Tsjah, die stijging komt er echt wel. Alleen ze zullen het tot volgend jaar trekken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:14 schreef zalkc het volgende:
Dit lijkt me ook het moment om de zorgpremie met 50 euro per maand te verhogen, krijgen mensen ook eens door dat goede zorg geld kost
Jep, bij onze voetbalclub is het echter al geannuleerd.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:20 schreef _serial_ het volgende:
Vanavond mogen we nog 1x trainen in een groep toch ?
Bloedirritant vooral.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:16 schreef Mammietje het volgende:
Ik wil Wilders zeker niet aan de macht. Maar wat is hij goed in debatten!
Bij ons nog niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jep, bij onze voetbalclub is het echter al geannuleerd.
Hij zit er dan ook al het langst op natuurlijkquote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:16 schreef Mammietje het volgende:
Dus, wij mogen niet met ons drieën, vader, moeder en volwassen zoon, gaan geocachen? Maar wel in één huis wonen, noodgedwongen vanwege woningnood.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:15 schreef Tourniquet het volgende:
Toch wel wat verschillen in het nieuwe schema t.o.v. die van gisteren, vooral in het bovenste deel:
[ afbeelding ]
"Er op uit" is inclusief jezelf toegevoegd, verduidelijking bij Samenkomsten (blokje Evenementen is hierin opgenomen), huwelijksvoltrekkingen flink opgeschaald naar maximaal 30 i.p.v. 4.
Na deze crisis zijn er vele (tien)duizenden zorgjaren bespaard johquote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:21 schreef OProg het volgende:
[..]
Tsjah, die stijging komt er echt wel. Alleen ze zullen het tot volgend jaar trekken.
In "lockdown" niet, maar daar is nu toch nog geen sprake van? Volgens mij zitten we in fase 4 ("zeer ernstig"), oftewel de "halve lockdown"quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus, wij mogen niet met ons drieën, vader, moeder en volwassen zoon, gaan geocachen? Maar wel in één huis wonen, noodgedwongen vanwege woningnood.
*gedeeltelijkequote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
In "lockdown" niet, maar daar is nu toch nog geen sprake van? Volgens mij zitten we in fase 4 ("zeer ernstig"), oftewel de "halve lockdown"
Yep.... beter dan een oude TV serie herhalen nu ik/we toch thuiszitten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:16 schreef Mammietje het volgende:
In de Lockdown-situatie zou dat inderdaad niet kunnen. Waarschijnlijk omdat het niet te doen is om bij groepjes van meer dan 2 personen te gaan controleren of het personen uit 1 huishouden zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus, wij mogen niet met ons drieën, vader, moeder en volwassen zoon, gaan geocachen? Maar wel in één huis wonen, noodgedwongen vanwege woningnood.
Is het sanitair op de camping al dicht ?quote:
De maatregelen van de persconferentie van gisteren gaan vanavond om 22:00 in. Vanaf dan verwacht ik dat je dat op het kaartje op https://coronadashboard.rijksoverheid.nl kunt zien.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:29 schreef Tijn het volgende:
Het stoort me dat ik nog steeds nergens kan terugvinden welk niveau van de routekaart nu van toepassing is trouwens.
Ben er ook (nu al) klaar mee eigenlijk!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:31 schreef skrn het volgende:
He ben ik een corona-debat aan het volgen, want ik ben het helemaal kwijt...
Het is wel 'Zeer Ernstig' toch voor heel Nederland?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:32 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De maatregelen van de persconferentie van gisteren gaan vanavond om 22:00 in. Vanaf dan verwacht ik dat je dat op het kaartje op https://coronadashboard.rijksoverheid.nl kunt zien.
Ja, misschien is dat het.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:32 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De maatregelen van de persconferentie van gisteren gaan vanavond om 22:00 in. Vanaf dan verwacht ik dat je dat op het kaartje op https://coronadashboard.rijksoverheid.nl kunt zien.
Dat staat er nu in elk geval niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is wel 'Zeer Ernstig' toch voor heel Nederland?
Ja, vanaf 22:00 vanavond.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het stoort mij dat ze het een routekaart noemen alsof je sowieso alle fases in die volgorde door moet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:29 schreef Tijn het volgende:
Het stoort me dat ik nog steeds nergens kan terugvinden welk niveau van de routekaart nu van toepassing is trouwens.
Ja dit. Ik merk in mijn omgeving dat niemand hier de logica van begrijpt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:29 schreef Noek het volgende:
Wat ik ook een tikje weird vind. Daar waar ik eerst alleen maar buiten mocht sporten, nu mag ik naar binnen met een grote groep maar als ik ze laat hardlopen buiten dan mogen ze maar per 4 of gewoon niet, dan moeten ze dus in de ruimte blijven.
Ik snap maatregelen maar ik zou ze graag uitgelegd zien. Als er geen logica is, leg dan iig uit op basis waarvan zulke beslissingen worden genomen. Natuurlijk ga ik me er keurig aan houden maar qua draagvlak is het toch veel beter als je het uitlegt.
Weet je wat me echt echt echt het meeste stoort (geen grap)... dat het een stomme PDF is in plaats van dat de inhoud gewoon gelijk op de website staatquote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het stoort mij dat ze het een routekaart noemen alsof je sowieso alle fases in die volgorde door moet.
Na fase ernstig gaan we linksaf richting zeer ernstig om uiteindelijk uit te komen in ons eindpunt lockdown.
Het is geen routekaart of stappenplan het is schaalbaar maatregelen pakket.
Tuurlijk DWINGT het hem niet.quote:
Zijn wijze van debatteren wekt bij mij een enorme antipathie op.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Okay ik ben niet per definitie groot fan van Wilders. Maar wel mooi hoe hij dit in J&J taal zegt
Alleen al voor NH kom ik aan 539 gevallen ouder dan 1 week. Dat is bijna net zo veel als wat er (tot nu toe) staat bij gister en eergister voor die provincie. Hoe kun je beleid maken op data die zo vertroebeld is?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:13 schreef Em31 het volgende:
[..]
https://pletdecurve.nl/
alles tussen haakjes is vandaag meegerekend.
Als het niet zo tragisch zou zijn is dit komisch ten top.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:31 schreef skrn het volgende:
He ben ik een corona-debat aan het volgen, want ik ben het helemaal kwijt...
Dat kan dus ook niet. Je moet je voelsprieten gebruiken, proberen aan te voelen wat er leeft in de samenleving en daar dan op inspelen. Met de cijfers kun je zien of je beleid achteraf gewerkt heeft, maar het is allemaal te warrig en traag om anticiperend beleid mee te kunnen opstellen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Alleen al voor NH kom ik aan 539 gevallen ouder dan 1 week. Dat is bijna net zo veel als wat er (tot nu toe) staat bij gister en eergister voor die provincie. Hoe kun je beleid maken op data die zo vertroebeld is?
Tja ik vind het vooral grappig dat men schreeuwt om duidelijkheid, om dan na geboden duidelijk te schreeuwen dat we het niet eens zijn met die duidelijk aangegeven maatregelen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Weet je wat me echt echt echt het meeste stoort (geen grap)... dat het een stomme PDF is in plaats van dat de inhoud gewoon gelijk op de website staat
Het lijkt wel alsof het kabinet de regels steeds zo onduidelijk mogelijk moet brengen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:35 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja dit. Ik merk in mijn omgeving dat niemand hier de logica van begrijpt.
De enige manier om te verbeteren is door ontevreden te zijn, hequote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja ik vind het vooral grappig dat men schreeuwt om duidelijkheid, om dan na geboden duidelijk te schreeuwen dat we het niet eens zijn met die duidelijk aangegeven maatregelen.Het is niet snel goed zeg maar.
Ja ouwe cijferkoningquote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja daar hebben ze in het Catshuis even smakelijk om gelachen. Haha, laten we het die domme burgertjes eens lekker lastig maken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:39 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof het kabinet de regels steeds zo onduidelijk mogelijk moet brengen.
Dat gaat dus om moment van eerste symptomen, niet om wanneer de test is afgenomen. Het is inderdaad wel zo dat je dus ook met testen terug in de tijd aan het kijken bent. De data is alleen maar vertroebeld als je er zonder het juiste onderscheid naar kijktquote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Alleen al voor NH kom ik aan 539 gevallen ouder dan 1 week. Dat is bijna net zo veel als wat er (tot nu toe) staat bij gister en eergister voor die provincie. Hoe kun je beleid maken op data die zo vertroebeld is?
Als je stilstaat (dus niet van a naar b beweegt) mag je met dertig in een ruimte, maar dus niet als je van je yoga mat naar de uitgang loopt dan geldt de mondkapjes plus niet meer dan 4 en 1,5, net zoals buiten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:35 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja dit. Ik merk in mijn omgeving dat niemand hier de logica van begrijpt.
Achterliggende gedachte is dat je dan het virus niet wakker maakt? Zolang je niet beweegt ziet hij je niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je stilstaat (dus niet van a naar b beweegt) mag je met dertig in een ruimte, maar dus niet als je van je yoga mat naar de uitgang loopt dan geldt de mondkapjes plus niet meer dan 4 en 1,5, net zoals buiten.
Hetzelfde in een theater, dus wel met 30 in zaal op een stoel, maar als je de zaal uitloopt moet je dat weer gematigd doen en met max 4 + mondkap en 1,5m.
Je mag dus niet met 30 mensen rondjes gaan rennen in een sportzaal, maar wel met 30 mensen allemaal op een eigen hometrainer zitten, met voldoende afstand.
Bronquote:Stijging van meer dan 300 gevallen: laatste etmaal 1256 positieve coronatests in Brabant
De afgelopen 24 uur zijn er 1256 positieve coronatests gemeld in Brabant. Er zijn 12 Brabanders met corona in het ziekenhuis opgenomen en er zijn het laatste etmaal 4 mensen uit de provincie aan het virus overleden.
Het is een flinke stijging vergeleken met de dag ervoor. Dinsdag werden namelijk 952 Brabanders positief getest. Dat zijn er in één dag ruim 300 meer geworden.
Positieve tests
Breda is woensdag koploper in het aantal positieve tests. Het zijn er 116, terwijl dat er dinsdag nog 70 waren. In Eindhoven zijn het er woensdag 100, een afname vergeleken met dinsdag toen er 119 positieve tests werden gemeld.
In totaal zijn er het afgelopen etmaal dus 12 Brabanders die besmet zijn met het coronavirus in het ziekenhuis opgenomen. Een kwart daarvan komt uit de gemeente Bergen op Zoom.
Stijging
Vergeleken met twee weken geleden is het aantal positieve tests enorm. Op 1 oktober waren er 349 Brabanders positief getest. Een week geleden op 7 oktober waren het er 657. Dat aantal liep op naar 1089 gevallen op 10 oktober, waarna het aantal besmettingen een paar dagen op rij zakte, tot het van maandag op dinsdag weer licht steeg. Dat tij lijkt nu gekeerd met een toename van ruim 300 positieve tests.
Als je stilstaat ziet het virus je niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
Achterliggende gedachte is dat je dan het virus niet wakker maakt?
Achterliggende gedacht is dat je als je van a naar b beweegt grotere kans hebt om je toch niet helemaal aan die 1,5m te houden en daarmee de besmettingskans verhoogt. Hetzelfde buiten met veel mensen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
Achterliggende gedachte is dat je dan het virus niet wakker maakt?
We weten steeds meer van het virus. Dat is fijn. Vandaag ook dat mondkapje... ook dan daarmee je onder de radar van het virus.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je stilstaat ziet het virus je niet.
Idem. Mondkapje op bij beweging tussen afdelingen en gaan met die banaan..quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:44 schreef Scrummie het volgende:
Inmiddels is het 15:00 en is de conclusie hier; er gaat niets veranderen qua thuiswerken voor ons.
Fucking walgelijk
Aangeven bij de instanties die handel!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Idem. Mondkapje op bij beweging tussen afdelingen en gaan met die banaan..
Lees nu opeensquote:
Dat is de gemeente waar ik werk en studeer...quote:In totaal zijn er het afgelopen etmaal dus 12 Brabanders die besmet zijn met het coronavirus in het ziekenhuis opgenomen. Een kwart daarvan komt uit de gemeente Bergen op Zoom.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
Achterliggende gedachte is dat je dan het virus niet wakker maakt? Zolang je niet beweegt ziet hij je niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |