abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196022383
Banaan heeft alleen 's nachts nog een luier om. Poep gaat standaard in de onderbroek, plas gaat soms een paar dagen goed en ineens heeft hij dan geen behoefte om op het potje te gaan.

Hij ontdekte ineens een zonnebril in de kast. :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_196022472
Hier echt nog nul interesse. Of ja, nul.. Ze wil wel op het potje, maar buiten een paar verdwaalde druppels nog geen succeservaring. :9
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 15:26:21 #103
382129 crew  Donna
pi_196022671
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 14:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik hoop het ook. Ik hoor in m’n omgeving vaak dat kindjes opeens weer in hun broek gaan plassen nadat het broertje/zusje wordt geboren. Hoop niet dat al ons werk straks voor niks is geweest, zo net voor de bevalling. :@
Dat is wel een reden voor ons om er nu niet actief mee bezig te zijn.
G. doet de meeste plasjes op de WC, maar ik heb nu geen zin om moeite te doen en haar helemaal droog te 'trainen' om vervolgens straks weer terug te vallen. Maar er verandert meer voor haar dan alleen een zusje (nieuwe kamer, nieuw bed) dus alles bij elkaar lijkt me wel too much.
pi_196023512
@D.U.M.A.N. Dat heb ik ook wel eens gehoord, maar lijkt me toch dat hij het, zodra er weer wat gewenning is, hij het beter oppakt als hij het van tevoren ook al goed gedaan heeft. Maar misschien is het wishful thinking, wij zijn nu dus druk met het poepen bezig en ik hoop ook dat dat werk niet allemaal voor niets is. :+
pi_196024886
Juul en potje/wc is nog geen combi, wel een belangrijk onderdeel in haar grappenreportoire. 'Mama, Juul poepen!' Ik zet haar op wc, mevrouw gaat er lachend weer vanaf 'Haha mama, scheeeeetje!'
Haar grote broer op de wc is reuze interessant, Piemol x 1000 en maar lachen.

We zien het wel wanneer de interesse echt komt, ze is bijna 2,5, het komt vast wel een keer. B was vrij laat maar was vervolgens wel snel zindelijk.

Vandaag was mijn schoonmoeder er en die had Juul al behoorlijk lang niet gezien, ze was helemaal verbaasd over de verbale ontwikkeling en het begrip bij Juul. Er komen inderdaad hele zinnen uit, een enorme kletskont is het. Haar favoriete zin is momenteel 'Samen spelen, samen delen B.' als hij ergens mee bezig is wat zij wilt hebben.
pi_196025135
Als we gaan douchen en hij wil een windje laten, dan houdt hij zijn hand voor het gaatje. :D Ik vind het wel bemoedigend dat hij dus begint te voelen wat er gebeurt.
pi_196025411
Oooh, U'tje in het bos - om op te vreten! O+

Eh heh.. Mijn echtgenoot is nu een poging aan het doen om samen met Günther een cake te bakken (met allerlei specerijen erdoor en met roomkaasfrosting erop :9 ) omdat het onze trouwdag is en het is echt hilarisch om aan te horen: mijn lief bakt eigenlijk nooit iets (al kan hij het prima hoor) en Günther momenteel twee á drie keer per week samen met mij en nu is mijn peuter mijn man voortdurend aan het verbeteren en instrueren en ik heb Günther al een paar keer een diepe zucht horen slaken :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_196025485
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 17:27 schreef minilot het volgende:
Oooh, U'tje in het bos - om op te vreten! O+

Eh heh.. Mijn echtgenoot is nu een poging aan het doen om samen met Günther een cake te bakken (met allerlei specerijen erdoor en met roomkaasfrosting erop :9 ) omdat het onze trouwdag is en het is echt hilarisch om aan te horen: mijn lief bakt eigenlijk nooit iets (al kan hij het prima hoor) en Günther momenteel twee á drie keer per week samen met mij en nu is mijn peuter mijn man voortdurend aan het verbeteren en instrueren en ik heb Günther al een paar keer een diepe zucht horen slaken :D
Aww. O+ Congrats dan ook! :D
pi_196025575
Ja, dank NJ! We hebben er zelf geen zak mee hoor, we zijn (bijna 22 jaar al samen) drie jaar geleden eigenlijk alleen getrouwd omdat ik zwanger was van Günther ;) Ik geloof dat men vooral trek had in cake 8-)
  dinsdag 3 november 2020 @ 17:51:40 #110
56471 pinquit
oh my lama!
pi_196025906
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 17:35 schreef minilot het volgende:
Ja, dank NJ! We hebben er zelf geen zak mee hoor, we zijn (bijna 22 jaar al samen) drie jaar geleden eigenlijk alleen getrouwd omdat ik zwanger was van Günther ;) Ik geloof dat men vooral trek had in cake 8-)
Ik las coke en ik was niet eens heel erg flabbergasted ofzo :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 3 november 2020 @ 18:46:23 #111
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196027118
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 17:51 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ik las coke en ik was niet eens heel erg flabbergasted ofzo :')
Haha, lekkere reputatie voor mini :P.

Maar wat een grap moet het zijn om daarnaar te luisteren!

Leuk zeg die volzinnen exode. En mooie kinderen zag ik, ook Banaan met zonnebril :D . Maarre... alleen poep in onderbroek, word je daar niet stikchagrijnig van? Hier gebeurt het nog maar zelden maar ik vind echt weinig zo vies als zo'n poeponderbroek afpellen. Terwijl luiers met echt niet konden schelen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196027252
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 18:46 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Niet eens geheel onterecht hoor! :) Ik heb alle gangbare soorten harddrugs in mijn experimentele periode zeer grondig en met veel plezier uitgeprobeerd :Y

Als Günther het nog eens tot avontuurlijke puber schopt kan -ie in elk geval gewoon met alle vragen over zulks bij me terecht ;)
pi_196028044
quote:

[..]

Maar wat een grap moet het zijn om daarnaar te luisteren!

Leuk zeg die volzinnen exode. En mooie kinderen zag ik, ook Banaan met zonnebril :D . Maarre... alleen poep in onderbroek, word je daar niet stikchagrijnig van? Hier gebeurt het nog maar zelden maar ik vind echt weinig zo vies als zo'n poeponderbroek afpellen. Terwijl luiers met echt niet konden schelen.
Leuk is anders natuurlijk. Als ik geluk heb dan is het hard en valt het zo de wc in vanuit zijn onderbroek. :D

Die zachte daar baal ik wel van, maar even voorspoelen onder de kraan en dan in een emmertje laten weken. Dan valt het me eigenlijk wel mee. :Y

Laatst kreeg ik een peuterspeelzaal zakje mee met verrassing, dat was een van de weinige waar ik echt misselijk van werd.
pi_196031005
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 17:35 schreef minilot het volgende:
Jeetje, 22 jaar al samen. :o Dat doen jullie erg goed!
pi_196031882
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:15 schreef PKM het volgende:

[..]

Leuk is anders natuurlijk. Als ik geluk heb dan is het hard en valt het zo de wc in vanuit zijn onderbroek. :D

Die zachte daar baal ik wel van, maar even voorspoelen onder de kraan en dan in een emmertje laten weken. Dan valt het me eigenlijk wel mee. :Y

Laatst kreeg ik een peuterspeelzaal zakje mee met verrassing, dat was een van de weinige waar ik echt misselijk van werd.
De twee poepbroekjes gingen hier meteen in een zakje en in de prullenbak. Sorry, not sorry. :@

@minilot gefeliciteerd!
Protège moi de mes désirs.
pi_196041930
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

De twee poepbroekjes gingen hier meteen in een zakje en in de prullenbak. Sorry, not sorry. :@

@:minilot gefeliciteerd!
Dit hoor ik weleens vaker. Maar dat is hier soms drie poepbroekjes per dag, dat kan ik natuurlijk niet steeds weggooien.

Ik zie het als goede motivatie om hem te leren op het potje te gaan. :D
pi_196059425
quote:
Maarre... alleen poep in onderbroek, word je daar niet stikchagrijnig van? Hier gebeurt het nog maar zelden maar ik vind echt weinig zo vies als zo'n poeponderbroek afpellen. Terwijl luiers met echt niet konden schelen.
Simon heeft vanavond voor het eerst bewust op het potje gepoept. *O* Hij moest plassen en terwijl hij zat zei hij dat ie ook moest poepen, dus ik riep vanuit de keuken dat ie dat ook maar op het potje moest doen en voilá *O*
Maar ik vond dus de poep uit het potje opruimen al erg vies :r Luiers geen probleem, maar hier heb ik wel even bij staan kokhalzen :@ Moet ook nog maar niet denken aan poep in onderbroeken....

Vanochtend ging ik later naar mijn werk dan gebruikelijk, waardoor ik Simon ook nog eventjes zag voordat ik wegging. Toen ik bij de deur stond, kwam hij naar me toe en vroeg of ik wel weer terug ging komen vanavond. Hij zei dat ie het erg fijn vindt als ik weer terug kom, omdat hij anders geen mama meer heeft :'( :'( :'(

Hij is de laatste tijd zo bezig met dat wij weg kunnen gaan, bij de psz vraagt ie steeds of we hem wel weer echt komen ophalen en 's avonds bij het naar bed brengen moet hij ook steeds gerustgesteld worden dat wij vlak in de buurt zijn. Bij speeltuintjes hangt ie ook meer om ons heen dan dat ie met andere kindjes speelt.
pi_196060591
Gefeliciteerd Minilot!

Knappe U. O+

Wat goed Tolstoi *O*

Poeponderbroeken :r Poep op het potje vind ik ook nog wel ranzig maar sinds maandag gaat ie op de wc i.p.v. het potje. Maar als ie moet poepen is het “ga weg mama! }:|” en roept ie mij wanneer ik weer mag komen :'). Ik haal dan wel even de wc-rol weg overigens want anders weet ik wel hoe ik de boel weer aan ga treffen _O-
pi_196070458
Hahaha ik zie nu een peuter met een volledig afgerolde wc rol in/naast de wc voor me _O-

Ik weet van onze oudste niet precies meer hoe dat ging met zindelijk worden. Weet nog wel dat ze 2 jaar en 3 maanden was. En dat ze binnen een week dag en nacht zindelijk was.. ik geloof dat de poep onderbroeken dus ook op 1 hand te tellen zijn. En dat ze nog nooit in bed heeft geplast.

Ik gok dat ik er bij deze heren minder makkelijk van af kom :+
pi_196074694
quote:
6s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:43 schreef aapieannie het volgende:
Hahaha ik zie nu een peuter met een volledig afgerolde wc rol in/naast de wc voor me _O-

Zo is het bij ons wel een paar keer gebeurd met plassen op het potje en de wc rol afrollen en in de wc gooien.
Hij was dan zo snel om te gaan plassen dat ie ook snel de wc deur op slot deed. Tja, dan doe je weinig meer om dat te voorkomen :+ :+
pi_196077081
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:16 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Zo is het bij ons wel een paar keer gebeurd met plassen op het potje en de wc rol afrollen en in de wc gooien.
Hij was dan zo snel om te gaan plassen dat ie ook snel de wc deur op slot deed. Tja, dan doe je weinig meer om dat te voorkomen :+ :+
Haha slim wel!

Oudste plast nog steeds met de deur open, dus dat hebben we nooit gehad. De heren vinden het wel leuk om mee te gaan, maar de wc rol laten ze nog hangen.
pi_196077755
Poep uit het potje scheppen is wel echt next level, ja. :@
  donderdag 5 november 2020 @ 19:38:16 #123
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196079307
Ik kieper het altijd om in de wc en spoel na met het water van de doortrek. Klaar. Ik ben niet zo’n hygiënisch iemand die er elke keer ook een schoonmaakdoekje doorhaalt hoor.

Het blijft zo lekker om zijn woordenschat te horen groeien! We zaten vanavond in zijn tent en toen zei hij ‘jij past wel hierbij want mijn tent is tweepersoons.’ Ook het woord plotseling verbaasde me, tot ik door had dat het in een veelgelezen boekje bleek te zitten.

En op sommige knutselspullen blijkt een leeftijdswaarschuwing te staan, dan zegt ie trots ‘kijk mama, verboden voor baby’s!’ Dat is vooral leuk omdat hij de helft van de dag speelt dat hij een baby is. De situatie naar hun hand zetten, peuters kunnen dat!
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196079457
Hier heeft ondertussen de "papa zei dat het wel mocht!" Zijn intrede gedaan, bij voorkeur bij onwijs ongelofelijke situaties _O-

Of als de hele papa in kwestie niet thuis is " papa mag het? ....... De papa in mijn hoofd zegt ja 8-) " niks tegenin te brengen :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 5 november 2020 @ 19:45:28 #125
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196079538
De papa in mijn hoofd, haha! Slim kind.
pi_196083824
Hahaha _O-

Ik stond gisteren voor de spiegel wat aan te passen. Komt meneer aangesjeesd en gaat voor me staan en kijkt in de spiegel. “Ik ben ook wel mooi hoor! }:|:')

En hij had dinsdag bij de opvang 2 zeepflacons losgedraaid (dingen losdraaien is z’n nieuwste update blijkbaar :')) bij de wc’s in de wasbak gekieperd en de kraan aangezet. Ze waren vast heel blij met m die dag :')
pi_196099020
Haha wat een draak!

De heren zijn vandaag wennen op de peutergroep. Gelukkig ging het wegbrengen vanmorgen al beter. Toen we eenmaal binnen waren stopten ze allebei met gillen. Maar daarvoor liep ik wel met twee krijsende peuters aan de hand...
pi_196109353
Nou toch maar even mn hart luchten want ik ben vandaag met een naar gevoel vertrokken bij het kdv.
Al begin van de dag werd ik door 1 van de leidsters gevraagd, of ze mij mocht bellen om een afspraak te maken voor een gesprek. Ik gaf hierop aan dat is prima, ik ben vandaag thuis dus te bereiken. Geen telefoon gehad voor ik de kinderen ging ophalen.

Kaylee deed nog al lang over het verzamelen van haar spullen dus ik vroeg tussen neus en lippen door, joh waar gaat het eigenlijk over. Zegt de leidster ja daar ga ik nu niet inhoudelijk op in, daar willen we in prive over praten, maar we maken ons een beetje zorgen over de jongens.

Hier schrok ik van, naar ons weten hebben ze het daar leuk. Dat staat ook in elk dagboek verhaaltje, dat ze een fijne dag hebben gehad en leuk hebben gespeeld. Zo af en toe word er niet geslapen, en Vincent vind een nee horen erg moeilijk en schiet dan in een driftbui, maar dat lijkt mij peuter eigen.

Ik gaf gelijk aan dat als het om het lopen van Jeremy gaat dat het gesprek niet nodig is. Hij moet een bril, hii ziet links vrij weinig daarom loopt hij altijd met de rechterkant van zijn hoofd naar voren gedraaid. Daarop gaf de leidster aan dat ze dit herkende maar dat dit niet de essentie van het gesprek zou zijn, en dat ze er over op wilde houden want ze vond het al moeilijk genoeg.

Ik heb nu aangedrongen dat zij maandag gelijk belt voor een afspraak, maar dat het gesprek wat mij betreft ook gelijk maandag plaats vind. Het bellen ging ze maandag doen, maar of het gesprek er dan ook kwam kon zij niet beloven.

Wij zitten nu ons gek te denken waar het gesprek eventueel over zou kunnen gaan. Hebben we iets essentiels gemist de afgelopen tijd? Waarom makem zij zich zorgen, als wij dat als ouders niet doen..
Ze worden elke week gewassen en in schone kleding gebracht dus het kan ook niet om hygiene gaan...

Sorry, dit is een heel lang verhaal geworden. Maar wellicht kunnen jullie mee denken...
  Manager PR/Moderator zaterdag 7 november 2020 @ 00:57:23 #129
269689 crew  Viv
pi_196110100
@aapieannie Wat een ontzettend nare manier om jullie weekend in te gaan. Echt heel onprofessioneel aangepakt van ze. Begin er dan maandag pas over, als het niet zo dringend is. Of spreek niet alvast uit dat er zorgen zijn. :X Ze hadden het desnoods kunnen verpakken alsof ze alle ouders een extra gelegenheid tot overleg willen bieden, om rustiger van gedachten te kunnen wisselen dan tijdens de overdracht.

Ik hoop dat het lukt om dit los te laten voor nu, want je kan hier he-le-maal niks mee zo. :*
pi_196111408
Ik kan je er niet mee helpen, aapieannie, maar ik sluit me helemaal aan bij Viv. Vooral onprofessioneel op deze manier.
Dit weekend maar proberen niet teveel mee bezig te zijn :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196112207
Mee eens, nu zit je het hele weekend in spanning.
Er zo omheen draaien slaat nergens op. Als het echt zo belangrijk was dan hadden ze vrijdag wel tijd gemaakt om te bellen en anders mond dicht houden.

Ik herken dat totaal niet van de PSZ. L is daar niet de makkelijkste (zeg maar gerust de moeilijkste) dus we hebben regelmatig bij het ophalen even kort overleg bij het hek. Meestal toevallig wanneer ik wat later ben of omdat L niet mee wil en ik toch al sta te wachten. Soms hebben ze onderling overlegd dat de ene juf op de kinderen let zodat de andere met mij (of een andere ouder) kan overleggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 07-11-2020 09:47:11 ]
pi_196112270
Wat vreselijk onhandig aangepakt van ze aapieannie, ze zouden moeten weten dat zo'n aankondiging alleen al best veel spanning op kan leveren bij ouders. Het zou ze sieren om daar wat sensitiever mee om te gaan of direct een mogelijkheid te creëren om even met jullie te kunnen praten, nu een belafspraak maken zodat er dan er afspraak kan worden gemaakt... Waarom zo nodeloos ingewikkeld?

Wij hebben ook eens een gesprek gehad over zorgen die ze hadden. Wij hebben n onwijs stuiterend/struikelend/nietstilzittend/motorisch onhandig jongetje. Ze wilden toen met ons bespreken dat ze dat zagen en vroegen onze toestemming om hem te mogen laten observeren. Dat hebben ze inmiddels gedaan en hij heeft nu een indicatie voor vve, en kinderfysio zodat ze hem wat meer 1 op 1 kunnen begeleiden op de punten die hij lastig vind. Heeft voor ons (en hem) prima uitgepakt :) geen idee of iets dergelijks ook bij jullie aan de orde kan zijn, maar ik wilde even n voorbeeldje geven van een gesprek wat we best spannend vonden maar wat uiteindelijk heel fijn was.
pi_196112294
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 november 2020 23:59 schreef aapieannie het volgende:
Nou toch maar even mn hart luchten want ik ben vandaag met een naar gevoel vertrokken bij het kdv.
Al begin van de dag werd ik door 1 van de leidsters gevraagd, of ze mij mocht bellen om een afspraak te maken voor een gesprek. Ik gaf hierop aan dat is prima, ik ben vandaag thuis dus te bereiken. Geen telefoon gehad voor ik de kinderen ging ophalen.

Kaylee deed nog al lang over het verzamelen van haar spullen dus ik vroeg tussen neus en lippen door, joh waar gaat het eigenlijk over. Zegt de leidster ja daar ga ik nu niet inhoudelijk op in, daar willen we in prive over praten, maar we maken ons een beetje zorgen over de jongens.

Hier schrok ik van, naar ons weten hebben ze het daar leuk. Dat staat ook in elk dagboek verhaaltje, dat ze een fijne dag hebben gehad en leuk hebben gespeeld. Zo af en toe word er niet geslapen, en Vincent vind een nee horen erg moeilijk en schiet dan in een driftbui, maar dat lijkt mij peuter eigen.

Ik gaf gelijk aan dat als het om het lopen van Jeremy gaat dat het gesprek niet nodig is. Hij moet een bril, hii ziet links vrij weinig daarom loopt hij altijd met de rechterkant van zijn hoofd naar voren gedraaid. Daarop gaf de leidster aan dat ze dit herkende maar dat dit niet de essentie van het gesprek zou zijn, en dat ze er over op wilde houden want ze vond het al moeilijk genoeg.

Ik heb nu aangedrongen dat zij maandag gelijk belt voor een afspraak, maar dat het gesprek wat mij betreft ook gelijk maandag plaats vind. Het bellen ging ze maandag doen, maar of het gesprek er dan ook kwam kon zij niet beloven.

Wij zitten nu ons gek te denken waar het gesprek eventueel over zou kunnen gaan. Hebben we iets essentiels gemist de afgelopen tijd? Waarom makem zij zich zorgen, als wij dat als ouders niet doen..
Ze worden elke week gewassen en in schone kleding gebracht dus het kan ook niet om hygiene gaan...

Sorry, dit is een heel lang verhaal geworden. Maar wellicht kunnen jullie mee denken...
Kan je nu niet even bellen? Ik weet hier dat de eigenaresse op zaterdag aanwezig is voor administratieve dingen. Je kunt het altijd proberen. Ik zou er helemaal gek van worden als ze me zo tot maandag lieten wachten. En ik denk dat als je dit uit zou leggen ze meteen snappen waarom je belt op zaterdag.
pi_196113104
Ik heb er in ieder geval niet slecht van geslapen, want ik word pas net wakker haha!

Ik gok dat het idd zo iets zal zijn over het niet kunnen stil zitten en het onhandig zijn.

We weten het niet, we zien het wel. Maar vrij onhandig om dit zo op vrijdag te doen...
pi_196113784
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 09:35 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Kan je nu niet even bellen? Ik weet hier dat de eigenaresse op zaterdag aanwezig is voor administratieve dingen. Je kunt het altijd proberen. Ik zou er helemaal gek van worden als ze me zo tot maandag lieten wachten. En ik denk dat als je dit uit zou leggen ze meteen snappen waarom je belt op zaterdag.
Vriend heeft dit net geprobeerd, maar er is niemand aanwezig. En de mailbox waar je heen word geleid is ook vol, dus we kunnen ook geen bericht achterlaten.

Als ze maandag voor 12 uur niet hebben gebeld zal ik dat zelf doen.
  zaterdag 7 november 2020 @ 12:06:54 #136
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196113936
want ze vond het al moeilijk genoeg :')

Ik denk dat ik hier toch wel pissig was geworden.
Blijkbaar niet zo moeilijk om er een weekend mee te wachten, dus dan zal het wel niets bijzonders zijn.
En als het wel allemaal zo erg is dan is de aanpak zeer onproffesioneel.
pi_196114016
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 12:06 schreef SacreCoeur het volgende:
want ze vond het al moeilijk genoeg :')

Ik denk dat ik hier toch wel pissig was geworden.
Blijkbaar niet zo moeilijk om er een weekend mee te wachten, dus dan zal het wel niets bijzonders zijn.
En als het wel allemaal zo erg is dan is de aanpak zeer onproffesioneel.
Normaal heb ik mn mondje wel bij me, maar hier stond ik toch even met mn mond vol tanden zegmaar..
En omdat er ook kinderen bij waren ben ik er zelf ook verder niet op in gegaan behalve de dingen die ik dan wel heb gevraagd.

Ik ga het voor nu los laten, hou jullie wel op de hoogte haha!

Nu met Jeremy naar de brillenwinkel een mooie bril voor hem uitzoeken!
pi_196114194
Ik begrijp dat je met je mond vol tanden stond. Het ligt niet aan jou dat dit gek overkomt/voelt..
Ben nu erg benieuwd hoe of wat, waarom het zo knullig moest..
pi_196115372
Dat is erg naar aapie, stom aangepakt vooral zeg.

Hier worden we een beetje moedeloos van KDV en poep. Juul komt of thuis met een luier vol poep of doorlek vlekken in haar kleding of ze stinkt enorm naar poep. Kortom poep.
We hebben het aangekaart bij het ophalen, telefonisch met de mentor van Juul en via de App. Geen idee wat nu nog. Verder zijn we supertevreden, Juul komt ook altijd vrolijk thuis en gaat er met veel plezier heen.

Juul is al een week lekker moe, ze slaapt goed en lang genoeg maar ze is gewoon moe. Daardoor wordt ze lamlending en knuffelt ze enorm veel vooral met haar grote broer. O+
pi_196116152
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 14:05 schreef exode het volgende:
Dat is erg naar aapie, stom aangepakt vooral zeg.

Hier worden we een beetje moedeloos van KDV en poep. Juul komt of thuis met een luier vol poep of doorlek vlekken in haar kleding of ze stinkt enorm naar poep. Kortom poep.
We hebben het aangekaart bij het ophalen, telefonisch met de mentor van Juul en via de App. Geen idee wat nu nog. Verder zijn we supertevreden, Juul komt ook altijd vrolijk thuis en gaat er met veel plezier heen.

Juul is al een week lekker moe, ze slaapt goed en lang genoeg maar ze is gewoon moe. Daardoor wordt ze lamlending en knuffelt ze enorm veel vooral met haar grote broer. O+
Zijn ze aangesloten bij een overkoepelende organisatie? Wellicht zou je het dan daar nog eens kunnen neerleggen. Het is gewoon niet tof om haar altijd vies of muf terug te krijgen...

Wat misschien nog zou kunnen helpen, een grotere maat luiers met wat meer absorptie? Als ze daar minder vaak verschonen en ze daardoor doorlekt kan dat daardoor miss nog een beetje helpen?

Los daarvan is t natuurlijk gewoon stom van ze :D
pi_196118924
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 15:07 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Zijn ze aangesloten bij een overkoepelende organisatie? Wellicht zou je het dan daar nog eens kunnen neerleggen. Het is gewoon niet tof om haar altijd vies of muf terug te krijgen...

Wat misschien nog zou kunnen helpen, een grotere maat luiers met wat meer absorptie? Als ze daar minder vaak verschonen en ze daardoor doorlekt kan dat daardoor miss nog een beetje helpen?

Los daarvan is t natuurlijk gewoon stom van ze :D
De luiers zijn niet van ons, dus dat moeten ze zelf zien zeg maar. Juul doet exact hetzelfde als B deed als ze heeft gepoept. Het niet zeggen en juist wat wegblijven zodat je het niet altijd ruikt. Dus ik snap wel dat ze het wel eens over het hoofd zien. Maar als je haar dan verschoont, pak even reservekleding die altijd in haar tas zit.

Het is niet meer zo erg als een paar weken geleden dan kwam ze ook echt met rode billen terug. Dat is gelukkig niet meer.
pi_196120409
Nou dat is ook wel een ding idd @exode
Zeker omdat jullie er al vaker wat van hadden gezegd. Hopelijk gaat ze het beter in de gaten houden!
pi_196123319
Ik heb een kleine ergernis met de peuterspeelzaal. Geen idee of ik er echt wat mee moet.

Als Banaan in zijn broek plast en ze vragen waarom, dan zegt hij "omdat ik dat leuk vind". Ze hebben hem toen al eens zelf zijn kleertjes uit laten trekken.

Ik zou eigenlijk willen dat ze hem helpen naar een ander antwoord, zoals "het was een ongelukje" of "het plasje kwam heel snel".

Als je hem namelijk zou vragen waarom hij van de trap valt dan zou hij ook zeggen "omdat ik dat leuk vind". Ik snap eigenlijk dus niet waarom ze dit antwoord accepteren als waarheid. ;(

Denk dat ik ze maandag er toch even over bel want dat zit me niet zo lekker.
pi_196123364
Zou hij überhaupt echt al het "waarom" van zoiets kunnen doorzien? Ik heb t idee dat t kapiteintje dat echt nog niet heeft, zijn leven overkomt hem een beetje heb ik t gevoel :+
pi_196123406
Ik vind de hele “waarom”-vraag maar raar in deze...
pi_196126927
Wat een rare en vooral omslachtige gang van zaken Aapie. Vragen om een belafspraak om een afspraak te kunnen maken :’) en dan ook nog eens dat zo onhandig onder woorden brengen. Ik zou dat bij het gesprek zeker ook bespreken, ongeacht waar dat inhoudelijk over gaat. En mochten ze het dan bagataliseren dan mag je daar best een klacht over indienen imo, en dan vooral zodat ze dat de volgende keer (bij iemand anders) beter aanpakken.

PKM, wat vind je er precies vervelend aan? Mijn meiden zouden zomaar hetzelfde kunnen zeggen (als ze al wat zouden zeggen, meestal gingen ze dan ‘uit’) en wellicht vindt hij het ook daadwerkelijk leuk op dat moment. Ik zie de toegevoegde waarde van deze vraag als open vraag stellen aan een peuter niet direct, maar ik zie ook geen kwaad in een nietszeggend antwoord krijgen. “Het was een ongelukje” schaar ik overigens in diezelfde categorie, met als enige verschil dat hij daarbij wel laat zien dat hij weet dat het niet zo hoort, en bij “vind ik leuk” niet.

Exode, ik zou het nogmaals aangeven bij de leidsters, maar dit ook met Juul zelf bespreken. Ze is groot genoeg om dat nu te begrijpen, zeker als je uitlegt dat ze daardoor pijnlijke billen krijgt en kinderen misschien niet meer met/naast haar willen spelen omdat ze stinkt. Als het kleine vlekjes op rompers zijn en dit max een uur voor het ophalen is gebeurt begrijp ik overigens ook wel dat ze niet helemaal gaan omkleden. Bij kleine vlekjes deed ik dat overigens thuis ook niet, tenzij je dat duidelijk rook, of het nog vroeg op de dag was :@
pi_196128799
@FlyingFish de waarom vraag vind ik niet erg, die stel ik zelf ook vaak zat.

Wat ik vervelend vind is dat ze hem zeggen dat als hij het leuk vindt, hij dan ook maar zelf zijn broek uit moet trekken. Ik zie dat toch als een soort straf voor iets waar hij waarschijnlijk niets aan kon doen. Hij gaat namelijk, voor zover ik weet, wel steeds braaf mee om te plassen.

Ik probeer in ieder geval juist begripvol te zijn. Dan denk ik als hij daar "straf" krijgt dat we niet op een lijn zitten.
Ik weet ook niet zeker of het daarmee te maken heeft, maar hij geeft het de laatste tijd slechter aan wanneer hij gepoept heeft met rode billen als gevolg.

Sowieso wil ik even horen hoe ze het doen, daar is nou eigenlijk niet de tijd voor met ophalen. Ik heb nog wel meer vragen en ongetwijfeld hebben zij ook nog wel wat te vertellen want volgens mij hebben ze werk zat aan hem. ;)
pi_196129700
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 november 2020 20:50 schreef PKM het volgende:
Ik heb een kleine ergernis met de peuterspeelzaal. Geen idee of ik er echt wat mee moet.

Als Banaan in zijn broek plast en ze vragen waarom, dan zegt hij "omdat ik dat leuk vind". Ze hebben hem toen al eens zelf zijn kleertjes uit laten trekken.

Ik zou eigenlijk willen dat ze hem helpen naar een ander antwoord, zoals "het was een ongelukje" of "het plasje kwam heel snel".

Als je hem namelijk zou vragen waarom hij van de trap valt dan zou hij ook zeggen "omdat ik dat leuk vind". Ik snap eigenlijk dus niet waarom ze dit antwoord accepteren als waarheid. ;(

Denk dat ik ze maandag er toch even over bel want dat zit me niet zo lekker.
Ik denk eigenlijk dat als Mijm deze vraag zou krijgen hij zou zeggen: ‘Als ik moest plassen.’ Een peuter kan volgens mij nog moeilijk oorzaak-gevolg benoemen en zeker niet bij een vraag over plassen.

Verder een hele :O goede morgen allemaal. Mijm had vanaf een uur of 5 wel genoeg geslapen en heeft mij wakker gehouden }:| vervolgens nog doorgelekt en dus ook al fris gedoucht. Mijn 18-jarige ik lacht me keihard uit om deze zondagochtend :')
pi_196129731
In mijn cursus “communiceren met kinderen” heb ik geleerd dat tot een bepaalde leeftijd kinderen niks kunnen met “Waarom...?” en je daarom “Hoe komt het dat......?” veel beter kunt stellen. Ik merk thuis nog weinig verschil, ik krijg op beide vragen geen antwoord.

(8>

Goedemorgen boks met LeSage
pi_196129799
Ik stelde de waarom vraag ook wel eens maar daar kwam ook niks of niks zinnigs op. Ik zou het ook even bespreken PKM als ze aan dat antwoord consequentie hangen.

Ik heb ook een kleine plasergernis op het kdv, hij mag blijkbaar alleen naar de wc als ie moet maar plast dan over z’n kleren heen omdat ie z’n piemeltje niet naar beneden duwt. Na 4x natte kleren in 1 week zeiden ze dat ze hem niet meer alleen naar de wc laten gaan. Deze week ging het daar weer op mis. Ze bezorgen zichzelf er ook extra werk mee met telkens omkleden :')

Ik zou me echt opvreten na dat gesprek vrijdag Aapie, succes daarmee deze week!

En ook vervelend van Juul, kdv en poep. Ook nog maar een keer bespreken denk ik.
pi_196129845
De ‘waarom-vraag’ werkt ook bij volwassenen vaak niet ;) er zit vaak al een oordeel in het woord waarom waardoor mensen in de verdediging schieten.
Ik betrap me er zelf ook heus wel op bij Sofie. Maar eigenlijk komt er nooit een zinnig antwoord.
‘Waarom schop je de hond?’ Vragend koppie staart me aan. ‘Zag ik jou de hond schoppen?’ Antwoord ‘hond koek pakken, mag niet!’. Blijkbaar voelt Sofie dan wel meer ruimte om te vertellen. Uiteraard heb ik haar duidelijk uitgelegd dat ze de hond niet mag schoppen }:|

Sinds woensdag slaat Sofie het middagslaapje over. En *O* ze slaapt ‘s avonds binnen een kwartier! Zo blij mee, ze valt nog steeds altijd in slaap terwijl er iemand naast haar zit. Een kwartier vind ik prima, 1.5 uur vond ik toch wel echt te lang worden.
Nu hopen dat deze nieuwe fase nog een poos duurt :P
pi_196129994
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 20:56 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik vind de hele “waarom”-vraag maar raar in deze...
Ja ik ook, alsof een kind nog terug kan halen wat hij dacht (of waarschijnlijk juist niet dacht) op het moment dat het gebeurde.. vind het inderdaad maar verwijtend klinken, inderdaad omdat het doorgaans echt niet expres of bewust gebeurt.
pi_196130121
Op elke poging tot 'waarom deed je x?'-vraag haalt Günther z'n schouders op en zegt 'omdat ik x deed'. Helder. :')
Tot dusver dus zinloos :Y
pi_196130562
Mijn 5-jarige zijn eerste reactie op waarom is tegenwoordig 'daarom!'
pi_196130804
Simon antwoordt altijd op de waarom-vraag (bv. waarom wil je geen xxxxx?) "omdat ik dat niet wil, daarom wil ik dat niet"

PKM, ik vind het ook een rare waarom-vraag. Op die leeftijd moeten kinderen toch nog helemaal leren om de plas-aandrang te voelen en dan daar een actie aan te verbinden (naar de wc gaan). Soms komt de plas sneller dan verwacht, dat kan gebeuren, dat hoort bij het leerproces. Je zou toch verwachten dat ze dat bij de psz ook wel snappen.

Aapie, hopelijk heb je maandag snel duidelijkheid over de zorgen van de kdv. Ik zou geen rustig weekend hebben als het op deze manier gecommuniceerd was.
pi_196130881
Een paar jaar geleden heb ik op een studiedag geleerd dat een 'hoe-vraag' minder verwijtend over komt dan een 'waarom-vraag'. Dat eerste is meer open ofzo, in dat tweede horen mensen toch onbewust vaak een verwijt. Bij T. werkt het enigszins, vanochtend kreeg ik op de vraag hoe het kwam dat ie al twee plasjes niet in het potje had gedaan (hij is eigenlijk goed plaszindelijk) de reactie dat ie niet aan het opletten was en de plasjes te snel kwamen. Maar goed, weet natuurlijk niet wat je geantwoord had als ik had gevraagd waarom ie niet op het potje had geplast.
  zondag 8 november 2020 @ 10:44:54 #157
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196131153
Begrepen peuters maar dat ze niet zoveel waarom-vragen moesten stellen :{w .
  Manager PR/Moderator zondag 8 november 2020 @ 10:49:14 #158
269689 crew  Viv
pi_196131224
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 10:22 schreef Gogo83 het volgende:
Een paar jaar geleden heb ik op een studiedag geleerd dat een 'hoe-vraag' minder verwijtend over komt dan een 'waarom-vraag'. Dat eerste is meer open ofzo, in dat tweede horen mensen toch onbewust vaak een verwijt.
Los van de keuze voor waarom of hoe, zit het verwijt bij de psz van @PKM vooral in het vervolg: "Als je het zo leuk vindt om in je broek te plassen, dan moet je ook maar zelf je broek uittrekken". :X

Het verbaast me dat een psz op zo'n negatieve manier omgaat met proberen zindelijk te worden. Doet me denken aan de straffen op school van vroeger, bijvoorbeeld ezelsoren moeten dragen als je niet goed luisterde:
pi_196131488
Onze oudste van 7 zegt nog steeds als we vragen waarom zij iets deed, als antwoord omdat het niet mag :+

Ik vind het heel fijn om hier te lezen dat het niet aan ons ligt dat het gekke communicatie is op deze manier.
En idd, zal blij zijn als het morgen is, we zijn er meer mee bezig als dat we eigenlijk zouden willen...
pi_196132049
quote:
3s.gif Op zondag 8 november 2020 02:57 schreef PKM het volgende:
@:FlyingFish de waarom vraag vind ik niet erg, die stel ik zelf ook vaak zat.

Wat ik vervelend vind is dat ze hem zeggen dat als hij het leuk vindt, hij dan ook maar zelf zijn broek uit moet trekken. Ik zie dat toch als een soort straf voor iets waar hij waarschijnlijk niets aan kon doen. Hij gaat namelijk, voor zover ik weet, wel steeds braaf mee om te plassen.

[knip]
Sowieso wil ik even horen hoe ze het doen, daar is nou eigenlijk niet de tijd voor met ophalen. Ik heb nog wel meer vragen en ongetwijfeld hebben zij ook nog wel wat te vertellen want volgens mij hebben ze werk zat aan hem. ;)
Overleg kan sowieso nooit kwaad, zeker als het je dwars zit. Ik merk hier ook dat de overdracht sinds Corona erg beperkt is, vooral in de net wel/niet zindelijk fase is dat lastig idd.

Hier moeten ze overigens ook altijd zelf hun natte kleding uit doen als het mis is gegaan (maar ook als het niet mis is gegaan. Het enige dat ik nog bij ze uittrek zijn nachtluiers waarin gepoept is). En misschien wordt dit wel helemaal niet als straf gezien, dat is ook afhankelijk van hoe ze het benoemen.

BelleFleur, dat broek natplassen op de wc heeft mijn kleuter ook nog een tijd gehad. Erg vervelend idd.

Sterkte LeSage! Je krijgt er gelukkig zoveel voor terug... Een extra lange zondag bijvoorbeeld! :P
pi_196132458
Dat je peuter tegen je zegt:

Mama, je moet niet zoveel eten, dan word je dik en dan zeg je BOEM en dan ben je kapot :+ :7 _O- *)
pi_196147446
Nou het hoge woord is eruit hoor!
Ze willen graag in gesprek over de hygiene van de jongens.
Ja sorry, soms zijn ze al zo zwart als een tor als ik ze daar aflever. Nog voor we op de fiets zitten duiken ze allebei de tuin door, met zwarte handjes als gevold.

Ook de soms rode billen van Jeremy komen morgen aan bod in het persoonlijke gesprek. Daar kunnen we weinig mee, want zalfjes enzo werken juist averechts, al zijn zij een andere mening toebedeeld.

Gelijk aangegeven dat we een rot weekend hebben gehad door de mededeling dat ze het moeilijk vind, het is voor haar voor het eerst dat ze zo'n gesprek moet voeren. We hebben al aangegeven van joh zeg dat dan gelijk, we bijten niet hoor. Nu dachten we aan hele erge dingen en konden er niks mee.

Morgen om half 9 op de vestiging in gesprek.
pi_196147600
quote:
6s.gif Op maandag 9 november 2020 10:32 schreef aapieannie het volgende:
Nou het hoge woord is eruit hoor!
Ze willen graag in gesprek over de hygiene van de jongens.
Ja sorry, soms zijn ze al zo zwart als een tor als ik ze daar aflever. Nog voor we op de fiets zitten duiken ze allebei de tuin door, met zwarte handjes als gevold.

Ook de soms rode billen van Jeremy komen morgen aan bod in het persoonlijke gesprek. Daar kunnen we weinig mee, want zalfjes enzo werken juist averechts, al zijn zij een andere mening toebedeeld.

Gelijk aangegeven dat we een rot weekend hebben gehad door de mededeling dat ze het moeilijk vind, het is voor haar voor het eerst dat ze zo'n gesprek moet voeren. We hebben al aangegeven van joh zeg dat dan gelijk, we bijten niet hoor. Nu dachten we aan hele erge dingen en konden er niks mee.

Morgen om half 9 op de vestiging in gesprek.
Ik vind het als nog nergens op slaan. Kinderen zijn nou eenmaal zo, al trek je ze 5 minuten van te voren schone kleren aan, krijgen ze het als nog voor elkaar om het vies te maken. :s)
pi_196147880
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 10:44 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Ik vind het als nog nergens op slaan. Kinderen zijn nou eenmaal zo, al trek je ze 5 minuten van te voren schone kleren aan, krijgen ze het als nog voor elkaar om het vies te maken. :s)
Dat ook... maar we gaan wel even om te horen wat ze dan precies vinden.. ik ben altijd alleen doordeweeks als ze naar bed gaan. Dan ben ik al blij als er gegeten is, ze hun tanden hebben gepoetst en een schone pyjama aan hebben zegmaar :+
Wassen doe ik met een washand, en douchen in het weekend. Ik vind het wel best.
pi_196147965
quote:
6s.gif Op maandag 9 november 2020 11:01 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Dat ook... maar we gaan wel even om te horen wat ze dan precies vinden.. ik ben altijd alleen doordeweeks als ze naar bed gaan. Dan ben ik al blij als er gegeten is, ze hun tanden hebben gepoetst en een schone pyjama aan hebben zegmaar :+
Wassen doe ik met een washand, en douchen in het weekend. Ik vind het wel best.
Douchen hoeft ook echt niet elke dag hoor :')
pi_196147988
Het is wel iets waar ze op ‘moeten’ letten. Of het kind in schone kleding komt, niet dagen achter elkaar hetzelfde aan heeft, of de algehele verzorging goed is, of ze geen verwondingen hebben.
Maar idd, het blijven kinderen. En kinderen horen lekker te kunnen spelen in de tuin e.d.
Fijn in ieder geval dat het hoge woord eruit is!
pi_196148059
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 11:07 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Douchen hoeft ook echt niet elke dag hoor :')
Nee haha, dat doen we zelf ook niet..

quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 11:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Het is wel iets waar ze op ‘moeten’ letten. Of het kind in schone kleding komt, niet dagen achter elkaar hetzelfde aan heeft, of de algehele verzorging goed is, of ze geen verwondingen hebben.
Maar idd, het blijven kinderen. En kinderen horen lekker te kunnen spelen in de tuin e.d.
Fijn in ieder geval dat het hoge woord eruit is!
Dat begrijp ik ook, maar dan zou het in dit geval gaan om de algehele verzorging. Ze gaan nl maar 1 keer in de week. Ze hebben wel vaak daar dezelfde kleren aan, maar dat is omdat ik het lekkere speelkleding vind.
Ik ga het wel horen morgen.
pi_196148138
Juul moet juist in bad na een KDV dag _O-
B gaat ook vrijwel elke dag maar die zweet ook echt dus dat is nodig zeg maar.

Maar wat een gedoe joh aapie, ben benieuwd hoe ze het gesprek gaan aanpakken.
  Manager PR/Moderator maandag 9 november 2020 @ 11:19:50 #169
269689 crew  Viv
pi_196148193
@aapieannie In ieder geval fijn dat het om zoiets gaat, en er geen zorgen zijn om de ontwikkeling of zo. :) Hopelijk pakken ze het een volgende keer handiger aan.
pi_196149882
Nou daar ben je mooi klaar mee @aapieannie . Persoonlijk vind ik trouwens wel dat 1 keer in de week douchen te weinig is. Mijn neefje heeft dat ook en die vond ik als baby echt stinken en zijn haartjes (hij is nu zes) zijn muf.
Zouden die rode billetjes minder kunnen worden met vaker douchen?

Iedereen gaat natuurlijk ook anders om met hygiëne, ik was Banaan zijn handen bijvoorbeeld niet vaak genoeg. Hij heeft ze dan toch al in zijn mond gehad en zijn bacteriën hebben we al wel gedeeld. ;)

Ik ben zelf juist helemaal gerustgesteld na een telefoontje.
Ze gaan heel vaak met hem naar de wc, maar soms weigert hij omdat hij te druk is met spelen en doet het dan een minuut later. Hij vindt het niet erg om in zijn natte broek te lopen en werkt dan niet mee met omkleden, ook niet als hij er iets langer in loopt en zelf uittrekken vindt hij ook prima.
Ze stelde voor om nou een wekker te gaan zetten, kijken of dat werkt.

Hij had het weleens over straf, dat woord gebruiken wij hier nooit. Zij blijkbaar ook niet, komt waarschijnlijk van de andere kinderen. Er is wel een time-out plek, waar hij nooit langer dan een minuutje zit voordat hij weer leuk meedoet. Meestal is een waarschuwing dat hij drie seconden heeft om mee te werken wel genoeg.

Ze kijken er inderdaad weleens televisie, binnen thema of iets leuks net voordat ze de jassen aantrekken. Ze was wel wat verbaasd dat hij Paw Patrol er zo duidelijk uit pikte, want dat kijken ze niet vaak. Ik zei al dat ik ook verbaasd was dat hij van iets wat we nooit aanzetten ineens allemaal namen wist. *)

Ook fijn om te horen dat ze hem lief vinden, grenzen opzoekt en dat hij graag meehelpt, dan is hij er in ieder geval zichzelf. :)
pi_196150100
Ieder zn ding natuurlijk hoevaak je je kind doucht. Hier douchen ze ook vaker maar dat komt omdat N. heel dik/veel krullend haar heeft en dat snel zweet op haar hoofd.. maar als dat niet zo is dan is wassen met een washand al heel snel voldoende denk ik. :)
pi_196150214
Het ligt ook aan je kinderen lijkt mij, B en Juul vinden badderen/douchen heerlijk. Wijzelf ook, ik douche minstens 1x per dag, zo fijn.
Maar alleen washandje is qua hygiene de meeste dagen al goed lijkt me.

En ja ik weet dat elke dag douchen niet goed is voor je huid, maar ik blijf het zelf toch doen :)
pi_196150488
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:10 schreef exode het volgende:
Het ligt ook aan je kinderen lijkt mij, B en Juul vinden badderen/douchen heerlijk. Wijzelf ook, ik douche minstens 1x per dag, zo fijn.
Maar alleen washandje is qua hygiene de meeste dagen al goed lijkt me.

En ja ik weet dat elke dag douchen niet goed is voor je huid, maar ik blijf het zelf toch doen :)
Daar noem je wat ja, Banaan doucht elke dag juist en ben me er wel van bewust dat dat minder goed is voor de huid. Afgelopen winter deden we dagelijks bad en had hij ook een droge huid die we extra moesten smeren.

Ik kan me ook heel goed voorstellen, helemaal nu we zelf een tweede kindje hebben, dat je het badritueel overslaat als je dat in je eentje met een tweeling doen moet. Ik hoop dat je dat morgen ook over kunt brengen aan de leidster @aapieannie . :*
pi_196150608
Maakt het weinig uit of ze de avond ervoor onder de douche zijn geweest of niet, even buiten en ze zijn weer smerig. Helemaal nu in de herfst.

Hier ook genoeg dagen dat er alleen met een doekje wordt gewassen en L draagt naar de psz ook altijd dezelfde soort kleding, alleen shirt/trui is anders.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 09-11-2020 13:48:47 ]
pi_196150743
@PKM met 1 keer bedoelde ik dat ze 1 keer per week naar de opvang gaan. Jeremy vind douchen en badderen ook echt vreselijk, wat maakt dat ik er zelf ook wel tegen op zie.
Al met vriend besproken hoe we daar een beetje meer ritme in gaan vinden. Hij is in de avond niet thuis, maar in de ochtend wel. Dus even kijken of het haalbaar is als ze dan in de ochtend onder de douche gaan en dan savonds met de washand..

Net zo iets als nagels knippen. Dat doe ik 1 keer per week na het avondeten. En toch hebben ze idioot vaak van die zwarte randen onder die ini mini nageltjes...

Fijn dat je gerust gesteld bent door het telefoontje!
pi_196150794
Nou, Günther staat het liefst anderhalf uur per keer onder de douche en vindt het zalig, gaat zo'n beetje om de dag met mij of mijn echtgenoot mee eronder, maar dat zegt nog niks over hoe -ie erbij zit op de speelzaal..
Want mijnes is inderdaad ook uitstekend in staat om brandschoon het huis te verlaten en in de paar honderd meter tussen onze voordeur en de peuterspeelzaal knettersmerig te worden :Y :') En inderdaad altijd de meest verlepte kleren aan omdat -ie toch drie van de vier keer bedekt onder viltstift, verf en lijm bij de PSZ vandaan komt.
pi_196150827
Mijn kinderen gaan eigenlijk (tenzij ze echt heel erg vies zijn of in hun broek geplast hebben oid) niet vaker dan 1x per week onder de douche. 's morgens even een washandje over gezicht en billen en klaar. Haren wassen doen we eigenlijk helemaal nooit, en de haren zien er prima uit, en de kinderen stinken ook niet...

/team vieslap.
pi_196150872
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 13:42 schreef minilot het volgende:
Nou, Günther staat het liefst anderhalf uur per keer onder de douche en vindt het zalig, gaat zo'n beetje om de dag met mij of mijn echtgenoot mee eronder, maar dat zegt nog niks over hoe -ie erbij zit op de speelzaal..
Want mijnes is inderdaad ook uitstekend in staat om brandschoon het huis te verlaten en in de paar honderd meter tussen onze voordeur en de peuterspeelzaal knettersmerig te worden :Y :') En inderdaad altijd de meest verlepte kleren aan omdat -ie toch drie van de vier keer bedekt onder viltstift, verf en lijm bij de PSZ vandaan komt.
Haha ja bijzonder toch hoe het met die kleintjes werkt...

Ze hebben vaak gewoon dezelfde donkere spijkerbroek aan, ik doe ze echt niet hun lichte broeken aan als ze daarheen gaan haha.
Maar je gaat jezelf wel afvragen of wij dat twee van die smeerkezen hebben, of dat ze daar niet zoveel gewend zijn. Het is een vrij jonge bezetting qua personeel.
En hartje gooi, de meeste kinderen lopen op hun mooiste suede schoenen. Terwijl die van ons het liefst op hun rubber laarzen rondbanjeren :+
pi_196150910
We zijn as we speak in de speetuin en U. ligt te rollen in het zand. Ben blij dat hij iedere dag in bad gaat. :P Hij komt er het liefst ook niet uit, als het aan hem ligt.
pi_196151282
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:17 schreef exode het volgende:
Juul moet juist in bad na een KDV dag _O-
B gaat ook vrijwel elke dag maar die zweet ook echt dus dat is nodig zeg maar.

Maar wat een gedoe joh aapie, ben benieuwd hoe ze het gesprek gaan aanpakken.
Same here met Mini-ToT; die komt altijd vol zand terug! :')
Maar normaal gaat hij ook maar 1x per week in bad; lijkt me niet goed voro de huid en de weerstand, elke keer zo afschrobben.
Daarbij heeft hij een gruwelijke hekel aan badderen, met name als zijn haren gewassen worden.
pi_196151621
Hier ook regelmatig maar 1x per week in de douche, zeker Mijm. S. gaat wel ooit vaker, maar die kan zichzelf inmiddels ook afdrogen en aankleden.
Mijm de afgelopen dagen ook een paar keer, want toen was hij steeds doorgelekt en met een nachtluier is dat qua geur niet echt lekker :')

Verder zie ik regelmatig bij de schoolpoort nog een veeg chocopasta zitten, of er zit al een vlek op een shirt. Helaas, ik kleed hem voor 8 uur geen 2 keer aan.

Mijm was vanmorgen een half uurtje op de opvang, met versche waterpokken (hoera! Daar zijn we straks vanaf), maar moest na een uur naar huis wegens koorts.
Helaas is Mijm een verschrikkelijke zieke. Broerlief ligt lekker op de bank, is rustig. Mijm breekt de tent als gewoonlijk af, maar is wel heel prikkelbaar. Weekje doorbikkelen dus :X
pi_196152354
B kan zelf douchen en afdrogen dus die is zo klaar altijd. Op woensdag doucht hij zelfs 2 keer want zwemles (ze moeten thuis douchen voor zwemles en daarna meurt ie een uur in de wind naar chloor dus thuis er ook weer onder). Juul is stapelgek op in bad gaan dus voor haar is het meer in water spelen dan schoonworden an sich. Haren wassen doen we bij Juul 1 a 2 keer per week, dat vindt ze echt niet leuk dus dat beperken we wel zoveel mogelijk.

B heeft een erg moeilijke huid, maar zijn huid wordt gelukkig niet droog van al het douchen. Mijnheer poetst ook zijn tanden onder de douche overigens.

Wij maken eigenlijk amper onderscheid tussen KDV en thuiskleding, alleen voor feestjes of bijzondere dingen krijgt Juul wat specialers aan zeg maar. Andere dagen is het legging of spijkerbroek met trui/shirt/longsleeve etc. Schoenen kiest ze zelf, ze heeft geen schoenen die niet vies mogen worden. Eigenlijk is alles gewoon speelkleding >:)
pi_196153100
Casper gaat ook dagelijks in bad (ik was de haren niet dagelijks) omdat het een soort avondritueel is geworden en hij vindt badderen heerlijk. Zelf douche ik dan ook (open douche pal naast het bad, hij komt meestal aan de badrand kletsen :')). Maar dit is met 1 kind ook prima te doen, snap dat het met meerdere kinderen lastig is. Ik heb ook niet echt oude of speelkleren speciaal voor de opvang, ik trek ‘m aan wat ik leuk vind. Maar hij komt ook nooit echt onder de verf ofzo thuis (wel vaak met een kilo zand :')) en wat ie aanheeft mag ook wel vies worden. Meestal gaat het er wel uit en zo niet dan niet en is het jammer.
pi_196154641
Hier gaan ze in de winter ook vaak maar 1x in de week in de douche. In de zomer bij heet weer soms wel elke dag. Vooral Willem heeft heel veel haar en dat gaat echt stinken als je gezweet hebt :')
pi_196155001
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:30 schreef Adrian4 het volgende:
Hier gaan ze in de winter ook vaak maar 1x in de week in de douche. In de zomer bij heet weer soms wel elke dag. Vooral Willem heeft heel veel haar en dat gaat echt stinken als je gezweet hebt :')
In de zomer hebben de jongens (en wijzelf trouwens ook) iedere dag in het opzetzwembad gelegen, en daarna ook vaak nog douchen. Dus dan inderdaad vaker :)
pi_196155646
In de zomer gingen ze hier ook bijna elke dag. Sinds september is vriend zijn rooster veranderd, en is vaak pas thuis als de kinderen al in bed liggen.
pi_196156367
Waarom zit jij op dat kussen waar Kees (kat) altijd op ligt?
Waarom doet die mevrouw haar huis niet in de carwash? (ze waste haar ramen)

Wat kan die taalontwikkeling soms hard gaan. :o
pi_196156503
Ik en mijn lief douchen dagelijks (allebei een makkelijke huid, nooit droog), Günther dus om de dag, en om en om met mij en mijn echtgenoot. Het kost me nauwelijks tijd: hij speelt op de vloer van de douchecabine met bakjes en lege shampooflessen terwijl ik me was, dan even zijn haar wassen met kindershampoo (kost nog geen minuut en is nooit drama en ik hou van de geur en het gevoel van frisgewassen haar), z'n lijf wast hij zelf met een washandje met douchegel (eens in de zoveel tijd doen we het even extra grondig zelf) en ik stap vervolgens de douche uit om ongestoord af te drogen, aan te kleden en op te tutten terwijl -ie verder speelt met de douchekop en het washandje en weet ik wat -ie er allemaal uitspookt :) Als ik helemaal klaar ben pluk ik 'm onder de douche vandaan, hij droogt de grote stukken zelf af en daarna doe ik z'n kiertjes en gaatjes :7 Dotje Zwitsalolie over de ledematen heen omdat -ie dat zo lekker vindt en haar even snel droog föhnen als het koud weer is en we vlug naar buiten gaan. Het voelt nooit als een opgave ofzo: zelf douchen we toch ook en Günther meteen meenemen kost hoogstens een paar minuten extra.

We hebben trouwens wel een bad, maar die is alleen voor speciale gelegenheden: tegen de tijd dat zo'n bad eenmaal gevuld heb ik samen met mijn peuter al drie keer gedouched :)

[ Bericht 2% gewijzigd door minilot op 09-11-2020 19:14:46 ]
pi_196156684
Awww, beterschap voor Mijm! :*
pi_196156966
Hier gaat kaptein minstens twee keer in de week onder de douche, soms alleen, soms met een van ons (of met ons allebei :+ ) leve de inloopdouche :P. Zn haren wassen we een keer in de week, hij heeft geen grote dikke bos :)
pi_196157500
De grote dikke halflange bos is afgelopen weekend weer op koters verzoek gekortwiekt door de kapper, snif!

Hier de dag erna met vers maar verwaaid kapsel op Dordrechtse kade, bootjes kijken :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De rest van jullie nog recente peuterfoto's? *O* O+
  maandag 9 november 2020 @ 19:50:54 #192
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196157523
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 19:06 schreef minilot het volgende:
We hebben trouwens wel een bad, maar die is alleen voor speciale gelegenheden: tegen de tijd dat zo'n bad eenmaal gevuld heb ik samen met mijn peuter al drie keer gedouched :)
Bad hoeft voor een peuter niet helemaal vol he, een bodempje is vaak al voldoende voor een boel lol.
KuikenGuppy
pi_196157555
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 19:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Bad hoeft voor een peuter niet helemaal vol he, een bodempje is vaak al voldoende voor een boel lol.
Ik zal het eens proberen! :)
pi_196157909
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 19:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dit, ze hebben ook van die tekenkrijtjes dat vind N echt super leuk! Of een simpele maatbeker, kan ze zich zelf uren vermaken als het aan haar ligt. :D
pi_196157913
#teamvies

Hier gaan ze twee keer per week in bad, waarvan ca 1x per maand discobad. Ze gaan heel graag, maar het is zo’n gedoe met drie kinderen. Echt lopende band werk lijkt het wel, zeker toen ze nog klein waren. Nu is het vooral strijd om ze eruit te halen. Onder de douche is dat al helemaal drama, Drie kinderen tegelijk onder de douche (+ 1 volwassene) die dan in een hoekje kruipen als er iemand uit moet is geen aanrader :D Ik begrijp soms niet waar ouders de tijd vandaan halen om dit elke dag te doen. Wij eten tussen 17:45-18:45, dan in bad, 19:00 uur de laatste eruit maar dan moeten er nog haren gekamd, tanden gepoetst, boekjes gelezen etc. Voor 19:30 liggen ze er dan nooit in, en dat is als ze meewerken...

En naar de opvang krijgen ze ook juist oude kleding aan. Ik heb ze regelmatig terug gekregen met vlekken die er niet meer uit gingen. Daar gebruiken we dus de stapel kleding die ik niet mooi vind voor, en soms is dat een maand lang dezelfde kleding (wel gewassen tussendoor uiteraard :P)

Ik ben wel benieuwd waar ze op doelen aapie, maar gelukkig is het niet echt iets ernstigs.
pi_196157948
Tot wanneer sliepen jullie peuters overdag? Hier vertikt N het nu al 2 dagen en ik baal er echt van, ik slaap slecht door haar broertje en alles wordt op mij geschoven.. kortom ben weer uitgeteld ;(
  maandag 9 november 2020 @ 20:12:37 #197
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196158105
Douchen/bad hier iedere avond met vriend en heeeeel soms met mij.
En soms een tweede keer in de ochtend als we weggaan en ik vind dat hij super schoon moet zijn :P

Haren wassen doen we eigenlijk nooit, meestal is de wax wel uit zijn haar aan het einde van de dag en de volgende dag gaat het er toch weer in :D
pi_196158299
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 20:06 schreef BellaaElisa het volgende:
Tot wanneer sliepen jullie peuters overdag? Hier vertikt N het nu al 2 dagen en ik baal er echt van, ik slaap slecht door haar broertje en alles wordt op mij geschoven.. kortom ben weer uitgeteld ;(
Bij ons was met drie het slaapje er wel helemaal uit, daarvoor al af en toe niet meer.

Al slaapt ie wel nog in de auto na een drukke middag en heel soms even op de bank O+
  maandag 9 november 2020 @ 20:20:58 #199
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196158314
Wij hebben even geen bad. Ja, een opblaasbad, maar die zet ik maar soms neer.
De kinderen douchen hier omstebeurt. Eerst deden we dat met een timer, dan mochten ze douchen tot het alarm ging en dan mocht de volgende er onder. Tegenwoordig gaan ze er onder uit als mijn man of ik zegt dat het tijd is om er onderuit te komen.
Overigens is vandaag mijn laatste dag met peuter, morgen is mijn jongste kind een kleuter O+.
KuikenGuppy
pi_196158426
Wat wordt er veel en vaak gebadderd en gedoucht met jullie peuters! :o Hier gemiddeld 2x denk ik, wisselend met wie. Maar douchen is eng en bad is altijd gedoe dus dat speelt ook wel mee. ;)

@BellaaElisa, Er werd hier vanaf anderhalf al af en aan dutjes geslipt, maar nooit met groot succes. Ergens tussen twee en tweeënhalf gingen ze er helemaal af, behalve op de opvang. Ik vond het altijd wel heel lekker, maar nu mis ik de rust wel met regelmaat. Ik denk dat dat straks met nummer 2 erbij helemaal zo is. :X
Morgen ben ik vast weer mezelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')