Precies dit, zei ik net ook alquote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zo gaat het eigenlijk al weken achtereen.
Na dagen van flinke stinging volgen er soms 1 of 2 dagen met stabilisatie of lichte daling, om vervolgens weer hard te stijgen.
Vorige week had je ook een dag met een daling van, ik meen, 200 of zo.
Hosanna stemming. Maar de dag erop BAM.
Dus ik zou niet te vroeg juichen.
Ik geloof niet dat er daadwerkelijk mensen nu serieus juichenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zo gaat het eigenlijk al weken achtereen.
Na dagen van flinke stinging volgen er soms 1 of 2 dagen met stabilisatie of lichte daling, om vervolgens weer hard te stijgen.
Vorige week had je ook een dag met een daling van, ik meen, 200 of zo.
Hosanna stemming. Maar de dag erop BAM.
Dus ik zou niet te vroeg juichen.
Tsja, Bloomberg staat nu niet bepaald bekend om hun objectieve berichtgeving omtrent China.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Omdat China een bewezen neiging heeft een loopje te nemen met officiële cijfers, zelfs de werkloosheidcijfers en weet ik 't wat.
https://www.bloomberg.com/features/2020-wuhan-after-coronavirus/
[..]
Dat klinkt mij nou niet in de oren als een scenario wat welk ander land dan ook wil.
Mijn gemeente zit ook ineens op +15, eerste keer dat dat gebeurt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:26 schreef Da_Sandman het volgende:
11 in Middelburg en 14 in Terneuzen. Daar is even wat achterstallige administratie opgeruimd.
In België rapporteren ze ook anders. Daar rapporteren ze het aantal positieve testen per dag dat deze test was afgenomen. In Nederland rapporteren ze dat onder andere ook zo, met ook nog meer detail, met de geschatte dag van besmetting (of eerste symptoom, ben niet zeker) waar mogelijk. Maar de rapportage zoals die op twitter verschijnt telt gewoon het verschil in positieven van gister en vandaag, waardoor je een trend krijgt die niet altijd zoveel zegt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
nu wachten op morgen om te zien of er een trend is.
Belgie springt ook telkens van 3000 weer naar 7000
Heb even nagemeten (de piek in maart, en 7 aug):quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, maar die terugrekening is dus van de ene op de andere week gewijzigd en met best grote stappen. Ook rekenen ze nu in die grafiek niet meer het aantal besmettingen uit vanuit het aantal gerapporteerde besmettingen, zoals tot vorige week nog wel het geval was, maar doen ze alles vanuit ziekenhuisrapportages.
Bedoel je die grafieken (het aantal "besmettelijken")? Ik neem aan dat de RIVM ze publiceert om zo volledig mogelijk te zijn. Handig voor andere wetenschappers misschien...quote:Dan komt wel steeds meer de vraag naar voren waarom we nog letten op het aantal besmettingen, hoewel die achter de schermen nog steeds wel - met een goede interpretatie - een rol zal spelen in de adviezen en het beleid.
Volgens mij is het niet zozeer een achterstand, maar rekent terug of weet de GGD na een positieve test in sommige gevallen wanneer de besmetting begon/aan het licht kwam, en wordt een test dan vervolgens in de update direct daar ingedeeld.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:30 schreef _serial_ het volgende:
De dagelijkse achterstand op mutaties vanaf 1-10 beginnen af te nemen zoals verwacht 1-10 +92 2-10 +150, 3-10 +200
ze hebben even gewacht tot alle vakantiehuisjes weer geboekt warenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:26 schreef Da_Sandman het volgende:
11 in Middelburg en 14 in Terneuzen. Daar is even wat achterstallige administratie opgeruimd.
ons dorpquote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:31 schreef Tijger_m het volgende:
Mijn gemeente staat er nooit bij de in top 25
Nee, ik bedoel specifiek hierquote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:31 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bedoel je die grafieken (het aantal "besmettelijken")? Ik neem aan dat de RIVM ze publiceert om zo volledig mogelijk te zijn. Handig voor andere wetenschappers misschien...
Mooi overzicht. En ik ben nog steeds verontwaardigd dat die data zo kansloos is. er zit zelfs een geval van 31 juli tussen de resultaten van vandaag. Dat is toch te genant voor woorden!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
In België rapporteren ze ook anders. Daar rapporteren ze het aantal positieve testen per dag dat deze test was afgenomen. In Nederland rapporteren ze dat onder andere ook zo, met ook nog meer detail, met de geschatte dag van besmetting (of eerste symptoom, ben niet zeker) waar mogelijk. Maar de rapportage zoals die op twitter verschijnt telt gewoon het verschil in positieven van gister en vandaag, waardoor je een trend krijgt die niet altijd zoveel zegt.
Dit is een mooie site voor iets meer detail:
https://pletdecurve.nl/
Meen je 31 juli? Wauwquote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:34 schreef zalkc het volgende:
[..]
Mooi overzicht. En ik ben nog steeds verontwaardigd dat die data zo kansloos is. er zit zelfs een geval van 31 juli tussen de resultaten van vandaag. Dat is toch te genant voor woorden!
Ah. tja, die geven misschien eerder de stemming bij de bevolking weer. Vooral in België is de stijging abrupt, alsof velen plots schrik hadden gekregen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel specifiek hier. Dat tellen van +7300, och gut, een afvlakking, hopelijk zet het door, etcetera.
Is ook ergens inzichtelijk hoe die enquêtes en onderzoeken als rapportage zijn onderbouwd ?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:49 schreef Claudia_x het volgende:
- op basis van uitgevoerde enquêtes blijkt dat te veel mensen zich niet aan de regels houden waardoor de effectiviteit kleiner zal zijn dan aanvankelijk verondersteld.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:25 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 7305
Totaal: 196163 (+7287 ivm -18 corr.)
Opgenomen: 76
Totaal: 13544 (+74 ivm -2 corr.)
Opgenomen op IC*: 38
Huidig: 321
Totaal: 3668
* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)
Overleden: 32
Totaal: 6663
Gemeentes met +10 besmettingen :
639 Amsterdam
560 Rotterdam
325 Den Haag
144 Utrecht
116 Breda
100 Eindhoven
98 Haarlemmermeer
95 Haarlem
90 Almere
79 Helmond
71 Groningen
71 Arnhem
68 Delft
66 Nijmegen
66 Zoetermeer
64 Zaanstad
61 Tilburg
60 Schiedam
59 Dordrecht
58 Westland
57 's-Hertogenbosch
54 Vlaardingen
52 Emmen
52 Ede
49 Roosendaal
47 Enschede
47 Lansingerland
46 Capelle aan den IJssel
45 Amersfoort
45 Alkmaar
45 Nissewaard
44 Venlo
40 Amstelveen
39 Apeldoorn
39 Bergen op Zoom
38 Altena
37 Hoorn
37 Rijswijk
37 Hoeksche Waard
34 Etten-Leur
34 Gooise Meren
32 Hengelo
32 Alphen aan den Rijn
32 Gouda
32 Katwijk
31 Zwolle
31 Barendrecht
31 Oosterhout
30 Leiden
30 Oss
30 Veldhoven
30 Stichtse Vecht
27 Almelo
27 Hilversum
27 Velsen
27 Geldrop-Mierlo
27 Pijnacker-Nootdorp
27 Krimpenerwaard
26 Soest
26 Veenendaal
26 Diemen
25 Nieuwegein
25 DeurneHey...inmiddels is het coronadashboard ge-update, maar deze cijfers komen geheel niet overeen met het dashboard. Hoe kan dat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zijn 8 gemeentes met 0 besmettingen
Er zijn 19 gemeentes met 1 besmetting
Er zijn 58 gemeentes met 2-5 besmettingen
Er zijn 77 gemeentes met 6-9 besmettingen
Nou is dat ook de rand van de meting. Maar het is gewoon duidelijk te zien dat de registratie na een maand nog niet compleet is en dagelijks word aangevuld. op die manier is het R getal nog accuraterquote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:37 schreef hollandia02 het volgende:
Ik bedoel ik snap wel dat dit niet alleen van 10 uur gisteren tot 10 uur vandaag is
Maar 31 juli jongens...
Tsja is het echt zo vreemd? Misschien heeft die gene pas eergister een test gedaan maar ligt al lang ziek thuis. Ze gokken toch wanneer de besmetting heeft plaatsgevonden? Niet wanneer de test was afgenomen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:37 schreef hollandia02 het volgende:
Ik bedoel ik snap wel dat dit niet alleen van 10 uur gisteren tot 10 uur vandaag is
Maar 31 juli jongens...
Weesp hebben ze opgegevenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hey...inmiddels is het coronadashboard ge-update, maar deze cijfers komen geheel niet overeen met het dashboard. Hoe kan dat?
Daar is de warme zeewind nu ook langzaam aan het verkoelen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:39 schreef Tijger_m het volgende:
Rusland rapporteert een nieuw record voor de 2e dag op rij.
Ze rekenen naar mijn weten de datum waarop de test is afgenomen. Of wanneer de uitslag positief is.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja is het echt zo vreemd? Misschien heeft die gene pas eergister een test gedaan maar ligt al lang ziek thuis. Ze gokken toch wanneer de besmetting heeft plaatsgevonden? Niet wanneer de test was afgenomen.
Het betekend dus niet perse dat de test op de 13 juli was gedaan er nu pas resultaat is. toch?
Hebben wij volgens mij uberhaupt niet eens gehaald dit soort totalen sinds de pandemie. Volgens mij zaten we op het laagste punt in de zomer op rond de 50/60 cases per dag?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:42 schreef Gretzl het volgende:
Australië zit voor de eerste keer sinds twee weken weer eens boven de 30 gevallen per dag. Maar nog altijd geen zorgwekkende cijfers, want voor een heel land zijn deze aantallen bijzonder laag
R getal wordt inmiddels weer berekend adh van ziekenhuisopnames.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:41 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nou is dat ook de rand van de meting. Maar het is gewoon duidelijk te zien dat de registratie na een maand nog niet compleet is en dagelijks word aangevuld. op die manier is het R getal nog accurater
Je kan het hier goed zien.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet zozeer een achterstand, maar rekent terug of weet de GGD na een positieve test in sommige gevallen wanneer de besmetting begon/aan het licht kwam, en wordt een test dan vervolgens in de update direct daar ingedeeld.
Daar ook wel 'iets' gemakkelijker natuurlijkquote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hebben wij volgens mij uberhaupt niet eens gehaald dit soort totalen sinds de pandemie. Volgens mij zaten we op het laagste punt in de zomer op rond de 50/60 cases per dag?
Grappig, in mijn gemeente zijn alle indicaties onder de signaalwaardesquote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
Vergelijk je gemeente maar..
22 op 3 juli volgens de telling zie ik.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hebben wij volgens mij uberhaupt niet eens gehaald dit soort totalen sinds de pandemie. Volgens mij zaten we op het laagste punt in de zomer op rond de 50/60 cases per dag?
Licht ff je vrouw in, ik kom bij je wonen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig, in mijn gemeente zijn alle indicaties onder de signaalwaardes
Er zijn inderdaad meer redenen te bedenken waarom een enkel resultaat zo laat wordt meegerekend. Misschien is diegene wel in het buitenland getest bijvoorbeeld. De invloed op het geheel is verwaarloosbaar dus geen reden om daar nou zo’n punt van te maken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja is het echt zo vreemd? Misschien heeft die gene pas eergister een test gedaan maar ligt al lang ziek thuis. Ze gokken toch wanneer de besmetting heeft plaatsgevonden? Niet wanneer de test was afgenomen.
Het betekend dus niet perse dat de test op de 13 juli was gedaan er nu pas resultaat is. toch?
1% kans is ook een kans.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Is er een kans dat cafe's open gaan over 2 weken (wanneer ze gaan evalueren)? of is het sowieso 4 weken?
"More than eight months after Covid-19 emerged in the industrial hub of 11 million, Wuhan is, perhaps more emphatically than anywhere else, moving into a post-virus future. As the club kids at Hepburn can attest, social life has resumed in all its varieties, with lineups at popular breakfast joints and cinemas and karaoke lounges open for business."quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Omdat China een bewezen neiging heeft een loopje te nemen met officiële cijfers, zelfs de werkloosheidcijfers en weet ik 't wat.
https://www.bloomberg.com/features/2020-wuhan-after-coronavirus/
[..]
Dat klinkt mij nou niet in de oren als een scenario wat welk ander land dan ook wil.
We hebben plek op de zolderquote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:48 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Licht ff je vrouw in, ik kom bij je wonen.
Ik bedoel meer, wat is de minimale duur van de huidige maatregelen. 2 of 4 weken? Ik dacht eerst sowieso 4 weken, maar de eigenaar van het cafe om de hoek zei dat ze zeker 2 weken dicht moeten. Vandaar.quote:
Is goed ouwe cijferkoningquote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Laat het inderdaad eens een week of wat rond de 7000 hangen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |