan complot doet.
Complot is simpelweg de oorzaak van het gevolg.
Het gevolg van volledig wantrouwen hebben in de regering/overheid.
Als het vertrouwen in de gevestigde orde weg is vanwege een opeenstapeling aan leugens, het achterwegen laten van de waarheid en ongekende staat van onbetrouwbaarheid, gaan mensen op zoek naar hun eigen waarheid.

Of het een doel op zich is dat weet ik niet, maar met een dergelijke doelgroep is het wel makkelijk scoren doordat je hiermee makkelijk kan stigmatiseren en framen voor politiek gewin.

Daar hangt een interessante psychologie achter, daar word je eng van.
Want, doordat je je vijand kan aanwijzen in de vorm van samenzweerders, biedt het de overheid volledig vrij spel om met minimale kritische weerstand hun beleid en koers te hervatten.
Het is echt zoals het is. Want de media categoriseert critici in de volgende doelgroepen:
1. Tokkies
2. Extreem rechts
3. Conspiracy gekkies
4. Klimaatontkenners
5. Racisten
6. Domme mensen
etc etc

Daarom vergelijk ik het ook met een gezonde relatie.
Als je partner ooit een keer vreemd gaat, zal je je partner nooit meer op het zelfde niveau vertrouwen.
En als je telkens weer vergeeft en je het vertrouwen weer teruggeeft, het vertrouwen alleen maar nog meer schade ondervindt als je partner weer de minst ingaat.

Rutte en zijn maatjes zijn zo ontiegelijk vaak de mist ingegaan, een gezond mens die met zichzelf wil kunnen leven kan dat vertrouwen nooit meer teruggeven.

Dat is gewoon het hele eieren eten.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 19 oktober 2020 @ 01:17:36 #126
491163 Viesdik
pi_195723675
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 00:58 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Ik heb nog niet alles gelezen van je reactie, maar wil wel graag even gelijk reageren m.b.t. Willem Engel.
In het begin kon ik het nog best vinden met zijn mening, maar het is vooral een vreemde en enigszins gekke man.
Althans, zo komt hij op mij over.
Ik volg niet veel van wat hij gedaan en gezegd heeft en eerlijkheidshalve boeit mij dat ook niet echt.
Vorige week zondag trouwens wel een Weltschmerz aflevering van hem gezien en ik moet zeggen dat hij daar alles behalve gekke dingen heeft gezegd.
Het is ook geen domme man, want hij heeft met biowetenschap gedaan en zelfs gepromoveerd.
Verder geen fan van hem.
Maar ik ben ook niet bekend met specifieke complottheorien van hem .
  maandag 19 oktober 2020 @ 01:36:39 #127
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195723742
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 01:17 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Ik heb nog niet alles gelezen van je reactie, maar wil wel graag even gelijk reageren m.b.t. Willem Engel.
In het begin kon ik het nog best vinden met zijn mening, maar het is vooral een vreemde en enigszins gekke man.
Althans, zo komt hij op mij over.
Ik volg niet veel van wat hij gedaan en gezegd heeft en eerlijkheidshalve boeit mij dat ook niet echt.
Vorige week zondag trouwens wel een Weltschmerz aflevering van hem gezien en ik moet zeggen dat hij daar alles behalve gekke dingen heeft gezegd.
Het is ook geen domme man, want hij heeft met biowetenschap gedaan en zelfs gepromoveerd.
Verder geen fan van hem.
Maar ik ben ook niet bekend met specifieke complottheorien van hem .
Achja, de middenmoot is best saai, maar wel realistisch.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 19 oktober 2020 @ 01:41:12 #128
491163 Viesdik
pi_195723762
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 00:58 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat als FvD'ers in de media wordt vergezeld door complotgekkies en vice versa, met Baudet die ook aangeeft achter Willem Engel te staan, dat het de link tussen dat volk (complotgekkies voor de duidelijkheid) niet kloppend maakt?

[ twitter ]

Dan is het onjuist dat andere media FvD in verband brengt in de strijd van Willem Engel? Baudet doet dat hier zelf nota bene.
[..]

Dat doen ze toch ook? Of zijn Lange Frans, Willem Engel en die tisjeboy niet "dat soort mensen"?
[..]

Dat dikgedrukte is toch ook gewoon zo? Of was dat allemaal ook "framing?" Verder heb ik nooit beweerd dat de FvD aan complotten doet, maar zich wel mengen tussen de complotgekkies. Je weet wel, met hen een podcast, talkshow, speech etc. houden?
[..]

Dan had je hier wat duidelijk over moeten zijn, want het kwam over alsof je dacht dat ik beweerde dat ik de FvD beschuldigen van een complot. FvD die zich actief mengt tussen de wappies =/= schuldig maken aan een complot, dat is discutabel.
[..]

Het gaat erom dat als FvD complotgekkies meermaals steunt en uitnodigt en dat FvD'ers op uitnodigngen ingaat van complotgekkies, dat de link tussen complotgekkies en de FvD gewoon juist is. En jij beweerde dat dat onjuist was.

Jij postte:
[..]

Ik reageer met:
[..]

En wat ik hier mee concreet bedoelde was:
[..]

Dus het heeft pertinent niets met framing te maken. Zij brengen letterlijk en herhaaldelijk zichzelf in verband met "deze soort mensen". Als zij geen content maakten met deze wappies, en/of Willem Engel niet steunden met "zijn strijd" en die link werd dan alsnog gelegd, dan zou het inderdaad onjuist zijn en was ik het met je eens geweest.

Ik hoop dat je het nu snapt wat ik zei.
Weet je, het interesseert me eerlijkheidshalve geen ene bal met wie de FvD praat en wie ze uitnodigen.
FvD biedt in ieder geval mensen de ruimte om wat te zeggen, waarin de MSM dat in veel gevallen juist volledig nalaat in hun lineaire propaganda.
Als je de FvD zo graag wil aanpakken, pak ze dan aan op de manier waarop ze politiek bedrijven, of over hun verkiezingsprogramma.

Wat me trouwens aan de andere kant heel erg opvalt. Ik heb 6-7 maanden geleden dingen gezegd wat mij ook regelmatig de labele complotgekkie heeft bezorgd, maar wat nu dus gewoon de waarheid is gebleken.
Ik noem maar eens iets: Ik had in een vroeg stadium gezegd dat we in een maatschappij terecht komen waarin we elkaar gaan veroordelen op het wel of niet dragen van mondkapjes.
Ik werd gebannen uit COR en topics werden naar BNR gekickt.
Toevallig gisteren nog. Gebruik ik termen als "de nieuwe wereldorde", Hoppa, slotje omdat conspiracy. Terwijl notabene Rutte en de Koning zelf, het letterlijk gezegd hebben.
Een half jaar geleden bijvoorbeeld ook gesproken over de 4e industrile revolutie.
Complot, conspiracy, samenzweringen.. kickje naar BNR..
Terwijl Sigrid Kaag zelf deze woorden heeft uitgesproken tijdens een congres van een maand terug.
Of een huisarts als complotgekkie wegzet, omdat hij zweert bij het gebruik van hydroxychloroquine zink. Altijd ontkend, kwakzalverhuisarts (ik hoor het Hugo nog zeggen). Het zijn allemaal complotgekkies die je niet serieus moet nemen!
Vorige week nog -in je face- op de MSM, hydroxychloroquine zink kuur werkt mogelijk toch!

Vervolgens (ik zeg het nogmaals) kijk je naar een uitzending van lulbach, en zie je mensen met gigantische psychisch/psychotische klachten van alles roeptoeteren met de meest perverse en zieke wereldbeelden.
En het dan schaamteloos in lijn brengen met de FvD.
Dat vind ik echt zo triest. Een van de redenen waarom ik de NPO heb afgezworen.
Je ziet en hoort niet wat je wilt zien en horen, maar wat je moet zien en horen!
pi_195724297
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 01:41 schreef Viesdik het volgende:

Dat vind ik echt zo triest. Een van de redenen waarom ik de NPO heb afgezworen.
Je ziet en hoort niet wat je wilt zien en horen, maar wat je moet zien en horen!
Ook te vinden op youtube.

En ook off-topic tolereer ik hier de advertenties om nog gratis mijn gal te kunnen spuien, heb je snutverdulleme net iets online gekocht bij BonPrix, flikkeren er naast elk topic links en rechts in beeld nog meer dagen jurken ads van BonPrix. Dankzij dit algoritme.

Toekomst:

Je mening mag je niet meer gratis spugen.


quote:
En het dan schaamteloos in lijn brengen met de FvD.
tssssk! Dat is nog erger dan alle flikkerende adds rond mijn beeldscherm nu bij elkaar. Maar ja, ik moet toegeven dat er ook weinig keus is, Rutte, Wilders of Baudet, woehahaha.

Ik hoop op Kaag.

[ Bericht 8% gewijzigd door Firuze60 op 19-10-2020 04:55:26 ]
pi_195724838
Schizofreen!!
  maandag 19 oktober 2020 @ 09:03:34 #132
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195725437
Wat een niveau :X :N "kinderverkrachters", "bloeddrinkende satanisten" , "moordenaar", verkapte doodsbedreiging aan Rutte :{

Politiek staat er bij en kijkt er na. Dit soort zaken maken mij enigszins bang en doen mij vrezen voor de toekomst :{
pi_195725476
Haha Erik Groenendijk _O_ Tinus Koops uitnodigen op 6 november _O-
pi_195725487
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:03 schreef RedFever007 het volgende:
Wat een niveau :X :N "kinderverkrachters", "bloeddrinkende satanisten" , "moordenaar", verkapte doodsbedreiging aan Rutte :{

Politiek staat er bij en kijkt er na. Dit soort zaken maken mij enigszins bang en doen mij vrezen voor de toekomst :{
"Staat er bij en kijkt er na" (sic)? Wat verwacht je precies van de politiek? Tegen mensen die doodsbedreigingen kan aangifte gedaan worden en die mensen kunnen vervolgens vervolgd worden. Als we iedereen die enorme onzin gelooft een spuitje moeten gaan geven wordt het ook zo saai op Fok.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195725491
Lubach heeft in dit topic zo te zien ook wat losgemaakt, hij heeft een gevoelige snaar geraakt :D

"ja, maar mijn complot hoort niet in dit gekke rijtje" "ja, maar het is ook de MSM en het is goed dat we gekkies ook het woord geven"

Hier trouwens Wappe Frans met op piano Thierry:


Maar ze hebben verder niks met elkaar ;)
pi_195725492
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 01:41 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Weet je, het interesseert me eerlijkheidshalve geen ene bal met wie de FvD praat en wie ze uitnodigen.
FvD biedt in ieder geval mensen de ruimte om wat te zeggen, waarin de MSM dat in veel gevallen juist volledig nalaat in hun lineaire propaganda.
Als je de FvD zo graag wil aanpakken, pak ze dan aan op de manier waarop ze politiek bedrijven, of over hun verkiezingsprogramma.

Wat me trouwens aan de andere kant heel erg opvalt. Ik heb 6-7 maanden geleden dingen gezegd wat mij ook regelmatig de labele complotgekkie heeft bezorgd, maar wat nu dus gewoon de waarheid is gebleken.
Ik noem maar eens iets: Ik had in een vroeg stadium gezegd dat we in een maatschappij terecht komen waarin we elkaar gaan veroordelen op het wel of niet dragen van mondkapjes.
Ik werd gebannen uit COR en topics werden naar BNR gekickt.
Toevallig gisteren nog. Gebruik ik termen als "de nieuwe wereldorde", Hoppa, slotje omdat conspiracy. Terwijl notabene Rutte en de Koning zelf, het letterlijk gezegd hebben.
Een half jaar geleden bijvoorbeeld ook gesproken over de 4e industrile revolutie.
Complot, conspiracy, samenzweringen.. kickje naar BNR..
Terwijl Sigrid Kaag zelf deze woorden heeft uitgesproken tijdens een congres van een maand terug.
Of een huisarts als complotgekkie wegzet, omdat hij zweert bij het gebruik van hydroxychloroquine zink. Altijd ontkend, kwakzalverhuisarts (ik hoor het Hugo nog zeggen). Het zijn allemaal complotgekkies die je niet serieus moet nemen!
Vorige week nog -in je face- op de MSM, hydroxychloroquine zink kuur werkt mogelijk toch!

Vervolgens (ik zeg het nogmaals) kijk je naar een uitzending van lulbach, en zie je mensen met gigantische psychisch/psychotische klachten van alles roeptoeteren met de meest perverse en zieke wereldbeelden.
En het dan schaamteloos in lijn brengen met de FvD.
Dat vind ik echt zo triest. Een van de redenen waarom ik de NPO heb afgezworen.
Je ziet en hoort niet wat je wilt zien en horen, maar wat je moet zien en horen!
Zoek hulp
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 19 oktober 2020 @ 09:27:22 #137
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_195725633
twitter
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_195725647
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 22:56 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Ga je nou serieus de berichtgeving van types als Lange Frans en Jensen gelijkstellen aan die van de NOS?
Nee, ik zeg dat elke informatiefuik een probleem is, niet alleen die met de meest belachelijke ideeen. Ook de NPO verwijst weer naar een krant van DPG of Mediahuis en andersom. Dat is ook weer niet zo heel veel anders dan de aanbevelingen van YouTube. Het is een veel grotere fuik met veel minder dwaze ideeen, maar net zo goed een fuik en zeker niet vrij van desinformatie. .

Ik kijjk niet naar een satirisch programma van notabene de VPRO om het hele riedeltje van de NPO, zeg maar gerust campagne, van voor het weekend nog eens bevestigd te krijgen zonder enige 'zelf'kritiek. Het is zo laf, op deze manier is het een soort staatssatire van de staatsomroep.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195725661
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:09 schreef StephanL het volgende:
Haha Erik Groenendijk _O_ Tinus Koops uitnodigen op 6 november _O-
Helaas weet ik sinds vorige week wie Erik Groenendijk is :')

Wel vermakelijk zijn video's, inclusief uitschelden politici (zat een stukje in ZML):


En compleet wappie gaan op schoorstenen, windwijzers, e.d. (helaas niet in ZML, was waarschijnlijk iets t wappie):

pi_195725736
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:29 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Helaas weet ik sinds vorige week wie Erik Groenendijk is :')

Wel vermakelijk zijn video's, inclusief uitschelden politici (zat een stukje in ZML):


En compleet wappie gaan op schoorstenen, windwijzers, e.d. (helaas niet in ZML, was waarschijnlijk iets t wappie):

_O- 8)7

Man man wat een idioten 8)7
En dat noemt zich het nadenkende deel van de bevolking :') Ze hebben nog net voldoende functionerende hersencellen om zelfstandig een boterham met pindakaas te kunnen smeren zonder te kwijlen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 19 oktober 2020 @ 09:53:40 #141
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_195725888
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 22:34 schreef Tegan het volgende:

[..]

Ik snap niet dat je zoiets ongestraft mag zeggen?
In "trigger happy" Oklahoma in ieder geval niet...
Oke nu wilde hij echt iemand er voor betalen.

Maar mensen die zoveel "subs/volgers" hebben die hier toe oproepen vind ik ook helemaal niet gevrijwaard van hun uitspraken en het eventuele effect op daden.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_195725892
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:29 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Helaas weet ik sinds vorige week wie Erik Groenendijk is :')

Wel vermakelijk zijn video's, inclusief uitschelden politici (zat een stukje in ZML):


En compleet wappie gaan op schoorstenen, windwijzers, e.d. (helaas niet in ZML, was waarschijnlijk iets t wappie):

Niet geklikt want dan krijg ik gekke aanbevelingen in youtube
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  maandag 19 oktober 2020 @ 10:10:35 #143
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_195726076
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:53 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Niet geklikt want dan krijg ik gekke aanbevelingen in youtube
Ga je incognito zonder account
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_195726280
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:53 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Niet geklikt want dan krijg ik gekke aanbevelingen in youtube
Kut, in heb erop geklikt -O-
Nu word ik ook een wappie :'(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195726318
Je kan in Google/Youtube trouwens wel instellen dat hij niks van je moet onthouden.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_195726336
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 01:41 schreef Viesdik het volgende:
Of een huisarts als complotgekkie wegzet, omdat hij zweert bij het gebruik van hydroxychloroquine zink. Altijd ontkend, kwakzalverhuisarts (ik hoor het Hugo nog zeggen). Het zijn allemaal complotgekkies die je niet serieus moet nemen!
Vorige week nog -in je face- op de MSM, hydroxychloroquine zink kuur werkt mogelijk toch!
Dit is natuurlijk een mooi voorbeeld van waar het misgaat bij de complotdenkers of op z'n minst de simplisten.
Kijk, om nieuws over medicatie en behandelingen op waarde te kunnen schatten moet je iets weten van (medisch) wetenschappelijk onderzoek. Het hele concept 'werkt' is al veel te simplistisch. Wat men in onderzoeken naar mogelijke behandelingen veelal doet is kijken wat een middel in een specifiek stadium voor effect heeft op een specifieke uitkomst (ligduur ziekenhuis / IC, sterfte, blijvende klachten, enzovoort).
Bovendien kun je onderzoek op verschillende manieren doen. Idealiter heb je in medisch onderzoek patinten willekeurig in twee groepen verdeeld en krijgt n groep de behandeling en de ander niet zonder dat patint of behandelaar weet wie er wel en wie er niet de behandeling krijgen.

Met die achtergrondkennis moet je nieuwe informatie dan ook beschouwen. Wat was nu het geval? Er is in Nederland een retrospectieve studie gedaan (zie publicatie), waarbij dus wordt teruggekeken naar een periode waarin patinten behandeld zijn en vervolgens naar verschillende uitkomstvariabelen gekeken. Het betrof hierbij een kleine 200 patinten met HCQ, 300 met CQ en nog eens 500 die geen van beiden heeft gekregen. Het resultaat is dat er in de groep patinten die behandeld zijn met HCQ een significant lagere doorstroom naar de IC lijkt. Overigens maakt het daarbij niet uit of er ook AZM is toegediend en wordt zink al helemaal niet genoemd. Die Limburgse orthomoleculaire kwakzalver zweerde bij een cocktail van HCQ, AZM en zink.
Op zich een interessante studie, maar natuurlijk een gevalletje 'more research is needed'. Een onderzoek als dit kent namelijk de nodige significante beperkingen omdat het niet willekeurig en dubbelblind is uitgevoerd. Er kunnen dus systematische verschillen zitten tussen de groepen respectievelijk wel en niet de behandeling ontvangen. Daar wordt altijd wel enigszins voor gecorrigeerd met statistische methoden, maar dat blijft een stuk minder betrouwbaar dan echt gedegen onderzoek. Zo is het hier bijvoorbeeld zo dat de behandeling in specifieke ziekenhuizen is toegepast en in anderen weer niet. Dat kan een heel signficante factor zijn. Misschien doen ze in het ene ziekenhuis wel zaken die ook effectief blijken, is er sprake van een andere voorselectie i.v.m. doorverwijzingsbeleid, populatiesamenstelling van het gebied dat het ziekenhuis bedient en ga zo maar door.

Naar het soort behandeling dat betreffende huisarts deed, namelijk voorschrijven bij patinten die met klachten bij hem kwamen is wel al het nodige gedegen onderzoek gedaan, zoals bijvoorbeeld deze RCT:

quote:
After high-risk or moderate-risk exposure to Covid-19, hydroxychloroquine did not prevent illness compatible with Covid-19 or confirmed infection when used as postexposure prophylaxis within 4 days after exposure.
Lang verhaal samengevat, iets als 'het medicijn werkt tegen X / Y' is veel te kort door de bocht en precies de reden dat allerhande kwakzalverij vandaag de dag nog onverminderd populair blijft. Mensen willen wondermiddeltjes en vinden die hele complexiteit van de medische realiteit maar vervelend.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195726672
quote:
10s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:11 schreef MrBadGuy het volgende:
Lubach heeft in dit topic zo te zien ook wat losgemaakt, hij heeft een gevoelige snaar geraakt :D

"ja, maar mijn complot hoort niet in dit gekke rijtje" "ja, maar het is ook de MSM en het is goed dat we gekkies ook het woord geven"

Hier trouwens Wappe Frans met op piano Thierry:


Maar ze hebben verder niks met elkaar ;)
Of het maakt opeens eerlijkheidshalve geen bal meer uit maar alsnog boos worden dat de FvD in verband wordt gebracht met Lange Frans & co :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 19-10-2020 10:59:34 ]
pi_195726802
Ik vond een beetje een verwarrend item. Ging het nou om fake news of om de fuik. Wie alleen op europositief nieuws klikt bijvoorbeeld komt toch ook in een fuik?
  maandag 19 oktober 2020 @ 11:13:48 #149
8369 speknek
Another day another slay
pi_195726834
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:11 schreef Dutchguy het volgende:
Ik vond een beetje een verwarrend item. Ging het nou om fake news of om de fuik. Wie alleen op europositief nieuws klikt bijvoorbeeld komt toch ook in een fuik?
Dat mocht ik willen, helaas is dat niet zo.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195726900
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:27 schreef KennyPowers het volgende:
Je kan in Google/Youtube trouwens wel instellen dat hij niks van je moet onthouden.
Te laat -O-
Ik ga nu op zoek naar een pizzeria met een 5G mast.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')