Het zijn er 1400, en er gaan ook weer mensen af, hè. De effectieve stijging vandaag was 112, wat overigens relatief veel is t.o.v. eerdere dagen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er liggen nu zo'n 1500 mensen in het ziekenhuis (incl. IC), waarvan er meer dan 250 binnen de afgelopen 24 uur zijn bijgekomen. Dus geef het een dag of wat en Jaap zit aardig in de richting.
Ook opgegroeid in de jaren '80?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:35 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ja! Omdat jij 1 van de velen bent die het eigen belang prevaleren boven het gemeenschappelijke. Jaren aan campagnes dat een betere wereld bij jezelf begint heb je gemist?
Klopt, vorige week zijn ze overgestapt omdat nice realtime isquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:35 schreef Claudia_x het volgende:
Iets anders: ik zie nu op het coronadashboard dat de cijfers over ziekenhuisopnames de cijfers van stichting Nice zjin. Is dat heel recentelijk veranderd?
Jep, staat er ook bij:quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:35 schreef Claudia_x het volgende:
Iets anders: ik zie nu op het coronadashboard dat de cijfers over ziekenhuisopnames de cijfers van stichting Nice zjin. Is dat heel recentelijk veranderd?
quote:Let op: Sinds 13 oktober wordt een nieuwe bron gebruikt voor de ziekenhuisopnames.
Het is natuurlijk onmogelijk om dit soort dingen accuraat te voorspellen, maar feit is dat het rap oploopt en de groei er niet uit lijkt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het zijn er 1400, en er gaan ook weer mensen af, hè. De effectieve stijging vandaag was 112, wat overigens relatief veel is t.o.v. eerdere dagen.
Niet om te bagatelliseren, wel om aan te geven dat het gelukkig al een tijdje veel minder snel gaat dan de experts verwachtten.
Klopt. En ik geloof er ook in. Er is in deze crisis niets wat 1 persoon kan doen en alles wat iedereen wil doen.quote:
Verdomd! Dat is alvast heel fijn. Beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen.quote:
Zit die in een talkshow?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:36 schreef trein2000 het volgende:
Koopmans is nu eindelijk eerlijk. Het is niet zo dat kinderen niet besmettelijk zijn of dat het virus niet onder kinderen rondgaat.
Scholen open is gewoon een afweging in verband met het belang van onderwijs.
Daar denken de virologen op FOK! hier anders over.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is natuurlijk onmogelijk om dit soort dingen accuraat te voorspellen, maar feit is dat het rap oploopt en de groei er niet uit lijkt.
Dat is een beetje het motto van de hele pandemiebestrijdingquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Verdomd! Dat is alvast heel fijn. Beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen.
Die vermoeiende en eindeloze discussie heeft geen zin. Is ook helemaal de essentie niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen bejaarden die doordat ze zich in de samenleving bevinden de ruimte innemen van bv. jongeren en jongeren die doordat ze zich in de samenleving bevinden de ruimte innemen van bv. bejaarden?
Hoezo eindelijk eerlijk? Dit is al heel lang het standpunt?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:36 schreef trein2000 het volgende:
Koopmans is nu eindelijk eerlijk. Het is niet zo dat kinderen niet besmettelijk zijn of dat het virus niet onder kinderen rondgaat.
dus blijft het dweilen met de kraan open, zo komen we er nooit vanafquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:36 schreef trein2000 het volgende:
Jawel, want jij zegt dat als je je eigen ruimte inneemt dat je per definitie egoïstisch bent. Dat klopt gewoon niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:38 schreef Elan het volgende:
Die vermoeiende en eindeloze discussie heeft geen zin. Is ook helemaal de essentie niet.
Maar het is wel een feit dat de kinderen het virus het gezin inslepen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:36 schreef trein2000 het volgende:
Ik begrijp ook niets van die asociale houding in bepaalde groepen. Ik zit niet in een risicogroep en toch is het voor mij vanzelfsprekend de maatregelen op te volgen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:36 schreef zalkc het volgende:
[..]
Klopt. En ik geloof er ook in. Er is in deze crisis niets wat 1 persoon kan doen en alles wat iedereen wil doen.
Nee, het betekend dat volwassenen het nog beter moeten volhouden. Immuniteit zou ontstaan bij 60%, die is er nu niet en moeten we kunstmatig proberen die 60% na te bootsen. Dat proberen we door alle contacten met meer dan de helft terug te dringen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus blijft het dweilen met de kraan open, zo komen we er nooit vanaf
Bruut geweldquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Gedeelte van de samenleving is compleet afgehaakt en doet niet meer mee met de maatregelen, hoe krijg je die weer aan boord?
Even volhouden nog.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:39 schreef _serial_ het volgende:
Voordat ik 2021 accepteer, wil ik wel eerst de voorwaarden doorlezen
Zou ook de eerste keer zijn dat iemand ergens de voorwaarden van doorleest.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:39 schreef _serial_ het volgende:
Voordat ik 2021 accepteer, wil ik wel eerst de voorwaarden doorlezen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |