Ik zei het in het vorig topic ook al. Ben benieuwd of asymptomatische verspreiding en testbeleid meegenomen wordt in de conclusie die wordt verbonden aan de cijfers.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als je zo van de cijfertjes bent, vertel dan eens duidelijk hoe het zit met besmettingen op scholen?
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Cijfers van het rivm mbt de setting waar men de besmetting op liep kan je sowieso met een korrel zout nemen.
1.9% op verjaardagen, feesten, borrels.
0.9% bij studentenactiviteiten
Jaja! Overzicht is gewoon compleet weg.
Mbt tieners, due hebben amper klachten, worden ze dan überhaupt getest als mams positief test?
Op die manier wordt het asymptomatische aspect van de verspreiding niet meegenomen anders.
Als we kijken naar de leeftijden zie je 45-55 vaker positief testen nu dan 30-44 Of 60+
Leeftijd van ouders met middelbare schoolkinderen is meestal rond de 40-55 toch?
Lijkt me wel interessant om te weten wat het % is van besmette mensen met een kind in het huishouden dat naar de basisschool/middelbare school ligt.
Is toch verschrikkelijk als de rol van asymptomatische tieners straks een blind spot is waardoor we nu de verkeerde maatregelen treffen.
Ik vind het oprecht heel zuur voor veel restaurants dat zij nu de dupe zijn van gefeest achter de voordeur, bruine cafe's en de eventuele rol van scholieren die onderbelicht is.
Ja, maar de politievakbond wil de pijnpunten die er bij de politie zijn weg nemen. Ik vond die opmerking ook wat extreem, maar toen ik las waar ie vandaan kwam dacht ik: Ok, laat maarquote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:55 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, het doel van de politie is de burger dienen. Niet hun eigen achterban.
Zie ook: https://www.politie.nl/over-de-politie
[..]
Dat is ook een grote wassenneus. Sowieso is het verbod beperkt tot een aantal producten. En zijn enkele verboden alweer omzeilt. Maargoed beetje offtopic.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:53 schreef Elan het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)-vuurwerk-vanaf-2020
De kans dat het mijn bejaarde moeder treft is verwaarloosbaar. De kans dat mijn bejaarde moeder er ziek van wordt ook. Gevalletje domme pech. That's life. Mensen gaan dood.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat als zo iemand gewoon boodschappen gaat doen en je bejaarde moeder aansteekt? Vind je dan een boete nog steeds een enge maatregel?
Binnenkort zal de corona-vergunning wel in het leven worden geroepen. Heb je genoeg geld? Dan kan je de beperkingen afkopen. Zoals nu ook bij veel milieu gerelateerde zaken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:00 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is ook een grote wassenneus. Sowieso is het verbod beperkt tot een aantal producten. En zijn enkele verboden alweer omzeilt. Maargoed beetje offtopic.
Dit is een klassieke correlatie/causatie val. Het gros van de mensen van 45-55 heeft een baan en er gaan er een hoop ook nog naar kantoor. Kantoor was 10%+ volgens laatste persco oid. Kan dus net zo goed zijn dat die ouders het op hun werk oplopen, en daarna naar hun kinderen verspreiden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Leeftijd van ouders met middelbare schoolkinderen is meestal rond de 40-55 toch?
Die kans is alleen maar klein als iedereen zich aan de maatregelen houdt. Als mensen gewoon doen wat ze willen, raken er een heleboel mensen besmet die vervolgens in het ziekenhuis opgenomen moeten worden. Waar dus amper meer plaats is. Dat is het hele probleem.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:02 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
De kans dat het mijn bejaarde moeder treft is verwaarloosbaar. De kans dat mijn bejaarde moeder er ziek van wordt ook. Gevalletje domme pech. That's life. Mensen gaan dood.
Ik snap niet goed wat je daar aan zou hebben, als ik betaal mag ik met covid wel alles doen? Komt mij nogal onwaarschijnlijk voor.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:03 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Binnenkort zal de corona-vergunning wel in het leven worden geroepen. Heb je genoeg geld? Dan kan je de beperkingen afkopen. Zoals nu ook bij veel milieu gerelateerde zaken.
Het ligt aan jou.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen, maar het is toch volstrekt vanzelfsprekend dat wanneer grote groepen mensen de hele godganse dag op elkaar zitten, er dus ook veel besmettingen plaatsvinden?
Jij begon over 8000 scholen (waarvan ca 7500 basisscholen), terwijl ik expliciet heb gezegd dat een eventuele sluiting zou gaan over middelbare scholen. Als je dat verschil al niet kunt duiden is het lastig een fatsoenlijke discussie met jou te voeren op inhoud.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het gaat om het aandeel, grapjas. Hoevaak moet je dat nog verteld worden voordat je je eindelijk eens een keer openzet voor dat concept 'verhouding'. Hoeveel kinderen zijn er wel niet schoolgaand, hoeveel scholen zijn er wel niet. Het gaat niet om of er 20 kinderen met corona op school zijn gedetecteerd de afgelopen maand. Tering, doe je dit expres ofzo of zie je dat echt niet?
Kijk gewoon eens een keer naar de besmettingscijfers voor en na de scholen open gingen. Zie je daar regiospreiding, zoals bij schoolopening? Nee, juist ook regio's die de scholen later open deden hadden een eerdere piek. Kijk eens naar de besmettingsaantallen onder kinderen in de weken na de schoolopeningen. Lagen die hoger dan bij andere leeftijdsgroepen? Nee, juist niet. Werden ze dan niet getest? Nee, ze werden ook gewoon getest. Namen de besmettingsaantallen eerder toe bij scholieren dan bij andere groepen? Nee, juist niet, ze volgden de curve in plaats van dat ze deze aanvoerden.
Zo ontiegelijk veel aanwijzingen dat het niet zo is dat de scholen een belangrijke schakel zijn in de verspreiding van het aantal besmettingen. Maar nee hoor, Elan moet elke dag hetzelfde sprookje dat ie ooit ergens gelezen heeft hier komen verkondigen. Zo niveauloos.
Precies. Geld geld geld. Als ik de bus voorbij zie komen zitten er 5 mensen in, op ruime afstand. Maar dat vliegtuig van het grote KLM zit gewoon vol natuurlijk.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik snap niet goed wat je daar aan zou hebben, als ik betaal mag ik met covid wel alles doen? Komt mij nogal onwaarschijnlijk voor.
Ja, want 'corona'quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:05 schreef Q.C.Passed het volgende:
Net een topic over geopend. Maar het was niet duidelijk voor de moderator dat het een vraag omtrent corona was.
Door de huidige sfeer worden mondkapjes verplicht.
Weet iemand hier tot hoever en hoeveel je je gezicht mag bedekken?
Heb onder andere overgevoeligheid voor fel licht. Loop dus overdag met een zonnebril op.
Daarbij draag ik een muts of een pet om mijn kale kop te beschermen tegen ijskoude airco's en tocht.
Door de verplichting van het mondkapje in de winkels e.d. loop ik er voor mijn gevoel bij als een overvaller. Nog meer angst dus.. althans, voor een ander dan in dit geval. Kan dit zomaar?
'Zogenaamd'quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Uit de recente cijfers kwam vrij duidelijk naar voren dat het percentage besmettingen binnen scholen aardig wat hoger ligt dan bv de horeca die wel dicht moest. Zogenaamd omdat je daar meer reisbewegingen bij elkaar hebt. Alsof je die op scholen niet hebt. Volledige willekeur dat er dan niet word ingegrepen op scholen hoor. Ik snap dat onderwijs enorm belangrijk is, maar ontkennen dat daar een probleem ligt gaat me wat te ver.
Ik wordt vanavond getest. Heb verkoudheid, hoesten, hoofdpijn, koorts (38.4°C). Ik heb me vanaf het begin afaan aan alle maatregelen gehouden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die kans is alleen maar klein als iedereen zich aan de maatregelen houdt. Als mensen gewoon doen wat ze willen, raken er een heleboel mensen besmet die vervolgens in het ziekenhuis opgenomen moeten worden. Waar dus amper meer plaats is. Dat is het hele probleem.
Het is dus zaak dat iedereen z'n steentje bijdraagt om het aantal besmettingen niet verder te laten stijgen door het aantal contacten en reisbewegingen tot een minimum te beperken.
Dit vooral ja! Horeca is ook maar zeer beperkt, maar die gooien we wel meteen dicht.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Uit de recente cijfers kwam vrij duidelijk naar voren dat het percentage besmettingen binnen scholen aardig wat hoger ligt dan bv de horeca die wel dicht moest. Zogenaamd omdat je daar meer reisbewegingen bij elkaar hebt. Alsof je die op scholen niet hebt. Volledige willekeur dat er dan niet word ingegrepen op scholen hoor. Ik snap dat onderwijs enorm belangrijk is, maar ontkennen dat daar een probleem ligt gaat me wat te ver.
Won Yip was bij BNR gisteren wel viesmad, telt dat ook?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:07 schreef trein2000 het volgende:
Oei. OMT adviseerde om restaurants open te houden en enkel cafés en café-restaurants te sluiten. https://www.ad.nl/dossier(...)en-blijven~a986bba8/
Is Willemsen al ontploft?
Ja eens hoor. Vind alleen dat scholen te snel als veilig wordt bestempeld , en speelt geen rol, terwijl het de meest logische oorzaak van grootschalige verspreiding tussen huishoudens is wanneer kinderen van 12-18 even besmettelijk zijn als volwassenen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is een klassieke correlatie/causatie val. Het gros van de mensen van 45-55 heeft een baan en er gaan er een hoop ook nog naar kantoor. Kantoor was 10%+ volgens laatste persco oid. Kan dus net zo goed zijn dat die ouders het op hun werk oplopen, en daarna naar hun kinderen verspreiden.
Naar mijn idee moeten we voorzichtig zijn met dit soort conclusies eraan verbinden.
Dat had ik eigenlijk verwacht gisteren, dat alleen de natte horeca, zeg maar, dicht zou moeten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:07 schreef trein2000 het volgende:
Oei. OMT adviseerde om restaurants open te houden en enkel cafés en café-restaurants te sluiten. https://www.ad.nl/dossier(...)en-blijven~a986bba8/
Is Willemsen al ontploft?
Het is allemaal verklaarbaar & denk dat het wel mee valt met hoe mensen erover denken, hoor. Mensen zijn over 't algemeen meer met zichzelf bezig dan met een ander.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:05 schreef Q.C.Passed het volgende:
Net een topic over geopend. Maar het was niet duidelijk voor de moderator dat het een vraag omtrent corona was.
Door de huidige sfeer worden mondkapjes verplicht.
Weet iemand hier tot hoever en hoeveel je je gezicht mag bedekken?
Heb onder andere overgevoeligheid voor fel licht. Loop dus overdag met een zonnebril op.
Daarbij draag ik een muts of een pet om mijn kale kop te beschermen tegen ijskoude airco's en tocht.
Door de verplichting van het mondkapje in de winkels e.d. loop ik er voor mijn gevoel bij als een overvaller. Nog meer angst dus.. althans, voor een ander dan in dit geval. Kan dit zomaar?
Beterschap!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:08 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik wordt vanavond getest. Heb verkoudheid, hoesten, hoofdpijn, koorts (38.4°C). Ik heb me vanaf het begin afaan aan alle maatregelen gehouden.
Hopelijk is het maar een griepje...
En al blijkt het corona te zijn .. dan nog is de kans inmens groot dat je er zonder kleerscheuren vanaf komt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:08 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik wordt vanavond getest. Heb verkoudheid, hoesten, hoofdpijn, koorts (38.4°C). Ik heb me vanaf het begin afaan aan alle maatregelen gehouden.
Hopelijk is het maar een griepje...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |