Oke, maar dan zou het dus rond eind Oktober al strenger kunnen..(en hoe ver wil men dan gaan om het nóg strenger te maken)?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zegt hij letterlijk: zeker vier weken, over 2 weken evaluatie of het strenger moet.
China is altijd eerlijk geweest over hun tellingen vanaf dag 1, in die zin dat ze iemand alleen als coronapatiënt telden wanneer er sprake was van een dubbele longontsteking.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Omdat China een bewezen neiging heeft een loopje te nemen met officiële cijfers, zelfs de werkloosheidcijfers en weet ik 't wat.
https://www.bloomberg.com/features/2020-wuhan-after-coronavirus/
[..]
Dat klinkt mij nou niet in de oren als een scenario wat welk ander land dan ook wil.
Dat lijkt me onnodig:quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
DOO is Date Of Onset:
[..]
Het lijkt me het meest logisch dat dat de dag is waarop het eerste contact is geweest (met GGD).
Dit hebben we tijdens de eerste golf exact ook zo gezien. Opvallend is dat in artikel verder over een milde griepgolf wordt gesproken en er toen dus al operaties uitgesteld moesten worden.quote:De Nederlandse Vereniging voor Intensive Care zegt dat de patiënten die binnenkomen opvallend genoeg vitale, gezonde mensen zijn. Ze reageren heel heftig op de griep, waardoor sommigen aan een hart-longmachine moeten worden aangesloten. Die behandeling duurt relatief lang, waardoor de ic's snel vollopen. In het Erasmus MC in Rotterdam zijn deze week dan ook enkele operaties uitgesteld, omdat de capaciteit op de ic beperkt was.
Voorzitter Diederik Gommers van de vereniging, als arts werkzaam in het Erasmus MC, denkt dat het afweersysteem van de patiënten bijdraagt aan de ziekteverschijnselen. Het afweersysteem zou een soort overreactie geven, waardoor de patiënt juist zieker wordt. "Dat zou verklaren waarom sommige sterke, normaal gezonde mensen extra ziek worden."
Eigenlijk klinkt het hele artikel bekend in de oren, maar dit gedeelte is het opvallendst. Het is niet letterlijk op de gangen, maar het is verder exact hetzelfde.quote:Ook bij het Westfriesgasthuis in Hoorn is het druk, maar het ziekenhuis heeft nog geen opnamestop aangekondigd. Woordvoerder Esther Muusse zegt dat het ziekenhuis al de hele week extra capaciteit probeert te creëren. "Begin deze week lagen er 's nachts zelfs mensen op de eerste hulp te slapen, omdat we in de rest van het ziekenhuis te weinig bedden hadden."
Patiënten die met griep naar het ziekenhuis komen, zijn vooral de mensen die daarvoor al ziek waren, zegt Muusse. "Mensen met kanker bijvoorbeeld, of met longproblemen. Als zij griep krijgen, worden ze veel heftiger ziek."
En bij users van het Fok! Forum.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:00 schreef Gretzl het volgende:
Pijnlijk maar waar. Ditzelfde stramien zie je niet alleen bij onze regeringsleiders, maar ook bij de prominente OMT-leden.
[ twitter ]
Dit lijkt me ook een belangrijk punt om tijdens een parlementaire enquète terug te laten komen, hoe dit kan.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:11 schreef Da_Sandman het volgende:
Niet per se team griepje, maar toch wat opvallende passages uit artikelen in de media van voorgaande jaren.
Februari 2016: Ziekenhuizen hebben handen vol aan grieppatiënten
[..]
Dit hebben we tijdens de eerste golf exact ook zo gezien. Opvallend is dat in artikel verder over een milde griepgolf wordt gesproken en er toen dus al operaties uitgesteld moesten worden.
Januari 2017: Opnamestop in ziekenhuizen door griepepidemie
[..]
Eigenlijk klinkt het hele artikel bekend in de oren, maar dit gedeelte is het opvallendst. Het is niet letterlijk op de gangen, maar het is verder exact hetzelfde.
https://pletdecurve.nl/quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:50 schreef Momo het volgende:
Zijn de meeste besmettingen nog steeds van een aantal dagen terug eigenlijk? Waarom kan dat niet in 1 database als de geteste de uitslag krijgt?
Toch wonderlijk dan dat de maatregelen in maart in no time een enorm succes bleken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:02 schreef miss_sly het volgende:
Volgens Hugo de Jonge zeker vier weken met een evaluatie over twee weken om te zien of het strenger moet. Te zien ongeveer op ongeveer 17:30 in de persconferentie.
De burgemeester heeft al gereageerd, hij vind dat deze mensen de stad te schande maken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:13 schreef RipCity het volgende:
Wat een chaos in de ziekenhuizen in Liverpool. Bijna alle bedden vol. Mensen in gangen en hokjes omdat er geen plek meer is. De eerste hulp kom je niet eens meer in... typisch nhs weer..
En dan het volgende:
[ twitter ]
Draagvlak. Ze weten ook wel dat het nu veel langer duurt om de meute mee te krijgen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:14 schreef Za het volgende:
[..]
Toch wonderlijk dan dat de maatregelen in maart in no time een enorm succes bleken.
En nu duurt het zeker 4 weken.
Ik denk dat ze zich er bewust van zijn dat de mensen minder bereid zijn dan in maart.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:14 schreef Za het volgende:
[..]
Toch wonderlijk dan dat de maatregelen in maart in no time een enorm succes bleken.
En nu duurt het zeker 4 weken.
Maar in lockdown mag je bij een huwelijk max 30 terwijl er een streep doorheen staat?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:15 schreef Tourniquet het volgende:
Toch wel wat verschillen in het nieuwe schema t.o.v. die van gisteren, voorla in het bovenste deel:
[ afbeelding ]
"Er op uit" is inclusief jezelf toegevoegd, verduidelijking bij Samenkomsten (blokje Evenementen is hier in opgenomen), huwelijksvoltrekkingen flink opgeschaald naar maximaal 30 i.p.v. 4.
Met Klaver wordt het een tientjequote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:14 schreef zalkc het volgende:
Dit lijkt me ook het moment om de zorgpremie met 50 euro per maand te verhogen, krijgen mensen ook eens door dat goede zorg geld kost
Scherp, dan klopt of de tekst of het icoontje niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar in lockdown mag je bij een huwelijk max 30 terwijl er een streep doorheen staat?
Bosma nog een stukje beter. Die mag wel prominenter.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:16 schreef Mammietje het volgende:
Ik wil Wilders zeker niet aan de macht. Maar wat is hij goed in debatten!
Tsjah, die stijging komt er echt wel. Alleen ze zullen het tot volgend jaar trekken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:14 schreef zalkc het volgende:
Dit lijkt me ook het moment om de zorgpremie met 50 euro per maand te verhogen, krijgen mensen ook eens door dat goede zorg geld kost
Jep, bij onze voetbalclub is het echter al geannuleerd.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:20 schreef _serial_ het volgende:
Vanavond mogen we nog 1x trainen in een groep toch ?
Bloedirritant vooral.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:16 schreef Mammietje het volgende:
Bij ons nog niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jep, bij onze voetbalclub is het echter al geannuleerd.
Hij zit er dan ook al het langst op natuurlijkquote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:16 schreef Mammietje het volgende:
Dus, wij mogen niet met ons drieën, vader, moeder en volwassen zoon, gaan geocachen? Maar wel in één huis wonen, noodgedwongen vanwege woningnood.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:15 schreef Tourniquet het volgende:
Toch wel wat verschillen in het nieuwe schema t.o.v. die van gisteren, vooral in het bovenste deel:
[ afbeelding ]
"Er op uit" is inclusief jezelf toegevoegd, verduidelijking bij Samenkomsten (blokje Evenementen is hierin opgenomen), huwelijksvoltrekkingen flink opgeschaald naar maximaal 30 i.p.v. 4.
Na deze crisis zijn er vele (tien)duizenden zorgjaren bespaard johquote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:21 schreef OProg het volgende:
[..]
Tsjah, die stijging komt er echt wel. Alleen ze zullen het tot volgend jaar trekken.
In "lockdown" niet, maar daar is nu toch nog geen sprake van? Volgens mij zitten we in fase 4 ("zeer ernstig"), oftewel de "halve lockdown"quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus, wij mogen niet met ons drieën, vader, moeder en volwassen zoon, gaan geocachen? Maar wel in één huis wonen, noodgedwongen vanwege woningnood.
*gedeeltelijkequote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
In "lockdown" niet, maar daar is nu toch nog geen sprake van? Volgens mij zitten we in fase 4 ("zeer ernstig"), oftewel de "halve lockdown"
Yep.... beter dan een oude TV serie herhalen nu ik/we toch thuiszitten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:16 schreef Mammietje het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |