abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195668918
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195668921
België :{

NEW: Belgium reports more than 10,000 new coronavirus cases, biggest increase on record

- New cases: 10,448
- Positivity: 12.7%
- In hospital: 1,949 (+172)
- ICU: 327 (+14)
- Deaths: +49

Grenzen weer dicht binnenkort?
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 06:31:02 #3
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195668927
Flinke sprong ook weer van 8k

twitter
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Miss 200.000.000! vrijdag 16 oktober 2020 @ 06:45:31 #4
367000 roos94
pi_195668974
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 06:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Flinke sprong ook weer van 8k

[ twitter ]
Moh zeg gertje :N
pi_195669078
Ah België wilt ons weer inhalen op de ranglijst
pi_195669115
Wat is daar de oorzaak? Strikt mondkapjes beleid binnen (en deels buiten), horeca houdt zich zover ik heb meegemaakt prima aan de regels, afstand houden zie ik ook prima gebeuren...
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:10:34 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195669117
quote:
80s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 07:09 schreef F.Sinatra het volgende:
Wat is daar de oorzaak? Strikt mondkapjes beleid binnen (en deels buiten), horeca houdt zich zover ik heb meegemaakt prima aan de regels, afstand houden zie ik ook prima gebeuren...

Goeie 😂👌
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195669120
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 07:10 schreef Dven het volgende:

[..]

Goeie 😂👌
?
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:13:17 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195669126
quote:
80s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 07:11 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

?
Mensen struikelen in België over elkaar heen man.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195669132
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 07:13 schreef Dven het volgende:

[..]

Mensen struikelen in België over elkaar heen man.
Ik ben er zeer regelmatig maar heb dat eerlijk gezegd nooit aan den lijve ondervonden....
In drukkere gebieden is dan (vaak) ook weer een mondkapjesplicht buiten.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:15:07 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195669135
quote:
80s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 07:14 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik ben er zeer regelmatig maar heb dat eerlijk gezegd nooit aan den lijve ondervonden....
In drukkere gebieden is dan (vaak) ook weer een mondkapjesplicht buiten.
Geen idee waar maar in Oost-Vlaanderen ieder geval niet.
pi_195669144
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 07:15 schreef Dven het volgende:

[..]

Geen idee waar maar in Oost-Vlaanderen ieder geval niet.
Limburg, Knokke, Antwerpen.
Daar heb ik nooit hele gekke situaties gezien.

Maar okay, is dan alleen die eventuele afstand het issue daar?
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:20:03 #13
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195669157
quote:
80s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 07:16 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Limburg, Knokke, Antwerpen.
Daar heb ik nooit hele gekke situaties gezien.

Maar okay, is dan alleen die eventuele afstand het issue daar?
Voor zover ik te zien krijg wel in ieder geval. De rest kan ik niet over oordelen.
pi_195669168
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 07:20 schreef Dven het volgende:

[..]

Voor zover ik te zien krijg wel in ieder geval. De rest kan ik niet over oordelen.
Luik even vergeten, maar zelfs daar, waar toch een behoorlijk percentage met een migratie achtergrond woont zie ik het niet.
Maar okay, das is net zo goed N=1 natuurlijk.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:22:09 #15
22565 asco
Los in deze tent
pi_195669170
Het zijn "gewoon" de scholen. Kun je de horeca sluiten maar dat gaat het verschil niet maken.

Zo lang de scholen open blijven dammen we niks in. Het is of wachten op code zwart of een sneltestcultuur die voor een daadwerkelijke indamming kan zorgen. We gaan zien wat gaat "winnen".

Onze overheid kennende vrees ik het ergste. :N
pi_195669266
België boven de 10.000 besmettingen en 49 doden. :N
pi_195669267
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 07:22 schreef asco het volgende:
Het zijn "gewoon" de scholen. Kun je de horeca sluiten maar dat gaat het verschil niet maken.

Zo lang de scholen open blijven dammen we niks in. Het is of wachten op code zwart of een sneltestcultuur die voor een daadwerkelijke indamming kan zorgen. We gaan zien wat gaat "winnen".

Maar maar het Rivm zegt dat kinderen geen rol spelen.
Dat blijkt uit een half onderzoek uit april onder 50 gezinnen in de zorg toen de scholen dicht waren.

Uit het bco waarbij van 75% de besmetting onbekend is.
En de testcijfers waarbij kinderen niet significant naar voren komen.

Ok ze zijn vaak asymptomatisch en worden amper getest maar toch.
Dus dat kan het niet zijn.

De Belgen zullen vast niet genoeg afstand houden bij de frietkraam en elkaar allemaal in het gezicht hoesten.
Stomme Belgen:(
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:48:13 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195669303
Gaan hier toch verzwaren. De regels in nachtclubs en disco's zullen strenger worden gecontroleerd.

:')
pi_195669332
Ik vraag me wel af hoeveel vals-positieven ertussen zitten in de herfst en winter. Want er zijn natuurlijk talloze mensen met verkoudheidsklachten nu die zich laten testen, dus ook een grotere kans op veel valspositieven.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:53:38 #20
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_195669343
Jezus, m'n land breekt weer records... :{

Ik had vanaf het begin reeds m'n twijfels, want hun belangrijkste richtlijn, waar de meeste nadruk op gelegd werd, was het aantal contacten dat een gezin mocht hebben. Dan weet je dat de doorsnee Belg zal reageren met: ofwel "en hoe gaan ze dat controleren?" ofwel met het bedenken van voorbeelden die de absurditeit van de regel aantonen: als het maximum vier is, dan kan een gezin met vijf leden met niemand contact hebben, want voor het gezin van die persoon zou het tellen als 5 contacten.
Er zijn ongetwijfeld gezinnen die de regel nageleefd hebben, die X personen gekozen hebben die op bezoek mochten komen, maar ik betwijfel dat het een hoog percentage was.
are we infinite or am I alone
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:55:44 #21
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195669363
quote:
Hadden ze, na initieel vrij heftig maatregelen bij aanvang van de tweede golf, niet recent juist besloten om het in België wat minder streng aan te pakken? Ik kan me zulke berichten herinneren van een maand geleden ofzo. Maar ik volg de situatie in België verder niet zo goed, dus misschien weet iemand hoe het precies zit.
pi_195669370
quote:

Daarom keek ik ook met gemengde gevoelens naar het commentaar over het incident bij het café in Den Haag. Volgens mij hadden veel aanwezig de leeftijd van een langzame VWO leerling, althans waren zij deze amper overstegen. Het gedrag is misschien niet goed te praten, maar de volgende dag is er geen gevaar als ze met 10-tallen in de klas zitten en met 100de in aula.

En los van Den Haag, je kunt moeilijk tegen jongeren zeggen kom naar school op werkdagen kun je tussen 9 en 17 uur met 10-tallen in de klas zitten en met 100de in aula. Maar als je vrijdag 4 uur na het uitgaan van de school met 8 man een feestje organiseert of op straat hangt is dat totaal onverantwoord. Zo creëer je een tegenstrijdig beeld en geen gevoel van urgentie bij de jongeren.
pi_195669374
quote:
Herfst
pi_195669389
quote:

Fabeltje, in Argentinië zijn de scholen al een half jaar gesloten en het heeft weinig uitwerking op de besmettingen.

Gewoon doorgaan tot alles gesloten is en dan nog afvragen waarom er nog steeds oplopende cases zijn, daar gaat het wel weer naartoe.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:01:06 #25
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_195669394
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 07:52 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vraag me wel af hoeveel vals-positieven ertussen zitten in de herfst en winter. Want er zijn natuurlijk talloze mensen met verkoudheidsklachten nu die zich laten testen, dus ook een grotere kans op veel valspositieven.
Bij de PCR test zijn valspositieven in principe enkel mogelijk door contaminatie: er moeten virusdeeltjes aanwezig zijn.
are we infinite or am I alone
pi_195669430
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 07:52 schreef JohnDDD het volgende:
Mogelijk heb je ook een groep van de asymptomatisch-positieven, denk ik. Asymptomatische covid met verkoudheids- of griepklachten. Zij laten zich testen en de covid komt terecht naar boven, maar dit zou 2 maanden geleden niet aan het licht zijn gekomen. Op zich positief, omdat zij mogelijk wel een besmettingsbron kunnen vormen.

Maar los van die besmettingsaantallen zit het probleem vooral in de zorg en daar komen amper vals-positieven terecht neem ik aan.
pi_195669439
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 07:56 schreef maan_man het volgende:

[..]

Daarom keek ik ook met gemengde gevoelens naar het commentaar over het incident bij het café in Den Haag. Volgens mij hadden veel aanwezig de leeftijd van een langzame VWO leerling, althans waren zij deze amper overstegen. Het gedrag is misschien niet goed te praten, maar de volgende dag is er geen gevaar als ze met 10-tallen in de klas zitten en met 100de in aula.

En los van Den Haag, je kunt moeilijk tegen jongeren zeggen kom naar school op werkdagen kun je tussen 9 en 17 uur met 10-tallen in de klas zitten en met 100de in aula. Maar als je vrijdag 4 uur na het uitgaan van de school met 8 man een feestje organiseert of op straat hangt is dat totaal onverantwoord. Zo creëer je een tegenstrijdig beeld en geen gevoel van urgentie bij de jongeren.
Dit!
In aula's is er geen eens plek om te gaan zitten maar mensen in een tent zijn een schande voor het volk.
Ik vind helemaal mooi.
Go hard or go home
pi_195669496
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 07:59 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Fabeltje, in Argentinië zijn de scholen al een half jaar gesloten en het heeft weinig uitwerking op de besmettingen.

Gewoon doorgaan tot alles gesloten is en dan nog afvragen waarom er nog steeds oplopende cases zijn, daar gaat het wel weer naartoe.
Precies! Dit virus volgt het patroon van het griepseizoen. Maatregelen hebben maar heel beperkt invloed.
pi_195669500
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 08:22 schreef zoost het volgende:

[..]

Precies! Dit virus volgt het patroon van het griepseizoen. Maatregelen hebben maar heel beperkt invloed.
Onze huidige maatregelen dus ook?
pi_195669588
Of we laten het gaan , of we sluiten alles af
Geen andere keuze
pi_195669700
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:48:49 #32
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195669703
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 07:57 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Herfst
Het is overal in Europa herfst, maar toch zijn er flinke verschillen tussen landen. Het zit weliswaar overal in de lift, maar je kunt niet volhouden dat het beleid geen enkele invloed heeft op het aantal besmettingen.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:51:31 #33
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195669731
België +10,448 vandaag
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:53:00 #34
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195669748
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 08:48 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is overal in Europa herfst, maar toch zijn er flinke verschillen tussen landen. Het zit weliswaar overal in de lift, maar je kunt niet volhouden dat het beleid geen enkele invloed heeft op het aantal besmettingen.
Sowieso is in grote delen van Europa 'herfst' nogal overdreven.
pi_195669749
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 07:53 schreef crystal_meth het volgende:
Jezus, m'n land breekt weer records... :{

Ik had vanaf het begin reeds m'n twijfels, want hun belangrijkste richtlijn, waar de meeste nadruk op gelegd werd, was het aantal contacten dat een gezin mocht hebben. Dan weet je dat de doorsnee Belg zal reageren met: ofwel "en hoe gaan ze dat controleren?" ofwel met het bedenken van voorbeelden die de absurditeit van de regel aantonen: als het maximum vier is, dan kan een gezin met vijf leden met niemand contact hebben, want voor het gezin van die persoon zou het tellen als 5 contacten.
Er zijn ongetwijfeld gezinnen die de regel nageleefd hebben, die X personen gekozen hebben die op bezoek mochten komen, maar ik betwijfel dat het een hoog percentage was.
Hoe kan dat nou, dat zou toch iets typisch Nederlands zijn...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:55:22 #36
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_195669777
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 08:53 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Hoe kan dat nou, dat zou toch iets typisch Nederlands zijn...
Alles waarvan mensen (op een klagende manier met name) zeggen dat het typisch Nederlands is, is bijna per definitie typisch iets voor mensen ipv Nederlanders. Maar ja.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195669809
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 08:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Alles waarvan mensen (op een klagende manier met name) zeggen dat het typisch Nederlands is, is bijna per definitie typisch iets voor mensen ipv Nederlanders. Maar ja.
Precies :).
In Southern Sun
pi_195669819
quote:

[..]

Juist omdat het overal in de lift zit kun je dat natuurlijk prima volhouden.
In Southern Sun
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:03:04 #39
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195669877
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 08:51 schreef Momo het volgende:
België +10,448 vandaag
gedeelde smart is halve smart
pi_195669894
quote:

[..]

Flinke verschillen zou je niet zo lang geleden ook nog kunnen zeggen over de Randstand en de rest van Nederland, terwijl het beleid vrijwel gelijk was. Een golf is nu eenmaal niet overal tegelijk.
pi_195669897
twitter
pi_195669916
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Leg uit.
In Southern Sun
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:05:25 #43
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195669917
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 08:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Juist omdat het overal in de lift zit kun je dat natuurlijk prima volhouden.
Ik wil ook best geloven dat het slechte weer niet bepaald helpt. Mensen lopen immers sowieso meer te snotteren in deze tijd.

Maar in sommige landen gaat het wel aanzienlijk harder dan in anderen, zonder dat het weer daar nou zoveel beter is, dus er spelen nog wel wat meer factoren mee zou ik denken.
pi_195669926
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Leg uit.
Tweet spreekt voor zich.. puur informatief bedoelt vanuit mij.
pi_195669949
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:05 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik wil ook best geloven dat het slechte weer niet bepaald helpt. Mensen lopen immers sowieso meer te snotteren in deze tijd.

Maar in sommige landen gaat het wel aanzienlijk harder dan in anderen, zonder dat het weer daar nou zoveel beter is, dus er spelen nog wel wat meer factoren mee zou ik denken.
Zeeland was lang een soort Gallië in Nederland, zonder enige verklaring. Duitsland stijgt nu ook met grote stappen en gaat dezelfde maatregelen nemen als wij een maand geleden. Het is niet altijd te verklaren, hoe graag mensen dat ook willen.
In Southern Sun
pi_195669953
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Tweet spreekt voor zich.. puur informatief bedoelt vanuit mij.
Maar wij zijn toch ook zeer bezorgd?
In Southern Sun
pi_195669958
quote:

[..]

Misschien wel wat, maar misschien ook maar gering.
In maart zag je ook verschillen in het verloop. Hier in Zwitserland liepen we exact 2 weken voor op besmettingen in vergelijking met Nederland. Nu lijkt het omgedraaid, we lopen ongeveer een week achter op wat in Nederland gebeurt, de grote sprong naar meer besmettingen vond de afgelopen paar dagen plaats en ze kondigen gisteren hier ook aan dat het weer "vijf voor 12" is.

En de grote steden hebben al sinds 2 maanden verplichte mondkapjes in winkels en openbare gebouwen.
Rara waar de besmettingen het hoogst zijn. :')
pi_195669966
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar wij zijn toch ook zeer bezorgd?
Klopt, maar in tegenstelling tot Duitsland nogal 'laat'..
pi_195670015
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Klopt, maar in tegenstelling tot Duitsland nogal 'laat'..
Volgens mij zijn we al een tijdje zeer bezorgd hoor.
In Southern Sun
pi_195670041
quote:

[..]

overall records aantal besmettingen, beleid heeft vast een bepaalde invloed, maar landen verschillen ook qua bevolkingsdichtheid etc. Niet alles is terug te voeren naar beleid.
pi_195670080
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Zeeland was lang een soort Gallië in Nederland, zonder enige verklaring. Duitsland stijgt nu ook met grote stappen en gaat dezelfde maatregelen nemen als wij een maand geleden. Het is niet altijd te verklaren, hoe graag mensen dat ook willen.
Zo zijn er ook landen waar het nooit is weggeweest (of aanzienlijk is gedaald zoals bij ons). Kijk eens naar de cijfers in India. Dat is één golf met de piek in sept. Waar wij dus duidelijk wel in golf 2 zitten. Iran idem. Heeft wel wat dalen maar niet zoals bij ons. E.e.a. zal uiteraard ook wel met opschalen testen te maken hebben. Maar over het algemeen is de oorzaak gewoon dat een virus nu eenmaal in golfbewegingen gaat. Maatregelen hebben daar geen invloed op. Enkel op de hoogte van de pieken en dalen. Of je moet het virus weten te verbannen uit je samenleving zoals sommige landen gelukt lijkt te zijn maar voor hoe lang is dat? Komt het weer binnen en ben je te laat met hard ingrijpen dan heb je garantie op een tweede golf.

Demografie speelt uiteraard ook een grote rol maar neem IJsland. Vrij strenge maatregelen volgens mij wat betreft reizen en quarantaine. Groot land. Zeer geïsoleerd. Zeer lage bevolkingsdichtheid. En erg afstandelijke volksaard. Ook de hoofdstad is niet overdreven druk. Breda zeg maar. Ook daar volgt nu toch weer een tweede golf. Scholen zijn daar bij mijn weten niet dicht geweest. Men houdt er 2 m afstand. Ook op scholen (voor kinderen vanaf 15)!

[ Bericht 1% gewijzigd door alpeko op 16-10-2020 09:25:17 ]
pi_195670141
kijk eens naar de gele lijn. volgt netjes het griepsseizoen

pi_195670154
quote:
Niet te doen zo. Ik zit al vanaf dinsdag thuis met een verkoudheid. Woensdag ook koorts gehad, maar op woensdag ná, was ik normaal gesproken gewoon gaan werken. Nu zit ik al 2 dagen te wachten op de uitslag van de test.

Veel mensen worden vaak meerdere keren verkouden in het herfst / winterseizoen, dus dat wordt nog lachen. :{
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_195670174
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:13 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Volgens mij zijn we al een tijdje zeer bezorgd hoor.
Tja, bezorgdheid was er al eind Juli, toch duurde het vervolgens 6-7 weken voordat men weer eens dacht aan echte maatregelen.
pi_195670182
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:24 schreef zoost het volgende:
kijk eens naar de gele lijn. volgt netjes het griepsseizoen

[ afbeelding ]
en daarom snap ik niks van dat de regering compleet stil heeft gezeten afgelopen zomer....
ps er staat ons nog heel wat te wachten dan, het begint net weer
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195670194
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:25 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Niet te doen zo. Ik zit al vanaf dinsdag thuis met een verkoudheid. Woensdag ook koorts gehad, maar op woensdag ná, was ik normaal gesproken gewoon gaan werken. Nu zit ik al 2 dagen te wachten op de uitslag van de test.

Veel mensen worden vaak meerdere keren verkouden in het herfst / winterseizoen, dus dat wordt nog lachen. :{
Terwijl je vanuit huis wel gewoon les zou kunnen geven lijkt me.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:28:34 #57
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195670207
Manlief is op weg naar de teststraat. Of tenminste, intussen waarschijnlijk al op weg terug.

Mijn e-bike is tegenwoordig een covid-fiets:P
(Un)masking for the greater good.
pi_195670209
Net even via het dashboard naar Staphorst gekeken.
Gewoon open houden die kerken, geen vuiltje aan de lucht. :+
pi_195670219
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:28 schreef Natalie het volgende:
Manlief is op weg naar de teststraat. Of tenminste, intussen waarschijnlijk al op weg terug.

Mijn e-bike is tegenwoordig een covid-fiets:P
Sterkte!
pi_195670245
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Tja, bezorgdheid was er al eind Juli, toch duurde het vervolgens 6-7 weken voordat men weer eens dacht aan echte maatregelen.
Dus eigenlijk is die tweet alleen maar bedoeld/grijp je die tweet alleen maar aan voor de 18901357981365e keer een punt te willen maken dat we hier te laat hebben ingegrepen. Wat een armoe.
In Southern Sun
pi_195670261
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is die tweet alleen maar bedoeld/grijp je die tweet alleen maar aan voor de 18901357981365e keer een punt te willen maken dat we hier te laat hebben ingegrepen. Wat een armoe.
Waarom is dat armoe?

Volgens mij is het overigens niet de 18901357981365e keer hoor, dat lijkt me ietwat overdreven.
pi_195670264
Wel mooi dat Duitsland lokale mondkapjesplicht in gaat voeren en de sluitingstijd van de horeca naar 23.00 uur zet.
In Southern Sun
pi_195670266
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is die tweet alleen maar bedoeld om voor de 18901357981365e keer een punt te willen maken dat we hier te laat hebben ingegrepen. Wat een armoe.
Waarom is dat armoe? We blijven wellicht nog wel een flinke tijd achter de feiten aanlopen. Door het late ingrijpen is indammen nu ook een stuk moeilijker geworden wat mij betreft. Het is goed om te blijven kijken naar hoe andere landen hier mee om gaan, zeker zo'n bepalend land als Duitsland dat voor de Nederlandse economie zeer belangrijk is.
pi_195670273
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:32 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Waarom is dat armoe?

Volgens mij is het overigens niet de 18901357981365e keer hoor, dat lijkt me ietwat overdreven.
Ik kan er ietsje naast zitten, tel kwijt geraakt :{.
In Southern Sun
pi_195670274
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:32 schreef Da_Sandman het volgende:
Wel mooi dat Duitsland lokale mondkapjesplicht in gaat voeren en de sluitingstijd van de horeca naar 23.00 uur zet.
waarom is dat mooi ???
enige onderbouwing ?
pi_195670297
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 08:51 schreef Momo het volgende:
België +10,448 vandaag
Ze gaan toch vandaag maatregelen bespreken?

En die Belgen in de eerste golf meteen heel drastisch reageren. Door alles te sluiten, inclusief de grenzen.

Ben benieuwd wat ze nu gaan doen. :7
pi_195670310
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:33 schreef Predator40 het volgende:

[..]

waarom is dat mooi ???
enige onderbouwing ?
Zoek je zelf even terug naar de reacties op deze maatregelen in Nederland?
In Southern Sun
pi_195670313
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:35 schreef skrn het volgende:

[..]

En die Belgen in de eerste golf meteen heel drastisch reageren. Door alles te sluiten, inclusief de grenzen.

die versoepeling was niet heel handig van 2 weken terug
pi_195670325
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

ah je wilt weer je statement duidelijk maken, dat is het enige.
pi_195670331
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Verschil is dat Duitsland dit dus nu doet op basis van gemiddeld veel minder besmettingen dan dat Nederland dit 4 weken geleden deed.
pi_195670338
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waarom is dat armoe? We blijven wellicht nog wel een flinke tijd achter de feiten aanlopen. Door het late ingrijpen is indammen nu ook een stuk moeilijker geworden wat mij betreft. Het is goed om te blijven kijken naar hoe andere landen hier mee om gaan, zeker zo'n bepalend land als Duitsland dat voor de Nederlandse economie zeer belangrijk is.
Ja nou en daar gaat het dus ook kut. Iedere dag maar blijven herhalen hoe dit voorkomen had kunnen worden terwijl niemand dat nog zeker weet vind ik armoe.
In Southern Sun
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:37:34 #72
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195670339
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:36 schreef Predator40 het volgende:

[..]

die versoepeling was niet heel handig van 2 weken terug
Dat was heel apart inderdaad want ook toen liep het aantal besmettingen al op.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195670343
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:36 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ah je wilt weer je statement duidelijk maken, dat is het enige.
Puur informatief.
In Southern Sun
pi_195670349
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Verschil is dat Duitsland dit dus nu doet op basis van gemiddeld veel minder besmettingen dan dat Nederland dit 4 weken geleden deed.
Begin augustus.
In Southern Sun
pi_195670350
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:37 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja nou en daar gaat het dus ook kut. Iedere dag maar blijven herhalen hoe dit voorkomen had kunnen worden terwijl niemand dat nog zeker weet vind ik armoe.
Hoezo iedere dag?
pi_195670360
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:38 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Begin augustus.
Toen al?
pi_195670376
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hoezo iedere dag?
Excuses, ik generaliseerde een beetje. Je doet het zelf vast niet iedere dag. Het zal niet veel schelen, maar goed, ik denk dat je prima begrijpt dat ik niet per se jou persoonlijk bedoelde.
In Southern Sun
pi_195670389
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Toen al?
Ja.
In Southern Sun
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:42:57 #79
14505 OProg
A Life in Music
pi_195670425
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:35 schreef skrn het volgende:

[..]

Bij België gaan de vervolgproblemen op economisch gebied ook nog eens gigantisch zijn. Die versoepelingen zijn ook deels ingegeven omdat het geld anders in rap tempo op is. Hun tekort was twee jaar geleden nog 100+ % van het bbp. Ok, nog geen Italië of Griekenland maar wel gewoon zorgelijk want ook daar is een historisch tekort er dit jaar overheen gekomen. Daar moet je zo langzamerhand ook gaan vrezen dat er weinig keus is omdat het geld gewoon op is om met allen binnen te blijven. :X
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:43:04 #80
12221 Tijn