abonnement Unibet Coolblue
pi_195627952
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:06 schreef summer52 het volgende:

[..]

Ik kan hem natuurlijk helemaal vol laden maar dan gaat hij door zijn hoeven, dus ik gooi er ongeveer 20 stenen in!
Dus mijn beweging krijg ik vandaag wel! Gisteren 4 karren volgegooid en toen had ik het echt wel gehad maar vandaag wil ik alle stenen verplaatst hebben!
Goed bezig :D

Wel goed om het in eigen tempo te doen :)
pi_195627981
quote:
11s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:22 schreef Dave het volgende:

[..]

Dat zijn best nog wat ritjes! Sterkte!
Dank je!
Trouwens wat is dat Stadshagen groot geworden! Toen ik nog in Zwolle woonde, nu al weer 18 geleden was het nog in aanbouw. Mijn zoon heeft nog in een maisonnette woning gewoond die staan gelijk aan de linkerkant als je de brug bij Holtenbroek overgaat! Toen was het nog een kale vlakte, volgens mij waren en toen nauwelijks winkels, alleen een AH?
Maar ja alles veranderd, maar goed ook!
pi_195628021
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:45 schreef summer52 het volgende:

[..]

Dank je!
Trouwens wat is dat Stadshagen groot geworden! Toen ik nog in Zwolle woonde, nu al weer 18 geleden was het nog in aanbouw. Mijn zoon heeft nog in een maisonnette woning gewoond die staan gelijk aan de linkerkant als je de brug bij Holtenbroek overgaat! Toen was het nog een kale vlakte, volgens mij waren en toen nauwelijks winkels, alleen een AH?
Maar ja alles veranderd, maar goed ook!
2 vrienden van mij zijn er een paar jaar geleden naartoe verhuisd. Ik kom er helaas niet zo vaak, maar elke keer als ik er ben is er zowaar weer een straat bijgekomen :)
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_195628066
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Goed bezig :D

Wel goed om het in eigen tempo te doen :)
Ja joh ik moet wel een beetje rekening houden met mijn leeftijd! :P
  woensdag 14 oktober 2020 @ 09:54:09 #130
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_195628127
Mijn vader kwam net van de winkel en sprak daar een echtpaar aan dat geen mondkapje op had, kreeg hij als reactie dat het niet juridisch is verplicht. :|W
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_195628135
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
M'n torenslak heeft een baby *O*

[ afbeelding ]
Ik moest even goed kijken want het lijkt net of de torenslak onthoofd is :X
Ja sorry ik heb daar ook helemaal geen verstand van! Maar het is wel heel leuk om te zien!
pi_195628176
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:54 schreef summer52 het volgende:

[..]

Ik moest even goed kijken want het lijkt net of de torenslak onthoofd is :X
Ja sorry ik heb daar ook helemaal geen verstand van! Maar het is wel heel leuk om te zien!
Hehe, ja, is wat lastig te zien :P
Maar dat rechter dingetje is een babyslak.
Bijzondere is dat deze soort geen eitjes legt.

De foto is nogal "crappy" maar dat komt omdat de baby nog maar 2mm groot is en de moeder (die tevens de vader is) zo'n 15mm :P
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 oktober 2020 @ 10:01:18 #133
163650 Greys
pi_195628226
Goedemorgen!

Summer, goed bezig! Succes met de stenen! *O*

quote:
85s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:54 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Mijn vader kwam net van de winkel en sprak daar een echtpaar aan dat geen mondkapje op had, kreeg hij als reactie dat het niet juridisch is verplicht. :|W
Ja dat hou je nog wel even. Was over het algemeen behoorlijk tevreden zelf over de persconferentie, maar toen Rutte zei dat de discussie over mondkapjes nu echt maar eens over moest zijn riep ik DIE DISCUSSIE HEB JE ZELF GECREËERD DE AFGELOPEN MAANDEN DOOR DAT VAGE GEDOE MET DIE KAPJES, PIEMEL naar de tv.

Maar wel fijn dat het er komt. Alle beetjes helpen nu het zo slecht gaat.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_195628266
quote:
85s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:54 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Mijn vader kwam net van de winkel en sprak daar een echtpaar aan dat geen mondkapje op had, kreeg hij als reactie dat het niet juridisch is verplicht. :|W
ja want als het niet juridisch verplicht is doe ik het lekker niet :|W

Is dat dwars zijn om het dwars zijn? Soms snap ik mensen echt niet.
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_195628280
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:01 schreef Greys het volgende:
Goedemorgen!

Summer, goed bezig! Succes met de stenen! *O*
[..]

Ja dat hou je nog wel even. Was over het algemeen behoorlijk tevreden zelf over de persconferentie, maar toen Rutte zei dat de discussie over mondkapjes nu echt maar eens over moest zijn riep ik DIE DISCUSSIE HEB JE ZELF GECREËERD DE AFGELOPEN MAANDEN DOOR DAT VAGE GEDOE MET DIE KAPJES, PIEMEL naar de tv.

Maar wel fijn dat het er komt. Alle beetjes helpen nu het zo slecht gaat.
Dit klinkt als een ernstige belediging van het staatshoofd. Dhr.Rutte zal het ongetwijfeld niet op prijs stellen met de term “piemel” bejegend te worden op dit forum.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_195628284
Ik zag een interview laatst waarbij mensen bij een rally van Trump werden gevraagd over het feit dat ze geen mondkapjes droegen. Iedereen haalde allerlei redenen aan waarom het vooral niet goed was om mondkapjes te dragen.

Toen vroeg de verslaggever: wat nou als Trump zegt dat je een mondkapje om moet?
Antwoord: ja, dan doe ik hem om.

|:(
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 oktober 2020 @ 10:05:34 #137
163650 Greys
pi_195628294
Die wet om die verplichting mogelijk te maken hadden ze maaaanden de tijd voor. Maar nee. Dat moet nu allemaal nog.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:06:08 #138
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_195628301
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:01 schreef Greys het volgende:
Goedemorgen!

Summer, goed bezig! Succes met de stenen! *O*
[..]

Ja dat hou je nog wel even. Was over het algemeen behoorlijk tevreden zelf over de persconferentie, maar toen Rutte zei dat de discussie over mondkapjes nu echt maar eens over moest zijn riep ik DIE DISCUSSIE HEB JE ZELF GECREËERD DE AFGELOPEN MAANDEN DOOR DAT VAGE GEDOE MET DIE KAPJES, PIEMEL naar de tv.

Maar wel fijn dat het er komt. Alle beetjes helpen nu het zo slecht gaat.
Ik vond de vergelijking van hem wel goed over het naar links en rechts kijken voor het oversteken.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_195628310
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:01 schreef Greys het volgende:
Goedemorgen!

Ja dat hou je nog wel even. Was over het algemeen behoorlijk tevreden zelf over de persconferentie, maar toen Rutte zei dat de discussie over mondkapjes nu echt maar eens over moest zijn riep ik DIE DISCUSSIE HEB JE ZELF GECREËERD DE AFGELOPEN MAANDEN DOOR DAT VAGE GEDOE MET DIE KAPJES, PIEMEL naar de tv.

piemel *O*
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_195628341
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Ik vond de vergelijking van hem wel goed over het naar links en rechts kijken voor het oversteken.
Die had ik niet meegekregen, wat zei hij dan?
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_195628390
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Hehe, ja, is wat lastig te zien :P
Maar dat rechter dingetje is een babyslak.
Bijzondere is dat deze soort geen eitjes legt.

De foto is nogal "crappy" maar dat komt omdat de baby nog maar 2mm groot is en de moeder (die tevens de vader is) zo'n 15mm :P
Oh euhhhh ik moet maar even googlen want en moeder en vader zijn? En geen eitjes? Dus een "gewone" geboorte?
pi_195628427
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:01 schreef Greys het volgende:
Goedemorgen!

Summer, goed bezig! Succes met de stenen! *O*
[..]

Ja dat hou je nog wel even. Was over het algemeen behoorlijk tevreden zelf over de persconferentie, maar toen Rutte zei dat de discussie over mondkapjes nu echt maar eens over moest zijn riep ik DIE DISCUSSIE HEB JE ZELF GECREËERD DE AFGELOPEN MAANDEN DOOR DAT VAGE GEDOE MET DIE KAPJES, PIEMEL naar de tv.

Maar wel fijn dat het er komt. Alle beetjes helpen nu het zo slecht gaat.
Ja... maanden vaag beleid voeren en dan doen alsof je daar zelf part nog deel aan hebt :')

Overigens heb ik dan weer vaak te maken met mensen die denken dat ze "hun eigen CO2 inademen" als ze een mondkapje dragen.

Er zit ongeveer 0,02 liter aan ruimte tussen je gezicht en het mondkapje. Zelfs als je stil zit of slaapt adem je al 0,5 liter lucht in en uit. Iedereen met minimaal 2 hersencellen kan dan berekenen dat die lucht niet in je mondkapje blijft :P
pi_195628435
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:01 schreef Greys het volgende:
Goedemorgen!

Summer, goed bezig! Succes met de stenen! *O*
[..]

Ja dat hou je nog wel even. Was over het algemeen behoorlijk tevreden zelf over de persconferentie, maar toen Rutte zei dat de discussie over mondkapjes nu echt maar eens over moest zijn riep ik DIE DISCUSSIE HEB JE ZELF GECREËERD DE AFGELOPEN MAANDEN DOOR DAT VAGE GEDOE MET DIE KAPJES, PIEMEL naar de tv.

Maar wel fijn dat het er komt. Alle beetjes helpen nu het zo slecht gaat.
Dank je!

Nu nog meer verwarring want het OMT is van oordeel dat de restaurants wel open mogen, dus dat zal dan ook wel weer aangepast worden!
Piemel _O-
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 oktober 2020 @ 10:15:16 #144
163650 Greys
pi_195628469
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:04 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Dit klinkt als een ernstige belediging van het staatshoofd. Dhr.Rutte zal het ongetwijfeld niet op prijs stellen met de term “piemel” bejegend te worden op dit forum.
Ja als hij me tegenkomt roept ie waarschijnlijk HE GREYS JE MOET

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_195628470
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:10 schreef summer52 het volgende:

[..]

Oh euhhhh ik moet maar even googlen want en moeder en vader zijn? En geen eitjes? Dus een "gewone" geboorte?
In het Engels noemen ze het meestal de Malaysian Trumpet Snail.

Er zijn nogal wat soorten, kleuren en varianten als ik op plaatjes ga zoeken maar wat ik zo snel "algemeen" kon vinden:

quote:
Nederlandse naam: Torenslak of Puntslak.

Wetenschappelijke naam: Melanoides tuberculata.

Herkomst: Afrika, Zuidoost-Azië en inmiddels ook in Europa en Noord-Amerika.

Lengte: 4 cm, er zijn echter exemplaren bekend van wel 8 cm.

Leeftijd: Onbekend.

Tweeslachtig: Ja, en ze kunnen zich zowel seksueel als door zelfbevruchting voortplanten.

Temperatuur (min. max.): 15 -30 graden Celsius.

pH (min. max.): 7.

Aquariumeisen: Ze stellen weinig eisen aan het water, een pH van 7 of hoger is het beste voor hun ontwikkeling, maar zeer zacht en zuur water overleven ze ook wel.

Voedsel: Ze eten van alles wat maar te verteren is zoals overgebleven vissenvoer, dode vissen, plantenresten etc. De planten zelf laten ze met rust. Als er veel voedsel aanwezig is zal men een enorme bevolkingsexplosie krijgen.

Kweek: De Torenslak is een eierlevendbarende slak. De vrouwtjes kunnen op 2 manieren de eitjes met zich mee dragen. In een broedzak in de kop en afhankelijk van de grootte van de moeder kunnen zich wel 70 jongen ontwikkelen. Ook kunnen ze een broedzak aan de buitenkant van de schelp met zich meedragen. Deze is dan bekleed met zand en er ontwikkelen zich dan maar zo'n 5 jongen per broedzak.

Bijzonderheden: Het zijn nachtdieren die zich overdag in de bodem verstoppen en daardoor de bodem goed loswoelen. Bovendien zijn ze ook een goede graadmeter voor de waterkwaliteit. Als ze overdag massaal naar de oppervlakte kruipen is er iets goed mis met de waterkwaliteit en moet men dus ingrijpen.
Ze zijn erg nuttig maar hebben 1 nadeel: als je vissen teveel voer krijgen, krijg je veel afval en ook echt een plaag aan slakken :P Gelukkig heb ik ook garnalen en die eten al het oppervlakkige afval al op, de slakken zitten dan ook vooral in het fijne grind te wroeten, waar ze soms compleet in verdwijnen.

Dat wroeten is weer prima voor mijn filter. Beide aquaria hebben een bodemfilter, dus onder het grind zitten platen met heel veel gaatjes waar via een opstaande buis continu water doorheen wordt gezogen. Het grind is dus eigenlijk het filter, de goede bacteriën in het grind verwerken het afval.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 14-10-2020 10:21:39 ]
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 oktober 2020 @ 10:17:06 #146
163650 Greys
pi_195628499
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ja... maanden vaag beleid voeren en dan doen alsof je daar zelf part nog deel aan hebt :')

Overigens heb ik dan weer vaak te maken met mensen die denken dat ze "hun eigen CO2 inademen" als ze een mondkapje dragen.

Er zit ongeveer 0,02 liter aan ruimte tussen je gezicht en het mondkapje. Zelfs als je stil zit of slaapt adem je al 0,5 liter lucht in en uit. Iedereen met minimaal 2 hersencellen kan dan berekenen dat die lucht niet in je mondkapje blijft :P
Al zijn er duizend IC-verpleegkundigen die hun saturatie na een dag met kapje werken meten en filmen dan geloven ze het nog niet. WANT HET HEP OP FEESBOEK GESTAAN.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:17:31 #147
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_195628506
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:03 schreef Prisha het volgende:

[..]

ja want als het niet juridisch verplicht is doe ik het lekker niet :|W

Is dat dwars zijn om het dwars zijn? Soms snap ik mensen echt niet.
Nee precies, dit inderdaad. Het is niet juridisch verplicht, dus ik ga het niet doen. :|W |:) :X }:|
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_195628511
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:17 schreef Greys het volgende:

[..]

Al zijn er duizend IC-verpleegkundigen die hun saturatie na een dag met kapje werken meten en filmen dan geloven ze het nog niet. WANT HET HEP OP FEESBOEK GESTAAN.
:P Dat.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:18:51 #149
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_195628530
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:08 schreef Prisha het volgende:

[..]

Die had ik niet meegekregen, wat zei hij dan?
Dat hij van zijn moeder geleerd heeft om voor het oversteken eerst naar links en dan naar rechts te kijken alvorens over te steken en dat ook niet juridisch verplicht is, maar wel goed om te doen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_195628579
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Dat hij van zijn moeder geleerd heeft om voor het oversteken eerst naar links en dan naar rechts te kijken alvorens over te steken en dat ook niet juridisch verplicht is, maar wel goed om te doen.
dat is wel een goeie inderdaad :Y

Totdat:

Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')