Ja, we kennen het verhaal niet. Het is ook niet duidelijk of het niet gewoon een herschikking is ofzo. Lijkt me geen grote ramp, je moet het immers wel aanpassen om je data zo kloppend mogelijk te houden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja is het echt zo vreemd? Misschien heeft die gene pas eergister een test gedaan maar ligt al lang ziek thuis. Ze gokken toch wanneer de besmetting heeft plaatsgevonden? Niet wanneer de test was afgenomen.
Het betekend dus niet perse dat de test op de 13 juli was gedaan er nu pas resultaat is. toch?
Ze gaan over 2 weken evalueren.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Is er een kans dat cafe's open gaan over 2 weken (wanneer ze gaan evalueren)? of is het sowieso 4 weken?
Maak ff zo'n mooie GIF dan.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:43 schreef Dven het volgende:
Maar uitstekende cijfers weer, even naar het positiviteitstopic
DOO = Date of Origin, dat heeft echt iets met besmettingsdatum te maken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:43 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ze rekenen naar mijn weten de datum waarop de test is afgenomen. Of wanneer de uitslag positief is.
Lijkt me sterk dat ze bij elk geval gaan schatten.
Maar ik dacht dat ze bedoelen dat ze over 2 weken gaan evalueren of de maatregelen langer dan 4 weken moeten duren. Dus minimaal 4 wekenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ze gaan over 2 weken evalueren.
Denk niet dat de kans groot is.
Let op de avondklok en de corona-patrouilles, als je gepakt word dan ben je zuur.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We hebben plek op de zolder
14 gevallen bekend en 0 ziekenhuisopnames op 20.000 inwoners in de Randstad. Kan je niet echt over klagen.
Als het effect goed is liever 4 weken - die duidelijkheid heeft de horeca dan toch al - om het nog verder terug te krijgen natuurlijk.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ze gaan over 2 weken evalueren.
Denk niet dat de kans groot is.
Kans voor restaurants is denk ik groter, vooral omdat er nu wijd overal in de media wordt uitgemeten van ad tot nu.nl dat het OMT restaurants sluiten helemaal niet nodig vond. Het draagvlak daarvoor is dus nu al weg waarschijnlijk - het hoeft niet eens van de experts!quote:
Dan woon jij in de buurt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We hebben plek op de zolder
14 gevallen bekend en 0 ziekenhuisopnames op 20.000 inwoners in de Randstad. Kan je niet echt over klagen.
Het dwingt Rutte nergens toe..quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:55 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Als ik KNH was zou ik nu een rechtszaak voeren met als inzet *exact* het voorstel van het OMT laten volgen. Die verlies je geheid, maar dat is niet relevant - de aandacht ervoor in de media en talkshows etc dwingt Rutte het te doen
Dat laatste. Over twee weken wordt er geëvalueerd, maar dat kan alleen leiden tot verscherping en niet versoepeling van maatregelen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Is er een kans dat cafe's open gaan over 2 weken (wanneer ze gaan evalueren)? of is het sowieso 4 weken?
https://www.rijksoverheid(...)zaken-brief-covid-19quote:De maatregelen zullen ingaan op woensdag 14 oktober om 22:00 uur. De
maatregelen gelden in beginsel voor vier weken. Dan wordt een afweging gemaakt
over eventuele verlenging van de maatregelen. Dit is in lijn met het advies van
het OMT om de maatregelen in ieder geval voor twee tot vier weken te treffen en
tussentijds te evalueren. We zullen over twee weken bepalen of dit
maatregelenpakket voldoende effectief is, of dat verdergaande maatregelen nodig
zijn. Daarbij zijn dan ook maatregelen in beeld die passen bij een intelligente
lockdown. Over twee weken zullen we uw Kamer hierover in de voortgangsbrief
informeren.
Volgens Hugo de Jonge zeker vier weken met een evaluatie over twee weken om te zien of het strenger moet. Te zien ongeveer op ongeveer 17:30 in de persconferentie.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik bedoel meer, wat is de minimale duur van de huidige maatregelen. 2 of 4 weken? Ik dacht eerst sowieso 4 weken, maar de eigenaar van het cafe om de hoek zei dat ze zeker 2 weken dicht moeten. Vandaar.
Hoeft natuurlijk ook niet, voorlopig moet het volk daar iets van vinden en het volk kan hun stem uitbrengen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:00 schreef Gretzl het volgende:
Pijnlijk maar waar. Ditzelfde stramien zie je niet alleen bij onze regeringsleiders, maar ook bij de prominente OMT-leden.
[ twitter ]
Omdat het vooral geklaag is voor hun volgers. Maar weinig mensen zijn ECHT wanhopig (nog)quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:02 schreef Noek het volgende:
[..]
Hoeft natuurlijk ook niet, voorlopig moet het volk daar iets van vinden en het volk kan hun stem uitbrengen.
Maar gek genoeg, lijken ze het in de peilingen gewoon ok te doen?
Maar ik heb even gemist of ze over 2 weken - indien het niet beter gaat - nog strenger gaan doorpakken? Is dat besproken?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens Hugo de Jonge zeker vier weken met een evaluatie over twee weken om te zien of het strenger moet. Te zien ongeveer op ongeveer 17:30 in de persconferentie.
Alternatieven zijn ook beroerd, of je vermoord de zorg door alles los te gooien (Forum) of de economie door alles op slot te gooien (Links)quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:02 schreef Noek het volgende:
[..]
Hoeft natuurlijk ook niet, voorlopig moet het volk daar iets van vinden en het volk kan hun stem uitbrengen.
Dat zegt hij letterlijk: zeker vier weken, over 2 weken evaluatie of het strenger moet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar ik heb even gemist of ze over 2 weken - indien het niet beter gaat - nog strenger gaan doorpakken? Is dat besproken?
Dat zijn mensen voor je...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:06 schreef Noek het volgende:
2 weken lijkt mij te kort om te zeggen of de maatregelen werken, zeker aangezien elk restaurant vanavond volgeboekt is. We staan er niet best voor en dan laat je de cijfers eerst nog even oplopen. Weird!
Ik snap daar ook niks van. Maar goed, ik snap sowieso weinig van de zetelverdeling in de Tweede Kamer wat dat betreftquote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:02 schreef Noek het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |