Nee, JIJ wilt dat zien in het NOS-nieuws en daarom denk je dat ze zulk nieuws brengen...quote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:51 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ze brengen gewoon te veel gekleurd-juich-links nieuws!
Ik denk niet dat het in deze discussie nodig is om dat zo zwart-wit te zien.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 19:07 schreef Megumi het volgende:
[..]
Objectief denken is zelfs neurologisch onmogelijk dat is ook niet zo een punt van discussie.
De NOS geeft over het algemeen wel ongeveer een juist beeld van het nieuws. Maar mensen maken fouten en zullen niet objectief zijn. Bij de RT heb ik daar gelukkig geen twijfels over wat voor nieuws die brengen en mag dat samen met de CCTV derhalve ook graag kijken.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 19:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het andere uiterste. Dat ze staatspropaganda verspreidenof dat er een of ander complot achter zit. De NOS is gekleurd en niet heel objectief maar meer dan dat is het ook niet.
Wie keurt intimidatie richting Wilders dan goed?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 19:10 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Intimidatie is nooit goed te keuren.
Behalve, natuurlijk, als je toevallig Wilders heet en "er zelf om vraagt".
True. RT is een prima voorbeeld van daadwerkelijke staatspropagandaquote:Op donderdag 15 oktober 2020 19:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
De NOS geeft over het algemeen wel ongeveer een juist beeld van het nieuws. Maar mensen maken fouten en zullen niet objectief zijn. Bij de RT heb ik daar gelukkig geen twijfels over wat voor nieuws die brengen en mag dat samen met de CCTV derhalve ook graag kijken.
Ook dan niet natuurlijk. Wat je ook van Wilders denk te vinden het is verschrikkelijk dat die man niet vrij kan leven. En bewaakt moet worden. En dat dit ook al jounalisten overkomt. Denk daarbij aan de telegraaf bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 19:10 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Intimidatie is nooit goed te keuren.
Behalve, natuurlijk, als je toevallig Wilders heet en "er zelf om vraagt".
Ik kijk het meer in een soort van kader ken je vijand.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
True. RT is een prima voorbeeld van daadwerkelijke staatspropaganda
Whooosh!!!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 19:10 schreef gniffie het volgende:
[..]
Heb je dit filmpje ook überhaupt afgekekenJournalist stelt een vraag, Putin begint onzin uit te kramen en de journalist mag vervolgens zijn bek niet meer opentrekken en vervolgens loopt Putin weg.
Als jij mij een vraag stelt over het bijvoorbeeld het weer en ik ga vervolgens verkondigen hoe ik zo meteen de plee vol ga schijten, negeer ik je toch zo goed als.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 19:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Whooosh!!!
Ik zal je helpen:
NOS doet het voorkomen of Putin de journalist helemaal negeert en doorloopt. De realiteit is dat Putin niet doorloopt maar blijft staan om rustig vragen te beantwoorden.
Dat is beeldmanipulatie. Snap je dat?
Ik post deze video niet omdat ik Putin wil verdedigen.
Ok duidelijk. Maar bij vragen stellen richting een politicus zet ik mijn brein al op code oranje als voorzorg.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 19:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Whooosh!!!
Ik zal je helpen:
NOS doet het voorkomen of Putin de journalist helemaal negeert en doorloopt. De realiteit is dat Putin niet doorloopt maar blijft staan om rustig vragen te beantwoorden.
Dat is beeldmanipulatie. Snap je dat?
Ik post deze video niet omdat ik Putin wil verdedigen.
Waar zit jij met je gedachten?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 19:02 schreef Megumi het volgende:
[..]
Eigenlijk wel vindt ik.Maar strategie en de rol van spionage daarin is off topic. Maar kan je een filmpje posten naar de NOS uitzending zonder de RT logo?
Vervolgens de beelden van RT.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 19:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Waar zit jij met je gedachten?
Het eerste deel van de video is beeld van de NOS... Zie je het NPO logo rechts bovenin staan? Vervolgens wordt er geswitched naar de studio waar je de nieuwslezer ziet.
Daarna zie je vervolgens beelden van RT die laten zien dat Putin niet doorliep en de journalist niet negeerde, hij bleef juist staan en beantwoordde vragen.
Vandaar ook als het om wetenschap gaat is het hebben van een kritische instelling en het raadplegen van meerdere bronnen belangrijk. Maar met alle informatie en dergelijke die op je afkomt als mens is het steeds lastiger geworden denk ik om bijvoorbeeld fakenews en dergelijke te filteren. En ook journalisten nemen steeds vaker zaken over die achteraf niet kloppen. Omdat ze vergeten zijn dat bron controle belangrijk is.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 19:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Een van de dingen die ik dit jaar wat dubieus vond qua verslaggeving en helemaal niets met zwarte piet/islam/Trump/andere gevoelige onderwerpen te maken had, was de berichtgeving omtrent elektrische auto's waarbij het tot tweemaal toe vooral een verholen verkooppraatje van de Volkswagen ID.3 leek te zijn. Pon staat bekend om "handigheidjes" op het gebied van marketing, maar als journalist zou je daar op beducht moeten zijn imo.
Media verlengstuk regering.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 19:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
was de berichtgeving omtrent elektrische auto's waarbij het tot tweemaal toe vooral een verholen verkooppraatje van de Volkswagen ID.3 leek te zijn.
Dat zou zo een 15% zijn heb ik begrepen. Je kan ook stellen dat de regering niet echt duidelijk is in het nemen van maatregelen en daar een duidelijk doel waar je als bevolking achter kan staan heeft gesteld. Bij rampen is het stellen van een duidelijk doel en het positief resultaat daarvan altijd een belangrijke motivator gebleken door de eeuwen heen denk ik. Iets meer ook op sociale zaken gerichte leden binnen de OMT zou wat schelen denk ik?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 20:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Sinds dit hele coronagebeuren is een deel van de bevolking echt de weg kwijt.
Genoeg mensen die zullen denken dat het de ijscoman is.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 20:10 schreef Moass het volgende:
Want die satellieten op het dak vallen niet op.
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 20:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Genoeg mensen die zullen denken dat het de ijscoman is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |