abonnement Unibet Coolblue
pi_195720233
Welkom in het Peutertopic!!



... en weer verder!

[ Bericht 36% gewijzigd door exode op 18-10-2020 20:49:04 ]
pi_195720289
Rammel foto's dus.

Na tijdenlang elkaar de hersens inslaan om werkelijk helemaal niets, zitten we weer in wat rustiger vaarwater. Juul kan zich ook enorm goed uiten en dat helpt denk ik wel. Ze meppen elkaar nog wel eens en het is echt niet de hele dag hosanna maar het is over het algemeen weer een stuk gezelliger in huis.

Hou me maar vast Juul, dan gaan we heeeeeel hard.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
B zit nu in groep 3 en vindt het geweldig om Juul voor te lezen. Dat hij maar een paar woordjes kan, maakt niets uit. Juul luister ademloos naar hem.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195720313
Dat koppie op de eerste! O+ Het beeld van de tweede.. Prachtig, dan voelt B. ineens echt oud..
pi_195720395
Juul gaat met haar ontwikkeling ook veel sneller door B. B oefent woordjes in de woonkamer of oefent met sommen. Dat doet hij hardop dus Juul doet hem na. Met haar vingertjes 'een, acht, negen, zes, tien!' Heerlijk. En de letters oefenen 'E!' 'OOOOOOOO' en maar lachen de hele tijd.

Maar het is echt magisch om je kind te zien 'lezen', echt een hele gave fase is dit. En inderdaad als hij Juul voorleest dan smelt ik meteen. Zo vol aandacht samen, zo echt samen, wij bestaan dan ook echt even niet voor ze.
pi_195721002
Lijkt me zo bijzonder, de interactie tussen je kinderen. O+ Ben heel benieuwd hoe onze grote broer het straks gaat doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De afgelopen dagen was hij wat hangerig ivm kiezen en oorpijn (hij heeft ook een loopoor), maar vandaag was hij gelukkig weer vrolijk.
Protège moi de mes désirs.
pi_195721307
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 20:46 schreef exode het volgende:
Rammel foto's dus.

Na tijdenlang elkaar de hersens inslaan om werkelijk helemaal niets, zitten we weer in wat rustiger vaarwater. Juul kan zich ook enorm goed uiten en dat helpt denk ik wel. Ze meppen elkaar nog wel eens en het is echt niet de hele dag hosanna maar het is over het algemeen weer een stuk gezelliger in huis.

Hou me maar vast Juul, dan gaan we heeeeeel hard.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
B zit nu in groep 3 en vindt het geweldig om Juul voor te lezen. Dat hij maar een paar woordjes kan, maakt niets uit. Juul luister ademloos naar hem.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat laatste hadden we hier vandaag ook. Wees een van de meiden een woord aan dat kleuter dan moest lezen. (kleuter zit in groep 2 van een groep 2/3 dus hij leest enkele simpele 3/4 letter woordjes). En van de week zaten ze samen te ‘schrijven’. Echt leuk om te zien! En de ontwikkeling en kennis gaat ook veel harder daardoor idd, al merk ik ook wel duidelijk dat ik voor hen veel minder tijd heb dan voor kleuter toen hij klein was. Die kende alle letters en cijfers toen hij 2,5 was doordat we dat veel spelenderwijs oefenden. De meiden hebben meer algemene kennis (dagen van de week, hoe bepaalde dino’s heten, hoe dingen heten/waarvoor je ze gebruikt etc).

Hier mogen ze tegenwoordig zonder ons in hun kamers spelen, waardoor ik opeens veel meer tijd heb! Ik ben alleen daarna een uur bezig om ze de ballen weer in de ballenbak te laten gooien, maar het begin van tijd voor mezelf is er! en een goede conditie van het tig keer de trap op en neer lopen als het even iets te stil is...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_195722214
De ontwikkeling gaat bij Juul ook sneller op dat gebied omdat ze er het geduld voor heeft merk ik. B zat (en zit) echt nooit stil, is heel fysiek en actief. Maar waar B op deze leeftijd (2 jaar en 4 maanden) al racend de hele wijk doorging op zijn loopfiets, weigert mevrouw uberhaupt op zo'n ding te gaan zitten.

Blijt mooi om die verschillen te zien, ze lijken veel op elkaar maar zijn zo ontzettend anders.
pi_195724911
Wat ontzettend lief zo samen exode O+

Jip is zich momenteel razendsnel aan het ontwikkelen met praten, zo gezellig! En hij snapt al zo veel ook. Inmiddels hebben we hem ook zo ver dat hij naast "Navel" ook "Teetie(baby)" zegt als ik vraag wat er in mama's buik zit. En als ik dan vraag "en dat is jouw..?" zegt hij "broertje!". Maar echt snappen wat dat inhoudt doet ie nog niet hoor. Dat ziet ie wel als de baby er is :')
pi_195726700
Genieten die broer/zus verhalen. O+

Hier ook wat meer interactie nu L op N reageert met lachen en geluidjes maken. N wil L straks alles gaan leren dus ik zie al helemaal voor me wat B nu met Juul doet. Overigens ‘leest’ ze nu al boekjes voor. Ongelofelijk hoe peuters de teksten uit boeken zo op kunnen slaan en opzeggen. O+
pi_195775061
Even *O* voor Sofie; onze kleine dame is weer wat gegroeid! Nu eindelijk in rompers 86/92! 74/80 werd nu toch te krap, vooral met een volle plasluier :P qua broeken ook echt in 86 nu. Blij te zien dat ze op haar eigen tempo toch doorgroeit. O+
pi_195784031
Oh Aure, krijgt hij een broertje O+ ? Wat leuk!

*O* voor groeiende Sofie!

Exode; wat een leuke foto’s van je duo O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_195793358
Waar kopen jullie schoenen voor jullie peuters?
Simon heeft weer nieuwe nodig en normaal gaan we altijd naar een kinderschoenenwinkel, maar online is daar het assortiment niet zo en de prijzen 80 Euro of meer :{
In principe willen we wel dat hij goede schoenen heeft, maar zoveel geld betaal ik niet eens voor mijn eigen schoenen :')

En kiezen jullie voor veterschoenen of klittenband? Klittenband is handig met zelf leren aan/uit doen, maar zit dat wel stevig genoeg?
pi_195793519
Wij komen nog even gedag zeggen. James is afgelopen maandag 4 geworden en dus peuter-af!


S. 2014
J. 2016
pi_195794493
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 20:25 schreef TolstoiFan het volgende:
Waar kopen jullie schoenen voor jullie peuters?
Simon heeft weer nieuwe nodig en normaal gaan we altijd naar een kinderschoenenwinkel, maar online is daar het assortiment niet zo en de prijzen 80 Euro of meer :{
In principe willen we wel dat hij goede schoenen heeft, maar zoveel geld betaal ik niet eens voor mijn eigen schoenen :')

En kiezen jullie voor veterschoenen of klittenband? Klittenband is handig met zelf leren aan/uit doen, maar zit dat wel stevig genoeg?
Ik kies juist bewust voor klittenband, dat is makkelijker zelf aan en uit doen. Voor meiden zie je dat helaas weinig, ritsjes zijn een stuk lastiger.

Schoenen koop ik eigenlijk altijd online, op de groei in de uitverkoop. Dan merk ik vanzelf wel wanneer het past. Ik heb nu ook al minimaal twee paar op de groei klaar liggen, per kind. Ik betaal max ¤30 per paar voor normale schoenen, die ze nu dragen waren ¤10 (in de uitverkoop). Is er overigens qua slijtage ook wel aan te zien (tenminste, de Shoesme’s a ¤80 die ze ooit van opa kregen zagen er niet zo snel zo verragd uit, maar dat was ook voordat ze loopfietsen hadden en overal op klommen), maar mijn kinderen gaan ook niet netjes met hun schoenen om en hebben maar 1 paar schoenen (+ laarzen, sandalen en sloffen).

Gefeliciteerd James *O* en veel plezier op school!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_195794680
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:05 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik kies juist bewust voor klittenband, dat is makkelijker zelf aan en uit doen. Voor meiden zie je dat helaas weinig, ritsjes zijn een stuk lastiger.

Schoenen koop ik eigenlijk altijd online, op de groei in de uitverkoop. Dan merk ik vanzelf wel wanneer het past. Ik heb nu ook al minimaal twee paar op de groei klaar liggen, per kind. Ik betaal max ¤30 per paar voor normale schoenen, die ze nu dragen waren ¤10 (in de uitverkoop). Is er overigens qua slijtage ook wel aan te zien (tenminste, de Shoesme’s a ¤80 die ze ooit van opa kregen zagen er niet zo snel zo verragd uit, maar dat was ook voordat ze loopfietsen hadden en overal op klommen), maar mijn kinderen gaan ook niet netjes met hun schoenen om en hebben maar 1 paar schoenen (+ laarzen, sandalen en sloffen).

Gefeliciteerd James *O* en veel plezier op school!
Welke sites gebruik je zoal?
Ben je niet bang dat het geen goede schoenen zijn, zonder goed voetbed aangezien de voetjes zo in ontwikkeling zijn? Misschien zijn wij daar ook wel te veel op gefocust.

Mijn moeder werkte vroeger in een schoenenwinkel en die zegt dat goede kinderschoenen belangrijk zijn en dat je daar niet op moet bezuinigen. Maar alweer schoenen kopen voor 80-90 Euro per paar.....
En Simon is nu ook flink fanatiek aan het loopfietsen met daarbij met de schoenen over de grond slepen.... toch een beetje zonde met schoenen van 80 Euro.
pi_195794797
De kaptein heeft nu deze schoenen. Zijn goed stevig en hij loopt er goed op :Y


Drie of vier tientjes bij de van haren geloof ik. In de zomer had hij Converse schoentjes
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 22 oktober 2020 @ 21:44:07 #17
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_195795405
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 20:25 schreef TolstoiFan het volgende:
Waar kopen jullie schoenen voor jullie peuters?
Simon heeft weer nieuwe nodig en normaal gaan we altijd naar een kinderschoenenwinkel, maar online is daar het assortiment niet zo en de prijzen 80 Euro of meer :{
In principe willen we wel dat hij goede schoenen heeft, maar zoveel geld betaal ik niet eens voor mijn eigen schoenen :')

En kiezen jullie voor veterschoenen of klittenband? Klittenband is handig met zelf leren aan/uit doen, maar zit dat wel stevig genoeg?
Ik vind klittenband juist steviger, maar kan aan het model liggen.
Wij gaan altijd voor Vans (of lage converse in de zomer, maar ik vind het hoge model beetje gammel).
Hij loopt er goed op en ze zijn echt prima volgens mij (ik draag ze zelf ook).
We hebben nu vans toddler sk8 mid reissue, dat is echt wel een degelijk model met aardig wat steun en kussentjes rondom de enkel.

pi_195797012
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:12 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Welke sites gebruik je zoal?
Ben je niet bang dat het geen goede schoenen zijn, zonder goed voetbed aangezien de voetjes zo in ontwikkeling zijn? Misschien zijn wij daar ook wel te veel op gefocust.

Mijn moeder werkte vroeger in een schoenenwinkel en die zegt dat goede kinderschoenen belangrijk zijn en dat je daar niet op moet bezuinigen. Maar alweer schoenen kopen voor 80-90 Euro per paar.....
En Simon is nu ook flink fanatiek aan het loopfietsen met daarbij met de schoenen over de grond slepen.... toch een beetje zonde met schoenen van 80 Euro.
Sites als Shoesme en Bunnies hebben een saleshoekje op hun website met daarin de modellen van voorgaande jaren. Ik weet bij mijn jongens welk model goed aan hun voeten zitten/aansluiten.

https://www.shoesme.nl/sale

https://www.bunnies.nl/sale/jongens.html

Ze hebben er hier ook nog altijd een paar gympen bij (Converse, Adidas, Vans, oid) maar ik vind een paar goede leren schoenen heel belangrijk :@.
pi_195797143
Ik las ooit dat het vooral belangrijk is om af en toe de schoenen af te wisselen. Dus een paar dagen sneakers, dan n keer op laarzen,dan weer eens wat anders. Ik meen me te herinneren dat dat een goede ontwikkeling vd voeten stimuleert, maar hoe en wat precies weet ik niet meer
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_195797188
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 22:47 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik las ooit dat het vooral belangrijk is om af en toe de schoenen af te wisselen. Dus een paar dagen sneakers, dan n keer op laarzen,dan weer eens wat anders. Ik meen me te herinneren dat dat een goede ontwikkeling vd voeten stimuleert, maar hoe en wat precies weet ik niet meer
Dit ja! We hebben een kinderfysio in de familie en zij zegt dat ook.
pi_195797327
Sowieso hebben ze hier thuis al geen schoenen aan, dus ze lopen echt niet zo vaak op schoenen.
Verder vooral geveterd met een rits aan de zijkant, dat kunnen ze zelf.
Ik zoek meestal in de uitverkoop, we hebben in de buurt zo’n merkschoenenoutlet en daar slaag ik vaak.
Voor S. heb ik toevallig 2 paar schoenen bij scapino gekocht. Die hebben een lijn met leren schoentjes, van binnen en buiten. Die zijn toevallig wel allebei met klittenband.
Ik vind max ¤30 wel genoeg. Ze groeien er ook zo snel uit.

Vandaag wel nieuwe laarsjes binnen gekregen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_195797462
Regenlaarsjes zijn sowieso het toppunt van schattigheid O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_195797504
Ik ben ook fan van Shoesme maar echt niet dat ik daarvoor de hoofdprijs ga betalen.
L heeft nu Bunnies maar die slijten veel harder. Geen idee of dat aan het model ligt maar hierna worden het toch weer Shoesme schoenen.

Meestal een paar speelschoenen en een paar nette, dan is het gevoelsmatig minder erg de schoenen beschadigd raken tijdens het spelen. Daarnaast laarzen en in de zomer sandalen. Voor in de tuin foeilelijke nep crocs omdat hij die zo makkelijk zelf aan en uit kan doen.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 22:47 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik las ooit dat het vooral belangrijk is om af en toe de schoenen af te wisselen. Dus een paar dagen sneakers, dan n keer op laarzen,dan weer eens wat anders. Ik meen me te herinneren dat dat een goede ontwikkeling vd voeten stimuleert, maar hoe en wat precies weet ik niet meer
Goed voor de voeten maar ook goed voor de schoenen heb ik geleerd want dan krijgen ze tijd om te luchten.
pi_195798236
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:12 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Welke sites gebruik je zoal?
Ben je niet bang dat het geen goede schoenen zijn, zonder goed voetbed aangezien de voetjes zo in ontwikkeling zijn? Misschien zijn wij daar ook wel te veel op gefocust.

Mijn moeder werkte vroeger in een schoenenwinkel en die zegt dat goede kinderschoenen belangrijk zijn en dat je daar niet op moet bezuinigen. Maar alweer schoenen kopen voor 80-90 Euro per paar.....
En Simon is nu ook flink fanatiek aan het loopfietsen met daarbij met de schoenen over de grond slepen.... toch een beetje zonde met schoenen van 80 Euro.
Van Haren, of bij online sportzaken voor Adidas of Puma schoenen. Het varieert een beetje, afhankelijk van wat ik tegen kom. Ik denk persoonlijk dat qua schoenen vrijwel alles wel oke is zolang er een redelijke zool onder zit en dat is bij sportschoenen altijd wel het geval. De meiden hebben ook een voorkeur voor sneakers vanwege het (aantrek)comfort, kleuter weigert gewoon zijn niet-sneakers aan te trekken.

Hier worden schoenen ook niet heel lang gedragen. Op de opvang moeten ze uit, en ook bij kleuter in de klas blijven ze niet lang aan (Montessori, dus die maken werkjes op kleedjes op de grond vaak). Bij mooi wer gingen ze in de speeltuin ook uit. Overigens worden er thuis ook vrijwel nooit sloffen of sokken gedragen, die moeten uit. Dat ben ik ze nu aan het afleren met het oog op de winter.

Laarzen zijn hier overigens wel favoriet. Van de week gingen we kleuter ophalen en wilden ze perse laarzen aan. Ik kwam er bij school achter dat Lala blijkbaar haar ene laars niet kon vinden, en een laars van kleuter aan had getrokken (van de verkeerde voet ook nog eens). Scheelt maar 4 maten :D
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_195799959
Klittenband-Converse hier, bestel ik online. Ik vind het zelf aan kunnen trekken hoge prioriteit hebben, dus nog even geen veters. Verder regenlaarsjes (Bergstein) zodra er mogelijk ergens een plas ligt buiten, want dan kan er lustig gestampt worden! :9 Günther loopt verder vrijwel de hele dag op blote voeten, ook in de achtertuin, dat is voor goeie voetontwikkeling ook niet onaardig :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_195799967
We hadden trouwens afgelopen week evaluatie van de peuterspeelgroep - een losse observatie die daaruit kwam: er is blijkbaar een jongetje in z'n klas dat verzot is op Günthers rode laarsjes en er steeds mee wil knuffelen en zijn hoofd erop leggen enzo...
..terwijl Günther ze aan heeft! :D :')
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:58:40 #27
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195800840
Ha, dat zijn de originelere berichten, minilot! Hoe gaat het met hem daar? Ben jij alweer gewend aan je Güntherloze intervallen?

Ik heb nog nooit nieuwe schoenen gekocht. Wel tweedehandse, en ook een hoop gekregen. Ik weet dat het belangrijk is, zeker in het begin, maar Jacob heeft heel lang op slofjes gelopen voor hij schoenen kreeg en is thuis vaak blootsvoets en verder veel afwisselen. Daarmee geloof ik het wel eerlijk gezegd. Hij is vooral team laars inderdaad, want plassenstampen (of erdoorheen crossen op de loopfiets) blijft toch hemel op aarde.

En ik moest laatst aan Franny denken want zij kreeg een poos geleden opmerkingen van de opvang over dat haar zoon geen pogingen deed zich zelf aan en uit te kleden. Wij hoorden laatst hetzelfde! Zelfstandigheid = zelfvertrouwen is hun motto. Jacobs motto: helpen = lief.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_195801076
Juul loopt net als haar grote broer het liefste op blote voeten. Helaas is dat buiten niet mogelijk. (de tuin is door de vorige bewoonster aangelegd, de tegels liggen niet helemaal goed en hebben scherpe randen)
Ons huis is nogal koud in de winter en dit jaar hebben we ze beide eindelijk zover om sloffen te dragen. Juul had echt ijsklontjes voeten. We hebben Bergstein sloffen voor allebei gekocht, die vinden ze heerlijk zitten.

Juul draagt oude sneakers van B en haar nichtje, laarzen en van die leren laarsjes, volgens mij van Scapino. Bij Van Haren heb je ook goede leren schoentjes overigens, stuk goedkoper dan bijv shoesme.
pi_195805590
Voeten laten opmeten in de kinderschoenenwinkel, blijkt ie nog helemaal geen nieuwe schoenen nodig te hebben :? Weet niet of de meting klopt (of die van ons :+ ).
Wel nieuwe laarzen gekocht (elders) met raketten en astronauten erop en lichtjes in de zolen. Simon is er helemaal blij mee. Tijdens de lunch zei hij een paar keer "Ik ben echt heel blij met mijn nieuwe laarzen" O+
pi_195808072
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 06:05 schreef minilot het volgende:
We hadden trouwens afgelopen week evaluatie van de peuterspeelgroep - een losse observatie die daaruit kwam: er is blijkbaar een jongetje in z'n klas dat verzot is op Günthers rode laarsjes en er steeds mee wil knuffelen en zijn hoofd erop leggen enzo...
..terwijl Günther ze aan heeft! :D :')
Haha _O-
pi_195808290
Wat betreft schoenen ben ik wel duur uit. Ik vind het zelf opmeten lastig dus laat dat liever in de dichtstbijzijnde schoenenwinkel doen en koop daar dan ook schoenen. En die zijn duur. En Casper is 3 maten gegroeid in 6 maanden tijd. :X Maar dan weet ik voor mezelf dat ie met goed (passend) schoeisel de deur uit gaat dus daar wat meer geld aan uitgeven vind ik zelf niet zo heel erg. (En ik woon ver van een stad dus mede daardoor kies ik toch voor de kleine lokale schoenenwinkel plus dat ik daarmee de kleine ondernemer hier ook weer steun voor er helemaal niks meer over blijft :') )

[ Bericht 5% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 23-10-2020 16:32:48 ]
pi_195821485
Dat hadden wij ook Belle, maar helaas die schoenenwinkel is weg. Tientallen jaren een begrip maar het toch niet gered, zo zonde.

Juul heeft een nieuwe favoriet om te kijken: de zoete zusjes _O- B kijkt dat wel eens en nu kijken ze het dus samen. Met name de Vlogs van Disney zijn favoriet.
pi_195821993
Mijn peuter heeft net zijn eigen pony afgeknipt en nu moet ik steeds huilen als ik hem zie :'(
pi_195822186
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 11:59 schreef Adrian4 het volgende:
Mijn peuter heeft net zijn eigen pony afgeknipt en nu moet ik steeds huilen als ik hem zie :'(
Oh oh. 🙈 Snap ik wel. Groeit gelukkig weer aan!
Protège moi de mes désirs.
pi_195822439
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 11:59 schreef Adrian4 het volgende:
Mijn peuter heeft net zijn eigen pony afgeknipt en nu moet ik steeds huilen als ik hem zie :'(
kan ik me helemaal voorstellen! Laatst had de kapper de kapteins haar gruwelijk verpest (te leek wel zon tondeusekopje, terwijl ik had gevraagd om een lange bovenkant :X ). Duurde toen echt even voor ik m weer mooi vond :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_195849756
Ik had de foto van Kevin naar mijn kapster gestuurd met de vraag of ze er iets mee kan.
Ik krijg dit antwoord terug. ;(
quote:
Uhhm ja, daar kan ik wel wat mee, maar ik denk dat je de bui al voelt hangen. Dat wordt hoogstwaarschijnlijk een tondeuse koppie en ik ben bang echt flink kort. Tjonge zeg, hij heeft wel heel erg uitgehaald en ook nog net op een plaats waar niet echt iets mee te doen valt. Ik wil dit best voor je doen, maar heel kunstig is het niet, als je wilt/durft kun je dit ook zelf, als je maar een tondeuse hebt. (Of iemand die je kent) Snap dat je ontzettend bent geschrokken
Gelukkig groeit het weer aan, maar.... maar... zijn mooie haar ;(
pi_195852797
Ach Adrian, dat meen je niet..! :X Heeft hij erg lang haar?
Hier groeit het altijd razendsnel, hopelijk is dat bij de jouwe ook zo!

Hier hebben ze de herfstvakantie afgesloten met een logeerpartijtje bij opa en oma gisteren. Ik dacht nog: dat wordt een eitje voor opa en oma, omdat Pitbull prima slaapt tegenwoordig.
Maar nee hoor: hij voelt dus feilloos aan dat ie daar alles kan maken en heeft dus de halve nacht gespookt :')
Hopelijk slaapt ie vannacht dan des te beter :+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_195883968
Hoe gaat het met de peuters?

De mijne heeft (overdag) goede zin!



pi_195884038
NJ, die snoet O+ O+

Ik kom mijn peuter te leen aanbieden. Weekje ofzo. En dan graag weer leuk terugbrengen.
Vandaag al vanaf 6 uur strijd. Om alles.
Ik zit nu al bijna een half uur naast hem terwijl hij slaapt, gewoon om even te onthouden dat hij eigenlijk een super lief klein kereltje is.

:'( :P
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_195884099
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:49 schreef LeSage het volgende:
NJ, die snoet O+ O+

Ik kom mijn peuter te leen aanbieden. Weekje ofzo. En dan graag weer leuk terugbrengen.
Vandaag al vanaf 6 uur strijd. Om alles.
Ik zit nu al bijna een half uur naast hem terwijl hij slaapt, gewoon om even te onthouden dat hij eigenlijk een super lief klein kereltje is.

:'( :P
Die eerste foto is écht hoe ze is. Zo intens. Intens blij, maar ook intens boos of verdrietig als het even niet wil. :9 Sinds kort heeft ze de hangende schouders en pruillip geperfectioneerd als iets niet naar de zin is. :D En ze is lief de laatste dagen, heel lief. Overdag dan. *)

Nog even genieten van de slaappeuter. :* Foto's en filmpjes van de leuke momenten erbij zoeken en dan heeeeel hard je best doen 'm niet achter het behang te plakken. :+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:56:52 #41
74056 crew  ToT
pi_195884178


Mini-ToT ontwikkelt zich steeds verder. Echt leuk om steeds nieuwe dingen te ontdekken! *O*
Alleen zijn humeurtje na zijn middagdutje blijft wel een probleem, plus het slapengaan an sich, en geen groenten willen eten. -O-
pi_195885422
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 11:59 schreef Adrian4 het volgende:
Mijn peuter heeft net zijn eigen pony afgeknipt en nu moet ik steeds huilen als ik hem zie :'(
:o Oh dat lijkt me wel echt schrikken en ik zou ook best een beetje boos zijn als ze dat deed, hoe reageerde hij op jouw reactie?

Twist, wel eens fijn als ze elders spoken toch :P

NJ, wat is ze groot geworden :o O+ Knap meisje met een eigen willetje zo te horen, die van mij is precies zo _O-

ToT, die van jou ook alweer peuter joh, wat een knap mannetje om te zien!

LeSage :* Hopelijk komt hij gauw door deze fase heen, maar oh wat kan het vermoeiend zijn soms he :%

Met mijn peuter gaat het goed, ze doet het nu prima op de psz hoewel wegbrengen nog af en toe drama is maar niet zo vaak meer gelukkig. Ze kletst de hele dag en is ontzettend pienter, je kunt niet alles meer zeggen waar ze bij is want ze snapt heel veel al _O-

Ze begint ook ontzettend te veranderen in haar gezichtje vind ik;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_195885839
Oh wat zijn jullie peuters leuk!!
Die koppies O+

Hier is Juul wat uit haar doen. Morgen wordt er een voorzetwand tegen de buitenmuur van haar slaapkamer geplaatst en haar plafond wordt vervangen. Donderdag komt dan de stukadoor. Haar kamer is nu leeg op haar bedje na, die gaat er morgenochtend uit en dan slaapt ze in een campingbedje naast ons bed tot de stuc droog genoeg is. Ze is vooral boos dat haar kledingkast nu in de slaapkamer van B staat. Ze is ervan overtuigd dat B die van haar afpakt. Benieuwd hoe de komende dagen gaan....
pi_195889452
quote:
80s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:56 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]

Mini-ToT ontwikkelt zich steeds verder. Echt leuk om steeds nieuwe dingen te ontdekken! *O*
Alleen zijn humeurtje na zijn middagdutje blijft wel een probleem, plus het slapengaan an sich, en geen groenten willen eten. -O-
Leuke kerel @ToT ! :D Hopelijk de problemen snel wat beter!
Helemaal geen groente?
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 15:09 schreef rena het volgende:

[..]

:o Oh dat lijkt me wel echt schrikken en ik zou ook best een beetje boos zijn als ze dat deed, hoe reageerde hij op jouw reactie?

Twist, wel eens fijn als ze elders spoken toch :P

NJ, wat is ze groot geworden :o O+ Knap meisje met een eigen willetje zo te horen, die van mij is precies zo _O-

ToT, die van jou ook alweer peuter joh, wat een knap mannetje om te zien!

LeSage :* Hopelijk komt hij gauw door deze fase heen, maar oh wat kan het vermoeiend zijn soms he :%

Met mijn peuter gaat het goed, ze doet het nu prima op de psz hoewel wegbrengen nog af en toe drama is maar niet zo vaak meer gelukkig. Ze kletst de hele dag en is ontzettend pienter, je kunt niet alles meer zeggen waar ze bij is want ze snapt heel veel al _O-

Ze begint ook ontzettend te veranderen in haar gezichtje vind ik;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
Gaat snel hé... Ik schrik er ook van als ik jouw dame zie! Is ook een heel meisje geworden! :o
Vind het wel mooi als er een beetje pit in zit, maar af en toe ...... :9
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:03:33 #45
74056 crew  ToT
pi_195889575
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:59 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Leuke kerel @:ToT ! :D Hopelijk de problemen snel wat beter!
Helemaal geen groente?

Alleen sla! _O- En SOMS een paar hapjes van een groente-loempia. :P
pi_195899687
Zijn er hier meerdere kindjes die tandenknarsen? In de nacht is het zo erg dan lijkt het alsof ze haar tanden wilt breken of iets, dat geluid! :X :X
Donderdag naar de tandarts met haar voor het eerst, super spannend. Ze heeft ook 1 extra tand best apart. Ben benieuwd wat die gaat zeggen..
pi_195900309
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:43 schreef BellaaElisa het volgende:
Zijn er hier meerdere kindjes die tandenknarsen? In de nacht is het zo erg dan lijkt het alsof ze haar tanden wilt breken of iets, dat geluid! :X :X
Donderdag naar de tandarts met haar voor het eerst, super spannend. Ze heeft ook 1 extra tand best apart. Ben benieuwd wat die gaat zeggen..
Ja hier ook, dat geluid is echt verschrikkelijk. :{ word er helemaal naar van.

@NicolasJoy wat een knappie is het ook O+

Vanmorgen weer eens sinds een jaar bij het CB geweest, Y is al 93cm, lange dame. 8-)
pi_195901597
Hier ook 0 groente hoor, soms per ongeluk iets als het door de pastasaus/curry/nasi zit, maar meestal wordt het er vakkundig uitgevist -O-

Hij eet dan wel weer guacamole :D daar zit vast ergens een vitamine in toch.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 28 oktober 2020 @ 11:49:53 #49
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_195901675
Oh hier ook geen groente en ook heel slecht fruit.
Alleen banaan en smoothies met aardbei, peer.
Sinasappelsap gaat er wel makkelijk in.

En wat groente betreft alleen door de pasta pesto of ajam paniki kan ik wat verstoppen.
Oh en hij likt graag tomaten uit :')

Maar kan me er niet heel erg druk om maken, bij mijn dochter hetzelfde :P been there done that, die eet nu zga alles.
pi_195902129
Ja en het cb vertelde me ooit dat zolang hij wel fruit en vlees eet hij dan echt wel genoeg binnen krijgt en dat ze echt niet zomaar een tekort krijgen. We bieden het gewoon elke keer aan en er komt vast een moment dat hij het eens wil proberen. We doen het nu vooral een beetje spelenderwijs.. kun je een bos maken van je brocoli, kun je een lange rups maken van je boontjes ect. Dan is hij er in ieder geval mee bezig en op een goeie dag likt ie zn vingers af en proeft ie iets :D. Ik maak me er niet druk om, het is vooral soms wat onhandig met elders eten.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_195903340
Hier ook een matige fruit en groente eter, wisselt ook per dag. Komt vast goed ooit :P

Wat balen van het haar Adrian!! Hopelijk groeit het snel weer aan.

Wat zijn jullie peuters groot geworden :D O+

Deze wordt ook al bijna 3 :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195906238
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:30 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Ja hier ook, dat geluid is echt verschrikkelijk. :{ word er helemaal naar van.

@:nicolasjoy wat een knappie is het ook O+

Vanmorgen weer eens sinds een jaar bij het CB geweest, Y is al 93cm, lange dame. 8-)
O+ O+

Hele lange dame! Zo ziet ze er ook wel uit! Hoe gaat het met Y rondom de zwangerschap nu? Krijgt ze het al een beetje mee?
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 13:17 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Hier ook een matige fruit en groente eter, wisselt ook per dag. Komt vast goed ooit :P

Wat balen van het haar Adrian!! Hopelijk groeit het snel weer aan.

Wat zijn jullie peuters groot geworden :D O+

Deze wordt ook al bijna 3 :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D

Heb je daar ook een foto van? :@ :+
pi_195906685
Juul is net als haar grote broer verzot op fruit en rauwkost. Gekookte of geroerbakte groente gaat er dan weer lastig in. Alleen broccoli en sperziebonen vindt ze lekker. Verder is alles 'BAH mama'.
Ze lust geen avocado maar de sushi met avocado vindt ze wel erg lekker, rare wezens die peuters.

ToT, moet ie ook niets weten van rauwkost? Wij geven B en Juul rond 16:30 een bakje met tomaatjes, komkommer en paprika en dat gaat echt achter elkaar op. Soms een worstje erbij. We noemen het ook een snoepbakje, wie weet helpen dat soort termen een beetje mee.
pi_195909221
Dirk helpt tegenwoordig vaak met koken en dan snoept hij ook van bijna alle rauwe groentes. Echt ideaal omdat hij warm eten ook superwisselend eet. Zo ging er toen ik snert maakte zelfs rauwe knolselderij in met een 'dit vind ik lekker, mama!' O+

Zo'n snoepbakje is ook wel echt slim, exode. :Y
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_195911924
Wat een mooie peuters hier! O+ Heel leuk om weer eens wat foto’s te zien.

BelleFleur: waar is dat jasje van? Gaaf zeg!

Onze peuter eet, in tegenstelling tot zijn broer, echt alles. Hij kan ook echt heel theatraal een hap nemen, zijn ogen sluiten en dan “mmmmm” zeggen.
pi_195911929
Ohh, jullie peuters! O+ Echte mini mensjes zijn het gewoon hè? :D

Tandenknarsen hier ook een tijdje gedaan ja :X maar gelukkig nu weer mee gestopt.

Groente en fruit is hier altijd feest gelukkig, erg blij mee :)
Een schaaltje rauwkost aan het einde van de middag is vaste prik hier :Y)

Exode, ik ben wel heel benieuwd hier, als ik jouw verhaal zo lees. Binnenkort laten we hier alle slaapkamers stucen (en zullen we dus sowieso tijdelijk met z'n vieren op zolder moeten bivakkeren :X ), en de kinderkamers krijgen een totale make-over daarna.
Dus ben heel benieuwd hoe Pitbull dat gaat beleven... :+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_195912043
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:25 schreef twist02 het volgende:
Ohh, jullie peuters! O+ Echte mini mensjes zijn het gewoon hè? :D

Tandenknarsen hier ook een tijdje gedaan ja :X maar gelukkig nu weer mee gestopt.

Groente en fruit is hier altijd feest gelukkig, erg blij mee :)
Een schaaltje rauwkost aan het einde van de middag is vaste prik hier :Y)

Exode, ik ben wel heel benieuwd hier, als ik jouw verhaal zo lees. Binnenkort laten we hier alle slaapkamers stucen (en zullen we dus sowieso tijdelijk met z'n vieren op zolder moeten bivakkeren :X ), en de kinderkamers krijgen een totale make-over daarna.
Dus ben heel benieuwd hoe Pitbull dat gaat beleven... :+
Juul is redelijk bijgetrokken inmiddels. Ze slaapt in het campingbed naast ons. Dat vindt ze een feestje, ze is bij ons op vakantie zegt ze zelf. Morgen wordt gestuct terwijl zij bij de opvang is dus dat is fijn. Kijken wanneer ze weer in haar kamer kan.
pi_195912409
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:32 schreef exode het volgende:

[..]

Juul is redelijk bijgetrokken inmiddels. Ze slaapt in het campingbed naast ons. Dat vindt ze een feestje, ze is bij ons op vakantie zegt ze zelf. Morgen wordt gestuct terwijl zij bij de opvang is dus dat is fijn. Kijken wanneer ze weer in haar kamer kan.
Ah fijn! :)

We gaan het zien hier. In totaal zal het wel 2 weken op zolder bivakkeren worden hier, dus maar even kijken hoe we daar iets leuks van kunnen maken :+

SPOILER: Mini mensjes bijdrage ;)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_195915036
@Malteser dat jasje is van CarlijnQ van vorige winter, het is ook echt een heel fijn jasje! :)

NJ Helaas heb ik daar geen foto van _O-

Haha Juul op vakantie! Hopelijk slaapt ze nog een beetje goed :)
pi_195918100
Juul heeft vannacht prima geslapen, ik heb niets gehoord. Jammer alleen dat B nog in zomertijd leeft en om 06:00 moest plassen en zo hard riep dat Juul er ook van wakker schrok.

Ben benieuwd hoe vanavond en morgen zullen gaan, 1 muur in de woonkamer en 1 wand en het plafond van Juul haar slaapkamer worden gestuct. Het zal hier dus wel voelen als een Turks stoombad. Hopelijk kunnen we wel de bank weer richting gestucte muur terugduwen morgenochtend want de bewegingsvrijheid is miniem nu.
pi_195918616
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 15:34 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

O+ O+

Hele lange dame! Zo ziet ze er ook wel uit! Hoe gaat het met Y rondom de zwangerschap nu? Krijgt ze het al een beetje mee?
Ze aaide m’n buik wel laatst, maar heb niet echt een idee dat ze het mee krijgt :') denk/hoop dat het wel komt als haar broertje er eindelijk is.
Aan de ene kant denk ik dat ze nog iets te jong is om het allemaal te begrijpen, maar aan de andere kant begrijpt ze al zo veel. We’ll see.
pi_195918873
Hier ook nog maar even met een crosspost vanuit CUL:

Vraagje: morgen willen wij kaasfondue eten. Bij voorkeur een kant-en-klaar pak, want lekker makkelijk. Maar ik kan alleen maar pakken met alcohol vinden en dat is geen optie vanwege peuter, die ook meedoet.

Dus nu aan het kijken naar eigen gemaakte kaasfondue, maar hoe smelt je die kaas goed zonder alcohol? Met bouillon? Smelt en mengt de kaas dan echt goed?

Nog andere tips? Ook waar mogelijk kant-en-klare pakken zonder alcohol te koop zijn?
pi_195918995
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 28 oktober 2020 18:03 schreef Nanuke het volgende:[/b}

Zo'n snoepbakje is ook wel echt slim, exode. :Y
Kan ook verontwaardigde reacties opleveren. Mijn schoonzus werd echt een beetje boos een tijd geleden toen ik aan B en Juul vroeg of ze een snoepbakje wilden. 'Je gaat ze toch geen snoep geven net voor het eten?!'
Ze vond het nog steeds een beetje raar overigens een uur voor het eten, maar ze eten allebei niet heel goed gekookte of gebakken groente en zo krijgen ze toch genoeg groente binnen. Haar kinderen van 6 en 10 eten ook slecht groente, maar ze weigert deze oplossing. Prima, maar ik vind het een prima oplossing.
In het weekend willen we er nog wel eens chipjes bij geven of zo, doordeweeks is het 100% groente.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 09:22:50 #64
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_195919045
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:11 schreef TolstoiFan het volgende:
Hier ook nog maar even met een crosspost vanuit CUL:

Vraagje: morgen willen wij kaasfondue eten. Bij voorkeur een kant-en-klaar pak, want lekker makkelijk. Maar ik kan alleen maar pakken met alcohol vinden en dat is geen optie vanwege peuter, die ook meedoet.

Dus nu aan het kijken naar eigen gemaakte kaasfondue, maar hoe smelt je die kaas goed zonder alcohol? Met bouillon? Smelt en mengt de kaas dan echt goed?

Nog andere tips? Ook waar mogelijk kant-en-klare pakken zonder alcohol te koop zijn?
De Aldi heeft wel eens kant-en-klaar zonder alcohol (ik meen in een blauwe verpakking) en anders heeft de kaasboer wel kaasfonduepakketten! Ik zou sowieso even bij de kaasboer vragen hoe je het het beste kunt doen. Kaasfondue :9~

En hallo! Mijn dreumes is sinds vrijdag een peuter O+ En hij wordt binnen nu en een week of 2-3 grote broer!
  donderdag 29 oktober 2020 @ 09:54:59 #65
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195919553
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:11 schreef TolstoiFan het volgende:
Hier ook nog maar even met een crosspost vanuit CUL:

Vraagje: morgen willen wij kaasfondue eten. Bij voorkeur een kant-en-klaar pak, want lekker makkelijk. Maar ik kan alleen maar pakken met alcohol vinden en dat is geen optie vanwege peuter, die ook meedoet.

Dus nu aan het kijken naar eigen gemaakte kaasfondue, maar hoe smelt je die kaas goed zonder alcohol? Met bouillon? Smelt en mengt de kaas dan echt goed?

Nog andere tips? Ook waar mogelijk kant-en-klare pakken zonder alcohol te koop zijn?
Ik zou voor de volwassenen zo'n pak nemen en dan voor de peuter een beetje zonder alcohol maken. Heel simpel:
- laat roomboter smelten in een pannetje
- voeg wat bloem toe en roeren
- voeg bouillon toe
- voeg geraspte kaas toe

Klaar :).
KuikenGuppy
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 29 oktober 2020 @ 10:01:34 #66
74056 crew  ToT
pi_195919661
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 16:00 schreef exode het volgende:
Juul is net als haar grote broer verzot op fruit en rauwkost. Gekookte of geroerbakte groente gaat er dan weer lastig in. Alleen broccoli en sperziebonen vindt ze lekker. Verder is alles 'BAH mama'.
Ze lust geen avocado maar de sushi met avocado vindt ze wel erg lekker, rare wezens die peuters.

ToT, moet ie ook niets weten van rauwkost? Wij geven B en Juul rond 16:30 een bakje met tomaatjes, komkommer en paprika en dat gaat echt achter elkaar op. Soms een worstje erbij. We noemen het ook een snoepbakje, wie weet helpen dat soort termen een beetje mee.
Paprika lukt HEEEEEEEL soms, maar verder niks. :N Hij raakt raakt eten vaak met het puntje van z'n tong aan en dan is het vaak meteen een vies gezicht, sputteren en spugen. -O-

Fruit gaat trouwens vaak wel aardig; een appel eet hij zo uit het vuistje op (meestal snijden we het doormidden om het klokhuis te verwijderen maar schillen het niet), en een banaan eet hij ook zo uit het vuistje op. Je moet de schil alleen soms even wat verder naar achteren doen. :)
pi_195920904
Welkom 1inamelon

quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:19 schreef exode het volgende:

[..]

Kan ook verontwaardigde reacties opleveren. Mijn schoonzus werd echt een beetje boos een tijd geleden toen ik aan B en Juul vroeg of ze een snoepbakje wilden. 'Je gaat ze toch geen snoep geven net voor het eten?!'
Ze vond het nog steeds een beetje raar overigens een uur voor het eten, maar ze eten allebei niet heel goed gekookte of gebakken groente en zo krijgen ze toch genoeg groente binnen. Haar kinderen van 6 en 10 eten ook slecht groente, maar ze weigert deze oplossing. Prima, maar ik vind het een prima oplossing.
In het weekend willen we er nog wel eens chipjes bij geven of zo, doordeweeks is het 100% groente.
Achja die tomaatjes heten ook snoeptomaatjes.

Ik noem het een snackbakje en dat is meestal het tussendoortje van de middag. Gaat niet alleen groente in maar ook fruit en iets van een cracker of koekje ofzo.
Bij de lunch eten we ook regelmatig groentes, ik ben niet zo'n broodeter.
pi_195921957
Mijn lievelingseten als kind was kaasfondue O+ :{w
Ik geloof dat het toen met appelsap gemaakt werd ipv wijn.

Mijm had vanmorgen een uitje naar Monkeytown met zijn speelzaal. De juf vertelde dat hij zijn schoenen uitschopte en zó enthousiast was dat hij met jas en al bovenin zat :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_195922035
Ik maak zo’n bordjes ook regelmatig. Met groente/fruit/kaas/vleeswaren/rozijntjes/crackertje. Vinden ze altijd zo leuk. En dan krijgen ze inderdaad vast wat gezonds binnen.
Gelukkig zijn het eigenlijk hele goede eters, op aardappels na.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_195922046
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:12 schreef Elleska het volgende:
Welkom 1inamelon
[..]

Achja die tomaatjes heten ook snoeptomaatjes.

Ik noem het een snackbakje en dat is meestal het tussendoortje van de middag. Gaat niet alleen groente in maar ook fruit en iets van een cracker of koekje ofzo.
Bij de lunch eten we ook regelmatig groentes, ik ben niet zo'n broodeter.
Ik moest er wel om grinniken omdat zij echt dacht dat wij een bakje met snoepjes gingen neerzetten.
pi_195923535
Mijn peuter eet vrijwel geen vlees. Gaat nu iets beter. Soms op de boterham en een paar mini stukjes bij het avondeten. Maar vaker niet dan wel. Verder eet ze best prima.

Vandaag is ze voor het eerst op een andere dag naar de opvang. Ik vind het best lastig dat ik r uit haar vertrouwde groepje heb geplukt, maar had geen andere keuze. Hopelijk valt het mee en went ze snel, maar nu voel ik wel mijn moederhart.
pi_195928187
:W

Ik heb vanaf vandaag twee peuters O+
  donderdag 29 oktober 2020 @ 17:51:59 #73
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195928358
Mijn peuter had vandaag zijn afscheid op de PSZ. Hij had het er best even lastig mee (en ik ook :')).
KuikenGuppy
pi_195932272
Aah burdie, dat is ook lastig als je ergens afscheid moet nemen als je er een leuke tijd hebt gehad!
pi_195932284
quote:
6s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 17:43 schreef aapieannie het volgende:
:W

Ik heb vanaf vandaag twee peuters O+ [ afbeelding ]
Garantie nog niet verlopen dat je ze uit de bestelling kunt verwijderen? :9
  donderdag 29 oktober 2020 @ 20:26:40 #76
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195932581
quote:
6s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 20:18 schreef aapieannie het volgende:
Aah burdie, dat is ook lastig als je ergens afscheid moet nemen als je er een leuke tijd hebt gehad!
Hij lag net in bed te snikken omdat hij zijn vriendinnetje gaat missen. Gelukkig kunnen ze nog gewoon afspreken ;).
KuikenGuppy
pi_195942372
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 08:58 schreef Lemijn het volgende:
Ha, dat zijn de originelere berichten, minilot! Hoe gaat het met hem daar? Ben jij alweer gewend aan je Güntherloze intervallen?
Nee, daar ben ik niet aan gewend, ik vind er nog steeds geen reet aan :') Het is en blijft gewoon te gezellig met deze knakker in huis O+ Het helpt wel een beetje dat vaderlief momenteel thuiswerkt dus dat we op peuterspeelochtenden interessante 'koffiepauzes' kunnen houden.. >:) Maar verder: neh. Maar maakt niet uit verder, Günther vindt het er hartstikke leuk en een beetje socializen met andere koters is belangrijker dan dat ik 'm zo mis. :)
En kiek nou, z'n eerste officiele schoolfoto van laatst! O+ O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
..je ziet er bijna niet aan dat -ie een kwartier ervoor zich nog krijsend aan me vastklampte bij het wegbrengen :') (Was ineens een paar weken telkens zo, nu gelukkig niet meer.)

Het gaat verder goed met 'm op de speelgroep, maar uit de evaluatie vorige week kwam ineens wel naar voren dat ze 'm eigenlijk al sinds de zomervakantie liever willen doorschuiven naar de 3+-klas, omdat -ie in woordenschat en zaken als tellen, vormen en kleuren dusdanig ver voorloopt dat de klik met de tweejarigen er niet meer zo is, dus nu is het wachten op een vrijkomend plekje - de kinderen die al 3 zijn mogen uiteraard eerst en Günther wordt pas 3 in januari. Naja, we zien wel. Tot het zo ver is halen ze werkjes voor 'm uit het andere klasje, prima en ze doen maar :)

Goed om de eetverhalen hier te horen! :Y Mijnes eet al maanden lang vrijwel nooit avondeten, als in: nog geen hap. Geen pasta, geen soep, geen aardappelen, geen vlees, geen pizza - niks! De schamele uitzonderingen momenteel: risotto, sushirijst, geroosterde broccoli en frikandellen. :') De rest: nope. We hebben al wel geprobeerd het tijdstip van warm eten te verschuiven, zelfs ook naar tussen de middag, maar het lijkt niet gerelateerd te zijn aan moe wezen of wat dan ook. Gelukkig eet -ie ook graag rauwkost, omeletjes en ontdooide (maar nog koude) diepvrieserwtjes, dus dat soort dingen stop ik er dan maar als lunch in. Hij groeit verder prima, eet verder volkoren brood, alle (maar dan ook echt alle) soorten fruit en yoghurt en kwark en ooit, OOIT, misschien als hij vijfentwintig is, gaat -ie mijn avondeten nog wel eens waarderen. :')

En achgut @Burdie - zo klein en zulk verdriet! :*

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 30-10-2020 13:26:18 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_195942442
Zo op laptop de rest van de recente foto's in dit topic eens wat beter bekijken :9
O+ Peuters O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_195942808
(Ondertussen in huize Günther: Halloweenpret met peuters! Wie herkent deze Sesamstraatklassieker? *O*



Verder mag -ie elke avond spookachtige kaarsjes aansteken met echte lucifers en we bakten samen pompoenbrooodjes en koekjes met oogjes:



Langs de deuren in de wijk gaat dit jaar uiteraard niet door, maar lol met gegriezel hebben we niettemin O+)
Let me see you stripped down to the bone
pi_195942814
quote:
6s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 17:43 schreef aapieannie het volgende:
:W

Ik heb vanaf vandaag twee peuters O+ [ afbeelding ]
Dubbel gefeliciteerd! *O* En welkom.

@minilot O+ !!!
Protège moi de mes désirs.
pi_195942920

Hier ook al zo een grote. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_195942939
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:29 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[ afbeelding ]
Hier ook al zo een grote. O+
Ha, wat zoet en knus zo O+ Die beentjes over elkaar en een serieuze blik erbij alsof -ie espresso zit te drinken _O_ En wat een mooi kettinkje! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_195942973
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:22 schreef minilot het volgende:
(Ondertussen in huize Günther: Halloweenpret met peuters! Wie herkent deze Sesamstraatklassieker? *O*
Een neemt een slok, poef! Nou is ze weg O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_195942986
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:32 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Een neemt een slok, poef! Nou is ze weg O+
Jaaa O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_195991444
Sinds een paar dagen doet U. standaard minimaal 1 poepje en 1 plasje op het potje. Hij is er zelf laaiend enthousiast over. :)

Echter, wanneer hij met een oefenbroekje + broekje loopt, vergeet hij het potje en krijgt dus ongelukjes. Ik vind het nu te koud om ‘m zonder broek te laten lopen thuis, maar wil aan de andere kant toch ook wel doorzetten voordat de baby komt.

Ben benieuwd wat jullie zouden doen/hebben gedaan in deze.
Protège moi de mes désirs.
pi_195991496
Helpt het als je hem eraan herinnert? T. is een heel eind zindelijk, maar zelfs hem moeten we er af en toe wel aan herinneren, zeker als ie lekker aan het spelen is. Op het kdv hebben ze vaste wc-momenten, dan gaan al die koters één voor één. Zou je ook nog kunnen overwegen, bijvoorbeeld standaard na het eten even op het potje en 's ochtends en 's middags nog een keer tussendoor.
pi_195991559
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:34 schreef Gogo83 het volgende:
Helpt het als je hem eraan herinnert? T. is een heel eind zindelijk, maar zelfs hem moeten we er af en toe wel aan herinneren, zeker als ie lekker aan het spelen is. Op het kdv hebben ze vaste wc-momenten, dan gaan al die koters één voor één. Zou je ook nog kunnen overwegen, bijvoorbeeld standaard na het eten even op het potje en 's ochtends en 's middags nog een keer tussendoor.
Het er aan herinneren doe ik. Meestal gaat het 5 minuten nadat ik hem er aan heb herinnerd “fout”.
Vaste momenten is een goede en heb ik geprobeerd, maar vooral ‘s ochtends wanneer hij wakker wordt wil hij nog niet op het potje. En dat terwijl dat net de grootste plas is omdat hij ‘s nachts droog is.

Maar ik kan eens kijken of ik andere vaste momenten kan creëren.
Protège moi de mes désirs.
pi_195991643
Misschien lukt het na het ontbijt wel? T. wil ook vaak eerst ontbijten en dan plassen. Of is dat een te lange tijd van wakker zijn?
pi_195992398
Duman, ik kreeg van het cb ooit de tip om een kookwekker te zetten. Als die tringelde dan moest mijn zoon naar de wc (hij hoefde nooit zei hij, maar eenmaal er op vaak toch wel). Had hij al eerder geplast dan kon je de kookwekker weer verder draaien. Ik was daar overigens na twee dagen wel weer klaar mee en heb het toen losgelaten en iets later was hij van de een op de andere dag uit zichzelf zindelijk. Met de meiden heb ik dat nooit hoeven te gebruiken, alleen als ze druk spelen stuur ik ze nog wel eens als ze al een tijdje niet geweest zijn.

Wat een leuke schoolfoto mini!

Wat sneu Burdie. Ze gaan naar verschillende basisscholen? Mijn meiden gaan over een half jaar naar de kleuters, maar hun beste vriend volgt pas in september. Vind het nu al sneu voor dat ventje, ze zijn echt al vanaf dat ze 1 jaar zijn al dikke maatjes! Maar als we hem bij school tegenkomen (zijn zus zit bij kleuter in de klas) durven ze hem niet gedag te zeggen :D
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_195992741
quote:
5s.gif Op zondag 1 november 2020 22:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Sinds een paar dagen doet U. standaard minimaal 1 poepje en 1 plasje op het potje. Hij is er zelf laaiend enthousiast over. :)

Echter, wanneer hij met een oefenbroekje + broekje loopt, vergeet hij het potje en krijgt dus ongelukjes. Ik vind het nu te koud om ‘m zonder broek te laten lopen thuis, maar wil aan de andere kant toch ook wel doorzetten voordat de baby komt.

Ben benieuwd wat jullie zouden doen/hebben gedaan in deze.
Misschien wil hij wel op de wc in plaats van het potje?

@TolstoiFan: Emmi Fondü (de standaardsupermarktpakken) heeft (had?) ook de Family-variant, die is zonder alcohol.
pi_195993633
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:43 schreef Gogo83 het volgende:
Misschien lukt het na het ontbijt wel? T. wil ook vaak eerst ontbijten en dan plassen. Of is dat een te lange tijd van wakker zijn?
Nee, is helaas te lang. Maar wel een moment dat we in kunnen plannen.

@Jentin Nee, toilet is helaas een no go!
Protège moi de mes désirs.
  maandag 2 november 2020 @ 05:55:51 #92
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195994748
Ik heb een week lang plassen op het potje beloond met m&m’s. Extrinsieke motivatie, ik kan het aanraden :D . In die tijd ging hij heeeeeel vaak. Toen het goed ging heb ik het weer afgeschaft, met een Officieel Moment, en ook verteld dat je zonder luiers soms even moet plassen ook al moet je niet. Voor het weggaan, voor het eten etc. Klassieker die hier altijd werkt: ‘Ik wil eerst!’ Dan gaat ie rennen. Of heel zielig doen: ‘Oh nee, we gaan zo op de fiets, dan moet ik nu naar de wc maar ik wil niet! Hoe moet dat nou?’ met grote pruillip. Dan gaat hij me uitleggen dat het echt even moet *; .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196020785
Hier is matig interesse in de wc, Vincent vraagt af en toe of hij op de wc mag zitten. Jeremy heeft er nog helemaal geen interesse in. Maar ze zijn ook nog maar net twee natuurlijk.

Het was een druk feestelijk weekend. Allebei een fiets gekregen, en spullen voor de speelkeuken. Er word fanatiek pizza gebakken met schepijs toe :9
pi_196021600
Belonen doen we hier principieel evenmin als straffen, dus ben benieuwd hoe het zindelijk worden uiteindelijk verloopt zonder m&m's (waar -ie vermoedelijk gerust een moord voor zou plegen) in onze toolkit :7

Tot dusver vindt de dude het wel heel erg leuk om op de wc te plassen (doen we een paar keer per dag en er komt dan ook altijd wel wat uit), maar doet het net zo lief in z'n luier en pogingen tot luierloos resulteren vooral in natte broeken indien broek en schaterend tegen de gordijnen piesen indien geen broek. :') Poepen op de wc is nog nooit gebeurd, vindt -ie volgens mij een beetje engig. Hij heeft er dan ook weer niet echt een luier voor nodig, want poepen onder de douche ( }:| ) en 's zomers poepen in de tuin ( }:| ) vindt -ie enorm geinig. :X
Let me see you stripped down to the bone
pi_196021654
Welkom tweeling V & J! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_196021668
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 05:55 schreef Lemijn het volgende:
Of heel zielig doen: ‘Oh nee, we gaan zo op de fiets, dan moet ik nu naar de wc maar ik wil niet! Hoe moet dat nou?’ met grote pruillip. Dan gaat hij me uitleggen dat het echt even moet *; .
Awww! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_196022012
Nou, twee dagen zonder luier. We zitten 50/50 qua plasjes & poep op het toilet/het potje en ongelukjes. Wel zijn we beiden dagen 1,5-2 uur droog buiten geweest. :) Daar zag ik het meest tegenop!

Meneer heeft ook opeens besloten om zonder luier ‘s ochtends te poepen ipv ‘s avonds, dus ik moet dat moment nog even tackelen. :')

Ik ga maar weer even een wasje draaien. ;( Gelukkig maakt dit koppie alles weer goed. Ook een vieze poepbroek. :9

Protège moi de mes désirs.
pi_196022068
Wat een prachtige ogen heeft U. toch! En goed bezig, 50/50 is best de goede kant op toch? Hopelijk kan je nog een slag slaan op dit gebied tot aan de bevalling.
pi_196022134
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 14:55 schreef Gogo83 het volgende:
Wat een prachtige ogen heeft U. toch! En goed bezig, 50/50 is best de goede kant op toch? Hopelijk kan je nog een slag slaan op dit gebied tot aan de bevalling.
Ik hoop het ook. Ik hoor in m’n omgeving vaak dat kindjes opeens weer in hun broek gaan plassen nadat het broertje/zusje wordt geboren. Hoop niet dat al ons werk straks voor niks is geweest, zo net voor de bevalling. :@
Protège moi de mes désirs.
pi_196022222
C plast af en toe op het potje nu en begint het steeds beter door te krijgen, durf zelf nog niet luierloos te proberen maar het bewustzijn bij haar zie ik steeds meer groeien. Ook op de psz plast ze nu op de wc! In de ochtend vraag ik haar standaard of ze nog moet plassen en de ene keer lukt het wel en de ander keer niet. Ze heeft vaak nog een behoorlijk volle nachtluier ook. Poepen doet ze vaak nog in de luier. Ik probeer er niet te veel druk achter te zetten (no pun intended :P ) en merk dat dat wel goed gaat.

Wat een hunk is U toch Duman O+ Ben heel benieuwd hoe zijn kleine zusje er uit gaat zien O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_196022383
Banaan heeft alleen 's nachts nog een luier om. Poep gaat standaard in de onderbroek, plas gaat soms een paar dagen goed en ineens heeft hij dan geen behoefte om op het potje te gaan.

Hij ontdekte ineens een zonnebril in de kast. :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_196022472
Hier echt nog nul interesse. Of ja, nul.. Ze wil wel op het potje, maar buiten een paar verdwaalde druppels nog geen succeservaring. :9
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 15:26:21 #103
382129 crew  Donna
pi_196022671
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 14:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik hoop het ook. Ik hoor in m’n omgeving vaak dat kindjes opeens weer in hun broek gaan plassen nadat het broertje/zusje wordt geboren. Hoop niet dat al ons werk straks voor niks is geweest, zo net voor de bevalling. :@
Dat is wel een reden voor ons om er nu niet actief mee bezig te zijn.
G. doet de meeste plasjes op de WC, maar ik heb nu geen zin om moeite te doen en haar helemaal droog te 'trainen' om vervolgens straks weer terug te vallen. Maar er verandert meer voor haar dan alleen een zusje (nieuwe kamer, nieuw bed) dus alles bij elkaar lijkt me wel too much.
pi_196023512
@D.U.M.A.N. Dat heb ik ook wel eens gehoord, maar lijkt me toch dat hij het, zodra er weer wat gewenning is, hij het beter oppakt als hij het van tevoren ook al goed gedaan heeft. Maar misschien is het wishful thinking, wij zijn nu dus druk met het poepen bezig en ik hoop ook dat dat werk niet allemaal voor niets is. :+
pi_196024886
Juul en potje/wc is nog geen combi, wel een belangrijk onderdeel in haar grappenreportoire. 'Mama, Juul poepen!' Ik zet haar op wc, mevrouw gaat er lachend weer vanaf 'Haha mama, scheeeeetje!'
Haar grote broer op de wc is reuze interessant, Piemol x 1000 en maar lachen.

We zien het wel wanneer de interesse echt komt, ze is bijna 2,5, het komt vast wel een keer. B was vrij laat maar was vervolgens wel snel zindelijk.

Vandaag was mijn schoonmoeder er en die had Juul al behoorlijk lang niet gezien, ze was helemaal verbaasd over de verbale ontwikkeling en het begrip bij Juul. Er komen inderdaad hele zinnen uit, een enorme kletskont is het. Haar favoriete zin is momenteel 'Samen spelen, samen delen B.' als hij ergens mee bezig is wat zij wilt hebben.
pi_196025135
Als we gaan douchen en hij wil een windje laten, dan houdt hij zijn hand voor het gaatje. :D Ik vind het wel bemoedigend dat hij dus begint te voelen wat er gebeurt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_196025411
Oooh, U'tje in het bos - om op te vreten! O+

Eh heh.. Mijn echtgenoot is nu een poging aan het doen om samen met Günther een cake te bakken (met allerlei specerijen erdoor en met roomkaasfrosting erop :9 ) omdat het onze trouwdag is en het is echt hilarisch om aan te horen: mijn lief bakt eigenlijk nooit iets (al kan hij het prima hoor) en Günther momenteel twee á drie keer per week samen met mij en nu is mijn peuter mijn man voortdurend aan het verbeteren en instrueren en ik heb Günther al een paar keer een diepe zucht horen slaken :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_196025485
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 17:27 schreef minilot het volgende:
Oooh, U'tje in het bos - om op te vreten! O+

Eh heh.. Mijn echtgenoot is nu een poging aan het doen om samen met Günther een cake te bakken (met allerlei specerijen erdoor en met roomkaasfrosting erop :9 ) omdat het onze trouwdag is en het is echt hilarisch om aan te horen: mijn lief bakt eigenlijk nooit iets (al kan hij het prima hoor) en Günther momenteel twee á drie keer per week samen met mij en nu is mijn peuter mijn man voortdurend aan het verbeteren en instrueren en ik heb Günther al een paar keer een diepe zucht horen slaken :D
Aww. O+ Congrats dan ook! :D
pi_196025575
Ja, dank NJ! We hebben er zelf geen zak mee hoor, we zijn (bijna 22 jaar al samen) drie jaar geleden eigenlijk alleen getrouwd omdat ik zwanger was van Günther ;) Ik geloof dat men vooral trek had in cake 8-)
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 3 november 2020 @ 17:51:40 #110
56471 pinquit
oh my lama!
pi_196025906
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 17:35 schreef minilot het volgende:
Ja, dank NJ! We hebben er zelf geen zak mee hoor, we zijn (bijna 22 jaar al samen) drie jaar geleden eigenlijk alleen getrouwd omdat ik zwanger was van Günther ;) Ik geloof dat men vooral trek had in cake 8-)
Ik las coke en ik was niet eens heel erg flabbergasted ofzo :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 3 november 2020 @ 18:46:23 #111
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196027118
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 17:51 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ik las coke en ik was niet eens heel erg flabbergasted ofzo :')
Haha, lekkere reputatie voor mini :P.

Maar wat een grap moet het zijn om daarnaar te luisteren!

Leuk zeg die volzinnen exode. En mooie kinderen zag ik, ook Banaan met zonnebril :D . Maarre... alleen poep in onderbroek, word je daar niet stikchagrijnig van? Hier gebeurt het nog maar zelden maar ik vind echt weinig zo vies als zo'n poeponderbroek afpellen. Terwijl luiers met echt niet konden schelen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196027252
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 18:46 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Haha, lekkere reputatie voor mini :P.
Niet eens geheel onterecht hoor! :) Ik heb alle gangbare soorten harddrugs in mijn experimentele periode zeer grondig en met veel plezier uitgeprobeerd :Y

Als Günther het nog eens tot avontuurlijke puber schopt kan -ie in elk geval gewoon met alle vragen over zulks bij me terecht ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_196028044
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 18:46 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Haha, lekkere reputatie voor mini :P.

Maar wat een grap moet het zijn om daarnaar te luisteren!

Leuk zeg die volzinnen exode. En mooie kinderen zag ik, ook Banaan met zonnebril :D . Maarre... alleen poep in onderbroek, word je daar niet stikchagrijnig van? Hier gebeurt het nog maar zelden maar ik vind echt weinig zo vies als zo'n poeponderbroek afpellen. Terwijl luiers met echt niet konden schelen.
Leuk is anders natuurlijk. Als ik geluk heb dan is het hard en valt het zo de wc in vanuit zijn onderbroek. :D

Die zachte daar baal ik wel van, maar even voorspoelen onder de kraan en dan in een emmertje laten weken. Dan valt het me eigenlijk wel mee. :Y

Laatst kreeg ik een peuterspeelzaal zakje mee met verrassing, dat was een van de weinige waar ik echt misselijk van werd.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_196031005
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 17:35 schreef minilot het volgende:
Ja, dank NJ! We hebben er zelf geen zak mee hoor, we zijn (bijna 22 jaar al samen) drie jaar geleden eigenlijk alleen getrouwd omdat ik zwanger was van Günther ;) Ik geloof dat men vooral trek had in cake 8-)
Jeetje, 22 jaar al samen. :o Dat doen jullie erg goed!
pi_196031882
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:15 schreef PKM het volgende:

[..]

Leuk is anders natuurlijk. Als ik geluk heb dan is het hard en valt het zo de wc in vanuit zijn onderbroek. :D

Die zachte daar baal ik wel van, maar even voorspoelen onder de kraan en dan in een emmertje laten weken. Dan valt het me eigenlijk wel mee. :Y

Laatst kreeg ik een peuterspeelzaal zakje mee met verrassing, dat was een van de weinige waar ik echt misselijk van werd.
De twee poepbroekjes gingen hier meteen in een zakje en in de prullenbak. Sorry, not sorry. :@

@minilot gefeliciteerd!
Protège moi de mes désirs.
pi_196041930
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

De twee poepbroekjes gingen hier meteen in een zakje en in de prullenbak. Sorry, not sorry. :@

@:minilot gefeliciteerd!
Dit hoor ik weleens vaker. Maar dat is hier soms drie poepbroekjes per dag, dat kan ik natuurlijk niet steeds weggooien.

Ik zie het als goede motivatie om hem te leren op het potje te gaan. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_196059425
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 18:46 schreef Lemijn het volgende:
Maarre... alleen poep in onderbroek, word je daar niet stikchagrijnig van? Hier gebeurt het nog maar zelden maar ik vind echt weinig zo vies als zo'n poeponderbroek afpellen. Terwijl luiers met echt niet konden schelen.
Simon heeft vanavond voor het eerst bewust op het potje gepoept. *O* Hij moest plassen en terwijl hij zat zei hij dat ie ook moest poepen, dus ik riep vanuit de keuken dat ie dat ook maar op het potje moest doen en voilá *O*
Maar ik vond dus de poep uit het potje opruimen al erg vies :r Luiers geen probleem, maar hier heb ik wel even bij staan kokhalzen :@ Moet ook nog maar niet denken aan poep in onderbroeken....

Vanochtend ging ik later naar mijn werk dan gebruikelijk, waardoor ik Simon ook nog eventjes zag voordat ik wegging. Toen ik bij de deur stond, kwam hij naar me toe en vroeg of ik wel weer terug ging komen vanavond. Hij zei dat ie het erg fijn vindt als ik weer terug kom, omdat hij anders geen mama meer heeft :'( :'( :'(

Hij is de laatste tijd zo bezig met dat wij weg kunnen gaan, bij de psz vraagt ie steeds of we hem wel weer echt komen ophalen en 's avonds bij het naar bed brengen moet hij ook steeds gerustgesteld worden dat wij vlak in de buurt zijn. Bij speeltuintjes hangt ie ook meer om ons heen dan dat ie met andere kindjes speelt.
pi_196060591
Gefeliciteerd Minilot!

Knappe U. O+

Wat goed Tolstoi *O*

Poeponderbroeken :r Poep op het potje vind ik ook nog wel ranzig maar sinds maandag gaat ie op de wc i.p.v. het potje. Maar als ie moet poepen is het “ga weg mama! }:|” en roept ie mij wanneer ik weer mag komen :'). Ik haal dan wel even de wc-rol weg overigens want anders weet ik wel hoe ik de boel weer aan ga treffen _O-
pi_196070458
Hahaha ik zie nu een peuter met een volledig afgerolde wc rol in/naast de wc voor me _O-

Ik weet van onze oudste niet precies meer hoe dat ging met zindelijk worden. Weet nog wel dat ze 2 jaar en 3 maanden was. En dat ze binnen een week dag en nacht zindelijk was.. ik geloof dat de poep onderbroeken dus ook op 1 hand te tellen zijn. En dat ze nog nooit in bed heeft geplast.

Ik gok dat ik er bij deze heren minder makkelijk van af kom :+
pi_196074694
quote:
6s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:43 schreef aapieannie het volgende:
Hahaha ik zie nu een peuter met een volledig afgerolde wc rol in/naast de wc voor me _O-

Zo is het bij ons wel een paar keer gebeurd met plassen op het potje en de wc rol afrollen en in de wc gooien.
Hij was dan zo snel om te gaan plassen dat ie ook snel de wc deur op slot deed. Tja, dan doe je weinig meer om dat te voorkomen :+ :+
pi_196077081
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:16 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Zo is het bij ons wel een paar keer gebeurd met plassen op het potje en de wc rol afrollen en in de wc gooien.
Hij was dan zo snel om te gaan plassen dat ie ook snel de wc deur op slot deed. Tja, dan doe je weinig meer om dat te voorkomen :+ :+
Haha slim wel!

Oudste plast nog steeds met de deur open, dus dat hebben we nooit gehad. De heren vinden het wel leuk om mee te gaan, maar de wc rol laten ze nog hangen.
pi_196077755
Poep uit het potje scheppen is wel echt next level, ja. :@
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 5 november 2020 @ 19:38:16 #123
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196079307
Ik kieper het altijd om in de wc en spoel na met het water van de doortrek. Klaar. Ik ben niet zo’n hygiënisch iemand die er elke keer ook een schoonmaakdoekje doorhaalt hoor.

Het blijft zo lekker om zijn woordenschat te horen groeien! We zaten vanavond in zijn tent en toen zei hij ‘jij past wel hierbij want mijn tent is tweepersoons.’ Ook het woord plotseling verbaasde me, tot ik door had dat het in een veelgelezen boekje bleek te zitten.

En op sommige knutselspullen blijkt een leeftijdswaarschuwing te staan, dan zegt ie trots ‘kijk mama, verboden voor baby’s!’ Dat is vooral leuk omdat hij de helft van de dag speelt dat hij een baby is. De situatie naar hun hand zetten, peuters kunnen dat!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196079457
Hier heeft ondertussen de "papa zei dat het wel mocht!" Zijn intrede gedaan, bij voorkeur bij onwijs ongelofelijke situaties _O-

Of als de hele papa in kwestie niet thuis is " papa mag het? ....... De papa in mijn hoofd zegt ja 8-) " niks tegenin te brengen :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 5 november 2020 @ 19:45:28 #125
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196079538
De papa in mijn hoofd, haha! Slim kind.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196083824
Hahaha _O-

Ik stond gisteren voor de spiegel wat aan te passen. Komt meneer aangesjeesd en gaat voor me staan en kijkt in de spiegel. “Ik ben ook wel mooi hoor! }:|:')

En hij had dinsdag bij de opvang 2 zeepflacons losgedraaid (dingen losdraaien is z’n nieuwste update blijkbaar :')) bij de wc’s in de wasbak gekieperd en de kraan aangezet. Ze waren vast heel blij met m die dag :')
pi_196099020
Haha wat een draak!

De heren zijn vandaag wennen op de peutergroep. Gelukkig ging het wegbrengen vanmorgen al beter. Toen we eenmaal binnen waren stopten ze allebei met gillen. Maar daarvoor liep ik wel met twee krijsende peuters aan de hand...
pi_196109353
Nou toch maar even mn hart luchten want ik ben vandaag met een naar gevoel vertrokken bij het kdv.
Al begin van de dag werd ik door 1 van de leidsters gevraagd, of ze mij mocht bellen om een afspraak te maken voor een gesprek. Ik gaf hierop aan dat is prima, ik ben vandaag thuis dus te bereiken. Geen telefoon gehad voor ik de kinderen ging ophalen.

Kaylee deed nog al lang over het verzamelen van haar spullen dus ik vroeg tussen neus en lippen door, joh waar gaat het eigenlijk over. Zegt de leidster ja daar ga ik nu niet inhoudelijk op in, daar willen we in prive over praten, maar we maken ons een beetje zorgen over de jongens.

Hier schrok ik van, naar ons weten hebben ze het daar leuk. Dat staat ook in elk dagboek verhaaltje, dat ze een fijne dag hebben gehad en leuk hebben gespeeld. Zo af en toe word er niet geslapen, en Vincent vind een nee horen erg moeilijk en schiet dan in een driftbui, maar dat lijkt mij peuter eigen.

Ik gaf gelijk aan dat als het om het lopen van Jeremy gaat dat het gesprek niet nodig is. Hij moet een bril, hii ziet links vrij weinig daarom loopt hij altijd met de rechterkant van zijn hoofd naar voren gedraaid. Daarop gaf de leidster aan dat ze dit herkende maar dat dit niet de essentie van het gesprek zou zijn, en dat ze er over op wilde houden want ze vond het al moeilijk genoeg.

Ik heb nu aangedrongen dat zij maandag gelijk belt voor een afspraak, maar dat het gesprek wat mij betreft ook gelijk maandag plaats vind. Het bellen ging ze maandag doen, maar of het gesprek er dan ook kwam kon zij niet beloven.

Wij zitten nu ons gek te denken waar het gesprek eventueel over zou kunnen gaan. Hebben we iets essentiels gemist de afgelopen tijd? Waarom makem zij zich zorgen, als wij dat als ouders niet doen..
Ze worden elke week gewassen en in schone kleding gebracht dus het kan ook niet om hygiene gaan...

Sorry, dit is een heel lang verhaal geworden. Maar wellicht kunnen jullie mee denken...
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 7 november 2020 @ 00:57:23 #129
269689 crew  Viv
pi_196110100
@aapieannie Wat een ontzettend nare manier om jullie weekend in te gaan. Echt heel onprofessioneel aangepakt van ze. Begin er dan maandag pas over, als het niet zo dringend is. Of spreek niet alvast uit dat er zorgen zijn. :X Ze hadden het desnoods kunnen verpakken alsof ze alle ouders een extra gelegenheid tot overleg willen bieden, om rustiger van gedachten te kunnen wisselen dan tijdens de overdracht.

Ik hoop dat het lukt om dit los te laten voor nu, want je kan hier he-le-maal niks mee zo. :*
pi_196111408
Ik kan je er niet mee helpen, aapieannie, maar ik sluit me helemaal aan bij Viv. Vooral onprofessioneel op deze manier.
Dit weekend maar proberen niet teveel mee bezig te zijn :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196112207
Mee eens, nu zit je het hele weekend in spanning.
Er zo omheen draaien slaat nergens op. Als het echt zo belangrijk was dan hadden ze vrijdag wel tijd gemaakt om te bellen en anders mond dicht houden.

Ik herken dat totaal niet van de PSZ. L is daar niet de makkelijkste (zeg maar gerust de moeilijkste) dus we hebben regelmatig bij het ophalen even kort overleg bij het hek. Meestal toevallig wanneer ik wat later ben of omdat L niet mee wil en ik toch al sta te wachten. Soms hebben ze onderling overlegd dat de ene juf op de kinderen let zodat de andere met mij (of een andere ouder) kan overleggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 07-11-2020 09:47:11 ]
pi_196112270
Wat vreselijk onhandig aangepakt van ze aapieannie, ze zouden moeten weten dat zo'n aankondiging alleen al best veel spanning op kan leveren bij ouders. Het zou ze sieren om daar wat sensitiever mee om te gaan of direct een mogelijkheid te creëren om even met jullie te kunnen praten, nu een belafspraak maken zodat er dan er afspraak kan worden gemaakt... Waarom zo nodeloos ingewikkeld?

Wij hebben ook eens een gesprek gehad over zorgen die ze hadden. Wij hebben n onwijs stuiterend/struikelend/nietstilzittend/motorisch onhandig jongetje. Ze wilden toen met ons bespreken dat ze dat zagen en vroegen onze toestemming om hem te mogen laten observeren. Dat hebben ze inmiddels gedaan en hij heeft nu een indicatie voor vve, en kinderfysio zodat ze hem wat meer 1 op 1 kunnen begeleiden op de punten die hij lastig vind. Heeft voor ons (en hem) prima uitgepakt :) geen idee of iets dergelijks ook bij jullie aan de orde kan zijn, maar ik wilde even n voorbeeldje geven van een gesprek wat we best spannend vonden maar wat uiteindelijk heel fijn was.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196112294
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 november 2020 23:59 schreef aapieannie het volgende:
Nou toch maar even mn hart luchten want ik ben vandaag met een naar gevoel vertrokken bij het kdv.
Al begin van de dag werd ik door 1 van de leidsters gevraagd, of ze mij mocht bellen om een afspraak te maken voor een gesprek. Ik gaf hierop aan dat is prima, ik ben vandaag thuis dus te bereiken. Geen telefoon gehad voor ik de kinderen ging ophalen.

Kaylee deed nog al lang over het verzamelen van haar spullen dus ik vroeg tussen neus en lippen door, joh waar gaat het eigenlijk over. Zegt de leidster ja daar ga ik nu niet inhoudelijk op in, daar willen we in prive over praten, maar we maken ons een beetje zorgen over de jongens.

Hier schrok ik van, naar ons weten hebben ze het daar leuk. Dat staat ook in elk dagboek verhaaltje, dat ze een fijne dag hebben gehad en leuk hebben gespeeld. Zo af en toe word er niet geslapen, en Vincent vind een nee horen erg moeilijk en schiet dan in een driftbui, maar dat lijkt mij peuter eigen.

Ik gaf gelijk aan dat als het om het lopen van Jeremy gaat dat het gesprek niet nodig is. Hij moet een bril, hii ziet links vrij weinig daarom loopt hij altijd met de rechterkant van zijn hoofd naar voren gedraaid. Daarop gaf de leidster aan dat ze dit herkende maar dat dit niet de essentie van het gesprek zou zijn, en dat ze er over op wilde houden want ze vond het al moeilijk genoeg.

Ik heb nu aangedrongen dat zij maandag gelijk belt voor een afspraak, maar dat het gesprek wat mij betreft ook gelijk maandag plaats vind. Het bellen ging ze maandag doen, maar of het gesprek er dan ook kwam kon zij niet beloven.

Wij zitten nu ons gek te denken waar het gesprek eventueel over zou kunnen gaan. Hebben we iets essentiels gemist de afgelopen tijd? Waarom makem zij zich zorgen, als wij dat als ouders niet doen..
Ze worden elke week gewassen en in schone kleding gebracht dus het kan ook niet om hygiene gaan...

Sorry, dit is een heel lang verhaal geworden. Maar wellicht kunnen jullie mee denken...
Kan je nu niet even bellen? Ik weet hier dat de eigenaresse op zaterdag aanwezig is voor administratieve dingen. Je kunt het altijd proberen. Ik zou er helemaal gek van worden als ze me zo tot maandag lieten wachten. En ik denk dat als je dit uit zou leggen ze meteen snappen waarom je belt op zaterdag.
pi_196113104
Ik heb er in ieder geval niet slecht van geslapen, want ik word pas net wakker haha!

Ik gok dat het idd zo iets zal zijn over het niet kunnen stil zitten en het onhandig zijn.

We weten het niet, we zien het wel. Maar vrij onhandig om dit zo op vrijdag te doen...
pi_196113784
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 09:35 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Kan je nu niet even bellen? Ik weet hier dat de eigenaresse op zaterdag aanwezig is voor administratieve dingen. Je kunt het altijd proberen. Ik zou er helemaal gek van worden als ze me zo tot maandag lieten wachten. En ik denk dat als je dit uit zou leggen ze meteen snappen waarom je belt op zaterdag.
Vriend heeft dit net geprobeerd, maar er is niemand aanwezig. En de mailbox waar je heen word geleid is ook vol, dus we kunnen ook geen bericht achterlaten.

Als ze maandag voor 12 uur niet hebben gebeld zal ik dat zelf doen.
  zaterdag 7 november 2020 @ 12:06:54 #136
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196113936
want ze vond het al moeilijk genoeg :')

Ik denk dat ik hier toch wel pissig was geworden.
Blijkbaar niet zo moeilijk om er een weekend mee te wachten, dus dan zal het wel niets bijzonders zijn.
En als het wel allemaal zo erg is dan is de aanpak zeer onproffesioneel.
pi_196114016
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 12:06 schreef SacreCoeur het volgende:
want ze vond het al moeilijk genoeg :')

Ik denk dat ik hier toch wel pissig was geworden.
Blijkbaar niet zo moeilijk om er een weekend mee te wachten, dus dan zal het wel niets bijzonders zijn.
En als het wel allemaal zo erg is dan is de aanpak zeer onproffesioneel.
Normaal heb ik mn mondje wel bij me, maar hier stond ik toch even met mn mond vol tanden zegmaar..
En omdat er ook kinderen bij waren ben ik er zelf ook verder niet op in gegaan behalve de dingen die ik dan wel heb gevraagd.

Ik ga het voor nu los laten, hou jullie wel op de hoogte haha!

Nu met Jeremy naar de brillenwinkel een mooie bril voor hem uitzoeken!
pi_196114194
Ik begrijp dat je met je mond vol tanden stond. Het ligt niet aan jou dat dit gek overkomt/voelt..
Ben nu erg benieuwd hoe of wat, waarom het zo knullig moest..
pi_196115372
Dat is erg naar aapie, stom aangepakt vooral zeg.

Hier worden we een beetje moedeloos van KDV en poep. Juul komt of thuis met een luier vol poep of doorlek vlekken in haar kleding of ze stinkt enorm naar poep. Kortom poep.
We hebben het aangekaart bij het ophalen, telefonisch met de mentor van Juul en via de App. Geen idee wat nu nog. Verder zijn we supertevreden, Juul komt ook altijd vrolijk thuis en gaat er met veel plezier heen.

Juul is al een week lekker moe, ze slaapt goed en lang genoeg maar ze is gewoon moe. Daardoor wordt ze lamlending en knuffelt ze enorm veel vooral met haar grote broer. O+
pi_196116152
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 14:05 schreef exode het volgende:
Dat is erg naar aapie, stom aangepakt vooral zeg.

Hier worden we een beetje moedeloos van KDV en poep. Juul komt of thuis met een luier vol poep of doorlek vlekken in haar kleding of ze stinkt enorm naar poep. Kortom poep.
We hebben het aangekaart bij het ophalen, telefonisch met de mentor van Juul en via de App. Geen idee wat nu nog. Verder zijn we supertevreden, Juul komt ook altijd vrolijk thuis en gaat er met veel plezier heen.

Juul is al een week lekker moe, ze slaapt goed en lang genoeg maar ze is gewoon moe. Daardoor wordt ze lamlending en knuffelt ze enorm veel vooral met haar grote broer. O+
Zijn ze aangesloten bij een overkoepelende organisatie? Wellicht zou je het dan daar nog eens kunnen neerleggen. Het is gewoon niet tof om haar altijd vies of muf terug te krijgen...

Wat misschien nog zou kunnen helpen, een grotere maat luiers met wat meer absorptie? Als ze daar minder vaak verschonen en ze daardoor doorlekt kan dat daardoor miss nog een beetje helpen?

Los daarvan is t natuurlijk gewoon stom van ze :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196118924
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 15:07 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Zijn ze aangesloten bij een overkoepelende organisatie? Wellicht zou je het dan daar nog eens kunnen neerleggen. Het is gewoon niet tof om haar altijd vies of muf terug te krijgen...

Wat misschien nog zou kunnen helpen, een grotere maat luiers met wat meer absorptie? Als ze daar minder vaak verschonen en ze daardoor doorlekt kan dat daardoor miss nog een beetje helpen?

Los daarvan is t natuurlijk gewoon stom van ze :D
De luiers zijn niet van ons, dus dat moeten ze zelf zien zeg maar. Juul doet exact hetzelfde als B deed als ze heeft gepoept. Het niet zeggen en juist wat wegblijven zodat je het niet altijd ruikt. Dus ik snap wel dat ze het wel eens over het hoofd zien. Maar als je haar dan verschoont, pak even reservekleding die altijd in haar tas zit.

Het is niet meer zo erg als een paar weken geleden dan kwam ze ook echt met rode billen terug. Dat is gelukkig niet meer.
pi_196120409
Nou dat is ook wel een ding idd @exode
Zeker omdat jullie er al vaker wat van hadden gezegd. Hopelijk gaat ze het beter in de gaten houden!
pi_196123319
Ik heb een kleine ergernis met de peuterspeelzaal. Geen idee of ik er echt wat mee moet.

Als Banaan in zijn broek plast en ze vragen waarom, dan zegt hij "omdat ik dat leuk vind". Ze hebben hem toen al eens zelf zijn kleertjes uit laten trekken.

Ik zou eigenlijk willen dat ze hem helpen naar een ander antwoord, zoals "het was een ongelukje" of "het plasje kwam heel snel".

Als je hem namelijk zou vragen waarom hij van de trap valt dan zou hij ook zeggen "omdat ik dat leuk vind". Ik snap eigenlijk dus niet waarom ze dit antwoord accepteren als waarheid. ;(

Denk dat ik ze maandag er toch even over bel want dat zit me niet zo lekker.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_196123364
Zou hij überhaupt echt al het "waarom" van zoiets kunnen doorzien? Ik heb t idee dat t kapiteintje dat echt nog niet heeft, zijn leven overkomt hem een beetje heb ik t gevoel :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196123406
Ik vind de hele “waarom”-vraag maar raar in deze...
Protège moi de mes désirs.
pi_196126927
Wat een rare en vooral omslachtige gang van zaken Aapie. Vragen om een belafspraak om een afspraak te kunnen maken :’) en dan ook nog eens dat zo onhandig onder woorden brengen. Ik zou dat bij het gesprek zeker ook bespreken, ongeacht waar dat inhoudelijk over gaat. En mochten ze het dan bagataliseren dan mag je daar best een klacht over indienen imo, en dan vooral zodat ze dat de volgende keer (bij iemand anders) beter aanpakken.

PKM, wat vind je er precies vervelend aan? Mijn meiden zouden zomaar hetzelfde kunnen zeggen (als ze al wat zouden zeggen, meestal gingen ze dan ‘uit’) en wellicht vindt hij het ook daadwerkelijk leuk op dat moment. Ik zie de toegevoegde waarde van deze vraag als open vraag stellen aan een peuter niet direct, maar ik zie ook geen kwaad in een nietszeggend antwoord krijgen. “Het was een ongelukje” schaar ik overigens in diezelfde categorie, met als enige verschil dat hij daarbij wel laat zien dat hij weet dat het niet zo hoort, en bij “vind ik leuk” niet.

Exode, ik zou het nogmaals aangeven bij de leidsters, maar dit ook met Juul zelf bespreken. Ze is groot genoeg om dat nu te begrijpen, zeker als je uitlegt dat ze daardoor pijnlijke billen krijgt en kinderen misschien niet meer met/naast haar willen spelen omdat ze stinkt. Als het kleine vlekjes op rompers zijn en dit max een uur voor het ophalen is gebeurt begrijp ik overigens ook wel dat ze niet helemaal gaan omkleden. Bij kleine vlekjes deed ik dat overigens thuis ook niet, tenzij je dat duidelijk rook, of het nog vroeg op de dag was :@
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_196128799
@FlyingFish de waarom vraag vind ik niet erg, die stel ik zelf ook vaak zat.

Wat ik vervelend vind is dat ze hem zeggen dat als hij het leuk vindt, hij dan ook maar zelf zijn broek uit moet trekken. Ik zie dat toch als een soort straf voor iets waar hij waarschijnlijk niets aan kon doen. Hij gaat namelijk, voor zover ik weet, wel steeds braaf mee om te plassen.

Ik probeer in ieder geval juist begripvol te zijn. Dan denk ik als hij daar "straf" krijgt dat we niet op een lijn zitten.
Ik weet ook niet zeker of het daarmee te maken heeft, maar hij geeft het de laatste tijd slechter aan wanneer hij gepoept heeft met rode billen als gevolg.

Sowieso wil ik even horen hoe ze het doen, daar is nou eigenlijk niet de tijd voor met ophalen. Ik heb nog wel meer vragen en ongetwijfeld hebben zij ook nog wel wat te vertellen want volgens mij hebben ze werk zat aan hem. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_196129700
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 november 2020 20:50 schreef PKM het volgende:
Ik heb een kleine ergernis met de peuterspeelzaal. Geen idee of ik er echt wat mee moet.

Als Banaan in zijn broek plast en ze vragen waarom, dan zegt hij "omdat ik dat leuk vind". Ze hebben hem toen al eens zelf zijn kleertjes uit laten trekken.

Ik zou eigenlijk willen dat ze hem helpen naar een ander antwoord, zoals "het was een ongelukje" of "het plasje kwam heel snel".

Als je hem namelijk zou vragen waarom hij van de trap valt dan zou hij ook zeggen "omdat ik dat leuk vind". Ik snap eigenlijk dus niet waarom ze dit antwoord accepteren als waarheid. ;(

Denk dat ik ze maandag er toch even over bel want dat zit me niet zo lekker.
Ik denk eigenlijk dat als Mijm deze vraag zou krijgen hij zou zeggen: ‘Als ik moest plassen.’ Een peuter kan volgens mij nog moeilijk oorzaak-gevolg benoemen en zeker niet bij een vraag over plassen.

Verder een hele :O goede morgen allemaal. Mijm had vanaf een uur of 5 wel genoeg geslapen en heeft mij wakker gehouden }:| vervolgens nog doorgelekt en dus ook al fris gedoucht. Mijn 18-jarige ik lacht me keihard uit om deze zondagochtend :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196129731
In mijn cursus “communiceren met kinderen” heb ik geleerd dat tot een bepaalde leeftijd kinderen niks kunnen met “Waarom...?” en je daarom “Hoe komt het dat......?” veel beter kunt stellen. Ik merk thuis nog weinig verschil, ik krijg op beide vragen geen antwoord.

(8>

Goedemorgen boks met LeSage
pi_196129799
Ik stelde de waarom vraag ook wel eens maar daar kwam ook niks of niks zinnigs op. Ik zou het ook even bespreken PKM als ze aan dat antwoord consequentie hangen.

Ik heb ook een kleine plasergernis op het kdv, hij mag blijkbaar alleen naar de wc als ie moet maar plast dan over z’n kleren heen omdat ie z’n piemeltje niet naar beneden duwt. Na 4x natte kleren in 1 week zeiden ze dat ze hem niet meer alleen naar de wc laten gaan. Deze week ging het daar weer op mis. Ze bezorgen zichzelf er ook extra werk mee met telkens omkleden :')

Ik zou me echt opvreten na dat gesprek vrijdag Aapie, succes daarmee deze week!

En ook vervelend van Juul, kdv en poep. Ook nog maar een keer bespreken denk ik.
pi_196129845
De ‘waarom-vraag’ werkt ook bij volwassenen vaak niet ;) er zit vaak al een oordeel in het woord waarom waardoor mensen in de verdediging schieten.
Ik betrap me er zelf ook heus wel op bij Sofie. Maar eigenlijk komt er nooit een zinnig antwoord.
‘Waarom schop je de hond?’ Vragend koppie staart me aan. ‘Zag ik jou de hond schoppen?’ Antwoord ‘hond koek pakken, mag niet!’. Blijkbaar voelt Sofie dan wel meer ruimte om te vertellen. Uiteraard heb ik haar duidelijk uitgelegd dat ze de hond niet mag schoppen }:|

Sinds woensdag slaat Sofie het middagslaapje over. En *O* ze slaapt ‘s avonds binnen een kwartier! Zo blij mee, ze valt nog steeds altijd in slaap terwijl er iemand naast haar zit. Een kwartier vind ik prima, 1.5 uur vond ik toch wel echt te lang worden.
Nu hopen dat deze nieuwe fase nog een poos duurt :P
pi_196129994
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 20:56 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik vind de hele “waarom”-vraag maar raar in deze...
Ja ik ook, alsof een kind nog terug kan halen wat hij dacht (of waarschijnlijk juist niet dacht) op het moment dat het gebeurde.. vind het inderdaad maar verwijtend klinken, inderdaad omdat het doorgaans echt niet expres of bewust gebeurt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196130121
Op elke poging tot 'waarom deed je x?'-vraag haalt Günther z'n schouders op en zegt 'omdat ik x deed'. Helder. :')
Tot dusver dus zinloos :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_196130562
Mijn 5-jarige zijn eerste reactie op waarom is tegenwoordig 'daarom!'
pi_196130804
Simon antwoordt altijd op de waarom-vraag (bv. waarom wil je geen xxxxx?) "omdat ik dat niet wil, daarom wil ik dat niet"

PKM, ik vind het ook een rare waarom-vraag. Op die leeftijd moeten kinderen toch nog helemaal leren om de plas-aandrang te voelen en dan daar een actie aan te verbinden (naar de wc gaan). Soms komt de plas sneller dan verwacht, dat kan gebeuren, dat hoort bij het leerproces. Je zou toch verwachten dat ze dat bij de psz ook wel snappen.

Aapie, hopelijk heb je maandag snel duidelijkheid over de zorgen van de kdv. Ik zou geen rustig weekend hebben als het op deze manier gecommuniceerd was.
pi_196130881
Een paar jaar geleden heb ik op een studiedag geleerd dat een 'hoe-vraag' minder verwijtend over komt dan een 'waarom-vraag'. Dat eerste is meer open ofzo, in dat tweede horen mensen toch onbewust vaak een verwijt. Bij T. werkt het enigszins, vanochtend kreeg ik op de vraag hoe het kwam dat ie al twee plasjes niet in het potje had gedaan (hij is eigenlijk goed plaszindelijk) de reactie dat ie niet aan het opletten was en de plasjes te snel kwamen. Maar goed, weet natuurlijk niet wat je geantwoord had als ik had gevraagd waarom ie niet op het potje had geplast.
  zondag 8 november 2020 @ 10:44:54 #157
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196131153
Begrepen peuters maar dat ze niet zoveel waarom-vragen moesten stellen :{w .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 8 november 2020 @ 10:49:14 #158
269689 crew  Viv
pi_196131224
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 10:22 schreef Gogo83 het volgende:
Een paar jaar geleden heb ik op een studiedag geleerd dat een 'hoe-vraag' minder verwijtend over komt dan een 'waarom-vraag'. Dat eerste is meer open ofzo, in dat tweede horen mensen toch onbewust vaak een verwijt.
Los van de keuze voor waarom of hoe, zit het verwijt bij de psz van @PKM vooral in het vervolg: "Als je het zo leuk vindt om in je broek te plassen, dan moet je ook maar zelf je broek uittrekken". :X

Het verbaast me dat een psz op zo'n negatieve manier omgaat met proberen zindelijk te worden. Doet me denken aan de straffen op school van vroeger, bijvoorbeeld ezelsoren moeten dragen als je niet goed luisterde:
pi_196131488
Onze oudste van 7 zegt nog steeds als we vragen waarom zij iets deed, als antwoord omdat het niet mag :+

Ik vind het heel fijn om hier te lezen dat het niet aan ons ligt dat het gekke communicatie is op deze manier.
En idd, zal blij zijn als het morgen is, we zijn er meer mee bezig als dat we eigenlijk zouden willen...
pi_196132049
quote:
3s.gif Op zondag 8 november 2020 02:57 schreef PKM het volgende:
@:FlyingFish de waarom vraag vind ik niet erg, die stel ik zelf ook vaak zat.

Wat ik vervelend vind is dat ze hem zeggen dat als hij het leuk vindt, hij dan ook maar zelf zijn broek uit moet trekken. Ik zie dat toch als een soort straf voor iets waar hij waarschijnlijk niets aan kon doen. Hij gaat namelijk, voor zover ik weet, wel steeds braaf mee om te plassen.

[knip]
Sowieso wil ik even horen hoe ze het doen, daar is nou eigenlijk niet de tijd voor met ophalen. Ik heb nog wel meer vragen en ongetwijfeld hebben zij ook nog wel wat te vertellen want volgens mij hebben ze werk zat aan hem. ;)
Overleg kan sowieso nooit kwaad, zeker als het je dwars zit. Ik merk hier ook dat de overdracht sinds Corona erg beperkt is, vooral in de net wel/niet zindelijk fase is dat lastig idd.

Hier moeten ze overigens ook altijd zelf hun natte kleding uit doen als het mis is gegaan (maar ook als het niet mis is gegaan. Het enige dat ik nog bij ze uittrek zijn nachtluiers waarin gepoept is). En misschien wordt dit wel helemaal niet als straf gezien, dat is ook afhankelijk van hoe ze het benoemen.

BelleFleur, dat broek natplassen op de wc heeft mijn kleuter ook nog een tijd gehad. Erg vervelend idd.

Sterkte LeSage! Je krijgt er gelukkig zoveel voor terug... Een extra lange zondag bijvoorbeeld! :P
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_196132458
Dat je peuter tegen je zegt:

Mama, je moet niet zoveel eten, dan word je dik en dan zeg je BOEM en dan ben je kapot :+ :7 _O- *)
pi_196147446
Nou het hoge woord is eruit hoor!
Ze willen graag in gesprek over de hygiene van de jongens.
Ja sorry, soms zijn ze al zo zwart als een tor als ik ze daar aflever. Nog voor we op de fiets zitten duiken ze allebei de tuin door, met zwarte handjes als gevold.

Ook de soms rode billen van Jeremy komen morgen aan bod in het persoonlijke gesprek. Daar kunnen we weinig mee, want zalfjes enzo werken juist averechts, al zijn zij een andere mening toebedeeld.

Gelijk aangegeven dat we een rot weekend hebben gehad door de mededeling dat ze het moeilijk vind, het is voor haar voor het eerst dat ze zo'n gesprek moet voeren. We hebben al aangegeven van joh zeg dat dan gelijk, we bijten niet hoor. Nu dachten we aan hele erge dingen en konden er niks mee.

Morgen om half 9 op de vestiging in gesprek.
pi_196147600
quote:
6s.gif Op maandag 9 november 2020 10:32 schreef aapieannie het volgende:
Nou het hoge woord is eruit hoor!
Ze willen graag in gesprek over de hygiene van de jongens.
Ja sorry, soms zijn ze al zo zwart als een tor als ik ze daar aflever. Nog voor we op de fiets zitten duiken ze allebei de tuin door, met zwarte handjes als gevold.

Ook de soms rode billen van Jeremy komen morgen aan bod in het persoonlijke gesprek. Daar kunnen we weinig mee, want zalfjes enzo werken juist averechts, al zijn zij een andere mening toebedeeld.

Gelijk aangegeven dat we een rot weekend hebben gehad door de mededeling dat ze het moeilijk vind, het is voor haar voor het eerst dat ze zo'n gesprek moet voeren. We hebben al aangegeven van joh zeg dat dan gelijk, we bijten niet hoor. Nu dachten we aan hele erge dingen en konden er niks mee.

Morgen om half 9 op de vestiging in gesprek.
Ik vind het als nog nergens op slaan. Kinderen zijn nou eenmaal zo, al trek je ze 5 minuten van te voren schone kleren aan, krijgen ze het als nog voor elkaar om het vies te maken. :s)
pi_196147880
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 10:44 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Ik vind het als nog nergens op slaan. Kinderen zijn nou eenmaal zo, al trek je ze 5 minuten van te voren schone kleren aan, krijgen ze het als nog voor elkaar om het vies te maken. :s)
Dat ook... maar we gaan wel even om te horen wat ze dan precies vinden.. ik ben altijd alleen doordeweeks als ze naar bed gaan. Dan ben ik al blij als er gegeten is, ze hun tanden hebben gepoetst en een schone pyjama aan hebben zegmaar :+
Wassen doe ik met een washand, en douchen in het weekend. Ik vind het wel best.
pi_196147965
quote:
6s.gif Op maandag 9 november 2020 11:01 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Dat ook... maar we gaan wel even om te horen wat ze dan precies vinden.. ik ben altijd alleen doordeweeks als ze naar bed gaan. Dan ben ik al blij als er gegeten is, ze hun tanden hebben gepoetst en een schone pyjama aan hebben zegmaar :+
Wassen doe ik met een washand, en douchen in het weekend. Ik vind het wel best.
Douchen hoeft ook echt niet elke dag hoor :')
pi_196147988
Het is wel iets waar ze op ‘moeten’ letten. Of het kind in schone kleding komt, niet dagen achter elkaar hetzelfde aan heeft, of de algehele verzorging goed is, of ze geen verwondingen hebben.
Maar idd, het blijven kinderen. En kinderen horen lekker te kunnen spelen in de tuin e.d.
Fijn in ieder geval dat het hoge woord eruit is!
Protège moi de mes désirs.
pi_196148059
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 11:07 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Douchen hoeft ook echt niet elke dag hoor :')
Nee haha, dat doen we zelf ook niet..

quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 11:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Het is wel iets waar ze op ‘moeten’ letten. Of het kind in schone kleding komt, niet dagen achter elkaar hetzelfde aan heeft, of de algehele verzorging goed is, of ze geen verwondingen hebben.
Maar idd, het blijven kinderen. En kinderen horen lekker te kunnen spelen in de tuin e.d.
Fijn in ieder geval dat het hoge woord eruit is!
Dat begrijp ik ook, maar dan zou het in dit geval gaan om de algehele verzorging. Ze gaan nl maar 1 keer in de week. Ze hebben wel vaak daar dezelfde kleren aan, maar dat is omdat ik het lekkere speelkleding vind.
Ik ga het wel horen morgen.
pi_196148138
Juul moet juist in bad na een KDV dag _O-
B gaat ook vrijwel elke dag maar die zweet ook echt dus dat is nodig zeg maar.

Maar wat een gedoe joh aapie, ben benieuwd hoe ze het gesprek gaan aanpakken.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 9 november 2020 @ 11:19:50 #169
269689 crew  Viv
pi_196148193
@aapieannie In ieder geval fijn dat het om zoiets gaat, en er geen zorgen zijn om de ontwikkeling of zo. :) Hopelijk pakken ze het een volgende keer handiger aan.
pi_196149882
Nou daar ben je mooi klaar mee @aapieannie . Persoonlijk vind ik trouwens wel dat 1 keer in de week douchen te weinig is. Mijn neefje heeft dat ook en die vond ik als baby echt stinken en zijn haartjes (hij is nu zes) zijn muf.
Zouden die rode billetjes minder kunnen worden met vaker douchen?

Iedereen gaat natuurlijk ook anders om met hygiëne, ik was Banaan zijn handen bijvoorbeeld niet vaak genoeg. Hij heeft ze dan toch al in zijn mond gehad en zijn bacteriën hebben we al wel gedeeld. ;)

Ik ben zelf juist helemaal gerustgesteld na een telefoontje.
Ze gaan heel vaak met hem naar de wc, maar soms weigert hij omdat hij te druk is met spelen en doet het dan een minuut later. Hij vindt het niet erg om in zijn natte broek te lopen en werkt dan niet mee met omkleden, ook niet als hij er iets langer in loopt en zelf uittrekken vindt hij ook prima.
Ze stelde voor om nou een wekker te gaan zetten, kijken of dat werkt.

Hij had het weleens over straf, dat woord gebruiken wij hier nooit. Zij blijkbaar ook niet, komt waarschijnlijk van de andere kinderen. Er is wel een time-out plek, waar hij nooit langer dan een minuutje zit voordat hij weer leuk meedoet. Meestal is een waarschuwing dat hij drie seconden heeft om mee te werken wel genoeg.

Ze kijken er inderdaad weleens televisie, binnen thema of iets leuks net voordat ze de jassen aantrekken. Ze was wel wat verbaasd dat hij Paw Patrol er zo duidelijk uit pikte, want dat kijken ze niet vaak. Ik zei al dat ik ook verbaasd was dat hij van iets wat we nooit aanzetten ineens allemaal namen wist. *)

Ook fijn om te horen dat ze hem lief vinden, grenzen opzoekt en dat hij graag meehelpt, dan is hij er in ieder geval zichzelf. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_196150100
Ieder zn ding natuurlijk hoevaak je je kind doucht. Hier douchen ze ook vaker maar dat komt omdat N. heel dik/veel krullend haar heeft en dat snel zweet op haar hoofd.. maar als dat niet zo is dan is wassen met een washand al heel snel voldoende denk ik. :)
pi_196150214
Het ligt ook aan je kinderen lijkt mij, B en Juul vinden badderen/douchen heerlijk. Wijzelf ook, ik douche minstens 1x per dag, zo fijn.
Maar alleen washandje is qua hygiene de meeste dagen al goed lijkt me.

En ja ik weet dat elke dag douchen niet goed is voor je huid, maar ik blijf het zelf toch doen :)
pi_196150488
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:10 schreef exode het volgende:
Het ligt ook aan je kinderen lijkt mij, B en Juul vinden badderen/douchen heerlijk. Wijzelf ook, ik douche minstens 1x per dag, zo fijn.
Maar alleen washandje is qua hygiene de meeste dagen al goed lijkt me.

En ja ik weet dat elke dag douchen niet goed is voor je huid, maar ik blijf het zelf toch doen :)
Daar noem je wat ja, Banaan doucht elke dag juist en ben me er wel van bewust dat dat minder goed is voor de huid. Afgelopen winter deden we dagelijks bad en had hij ook een droge huid die we extra moesten smeren.

Ik kan me ook heel goed voorstellen, helemaal nu we zelf een tweede kindje hebben, dat je het badritueel overslaat als je dat in je eentje met een tweeling doen moet. Ik hoop dat je dat morgen ook over kunt brengen aan de leidster @aapieannie . :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_196150608
Maakt het weinig uit of ze de avond ervoor onder de douche zijn geweest of niet, even buiten en ze zijn weer smerig. Helemaal nu in de herfst.

Hier ook genoeg dagen dat er alleen met een doekje wordt gewassen en L draagt naar de psz ook altijd dezelfde soort kleding, alleen shirt/trui is anders.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 09-11-2020 13:48:47 ]
pi_196150743
@PKM met 1 keer bedoelde ik dat ze 1 keer per week naar de opvang gaan. Jeremy vind douchen en badderen ook echt vreselijk, wat maakt dat ik er zelf ook wel tegen op zie.
Al met vriend besproken hoe we daar een beetje meer ritme in gaan vinden. Hij is in de avond niet thuis, maar in de ochtend wel. Dus even kijken of het haalbaar is als ze dan in de ochtend onder de douche gaan en dan savonds met de washand..

Net zo iets als nagels knippen. Dat doe ik 1 keer per week na het avondeten. En toch hebben ze idioot vaak van die zwarte randen onder die ini mini nageltjes...

Fijn dat je gerust gesteld bent door het telefoontje!
pi_196150794
Nou, Günther staat het liefst anderhalf uur per keer onder de douche en vindt het zalig, gaat zo'n beetje om de dag met mij of mijn echtgenoot mee eronder, maar dat zegt nog niks over hoe -ie erbij zit op de speelzaal..
Want mijnes is inderdaad ook uitstekend in staat om brandschoon het huis te verlaten en in de paar honderd meter tussen onze voordeur en de peuterspeelzaal knettersmerig te worden :Y :') En inderdaad altijd de meest verlepte kleren aan omdat -ie toch drie van de vier keer bedekt onder viltstift, verf en lijm bij de PSZ vandaan komt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_196150827
Mijn kinderen gaan eigenlijk (tenzij ze echt heel erg vies zijn of in hun broek geplast hebben oid) niet vaker dan 1x per week onder de douche. 's morgens even een washandje over gezicht en billen en klaar. Haren wassen doen we eigenlijk helemaal nooit, en de haren zien er prima uit, en de kinderen stinken ook niet...

/team vieslap.
pi_196150872
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 13:42 schreef minilot het volgende:
Nou, Günther staat het liefst anderhalf uur per keer onder de douche en vindt het zalig, gaat zo'n beetje om de dag met mij of mijn echtgenoot mee eronder, maar dat zegt nog niks over hoe -ie erbij zit op de speelzaal..
Want mijnes is inderdaad ook uitstekend in staat om brandschoon het huis te verlaten en in de paar honderd meter tussen onze voordeur en de peuterspeelzaal knettersmerig te worden :Y :') En inderdaad altijd de meest verlepte kleren aan omdat -ie toch drie van de vier keer bedekt onder viltstift, verf en lijm bij de PSZ vandaan komt.
Haha ja bijzonder toch hoe het met die kleintjes werkt...

Ze hebben vaak gewoon dezelfde donkere spijkerbroek aan, ik doe ze echt niet hun lichte broeken aan als ze daarheen gaan haha.
Maar je gaat jezelf wel afvragen of wij dat twee van die smeerkezen hebben, of dat ze daar niet zoveel gewend zijn. Het is een vrij jonge bezetting qua personeel.
En hartje gooi, de meeste kinderen lopen op hun mooiste suede schoenen. Terwijl die van ons het liefst op hun rubber laarzen rondbanjeren :+
pi_196150910
We zijn as we speak in de speetuin en U. ligt te rollen in het zand. Ben blij dat hij iedere dag in bad gaat. :P Hij komt er het liefst ook niet uit, als het aan hem ligt.
Protège moi de mes désirs.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 9 november 2020 @ 14:13:38 #180
74056 crew  ToT
pi_196151282
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:17 schreef exode het volgende:
Juul moet juist in bad na een KDV dag _O-
B gaat ook vrijwel elke dag maar die zweet ook echt dus dat is nodig zeg maar.

Maar wat een gedoe joh aapie, ben benieuwd hoe ze het gesprek gaan aanpakken.
Same here met Mini-ToT; die komt altijd vol zand terug! :')
Maar normaal gaat hij ook maar 1x per week in bad; lijkt me niet goed voro de huid en de weerstand, elke keer zo afschrobben.
Daarbij heeft hij een gruwelijke hekel aan badderen, met name als zijn haren gewassen worden.
pi_196151621
Hier ook regelmatig maar 1x per week in de douche, zeker Mijm. S. gaat wel ooit vaker, maar die kan zichzelf inmiddels ook afdrogen en aankleden.
Mijm de afgelopen dagen ook een paar keer, want toen was hij steeds doorgelekt en met een nachtluier is dat qua geur niet echt lekker :')

Verder zie ik regelmatig bij de schoolpoort nog een veeg chocopasta zitten, of er zit al een vlek op een shirt. Helaas, ik kleed hem voor 8 uur geen 2 keer aan.

Mijm was vanmorgen een half uurtje op de opvang, met versche waterpokken (hoera! Daar zijn we straks vanaf), maar moest na een uur naar huis wegens koorts.
Helaas is Mijm een verschrikkelijke zieke. Broerlief ligt lekker op de bank, is rustig. Mijm breekt de tent als gewoonlijk af, maar is wel heel prikkelbaar. Weekje doorbikkelen dus :X
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196152354
B kan zelf douchen en afdrogen dus die is zo klaar altijd. Op woensdag doucht hij zelfs 2 keer want zwemles (ze moeten thuis douchen voor zwemles en daarna meurt ie een uur in de wind naar chloor dus thuis er ook weer onder). Juul is stapelgek op in bad gaan dus voor haar is het meer in water spelen dan schoonworden an sich. Haren wassen doen we bij Juul 1 a 2 keer per week, dat vindt ze echt niet leuk dus dat beperken we wel zoveel mogelijk.

B heeft een erg moeilijke huid, maar zijn huid wordt gelukkig niet droog van al het douchen. Mijnheer poetst ook zijn tanden onder de douche overigens.

Wij maken eigenlijk amper onderscheid tussen KDV en thuiskleding, alleen voor feestjes of bijzondere dingen krijgt Juul wat specialers aan zeg maar. Andere dagen is het legging of spijkerbroek met trui/shirt/longsleeve etc. Schoenen kiest ze zelf, ze heeft geen schoenen die niet vies mogen worden. Eigenlijk is alles gewoon speelkleding >:)
pi_196153100
Casper gaat ook dagelijks in bad (ik was de haren niet dagelijks) omdat het een soort avondritueel is geworden en hij vindt badderen heerlijk. Zelf douche ik dan ook (open douche pal naast het bad, hij komt meestal aan de badrand kletsen :')). Maar dit is met 1 kind ook prima te doen, snap dat het met meerdere kinderen lastig is. Ik heb ook niet echt oude of speelkleren speciaal voor de opvang, ik trek ‘m aan wat ik leuk vind. Maar hij komt ook nooit echt onder de verf ofzo thuis (wel vaak met een kilo zand :')) en wat ie aanheeft mag ook wel vies worden. Meestal gaat het er wel uit en zo niet dan niet en is het jammer.
pi_196154641
Hier gaan ze in de winter ook vaak maar 1x in de week in de douche. In de zomer bij heet weer soms wel elke dag. Vooral Willem heeft heel veel haar en dat gaat echt stinken als je gezweet hebt :')
pi_196155001
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:30 schreef Adrian4 het volgende:
Hier gaan ze in de winter ook vaak maar 1x in de week in de douche. In de zomer bij heet weer soms wel elke dag. Vooral Willem heeft heel veel haar en dat gaat echt stinken als je gezweet hebt :')
In de zomer hebben de jongens (en wijzelf trouwens ook) iedere dag in het opzetzwembad gelegen, en daarna ook vaak nog douchen. Dus dan inderdaad vaker :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196155646
In de zomer gingen ze hier ook bijna elke dag. Sinds september is vriend zijn rooster veranderd, en is vaak pas thuis als de kinderen al in bed liggen.
pi_196156367
Waarom zit jij op dat kussen waar Kees (kat) altijd op ligt?
Waarom doet die mevrouw haar huis niet in de carwash? (ze waste haar ramen)

Wat kan die taalontwikkeling soms hard gaan. :o
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_196156503
Ik en mijn lief douchen dagelijks (allebei een makkelijke huid, nooit droog), Günther dus om de dag, en om en om met mij en mijn echtgenoot. Het kost me nauwelijks tijd: hij speelt op de vloer van de douchecabine met bakjes en lege shampooflessen terwijl ik me was, dan even zijn haar wassen met kindershampoo (kost nog geen minuut en is nooit drama en ik hou van de geur en het gevoel van frisgewassen haar), z'n lijf wast hij zelf met een washandje met douchegel (eens in de zoveel tijd doen we het even extra grondig zelf) en ik stap vervolgens de douche uit om ongestoord af te drogen, aan te kleden en op te tutten terwijl -ie verder speelt met de douchekop en het washandje en weet ik wat -ie er allemaal uitspookt :) Als ik helemaal klaar ben pluk ik 'm onder de douche vandaan, hij droogt de grote stukken zelf af en daarna doe ik z'n kiertjes en gaatjes :7 Dotje Zwitsalolie over de ledematen heen omdat -ie dat zo lekker vindt en haar even snel droog föhnen als het koud weer is en we vlug naar buiten gaan. Het voelt nooit als een opgave ofzo: zelf douchen we toch ook en Günther meteen meenemen kost hoogstens een paar minuten extra.

We hebben trouwens wel een bad, maar die is alleen voor speciale gelegenheden: tegen de tijd dat zo'n bad eenmaal gevuld heb ik samen met mijn peuter al drie keer gedouched :)

[ Bericht 2% gewijzigd door minilot op 09-11-2020 19:14:46 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_196156684
Awww, beterschap voor Mijm! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_196156966
Hier gaat kaptein minstens twee keer in de week onder de douche, soms alleen, soms met een van ons (of met ons allebei :+ ) leve de inloopdouche :P. Zn haren wassen we een keer in de week, hij heeft geen grote dikke bos :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196157500
De grote dikke halflange bos is afgelopen weekend weer op koters verzoek gekortwiekt door de kapper, snif!

Hier de dag erna met vers maar verwaaid kapsel op Dordrechtse kade, bootjes kijken :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De rest van jullie nog recente peuterfoto's? *O* O+
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 9 november 2020 @ 19:50:54 #192
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196157523
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 19:06 schreef minilot het volgende:
We hebben trouwens wel een bad, maar die is alleen voor speciale gelegenheden: tegen de tijd dat zo'n bad eenmaal gevuld heb ik samen met mijn peuter al drie keer gedouched :)
Bad hoeft voor een peuter niet helemaal vol he, een bodempje is vaak al voldoende voor een boel lol.
KuikenGuppy
pi_196157555
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 19:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Bad hoeft voor een peuter niet helemaal vol he, een bodempje is vaak al voldoende voor een boel lol.
Ik zal het eens proberen! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_196157909
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 19:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Bad hoeft voor een peuter niet helemaal vol he, een bodempje is vaak al voldoende voor een boel lol.
Dit, ze hebben ook van die tekenkrijtjes dat vind N echt super leuk! Of een simpele maatbeker, kan ze zich zelf uren vermaken als het aan haar ligt. :D
pi_196157913
#teamvies

Hier gaan ze twee keer per week in bad, waarvan ca 1x per maand discobad. Ze gaan heel graag, maar het is zo’n gedoe met drie kinderen. Echt lopende band werk lijkt het wel, zeker toen ze nog klein waren. Nu is het vooral strijd om ze eruit te halen. Onder de douche is dat al helemaal drama, Drie kinderen tegelijk onder de douche (+ 1 volwassene) die dan in een hoekje kruipen als er iemand uit moet is geen aanrader :D Ik begrijp soms niet waar ouders de tijd vandaan halen om dit elke dag te doen. Wij eten tussen 17:45-18:45, dan in bad, 19:00 uur de laatste eruit maar dan moeten er nog haren gekamd, tanden gepoetst, boekjes gelezen etc. Voor 19:30 liggen ze er dan nooit in, en dat is als ze meewerken...

En naar de opvang krijgen ze ook juist oude kleding aan. Ik heb ze regelmatig terug gekregen met vlekken die er niet meer uit gingen. Daar gebruiken we dus de stapel kleding die ik niet mooi vind voor, en soms is dat een maand lang dezelfde kleding (wel gewassen tussendoor uiteraard :P)

Ik ben wel benieuwd waar ze op doelen aapie, maar gelukkig is het niet echt iets ernstigs.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_196157948
Tot wanneer sliepen jullie peuters overdag? Hier vertikt N het nu al 2 dagen en ik baal er echt van, ik slaap slecht door haar broertje en alles wordt op mij geschoven.. kortom ben weer uitgeteld ;(
  maandag 9 november 2020 @ 20:12:37 #197
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196158105
Douchen/bad hier iedere avond met vriend en heeeeel soms met mij.
En soms een tweede keer in de ochtend als we weggaan en ik vind dat hij super schoon moet zijn :P

Haren wassen doen we eigenlijk nooit, meestal is de wax wel uit zijn haar aan het einde van de dag en de volgende dag gaat het er toch weer in :D
pi_196158299
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 20:06 schreef BellaaElisa het volgende:
Tot wanneer sliepen jullie peuters overdag? Hier vertikt N het nu al 2 dagen en ik baal er echt van, ik slaap slecht door haar broertje en alles wordt op mij geschoven.. kortom ben weer uitgeteld ;(
Bij ons was met drie het slaapje er wel helemaal uit, daarvoor al af en toe niet meer.

Al slaapt ie wel nog in de auto na een drukke middag en heel soms even op de bank O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 9 november 2020 @ 20:20:58 #199
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196158314
Wij hebben even geen bad. Ja, een opblaasbad, maar die zet ik maar soms neer.
De kinderen douchen hier omstebeurt. Eerst deden we dat met een timer, dan mochten ze douchen tot het alarm ging en dan mocht de volgende er onder. Tegenwoordig gaan ze er onder uit als mijn man of ik zegt dat het tijd is om er onderuit te komen.
Overigens is vandaag mijn laatste dag met peuter, morgen is mijn jongste kind een kleuter O+.
KuikenGuppy
pi_196158426
Wat wordt er veel en vaak gebadderd en gedoucht met jullie peuters! :o Hier gemiddeld 2x denk ik, wisselend met wie. Maar douchen is eng en bad is altijd gedoe dus dat speelt ook wel mee. ;)

@BellaaElisa, Er werd hier vanaf anderhalf al af en aan dutjes geslipt, maar nooit met groot succes. Ergens tussen twee en tweeënhalf gingen ze er helemaal af, behalve op de opvang. Ik vond het altijd wel heel lekker, maar nu mis ik de rust wel met regelmaat. Ik denk dat dat straks met nummer 2 erbij helemaal zo is. :X
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 9 november 2020 @ 20:26:32 #201
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196158439
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 20:06 schreef BellaaElisa het volgende:
Tot wanneer sliepen jullie peuters overdag? Hier vertikt N het nu al 2 dagen en ik baal er echt van, ik slaap slecht door haar broertje en alles wordt op mij geschoven.. kortom ben weer uitgeteld ;(
Al een tijd niet meer. Geen idee wanneer precies, maar hij slaapt dan ook iedere dag uit.
Hij is meestal rond 10 wakker de laatste tijd en dan leg ik hem smiddags niet weer op bed :P dan doen we nooit meer iets.

Zal wel wat worden als meneer in januari vroeg op moet voor de psz :')
pi_196158800
M is nog geen peuter, maar ik wilde hier wel even op reageren. Toen ze een baby was deed ik haar dagelijks in bad, maar daar reageerde haar huidje niet goed op (gevoelig/ eczeem). Advies van de dokter was dan ook zo min mogelijk in bad en zo weinig mogelijk shampoo/ douchegel.

Ze gaat nu 1x onder de douche en 1x in bad per week. Ik zou best wel pissed zijn als de opvang dan zou zeuren over hoe vaak ze in bad gaat.

Maar goed, verder vind ik het leuk om haar leuke kleren aan te doen en maak geen onderscheid tussen opvang en thuiskleding. En smeer haar haartjes/ kleding elke ochtend in met zwitsal goedemorgen lotion.

Aan de ene kant natuurlijk wel goed dat ze het in de gaten houden, maar als je dan onterecht zo'n gesprek krijgt lijkt het me wel vervelend.
pi_196159020
Alvast gefeliciteerd @Burdie . *O*

Beterschap voor Mijm en sterkte voor jou @LeSage .

@BellaaElisa met 2,5 jaar ongeveer denk ik. Hij slaapt nou meestal niet meer tussen de middag. Het lukt namelijk niet meer als hij heeft "uitgeslapen" tot 6:30. ;(

Ik doe Banaan ook naar de peuterspeelzaal als hij eetvlekken heeft. Anders zou ik hem pas na het ontbijt kunnen aankleden (en knoeit hij zijn pyjama onder).
Hij gaat juist wel in zijn leukste kleertjes maar ze lijken ook niet buiten te spelen ofzo en er zijn geen knutselvlekken.
Als het om verzorging gaat vraag ik me ook weleens af of het oké is dat hij altijd duo penotti op brood en fristi mee krijgt. :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Banaan is een heel trotse grote broer, hier met verse chocoladevlek. Hij vindt het nog lastig om de aandacht en melk te delen maar er lijkt verbetering in te zitten.

Hij is wel behoorlijk hyper en zit hoog in zijn emotie. Wel in een vrolijke versie maar als hij op deze manier eens een slechte dag heeft dan houd ik mijn hart vast. :{

Hij slaapt sinds de bevalling trouwens in zijn eigen kamer, naast papa. Dat Banaan dit doet is onverwacht maar mijn man vindt het ook fijn. :D
Die zei vandaag zelfs hoe fijn het eigenlijk is om hem in slaap te knuffelen en praten en dat ik bof dat ik het bijna drie jaar kon doen.
Ben ook nog steeds jaloers dat hij het nu doen mag maar wel blij dat ze allebei rustig slapen. :)

[ Bericht 8% gewijzigd door PKM op 09-11-2020 21:01:05 ]
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_196159426
Hier gemiddeld 2-3x per week onder de douche (bad hebben we niet). In de zomer met echt heet weer wel dagelijks, maar dat was meer om het zweet eraf te spoelen :+

Inderdaad erg onhandig en onprofessioneel hoe ze dat gesprek ingeleid hebben zeg :X
Verder goed dat ze e.e.a. dus in de gaten proberen te houden, maar het lijkt me alsnog vervelend als zoiets aangekaart wordt :*

Burdie alvast gefeliciteerd dan! *G*

Middagdutjes: hier nog bijna elke dag gelukkig (over 3 weken wordt ie 3). Ik ben me alvast mentaal aan het voorbereiden als dat tijdperk voorbij is :+
Al lijkt het me ook weer heerlijk om gewoon geen rekening meer te hoeven houden met dutjes :)

Psz is hier echt nog steeds een grote hit, vanaf dag 1 al O+
Hij is zo enthousiast dat hij al een paar keer het schoolplein op gerend is nog voordat ik een knuffel kreeg. Gelukkig rent ie net zo hard het schoolplein af als ik 'm weer op kom halen ;)

Sinds een week is Pitbull alleen wel boos op me ("zo boos als ik kan, mama! :( ") en vertelt tegen iedereen dat ik 'zijn muren kapot maak' _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Binnenkort gaat hij over naar het peuter bed van z'n grote zus ("dan gaat ik jouw bed pikken!"); ben heel benieuwd hoe dat gaat. Ook omdat we dan 1-2 weken met z'n vieren op zolder gaan bivakkeren :X
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196159745
Leuke foto’s van Günther en Banaan met z’n zusje O+

Middagdutje was er hier voor 2,5 jaar al af, nu vaak nog wel in de auto wanneer ik na 14:00 nog ergens naartoe rij. Ik dacht dat ik het meer zou missen maar het is ook heel fijn om niet meer zo te hoeven plannen i.v.m. een middagslaapje. En als ik wel een dag moe ben heeft ie wat meer schermtijd :P

Hier 2 plaatjes van een heel zonnig afgelopen weekend O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 9 november 2020 @ 21:39:25 #206
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196160097
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:42 schreef CaVaBien het volgende:

Ik zou best wel pissed zijn als de opvang dan zou zeuren over hoe vaak ze in bad gaat.

Ik weet nog van stage dat dat niet gaat over hoevaak een kind in bad gaat, met een chocovlek aankomt of over niet geknipte nagels (wat ik overigens nog nooit heb gedaan :D ) en stink haren.

Maar alleen over slechte verzorging wat betreft gebit en luiergedeelte. En dat kunnen ze dan wel weer in combinatie met vieze kleding oid aankaarten, maar alleen an sich zal dat niet snel gebeuren. Ik denk dat ze de rode billen als aanleiding nemen en als je hier dan totaal anders instaat wat betreft zalfjes en smeersels als de opvang is dat heel lastig.
pi_196160217
Wat een leuke peuters komen er voorbij!

Hier dan ook even het dolle duo



pi_196160344
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 21:39 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik weet nog van stage dat dat niet gaat over hoevaak een kind in bad gaat, met een chocovlek aankomt of over niet geknipte nagels (wat ik overigens nog nooit heb gedaan :D ) en stink haren.

Maar alleen over slechte verzorging wat betreft gebit en luiergedeelte. En dat kunnen ze dan wel weer in combinatie met vieze kleding oid aankaarten, maar alleen an sich zal dat niet snel gebeuren. Ik denk dat ze de rode billen als aanleiding nemen en als je hier dan totaal anders instaat wat betreft zalfjes en smeersels als de opvang is dat heel lastig.
Nouja, het is ook gewoon een beetje raar. Ze belde ons de tweede opvangdag of we dat wisten dat Jeremy zulke rode billen heeft en of we niet even naar de dokter moesten. Daar ging het al fout, want in de overdracht in de ochtend verteld dat hij heel erg luieruitslag had omdat zijn kiezen doorkwamen, we er dinsdag mee bij de dokter waren geweest en er eigen luiers en doekjes in zijn tas zitten. Aangegeven geen sudo erop te doen.
Oh dat hadden we niet zo begrepen was het antwoord. En daarbij de mededeling dat ze er ook geen sudo op zouden doen want dat mogen ze niet gebruiken.

Als je dan voor het naar bed gaan de luier (van de opvang, dus niet de eigen meegegeven) van je kind open doet en de billen zijn knetterrood en open en je ziet nog net een wit waasje van de sudo kijk je ook wel even raar op natuurlijk.

Ik denk dat het een en ander samen hangt, het is een enorm jong team nog. We zien het maar als leerpunt van beide partijen...
pi_196160348
Fototijd :) afgelopen weekend wandelden we een laarzenpad. Hij heeft bijna 5km :o gelopen _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 23% gewijzigd door littledrummergirl op 11-11-2020 08:25:42 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196160982
Het blijft een vreemde gang van zaken aapie!

Ik doe mee met de foto's. O vertikt het om in bed te slapen tussen de middag. Vanmorgen om 11 uur was hij al wel zo moe dat hij in de bakfiets in slaap viel:

Nadat hij een chocolade koekje geheten had:
pi_196161212
Aah slapende O.

Hier slapen ze thuis gerust van 1 tot 4 als ik ze er niet uitpluk...
Op de dagen dat ik zelf de oudste van school moet halen eten we wat vroeger een broodje. Dan gaan ze om 12 uur erin en pluk ik ze er om 2 uur weer uit.
Om 5 uur zijn ze dan wel klaar met de dag, maar met veel rekken en gek doen redden ze het tot net na het avondeten en rennen ze naar de deur als ik zeg dat ze naar bed gaan. Ze duwen elkaar nog net niet van de trap af om maar als eerste boven te zijn en dan heel wild om de tandenborstel te gaan gillen :+
pi_196164618
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 20:06 schreef BellaaElisa het volgende:
Tot wanneer sliepen jullie peuters overdag? Hier vertikt N het nu al 2 dagen en ik baal er echt van, ik slaap slecht door haar broertje en alles wordt op mij geschoven.. kortom ben weer uitgeteld ;(
Günther begon vanaf ongeveer z'n tweede verjaardag al middagdutjes over te slaan, werd al snel zo'n beetje om de dag en tegenwoordig komt het er zo één a twee keer per week nog van :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_196164632
Ooo @Burdie van harte alvast! :* O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_196164661
Nu eerst mijn koter even, hopelijk schoon :+ afgooien op de PSZ en dan zo eens de verse batch foto's hier bekijken O+ Allen alvast bedankt voor de input! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_196164846
Juul van bijjna 2,5 heeft haar middagslaapje nog hard nodig, vooral de dagen na een KDV dag. Ze slaapt 's nachts 12 uur en 's middags 2 a 2,5 uur. Bij B werden de middagslaapjes rond zijn 3e verjaardag minder weet ik nog. Aan de ene kant jammer, ook wel fijn om die 2 uur aan B te kunnen besteden zonder rondrennende peuter, maar voor uitjes wel fijner, Juul slaapt alleen in een bed, dus erop uit is best wel geregel nu.

En als je dan na 2 uur slaap eens naar boven gaat om mevrouw wakker te maken zodat ze 's avonds een beetje op tijd in slaapt valt, zie je dit zitten op de overloop. Dan vraag je je af hoe lang ze daar al zat....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 09:13:56 #216
382129 crew  Donna
pi_196164954
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 20:06 schreef BellaaElisa het volgende:
Tot wanneer sliepen jullie peuters overdag? Hier vertikt N het nu al 2 dagen en ik baal er echt van, ik slaap slecht door haar broertje en alles wordt op mij geschoven.. kortom ben weer uitgeteld ;(
G slaapt alleen op de opvang nog een uurtje. Thuis niet meer, maar ze wordt gelukkig niet chagrijnig of vervelend.
Alleen avondeten wil niet zo goed als ze moe is.
pi_196164990
Jip slaapt met 2.5 jaar nog elke dag s'middags O+ op de opvang vaak maar een uur, thuis tussen de 2 en 3 uur. Meestal pluk ik hem na 2 uur wel uit bed, anders is het savonds feest, maar soms slaap ik mee en vergeet ik dat :P
pi_196165724
Haha nou we zijn op gesprek geweest hoor!

Ze maakte zich zorgen omdat de jongens hun haren vaak plakkerig zijn.... ja euh ik doe er op opvang dagen een klodder wax in zodat hun kapsel een beetje leuk blijft zitten _O-

En dat Jeremy soms een poeplucht om zich heen heeft maar dan niet heeft gepoept. Onze koning scheetjes laten.

We hebben heel hard gelachen gelukkig, ook gezegd dat ze dit gewoon aan het eind van een dag kan vragen van goh ze hebben zulke plakkerige haren. Dan had ik gelijk kunnen zeggen dat er wax in zit...
pi_196165738
Middagslaapjes zijn hier nog hard nodig maar af en toe eentje overslaan lukt tegenwoordig wel. Dat maakt de planning wat meer flexibel al is slapen de fietskar en auto ook heerlijk dus bij een uitje wordt er alsnog een dutje gedaan.
pi_196165888
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:06 schreef aapieannie het volgende:
Haha nou we zijn op gesprek geweest hoor!

Ze maakte zich zorgen omdat de jongens hun haren vaak plakkerig zijn.... ja euh ik doe er op opvang dagen een klodder wax in zodat hun kapsel een beetje leuk blijft zitten _O-

En dat Jeremy soms een poeplucht om zich heen heeft maar dan niet heeft gepoept. Onze koning scheetjes laten.

We hebben heel hard gelachen gelukkig, ook gezegd dat ze dit gewoon aan het eind van een dag kan vragen van goh ze hebben zulke plakkerige haren. Dan had ik gelijk kunnen zeggen dat er wax in zit...
Damn :') en daar doen ze dan zo dramatisch over.... Allemaal dingen die ze zelf ook gewoon hadden constateren :{ dat een kind dat veel scheten laat dan naar poep stinkt 8)7 come on...


gelukkig niks dramatisch aan de hand, maar manman wat een ballentent :'(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196165929
Hahahahaha @aapieannie dat is echt heel grappig en toch ook weer niet. :D

Wel jammer dat ze dat niet gewoon konden vragen inderdaad.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_196165951
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:19 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Damn :') en daar doen ze dan zo dramatisch over.... Allemaal dingen die ze zelf ook gewoon hadden constateren :{ dat een kind dat veel scheten laat dan naar poep stinkt 8)7 come on...


gelukkig niks dramatisch aan de hand, maar manman wat een ballentent :'(
Ja je lacht je toch kapot..

Wat ik van de week al zei, het is een super jong team. Meiden die net een jaar klaar zijn met school. En het is ook oke verder. Goed leermoment voor hun.

Maar stiekem ben ik wel blij dat ze nu naar de peutergroep gaan, waar de enige leidster is die wat ouder is. Onze oudste heeft ook bij haar gezeten toen ze 2 was.
pi_196165996
Smeer jij gewoon wax in hun haren?! Bah ;)

Juul heeft gisteren met B samen het Sinterklaasjournaal gekeken. Het verhaal snapt ze nog niet echt, maar Sinterklaas is nu haar nieuwe held. O+ Ben benieuwd hoe ze het vindt als ze haar schoen mag zetten zaterdag en er zondagochtend ook echt wat in zit.
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 10:31:20 #224
382129 crew  Donna
pi_196166011
Ik vind het eigenlijk best wel een beetje zorgelijk dat ze niet kunnen bedenken (of gewoon simpel vragen) dat het wax is. Erg jong team prima, maar daar zitten ook hersens in toch?
Ik zou niet zo blij zijn geloof ik. }:|
pi_196166224
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:31 schreef Donna het volgende:
Ik vind het eigenlijk best wel een beetje zorgelijk dat ze niet kunnen bedenken (of gewoon simpel vragen) dat het wax is. Erg jong team prima, maar daar zitten ook hersens in toch?
Ik zou niet zo blij zijn geloof ik. }:|
Ja dit... Ze zijn vast niet de enigen die wax in hun haren hebben toch :{

Niet mijn probleem verder natuurlijk :) maar ik zou er gefrustreerd door raken. Goed dat jullie het als een leerpunt kunnen zien en erom kunnen lachen ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196166244
Wij hebben ook het Sinterklaasjournaal gekeken. De kaptein snapte de boot niet zo goed, waarom niet gewoon met de auto? Bij de beelden van cadeautjes en snoep begon hij breed te glunderen en op te noemen wat hij allemaal wel zou willen hebben (alles :') )

Hij is sowieso van mening dat je gewoon altijd alles in de winkel kunt kopen :D hij vraagt bij elke reclame (ongeacht waarover) of hij dat dan kan gaan kopen en wanneer we gaan _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196166327
Ik zou ook niet echt erom kunnen lachen, het is natuurlijk wel een "beschuldiging" dat je je kind niet goed zou verzorgen.. en kom op, gel of wax ze lopen hoop ik toch niet elke dag aan hun koppie te voelen? :? Nja fijn in iedergeval dat het niet iets is met de ontwikkeling of andere ernstige bevindingen.
pi_196166711
Aapie, jeetje wat een verhaal en gedoe om niks zeg :o Zit je daarvoor het hele weekend je af te vragen waar het om gaat.

Die foto van Banaan met zijn zusje O+ *; Zo zoet! Hoe gaat het met jou zelf PKM? :)

Die foto van Juul boven aan de trap _O-

LDG, wat is de kapitein groot geworden O+

Jagar, wat een heerlijk plaatje _O-

Twist, herkenbaar van dat boos zijn op papa of mama, hier komt het soms zomaar vanuit het niets, gister zei ze ineens; Ik ben boos op jou mama, je mag mij geen pijn doen :o Hopelijk zegt ze dat niet op de psz, anders mag ik ook op gesprek :+

Verder heb ik een heerlijk meisje, geniet enorm van haar. Het zindelijk worden schiet nog niet echt op, maar heb er vertrouwen in dat dat wel goed komt. Ze kan heerlijk driftig zijn maar ook een ongelofelijke knuffelkont. We genieten lekker van het mooie najaarsweer, we wonen dichtbij een mooi recreatiegebied en vertoeven daar zeker een paar keer per week;

Over iets meer dan 3 weken is ze al 3, ongelofelijk hoe snel dat gaat :o
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_196167097
Aapie, aansluitend bij de rest, behoorlijk slordig van het KDV, maar wel fijn dat de lucht geklaard is.

En genoten van alle peuterfoto’s O+ Ik doe er even geen, ik denk niet dat Mijm het leuk vindt om met zijn waterpokkengezichtje op het web te staan :')

Gisteravond ging ik naar bed, Mijm lag in ons bed, vriend sliep al, maar Mijm was op mij aan het wachten ( O+ ).
Toen zei hij: ‘Mama, ik hou van jou.’
Dus ik vroeg of hij ook van papa houdt: ‘Ja!’
En van S.? ‘Ja.’
‘Mooi zo,’ zei ik.
En na even stilte zei Mijm: ‘En ook van mezelf.’

Ik hoop dat hij voor altijd van zichzelf blijft houden O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196169752
Oh LeSage, wat mooi dat hij dat zo zegt O+ En beterschap voor hem! Heeft hij er veel last van?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_196171415
@rena wat een grote meid al! En alweer bijna 3, het gaat zo snel!

@LeSage wat een heerlijke uitspraak van mijm O+
pi_196172947
Oh en voor de jongens mama's (en ook meisjes eigenlijk) wax, gel en haarlak zijn goed luizenwerend. Houden die beestjes niet van, dus juist wat in die haren smeren voor een dagje KDV of PSZ is een goed idee.
Tip kreeg ik ooit en sindsdien wilt B niet eens meer naar school zonder gel in zijn haren.
pi_196173271
@aapieannie, Was dat echt alles? niet eens iets over de rode billen?
LOL :D Dan zullen ze zelf ook behoorlijk in de stress hebben gezeten om niks.

Als het dan toch over gel/wax gaat. welke gebruiken jullie?
Ik heb nu een extra strong gel, geen idee wat L er allemaal mee doet maar dat blijft max een uur goed zitten.
pi_196176289
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 20:06 schreef BellaaElisa het volgende:
Tot wanneer sliepen jullie peuters overdag? Hier vertikt N het nu al 2 dagen en ik baal er echt van, ik slaap slecht door haar broertje en alles wordt op mij geschoven.. kortom ben weer uitgeteld ;(
Ze wil hier niet meer slapen, maar kan écht nog niet zonder. Resultaat; dutjes die pas tegen 15/16 uur beginnen. Maar doen we het niet, dan stort ze helemaal in. :9
pi_196176302
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:06 schreef aapieannie het volgende:
Haha nou we zijn op gesprek geweest hoor!

Ze maakte zich zorgen omdat de jongens hun haren vaak plakkerig zijn.... ja euh ik doe er op opvang dagen een klodder wax in zodat hun kapsel een beetje leuk blijft zitten _O-

En dat Jeremy soms een poeplucht om zich heen heeft maar dan niet heeft gepoept. Onze koning scheetjes laten.

We hebben heel hard gelachen gelukkig, ook gezegd dat ze dit gewoon aan het eind van een dag kan vragen van goh ze hebben zulke plakkerige haren. Dan had ik gelijk kunnen zeggen dat er wax in zit...
Dat meen je. Jeetje, wat een gedoe dan om dit. Blij dat je er om kan lachen. :9
pi_196176341
Liefde voor de foto's!

Hier een peuter die boos was dat ik haar cadeautje naar de camera had gedraaid;





Leuk kind. O+
pi_196176471
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:38 schreef LeSage het volgende:
Aapie, aansluitend bij de rest, behoorlijk slordig van het KDV, maar wel fijn dat de lucht geklaard is.

En genoten van alle peuterfoto’s O+ Ik doe er even geen, ik denk niet dat Mijm het leuk vindt om met zijn waterpokkengezichtje op het web te staan :')

Gisteravond ging ik naar bed, Mijm lag in ons bed, vriend sliep al, maar Mijm was op mij aan het wachten ( O+ ).
Toen zei hij: ‘Mama, ik hou van jou.’
Dus ik vroeg of hij ook van papa houdt: ‘Ja!’
En van S.? ‘Ja.’
‘Mooi zo,’ zei ik.
En na even stilte zei Mijm: ‘En ook van mezelf.’

Ik hoop dat hij voor altijd van zichzelf blijft houden O+ O+
O+ O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:05 schreef exode het volgende:
Juul van bijjna 2,5 heeft haar middagslaapje nog hard nodig, vooral de dagen na een KDV dag. Ze slaapt 's nachts 12 uur en 's middags 2 a 2,5 uur. Bij B werden de middagslaapjes rond zijn 3e verjaardag minder weet ik nog. Aan de ene kant jammer, ook wel fijn om die 2 uur aan B te kunnen besteden zonder rondrennende peuter, maar voor uitjes wel fijner, Juul slaapt alleen in een bed, dus erop uit is best wel geregel nu.

En als je dan na 2 uur slaap eens naar boven gaat om mevrouw wakker te maken zodat ze 's avonds een beetje op tijd in slaapt valt, zie je dit zitten op de overloop. Dan vraag je je af hoe lang ze daar al zat....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, zo leuk als ze zichzelf stiekem zo stilletjes al verplaatsen en vermaken. Soms treffen we haar hier ook zó wakker aan dat je denkt; waarom heb je ons nu nog niet geroepen..... :9
pi_196176956
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:50 schreef Elleska het volgende:
@:aapieannie, Was dat echt alles? niet eens iets over de rode billen?
LOL :D Dan zullen ze zelf ook behoorlijk in de stress hebben gezeten om niks.

Als het dan toch over gel/wax gaat. welke gebruiken jullie?
Ik heb nu een extra strong gel, geen idee wat L er allemaal mee doet maar dat blijft max een uur goed zitten.
Ik gebruik van alles, op het moment nivea styling cream, daar zit het haar ook maar een uur goed mee, maar die is dan wel weer opnieuw in model te brengen.
Dé tip voor een dag lang een goed kapsel hoor ik ook graag!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196177842
Die oranje blikjes (murrays geloof ik?) Werken hier het beste, zijn ook in de loop van de dag nog n beetje bij te kneden. Blijft wel flink voelbaar/vettig.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196178444
Eigen merk Kruidvat gel, doe zwarte tubes/flacons, sterkte 7. Die gebruiken we voor B. Prima spul voor weinig geld.
pi_196178685
Ik gebruik meestal Taft men :') V12. Blijft goed zitten maar dat gaat er pas echt goed uit wanneer ik t ook uitwas. Verder vind ik jongenskapsels sowieso echt lastig en is het elke dag weer een verrassing hoe toonbaar het is :')

Leuk om jullie peuters weer te zien O+
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:34:39 #242
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196178985
Wij gebruiken taft grooming cream, niet vet en super mat.
Einde van de dag is het er ook wel uit en als we savonds nog even weggaan dan doe ik er wat bij, het is dus makkelijk te restylen.

Ik vind jongenskapsels dus echt het makkelijkste wat er is, maar ik houd heel erg van warrig.
Absoluut geen kort kapsel of stekels iig, vrij lang van boven en zijkanten iets korter maar ook niet heel erg.
Knippen en tondeusen doe ik zelf (eerste paar keren waren wel zwaar :') ).

Gewoon zoiets https://www.glamourista.n(...)erenkapsels-2019.jpg
Alleen dan voor een kind, weetje hoe makkelijk :P
Nadeel is wel dat het er zonder wax niet zo uitziet.
pi_196180694
@Elleska ja nog wel zelf over de rode billen gehad hoor. Maar wat ons betreft dus allemaal paniek om niks. Goed om oplettend te zijn, maar dit was wel idioot..

Ik gebruik dus wax van the red one, en dan de blauwe pot. Is aqua wax. Haartjes vochtig, vingers vochtig, wax erin en in model brengen. Als het droog is blijft het goed zitten. Beide heren hebben een kort gedekt kapsel, dus nog niet met de tondeuse.

En dan krijg je dit soort kapsels, voor het in model gaat _O-


@exode wij doen bij de grote dame die dus geen wax in haar haren wil, elke dag een druppeltje tea tree olie achter haar oren. Sinds we dat doen geen luis meer gezien *)
pi_196181750
Oh dat vind ik zo stinken aapie, wij hebben het ook in huis. We hebben het op de bank gebruikt toen de katten vlooien hadden. Ik vind het vies, mijn vriendin vindt het niet te harden.

Bij meisjes helpen strakke staarten ook en een klein beetje haarlak.

Jongenskapsels vind ik ook super makkelijk. B heeft 2 kruinen dat is dan wel weer een uitdaging. Toen B een peuter was, zag zijn haar er (zonder gel) uit alsof hij met zijn vinger in het stopcontact had gezeten.
pi_196181786
Nog even over de zindelijkheid:

U. wilde gister na het douchen een onderbroekje aan. Helemaal prima! Heeft twee keer op het potje geplast voor het slapen gaan, is de hele nacht droog gebleven en ging ‘s ochtends plassen op de wc. w/

Ik merkte dat ik hem begon te pushen, dus heb het gelaten voor wat het is. Hij kan dus prima zelf aangeven of hij een luier wil of niet - en is dus inderdaad nachtzindelijk.
We komen er wel, maar dan op z’n eigen tempo. :)


Hier gebruik ik trouwens Naïf Styling Lotion en daarna kindergel van de kruidvat of haarspray, maar het blijft helaas op geen enkele wijze in model. Er is steeds één plukje dat naar beneden valt.

O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
pi_196181795
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:20 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik gebruik meestal Taft men :') V12. Blijft goed zitten maar dat gaat er pas echt goed uit wanneer ik t ook uitwas. Verder vind ik jongenskapsels sowieso echt lastig en is het elke dag weer een verrassing hoe toonbaar het is :')

Leuk om jullie peuters weer te zien O+
Ja dit :D mij lukt het ook niet altijd om er iets leuks van te maken :? Het ligt er ook een beetje aan hoe het er in de ochtend uitziet na het slapen :') als ie de avond ervoor gedouched heeft staat het in de ochtend altijd alle kanten op O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196181827
Team peuterhaar alle kanten op. Ik doe er zo weinig mogelijk aan want het maakt toch niks uit. :') Ik heb wel fijn spul van de kapper, maar dat zijn 9/10 keer de dagen dat hij besluit nog even te verstoppen onder een deken en dat er dan precies een plukje rechtop gaat staan die NO WAY weer ergens anders heen wil. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_196181839
Ik smeer er voor de vorm altijd wel wat in voordat we hem wegbrengen naar de opvang, zodat ze iig kunnen zien dat we er wat hebben gedaan om m verzorgd de deur uit te laten gaan :') dat het niet altijd een topkapsel is, dat is dan maar zo :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196181923
Wij hebben langharig tuig in huis. O+ Het haar van de kleuter valt inmiddels tot ver over zijn schouders en hij wil het ook niet laten knippen. "Het is mijn haar mama, dat mag ik zelf weten." De lessen over 'jouw lichaam is van jou' slaan in elk geval aan. _O_ Ook als hij het korter had denk ik niet dat we naar gel oid zouden grijpen. Hij heeft mijn haar - supersluik en stijl, maakt niet uit wat je erin smeert, niks krijgt er grip op.

Welpje heeft sowieso pas laat haar gekregen en heeft nu net zijn bolletje vol, met een matje in zijn nek. :') Daar moet binnenkort wel wat aan gedaan worden, maar soms krult het een beetje om en dan vind ik het nog zo schattig. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196181932
Als we ‘s avonds douchen föhn ik de jongens altijd droog. Anders is het ‘s ochtends inderdaad zo’n ontplofte coupe.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 11 november 2020 @ 08:55:16 #251
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196182036
Jacob heeft nooit iets in zijn haar, hij lijkt de enige? Hij wil het niet de zeldzame keren dat ik het voorstel, en in combinatie met zijn grote afkeer voor haren wassen is het ook wel beter er niks in te smeren. Hij heeft sluik haar en niet heel kort dus ik denk bovendien dat je met spul niks bereikt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196182049
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 08:55 schreef Lemijn het volgende:
Jacob heeft nooit iets in zijn haar, hij lijkt de enige? Hij wil het niet de zeldzame keren dat ik het voorstel, en in combinatie met zijn grote afkeer voor haren wassen is het ook wel beter er niks in te smeren. Hij heeft sluik haar en niet heel kort dus ik denk bovendien dat je met spul niks bereikt.
Zeker niet de enige, hier hetzelfde hoor :)
pi_196182062
Hier is het de ochtend na het haren wassen bij kleuter juist een platte rechte boel, terwijl hij normaal krullen heeft. Maar ik ben te lui om het te föhnen. Er gaat andrelon Krul-creme ofzo in, dan zit het alsnog warrig maar lijkt het iig alsof dat zo hoort.

Het haar van de meiden is zo stijl als het maar zijn kan, maar ik vind meisjeshaar maar lastig. Twee gelijke staartjes maken is een stuk lastiger dan het lijkt met wegspringende haren, en dan zit de ene kant weer hoger dan de andere of heb je daar veel meer haar... en met 1 staart blijft het sowieso voor geen meter zitten en speldjes houden het ook maar max 5 minuten vol. Ze zouden daar eigenlijk workshops voor moeten geven, haren doen. Ik krijg ze vaak mooier mee vanuit de opvang dan hoe ze daar heen gingen :’)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_196182066
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 08:55 schreef Lemijn het volgende:
Jacob heeft nooit iets in zijn haar, hij lijkt de enige? Hij wil het niet de zeldzame keren dat ik het voorstel, en in combinatie met zijn grote afkeer voor haren wassen is het ook wel beter er niks in te smeren. Hij heeft sluik haar en niet heel kort dus ik denk bovendien dat je met spul niks bereikt.
Juul heeft ook niets in haar haar hoor, ja staartjes en speldjes omdat anders haar haren steeds voor haar ogen hangen. B wilt zelf de deur niet uit zonder gel, maar goed is is al bijna 7. Hij doet zelf in principe ook zijn haar. Dat varieert van warrig tot sjiek tot een schans tot een hanekam. Gel erin en hij gaat aan de gang.
  woensdag 11 november 2020 @ 08:59:45 #255
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196182089
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 08:56 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Zeker niet de enige, hier hetzelfde hoor :)
Ja jouw mooie langharige telde ik niet mee inderdaad O+ .

Overigens smeer ik zelf ook niks in mijn haar dus hij kan het niet imiteren. Zijn vader wel geloof ik. Eens vragen of hij daar ooit meedoet.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 09:55:10 #256
382129 crew  Donna
pi_196182751
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 08:57 schreef FlyingFish het volgende:
Hier is het de ochtend na het haren wassen bij kleuter juist een platte rechte boel, terwijl hij normaal krullen heeft. Maar ik ben te lui om het te föhnen. Er gaat andrelon Krul-creme ofzo in, dan zit het alsnog warrig maar lijkt het iig alsof dat zo hoort.

Het haar van de meiden is zo stijl als het maar zijn kan, maar ik vind meisjeshaar maar lastig. Twee gelijke staartjes maken is een stuk lastiger dan het lijkt met wegspringende haren, en dan zit de ene kant weer hoger dan de andere of heb je daar veel meer haar... en met 1 staart blijft het sowieso voor geen meter zitten en speldjes houden het ook maar max 5 minuten vol. Ze zouden daar eigenlijk workshops voor moeten geven, haren doen. Ik krijg ze vaak mooier mee vanuit de opvang dan hoe ze daar heen gingen :’)
Haha daar zijn wel workshops voor!
pi_196182784
Speldjes, 2 staartjes en 1 staart lukken nu wel aardig. Mijn schoonzus wilt ons nog leren vlechten maar ik heb daar niet bepaald geduld voor. Juul loopt ook vaak met een pet of capuchon op overigens want dat doet grote broer ook. Ik vind het allemaal best, zolang haar haar maar niet voor de ogen hangen, dan dondert ze overal overheen namelijk. En als het los is de hele dag, is het garantie voor knoopjes 's avonds, dus doorborstelen voor en na het middagslaapje.
pi_196182850
Bij L is de gel vooral om het haar uit zijn ogen houden maar in de praktijk is het op psz dagen meer voor de vorm want het blijft niet lang genoeg zitten.

Op moment vind hij iets in zijn haar wel prima maar er zijn ook fases dat hij beslist niets in zijn haar wil en dan is het tijd voor de kapper.
  woensdag 11 november 2020 @ 10:05:54 #259
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196182853
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 08:57 schreef FlyingFish het volgende:
Hier is het de ochtend na het haren wassen bij kleuter juist een platte rechte boel, terwijl hij normaal krullen heeft. Maar ik ben te lui om het te föhnen. Er gaat andrelon Krul-creme ofzo in, dan zit het alsnog warrig maar lijkt het iig alsof dat zo hoort.

Het haar van de meiden is zo stijl als het maar zijn kan, maar ik vind meisjeshaar maar lastig. Twee gelijke staartjes maken is een stuk lastiger dan het lijkt met wegspringende haren, en dan zit de ene kant weer hoger dan de andere of heb je daar veel meer haar... en met 1 staart blijft het sowieso voor geen meter zitten en speldjes houden het ook maar max 5 minuten vol. Ze zouden daar eigenlijk workshops voor moeten geven, haren doen. Ik krijg ze vaak mooier mee vanuit de opvang dan hoe ze daar heen gingen :’)
Youtube! zo heb ik het ook allemaal geleerd :P cute girls hairstyles, volgens mij èèn van de grotere kanalen.
Ik ben nu zo pro dat ik allerlei soorten vlechten zelf op mijn eigen hoofd kan :+
pi_196183448
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:05 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Youtube! zo heb ik het ook allemaal geleerd :P cute girls hairstyles, volgens mij èèn van de grotere kanalen.
Ik ben nu zo pro dat ik allerlei soorten vlechten zelf op mijn eigen hoofd kan :+
Maar blijft die van jou wel rustig daarvoor zitten dan? Of heb je geoefend op een pop oid? Tijdens het maken van een gewone staart zijn ze al drie keer omgedraaid waardoor ik weer opnieuw moet beginnen :') Maar de juf op de opvang lukt het wel, dus of zij kan het razendsnel, of ze zitten daar wel stil.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 11 november 2020 @ 11:02:09 #261
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196183573
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:56 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Maar blijft die van jou wel rustig daarvoor zitten dan? Of heb je geoefend op een pop oid? Tijdens het maken van een gewone staart zijn ze al drie keer omgedraaid waardoor ik weer opnieuw moet beginnen :') Maar de juf op de opvang lukt het wel, dus of zij kan het razendsnel, of ze zitten daar wel stil.
Ja, mijn dochter zat altijd wel stil.
Of anders een filmpje op :D

Inmiddels is ze 14 en kan ik mijn skills niet meer gebruiken :'(
Maar mijn peuter blijft ook goed zitten als ik zijn haar in model moet brengen, gaat wel iets sneller :P maar soms alsnog wel 10 minuten bezig.
pi_196183584
Bumba!
De oplossing op alles ;)

Maar ik vind het ook lastig hoor!
Li heeft eigenlijk aan de onderkant krulletjes, boven is het stijl met een grote lok, die ongeveer over haar ogen heen gaat. Dan heeft ze daarboven nog een soort kale plek (binnenkort eens vragen als ik voor het eerst met haar naar de kapper ga), dus als ik een staartje maak je precies die kale plek ziet ;)

Maar we oefenen lekker verder, ik geniet er wel van :)
pi_196184012
N heeft meestal 2 ingevlochten vlechten omdat het anders onhandelbaar is.. (iemand nog krultips? Gebruik nu cantu kids voor haar maar jeetje... wat een pluisboel wordt het als ik dat uitspoel)
Probeer straks wel even een foto te maken :Y
pi_196190339
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 08:55 schreef Lemijn het volgende:
Jacob heeft nooit iets in zijn haar, hij lijkt de enige? Hij wil het niet de zeldzame keren dat ik het voorstel, en in combinatie met zijn grote afkeer voor haren wassen is het ook wel beter er niks in te smeren. Hij heeft sluik haar en niet heel kort dus ik denk bovendien dat je met spul niks bereikt.
Nee, hoor. Simon heeft ook nooit wat in zijn haar. Hij wil het ook niet als we het voorstellen, want "gel/wax is vies" :)
Na een kappersbeurt ziet het er leuk uit (want dan wel wat gel/wax/schuim) en lijkt het ook simpel om te doen, maar eenmaal thuis krijg ik het nooit zoals de kapper het doet :')
pi_196191149
Op andere dagen gaat er meestal alleen haarlotion in de haren. Op de opvang vind ik wax wel prettig, beestjes technish.
De oudste wil altijd van alles gevlochten hebben in haar haar. Dat kon ik eerst ook niet, veel oefenen en zo ineens maak je de mooiste vlechten!
pi_196198735
Zijn er hier ook peuters die last hebben van monsters in de slaapkamer?

Inslapen gaat nog 10x lastiger, als hij eenmaal slaapt slaapt hij wel door maar is sochtends ook weer vroeg wakker.
Hij heeft een nachtlampje en daarnaast nog een lampje die hij zelf aan kan doen.
pi_196199008
Gelukkig niet, Elleska. Ik zie wel regelmatig tips voorbij komen op Facebook en zo.

:O
Ik denk dat ik vandaag niet heel veel meer uit ga voeren. Mijm heeft zó veel last van zijn waterpokken, huilt veel, 40 graden koorts. En vannacht heeft hij me dus het grootste deel van de nacht wakker gehouden.
Gelukkig een dag zonder verplichtingen, kan ik gewoon lekker rustig doen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196199276
Elleska, hier (nog??) geen last van monsters. Ik hoor het wel van vrienden bij hun dochtertje. Zij verjagen elke avond de monsters uit de kamer.

Twijfel over de volgende situatie of we er wat mee moeten:
Vanochtend bracht ik Simon naar de psz. Normaal moet hij dan schoenen/laarzen uit doen (wat hij regelmatig niet wil), maar vandaag mocht ie ze aanhouden want ze gingen gelijk naar buiten. Simon wilde ze nu niet aanhouden en deed ze uit. Toen zei de juf dat hij dat soort dingen wel vaker doet: dan zeggen zij bv. dat de kindjes zachtjes moeten doen in de gang, en dan gaat Simon luid stampend er door lopen.
Thuis heeft ie dit ook wel, als wij het één zeggen, dan doet hij precies het tegenovergestelde en andersom.

Je zou natuurlijk precies het omgekeerde kunnen zeggen van wat je eigenlijk wilt, zodat hij dan toch doet wat je wel echt wilt (reversed psychology), maar dan leer je hem ook alleen maar dat je niet hoeft te doen wat er gevraagd wordt.

Is dit een fase? Is negeren het beste? Of moeten we er toch wat mee?
pi_196200136
@TolstoiFan ik zou me er niet zo'n zorgen om maken. Als hij nou echt niet zou snappen wat er bedoeld wordt is het wat anders, maar hij begrijpt het heel goed en test gewoon de grenzen.

Wij hebben het hier met lichten uitdoen, de robotstofzuiger aanzetten en de Duplo bak omkiepen. Hij weet donders goed dat het niet wenselijk is.

Ik heb geen vaste aanpak. Als hij de lichten uitzet doe ik iets aan bij het aanrecht waar hij niet bij kan. Doet hij het terwijl hij iets kijkt op televisie dan gaat die op pauze en zet hij alle lampen weer aan.

De robotstofzuiger mag hij aanzetten maar dan probeer ik hem naar de halletjes te verwijzen en doet hij de deur dicht. Na een tijdje zet hij haar zelf weer in de oplader.
Bijkomend voordeel is dat als hij haar in de woonkamer aan wil zetten hij soms eerst gaat opruimen zodat ze zijn speelgoed niet opzuigt. >:)

Voor het omkiepen en door de kamer schoppen van zijn Duplo heb ik geen oplossing.
Hij haalt er bij mij ook niet zo'n lol uit. Ik zie het als een grenzentest, geef hem een knuffel terwijl hij het doet en ga verder met wat ik aan het doen was. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_196200461
Wat PKM zegt.
Herkenbaar trouwens, Mijm doet dit ook heel veel. Het is testen, grenzen opzoeken. Volgens mij een prima voorbeeld van peutergedrag.
Wat ik ermee doe is vooral vertellen dat hij naar me moet luisteren. En wachten tot het over gaat.
S. van bijna 5 is de fase inmiddels wel redelijk voorbij. Tot hij 14 is of zo, en dan weer gaat testen uiteraard :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196200649
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 09:45 schreef TolstoiFan het volgende:
Elleska, hier (nog??) geen last van monsters. Ik hoor het wel van vrienden bij hun dochtertje. Zij verjagen elke avond de monsters uit de kamer.

Twijfel over de volgende situatie of we er wat mee moeten:
Vanochtend bracht ik Simon naar de psz. Normaal moet hij dan schoenen/laarzen uit doen (wat hij regelmatig niet wil), maar vandaag mocht ie ze aanhouden want ze gingen gelijk naar buiten. Simon wilde ze nu niet aanhouden en deed ze uit. Toen zei de juf dat hij dat soort dingen wel vaker doet: dan zeggen zij bv. dat de kindjes zachtjes moeten doen in de gang, en dan gaat Simon luid stampend er door lopen.
Thuis heeft ie dit ook wel, als wij het één zeggen, dan doet hij precies het tegenovergestelde en andersom.

Je zou natuurlijk precies het omgekeerde kunnen zeggen van wat je eigenlijk wilt, zodat hij dan toch doet wat je wel echt wilt (reversed psychology), maar dan leer je hem ook alleen maar dat je niet hoeft te doen wat er gevraagd wordt.

Is dit een fase? Is negeren het beste? Of moeten we er toch wat mee?
Ik zou het niet negeren, maar misschien (voor zover je dat nog niet deed) op een andere manier vragen. Het is overigens volstrekt normaal peutergedrag, maar de een heeft het wat sterker dan de ander en niet iedere peuter heeft dezelfde aanpak die werkt.

Mijn O. is echt anders dan de vorige twee. Hij heeft een wat temperamentvoller (en super eigenwijs O+) karakter, en ik heb inmiddels wel door dat "je moet nu je schoenen aanhouden" of "je mag niet gooien met de duplo" echt niet werkt bij hem. Hij is weer veel gevoeliger voor uitleg eromheen en voor het benadrukken wat hij zo goed kan. Dus "hee ollie ik zag dat jij vanmorgen zo voorzichtig de duplo in de bak had gedaan, dat was fijn!" of "wat fijn dat je je schoenen nog aan hebt! Want we gaan zo naar buiten en omdat je schoenen aan hebt, worden je voeten niet koud!"

Ipv 'je moet zachtjes doen in de gang'--> fluisterend: "ik kan mijn stem heel zacht gebruiken, kan jij dat ook? Wat goed dat je mij helpt om zachtjes te doen want dan maken we niemand wakker!" oid.

Reversed psychology is super verwarrend, daar bereik je op de langere termijn niets mee lijkt me :)
pi_196201209
Thanks, voor jullie input! Soms word ik dan door zo'n tussen-neus-en-lippen-door opmerking ineens heel onzeker.
Duplo bak omkiepen kennen we hier ook. Is wel minder geworden, maar op de psz doet hij het ook :)
Peutergedrag it is, en we wachten wel weer af tot het beter wordt :+

Reversed psychology hebben we heel kort wel gedaan, omdat we helemaal horendol werden van het tegengestelde gedrag. Maar al gauw hadden we er geen goed gevoel bij, uiteindelijk geef je dan een boodschap mee dat het OK is om niet te luisteren, terwijl je juist wilt aanleren dat je kind wel luistert. Dat doen we dus nu niet meer.

Blijft een uitdaging, dat opvoeden :D
pi_196201580
Komt mij ook heel bekend voor TolstoiFan. Ik merk dat het soms verschil kan maken hoe ik iets zeg. Met "niet stampen" en "zachtjes lopen" wordt hetzelfde bedoeld maar toch werkt het ene soms beter dan het andere.

Een uitgebreide uitleg werkt hier niet. Ik probeer het ongewenste gedrag om te buigen naar gewenst gedrag. Bijvoorbeeld de duplobak omgooien mag op de speelmat. Wanneer hij met de blokjes gaat gooien laat ik hem de blokjes terug in de bak gooien (dan wordt alles direct opgeruimd, winwin)
pi_196202318
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 12:09 schreef Elleska het volgende:
Komt mij ook heel bekend voor TolstoiFan. Ik merk dat het soms verschil kan maken hoe ik iets zeg. Met "niet stampen" en "zachtjes lopen" wordt hetzelfde bedoeld maar toch werkt het ene soms beter dan het andere.

Een uitgebreide uitleg werkt hier niet. Ik probeer het ongewenste gedrag om te buigen naar gewenst gedrag. Bijvoorbeeld de duplobak omgooien mag op de speelmat. Wanneer hij met de blokjes gaat gooien laat ik hem de blokjes terug in de bak gooien (dan wordt alles direct opgeruimd, winwin)
Bij ‘niet stampen’ geef je zelf natuurlijk eigenlijk al een voorzet dat stampen wel degelijk een mogelijkheid is.
Ik betrap mezelf hier heel vaak op :@
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196202560
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 12:43 schreef LeSage het volgende:

[..]

Bij ‘niet stampen’ geef je zelf natuurlijk eigenlijk al een voorzet dat stampen wel degelijk een mogelijkheid is.
Ik betrap mezelf hier heel vaak op :@
ja klopt, meestal werkt het gewenste gedrag benoemen beter.
Maar als L te ver gaat en ik zeg ietswat boos/geïrriteerd "niet stampen!" dan werkt het weer wel.
pi_196203546
Hier werkt vragen of het anders kan soms ook beter dan iets verbieden.

"Lukt het je om even stil te zijn? (soms met de reden)"

"Wil je zo de duplo weer even terug in de bak stoppen?

Het lukt het beste als ik er even tijd voor kan nemen, even hem erbij roepen, aankijken en dan de vraag. Dat gaat vast lastiger gehaast en in de gang bij de opvang. De kaptein wordt op dat soort plekken ook instant hyper en dan kost het heel veel moeite om even contact met hem te maken voor zoiets.

Ik bedank hem trouwens ook vaak, als hij bijvoorbeeld stil is als ik het hem vraag, of als hij lekker snel wat opruimt oid :Y zit niet perse een gedachte achter, vind t wel soort van respectvol tov hem ofzo
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196204180
Dat doe ik ook heel bewust, bedanken. Vooral omdat ik het ook van hen vraag, als ze ergens iets krijgen bijvoorbeeld. Dus als zij iets voor mij opruimen bedank ik ze daar ook voor.
En tegenwoordig zeggen ze vaak uit zichzelf ‘bedankt mama’ als ik een boterham heb gesmeerd voor ze O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196214767
Oh boh LeSage, zo ziek van de waterpokken. Hopelijk knapt hij snel wat op!

Altijd fijn om hier mee te lezen over hoe jullie over dingen denken of dingen aanpakken.

LDG, dat bedanken doe ik ook. Precies wat je zegt, stukje respect of zo wat wederzijds is.

Net als O van Spees is Mars hier een stuk temperamentvoller dan zijn oudere broer. En zoals jullie weten praat hij niet goed. We werden door het CB doorgestuurd naar de logopedie en de logopedist had dezelfde vermoedens als wij, namelijk dat Mars niet goed hoort.

Vandaag naar de KNO arts geweest (na 3 maanden wachtlijst).
“Heeft hij op dit moment klachten?”
“Nee, het gaat deze week heel goed met hem.”
KNO checkt oren, middenoor aan beide kanten compleet ontstoken...... en het kind geeft dus geen krimp.

Flinke kuur mee naar huis en hij staat nu op de spoedlijst voor een ingreep. Amandelen gaan eruit en hij krijgt buisjes.

Hij is temperamentvoller en kan soms zo huilerig/mopperig zijn. Ik gooide dat dus altijd op zijn temperament maar het kan dus al die tijd ook gewoon ongemak zijn geweest :@ .
Hij slaapt altijd door, heeft zelden koorts. Ik had dit niet verwacht en voel me zo rot. Kind heeft gewoon pijn (gehad).
Maar goed, nu hopen dat hij snel opgeroepen wordt, we hebben vandaag meteen het gesprek bij de anesthesie gehad.
pi_196216549
Of hij heeft geen pijn Malteser.
Ik weet nog dat wij met 2,5 in het ziekenhuis kwamen met een flapoortje en lichte verhoging, maar verder een vrolijk kind. En dat de artsen niet snapte dat hij kon functioneren omdat hij super veel pijn zou moeten hebben (en hij daar vrolijk een week aan het infuus moest).
Js had dus ook chronische oorontstekingen en behalve dat hij slecht sliep was er niets aan te merken.

Ongeveer een jaar geleden kwam Js een keer met de opmerking dat zijn oor raar voelde, geen pijn maar raar. Ook een oorontsteking en weer geen pijn. :*

Hopelijk helpen straks de buisjes en de amandelen eruit. Hier was het echt de oplossing (ok, de tweede keer, eerste keer was een spoed operatie en alleen buisjes. Die waren er al te snel uitgevallen en toen moest het nog een keer incl neusamandelen).
pi_196216752
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:26 schreef Malteser het volgende:
Oh boh LeSage, zo ziek van de waterpokken. Hopelijk knapt hij snel wat op!

Altijd fijn om hier mee te lezen over hoe jullie over dingen denken of dingen aanpakken.

LDG, dat bedanken doe ik ook. Precies wat je zegt, stukje respect of zo wat wederzijds is.

Net als O van Spees is Mars hier een stuk temperamentvoller dan zijn oudere broer. En zoals jullie weten praat hij niet goed. We werden door het CB doorgestuurd naar de logopedie en de logopedist had dezelfde vermoedens als wij, namelijk dat Mars niet goed hoort.

Vandaag naar de KNO arts geweest (na 3 maanden wachtlijst).
“Heeft hij op dit moment klachten?”
“Nee, het gaat deze week heel goed met hem.”
KNO checkt oren, middenoor aan beide kanten compleet ontstoken...... en het kind geeft dus geen krimp.

Flinke kuur mee naar huis en hij staat nu op de spoedlijst voor een ingreep. Amandelen gaan eruit en hij krijgt buisjes.

Hij is temperamentvoller en kan soms zo huilerig/mopperig zijn. Ik gooide dat dus altijd op zijn temperament maar het kan dus al die tijd ook gewoon ongemak zijn geweest :@ .
Hij slaapt altijd door, heeft zelden koorts. Ik had dit niet verwacht en voel me zo rot. Kind heeft gewoon pijn (gehad).
Maar goed, nu hopen dat hij snel opgeroepen wordt, we hebben vandaag meteen het gesprek bij de anesthesie gehad.
Ik herken dit, Casper heeft ook minimaal 3/4 maanden met een oorontsteking gelopen. En toen we daarachter kwamen ging ik niet eens voor z’n oor naar de huisarts dus dat was ook toeval. Hij sliep wel vrij bagger en was aanhankelijk maar dat vond ik met 11 maanden niet opvallend. Ook de 8 oorontstekingen daarna waren alleen uit voor mij herkenbaar gedrag af te leiden, buisjes zijn een verademing. Een oorontsteking is zo lastig te herkennen, voel je alsjeblieft niet schuldig :* Hopelijk is ie snel aan de beurt!
pi_196217091
Jeetje Malteser, maar dat verwacht je dan ook niet! Hopelijk is hij snel aan de beurt en is hij er dan vanaf!

Ook beterschap voor Mijm!

Herkenbaar hoor dat peutergedrag. Ik probeer idd ook te benoemen welk gedrag ik wel wil zien, geef wel eens uitleg waarom en bedank of geef een complimentje als iets lukt. Soms werkt vragen, maar dat biedt de optie om nee te zeggen dus soms geef ik bewust een opdracht. Wanneer ze gedrag blijft herhalen werkt het ook om iets concreets op te noemen wat ze kan gaan doen (kleuren, puzzel etc), dan komt ze er uit.
Maar er is niets dat altijd werkt en soms kan ik ook wat minder hebben.

Aapie wat een onhandige aanpak van de psz zeg, jeetje.

Hier kiest peuter al tijden wat ze in haar haar wil. Eerder had ze vaak 2 staartjes, maar dat is wat verleden tijd. Twee knotjes ook bijna (staartje dubbel laten, wordt het ook wat lang voor nu). Ze wilde een hele tijd 2 vlechtjes en nu roept ze vaak een grote Elsa vlecht of Elsa staart ( :') geen idee waar ze Elsa heeft opgepikt, denk de opvang). 1 grote vlecht lukt eigenlijk alleen met nat haar, maar ze wil het zo graag.
Soms doen we 1 staartje vooraan en de rest van het haar los of dat staartje mee in een grote staart. Soms wil ze niks, maar naar de opvang is dat voor mij geen optie.
Het valt me ook wat tegen hoe weinig haar ze nog heeft. Soms zie ik peuters met een mooie volle bos. Dit heeft ze denk ik van papa geërfd en ik hoop echt dat het nog wel iets voller wordt.

We hebben woensdag met de buren een korte activiteit gedaan in het donker. N zei voor het slapen dat ze de ringen zoeken in het bos het leukst vond en vroeg of we weer chocomelk bij de buren gingen drinken als het Sint Maarten was. Zal dat tegenvallen als we volgend jaar het dorp weer in mogen. _O-

Ze tekende vorige week haar eerste echte poppetje, zo tof! Een hoofd met neus, mond en ogen, daaruit kwamen 2 armen met handjes en aan de onderkant twee benen met voeten. Ik was helemaal verbaasd en trots dat ze dit opeens kan.
Ook had ze opa getekend en je kon opa er ook echt uithalen doordat ze baardhaar had getekend. :D
  vrijdag 13 november 2020 @ 09:03:39 #282
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_196217491
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:26 schreef Malteser het volgende:
Oh boh LeSage, zo ziek van de waterpokken. Hopelijk knapt hij snel wat op!

Altijd fijn om hier mee te lezen over hoe jullie over dingen denken of dingen aanpakken.

LDG, dat bedanken doe ik ook. Precies wat je zegt, stukje respect of zo wat wederzijds is.

Net als O van Spees is Mars hier een stuk temperamentvoller dan zijn oudere broer. En zoals jullie weten praat hij niet goed. We werden door het CB doorgestuurd naar de logopedie en de logopedist had dezelfde vermoedens als wij, namelijk dat Mars niet goed hoort.

Vandaag naar de KNO arts geweest (na 3 maanden wachtlijst).
“Heeft hij op dit moment klachten?”
“Nee, het gaat deze week heel goed met hem.”
KNO checkt oren, middenoor aan beide kanten compleet ontstoken...... en het kind geeft dus geen krimp.

Flinke kuur mee naar huis en hij staat nu op de spoedlijst voor een ingreep. Amandelen gaan eruit en hij krijgt buisjes.

Hij is temperamentvoller en kan soms zo huilerig/mopperig zijn. Ik gooide dat dus altijd op zijn temperament maar het kan dus al die tijd ook gewoon ongemak zijn geweest :@ .
Hij slaapt altijd door, heeft zelden koorts. Ik had dit niet verwacht en voel me zo rot. Kind heeft gewoon pijn (gehad).
Maar goed, nu hopen dat hij snel opgeroepen wordt, we hebben vandaag meteen het gesprek bij de anesthesie gehad.
Germ, wat sneu. Hart onder de riem: bij O duurde het ook lang voordat wij (en de kinderarts) doorhadden dat hij dit had. Hij sliep vooral heel erg slecht (beter gezegd bijna niet :')) het eerste jaar. Koorts zelden tot nooit, hij huilde ook niet echt heel veel, wel mega onrustig met name in de nacht. Toen hij een jaar was vroeg de kinderarts of hij eigenlijk wel eens snurkte en toen ging het balletje verder aan het rollen. Hij is vorig jaar geopereerd (ook buisjes en amandelen) en de chirurg was erg onder de indruk van zijn amandel :+ en die zorgde voor constante druk van vocht op zijn trommelvliezen maar weerhield hem ook van de mogelijkheid om in een diepe slaap te vallen zei de arts.

Hij heeft vlak na de operatie nog 1 x een flinke oorontsteking gehad die pas bij de buisjescontrole aan het licht kwam, gewoon echt nergens aan gemerkt verder. Misschien hebben we gewoon bikkels ;)

Bright note: na de operatie geeft hij op wat incidenten na doorgeslapen *O*
pi_196217619
Malteser, wat sneu zeg. Ik zou vooral bedenken dat ze bij echte pijn wel gaan huilen/klagen. Hopelijk biedt de operatie snel verlichting.

Wat knap dat N al echte poppetjes kan tekenen!

Mijm is vandaag iets minder ziek, hoewel dat in de ochtend meestal wel is. Hij ziet er wel heel belabberd uit met al zijn pokken. Ik hoop dat we door de piek heen zijn :X
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196217643
Thanks voor de reacties. Ik kon er slecht van slapen maar inmiddels is het allemaal wat gezakt.

Spees: hier is het vele kwijlen en het snurken ook de reden om de amandelen te verwijderen. Maar vooral zijn oren zijn er niet zo goed aan toe. Wel een hele fijne arts trouwens die het ook heel leuk deed met Mars. Dus dat komt vast allemaal goed.

Nu klaarmaken voor de voorlopig laatste keer logopedie. De kno-arts zei: “Dat kun je voorlopig wel on hold zetten, die logopedie gaat niets uitmaken zolang hij niet goed hoort. Dus annuleer dat gerust voor de komende weken. Na de operatie kun je dat wel weer oppakken.”
Hopelijk ben ik dadelijk assertief genoeg om dat te vertellen, ben zo’n watje :@.
pi_196217663
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 09:12 schreef LeSage het volgende:
Malteser, wat sneu zeg. Ik zou vooral bedenken dat ze bij echte pijn wel gaan huilen/klagen. Hopelijk biedt de operatie snel verlichting.

Wat knap dat N al echte poppetjes kan tekenen!

Mijm is vandaag iets minder ziek, hoewel dat in de ochtend meestal wel is. Hij ziet er wel heel belabberd uit met al zijn pokken. Ik hoop dat we door de piek heen zijn :X
Fijn van en voor Mijm! Hoeveel dagen heeft hij het nu? Hier was de piek bij Twix op dag 5. Daarna knapte hij op en mochten we langzaamaan aan ontslag uit het ziekenhuis gaan denken.
pi_196217677
Malteser, mars lijkt me ook genoeg om het aan te kunnen geven als hij pijn heeft. Ik zou dus denken dat Loj gelijk heeft en hij er zelf ook amper iets van merkt. Niets om je schuldig over te voelen dus!

Leuk hè die tekeningen Nolita! Kleuter kan pas een half jaartje iets tekenen dat ergens op lijkt en Em is net zo, die krast ook alleen nog maar in het wilde weg. Lala kan daarentegen heel geconcentreerd al dingen tekenen. Vaak van die koppoters en soms net wat minder herkenbaar maar het stelt wel al echt iets voor. Van de week bijvoorbeeld Sinterklaas met een baby in zijn baard, en ik ontvang regelmatig portretten van mezelf.

Tolstoj, geen tips helaas, alleen dat wij hier soms hetzelfde hebben. Hoort een beetje bij peuters idd.

Kijkt iedereen al naar het Sinterklaasjournaal? Hier wordt er met volle aandacht gekeken en vooral heel hard gelachen om flauwe grapjes. We gaan er morgen een gezellig middagje voor de tv van maken met een grote bak strooigoed, speculaas en chocolademelk als lunch :’) Heb er nu al zin in!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_196217709
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 09:15 schreef FlyingFish het volgende:
Malteser, mars lijkt me ook genoeg om het aan te kunnen geven als hij pijn heeft. Ik zou dus denken dat Loj gelijk heeft en hij er zelf ook amper iets van merkt. Niets om je schuldig over te voelen dus!

Leuk hè die tekeningen Nolita! Kleuter kan pas een half jaartje iets tekenen dat ergens op lijkt en Em is net zo, die krast ook alleen nog maar in het wilde weg. Lala kan daarentegen heel geconcentreerd al dingen tekenen. Vaak van die koppoters en soms net wat minder herkenbaar maar het stelt wel al echt iets voor. Van de week bijvoorbeeld Sinterklaas met een baby in zijn baard, en ik ontvang regelmatig portretten van mezelf.

Tolstoj, geen tips helaas, alleen dat wij hier soms hetzelfde hebben. Hoort een beetje bij peuters idd.

Kijkt iedereen al naar het Sinterklaasjournaal? Hier wordt er met volle aandacht gekeken en vooral heel hard gelachen om flauwe grapjes. We gaan er morgen een gezellig middagje voor de tv van maken met een grote bak strooigoed, speculaas en chocolademelk als lunch :’) Heb er nu al zin in!
Als Mars goed zou kunnen praten, is dat inderdaad zo. Maar dat is net het probleem ;).
Maar ik hoop dat Loj en jij gelijk hebben en dat hij weinig hinder ervaart.
pi_196217720
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 09:14 schreef Malteser het volgende:

[..]

Fijn van en voor Mijm! Hoeveel dagen heeft hij het nu? Hier was de piek bij Twix op dag 5. Daarna knapte hij op en mochten we langzaamaan aan ontslag uit het ziekenhuis gaan denken.
Sinds maandag. Maar hij heeft nu in ieder geval geen 40 graden koorts. De jeuk zal nog wel erger worden, dat was bij S. 2 weken geleden in ieder geval wel.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196217751
FF, wij kijken zeker naar het Sinterklaasjournaal. Vooral S. vindt het reuze spannend. Met zo’n geconcentreerd koppie zit hij dan te kijken O+

Ik heb voor vanmiddag pepernoten bakken op het programma staan en de chocolademelk en slagroom zijn ook al in huis. Dus onze dag ziet er morgen vergelijkbaar uit :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196217782
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 09:17 schreef Malteser het volgende:

[..]

Als Mars goed zou kunnen praten, is dat inderdaad zo. Maar dat is net het probleem ;).
Maar ik hoop dat Loj en jij gelijk hebben en dat hij weinig hinder ervaart.
Maar kunnen praten is daarvoor niet essentieel lijkt me. Genoeg andere manieren van communicatie om pijn aan te kunnen geven. En hij begrijpt jullie/de wereld om zich heen al wel goed, dus het is geen baby waarbij je maar moet gissen wat er is. Ik neem aan dat hij het ook duidelijk kan maken als hij wil drinken of een schone luier bijvoorbeeld. Zolang je hem niet expres met ontstoken oren hebt laten lopen is er niets om je schuldig over te voelen!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_196218883
Ah Malteser :* Fijn dat hij er geen pijn van had/heeft maar kan me jou gevoel wel voorstellen.

Peutergedrag? Check, er zit behoorlijk wat pit in Juul en ze zit echt in de fase 'alle grenzen opzoeken', bij mij net wat meer dan bij mijn vriendin. Dat kan ook zo fijn botsen met B....pffff, voel me soms net een politieagent.

Morgen de intocht kijken! schoencadeaus liggen klaar, kruidnoten gehaald, chocolademelk in huis, huis is versierd, Pietenpakken liggen klaar. Kom maar door met die Sinterklaas. O+ <O)
pi_196219340
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 10:37 schreef exode het volgende:
Ah Malteser :* Fijn dat hij er geen pijn van had/heeft maar kan me jou gevoel wel voorstellen.

Peutergedrag? Check, er zit behoorlijk wat pit in Juul en ze zit echt in de fase 'alle grenzen opzoeken', bij mij net wat meer dan bij mijn vriendin. Dat kan ook zo fijn botsen met B....pffff, voel me soms net een politieagent.

Morgen de intocht kijken! schoencadeaus liggen klaar, kruidnoten gehaald, chocolademelk in huis, huis is versierd, Pietenpakken liggen klaar. Kom maar door met die Sinterklaas. O+ <O)
Oeeeh, thanks voor de reminder, morgen nog even schoencadeautjes scoren.
Gelukkig zijn er na een jaar zonder speelgoedwinkel sinds deze maand weer 3(!) in ons dorp :')

Mijm is echt zo gezellig met de Duplo aan het spelen. Die verhalen :D
De politieman had het brandweervliegtuig gestolen, terwijl opa op het dak van de kazerne stond 8)7 opa kon vervolgens geen motor rijden, want hij wordt gespeeld door een kinderpoppetje.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196239793
Sniiiif, einde van een tijdperk. Na bijna drie jaar (ongepland, gewoon zo gelopen) tussenin in het grote bed, vanmiddag voor Günther een fullsize eenpersoonsbed in elkaar gezet in het twee-bij-twee-meter-babykamertje dat in zijn beleving vooral de plek is waar zijn luier verschoond werd: hij heeft er precies nooit geslapen :')





Hij mag nog steeds in ons bed komen slapen wanneer -ie maar wil, maar nu heeft hij tenminste ook een eigen plek. Iemand toevallig nog een vrijwel ongebruikt IKEA Gulliver-ledikantje nodig? 8-)
Let me see you stripped down to the bone
pi_196239912
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2020 16:00 schreef minilot het volgende:
Sniiiif, einde van een tijdperk. Na bijna drie jaar (ongepland, gewoon zo gelopen) tussenin in het grote bed, vanmiddag voor Günther een fullsize eenpersoonsbed in elkaar gezet in het twee-bij-twee-meter-babykamertje dat in zijn beleving vooral de plek is waar zijn luier verschoond werd: hij heeft er precies nooit geslapen :')

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hij mag nog steeds in ons bed komen slapen wanneer -ie maar wil, maar nu heeft hij tenminste ook een eigen plek. Iemand toevallig nog een vrijwel ongebruikt IKEA Gulliver-ledikantje nodig? 8-)
Haha het is nogal een mijlpaal he. :D

Banaan slaapt sinds de geboorte van zijn zusje in zijn eigen bed. Nog wel met mijn man. Ik vind het nog steeds jammer, maar wel beter voor ieders nachtrust. ;(
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_196240078


Zo dan! Dude middagdut nog amper en normaal zeker niet in het weekend, maar hij wilde nu toch wel even! :D Binnen vijf minuten (okee, en een paar slokken van mijn melk) onder zeil!

Ik realiseer me nu wel dat als -ie 's nachts wakker wordt en geen zin heeft om zijn eigen nest uit te komen ik ineens mijn eigen bed uit zal moeten om mijn boobs in te zetten. Argh. :')
Hoe gaat dat bij jullie, @PKM?
Let me see you stripped down to the bone
pi_196240127
Schoenkadootjes doe ik overigens niet aan. Handje kruidnoten en een klein chocoladelettertje krijgt -ie.
Vandaag zetten (hij heeft al enthousiast twee gympen bij de achterdeur geparkeerd, eentje met winterpeen, ander met een tekening O+) en de avond voorafgaand aan vijf december (dan chocolademuntjes erin ofzo) - dat vind ik wel genoeg schoenzetterij :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_196240391
Wat een lieve slaapfoto @minilot O+

Welpje slaapt al bijna een jaar op zijn eigen kamer 's nachts, maar middagdutjes worden in het grote bed gedaan. :Z

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196240411
Wat een zaaaaaalige foto Luna! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_196240790
Aaah, slapende peuters O+ O+

Hier dus juist wel ook cadeautjes in de schoen en 2 keer per week (ene keer iets lekkers, andere keer een cadeautje). Wij geven gedurende het jaar nooit speelgoed aan de jongens, uitgezonderd de verjaardag (en dan was het dit jaar voor de ene een fiets en voor de andere een groot bed), dus met Sinterklaas pakken we uit ;)
Voor vanavond een klein pakje Lego en Duplo, dus het valt nog wel mee.
Net nog even snel bij de Lidl wortels gehaald ‘voor paardje Ozosnel!’

Krijgen jullie peuters er verder al wat van mee? Mijm vindt het allemaal wel interessant, deze hele periode.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196242294
De kaptein was helemaal vol van het Sinterklaasjournaalverhaal, dat ze zwalk niet konden vinden en dat te kolen op waren. Net tijdens het avondeten zei ie ineens "nu zijn ze in zwalk he?" Was ie daar in dat koppie helemaal nog mee bezig O+ :D

Schoen zetten snapt ie nog niet helemaal, ik denk dat hij morgen de link wel legt met s avonds er iets neerleggen (tekening en een wortel) van n dan morgen een cadeautje vinden.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196242881
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2020 17:19 schreef LeSage het volgende:
Aaah, slapende peuters O+ O+

Hier dus juist wel ook cadeautjes in de schoen en 2 keer per week (ene keer iets lekkers, andere keer een cadeautje). Wij geven gedurende het jaar nooit speelgoed aan de jongens, uitgezonderd de verjaardag (en dan was het dit jaar voor de ene een fiets en voor de andere een groot bed), dus met Sinterklaas pakken we uit ;)
Voor vanavond een klein pakje Lego en Duplo, dus het valt nog wel mee.
Net nog even snel bij de Lidl wortels gehaald ‘voor paardje Ozosnel!’

Krijgen jullie peuters er verder al wat van mee? Mijm vindt het allemaal wel interessant, deze hele periode.
Hier ligt er een reep chocola en een flesje cola voor Piet bij de schoen, want Sinterklaas werkt thuis Ozosnel heeft heel veel wortels en water gekregen van Lex.

Kevin doet vrolijk mee met zijn broer, maar snapt er nog vrij weinig van O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')