abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 november 2020 @ 20:26:32 #201
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196158439
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 20:06 schreef BellaaElisa het volgende:
Tot wanneer sliepen jullie peuters overdag? Hier vertikt N het nu al 2 dagen en ik baal er echt van, ik slaap slecht door haar broertje en alles wordt op mij geschoven.. kortom ben weer uitgeteld ;(
Al een tijd niet meer. Geen idee wanneer precies, maar hij slaapt dan ook iedere dag uit.
Hij is meestal rond 10 wakker de laatste tijd en dan leg ik hem smiddags niet weer op bed :P dan doen we nooit meer iets.

Zal wel wat worden als meneer in januari vroeg op moet voor de psz :')
pi_196158800
M is nog geen peuter, maar ik wilde hier wel even op reageren. Toen ze een baby was deed ik haar dagelijks in bad, maar daar reageerde haar huidje niet goed op (gevoelig/ eczeem). Advies van de dokter was dan ook zo min mogelijk in bad en zo weinig mogelijk shampoo/ douchegel.

Ze gaat nu 1x onder de douche en 1x in bad per week. Ik zou best wel pissed zijn als de opvang dan zou zeuren over hoe vaak ze in bad gaat.

Maar goed, verder vind ik het leuk om haar leuke kleren aan te doen en maak geen onderscheid tussen opvang en thuiskleding. En smeer haar haartjes/ kleding elke ochtend in met zwitsal goedemorgen lotion.

Aan de ene kant natuurlijk wel goed dat ze het in de gaten houden, maar als je dan onterecht zo'n gesprek krijgt lijkt het me wel vervelend.
pi_196159020
Alvast gefeliciteerd @Burdie . *O*

Beterschap voor Mijm en sterkte voor jou @LeSage .

@BellaaElisa met 2,5 jaar ongeveer denk ik. Hij slaapt nou meestal niet meer tussen de middag. Het lukt namelijk niet meer als hij heeft "uitgeslapen" tot 6:30. ;(

Ik doe Banaan ook naar de peuterspeelzaal als hij eetvlekken heeft. Anders zou ik hem pas na het ontbijt kunnen aankleden (en knoeit hij zijn pyjama onder).
Hij gaat juist wel in zijn leukste kleertjes maar ze lijken ook niet buiten te spelen ofzo en er zijn geen knutselvlekken.
Als het om verzorging gaat vraag ik me ook weleens af of het oké is dat hij altijd duo penotti op brood en fristi mee krijgt. :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Banaan is een heel trotse grote broer, hier met verse chocoladevlek. Hij vindt het nog lastig om de aandacht en melk te delen maar er lijkt verbetering in te zitten.

Hij is wel behoorlijk hyper en zit hoog in zijn emotie. Wel in een vrolijke versie maar als hij op deze manier eens een slechte dag heeft dan houd ik mijn hart vast. :{

Hij slaapt sinds de bevalling trouwens in zijn eigen kamer, naast papa. Dat Banaan dit doet is onverwacht maar mijn man vindt het ook fijn. :D
Die zei vandaag zelfs hoe fijn het eigenlijk is om hem in slaap te knuffelen en praten en dat ik bof dat ik het bijna drie jaar kon doen.
Ben ook nog steeds jaloers dat hij het nu doen mag maar wel blij dat ze allebei rustig slapen. :)

[ Bericht 8% gewijzigd door PKM op 09-11-2020 21:01:05 ]
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_196159426
Hier gemiddeld 2-3x per week onder de douche (bad hebben we niet). In de zomer met echt heet weer wel dagelijks, maar dat was meer om het zweet eraf te spoelen :+

Inderdaad erg onhandig en onprofessioneel hoe ze dat gesprek ingeleid hebben zeg :X
Verder goed dat ze e.e.a. dus in de gaten proberen te houden, maar het lijkt me alsnog vervelend als zoiets aangekaart wordt :*

Burdie alvast gefeliciteerd dan! *G*

Middagdutjes: hier nog bijna elke dag gelukkig (over 3 weken wordt ie 3). Ik ben me alvast mentaal aan het voorbereiden als dat tijdperk voorbij is :+
Al lijkt het me ook weer heerlijk om gewoon geen rekening meer te hoeven houden met dutjes :)

Psz is hier echt nog steeds een grote hit, vanaf dag 1 al O+
Hij is zo enthousiast dat hij al een paar keer het schoolplein op gerend is nog voordat ik een knuffel kreeg. Gelukkig rent ie net zo hard het schoolplein af als ik 'm weer op kom halen ;)

Sinds een week is Pitbull alleen wel boos op me ("zo boos als ik kan, mama! :( ") en vertelt tegen iedereen dat ik 'zijn muren kapot maak' _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Binnenkort gaat hij over naar het peuter bed van z'n grote zus ("dan gaat ik jouw bed pikken!"); ben heel benieuwd hoe dat gaat. Ook omdat we dan 1-2 weken met z'n vieren op zolder gaan bivakkeren :X
pi_196159745
Leuke foto’s van Günther en Banaan met z’n zusje O+

Middagdutje was er hier voor 2,5 jaar al af, nu vaak nog wel in de auto wanneer ik na 14:00 nog ergens naartoe rij. Ik dacht dat ik het meer zou missen maar het is ook heel fijn om niet meer zo te hoeven plannen i.v.m. een middagslaapje. En als ik wel een dag moe ben heeft ie wat meer schermtijd :P

Hier 2 plaatjes van een heel zonnig afgelopen weekend O+

SPOILER
  maandag 9 november 2020 @ 21:39:25 #206
298315 SacreCoeur
pi_196160097
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:42 schreef CaVaBien het volgende:

Ik zou best wel pissed zijn als de opvang dan zou zeuren over hoe vaak ze in bad gaat.

Ik weet nog van stage dat dat niet gaat over hoevaak een kind in bad gaat, met een chocovlek aankomt of over niet geknipte nagels (wat ik overigens nog nooit heb gedaan :D ) en stink haren.

Maar alleen over slechte verzorging wat betreft gebit en luiergedeelte. En dat kunnen ze dan wel weer in combinatie met vieze kleding oid aankaarten, maar alleen an sich zal dat niet snel gebeuren. Ik denk dat ze de rode billen als aanleiding nemen en als je hier dan totaal anders instaat wat betreft zalfjes en smeersels als de opvang is dat heel lastig.
pi_196160217
Wat een leuke peuters komen er voorbij!

Hier dan ook even het dolle duo

pi_196160344
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 21:39 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik weet nog van stage dat dat niet gaat over hoevaak een kind in bad gaat, met een chocovlek aankomt of over niet geknipte nagels (wat ik overigens nog nooit heb gedaan :D ) en stink haren.

Maar alleen over slechte verzorging wat betreft gebit en luiergedeelte. En dat kunnen ze dan wel weer in combinatie met vieze kleding oid aankaarten, maar alleen an sich zal dat niet snel gebeuren. Ik denk dat ze de rode billen als aanleiding nemen en als je hier dan totaal anders instaat wat betreft zalfjes en smeersels als de opvang is dat heel lastig.
Nouja, het is ook gewoon een beetje raar. Ze belde ons de tweede opvangdag of we dat wisten dat Jeremy zulke rode billen heeft en of we niet even naar de dokter moesten. Daar ging het al fout, want in de overdracht in de ochtend verteld dat hij heel erg luieruitslag had omdat zijn kiezen doorkwamen, we er dinsdag mee bij de dokter waren geweest en er eigen luiers en doekjes in zijn tas zitten. Aangegeven geen sudo erop te doen.
Oh dat hadden we niet zo begrepen was het antwoord. En daarbij de mededeling dat ze er ook geen sudo op zouden doen want dat mogen ze niet gebruiken.

Als je dan voor het naar bed gaan de luier (van de opvang, dus niet de eigen meegegeven) van je kind open doet en de billen zijn knetterrood en open en je ziet nog net een wit waasje van de sudo kijk je ook wel even raar op natuurlijk.

Ik denk dat het een en ander samen hangt, het is een enorm jong team nog. We zien het maar als leerpunt van beide partijen...
pi_196160348
Fototijd :) afgelopen weekend wandelden we een laarzenpad. Hij heeft bijna 5km :o gelopen _O_

SPOILER

[ Bericht 23% gewijzigd door littledrummergirl op 11-11-2020 08:25:42 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196160982
Het blijft een vreemde gang van zaken aapie!

Ik doe mee met de foto's. O vertikt het om in bed te slapen tussen de middag. Vanmorgen om 11 uur was hij al wel zo moe dat hij in de bakfiets in slaap viel:

Nadat hij een chocolade koekje geheten had:
pi_196161212
Aah slapende O.

Hier slapen ze thuis gerust van 1 tot 4 als ik ze er niet uitpluk...
Op de dagen dat ik zelf de oudste van school moet halen eten we wat vroeger een broodje. Dan gaan ze om 12 uur erin en pluk ik ze er om 2 uur weer uit.
Om 5 uur zijn ze dan wel klaar met de dag, maar met veel rekken en gek doen redden ze het tot net na het avondeten en rennen ze naar de deur als ik zeg dat ze naar bed gaan. Ze duwen elkaar nog net niet van de trap af om maar als eerste boven te zijn en dan heel wild om de tandenborstel te gaan gillen :+
pi_196164618
quote:
Tot wanneer sliepen jullie peuters overdag? Hier vertikt N het nu al 2 dagen en ik baal er echt van, ik slaap slecht door haar broertje en alles wordt op mij geschoven.. kortom ben weer uitgeteld ;(
Günther begon vanaf ongeveer z'n tweede verjaardag al middagdutjes over te slaan, werd al snel zo'n beetje om de dag en tegenwoordig komt het er zo één a twee keer per week nog van :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_196164632
Ooo @Burdie van harte alvast! :* O+
pi_196164661
Nu eerst mijn koter even, hopelijk schoon :+ afgooien op de PSZ en dan zo eens de verse batch foto's hier bekijken O+ Allen alvast bedankt voor de input! *O*
pi_196164846
Juul van bijjna 2,5 heeft haar middagslaapje nog hard nodig, vooral de dagen na een KDV dag. Ze slaapt 's nachts 12 uur en 's middags 2 a 2,5 uur. Bij B werden de middagslaapjes rond zijn 3e verjaardag minder weet ik nog. Aan de ene kant jammer, ook wel fijn om die 2 uur aan B te kunnen besteden zonder rondrennende peuter, maar voor uitjes wel fijner, Juul slaapt alleen in een bed, dus erop uit is best wel geregel nu.

En als je dan na 2 uur slaap eens naar boven gaat om mevrouw wakker te maken zodat ze 's avonds een beetje op tijd in slaapt valt, zie je dit zitten op de overloop. Dan vraag je je af hoe lang ze daar al zat....

SPOILER
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 09:13:56 #216
382129 crew  Donna
pi_196164954
quote:
G slaapt alleen op de opvang nog een uurtje. Thuis niet meer, maar ze wordt gelukkig niet chagrijnig of vervelend.
Alleen avondeten wil niet zo goed als ze moe is.
pi_196164990
Jip slaapt met 2.5 jaar nog elke dag s'middags O+ op de opvang vaak maar een uur, thuis tussen de 2 en 3 uur. Meestal pluk ik hem na 2 uur wel uit bed, anders is het savonds feest, maar soms slaap ik mee en vergeet ik dat :P
pi_196165724
Haha nou we zijn op gesprek geweest hoor!

Ze maakte zich zorgen omdat de jongens hun haren vaak plakkerig zijn.... ja euh ik doe er op opvang dagen een klodder wax in zodat hun kapsel een beetje leuk blijft zitten _O-

En dat Jeremy soms een poeplucht om zich heen heeft maar dan niet heeft gepoept. Onze koning scheetjes laten.

We hebben heel hard gelachen gelukkig, ook gezegd dat ze dit gewoon aan het eind van een dag kan vragen van goh ze hebben zulke plakkerige haren. Dan had ik gelijk kunnen zeggen dat er wax in zit...
pi_196165738
Middagslaapjes zijn hier nog hard nodig maar af en toe eentje overslaan lukt tegenwoordig wel. Dat maakt de planning wat meer flexibel al is slapen de fietskar en auto ook heerlijk dus bij een uitje wordt er alsnog een dutje gedaan.
pi_196165888
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:06 schreef aapieannie het volgende:

Ze maakte zich zorgen omdat de jongens hun haren vaak plakkerig zijn.... ja euh ik doe er op opvang dagen een klodder wax in zodat hun kapsel een beetje leuk blijft zitten _O-

En dat Jeremy soms een poeplucht om zich heen heeft maar dan niet heeft gepoept. Onze koning scheetjes laten.

We hebben heel hard gelachen gelukkig, ook gezegd dat ze dit gewoon aan het eind van een dag kan vragen van goh ze hebben zulke plakkerige haren. Dan had ik gelijk kunnen zeggen dat er wax in zit...
Damn :') en daar doen ze dan zo dramatisch over.... Allemaal dingen die ze zelf ook gewoon hadden constateren :{ dat een kind dat veel scheten laat dan naar poep stinkt 8)7 come on...

gelukkig niks dramatisch aan de hand, maar manman wat een ballentent :'(
pi_196165929
Hahahahaha @aapieannie dat is echt heel grappig en toch ook weer niet. :D

Wel jammer dat ze dat niet gewoon konden vragen inderdaad.
pi_196165951
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:19 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Damn :') en daar doen ze dan zo dramatisch over.... Allemaal dingen die ze zelf ook gewoon hadden constateren :{ dat een kind dat veel scheten laat dan naar poep stinkt 8)7 come on...

gelukkig niks dramatisch aan de hand, maar manman wat een ballentent :'(
Ja je lacht je toch kapot..

Wat ik van de week al zei, het is een super jong team. Meiden die net een jaar klaar zijn met school. En het is ook oke verder. Goed leermoment voor hun.

Maar stiekem ben ik wel blij dat ze nu naar de peutergroep gaan, waar de enige leidster is die wat ouder is. Onze oudste heeft ook bij haar gezeten toen ze 2 was.
pi_196165996
Smeer jij gewoon wax in hun haren?! Bah ;)

Juul heeft gisteren met B samen het Sinterklaasjournaal gekeken. Het verhaal snapt ze nog niet echt, maar Sinterklaas is nu haar nieuwe held. O+ Ben benieuwd hoe ze het vindt als ze haar schoen mag zetten zaterdag en er zondagochtend ook echt wat in zit.
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 10:31:20 #224
382129 crew  Donna
pi_196166011
Ik vind het eigenlijk best wel een beetje zorgelijk dat ze niet kunnen bedenken (of gewoon simpel vragen) dat het wax is. Erg jong team prima, maar daar zitten ook hersens in toch?
Ik zou niet zo blij zijn geloof ik. }:|
pi_196166224
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:31 schreef Donna het volgende:
Ik vind het eigenlijk best wel een beetje zorgelijk dat ze niet kunnen bedenken (of gewoon simpel vragen) dat het wax is. Erg jong team prima, maar daar zitten ook hersens in toch?
Ik zou niet zo blij zijn geloof ik. }:|
Ja dit... Ze zijn vast niet de enigen die wax in hun haren hebben toch :{

Niet mijn probleem verder natuurlijk :) maar ik zou er gefrustreerd door raken. Goed dat jullie het als een leerpunt kunnen zien en erom kunnen lachen ^O^
pi_196166244
Wij hebben ook het Sinterklaasjournaal gekeken. De kaptein snapte de boot niet zo goed, waarom niet gewoon met de auto? Bij de beelden van cadeautjes en snoep begon hij breed te glunderen en op te noemen wat hij allemaal wel zou willen hebben (alles :') )

Hij is sowieso van mening dat je gewoon altijd alles in de winkel kunt kopen :D hij vraagt bij elke reclame (ongeacht waarover) of hij dat dan kan gaan kopen en wanneer we gaan _O-
pi_196166327
Ik zou ook niet echt erom kunnen lachen, het is natuurlijk wel een "beschuldiging" dat je je kind niet goed zou verzorgen.. en kom op, gel of wax ze lopen hoop ik toch niet elke dag aan hun koppie te voelen? :? Nja fijn in iedergeval dat het niet iets is met de ontwikkeling of andere ernstige bevindingen.
pi_196166711
Aapie, jeetje wat een verhaal en gedoe om niks zeg :o Zit je daarvoor het hele weekend je af te vragen waar het om gaat.

Die foto van Banaan met zijn zusje O+ *; Zo zoet! Hoe gaat het met jou zelf PKM? :)

Die foto van Juul boven aan de trap _O-

LDG, wat is de kapitein groot geworden O+

Jagar, wat een heerlijk plaatje _O-

Twist, herkenbaar van dat boos zijn op papa of mama, hier komt het soms zomaar vanuit het niets, gister zei ze ineens; Ik ben boos op jou mama, je mag mij geen pijn doen :o Hopelijk zegt ze dat niet op de psz, anders mag ik ook op gesprek :+

Verder heb ik een heerlijk meisje, geniet enorm van haar. Het zindelijk worden schiet nog niet echt op, maar heb er vertrouwen in dat dat wel goed komt. Ze kan heerlijk driftig zijn maar ook een ongelofelijke knuffelkont. We genieten lekker van het mooie najaarsweer, we wonen dichtbij een mooi recreatiegebied en vertoeven daar zeker een paar keer per week;

Over iets meer dan 3 weken is ze al 3, ongelofelijk hoe snel dat gaat :o
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_196167097
Aapie, aansluitend bij de rest, behoorlijk slordig van het KDV, maar wel fijn dat de lucht geklaard is.

En genoten van alle peuterfoto’s O+ Ik doe er even geen, ik denk niet dat Mijm het leuk vindt om met zijn waterpokkengezichtje op het web te staan :')

Gisteravond ging ik naar bed, Mijm lag in ons bed, vriend sliep al, maar Mijm was op mij aan het wachten ( O+ ).
Toen zei hij: ‘Mama, ik hou van jou.’
Dus ik vroeg of hij ook van papa houdt: ‘Ja!’
En van S.? ‘Ja.’
‘Mooi zo,’ zei ik.
En na even stilte zei Mijm: ‘En ook van mezelf.’

Ik hoop dat hij voor altijd van zichzelf blijft houden O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196169752
Oh LeSage, wat mooi dat hij dat zo zegt O+ En beterschap voor hem! Heeft hij er veel last van?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_196171415
@rena wat een grote meid al! En alweer bijna 3, het gaat zo snel!

@LeSage wat een heerlijke uitspraak van mijm O+
pi_196172947
Oh en voor de jongens mama's (en ook meisjes eigenlijk) wax, gel en haarlak zijn goed luizenwerend. Houden die beestjes niet van, dus juist wat in die haren smeren voor een dagje KDV of PSZ is een goed idee.
Tip kreeg ik ooit en sindsdien wilt B niet eens meer naar school zonder gel in zijn haren.
pi_196173271
@aapieannie, Was dat echt alles? niet eens iets over de rode billen?
LOL :D Dan zullen ze zelf ook behoorlijk in de stress hebben gezeten om niks.

Als het dan toch over gel/wax gaat. welke gebruiken jullie?
Ik heb nu een extra strong gel, geen idee wat L er allemaal mee doet maar dat blijft max een uur goed zitten.
pi_196176289
quote:
Ze wil hier niet meer slapen, maar kan écht nog niet zonder. Resultaat; dutjes die pas tegen 15/16 uur beginnen. Maar doen we het niet, dan stort ze helemaal in. :9
pi_196176302
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:06 schreef aapieannie het volgende:

Dat meen je. Jeetje, wat een gedoe dan om dit. Blij dat je er om kan lachen. :9
pi_196176341
Liefde voor de foto's!

Hier een peuter die boos was dat ik haar cadeautje naar de camera had gedraaid;

Leuk kind. O+
pi_196176471
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:38 schreef LeSage het volgende:
Aapie, aansluitend bij de rest, behoorlijk slordig van het KDV, maar wel fijn dat de lucht geklaard is.

En genoten van alle peuterfoto’s O+ Ik doe er even geen, ik denk niet dat Mijm het leuk vindt om met zijn waterpokkengezichtje op het web te staan :')

Gisteravond ging ik naar bed, Mijm lag in ons bed, vriend sliep al, maar Mijm was op mij aan het wachten ( O+ ).
Toen zei hij: ‘Mama, ik hou van jou.’
Dus ik vroeg of hij ook van papa houdt: ‘Ja!’
En van S.? ‘Ja.’
‘Mooi zo,’ zei ik.
En na even stilte zei Mijm: ‘En ook van mezelf.’

Ik hoop dat hij voor altijd van zichzelf blijft houden O+ O+
O+ O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:05 schreef exode het volgende:
Juul van bijjna 2,5 heeft haar middagslaapje nog hard nodig, vooral de dagen na een KDV dag. Ze slaapt 's nachts 12 uur en 's middags 2 a 2,5 uur. Bij B werden de middagslaapjes rond zijn 3e verjaardag minder weet ik nog. Aan de ene kant jammer, ook wel fijn om die 2 uur aan B te kunnen besteden zonder rondrennende peuter, maar voor uitjes wel fijner, Juul slaapt alleen in een bed, dus erop uit is best wel geregel nu.

En als je dan na 2 uur slaap eens naar boven gaat om mevrouw wakker te maken zodat ze 's avonds een beetje op tijd in slaapt valt, zie je dit zitten op de overloop. Dan vraag je je af hoe lang ze daar al zat....

SPOILER
Haha, zo leuk als ze zichzelf stiekem zo stilletjes al verplaatsen en vermaken. Soms treffen we haar hier ook zó wakker aan dat je denkt; waarom heb je ons nu nog niet geroepen..... :9
pi_196176956
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:50 schreef Elleska het volgende:
@:aapieannie, Was dat echt alles? niet eens iets over de rode billen?
LOL :D Dan zullen ze zelf ook behoorlijk in de stress hebben gezeten om niks.

Als het dan toch over gel/wax gaat. welke gebruiken jullie?
Ik heb nu een extra strong gel, geen idee wat L er allemaal mee doet maar dat blijft max een uur goed zitten.
Ik gebruik van alles, op het moment nivea styling cream, daar zit het haar ook maar een uur goed mee, maar die is dan wel weer opnieuw in model te brengen.
Dé tip voor een dag lang een goed kapsel hoor ik ook graag!
pi_196177842
Die oranje blikjes (murrays geloof ik?) Werken hier het beste, zijn ook in de loop van de dag nog n beetje bij te kneden. Blijft wel flink voelbaar/vettig.
pi_196178444
Eigen merk Kruidvat gel, doe zwarte tubes/flacons, sterkte 7. Die gebruiken we voor B. Prima spul voor weinig geld.
pi_196178685
Ik gebruik meestal Taft men :') V12. Blijft goed zitten maar dat gaat er pas echt goed uit wanneer ik t ook uitwas. Verder vind ik jongenskapsels sowieso echt lastig en is het elke dag weer een verrassing hoe toonbaar het is :')

Leuk om jullie peuters weer te zien O+
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:34:39 #242
298315 SacreCoeur
pi_196178985
Wij gebruiken taft grooming cream, niet vet en super mat.
Einde van de dag is het er ook wel uit en als we savonds nog even weggaan dan doe ik er wat bij, het is dus makkelijk te restylen.

Ik vind jongenskapsels dus echt het makkelijkste wat er is, maar ik houd heel erg van warrig.
Absoluut geen kort kapsel of stekels iig, vrij lang van boven en zijkanten iets korter maar ook niet heel erg.
Knippen en tondeusen doe ik zelf (eerste paar keren waren wel zwaar :') ).

Gewoon zoiets https://www.glamourista.n(...)erenkapsels-2019.jpg
Alleen dan voor een kind, weetje hoe makkelijk :P
Nadeel is wel dat het er zonder wax niet zo uitziet.
pi_196180694
@Elleska ja nog wel zelf over de rode billen gehad hoor. Maar wat ons betreft dus allemaal paniek om niks. Goed om oplettend te zijn, maar dit was wel idioot..

Ik gebruik dus wax van the red one, en dan de blauwe pot. Is aqua wax. Haartjes vochtig, vingers vochtig, wax erin en in model brengen. Als het droog is blijft het goed zitten. Beide heren hebben een kort gedekt kapsel, dus nog niet met de tondeuse.

En dan krijg je dit soort kapsels, voor het in model gaat _O-

@exode wij doen bij de grote dame die dus geen wax in haar haren wil, elke dag een druppeltje tea tree olie achter haar oren. Sinds we dat doen geen luis meer gezien *)
pi_196181750
Oh dat vind ik zo stinken aapie, wij hebben het ook in huis. We hebben het op de bank gebruikt toen de katten vlooien hadden. Ik vind het vies, mijn vriendin vindt het niet te harden.

Bij meisjes helpen strakke staarten ook en een klein beetje haarlak.

Jongenskapsels vind ik ook super makkelijk. B heeft 2 kruinen dat is dan wel weer een uitdaging. Toen B een peuter was, zag zijn haar er (zonder gel) uit alsof hij met zijn vinger in het stopcontact had gezeten.
pi_196181786
Nog even over de zindelijkheid:

U. wilde gister na het douchen een onderbroekje aan. Helemaal prima! Heeft twee keer op het potje geplast voor het slapen gaan, is de hele nacht droog gebleven en ging ‘s ochtends plassen op de wc. w/

Ik merkte dat ik hem begon te pushen, dus heb het gelaten voor wat het is. Hij kan dus prima zelf aangeven of hij een luier wil of niet - en is dus inderdaad nachtzindelijk.
We komen er wel, maar dan op z’n eigen tempo. :)

Hier gebruik ik trouwens Naïf Styling Lotion en daarna kindergel van de kruidvat of haarspray, maar het blijft helaas op geen enkele wijze in model. Er is steeds één plukje dat naar beneden valt.

O+

SPOILER
Protège moi de mes désirs.
pi_196181795
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:20 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik gebruik meestal Taft men :') V12. Blijft goed zitten maar dat gaat er pas echt goed uit wanneer ik t ook uitwas. Verder vind ik jongenskapsels sowieso echt lastig en is het elke dag weer een verrassing hoe toonbaar het is :')

Leuk om jullie peuters weer te zien O+
Ja dit :D mij lukt het ook niet altijd om er iets leuks van te maken :? Het ligt er ook een beetje aan hoe het er in de ochtend uitziet na het slapen :') als ie de avond ervoor gedouched heeft staat het in de ochtend altijd alle kanten op O+
pi_196181827
Team peuterhaar alle kanten op. Ik doe er zo weinig mogelijk aan want het maakt toch niks uit. :') Ik heb wel fijn spul van de kapper, maar dat zijn 9/10 keer de dagen dat hij besluit nog even te verstoppen onder een deken en dat er dan precies een plukje rechtop gaat staan die NO WAY weer ergens anders heen wil. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_196181839
Ik smeer er voor de vorm altijd wel wat in voordat we hem wegbrengen naar de opvang, zodat ze iig kunnen zien dat we er wat hebben gedaan om m verzorgd de deur uit te laten gaan :') dat het niet altijd een topkapsel is, dat is dan maar zo :+
pi_196181923
Wij hebben langharig tuig in huis. O+ Het haar van de kleuter valt inmiddels tot ver over zijn schouders en hij wil het ook niet laten knippen. "Het is mijn haar mama, dat mag ik zelf weten." De lessen over 'jouw lichaam is van jou' slaan in elk geval aan. _O_ Ook als hij het korter had denk ik niet dat we naar gel oid zouden grijpen. Hij heeft mijn haar - supersluik en stijl, maakt niet uit wat je erin smeert, niks krijgt er grip op.

Welpje heeft sowieso pas laat haar gekregen en heeft nu net zijn bolletje vol, met een matje in zijn nek. :') Daar moet binnenkort wel wat aan gedaan worden, maar soms krult het een beetje om en dan vind ik het nog zo schattig. O+

SPOILER
pi_196181932
Als we ‘s avonds douchen föhn ik de jongens altijd droog. Anders is het ‘s ochtends inderdaad zo’n ontplofte coupe.
  woensdag 11 november 2020 @ 08:55:16 #251
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196182036
Jacob heeft nooit iets in zijn haar, hij lijkt de enige? Hij wil het niet de zeldzame keren dat ik het voorstel, en in combinatie met zijn grote afkeer voor haren wassen is het ook wel beter er niks in te smeren. Hij heeft sluik haar en niet heel kort dus ik denk bovendien dat je met spul niks bereikt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196182049
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 08:55 schreef Lemijn het volgende:
Jacob heeft nooit iets in zijn haar, hij lijkt de enige? Hij wil het niet de zeldzame keren dat ik het voorstel, en in combinatie met zijn grote afkeer voor haren wassen is het ook wel beter er niks in te smeren. Hij heeft sluik haar en niet heel kort dus ik denk bovendien dat je met spul niks bereikt.
Zeker niet de enige, hier hetzelfde hoor :)
pi_196182062
Hier is het de ochtend na het haren wassen bij kleuter juist een platte rechte boel, terwijl hij normaal krullen heeft. Maar ik ben te lui om het te föhnen. Er gaat andrelon Krul-creme ofzo in, dan zit het alsnog warrig maar lijkt het iig alsof dat zo hoort.

Het haar van de meiden is zo stijl als het maar zijn kan, maar ik vind meisjeshaar maar lastig. Twee gelijke staartjes maken is een stuk lastiger dan het lijkt met wegspringende haren, en dan zit de ene kant weer hoger dan de andere of heb je daar veel meer haar... en met 1 staart blijft het sowieso voor geen meter zitten en speldjes houden het ook maar max 5 minuten vol. Ze zouden daar eigenlijk workshops voor moeten geven, haren doen. Ik krijg ze vaak mooier mee vanuit de opvang dan hoe ze daar heen gingen :’)
pi_196182066
quote:
Juul heeft ook niets in haar haar hoor, ja staartjes en speldjes omdat anders haar haren steeds voor haar ogen hangen. B wilt zelf de deur niet uit zonder gel, maar goed is is al bijna 7. Hij doet zelf in principe ook zijn haar. Dat varieert van warrig tot sjiek tot een schans tot een hanekam. Gel erin en hij gaat aan de gang.
  woensdag 11 november 2020 @ 08:59:45 #255
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196182089
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 08:56 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Zeker niet de enige, hier hetzelfde hoor :)
Ja jouw mooie langharige telde ik niet mee inderdaad O+ .

Overigens smeer ik zelf ook niks in mijn haar dus hij kan het niet imiteren. Zijn vader wel geloof ik. Eens vragen of hij daar ooit meedoet.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 09:55:10 #256
382129 crew  Donna
pi_196182751
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 08:57 schreef FlyingFish het volgende:
Hier is het de ochtend na het haren wassen bij kleuter juist een platte rechte boel, terwijl hij normaal krullen heeft. Maar ik ben te lui om het te föhnen. Er gaat andrelon Krul-creme ofzo in, dan zit het alsnog warrig maar lijkt het iig alsof dat zo hoort.

Het haar van de meiden is zo stijl als het maar zijn kan, maar ik vind meisjeshaar maar lastig. Twee gelijke staartjes maken is een stuk lastiger dan het lijkt met wegspringende haren, en dan zit de ene kant weer hoger dan de andere of heb je daar veel meer haar... en met 1 staart blijft het sowieso voor geen meter zitten en speldjes houden het ook maar max 5 minuten vol. Ze zouden daar eigenlijk workshops voor moeten geven, haren doen. Ik krijg ze vaak mooier mee vanuit de opvang dan hoe ze daar heen gingen :’)
Haha daar zijn wel workshops voor!
pi_196182784
Speldjes, 2 staartjes en 1 staart lukken nu wel aardig. Mijn schoonzus wilt ons nog leren vlechten maar ik heb daar niet bepaald geduld voor. Juul loopt ook vaak met een pet of capuchon op overigens want dat doet grote broer ook. Ik vind het allemaal best, zolang haar haar maar niet voor de ogen hangen, dan dondert ze overal overheen namelijk. En als het los is de hele dag, is het garantie voor knoopjes 's avonds, dus doorborstelen voor en na het middagslaapje.
pi_196182850
Bij L is de gel vooral om het haar uit zijn ogen houden maar in de praktijk is het op psz dagen meer voor de vorm want het blijft niet lang genoeg zitten.

Op moment vind hij iets in zijn haar wel prima maar er zijn ook fases dat hij beslist niets in zijn haar wil en dan is het tijd voor de kapper.
  woensdag 11 november 2020 @ 10:05:54 #259
298315 SacreCoeur
pi_196182853
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 08:57 schreef FlyingFish het volgende:

Youtube! zo heb ik het ook allemaal geleerd :P cute girls hairstyles, volgens mij èèn van de grotere kanalen.
Ik ben nu zo pro dat ik allerlei soorten vlechten zelf op mijn eigen hoofd kan :+
pi_196183448
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:05 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Youtube! zo heb ik het ook allemaal geleerd :P cute girls hairstyles, volgens mij èèn van de grotere kanalen.
Ik ben nu zo pro dat ik allerlei soorten vlechten zelf op mijn eigen hoofd kan :+
Maar blijft die van jou wel rustig daarvoor zitten dan? Of heb je geoefend op een pop oid? Tijdens het maken van een gewone staart zijn ze al drie keer omgedraaid waardoor ik weer opnieuw moet beginnen :') Maar de juf op de opvang lukt het wel, dus of zij kan het razendsnel, of ze zitten daar wel stil.
  woensdag 11 november 2020 @ 11:02:09 #261
298315 SacreCoeur
pi_196183573
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:56 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Maar blijft die van jou wel rustig daarvoor zitten dan? Of heb je geoefend op een pop oid? Tijdens het maken van een gewone staart zijn ze al drie keer omgedraaid waardoor ik weer opnieuw moet beginnen :') Maar de juf op de opvang lukt het wel, dus of zij kan het razendsnel, of ze zitten daar wel stil.
Ja, mijn dochter zat altijd wel stil.
Of anders een filmpje op :D

Inmiddels is ze 14 en kan ik mijn skills niet meer gebruiken :'(
Maar mijn peuter blijft ook goed zitten als ik zijn haar in model moet brengen, gaat wel iets sneller :P maar soms alsnog wel 10 minuten bezig.
pi_196183584
Bumba!
De oplossing op alles ;)

Maar ik vind het ook lastig hoor!
Li heeft eigenlijk aan de onderkant krulletjes, boven is het stijl met een grote lok, die ongeveer over haar ogen heen gaat. Dan heeft ze daarboven nog een soort kale plek (binnenkort eens vragen als ik voor het eerst met haar naar de kapper ga), dus als ik een staartje maak je precies die kale plek ziet ;)

Maar we oefenen lekker verder, ik geniet er wel van :)
pi_196184012
N heeft meestal 2 ingevlochten vlechten omdat het anders onhandelbaar is.. (iemand nog krultips? Gebruik nu cantu kids voor haar maar jeetje... wat een pluisboel wordt het als ik dat uitspoel)
Probeer straks wel even een foto te maken :Y
pi_196190339
quote:
Nee, hoor. Simon heeft ook nooit wat in zijn haar. Hij wil het ook niet als we het voorstellen, want "gel/wax is vies" :)
Na een kappersbeurt ziet het er leuk uit (want dan wel wat gel/wax/schuim) en lijkt het ook simpel om te doen, maar eenmaal thuis krijg ik het nooit zoals de kapper het doet :')
pi_196191149
Op andere dagen gaat er meestal alleen haarlotion in de haren. Op de opvang vind ik wax wel prettig, beestjes technish.
De oudste wil altijd van alles gevlochten hebben in haar haar. Dat kon ik eerst ook niet, veel oefenen en zo ineens maak je de mooiste vlechten!
pi_196198735
Zijn er hier ook peuters die last hebben van monsters in de slaapkamer?

Inslapen gaat nog 10x lastiger, als hij eenmaal slaapt slaapt hij wel door maar is sochtends ook weer vroeg wakker.
Hij heeft een nachtlampje en daarnaast nog een lampje die hij zelf aan kan doen.
pi_196199008
Gelukkig niet, Elleska. Ik zie wel regelmatig tips voorbij komen op Facebook en zo.

:O
Ik denk dat ik vandaag niet heel veel meer uit ga voeren. Mijm heeft zó veel last van zijn waterpokken, huilt veel, 40 graden koorts. En vannacht heeft hij me dus het grootste deel van de nacht wakker gehouden.
Gelukkig een dag zonder verplichtingen, kan ik gewoon lekker rustig doen.
pi_196199276
Elleska, hier (nog??) geen last van monsters. Ik hoor het wel van vrienden bij hun dochtertje. Zij verjagen elke avond de monsters uit de kamer.

Twijfel over de volgende situatie of we er wat mee moeten:
Vanochtend bracht ik Simon naar de psz. Normaal moet hij dan schoenen/laarzen uit doen (wat hij regelmatig niet wil), maar vandaag mocht ie ze aanhouden want ze gingen gelijk naar buiten. Simon wilde ze nu niet aanhouden en deed ze uit. Toen zei de juf dat hij dat soort dingen wel vaker doet: dan zeggen zij bv. dat de kindjes zachtjes moeten doen in de gang, en dan gaat Simon luid stampend er door lopen.
Thuis heeft ie dit ook wel, als wij het één zeggen, dan doet hij precies het tegenovergestelde en andersom.

Je zou natuurlijk precies het omgekeerde kunnen zeggen van wat je eigenlijk wilt, zodat hij dan toch doet wat je wel echt wilt (reversed psychology), maar dan leer je hem ook alleen maar dat je niet hoeft te doen wat er gevraagd wordt.

Is dit een fase? Is negeren het beste? Of moeten we er toch wat mee?
pi_196200136
@TolstoiFan ik zou me er niet zo'n zorgen om maken. Als hij nou echt niet zou snappen wat er bedoeld wordt is het wat anders, maar hij begrijpt het heel goed en test gewoon de grenzen.

Wij hebben het hier met lichten uitdoen, de robotstofzuiger aanzetten en de Duplo bak omkiepen. Hij weet donders goed dat het niet wenselijk is.

Ik heb geen vaste aanpak. Als hij de lichten uitzet doe ik iets aan bij het aanrecht waar hij niet bij kan. Doet hij het terwijl hij iets kijkt op televisie dan gaat die op pauze en zet hij alle lampen weer aan.

De robotstofzuiger mag hij aanzetten maar dan probeer ik hem naar de halletjes te verwijzen en doet hij de deur dicht. Na een tijdje zet hij haar zelf weer in de oplader.
Bijkomend voordeel is dat als hij haar in de woonkamer aan wil zetten hij soms eerst gaat opruimen zodat ze zijn speelgoed niet opzuigt. >:)

Voor het omkiepen en door de kamer schoppen van zijn Duplo heb ik geen oplossing.
Hij haalt er bij mij ook niet zo'n lol uit. Ik zie het als een grenzentest, geef hem een knuffel terwijl hij het doet en ga verder met wat ik aan het doen was. ;)
pi_196200461
Wat PKM zegt.
Herkenbaar trouwens, Mijm doet dit ook heel veel. Het is testen, grenzen opzoeken. Volgens mij een prima voorbeeld van peutergedrag.
Wat ik ermee doe is vooral vertellen dat hij naar me moet luisteren. En wachten tot het over gaat.
S. van bijna 5 is de fase inmiddels wel redelijk voorbij. Tot hij 14 is of zo, en dan weer gaat testen uiteraard :')
pi_196200649
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 09:45 schreef TolstoiFan het volgende:
Elleska, hier (nog??) geen last van monsters. Ik hoor het wel van vrienden bij hun dochtertje. Zij verjagen elke avond de monsters uit de kamer.

Twijfel over de volgende situatie of we er wat mee moeten:
Vanochtend bracht ik Simon naar de psz. Normaal moet hij dan schoenen/laarzen uit doen (wat hij regelmatig niet wil), maar vandaag mocht ie ze aanhouden want ze gingen gelijk naar buiten. Simon wilde ze nu niet aanhouden en deed ze uit. Toen zei de juf dat hij dat soort dingen wel vaker doet: dan zeggen zij bv. dat de kindjes zachtjes moeten doen in de gang, en dan gaat Simon luid stampend er door lopen.
Thuis heeft ie dit ook wel, als wij het één zeggen, dan doet hij precies het tegenovergestelde en andersom.

Je zou natuurlijk precies het omgekeerde kunnen zeggen van wat je eigenlijk wilt, zodat hij dan toch doet wat je wel echt wilt (reversed psychology), maar dan leer je hem ook alleen maar dat je niet hoeft te doen wat er gevraagd wordt.

Is dit een fase? Is negeren het beste? Of moeten we er toch wat mee?
Ik zou het niet negeren, maar misschien (voor zover je dat nog niet deed) op een andere manier vragen. Het is overigens volstrekt normaal peutergedrag, maar de een heeft het wat sterker dan de ander en niet iedere peuter heeft dezelfde aanpak die werkt.

Mijn O. is echt anders dan de vorige twee. Hij heeft een wat temperamentvoller (en super eigenwijs O+) karakter, en ik heb inmiddels wel door dat "je moet nu je schoenen aanhouden" of "je mag niet gooien met de duplo" echt niet werkt bij hem. Hij is weer veel gevoeliger voor uitleg eromheen en voor het benadrukken wat hij zo goed kan. Dus "hee ollie ik zag dat jij vanmorgen zo voorzichtig de duplo in de bak had gedaan, dat was fijn!" of "wat fijn dat je je schoenen nog aan hebt! Want we gaan zo naar buiten en omdat je schoenen aan hebt, worden je voeten niet koud!"

Ipv 'je moet zachtjes doen in de gang'--> fluisterend: "ik kan mijn stem heel zacht gebruiken, kan jij dat ook? Wat goed dat je mij helpt om zachtjes te doen want dan maken we niemand wakker!" oid.

Reversed psychology is super verwarrend, daar bereik je op de langere termijn niets mee lijkt me :)
pi_196201209
Thanks, voor jullie input! Soms word ik dan door zo'n tussen-neus-en-lippen-door opmerking ineens heel onzeker.
Duplo bak omkiepen kennen we hier ook. Is wel minder geworden, maar op de psz doet hij het ook :)
Peutergedrag it is, en we wachten wel weer af tot het beter wordt :+

Reversed psychology hebben we heel kort wel gedaan, omdat we helemaal horendol werden van het tegengestelde gedrag. Maar al gauw hadden we er geen goed gevoel bij, uiteindelijk geef je dan een boodschap mee dat het OK is om niet te luisteren, terwijl je juist wilt aanleren dat je kind wel luistert. Dat doen we dus nu niet meer.

Blijft een uitdaging, dat opvoeden :D
pi_196201580
Komt mij ook heel bekend voor TolstoiFan. Ik merk dat het soms verschil kan maken hoe ik iets zeg. Met "niet stampen" en "zachtjes lopen" wordt hetzelfde bedoeld maar toch werkt het ene soms beter dan het andere.

Een uitgebreide uitleg werkt hier niet. Ik probeer het ongewenste gedrag om te buigen naar gewenst gedrag. Bijvoorbeeld de duplobak omgooien mag op de speelmat. Wanneer hij met de blokjes gaat gooien laat ik hem de blokjes terug in de bak gooien (dan wordt alles direct opgeruimd, winwin)
pi_196202318
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 12:09 schreef Elleska het volgende:
Komt mij ook heel bekend voor TolstoiFan. Ik merk dat het soms verschil kan maken hoe ik iets zeg. Met "niet stampen" en "zachtjes lopen" wordt hetzelfde bedoeld maar toch werkt het ene soms beter dan het andere.

Een uitgebreide uitleg werkt hier niet. Ik probeer het ongewenste gedrag om te buigen naar gewenst gedrag. Bijvoorbeeld de duplobak omgooien mag op de speelmat. Wanneer hij met de blokjes gaat gooien laat ik hem de blokjes terug in de bak gooien (dan wordt alles direct opgeruimd, winwin)
Bij ‘niet stampen’ geef je zelf natuurlijk eigenlijk al een voorzet dat stampen wel degelijk een mogelijkheid is.
Ik betrap mezelf hier heel vaak op :@
pi_196202560
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 12:43 schreef LeSage het volgende:

[..]

Bij ‘niet stampen’ geef je zelf natuurlijk eigenlijk al een voorzet dat stampen wel degelijk een mogelijkheid is.
Ik betrap mezelf hier heel vaak op :@
ja klopt, meestal werkt het gewenste gedrag benoemen beter.
Maar als L te ver gaat en ik zeg ietswat boos/geïrriteerd "niet stampen!" dan werkt het weer wel.
pi_196203546
Hier werkt vragen of het anders kan soms ook beter dan iets verbieden.

"Lukt het je om even stil te zijn? (soms met de reden)"

"Wil je zo de duplo weer even terug in de bak stoppen?

Het lukt het beste als ik er even tijd voor kan nemen, even hem erbij roepen, aankijken en dan de vraag. Dat gaat vast lastiger gehaast en in de gang bij de opvang. De kaptein wordt op dat soort plekken ook instant hyper en dan kost het heel veel moeite om even contact met hem te maken voor zoiets.

Ik bedank hem trouwens ook vaak, als hij bijvoorbeeld stil is als ik het hem vraag, of als hij lekker snel wat opruimt oid :Y zit niet perse een gedachte achter, vind t wel soort van respectvol tov hem ofzo
pi_196204180
Dat doe ik ook heel bewust, bedanken. Vooral omdat ik het ook van hen vraag, als ze ergens iets krijgen bijvoorbeeld. Dus als zij iets voor mij opruimen bedank ik ze daar ook voor.
En tegenwoordig zeggen ze vaak uit zichzelf ‘bedankt mama’ als ik een boterham heb gesmeerd voor ze O+
pi_196214767
Oh boh LeSage, zo ziek van de waterpokken. Hopelijk knapt hij snel wat op!

Altijd fijn om hier mee te lezen over hoe jullie over dingen denken of dingen aanpakken.

LDG, dat bedanken doe ik ook. Precies wat je zegt, stukje respect of zo wat wederzijds is.

Net als O van Spees is Mars hier een stuk temperamentvoller dan zijn oudere broer. En zoals jullie weten praat hij niet goed. We werden door het CB doorgestuurd naar de logopedie en de logopedist had dezelfde vermoedens als wij, namelijk dat Mars niet goed hoort.

Vandaag naar de KNO arts geweest (na 3 maanden wachtlijst).
“Heeft hij op dit moment klachten?”
“Nee, het gaat deze week heel goed met hem.”
KNO checkt oren, middenoor aan beide kanten compleet ontstoken...... en het kind geeft dus geen krimp.

Flinke kuur mee naar huis en hij staat nu op de spoedlijst voor een ingreep. Amandelen gaan eruit en hij krijgt buisjes.

Hij is temperamentvoller en kan soms zo huilerig/mopperig zijn. Ik gooide dat dus altijd op zijn temperament maar het kan dus al die tijd ook gewoon ongemak zijn geweest :@ .
Hij slaapt altijd door, heeft zelden koorts. Ik had dit niet verwacht en voel me zo rot. Kind heeft gewoon pijn (gehad).
Maar goed, nu hopen dat hij snel opgeroepen wordt, we hebben vandaag meteen het gesprek bij de anesthesie gehad.
pi_196216549
Of hij heeft geen pijn Malteser.
Ik weet nog dat wij met 2,5 in het ziekenhuis kwamen met een flapoortje en lichte verhoging, maar verder een vrolijk kind. En dat de artsen niet snapte dat hij kon functioneren omdat hij super veel pijn zou moeten hebben (en hij daar vrolijk een week aan het infuus moest).
Js had dus ook chronische oorontstekingen en behalve dat hij slecht sliep was er niets aan te merken.

Ongeveer een jaar geleden kwam Js een keer met de opmerking dat zijn oor raar voelde, geen pijn maar raar. Ook een oorontsteking en weer geen pijn. :*

Hopelijk helpen straks de buisjes en de amandelen eruit. Hier was het echt de oplossing (ok, de tweede keer, eerste keer was een spoed operatie en alleen buisjes. Die waren er al te snel uitgevallen en toen moest het nog een keer incl neusamandelen).
pi_196216752
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:26 schreef Malteser het volgende:

Altijd fijn om hier mee te lezen over hoe jullie over dingen denken of dingen aanpakken.

LDG, dat bedanken doe ik ook. Precies wat je zegt, stukje respect of zo wat wederzijds is.

Net als O van Spees is Mars hier een stuk temperamentvoller dan zijn oudere broer. En zoals jullie weten praat hij niet goed. We werden door het CB doorgestuurd naar de logopedie en de logopedist had dezelfde vermoedens als wij, namelijk dat Mars niet goed hoort.

KNO checkt oren, middenoor aan beide kanten compleet ontstoken...... en het kind geeft dus geen krimp.

Flinke kuur mee naar huis en hij staat nu op de spoedlijst voor een ingreep. Amandelen gaan eruit en hij krijgt buisjes.

Hij is temperamentvoller en kan soms zo huilerig/mopperig zijn. Ik gooide dat dus altijd op zijn temperament maar het kan dus al die tijd ook gewoon ongemak zijn geweest :@ .
Hij slaapt altijd door, heeft zelden koorts. Ik had dit niet verwacht en voel me zo rot. Kind heeft gewoon pijn (gehad).
Maar goed, nu hopen dat hij snel opgeroepen wordt, we hebben vandaag meteen het gesprek bij de anesthesie gehad.
Ik herken dit, Casper heeft ook minimaal 3/4 maanden met een oorontsteking gelopen. En toen we daarachter kwamen ging ik niet eens voor z’n oor naar de huisarts dus dat was ook toeval. Hij sliep wel vrij bagger en was aanhankelijk maar dat vond ik met 11 maanden niet opvallend. Ook de 8 oorontstekingen daarna waren alleen uit voor mij herkenbaar gedrag af te leiden, buisjes zijn een verademing. Een oorontsteking is zo lastig te herkennen, voel je alsjeblieft niet schuldig :* Hopelijk is ie snel aan de beurt!
pi_196217091
Jeetje Malteser, maar dat verwacht je dan ook niet! Hopelijk is hij snel aan de beurt en is hij er dan vanaf!

Ook beterschap voor Mijm!

Herkenbaar hoor dat peutergedrag. Ik probeer idd ook te benoemen welk gedrag ik wel wil zien, geef wel eens uitleg waarom en bedank of geef een complimentje als iets lukt. Soms werkt vragen, maar dat biedt de optie om nee te zeggen dus soms geef ik bewust een opdracht. Wanneer ze gedrag blijft herhalen werkt het ook om iets concreets op te noemen wat ze kan gaan doen (kleuren, puzzel etc), dan komt ze er uit.
Maar er is niets dat altijd werkt en soms kan ik ook wat minder hebben.

Aapie wat een onhandige aanpak van de psz zeg, jeetje.

Hier kiest peuter al tijden wat ze in haar haar wil. Eerder had ze vaak 2 staartjes, maar dat is wat verleden tijd. Twee knotjes ook bijna (staartje dubbel laten, wordt het ook wat lang voor nu). Ze wilde een hele tijd 2 vlechtjes en nu roept ze vaak een grote Elsa vlecht of Elsa staart ( :') geen idee waar ze Elsa heeft opgepikt, denk de opvang). 1 grote vlecht lukt eigenlijk alleen met nat haar, maar ze wil het zo graag.
Soms doen we 1 staartje vooraan en de rest van het haar los of dat staartje mee in een grote staart. Soms wil ze niks, maar naar de opvang is dat voor mij geen optie.
Het valt me ook wat tegen hoe weinig haar ze nog heeft. Soms zie ik peuters met een mooie volle bos. Dit heeft ze denk ik van papa geërfd en ik hoop echt dat het nog wel iets voller wordt.

We hebben woensdag met de buren een korte activiteit gedaan in het donker. N zei voor het slapen dat ze de ringen zoeken in het bos het leukst vond en vroeg of we weer chocomelk bij de buren gingen drinken als het Sint Maarten was. Zal dat tegenvallen als we volgend jaar het dorp weer in mogen. _O-

Ze tekende vorige week haar eerste echte poppetje, zo tof! Een hoofd met neus, mond en ogen, daaruit kwamen 2 armen met handjes en aan de onderkant twee benen met voeten. Ik was helemaal verbaasd en trots dat ze dit opeens kan.
Ook had ze opa getekend en je kon opa er ook echt uithalen doordat ze baardhaar had getekend. :D
  vrijdag 13 november 2020 @ 09:03:39 #282
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_196217491
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:26 schreef Malteser het volgende:

Germ, wat sneu. Hart onder de riem: bij O duurde het ook lang voordat wij (en de kinderarts) doorhadden dat hij dit had. Hij sliep vooral heel erg slecht (beter gezegd bijna niet :')) het eerste jaar. Koorts zelden tot nooit, hij huilde ook niet echt heel veel, wel mega onrustig met name in de nacht. Toen hij een jaar was vroeg de kinderarts of hij eigenlijk wel eens snurkte en toen ging het balletje verder aan het rollen. Hij is vorig jaar geopereerd (ook buisjes en amandelen) en de chirurg was erg onder de indruk van zijn amandel :+ en die zorgde voor constante druk van vocht op zijn trommelvliezen maar weerhield hem ook van de mogelijkheid om in een diepe slaap te vallen zei de arts.

Hij heeft vlak na de operatie nog 1 x een flinke oorontsteking gehad die pas bij de buisjescontrole aan het licht kwam, gewoon echt nergens aan gemerkt verder. Misschien hebben we gewoon bikkels ;)

Bright note: na de operatie geeft hij op wat incidenten na doorgeslapen *O*
pi_196217619
Malteser, wat sneu zeg. Ik zou vooral bedenken dat ze bij echte pijn wel gaan huilen/klagen. Hopelijk biedt de operatie snel verlichting.

Wat knap dat N al echte poppetjes kan tekenen!

Mijm is vandaag iets minder ziek, hoewel dat in de ochtend meestal wel is. Hij ziet er wel heel belabberd uit met al zijn pokken. Ik hoop dat we door de piek heen zijn :X
pi_196217643
Thanks voor de reacties. Ik kon er slecht van slapen maar inmiddels is het allemaal wat gezakt.

Spees: hier is het vele kwijlen en het snurken ook de reden om de amandelen te verwijderen. Maar vooral zijn oren zijn er niet zo goed aan toe. Wel een hele fijne arts trouwens die het ook heel leuk deed met Mars. Dus dat komt vast allemaal goed.

Nu klaarmaken voor de voorlopig laatste keer logopedie. De kno-arts zei: “Dat kun je voorlopig wel on hold zetten, die logopedie gaat niets uitmaken zolang hij niet goed hoort. Dus annuleer dat gerust voor de komende weken. Na de operatie kun je dat wel weer oppakken.”
Hopelijk ben ik dadelijk assertief genoeg om dat te vertellen, ben zo’n watje :@.
pi_196217663
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 09:12 schreef LeSage het volgende:
Malteser, wat sneu zeg. Ik zou vooral bedenken dat ze bij echte pijn wel gaan huilen/klagen. Hopelijk biedt de operatie snel verlichting.

Wat knap dat N al echte poppetjes kan tekenen!

Mijm is vandaag iets minder ziek, hoewel dat in de ochtend meestal wel is. Hij ziet er wel heel belabberd uit met al zijn pokken. Ik hoop dat we door de piek heen zijn :X
Fijn van en voor Mijm! Hoeveel dagen heeft hij het nu? Hier was de piek bij Twix op dag 5. Daarna knapte hij op en mochten we langzaamaan aan ontslag uit het ziekenhuis gaan denken.
pi_196217677
Malteser, mars lijkt me ook genoeg om het aan te kunnen geven als hij pijn heeft. Ik zou dus denken dat Loj gelijk heeft en hij er zelf ook amper iets van merkt. Niets om je schuldig over te voelen dus!

Leuk hè die tekeningen Nolita! Kleuter kan pas een half jaartje iets tekenen dat ergens op lijkt en Em is net zo, die krast ook alleen nog maar in het wilde weg. Lala kan daarentegen heel geconcentreerd al dingen tekenen. Vaak van die koppoters en soms net wat minder herkenbaar maar het stelt wel al echt iets voor. Van de week bijvoorbeeld Sinterklaas met een baby in zijn baard, en ik ontvang regelmatig portretten van mezelf.

Tolstoj, geen tips helaas, alleen dat wij hier soms hetzelfde hebben. Hoort een beetje bij peuters idd.

Kijkt iedereen al naar het Sinterklaasjournaal? Hier wordt er met volle aandacht gekeken en vooral heel hard gelachen om flauwe grapjes. We gaan er morgen een gezellig middagje voor de tv van maken met een grote bak strooigoed, speculaas en chocolademelk als lunch :’) Heb er nu al zin in!
pi_196217709
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 09:15 schreef FlyingFish het volgende:
Malteser, mars lijkt me ook genoeg om het aan te kunnen geven als hij pijn heeft. Ik zou dus denken dat Loj gelijk heeft en hij er zelf ook amper iets van merkt. Niets om je schuldig over te voelen dus!

Leuk hè die tekeningen Nolita! Kleuter kan pas een half jaartje iets tekenen dat ergens op lijkt en Em is net zo, die krast ook alleen nog maar in het wilde weg. Lala kan daarentegen heel geconcentreerd al dingen tekenen. Vaak van die koppoters en soms net wat minder herkenbaar maar het stelt wel al echt iets voor. Van de week bijvoorbeeld Sinterklaas met een baby in zijn baard, en ik ontvang regelmatig portretten van mezelf.

Tolstoj, geen tips helaas, alleen dat wij hier soms hetzelfde hebben. Hoort een beetje bij peuters idd.

Kijkt iedereen al naar het Sinterklaasjournaal? Hier wordt er met volle aandacht gekeken en vooral heel hard gelachen om flauwe grapjes. We gaan er morgen een gezellig middagje voor de tv van maken met een grote bak strooigoed, speculaas en chocolademelk als lunch :’) Heb er nu al zin in!
Als Mars goed zou kunnen praten, is dat inderdaad zo. Maar dat is net het probleem ;).
Maar ik hoop dat Loj en jij gelijk hebben en dat hij weinig hinder ervaart.
pi_196217720
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 09:14 schreef Malteser het volgende:

[..]

Fijn van en voor Mijm! Hoeveel dagen heeft hij het nu? Hier was de piek bij Twix op dag 5. Daarna knapte hij op en mochten we langzaamaan aan ontslag uit het ziekenhuis gaan denken.
Sinds maandag. Maar hij heeft nu in ieder geval geen 40 graden koorts. De jeuk zal nog wel erger worden, dat was bij S. 2 weken geleden in ieder geval wel.
pi_196217751
FF, wij kijken zeker naar het Sinterklaasjournaal. Vooral S. vindt het reuze spannend. Met zo’n geconcentreerd koppie zit hij dan te kijken O+

Ik heb voor vanmiddag pepernoten bakken op het programma staan en de chocolademelk en slagroom zijn ook al in huis. Dus onze dag ziet er morgen vergelijkbaar uit :)
pi_196217782
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 09:17 schreef Malteser het volgende:

[..]

Als Mars goed zou kunnen praten, is dat inderdaad zo. Maar dat is net het probleem ;).
Maar ik hoop dat Loj en jij gelijk hebben en dat hij weinig hinder ervaart.
Maar kunnen praten is daarvoor niet essentieel lijkt me. Genoeg andere manieren van communicatie om pijn aan te kunnen geven. En hij begrijpt jullie/de wereld om zich heen al wel goed, dus het is geen baby waarbij je maar moet gissen wat er is. Ik neem aan dat hij het ook duidelijk kan maken als hij wil drinken of een schone luier bijvoorbeeld. Zolang je hem niet expres met ontstoken oren hebt laten lopen is er niets om je schuldig over te voelen!
pi_196218883
Ah Malteser :* Fijn dat hij er geen pijn van had/heeft maar kan me jou gevoel wel voorstellen.

Peutergedrag? Check, er zit behoorlijk wat pit in Juul en ze zit echt in de fase 'alle grenzen opzoeken', bij mij net wat meer dan bij mijn vriendin. Dat kan ook zo fijn botsen met B....pffff, voel me soms net een politieagent.

Morgen de intocht kijken! schoencadeaus liggen klaar, kruidnoten gehaald, chocolademelk in huis, huis is versierd, Pietenpakken liggen klaar. Kom maar door met die Sinterklaas. O+ <O)
pi_196219340
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 10:37 schreef exode het volgende:
Ah Malteser :* Fijn dat hij er geen pijn van had/heeft maar kan me jou gevoel wel voorstellen.

Peutergedrag? Check, er zit behoorlijk wat pit in Juul en ze zit echt in de fase 'alle grenzen opzoeken', bij mij net wat meer dan bij mijn vriendin. Dat kan ook zo fijn botsen met B....pffff, voel me soms net een politieagent.

Morgen de intocht kijken! schoencadeaus liggen klaar, kruidnoten gehaald, chocolademelk in huis, huis is versierd, Pietenpakken liggen klaar. Kom maar door met die Sinterklaas. O+ <O)
Oeeeh, thanks voor de reminder, morgen nog even schoencadeautjes scoren.
Gelukkig zijn er na een jaar zonder speelgoedwinkel sinds deze maand weer 3(!) in ons dorp :')

Mijm is echt zo gezellig met de Duplo aan het spelen. Die verhalen :D
De politieman had het brandweervliegtuig gestolen, terwijl opa op het dak van de kazerne stond 8)7 opa kon vervolgens geen motor rijden, want hij wordt gespeeld door een kinderpoppetje.
pi_196239793
Sniiiif, einde van een tijdperk. Na bijna drie jaar (ongepland, gewoon zo gelopen) tussenin in het grote bed, vanmiddag voor Günther een fullsize eenpersoonsbed in elkaar gezet in het twee-bij-twee-meter-babykamertje dat in zijn beleving vooral de plek is waar zijn luier verschoond werd: hij heeft er precies nooit geslapen :')

Hij mag nog steeds in ons bed komen slapen wanneer -ie maar wil, maar nu heeft hij tenminste ook een eigen plek. Iemand toevallig nog een vrijwel ongebruikt IKEA Gulliver-ledikantje nodig? 8-)
pi_196239912
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2020 16:00 schreef minilot het volgende:
Sniiiif, einde van een tijdperk. Na bijna drie jaar (ongepland, gewoon zo gelopen) tussenin in het grote bed, vanmiddag voor Günther een fullsize eenpersoonsbed in elkaar gezet in het twee-bij-twee-meter-babykamertje dat in zijn beleving vooral de plek is waar zijn luier verschoond werd: hij heeft er precies nooit geslapen :')

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hij mag nog steeds in ons bed komen slapen wanneer -ie maar wil, maar nu heeft hij tenminste ook een eigen plek. Iemand toevallig nog een vrijwel ongebruikt IKEA Gulliver-ledikantje nodig? 8-)
Haha het is nogal een mijlpaal he. :D

Banaan slaapt sinds de geboorte van zijn zusje in zijn eigen bed. Nog wel met mijn man. Ik vind het nog steeds jammer, maar wel beter voor ieders nachtrust. ;(
pi_196240078

Zo dan! Dude middagdut nog amper en normaal zeker niet in het weekend, maar hij wilde nu toch wel even! :D Binnen vijf minuten (okee, en een paar slokken van mijn melk) onder zeil!

Ik realiseer me nu wel dat als -ie 's nachts wakker wordt en geen zin heeft om zijn eigen nest uit te komen ik ineens mijn eigen bed uit zal moeten om mijn boobs in te zetten. Argh. :')
Hoe gaat dat bij jullie, @PKM?
pi_196240127
Schoenkadootjes doe ik overigens niet aan. Handje kruidnoten en een klein chocoladelettertje krijgt -ie.
Vandaag zetten (hij heeft al enthousiast twee gympen bij de achterdeur geparkeerd, eentje met winterpeen, ander met een tekening O+) en de avond voorafgaand aan vijf december (dan chocolademuntjes erin ofzo) - dat vind ik wel genoeg schoenzetterij :)
pi_196240391
Wat een lieve slaapfoto @minilot O+

Welpje slaapt al bijna een jaar op zijn eigen kamer 's nachts, maar middagdutjes worden in het grote bed gedaan. :Z

SPOILER
pi_196240411
Wat een zaaaaaalige foto Luna! O+
pi_196240790
Aaah, slapende peuters O+ O+

Hier dus juist wel ook cadeautjes in de schoen en 2 keer per week (ene keer iets lekkers, andere keer een cadeautje). Wij geven gedurende het jaar nooit speelgoed aan de jongens, uitgezonderd de verjaardag (en dan was het dit jaar voor de ene een fiets en voor de andere een groot bed), dus met Sinterklaas pakken we uit ;)
Voor vanavond een klein pakje Lego en Duplo, dus het valt nog wel mee.
Net nog even snel bij de Lidl wortels gehaald ‘voor paardje Ozosnel!’

Krijgen jullie peuters er verder al wat van mee? Mijm vindt het allemaal wel interessant, deze hele periode.
pi_196242294
De kaptein was helemaal vol van het Sinterklaasjournaalverhaal, dat ze zwalk niet konden vinden en dat te kolen op waren. Net tijdens het avondeten zei ie ineens "nu zijn ze in zwalk he?" Was ie daar in dat koppie helemaal nog mee bezig O+ :D

Schoen zetten snapt ie nog niet helemaal, ik denk dat hij morgen de link wel legt met s avonds er iets neerleggen (tekening en een wortel) van n dan morgen een cadeautje vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')