Niettemin waren de helft van onze ziekenhuisproblemen opgelost als iedere pensionado zich vrijwillig thuis had opgesloten. (Nogmaals, niet wat ik betoog)quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:22 schreef zalkc het volgende:
[..]
Niet om je af te vallen, maar de tweede golf is niet vanuit de bejaarden begonnen, het begint ze nu net te bereiken
Ik denk dat dat het goed zou zijn als meer mensen dit zouden beseffen. Mensen doen net alsof we het ergste gehad hebben, maar we zijn eigenlijk net voorbij de proloog.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:23 schreef Natalie het volgende:
Ik word ook in z'n geheel niet vrolijk van die berichten dat 'het nog wel 1,5 jaar kan duren voor we van covid-19 af zijn'. We zijn nog niet eens op de helft.
Vrees ik het ook ja. we gaan een heel moeilijke tijd tegemoet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:23 schreef Natalie het volgende:
Ik word ook in z'n geheel niet vrolijk van die berichten dat 'het nog wel 1,5 jaar kan duren voor we van covid-19 af zijn'. We zijn nog niet eens op de helft.
Nee, dat is zeker niet vrolijk stemmend. Ik denk echter wel dat we geen anderhalf jaar met dezelfde beperkingen te maken gaan krijgen. Ik weet niet precies hoe ik mij dat voorstel maar ik kan mij niet voorstellen dat we zo 1.5 jaar doorgaan iig.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:23 schreef Natalie het volgende:
Het wordt nog erger als je je bedenkt dat het alsnog een huzarenstuk van de medische wetenschap zou zijn als het ze lukt de ziekte nog in 2021 te bedwingen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:23 schreef Natalie het volgende:
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:21 schreef Benny het volgende:
Samenvatting persconferentie:
Ben je intelligent?
• Gebruik je gezond verstand
Weet je niet of je intelligent bent
• Blijf binnen
Na het zoveelste doemscenario uitgespuwd door 'experts', media, etc neem ik berichten als deze met een flinke korrel zout.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:23 schreef Natalie het volgende:
Maar wel de waarheid als een koe, uw punt is?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Morele chantage is erg maart 2020.
Ik denk wel dat het een lange, zware winter wordt. Hopelijk zien we een vergelijkbare daling als dit jaar toen de lente een beetje begon los te barsten en hebben we weer een flinke zomerdip. Rond die tijd wordt het dan de vraag hoe het met het vaccin gesteld is, want anders gaan we weer zo'n winter inquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is zeker niet vrolijk stemmend. Ik denk echter wel dat we geen anderhalf jaar met dezelfde beperkingen te maken gaan krijgen. Ik weet niet precies hoe ik mij dat voorstel maar ik kan mij niet voorstellen dat we zo 1.5 jaar doorgaan iig.
En dat is er als een vaccin komt. In een positief scenario. Daarom zo opvallend dat ze verder totaal geen lange termijn visie hebben. Dingen dichtgooien volgens een routekaart noem ik niet lange termijn denken. Sneller en meer testen lijkt me essentieel, maar vooralsnog blijft dat bij woorden aan hun kant. En natuurlijk er bij mensen ingestampt krijgen dat je moet thuis blijven bij klachten ipv er standaard vanuit te gaat dat Corona je toch niet raakt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:23 schreef Natalie het volgende:
Schuld bij mensen met een bepaalde leeftijdsgroep leggen heeft niet zoveel zin. Wat je sterk ziet is dat er een groep is ontstaan die gewoon meent dat afspraken voor hun niet gelden en het er lekker uitgebreid van nemen. Puur omdat ze hun kwaliteit van leven niet willen laten aantasten door Corona.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Buiten in overdrachtelijke zin, 'je begeven in de maatschappij'. Als alle bejaarden zich hadden opgesloten was het nu niet zo uit de klauwen gelopen.
En nee, ik betoog niet dat dat had moeten gebeuren. Wel dat eenieder recht heeft op een eigen stukje ruimte binnen een samenleving. En dat die ruimte innemen helemaal niet per definitie egoïsme hoeft te zijn.
https://www.dvhn.nl/extra(...)enhuis-26061960.htmlquote:Halverwege oktober zullen er 2250 patiënten met corona in de ziekenhuizen liggen, inclusief het aantal mensen op de intensive care. Dat blijkt uit een presentatie van RIVM-directeur Jaap van Dissel. Nu zijn dat er 660.
Op de intensive cares alleen verwacht Van Dissel over een week of twee 400 patiënten, nu zijn dat er 142. Vorige week is het landelijke spreiden van patiënten hervat.
Aantal geconstateerde coronabesmettingen per 100.000 inwoners?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:29 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen in Staphorst
[ afbeelding ]
gelukkig willen ze daar ook geen zorg want het is Gods wil :’)quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:29 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen in Staphorst
[ afbeelding ]
Er liggen nu zo'n 1500 mensen in het ziekenhuis (incl. IC), waarvan er meer dan 250 binnen de afgelopen 24 uur zijn bijgekomen. Dus geef het een dag of wat en Jaap zit aardig in de richting.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:29 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens was dit twee weken geleden:
[..]
https://www.dvhn.nl/extra(...)enhuis-26061960.html
81,7.....quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Aantal geconstateerde coronabesmettingen per 100.000 inwoners?
Ja dat komt door die ene kerkdienst natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:29 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen in Staphorst
[ afbeelding ]
Wat is het verschil tussen bejaarden die doordat ze zich in de samenleving bevinden de ruimte innemen van bv. jongeren en jongeren die doordat ze zich in de samenleving bevinden de ruimte innemen van bv. bejaarden?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Schuld bij mensen met een bepaalde leeftijdsgroep leggen heeft niet zoveel zin. Wat je sterk ziet is dat er een groep is ontstaan die gewoon meent dat afspraken voor hun niet gelden en het er lekker uitgebreid van nemen. Puur omdat ze hun kwaliteit van leven niet willen laten aantasten door Corona.
Klassiek egoïsme dus.
Want als ik thuis 5 ipv 3 mensen uitnodig dan vallen er honderdduizenden mensen om?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:26 schreef HostiHawaii het volgende:
[..]
Maar wel de waarheid als een koe, uw punt is?
Manmanman...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:29 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen in Staphorst
[ afbeelding ]
Ja! Omdat jij 1 van de velen bent die het eigen belang prevaleren boven het gemeenschappelijke. Jaren aan campagnes dat een betere wereld bij jezelf begint heb je gemist?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Want als ik thuis 5 ipv 3 mensen uitnodig dan vallen er honderdduizenden mensen om?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |