Alle orde- en inlichtingendiensten zijn er primair om de overheid te beschermen. Dat is overal en altijd zo. In hoeverre ze ook het belang van de burger en democratie dienen, hangt af van de overheid. In dictaturen zijn er immers ook orde- en inlichtingen diensten, maar die dienen niet de burgers en democratie.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:55 schreef leolinedance het volgende:
De politie is er altijd. Voor een veiliger Nederland.
De politie beschermt de democratie, handhaaft de wet en is het gezag op straat.
Waar nodig biedt de politie de helpende hand. In noodsituaties grijpt zij dwingend in. Waar anderen een stap terug doen, stappen politiemensen naar voren. Als dat nodig is met geweld, desnoods met gevaar voor eigen leven.
De politie werkt actief samen met burgers en partners. Zij heeft oog en oor voor wat er leeft in de samenleving. De politie is er voor iedereen.
Waakzaam en dienstbaar.
Nee, het doel van de politie is de burger dienen. Niet hun eigen achterban.
Zie ook: https://www.politie.nl/over-de-politie
[..]
Ja en nee, onderwijs is veel belangrijker. Stilstaan in ontwikkeling op die leeftijd heeft al snel gevolgen. Dat zal veel minder snel met geld te maken hebben, gelukkig.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Geeft niet
Maar dan vind ik (middelbare) scholen nog een veel beter voorbeeld. Daar zijn veel sterkere aanwijzingen dat het echt besmettingshaarden zijn.
Daar gebeurt nu ook helemaal niks vanuit de overheid.
Dat gaat je juridisch echt niet lukken in een paar weken. Want het eetcafé met een broodje bal gaat direct ook zeggen dat ze een restaurant zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou dan definieer je dat even een beetje anders. Daar zal het niet op vast zitten. Noem je het bedrijven die uitsluitend of hoofdzakelijk (alcoholhoudende) dranken verkopen bestemd voor consumptie ter plaatste.
Precies. Het is prima verdedigbaar als je scholen koste wat het kost open wilt houden, maar zeg dan eerlijk: ja er vinden daar besmettingen plaats, dus als je een schoolgaand kind hebt, kijk dan extra goed uit en beperk je contacten en reisbewegingen tot een absoluut minimum.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mark Rutte die gewoon zegt “ja ook op scholen vinden besmettingen plaats, maar wij vinden gelet op het belang van het onderwijs dat het moet doorgaan. Dat is dus een weging van belangen en geen louter medisch oordeel”
7750quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:36 schreef Simmertje het volgende:
De wedkantoren zijn weer geopend, ik ga voor 7500 vandaag (ik vrees veel erger, maar wil positief blijven).
Wordt er weer een abo weggegeven aan de winnaar?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:36 schreef Simmertje het volgende:
De wedkantoren zijn weer geopend, ik ga voor 7500 vandaag (ik vrees veel erger, maar wil positief blijven).
Dat gaat prima lukken. Binnen een dag. Want hoofdzakelijk...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:36 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat gaat je juridisch echt niet lukken in een paar weken. Want het eetcafé met een broodje bal gaat direct ook zeggen dat ze een restaurant zijn.
Dat willen ze niet zeggen, want ze zijn bang dat daarmee ouders kinderen massaal thuis gaan houden. We hebben het inmiddels over ruim 350 scholen waar corona is vastgesteld met vrijwel geen zicht op clusters vanwege gebrek aan testen. Ondertussen zit personeel massaal thuis..quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies. Het is prima verdedigbaar als je scholen koste wat het kost open wilt houden, maar zeg dan eerlijk: ja er vinden daar besmettingen plaats, dus als je een schoolgaand kind hebt, kijk dan extra goed uit en beperk je contacten en reisbewegingen tot een absoluut minimum.
Dat is ook niet het meest problematische. De overbelasting van de zorg is wat er knelt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:38 schreef Confetti het volgende:
Valt me trouwens op dat er bijna geen focus meer is op het dodental.
En dus schieten schoolbestuurders en leerkrachten in de blinde paniek en sluiten ze hun deuren alsnog als er leerlingen of leraren besmet raken, resultaat is leerlingen die thuis komen te zitten en dus geen onderwijs genieten en eigenlijk tussen wal en schip vallen. Dat zou ook mee moeten wegen in de argumentatie van een kabinet om scholen in hun huidige hoedanigheid open te houden of wellicht toch (al dan niet gedeeltelijk) te sluiten. Nog los van het risico op virusverspreiding op scholen, want dat weet men dus niet precies . Mondkapjes zijn daar een mooi voorbeeld van, als het risico zo gering is hoef je daar ook niet mee in de weer. Dat is een pure paniekmaatregel. Of wat te denken van de ramen die open moeten blijven.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is dat je met cijfers vooral achteraf kunt aantonen wat de situatie is geweest. Maar wat er moet gebeuren is juist een ergere situatie in de toekomst voorkomen. Regeren is vooruitzien enzo, je weet wel. Dus moeten er beslissingen genomen worden op aannames. Of het dan goed of slecht uitpakt kun je achteraf met cijfers controleren, maar ik denk niet dat je je effectief beleid kunt voeren als je alleen naar de bekende gegevens kijkt, want er is simpelweg te weinig kwalitatief goede data om blind op te kunnen varen.
En ergens vind ik dat er een soort escape zou moeten zijn. Hybride onderwijs voor als je als gezin daar een reden voor hebt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies. Het is prima verdedigbaar als je scholen koste wat het kost open wilt houden, maar zeg dan eerlijk: ja er vinden daar besmettingen plaats, dus als je een schoolgaand kind hebt, kijk dan extra goed uit en beperk je contacten en reisbewegingen tot een absoluut minimum.
7777quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:36 schreef Simmertje het volgende:
maar ze hoeven toch niet alles voor te kauwenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar dit moet je sowieso al doen? Je moet dat niet 'extra' doen als je schoolgaande kinderen hebt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, daar wringt de schoen dus ook. Eerder dit jaar lieten ze het meer aan de ouders en de school zelf over. De inspectie controleerde de onderwijsplicht toen ook even niet enzo.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat willen ze niet zeggen, want ze zijn bang dat daarmee ouders kinderen massaal thuis gaan houden.
Ik hou je niet tegen om dat uit te lovenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wordt er weer een abo weggegeven aan de winnaar?
350 scholen is dus niet veel als het om tenminste 1 kind per school gaat, en ze hoeven het ook helemaal niet te zeggen want zo'n gigantisch risico lopen kinderen op scholen helemaal niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat willen ze niet zeggen, want ze zijn bang dat daarmee ouders kinderen massaal thuis gaan houden. We hebben het inmiddels over ruim 350 scholen waar corona is vastgesteld met vrijwel geen zicht op clusters vanwege gebrek aan testen. Ondertussen zit personeel massaal thuis..
Iedereen weet immers dan kinderen niet besmet kunnen raken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
350 scholen is dus niet veel, en ze hoeven het ook helemaal niet te zeggen want zo'n gigantisch risico lopen kinderen op scholen helemaal niet.
Ho wacht, nu zeg jij wat je denkt. Ik refereer naar wat de politie zelf ons probeert wijs te maken over waar ze voor staan. Hierdoor wordt alleen maar meer duidelijk dat het zo is als jij schetst: https://www.ad.nl/koken-e(...)lverbod-in~ae825711/quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:35 schreef nomina het volgende:
[..]
Alle orde- en inlichtingendiensten zijn er primair om de overheid te beschermen. Dat is overal en altijd zo. In hoeverre ze ook het belang van de burger en democratie dienen, hangt af van de overheid. In dictaturen zijn er immers ook orde- en inlichtingen diensten, maar die dienen niet de burgers en democratie.
Qua democratie scoort Nederland als westers land overigens maar middelmatig. Weinig inspraak burgers want geen referendum, niet kunnen meestemmen over besluiten/wetten/burgemeesters zoals in Amerika, coalitievormingen waardoor een grote groep kiezers buitenspel wordt gezet.
Probeer dit maar niet meer.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:42 schreef Q. het volgende:
[..]
Iedereen weet immers dan kinderen niet besmet kunnen raken.
8123quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:36 schreef Simmertje het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |