neequote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:26 schreef phoenyx het volgende:
Oké prima, dan gaat het om de lange termijn effecten.
Eens, het was een debat van niks. Regelrechte bagger. Toch fijn dat Wilders 20x heeft kunnen herhalen waar het daadwerkelijk om gaat. Misschien is het kwartje toch ergens gevallen. Mijn god nog nooit zo'n waardeloze vragen en aantijgingen gezienquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:16 schreef DireStraits7 het volgende: [ twitter ] Hadden ze hem dat niet gisteren kunnen vertellen? Dat had ons een hoop bagger bespaart tijdens het debat...
Nee en nee. Natuurlijk zijn doden en langetermijneffecten vervelend, maar dat zijn geen redenen om de hele maatschappij op slot te gooien. De reden dat dat wel gebeurt, is omdat we niet genoeg ziekenhuiscapaciteit hebben om alle patiënten de zorg te verlenen die ze nodig hebben wanneer we het virus ongecontroleerd rond laten gaan.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:26 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Ja dat is een bron maar daar begon ik toch niet over. Het begon met het aantal doden die meevallen naar verhouding. Hij zei dat het niet om het aantal doden gaat. Oké prima, dan gaat het om de lange termijn effecten.
Lol, gaan we in oktober 2020 nog steeds het ontkrachtte rapport van een klein adviesbureau gebruiken?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die bron heb ik je al eerder laten zien, maar ik ben de beroerdste niet:
[..]
10% van wat?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Tien procent houdt er langdurige gevolgen aan over. Doe maar alsof dat niets is.
Van de mensen die in een ziekenhuis opgenomen zijn geweest.quote:
Het meest urgente probleem nu is afgeschaalde reguliere zorg. En blijvende schade van corona is ook een groot probleem. De werkelijke gevolgen daarvan moeten we nog gaan merken.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:26 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Ja dat is een bron maar daar begon ik toch niet over. Het begon met het aantal doden die meevallen naar verhouding. Hij zei dat het niet om het aantal doden gaat. Oké prima, dan gaat het om de lange termijn effecten.
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
We zitten op een schip maar ook als onderdeel van een vloot. Het is onverstandig om onze koers zo te verleggen dat we geïsoleerd op zee terecht komen terwijl we ook van elkaars vaarwater profiteren.
quote:Het is een nieuw schip en je moet samen leren varen
Maar staan je zeilen eindelijk lekker in de wind
Gaat het roer meteen weer om
En toch laat het de ziekenhuizen in Nederland helemaal vastlopen. Ook al is het niet zo dodelijk als eerder gedacht. Veel mensen hebben toch zorg nodig door covid-19.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:26 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Ja dat is een bron maar daar begon ik toch niet over. Het begon met het aantal doden die meevallen naar verhouding. Hij zei dat het niet om het aantal doden gaat. Oké prima, dan gaat het om de lange termijn effecten. Ik vraag daar een bron van omdat die persoon alleen maar praat. https://apnews.com/articl(...)e4ee623497691e796083 Hier is een bron voor jullie om duidelijk te maken dat het virus veel minder erg is dan wat we nu volgens de officiële cijfers denken (20 keer meer besmettingen dan gedacht, dus 20 keer minder doden, 20 keer minder mensen met langdurige gevolgen (als dat volgens hem dus officieel 10% is dan is het dus feitelijk 0,5%. Ik weet niet waarom jullie dit simpele feitje zo graag negeren, het is de WHO die dit zelf zelfs stelt maar het lijkt net alsof jullie hier niks mee doen ofzo en gewoon graag praten...
Nee, dat heeft het volluk graag voor hun grote blonde leider over.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:32 schreef Tijger_m het volgende:
Maar als Wilders nu covid heeft en opgenomen moet worden, neemt hij dan ook een bed weg van Henk en Ingrid en is dat ook een schandaal dan?
Maar dat is dus 10% van de 5% die opgenomen is, waarvan een (groot?) deel van die 10% ook nog eens klachten heeft die iets langer aanduren maar ook wel vertrekken met de tijd?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Van de mensen die in een ziekenhuis opgenomen zijn geweest.
Alleen hebben we nog geen accuraat zicht op de blijvende gevolgen, voorlopig zijn er alleen indicaties een geen studies daarover beschikbaar.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het meest urgente probleem nu is afgeschaalde reguliere zorg. En blijvende schade van corona is ook een groot probleem. De werkelijke gevolgen daarvan moeten we nog gaan merken.
Van zijn beveiliger die corona opgelopen heeft door onvoorzichtig gedrag. Je kan moeilijk Wilders kwalijk gaan nemen dat hij zich heeft laten beveiligen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:32 schreef Tijger_m het volgende:
Maar als Wilders nu covid heeft en opgenomen moet worden, neemt hij dan ook een bed weg van Henk en Ingrid en is dat ook een schandaal dan?
De hoeveelheid doden en ernstig zieken vallen ook prima mee. Echter, het is een nieuwe ziekte, waar nog niemand immuniteit voor heeft, dus iedere persoon die ziek zou worden, wordt in een hele korte tijd ziek. Gevolg, veel ziekenhuisopnames in korte tijd.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:26 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Ja dat is een bron maar daar begon ik toch niet over. Het begon met het aantal doden die meevallen naar verhouding. Hij zei dat het niet om het aantal doden gaat. Oké prima, dan gaat het om de lange termijn effecten. Ik vraag daar een bron van omdat die persoon alleen maar praat. https://apnews.com/articl(...)e4ee623497691e796083 Hier is een bron voor jullie om duidelijk te maken dat het virus veel minder erg is dan wat we nu volgens de officiële cijfers denken (20 keer meer besmettingen dan gedacht, dus 20 keer minder doden, 20 keer minder mensen met langdurige gevolgen (als dat volgens hem dus officieel 10% is dan is het dus feitelijk 0,5%. Ik weet niet waarom jullie dit simpele feitje zo graag negeren, het is de WHO die dit zelf zelfs stelt maar het lijkt net alsof jullie hier niks mee doen ofzo en gewoon graag praten...
hoeveel mensen hebben we het dan over?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:31 schreef capricia het volgende:
[..]
En dat terwijl hij zelf een allochtoon is!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:32 schreef Tijger_m het volgende:
Kijk het debat zelf even aub.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:23 schreef Salina het volgende:
[..]
Je meent dit serieus hè? Denk ik? Vrees ik?
Wát exact heeft die hoogleraar intensivecaregeneeskunde volgens jou gezegd?
Ja. Hopelijk valt het achteraf mee en genezen de meeste mensen die na een half jaar nog klachten hebben uiteindelijk volledig.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alleen hebben we nog geen accuraat zicht op de blijvende gevolgen, voorlopig zijn er alleen indicaties een geen studies daarover beschikbaar.
Er is nog heel veel onduidelijk. Sommige asymptomatische patiënten blijken toch longschade te hebben bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar dat is dus 10% van de 5% die opgenomen is, waarvan een (groot?) deel van die 10% ook nog eens klachten heeft die iets langer aanduren maar ook wel vertrekken met de tijd?
Brong: https://text.npr.org/s.php?sId=864536258quote:A new paper in Nature Medicine, published June 18, documents the clinical patterns of asymptomatic infections. It finds that many of the people studied developed signs of minor lung inflammation — akin to walking pneumonia — while exhibiting no other symptoms of the coronavirus.
The study shows that being asymptomatic doesn't always mean that no damage has occurred in someone's body; follow-up studies will help researchers assess for potential long-term impacts.
Ook genoeg verhalen van mensen zonder ziekenhuis opname die klachten blijven houden. Al is dat nog lastiger te kwantificeren.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:31 schreef capricia het volgende:
[..]
hoe zou z'n haar eruit zien na 3 weken, hoewel ze hebben hebben genoeg peroxide in het ziekenhuisquote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dat terwijl hij zelf een allochtoon is!
In GB bouwen ze voor deze groep nu ziekenhuizen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar dat is dus 10% van de 5% die opgenomen is, waarvan een (groot?) deel van die 10% ook nog eens klachten heeft die iets langer aanduren maar ook wel vertrekken met de tijd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |