abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 oktober 2020 @ 13:32:45 #211
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195632592
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:30 schreef Elan het volgende:
@:Gretzl wat is er in Deutschland allemaal aan de hand jongen :o 5k besmettingen, hebben de deelstaten al maatregelen afgekondigd?
Gewoon natuurlijke gang van zaken. Najaar, mensen veel binnen, mindere weerstand, minder zon, meer virus.
pi_195632593
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Die luchtvaart zit je wel diep he :')
Het is een geweldig en erg makkelijk voorbeeld. Sorry.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195632595
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:27 schreef Blik het volgende:

[..]

Was gisteren nog in het nieuws, dat als je klachten dat je het zeer serieus moet nemen omdat er nu nog geen actief griepvirus ronddoolt.
Griep zal überhaupt wel aardig wegblijven. Dit jaar maar een fractie van de gevallen van normaal door al die maatregelen.
blablablabla
pi_195632597
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:28 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Droog of nat geeft niet aan of het een café of restaurant is, maar of er wel/niet alcohol verkocht wordt. Restaurants vallen dus ook onder nat.
Nou dan definieer je dat even een beetje anders. Daar zal het niet op vast zitten. Noem je het bedrijven die uitsluitend of hoofdzakelijk (alcoholhoudende) dranken verkopen bestemd voor consumptie ter plaatste.
zie email 27 oktober
  woensdag 14 oktober 2020 @ 13:32:54 #215
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195632600
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/kinderen

@Elan @Tijn

Hier kunnen jullie jullie favoriete grafiekje uitzoeken om je standpunt te ondersteunen, dan doe ik dat ook met een mijn favoriete grafiekje en dan kunnen we het oneens blijven.
Antifa
pi_195632607
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:30 schreef Za het volgende:

[..]

Ik denk dat ze hopen dat nav de persco heel veel Nederlanders het dashboard gaan bekijken en dit dan zien, tevens dat de media het overnemen. Paniek zaaien in de hoop dat men de regels volgt zonder mokken.
Misschien is dat niet eens zo dom aangezien er een groot deel is dat het allemaal geen zak meer interesseert.
pi_195632609
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Griep zal überhaupt wel aardig wegblijven. Dit jaar maar een fractie van de gevallen van normaal door al die maatregelen.
Daar zou ik maar niet op rekenen.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 13:33:17 #218
14505 OProg
A Life in Music
pi_195632611
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Veel supermarkten gaan helemaal dicht dus zelfs zonder wijn moet je in de relatieve drukte.
Tussen 6 en 8 zal enorme spits zijn.
Klopt. Handig hé. Dus dan kan ik de drukte ontlopen tussen 21:00 en 22:00 wel weer schudden en moet ik juist de drukte in die ik probeer te vermijden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195632615
https://www.ikea.com/nl/n(...)lichtgrijs-70503045/

IKEA heeft nu ook eigen mondkapjes
pi_195632621
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:29 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar waarom zou je die overboord gooien als daar geen directe aanleiding voor is?
Omdat die er wel is, en nee ik ga daar niet met jou over in discussie.
zie email 27 oktober
  woensdag 14 oktober 2020 @ 13:33:50 #221
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195632626
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:17 schreef Za het volgende:

[..]

WTF, dit kun je toch niet verkopen als RIVM, en is puur angst zaaien.

Een verschilletje van 120.000 of eigenlijk 145.000 totaal.

En dan te bedenken dat ze het eerst over 560.000 besmettingen hadden in die periode, in de vorm van 3,3% van de bevolking.

Onaanvaardbaar dit.
Dit is prima aanvaardbaar en verkoopbaar. Ze hebben gewoon de rekenmethode aangepast naar een methode die, als het goed is, dichter bij de werkelijkheid ligt.
Antifa
  woensdag 14 oktober 2020 @ 13:34:13 #222
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195632634
quote:
14s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:32 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Het is een geweldig en erg makkelijk voorbeeld. Sorry.
Geeft niet :D

Maar dan vind ik (middelbare) scholen nog een veel beter voorbeeld. Daar zijn veel sterkere aanwijzingen dat het echt besmettingshaarden zijn.

Daar gebeurt nu ook helemaal niks vanuit de overheid.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195632647
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:30 schreef chratnox het volgende:

Ik zou hier niets meer in zien dan het is, een verschil in meten en een verschil in interpretatie. Het RIVM is niet gewend dat een leek (even simpel gezegd) naar hun data kijkt, die wordt normaal gesproken door beroepsgroepen geïnterpreteerd.
Staat er dan ergens dat er een andere methode is gebruikt?

Als ik de twee grafieken bekijk, dan zie ik bij de tweede staan dat gegevens van Stichting Nice zijn gebruikt en bij de eerste staat dat niet. We weten dat afgelopen week in het coronadashboard de gegevens van het RIVM ten aanzien van besmettingscijfers zijn vervangen door die van Nice. Mij lijkt dat het verschil te verklaren. De eerste grafiek lijkt vooral iets achter te lopen.

Bij de briefing had ik trouwens de indruk dat Van Dissel ten aanzien van ziekenhuisopnames ook nog de eigen, acherlopende cijfers gebruikte.

Ah ja, ik zie dat in de onderste grafiek op ziekenhuisopname af is gegaan. Daar is eerder al een goede uitleg voor gegeven. Als de opnames onder een bepaalde drempel komen, dan zijn die gegevens niet meer betrouwbaar voor het berekenen van het aantal besmettelijke personen. Nu zijn die gegevens dat klaarblijkelijk wel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195632649
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nog beter uitleggen? Hoe zie je dit voor je?
Mark Rutte die gewoon zegt “ja ook op scholen vinden besmettingen plaats, maar wij vinden gelet op het belang van het onderwijs dat het moet doorgaan. Dat is dus een weging van belangen en geen louter medisch oordeel”
zie email 27 oktober
  woensdag 14 oktober 2020 @ 13:35:37 #225
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195632654
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik zei het in het vorig topic ook al. Ben benieuwd of asymptomatische verspreiding en testbeleid meegenomen wordt in de conclusie die wordt verbonden aan de cijfers.
Vooral besmette huishoudens met kinderen erin die naar (de middelbare) school gaan is in dat opzicht interessant.
[..]

Je zegt dus niks. Maar de vraag was ook niet aan jou gesteld maar aan cijferkoning @Jor_Dii

quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Waar ik me ook wel zorgen om maak is het gebrek aan kennis bij de 'gewone Nederlander'. Wij zijn hier dagelijks verzameld en zijn denk ik qua kennis over de cijfers net wat verder.

Als de komende week/weken de cijfers nog op blijven lopen (in afwachting van de ombuiging door de maatregelen), bestaat dan niet de kans dat de 'gewone Nederlander' denkt: "Nou, er gebeurt weinig, ik kan net zo goed gewoon de dingen gaan doen die ik van plan was te doen (indien mogelijk)"

Daar ligt denk ik best een uitdaging qua communicatie.

@:Elan: het valt niet echt mee met de besmettingen op scholen, integendeel.
Als je zo van de cijfertjes bent, vertel dan eens duidelijk hoe het zit met besmettingen op scholen?
pi_195632655
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:55 schreef leolinedance het volgende:

De politie is er altijd. Voor een veiliger Nederland.

De politie beschermt de democratie, handhaaft de wet en is het gezag op straat.

Waar nodig biedt de politie de helpende hand. In noodsituaties grijpt zij dwingend in. Waar anderen een stap terug doen, stappen politiemensen naar voren. Als dat nodig is met geweld, desnoods met gevaar voor eigen leven.

De politie werkt actief samen met burgers en partners. Zij heeft oog en oor voor wat er leeft in de samenleving. De politie is er voor iedereen.

Waakzaam en dienstbaar.

Nee, het doel van de politie is de burger dienen. Niet hun eigen achterban.
Zie ook: https://www.politie.nl/over-de-politie
[..]

Alle orde- en inlichtingendiensten zijn er primair om de overheid te beschermen. Dat is overal en altijd zo. In hoeverre ze ook het belang van de burger en democratie dienen, hangt af van de overheid. In dictaturen zijn er immers ook orde- en inlichtingen diensten, maar die dienen niet de burgers en democratie.
Qua democratie scoort Nederland als westers land overigens maar middelmatig. Weinig inspraak burgers want geen referendum, niet kunnen meestemmen over besluiten/wetten/burgemeesters zoals in Amerika, coalitievormingen waardoor een grote groep kiezers buitenspel wordt gezet.
pi_195632658
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Geeft niet :D

Maar dan vind ik (middelbare) scholen nog een veel beter voorbeeld. Daar zijn veel sterkere aanwijzingen dat het echt besmettingshaarden zijn.

Daar gebeurt nu ook helemaal niks vanuit de overheid.
Ja en nee, onderwijs is veel belangrijker. Stilstaan in ontwikkeling op die leeftijd heeft al snel gevolgen. Dat zal veel minder snel met geld te maken hebben, gelukkig.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 14 oktober 2020 @ 13:36:17 #228
14505 OProg
A Life in Music
pi_195632668
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nou dan definieer je dat even een beetje anders. Daar zal het niet op vast zitten. Noem je het bedrijven die uitsluitend of hoofdzakelijk (alcoholhoudende) dranken verkopen bestemd voor consumptie ter plaatste.
Dat gaat je juridisch echt niet lukken in een paar weken. Want het eetcafé met een broodje bal gaat direct ook zeggen dat ze een restaurant zijn. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195632672
De wedkantoren zijn weer geopend, ik ga voor 7500 vandaag (ik vrees veel erger, maar wil positief blijven).
  woensdag 14 oktober 2020 @ 13:36:47 #230
12221 Tijn