Het zijn er 1400, en er gaan ook weer mensen af, hè. De effectieve stijging vandaag was 112, wat overigens relatief veel is t.o.v. eerdere dagen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er liggen nu zo'n 1500 mensen in het ziekenhuis (incl. IC), waarvan er meer dan 250 binnen de afgelopen 24 uur zijn bijgekomen. Dus geef het een dag of wat en Jaap zit aardig in de richting.
Ook opgegroeid in de jaren '80?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:35 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ja! Omdat jij 1 van de velen bent die het eigen belang prevaleren boven het gemeenschappelijke. Jaren aan campagnes dat een betere wereld bij jezelf begint heb je gemist?
Klopt, vorige week zijn ze overgestapt omdat nice realtime isquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:35 schreef Claudia_x het volgende:
Iets anders: ik zie nu op het coronadashboard dat de cijfers over ziekenhuisopnames de cijfers van stichting Nice zjin. Is dat heel recentelijk veranderd?
Jep, staat er ook bij:quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:35 schreef Claudia_x het volgende:
Iets anders: ik zie nu op het coronadashboard dat de cijfers over ziekenhuisopnames de cijfers van stichting Nice zjin. Is dat heel recentelijk veranderd?
quote:Let op: Sinds 13 oktober wordt een nieuwe bron gebruikt voor de ziekenhuisopnames.
Het is natuurlijk onmogelijk om dit soort dingen accuraat te voorspellen, maar feit is dat het rap oploopt en de groei er niet uit lijkt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het zijn er 1400, en er gaan ook weer mensen af, hè. De effectieve stijging vandaag was 112, wat overigens relatief veel is t.o.v. eerdere dagen.
Niet om te bagatelliseren, wel om aan te geven dat het gelukkig al een tijdje veel minder snel gaat dan de experts verwachtten.
Klopt. En ik geloof er ook in. Er is in deze crisis niets wat 1 persoon kan doen en alles wat iedereen wil doen.quote:
Verdomd! Dat is alvast heel fijn. Beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen.quote:
Zit die in een talkshow?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:36 schreef trein2000 het volgende:
Koopmans is nu eindelijk eerlijk. Het is niet zo dat kinderen niet besmettelijk zijn of dat het virus niet onder kinderen rondgaat.
Scholen open is gewoon een afweging in verband met het belang van onderwijs.
Daar denken de virologen op FOK! hier anders over.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is natuurlijk onmogelijk om dit soort dingen accuraat te voorspellen, maar feit is dat het rap oploopt en de groei er niet uit lijkt.
Dat is een beetje het motto van de hele pandemiebestrijdingquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Verdomd! Dat is alvast heel fijn. Beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen.
Die vermoeiende en eindeloze discussie heeft geen zin. Is ook helemaal de essentie niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen bejaarden die doordat ze zich in de samenleving bevinden de ruimte innemen van bv. jongeren en jongeren die doordat ze zich in de samenleving bevinden de ruimte innemen van bv. bejaarden?
Hoezo eindelijk eerlijk? Dit is al heel lang het standpunt?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:36 schreef trein2000 het volgende:
Koopmans is nu eindelijk eerlijk. Het is niet zo dat kinderen niet besmettelijk zijn of dat het virus niet onder kinderen rondgaat.
dus blijft het dweilen met de kraan open, zo komen we er nooit vanafquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:36 schreef trein2000 het volgende:
Jawel, want jij zegt dat als je je eigen ruimte inneemt dat je per definitie egoïstisch bent. Dat klopt gewoon niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:38 schreef Elan het volgende:
Die vermoeiende en eindeloze discussie heeft geen zin. Is ook helemaal de essentie niet.
Maar het is wel een feit dat de kinderen het virus het gezin inslepen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:36 schreef trein2000 het volgende:
Ik begrijp ook niets van die asociale houding in bepaalde groepen. Ik zit niet in een risicogroep en toch is het voor mij vanzelfsprekend de maatregelen op te volgen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:36 schreef zalkc het volgende:
[..]
Klopt. En ik geloof er ook in. Er is in deze crisis niets wat 1 persoon kan doen en alles wat iedereen wil doen.
Nee, het betekend dat volwassenen het nog beter moeten volhouden. Immuniteit zou ontstaan bij 60%, die is er nu niet en moeten we kunstmatig proberen die 60% na te bootsen. Dat proberen we door alle contacten met meer dan de helft terug te dringen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus blijft het dweilen met de kraan open, zo komen we er nooit vanaf
Bruut geweldquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Gedeelte van de samenleving is compleet afgehaakt en doet niet meer mee met de maatregelen, hoe krijg je die weer aan boord?
Even volhouden nog.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:39 schreef _serial_ het volgende:
Voordat ik 2021 accepteer, wil ik wel eerst de voorwaarden doorlezen
Zou ook de eerste keer zijn dat iemand ergens de voorwaarden van doorleest.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:39 schreef _serial_ het volgende:
Dat heeft de Jonge ook gezegd tijdens de persconferentie.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:36 schreef trein2000 het volgende:
Klopt, ik verbaas me ook wel eens over de stelligheid waarmee prognoses worden gepresenteerd. Misschien is dat omdat men denkt dat het afschrikwekkende effect er anders niet is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar denken de virologen op FOK! hier anders over.
En het maakt natuurlijk wel uit hoe snel die groei verloopt.
Dat ligt er aan. Als jouw eigen ruimte creëren in strijd is met de Coronaregels wel. En helaas zien we dat steeds meer.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jawel, want jij zegt dat als je je eigen ruimte inneemt dat je per definitie egoïstisch bent. Dat klopt gewoon niet.
Er lijkt een bug in 2020 te zitten, hopelijk wordt dat in versie 2021 gepatched.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:39 schreef _serial_ het volgende:
Hopelijk een Day One patchquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Er lijkt een bug in 2020 te zitten, hopelijk wordt dat in versie 2021 gepatched.
Dus iemand die buiten met vijf man gaat voetballen is egoïstisch (mag niet), maar iemand die die thuis 10 man uitnodigt is niet egoïstisch (want mag technisch gezien).quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat ligt er aan. Als jouw eigen ruimte creëren in strijd is met de Coronaregels wel. En helaas zien we dat steeds meer.
In elk geval niet door ze elke twee weken te wijzen op hun verantwoordelijkheid. De toon mocht wat dat betreft vandaag best wat scherper.quote:
Eindelijk ben ik het een keer met je eens. Dat is wat ik al weken probeer duidelijk te maken, helaas ben ik alleen niet zo goed in schrijven. Maar dank! Zo belangrijk dat dit niet over het hoofd gezien gaat worden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:11 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zou nog terugkomen op wat @:Jerruh zei eerder vandaag.
Die stipte eigenlijk aan deze hele situatie de ongelijkheid in de samenleving vergroot en verscherpt, voor mensen die al aan de randen stonden, slecht betaald en onzekere baantjes hebben zullen niet zelden degenen zijn die als eerste de klos zijn nu terwijl degenen die het al redelijk tot goed hadden vanaf huis kunnen werken, wel wat merken van de hele toestand maar toch niet in dezelfde mate als de voorgenoemde groepen.
Dat is een heel waar punt, denk ik en ook iets waar we wel eens bij stil mogen staan.
Its not a bug, its a featurequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Er lijkt een bug in 2020 te zitten, hopelijk wordt dat in versie 2021 gepatched.
En iedere vorm van discussie over het aantal doden en de maatschappelijke schade door deze maatregelen ga je even uit de weg. De meeste mensen houden zich aan de maatregelen, ook al slaan ze over het algemeen nergens op. De enige reden dat er allerlei groepen worden neergezet als de boosdoeners, is om het falen van Rutte en consorten onder het tapijt te schuiven.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:10 schreef zalkc het volgende:
[..]
dan gaan er gewoon tienduizenden dood, al dan niet aan Corona en zijn honderdduizenden met blijvend gezondheidsschade. Omdat jij!, ja jij! het moeilijk vind om te proberen je aan de maatregelen te houden.
Ik denk dat ik 2021 vooralsnog enkel beneficiair ga aanvaarden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:39 schreef _serial_ het volgende:
Nou was de toon dit keer heel wat duidelijker als voorheen. Ik vond ook dat er duidelijk werd gemaakt dat niemand specifiek en iedereen gezamelijk er schuldig aan was dat het nu nodig is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:44 schreef Elan het volgende:
[..]
In elk geval niet door ze elke twee weken te wijzen op hun verantwoordelijkheid. De toon mocht wat dat betreft vandaag best wat scherper.
Mark is veel teveel bezig met iedereen maar te vriend proberen te houden.
Op z'n gat betekent natuurlijk niet dat ze het helemaal niet meer doen. En dan is de vraag hoe representatief het deel dat je wel doet is voor het gedeelte dat je niet hebt gedaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:48 schreef _serial_ het volgende:
Ik vind het nog steeds zo bijzonder dat er ze het over de grote clusters hebben in de horeca, die ze zouden hebben geïdentificeerd, maar ondertussen ligt het BCO op zijn gat, dus dat vind ik wel interessant.
Sssst.... er zijn mensen die naar mogelijkheden zoeken!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:46 schreef TheVulture het volgende:
Wat me trouwens wel opvalt is dat de uitvaarten in alle fases gewoon toegankelijk blijven voor maximaal 100 mensen in binnenruimtes. Vind ik persoonlijk wel een humane zaak, maar opvallend dat ze dat in alle fases gelijk houden....
Zou niet de eerste pandemic voortkomend uit een bug zijn:quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Er ligt een dringend advies dat laatste niet te doen, maar de mensen die jij omschrijft menen dat zij daar gewoon recht op hebben en dat Rutte zich vooral niet met hun persoonlijke levenssfeer moet bemoeien. En er is naast de obstinate mensen ook gewoon een groep die te dom is om te beoordelen wat wel en niet handig is en helemaal geen nieuws consumeert, laten we die groep ook vooral niet onderschatten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus iemand die buiten met vijf man gaat voetballen is egoïstisch (mag niet), maar iemand die die thuis 10 man uitnodigt is niet egoïstisch (want mag technisch gezien).
Rutte had het over één specifiek cluster van wel 380 mensen, wtfquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:48 schreef _serial_ het volgende:
Ik vind het nog steeds zo bijzonder dat er ze het over de grote clusters hebben in de horeca, die ze zouden hebben geïdentificeerd, maar ondertussen ligt het BCO op zijn gat, dus dat vind ik wel interessant.
Heb zelf een beetje het idee dat alles wat in de schoot geworpen wordt, nog wordt geregisteerd. Positief? Ach, mijn zoon ook al! Verpleeghuizen, familie... de rest taant weg.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op z'n gat betekent natuurlijk niet dat ze het helemaal niet meer doen. En dan is de vraag hoe representatief het deel dat je wel doet is voor het gedeelte dat je niet hebt gedaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |