Volgens mij is stichting NICE juist snel met hun cijfers?quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:25 schreef Za het volgende:
[..]
23 totale toename.
Wellicht wat verlate meldingen, gisteren totale toename 4 dag ervoor 5.
Ja en 200 meer dan eergister. Dat is niet megaveel en ook niet dusdanig schokkend dat je direct alles overhoop moet gooien om een persconferentie in te plannen.quote:
Ik had nog goede hoop dat de tweede golf hier in Tilburg mee zou vallen omdat we in de eerste golf er al behoorlijk van langs hadden gekregen. Maar de afgelopen week is het ook hier gewoon weer omhoog aan het knallen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:18 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 6854
Totaal: 181498 (+6845 ivm -9 corr.)
Opgenomen: 58
Totaal: 13359
Opgenomen op IC*: 41
Huidig: 277
Totaal: 3592
* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)
Overleden: 12
Totaal: 6596
Gemeentes met +10 of meer besmettingen (na +25 in spoiler)
590 Amsterdam
439 Rotterdam
286 Den Haag
183 Utrecht
116 Groningen
92 Tilburg
Dan ga je 5 kilometer joggen? Het ging mij er om dat je prima buiten je conditie kunt onderhouden dus dat een tijdelijke onderbreking wat dat aan gaat echt geen schadelijke effecten hoeft te hebben.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Daar kun je ook niet meteen van de een op andere dag mee beginnen he... juist hardlopen moet je zorgvuldig opbouwen ivm blessures
Dit is de verdeling van deze cijfers sinds 1 oktober:quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
6845 nieuwe positieve testen
225 nieuwe ziekenhuisopnames
34 nieuwe IC-opnames
12 nieuwe overlijdens
Daar ben ik het dan weer mee eensquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan ga je 5 kilometer joggen? Het ging mij er om dat je prima buiten je conditie kunt onderhouden dus dat een tijdelijke onderbreking wat dat aan gaat echt geen schadelijke effecten hoeft te hebben.
Ik doe nu mijn tweede studie, en ik merk ook dat ik en mijn mede studenten fysiek onderwijs heel erg missen. Vooral omdat je nu vrijwel alles zelf doet, en je een uurtje per week een online college hebt in plaats van 12 uur.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:19 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn hier dus nogal wat tegenstanders van. Studenten die zich niet kunnen motiveren of depressief worden zonder fysieke lessen. Recent was er ook al een protest omtrent dit gebeuren. Zulke studenten zien liever dat er nog een paar duizend besmettingen per dag erbij komen, als zij maar face-to-face colleges kunnen krijgen.
6 oktober zaten we nog op 4500 en nu dus 6800, ik zie een weinig positieve trend.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja en 200 meer dan eergister. Dat is niet megaveel en ook niet dusdanig schokkend dat je direct alles overhoop moet gooien om een persconferentie in te plannen.
Aan de ene kant moeten we hopen op een afvlakking - alsof de cijfers zo simpel te duiden zijn - en als er dan een groei is van 3% per dag over 2 dagen, dan is het al totale paniek bij sommigen.
Het is net Wie van de 3... welke cijfers zijn er nu correctquote:
Waar kijk ik naar?quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is de verdeling van deze cijfers sinds 1 oktober:
[ link | afbeelding ]
Hier overigens de overlijdens die daadwerkelijk van de afgelopen weken zijn volgens deze data:
[ link | afbeelding ]
Denk nou eens wat breder zeg, je hebt te maken met verenigingsleven in de breedste zin van het woord. Dat is en de sport en het sociaal-maatschappelijke. Genoeg mensen die bij een biljartclub zitten of dammen. Sporten is niet altijd intensief bewegen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan ga je 5 kilometer joggen? Het ging mij er om dat je prima buiten je conditie kunt onderhouden dus dat een tijdelijke onderbreking wat dat aan gaat echt geen schadelijke effecten hoeft te hebben.
Zo valt het wel enigszins meequote:Op maandag 12 oktober 2020 14:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Hier overigens de overlijdens die daadwerkelijk van de afgelopen weken zijn volgens deze data:
[ link | afbeelding ]
2 oktober blijft vooralsnog staan als piekdag. Voor wat het waard is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:
Kortom, we hebben nu geen andere mogelijkheid dan de R ver onder de 1 te krijgen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat was Gommers.
Hij geeft helemaal niets aan, hij geeft echt duiding aan de cijfers, en dat is alles.
Hij geeft 3 scenarios: als er niets verandert, de huidige lijn gaat dan richting 4500 klinische patienten eind november. Als we de R naar 1 krijgen, gaan we richting 3400 klinische patienten eind november. Als we naar een R van onder 1 gaan, gaan we richting 2400 klinische patienten eind november.
Bij deze getallen moet je ongeveer 1/3e optellen, omdat er op elk moment ook een aantal verdachte patienten in het ziekenhuis ligt dat nog op een uitslag wacht en die moet je vooralsnog ook afgezonderd verplegen. En een kleine schil om mensen op te vangen die 24/7 binnen kunnen komen en dus opgevangen moeten worden.
Ja, dus? Daar ging het helemaal niet om. Ik verbaasde me erover dat mensen door deze dagcijfers opeens gingen roepen dat er vanavond al een persconferentie moest komen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:29 schreef Simmertje het volgende:
[..]
6 oktober zaten we nog op 4500 en nu dus 6800, ik zie een weinig positieve trend.
Daarom moeten de vorige maatregelen ook worden teruggedraaid, die werken blijkbaar niet. Tijd voor andere maatregelen zoals een sluiting van kappers, verplichtte vakantie van de productiesector met 2 weken in combinatie met een dubbele herfstvakantie voor scholen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:29 schreef Simmertje het volgende:
[..]
6 oktober zaten we nog op 4500 en nu dus 6800, ik zie een weinig positieve trend.
Getuige de wijze waarop die leeftijdsgroep bij heeft gedragen aan het aantal besmettingen zou je denken dat daar a groepsimmuniteit bereikt zou moeten zijnquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:30 schreef roos94 het volgende:
Wedden dat hogescholen en uni's gewoon openblijven![]()
Koekoek
Als de plannen besproken zijn (deze middag), waarom dan nog een dag extra wachten? Dit deden ze 2 weken geleden ook. Het gaat om het signaal en dat staat op URGENT.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, dus? Daar ging het helemaal niet om. Ik verbaasde me erover dat mensen door deze dagcijfers opeens gingen roepen dat er vanavond al een persconferentie moest komen.
Ah oke, even over het hoofd gezien.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, dus? Daar ging het helemaal niet om. Ik verbaasde me erover dat mensen door deze dagcijfers opeens gingen roepen dat er vanavond al een persconferentie moest komen.
De R nu weet je pas morgen over 2 weken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:26 schreef Jojoke het volgende:
Het bereiken van een R van 0,9 is niet echt gelukt. Wat is de R nu wel?
Urgent =/= paniekquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als de plannen besproken zijn (deze middag), waarom dan nog een dag extra wachten? Dit deden ze 2 weken geleden ook. Het gaat om het signaal en dat staat op URGENT.
De cijfers die overal gemeld worden zijn puur de delta tussen vandaag en gisteren. Cijfers die bijvoorbeeld een week oud zijn, worden dan gerapporteerd als nieuwe cijfers. Dit is de uitsplitsing van diezelfde cijfers op de datum waarop ze in het systeem gemeld zijn.quote:
Ik ondermijn de belangrijke functie die dergelijke verenigingen hebben toch ook nergens? Het enige wat ik stel is dat een (tijdelijke) onderbreking, voortkomend vanuit pure noodzaak, namelijk de volksgezondheid in absolute zin echt niet heel schadelijk is op lange of korte termijn .quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk nou eens wat breder zeg, je hebt te maken met verenigingsleven in de breedste zin van het woord. Dat is en de sport en het sociaal-maatschappelijke. Genoeg mensen die bij een biljartclub zitten of dammen. Sporten is niet altijd intensief bewegen.
Die gebarentolken moeten even oefenenquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als de plannen besproken zijn (deze middag), waarom dan nog een dag extra wachten? Dit deden ze 2 weken geleden ook. Het gaat om het signaal en dat staat op URGENT.
Er zit wel een flinke vertraging op zo te zien....quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
2 oktober blijft vooralsnog staan als piekdag. Voor wat het waard is.
De grap is, ik zei vanmorgen dat ik dacht dat er nog zo'n 200 meldingen bij zouden komen vandaag, en met 239 zitten we daar redelijk in de buurt. N=1 natuurlijk, maar het lijkt wel te zijn dat dit puur komt door tekorten in tijd en mensen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
2 oktober blijft vooralsnog staan als piekdag. Voor wat het waard is.
Het probleem zit 'm echt niet in het bezoek aan de kapper, sportschool, bioscoop etc. Het probleem ontstaat omdat mensen hun onderlinge sociale contacten niet beperken achter de voordeur.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:31 schreef zalkc het volgende:
[..]
Daarom moeten de vorige maatregelen ook worden teruggedraaid, die werken blijkbaar niet. Tijd voor andere maatregelen zoals een sluiting van kappers, verplichtte vakantie van de productiesector met 2 weken in combinatie met een dubbele herfstvakantie voor scholen.
Irma zit nog in quarantaine na die vorige perscoquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:33 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Die gebarentolken moeten even oefenen
Of van hogescholen en uni's gesloten bubbels maken met slaapzalen, zoals in China. Eten en dergelijke laat je dan bij de poort aanvoeren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:30 schreef roos94 het volgende:
Koekoek
Daar is niet iedereen het mee eens.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Oei, geen goede cijfers.
[ afbeelding ]
@:3rr0r
quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:34 schreef miss_sly het volgende:
Deze komt uit de presentatie van Kuipers, met de betreffende prognoses:
[ afbeelding ]
Ja, dat zie ik hem niet worden in Nederlandquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:35 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Of van hogescholen en uni's gesloten bubbels maken met slaapzalen, zoals in China. Eten en dergelijke laat je dan bij de poort aanvoeren.
Je ziet een beetje week-plateaus tot nu toe, volgens mij heeft dat ook te maken met het aantal testen dat gedaan wordt per dag in een week. 7 en 8 oktober zijn raar verder.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
De grap is, ik zei vanmorgen dat ik dacht dat er nog zo'n 200 meldingen bij zouden komen vandaag, en met 239 zitten we daar redelijk in de buurt. N=1 natuurlijk, maar het lijkt wel te zijn dat dit puur komt door tekorten in tijd en mensen.
Met een vertraging van 11 dagen in acht nemend verwacht ik dat 2 oktober nog een keer met zo'n 200/300 omhoog gaat, maar die lijkt inderdaad te blijven staan als uitschieter vooralsnog.
Het lijken vooral studentensteden te zijn, alleen Nijmegen bungelt er een beetje bij.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik had nog goede hoop dat de tweede golf hier in Tilburg mee zou vallen omdat we in de eerste golf er al behoorlijk van langs hadden gekregen. Maar de afgelopen week is het ook hier gewoon weer omhoog aan het knallen.
NICE is real-time. LCPS maakt een schatting op een bepaald moment van de dag. Beetje vaag, maar waar het op neerkomt is dat NICE het meest betrouwbaar is. LCPS loopt altijd een beetje achter op NICE.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Waarom matchen die cijfers nu dan weer niet met wat het AD meldt
[..]
Liggen er nu 252 of 277 mensen op de IC bijvoorbeeld
De Mohammed's en Fatima's in de Achterhoek maken er ook een potje van zo te zienquote:
Alleen die van Rotterdam. Rest gaat dicht.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:30 schreef roos94 het volgende:
Koekoek
Hoe is dat eigenlijk afgelopen met volkstolk Irma?quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:33 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Die gebarentolken moeten even oefenen
quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:37 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Alleen die van Rotterdam. Rest gaat dicht.
De kleur slaat op aantal besmettingen per inwoneraantal (per 100.000), de getallen op de absolute aantal besmettingen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De Mohammed's en Fatima's in de Achterhoek maken er ook een potje van zo te zien
Dit zijn de overlijdens per week in de afgelopen weken (sinds 1 juli):quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Er zit wel een flinke vertraging op zo te zien....Ben benieuwd wat het aantal doden is voor deze week over een aantal weken... Tot nu toe blijft de sterfte achter bij de ziekenhuisopnames, wat goed nieuws is natuurlijk
Veel hogescholen en uni's doen bijna al het onderwijs al online dus waarom zou je het opeens offline gaan doen?quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:35 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Of van hogescholen en uni's gesloten bubbels maken met slaapzalen, zoals in China. Eten en dergelijke laat je dan bij de poort aanvoeren.
Worden mensen ook niet een keer beter? Als R0 =1 dan komen er toch elke dag evenveel mensen bij? En dan gaan er toch ook weer mensen af door herstel of overlijden?quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:34 schreef miss_sly het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, het is ook een kwestie van anders tellen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:36 schreef Randier het volgende:
[..]
NICE is real-time. LCPS maakt een schatting op een bepaald moment van de dag. Beetje vaag, maar waar het op neerkomt is dat NICE het meest betrouwbaar is. LCPS loopt altijd een beetje achter op NICE.
3 weken man manquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit zijn de overlijdens per week in de afgelopen weken (sinds 1 juli):
[ link | afbeelding ]
Met daarbij de kanttekening dat overlijdens gemiddeld genomen een vertraging van ongeveer 3 weken lijken te hebben in de data.
De 420 van gisteren was inderdaad beter.quote:
Belangrijk voor hun toekomst.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:30 schreef roos94 het volgende:
Koekoek
Waarom zegt zijn presentatie 1000 patiënten op 11 oktober en zitten we nu (12 oktober) al op 1300quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:34 schreef miss_sly het volgende:
[ afbeelding ]
Interessant, dank je wel! Dit lijken 4500 verpleegbedden te zijn eind november. Ik ga vanavond of morgen eens kijken of ik tot dezelfde cijfers kan komen om te begrijpen hoe ze daartoe gekomen zijn, dan kunnen we zelf ook een schatting gaan maken per weekquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:34 schreef miss_sly het volgende:
[ afbeelding ]
Koffie gedronken met Aboutaleb vorige week.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Hoe is dat eigenlijk afgelopen met volkstolk Irma?
Omdat die 4500 gaat over verpleegbedden, en die 1300 is verpleegbedden + IC?quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:39 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Waarom zegt zijn presentatie 1000 patiënten op 11 oktober en zitten we nu (12 oktober) al op 1300
quote:A man was fined £10,000 after police found 80 guests at a wedding party, PA Media reports. Essex police said officers received reports of the large gathering at Ariana Gardens in Margaretting at around 4.15pm on Sunday. The venue is described on its website as “Essex’s most magical and enchanting wedding venue”. When officers arrived they found approximately 80 guests enjoying a sit-down dinner.
Essex police’s assistant chief constable Andy Prophet said:
This wedding party was a blatant breach of the current restrictions which only allows for 15 people to be present at a wedding.
https://www.theguardian.c(...)trictions-three-tier
Wel een goede vraag. Dat moment kan best ver liggen denk ik, omdat sommige mensen veel langer dan gemiddeld in in het ziekenhuis liggen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:38 schreef zalkc het volgende:
[..]
Worden mensen ook niet een keer beter? Als R0 =1 dan komen er toch elke dag evenveel mensen bij? En dan gaan er toch ook weer mensen af door herstel of overlijden?
Ik ken zelf persoonlijk vijf klassen die verplicht meerdere dagen per week op locatie aanwezig moeten zijn. Dat zijn al 30x5= 150 studenten die van heine en verre naar Rotterdam komen reizen. En dit is alleen wat ík ken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Veel hogescholen en uni's doen bijna al het onderwijs al online dus waarom zou je het opeens offline gaan doen?
Misschien heel kort door de bocht, maar het is denk ik wel waar het op neer komt. "Zicht op het virus.." zoals de Jonge altijd zegt is denk ik compleet kwijt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:41 schreef HPoi het volgende:
We hebben totaal geen controle hoor,vergeet het maar.
Ik weet dat bij faculteiten bij de HU ook nog gewoon fysiek les wordt gegeven.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Veel hogescholen en uni's doen bijna al het onderwijs al online dus waarom zou je het opeens offline gaan doen?
Zal De Jonge de verkiezingen nog halen? Die man wordt elke week een jaar ouder.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misschien heel kort door de bocht, maar het is denk ik wel waar het op neer komt. "Zicht op het virus.." zoals de Jonge altijd zegt is denk ik compleet kwijt.
Mijn schoonzus geeft les aan een hogeschool en geeft al sinds maart alleen online les.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:44 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Ik weet dat bij faculteiten bij de HU ook nog gewoon fysiek les wordt gegeven.
Geen idee of dat ook voor andere hoge scholen of uni's gebeurd.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Opzich hebben we wel een oplossing voor Amsterdam.
@:zipportal
In rotterdam wordt er volop les op locatie gegeven. (Hogeschool)quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:44 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Ik denk dat er ook een verschil is tussen de opleiding voor dierenarts en informatica. Bij de eerste is het handwerk wat lastig thuis te doen, althans, ik gok dat minoes niet 3 keer gecastreerd wil worden op de keukentafelquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:44 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mijn schoonzus geeft les aan een hogeschool en geeft al sinds maart alleen online les.
Ik werk voor de HU toevallig en ik kan je melden dat het verdomde stil is op de locaties. Medewerkers werken ook grotendeels allemaal thuis.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:44 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Daarom vlakt de curve af, maar eerst ijlt ie nog een beetje na van de hogere R.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:38 schreef zalkc het volgende:
[..]
Worden mensen ook niet een keer beter? Als R0 =1 dan komen er toch elke dag evenveel mensen bij? En dan gaan er toch ook weer mensen af door herstel of overlijden?
Er komt gewoon een teringharde lockdown op ons af je maakt mij niet wijs dat het morgen wel mee gaat vallen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:46 schreef Ebinas het volgende:
En dan te bedenken dat de testcapaciteit niet op orde is en dat er nog velen in de wachtrij voor een test staan en de uitslagen ook nog dagen duren. Een fiks aantal zich helemaal niet laat testen.
Dat gaan nog pittige dagen worden, deze cijfers zijn nog maar het topje van de ijsberg.
Omdat er 175 (volgens hem) bijgekomen zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:39 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Waarom zegt zijn presentatie 1000 patiënten op 11 oktober en zitten we nu (12 oktober) al op 1300
Een familielid is docent en zoals jij noemt seniel, bejaard of digibeet. Maar ze heeft er alles voor over om daar niet te hoeven zijn. Een werkkamer ingericht, zoom eigen gemaakt, maar ho maar ze moet verschijnen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:46 schreef roos94 het volgende:
[..]
In rotterdam wordt er volop les op locatie gegeven. (Hogeschool)
Die randdebielen hebben de keuze bij docenten gelaten en veel zijn seniel en bejaard en digibeet, en zullen dus altijd voor les op locatie kiezen
Pussy's daar in Scandinavië.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:46 schreef Elan het volgende:
Amsterdam pakt meer besmettingen dan heel Denemarken en Noorwegen verder alles goed.
Morgen gaan ze geen lockdown aankondigen daar ben ik vrij zeker van. Dat zou een te grote schok zijn. Misschien volgende week, dat zou kunnen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Er komt gewoon een teringharde lockdown op ons af je maakt mij niet wijs dat het morgen wel mee gaat vallen.
Als dat zo was, dan waren die geluiden al 'gelekt'.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Er komt gewoon een teringharde lockdown op ons af je maakt mij niet wijs dat het morgen wel mee gaat vallen.
Logisch, de jongere generatie geeft het door aan de oudere.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Zie die gemiddelde leeftijd stijgen met de week..
Ja, Kappersschool hetzelfde. Dan zullen de huisgenoten het ook wel een keer gehad hebben.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat er ook een verschil is tussen de opleiding voor dierenarts en informatica. Bij de eerste is het handwerk wat lastig thuis te doen, althans, ik gok dat minoes niet 3 keer gecastreerd wil worden op de keukentafel
Die besmettingen van rond de 40 jaar zijn toch juist de meest recente weken?quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Hey das vreemd, van mij een familielid en zij mag wel verschijnen. Zit er toch ook nog verschil in.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik werk voor de HU toevallig en ik kan je melden dat het verdomde stil is op de locaties. Medewerkers werken ook grotendeels allemaal thuis.
De ouders?quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Er is überhaupt inhoudelijk nog niks gelekt toch? Bovendien zouden ze wel gek zijn om dat nu al te openbaren, meteen een run op allerlei zaken en drukte overal van mensen die 'nog even dit of dat nodig hebben' of uit eten gaan/ gaan zuipen .quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:48 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als dat zo was, dan waren die geluiden al 'gelekt'.
Erbij gezegd dus dat als we op 4.500 bezette verpleegbedden zitten, er ongeveer 5.500-6.000 bedden beschikbaar moeten zijn, omdat er ook altijd een deel "verdacht, nog geen testuitslag bekend" bedden bezet houdt, en er een schil moet zijn voor nieuwe meldingen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Interessant, dank je wel! Dit lijken 4500 verpleegbedden te zijn eind november. Ik ga vanavond of morgen eens kijken of ik tot dezelfde cijfers kan komen om te begrijpen hoe ze daartoe gekomen zijn, dan kunnen we zelf ook een schatting gaan maken per week
Ja, en dat is ook maar 1 instelling.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:42 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik ken zelf persoonlijk vijf klassen die verplicht meerdere dagen per week op locatie aanwezig moeten zijn. Dat zijn al 30x5= 150 studenten die van heine en verre naar Rotterdam komen reizen. En dit is alleen wat ík ken.
Toch heftig om aan dit soort overzichten te zien hoe het door de jongeren uit de hand is gelopenquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Goh, gek toch altijd dat die verhalen van 'ik ken iemand die dus iedereen doet zo' niet vaak opgaan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:49 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Hey das vreemd, van mij een familielid en zij mag wel verschijnen. Zit er toch ook nog verschil in.
Bijna al is niet al.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:44 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze het zelf ook nog niet wetenquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is überhaupt inhoudelijk nog niks gelekt toch?
Ze zitten volgens mij nu nog bij elkaar... dus de diverse OMT-leden zullen hun lijntjes naar de media pas open gooien direct na dit beraad....quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:49 schreef Elan het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)erst-vieren~a6b865edquote:Korte lockdown: de maatregelen
Wat een korte lockdown precies in moet houden, zou bekeken moeten worden. Het Redteam somt de volgende mogelijkheden op:
● Sociale en familiebijeenkomsten: geen bezoek toegestaan.
● Bruiloften: maximaal zes personen bij elkaar.
● Evenementen binnen en buiten: verboden.
● Sport & training: enkel individuele training toegestaan.
● Wedstrijden en sportevenementen: afgelast.
● Zwembaden, sportscholen en recreatiecentra: dicht.
● Kerk: geen fysieke samenkomst, enkel online.
● Begrafenissen: maximaal tien personen bij elkaar.
● Bars, cafés en restaurants: dicht, enkel afhaal- en bezorgdiensten.
● Kroegen: dicht, enkel afhaal- en bezorgdiensten.
● Hotels en B&B’s: enkel open voor mensen met een essentieel beroep.
● Winkels en diensten: enkel essentiële retail blijft open.
● Musea: gesloten.
● Kantoor: enkel open voor mensen met een essentieel beroep.
● Reizen: blijf in eigen dorp/stad.
● Openbaar vervoer: vermijd gebruik van OV, maximale capaciteit is 25 procent.
● Scholen en kinderopvang: tot code oranje open, bij code rood overleg.
● Hoger onderwijs: online, open als fysiek onderwijs essentieel is. Bij code rood overleg.
● Verpleeg- en verzorgingstehuizen: bezoek opgeschort.
Dat zou mij weinig verbazen en dat is dan ook de verklaring voor het grote aantal clusters in huiselijke kring.quote:
Geloof me dit is geen vaag familielid.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:50 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Goh, gek toch altijd dat die verhalen van 'ik ken iemand die dus iedereen doet zo' niet vaak opgaan.
Nou ja, al die experts die in de media mogen roepen om harde maatregelen dat is natuurlijk ook niet voor niets. Dat is om vast in te masseren dat je morgen wel een aantal nieuwe beperkingen kan verwachten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Belangrijke cijfers inderdaad.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Mij lijkt een lockdown met kerst dan juist weer niet zo erg.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:50 schreef Jojoke het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)erst-vieren~a6b865ed
Volgens mij is dit gewoon een vertaling van level 5 van het Ierse schema
Ik zie over het algemeen het RedTeam ook vooral dingen van anderen presenteren. Tijdens dat vragenuurtje met RedTeam paar weken terug in de Tweede Kamer kwamen er een aantal vragen die niet in het 'draaiboek' stonden, en daar kwam net zo goed geen antwoord op.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:50 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dit zie je eigenlijk overal. Zolang het bij een (dringend) advies blijft zal er weinig veranderen. Werkgevers, sportclubs, etc. verzinnen wel iets waarom zij zich niet aan dit advies hoeven te houden. (Zogenaamd Coronaproofquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:42 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik ken zelf persoonlijk vijf klassen die verplicht meerdere dagen per week op locatie aanwezig moeten zijn. Dat zijn al 30x5= 150 studenten die van heine en verre naar Rotterdam komen reizen. En dit is alleen wat ík ken.
Alles? Nee. Alles zou een harde en totale lockdown inhouden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:51 schreef Gretzl het volgende:
Zijn er hier op FOK! nog users die nog steeds van mening zijn dat ons kabinet er alles aan doet om de virusverspreiding zo laag mogelijk te houden?
[ twitter ]
Klopt. Adviezen lappen mensen aan hun laars. Waarom snapt men dit niet. Of wil het niet snappen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:53 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dit zie je eigenlijk overal. Zolang het bij een (dringend) advies blijft zal er weinig veranderen. Werkgevers, sportclubs, etc. verzinnen wel iets waarom zij zich niet aan dit advies hoeven te houden. (Zogenaamd Coronaproof)
Nee, dat doet ons kabinet niet, en daar ben ik ook erg blij mee.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:51 schreef Gretzl het volgende:
Zijn er hier op FOK! nog users die nog steeds van mening zijn dat ons kabinet er alles aan doet om de virusverspreiding zo laag mogelijk te houden?
[ twitter ]
Hoeveel sportclubs hebben hun kantine nog open dan volgens jou?quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:53 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dit zie je eigenlijk overal. Zolang het bij een (dringend) advies blijft zal er weinig veranderen. Werkgevers, sportclubs, etc. verzinnen wel iets waarom zij zich niet aan dit advies hoeven te houden. (Zogenaamd Coronaproof)
Niet zoals Spanje nee, maar een Intelligente lockdown is ook een lockdown. Misschien niet in letterlijke zin, maar wel weer van alles dicht.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:51 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nou ja, al die experts die in de media mogen roepen om harde maatregelen dat is natuurlijk ook niet voor niets. Dat is om vast in te masseren dat je morgen wel een aantal nieuwe beperkingen kan verwachten.
Een echte lockdown doen ze hier toch niet. Niet nu en ook niet volgende week.
Pff, benieuwd hoe ver ze durven te gaan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:50 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Terug naar mei, dan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet zoals Spanje nee, maar een Intelligente lockdown is ook een lockdown. Misschien niet in letterlijke zin, maar wel weer van alles dicht.
Hij is lid van het OMT en zegt in dit gesprek letterlijk dat we snel afglijden naar de situatie van voor juni qua maatregelen dus drie keer raden. Sportscholen waren dicht, horeca was dicht en nog meer beperkingen aangaande groepsdrukte. Het zou mij niet verbazen in elk geval.
Het laatste. Social distancing is bewezen effectief.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die 1,5 meter kan ook wel bij het vuilnis onderhand. Of het werkt amper, of mensen hebben er massaal schijt aan.
Ja, da's ook krom geredeneerd, natuurlijk, op die manier kun je alles bij het vuilnis zetten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die 1,5 meter kan ook wel bij het vuilnis onderhand. Of het werkt amper, of mensen hebben er massaal schijt aan.
Ik geloof er niet veel van dat ze locaties zoals bioscopen, sportscholen en pretparken gaan dichtgooien... ik zet mijn geld in op een avondklok. Daarmee raak je economie niet zo hard maar je ontneemt mensen wel de kans op een feestje achter de voordeur, tenzij mensen het leuk vinden om een logee of 30 te hebbenquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Pff, benieuwd hoe ver ze durven te gaan.
Daar was in mei al geen beginnen aan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
In de periode voor de 1,5 meter, zeg alles t/m februari van dit jaar, werd de R geschat rond de 3,5. Vergeet niet dat we nog altijd heel erg ver van 'normaal' af zitten, zeker qua virusverspreiding.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Denk je niet dat een van de redenen dat de grafieken minder stijl omhoog lopen dan in maart komt door de anderhalve meter? Ik denk het wel namelijk.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toen was de R ook geen 3 maar nog steeds rond de 1.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Daar was in mei al geen beginnen aan.
Och, België wordt gebruikt als uitstekend voorbeeld dat lockdowns en mondkapjes absoluut nooit maar dan ook échte nevernooitniet ook maar enigszins kunnen werken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hoeveel sportclubs hebben hun kantine nog open dan volgens jou?
Oooh, lekker slapen, eten en slapen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:52 schreef 297534 het volgende:
[..]
Mij lijkt een lockdown met kerst dan juist weer niet zo erg.
Ik probeer te redeneren waarom die cijfers nog steeds blijven oplopen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, da's ook krom geredeneerd, natuurlijk, op die manier kun je alles bij het vuilnis zetten.
Ok, is dat een antwoord op mijn vraag?quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Och, België wordt gebruikt als uitstekend voorbeeld dat lockdowns en mondkapjes absoluut nooit maar dan ook échte nevernooitniet ook maar enigszins kunnen werken.
Daar is het momenteel gewoon nog overal feest.
[ afbeelding ]
Een avondklok werkt alleen met een forse boete en handhaving.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:58 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik geloof er niet veel van dat ze locaties zoals bioscopen, sportscholen en pretparken gaan dichtgooien... ik zet mijn geld in op een avondklok. Daarmee raak je economie niet zo hard maar je ontneemt mensen wel de kans op een feestje achter de voordeur, tenzij mensen het leuk vinden om een logee of 30 te hebben
Eens met de laatste.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Denk je niet dat een van de redenen dat de grafieken minder stijl omhoog lopen dan in maart komt door de anderhalve meter? Ik denk het wel namelijk.
Maar natuurlijk zou helemaal niet met anderen in dezelfde ruimte aanwezig zijn nog veel beter zijn dan anderhalve meter afstand houden. Sommige mensen lijken te denken dat ze helemaal niet besmet kunnen worden als ze maar een stukje verderop gaan zitten en ik denk niet dat dat strookt met de realiteit.
Omdat mensen nog steeds samenkomen op allerlei plekken, omdat zo'n beetje alles gewoon open is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik probeer te redeneren waarom die cijfers nog steeds blijven oplopen.
Ja Antwerpen had hier goede ervaring mee.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:00 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Een avondklok werkt alleen met een forse boete en handhaving.
Als sportclub hou ik me vanaf maart aan alles wat moet en doe zelfs nog meer dan nodig voor de veligheid van de leden en voor mijzelf.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:53 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hier is de wil om nog mondkapjes te dragen inmiddels wel tot het minimum gezakt en zelfs hier in Sofia kom ik in genoeg winkels waar ze niet meer worden gedragen. Proces dat al een tijdje aan de gang is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Denk je niet dat een van de redenen dat de grafieken minder stijl omhoog lopen dan in maart komt door de anderhalve meter? Ik denk het wel namelijk.
Maar natuurlijk zou helemaal niet met anderen in dezelfde ruimte aanwezig zijn nog veel beter zijn dan anderhalve meter afstand houden. Sommige mensen lijken te denken dat ze helemaal niet besmet kunnen worden als ze maar een stukje verderop gaan zitten en ik denk niet dat dat strookt met de realiteit.
Voetbalevenementen aflasten kan helemaal niet. Je wou Ajax Liverpool verbieden?quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:50 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ja klopt, toen was het qua besmettingsgevaar veiliger dan een maand geleden. Weet je dit nog, man man ook wel een hoop paniek om niks hoorquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Toen was de R ook geen 3 maar nog steeds rond de 1.
Nja, het doet best veel volgens mij.
Ik zie dat ik de verkeerde persoon gequote heb want jou laat ik natuurlijk bij voorkeur bij het grofvuil liggen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ok, is dat een antwoord op mijn vraag?
Mensen houden zich er niet aan maar dan is de oplossing niet om het maar af te schaffen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik probeer te redeneren waarom die cijfers nog steeds blijven oplopen.
Ik doel niet specifiek op kantines. En dat zijn geen adviezen meer, maar regels.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hoeveel sportclubs hebben hun kantine nog open dan volgens jou?
He bah, moet ik het nou straks nog eens met Maurice de Hond eens zijn?quote:
Het ligt wel wat ingewikkelder dan zoals Maurice het brengt, maar het is wel zo dat het aantal besmettingen dat vandaag gemeldt wordt, op verschillende manier op het conto van alle dagen de afgelopen 2 weken wordt geschreven.quote:
Mijn ervaring is dat sportclubs echt heel goed hun best doen om alle maatregelen op te volgen. Beter dan veel winkels, horeca en werkplekken. Maar dat is dus maar mijn ervaring.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:01 schreef Noek het volgende:
[..]
Als sportclub hou ik me vanaf maart aan alles wat moet en doe zelfs nog meer dan nodig voor de veligheid van de leden en voor mijzelf.
Wat opzich ook een voordeel kan zijn. Even hypothetisch. Stel, iemand is al 3 dagen ziek voor diegene getest kan worden (wachttijd testen enzo) en krijgt 3 dagen erna pas uitslag. Dan is de delta tussen positieve test en ziekenhuisopname een stuk kleiner.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:56 schreef TheVulture het volgende:
Wat het volgens mij allemaal wel erg lastig maakt is die vertragende factor in alle cijfers omdat het testbeleid niet op orde is. Mensen die 10 dagen geleden corona oplopen, na 5-7 dagen klachten krijgen en dan nog eens een paar dagen moeten wachten op een test, laat staan de uitslag. Dan zit er tussen de daadwerkelijke besmetting en de positieve testuitslag een dag of 12-14.... dat maakt die dagkoersen helemaal lastig te interpreteren, los van de incubatietijd die er sowieso al is.
Irritant figuur is dat eigenlijk eerst de hele zomer paniek lopen verkondigen over die aerolen terwijl er geen hond Corona had en nu shit los gaat loopt hij de cijfers weer te downplayen.quote:
Nee.... want als we iedere dag de 'oude' meldingen eruit laten is er ook nog steeds een groei te zien.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
He bah, moet ik het nou straks nog eens met Maurice de Hond eens zijn?
Rustig kerel!quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:01 schreef Noek het volgende:
[..]
Als sportclub hou ik me vanaf maart aan alles wat moet en doe zelfs nog meer dan nodig voor de veligheid van de leden en voor mijzelf.
Echt he, walgelijke aandachtshoer dat het isquote:Op maandag 12 oktober 2020 15:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Irritant figuur is dat eigenlijk eerst de hele zomer paniek lopen verkondigen over die aerolen terwijl er geen hond Corona had en nu shit los gaat loopt hij de cijfers weer te downplayen.
Ik word erg moe van deze man. Hij moet gewoon weer gaan doen waar hij goed in is: de verkiezingen verkeerd voorspellen.quote:
quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:06 schreef Ebinas het volgende:
Morgen dus mededelingen. Vanavond eerst weer overleggen.
[url]https://De Jonge: we hebben ons schrap te zetten voor nieuwe maatregelen - https://nos.nl/l/2351987#UPDATE-container-48233423[/url]
Mja, maar we kennen Maurice nu toch wel een beetje.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:07 schreef Momo het volgende:
Maurice de Hond: "Er komt absoluut geen tweede golf, er wordt angst gezaaid"
Dankjewel Maurice...
Nu ga ik me pas echt zorgen maken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:07 schreef Momo het volgende:
Dankjewel Maurice...
Er komt ook nauwelijks nieuws uit sportclubs omdat het heel goed te managen is. Heel anders dan een kroeg bijv.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:04 schreef 297534 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat sportclubs echt heel goed hun best doen om alle maatregelen op te volgen. Beter dan veel winkels, horeca en werkplekken. Maar dat is dus maar mijn ervaring.
Ok, meid.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Rustig kerel!Hier in de omgeving gaat dat zo. Thuiswerken liever niet, visite thuis ook met meer mensen dan geadviseerd, in de winkels is nauwelijks iets van maatregelen te zien.
Je noemt het maar slap lullen. Maar dat is er toch echt aan de hand.
Ja en als je een beetje mazzel hebt gaat de supermarktmanager zich er ook nog mee bemoeien en paniek zaaien.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:09 schreef FalloutVATS het volgende:
Man oh man het blijft ook gewoon een chaos hier bij de Dirk hoor. Dan wil en moet je een karretje pakken en dan komt ook iedereen van alle kanten op je af. En in de winkel iedereen zet weer ze weer zijn karretje gewoon midden op pad of lopen allemaal super dicht bij elkaar dat je heel lastig erdoorheen komt. Blijft ook gewoon een zooitje hoor met al die karretje steeds.
Kom net deze site tegen via Reddit, laat dit volgens mij wel aardig zien: https://pletdecurve.nl/quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het ligt wel wat ingewikkelder dan zoals Maurice het brengt, maar het is wel zo dat het aantal besmettingen dat vandaag gemeldt wordt, op verschillende manier op het conto van alle dagen de afgelopen 2 weken wordt geschreven.
Dat blijkt in het geheel niet uit deze grafiek, de curve loopt niet lijnrecht op zoals in maart.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:31 schreef Jojoke het volgende:
Miss Sly:
Hij geeft 3 scenarios: als er niets verandert, de huidige lijn gaat dan richting 4500 klinische patienten eind november. Als we de R naar 1 krijgen, gaan we richting 3400 klinische patienten eind november. Als we naar een R van onder 1 gaan, gaan we richting 2400 klinische patienten eind november.
Jojoke:
Kortom, we hebben nu geen andere mogelijkheid dan de R ver onder de 1 te krijgen.
Kan je geen boodschappen doen als het rustig is? 's Ochtends vroeg of 's avonds laat.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:09 schreef FalloutVATS het volgende:
Man oh man het blijft ook gewoon een chaos hier bij de Dirk hoor. Dan wil en moet je een karretje pakken en dan komt ook iedereen van alle kanten op je af. En in de winkel iedereen zet weer ze weer zijn karretje gewoon midden op pad of lopen allemaal super dicht bij elkaar dat je heel lastig erdoorheen komt. Blijft ook gewoon een zooitje hoor met al die karretje steeds.
Dan kies je ook wel een winkel uit natuurlijk. Zou het er bij de Ekoplaza ook zo aan toe gaan?quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:09 schreef FalloutVATS het volgende:
Man oh man het blijft ook gewoon een chaos hier bij de Dirk hoor.
Het is dan ook al langer duidelijk dat deze tweede golf anders cq langer gaat verlopen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:11 schreef Za het volgende:
[..]
Dat blijkt in het geheel niet uit deze grafiek, de curve loopt niet lijnrecht op zoals in maart.
Daar lopen slechts 2 kattenvrouwen en een verdwaalde bosui rondquote:Op maandag 12 oktober 2020 15:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dan kies je ook wel een winkel uit natuurlijk. Zou het er bij de Ekoplaza ook zo aan toe gaan?
Ook hier zie je dat de data vertraging een grote rol speelt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:11 schreef Em31 het volgende:
[..]
Kom net deze site tegen via Reddit, laat dit volgens mij wel aardig zien: https://pletdecurve.nl/
Het maakt allemaal niet zoveel uit als de te laat meldingen redelijk consistent zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:09 schreef _serial_ het volgende:
Zit voor de grap eens in net zoals chratnox even in de open data te kijken.
De meeste meldingen worden op dagen geleden gemeld met zelfs meldingen tot in september
De meeste zijn na een dag of 10 wel verwerkt
Totaal mutaties zijn bijvoorbeeld aantal besmettingen gemeld zoals vandaag.
Maar van die mutaties zijn er bijvoorbeeld 236 gemeld op 1 oktober, en 918 op 5 oktober.
Maar eind november is vanaf nu ook verder weg dan het aantal dagen tussen half maart en begin april.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:11 schreef Za het volgende:
[..]
Dat blijkt in het geheel niet uit deze grafiek, de curve loopt niet lijnrecht op zoals in maart.
Ja moet ook eerlijk zeggen dat Dirk altijd wel druk is (ik ga er meestal wel heen omdat veel dingen goedkoper zijn en bepaalde aanbiedingen). Ik hoefde deze week niks bij de AH te hebben, maar die is hier altijd veel rustiger en kan je lekker op je gemak rondlopen. Maar die Dirk hier mijn god zegquote:Op maandag 12 oktober 2020 15:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dan kies je ook wel een winkel uit natuurlijk. Zou het er bij de Ekoplaza ook zo aan toe gaan?
Precies maar daar lijk totaal geen aandacht voor te zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Rustig kerel!Hier in de omgeving gaat dat zo. Thuiswerken liever niet, visite thuis ook met meer mensen dan geadviseerd, in de winkels is nauwelijks iets van maatregelen te zien.
Je noemt het maar slap lullen. Maar dat is er toch echt aan de hand.
Mijn aanname vooralsnog is dat we zo'n 200 besmettingen per dag in de cijfers achterlopen, tot 11 dagen terug. 1 oktober kwamen er zo'n 200 besmettingen bij vandaag, 2 oktober zo'n 350. Ik verwacht dan ook dat morgen er ergens rond de 200 bij komen op 2 oktober.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:09 schreef _serial_ het volgende:
Zit voor de grap eens in net zoals chratnox even in de open data te kijken.
De meeste meldingen worden op dagen geleden gemeld met zelfs meldingen tot in september
De meeste zijn na een dag of 10 wel verwerkt
Totaal mutaties zijn bijvoorbeeld aantal besmettingen gemeld zoals vandaag.
Maar van die mutaties zijn er bijvoorbeeld 236 gemeld op 1 oktober, en 918 op 5 oktober.
De Boni is hier lekker rustig, maar daar doen ze niet zo aan mondkapjes en hun groente is knudde.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:15 schreef FalloutVATS het volgende:
[..]
Ja moet ook eerlijk zeggen dat Dirk altijd wel druk is (ik ga er meestal wel heen omdat veel dingen goedkoper zijn en bepaalde aanbiedingen). Ik hoefde deze week niks bij de AH te hebben, maar die is hier altijd veel rustiger en kan je lekker op je gemak rondlopen. Maar die Dirk hier mijn god zeg![]()
Geen wonder met de prijzen die ze daar hanteren. Ga in crisistijd lekker naar Appie nooit rijen en ruim opgezette winkel.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar lopen slechts 2 kattenvrouwen en een verdwaalde bosui rond
Wat een handige site zegquote:Op maandag 12 oktober 2020 15:11 schreef Em31 het volgende:
[..]
Kom net deze site tegen via Reddit, laat dit volgens mij wel aardig zien: https://pletdecurve.nl/
Aandacht.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:19 schreef Simmertje het volgende:
Vraag mij toch af wat voor agenda zo'n Maurice de Hond heeft, wat is zijn belang om zoveel onzin de wereld in te slingeren.
Als je zo de cijfers van de zomer ziet, dan baal je toch als een stekker dat ze niet regionaal zijn gaan ingrijpen in juli in Zuid/Noord-Holland.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:11 schreef Em31 het volgende:
[..]
aandachtquote:Op maandag 12 oktober 2020 15:19 schreef Simmertje het volgende:
Vraag mij toch af wat voor agenda zo'n Maurice de Hond heeft, wat is zijn belang om zoveel onzin de wereld in te slingeren.
Aandacht voor Maurice. Dat is het doel.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:19 schreef Simmertje het volgende:
Maurice is best goed in data interpreteren, maar niet heel goed in dat vertalen naar een conclusie. Daarbij is ie stronteigenwijs, dus de (verkeerde) conclusie stapt ie ook niet vanaf. Het gevolg is dan dat hij een conclusie heeft, en daarna de data op zo'n manier gaat interpreteren dat het bij zijn conclusie past.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:19 schreef Simmertje het volgende:
Daar lijkt het op, maar denk niet dat we uiteindelijk op de 6k8 uitkomen vandaag.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn aanname vooralsnog is dat we zo'n 200 besmettingen per dag in de cijfers achterlopen, tot 11 dagen terug. 1 oktober kwamen er zo'n 200 besmettingen bij vandaag, 2 oktober zo'n 350. Ik verwacht dan ook dat morgen er ergens rond de 200 bij komen op 2 oktober.
Ergens lijkt er een capaciteitsprobleem te zitten waardoor die data zo'n vertraging heeft.
Den Haag en daadkracht in Groningen ligt nogal gevoelig.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:20 schreef VoMy het volgende:
Ik vraag me nu wel af, als Groningen de hotspot was geweest, had de politiek dan misschien meer daadkracht getoond, omdat de maatregelen dan enkel 'verderop' gevoeld werden?
Nee, ik ook niet. Ik heb niet voldoende kennis van de bron om er een harde conclusie aan te verbinden, maar begin oktober lijkt vooralsnog een plateau te zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar lijkt het op, maar denk niet dat we uiteindelijk op de 6k8 uitkomen vandaag.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Den Haag en daadkracht in Groningen ligt nogal gevoelig.
Overigens vraag ik me wel af in hoeverre het uitstel van executie was geweest.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:20 schreef VoMy het volgende:
Als je zo de cijfers van de zomer ziet, dan baal je toch als een stekker dat ze niet regionaal zijn gaan ingrijpen in juli in Zuid/Noord-Holland.
Ook dat is waar.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Overigens vraag ik me wel af in hoeverre het uitstel van executie was geweest.
Nog steeds zie je dat de urgentie er bij velen niet is. Waarom zou die er in juli wel geweest zijn?
Is het niet een beetje zoals met opvoeden? Soms moet je een kind zich laten stoten, voordat het realiseert hoe het de volgende keer anders moet. Alleen waarschuwen om niet van het speeltoestel af te springen is soms niet genoeg.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Overigens vraag ik me wel af in hoeverre het uitstel van executie was geweest.
Nog steeds zie je dat de urgentie er bij velen niet is. Waarom zou die er in juli wel geweest zijn?
Je kunt je onderhand afvragen of ze dan niet beter af zijn met online lessen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:25 schreef Noek het volgende:
Ah gos, zie net een foto van een school waarbij de kinderen met een mondmasker op in de klas zitten met een dikke winterjas aan.
Had je me dit een jaar geleden laten zien dan zou ik nooit hebben gezegd dat het in Nederland was. Bizar eigenlijk.
Maar dan heb jij ook een echt goede sportclub. Niet zoals Basic Fit ofzo.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:09 schreef Noek het volgende:
[..]
Er komt ook nauwelijks nieuws uit sportclubs omdat het heel goed te managen is. Heel anders dan een kroeg bijv.
Ik werk met een app, altijd al gedaan, ook voor Corona dus de max is goed in te stellen. Het materiaal wordt gewoon gereinigd en er is voldoende afstand. Zo makkelijk te organiseren.
De kleedkamers heb ik vanaf mrt niet meer open gehad want dat was altijd wel een hangplek. Nou, opgelost.
Mensen zijn ook echt bereid om mee te werken omdat voor veel mensen is sporten hun ontspanning en voor enkelen hun leven want die doen aan topsport.
Maurice moet gewoon lekker bij zijn leest blijven, wat een flapdrol met z'n gekraakte Excelquote:Op maandag 12 oktober 2020 15:07 schreef Momo het volgende:
Dankjewel Maurice...
50/50 thuis en op locatie zou toch makkelijk moeten kunnen....quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je kunt je onderhand afvragen of ze dan niet beter af zijn met online lessen.
Ik heb eerlijk gezegd niet het idee dat men over het algemeen het idee heeft zich gestoten te hebben.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is het niet een beetje zoals met opvoeden? Soms moet je een kind zich laten stoten, voordat het realiseert hoe het de volgende keer anders moet. Alleen waarschuwen om niet van het speeltoestel af te springen is soms niet genoeg.
Het kind is dan wel hardleers, want het heeft in maart/april nog een flinke smakker gemaakt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is het niet een beetje zoals met opvoeden? Soms moet je een kind zich laten stoten, voordat het realiseert hoe het de volgende keer anders moet. Alleen waarschuwen om niet van het speeltoestel af te springen is soms niet genoeg.
We hebben te maken met een kind met een rugzakje hierquote:Op maandag 12 oktober 2020 15:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het kind is dan wel hardleers, want het heeft in maart/april nog een flinke smakker gemaakt.
't Is het kind dat na de eerste keer denkt, 'nu doe ik hetzelfde maar dan ga ik beter opletten'.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het kind is dan wel hardleers, want het heeft in maart/april nog een flinke smakker gemaakt.
Nee hoor. Voor veel mensen zijn de maatregelen die worden genomen het enige waar ze last van hebben in de praktijk. De daadwerkelijke angst voor het virus is er gewoon niet en ook dat is begrijpelijk.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik weet niet wat wijsheid is maar ik word er wel een beetje treurig van. Ze hele dagen alleen thuis laten zitten is ook ongezond, denk ik want kinderen zijn wel sociale wezens. Geen idee wat handig is. Gelukkig beslis ik ook geen ene fuck.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je kunt je onderhand afvragen of ze dan niet beter af zijn met online lessen.
Dit lijkt mij nog veel meer ziekte in de hand te werken en is ook geen oplossing voor een hele winter lang.
Je zou hopen dat mensen ook de medewerkers in de zorg de ellende van maart en april willen besparen. Al was het maar omdat ze zelf misschien ook van het ziekenhuis gebruik willen kunnen maken voor andere zaken dan covid.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Nee hoor. Voor veel mensen zijn de maatregelen die worden genomen het enige waar ze last van hebben in de praktijk. De daadwerkelijke angst voor het virus is er gewoon niet en ook dat is begrijpelijk.
Misschien een vergezochte analogie maar dit is gewoon hoe wij in het Westen al eeuwen leven.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
Nee hoor. Voor veel mensen zijn de maatregelen die worden genomen het enige waar ze last van hebben in de praktijk. De daadwerkelijke angst voor het virus is er gewoon niet en ook dat is begrijpelijk.
Al die mensen die op de valreep nog even naar de kapper willen zeggen genoeg, volgens mij werkt ons brein ook niet zo dat je god mag weten hoe lang je druk moet maken om een bepaalde dreiging waar je eigenlijk niks mee kan, maar ga je je op een gegeven moment weer aanpassen en verder met je leven. Daarbij accepteer de ontstane dreiging van gevaar gewoon als onvermijdelijk onderdeel van je realiteit/habitat op dat moment.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:28 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd niet het idee dat men over het algemeen het idee heeft zich gestoten te hebben.
Een groot deel van mijn dochter haar opleiding is stage.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:28 schreef Elan het volgende:
[..]
50/50 thuis en op locatie zou toch makkelijk moeten kunnen....
Bij de Dirk is het nooit anders dan chaos geweest.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:09 schreef FalloutVATS het volgende:
Man oh man het blijft ook gewoon een chaos hier bij de Dirk hoor.
Er is een paar weken geweest dat dit zo was voor de basisschool: twee dagen ging de ene helft, twee dagen de andere helft van de klas naar school. Woensdag thuiswerkdag voor alle kinderen. De dagen dat je thuis was, werkte je aan je weektaak.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:28 schreef Elan het volgende:
[..]
50/50 thuis en op locatie zou toch makkelijk moeten kunnen....
Dat de angst voor het virus er niet is is logisch idd. De angst voor overbezetting van de ziekenhuizen is ook weg, en dat komt vooral door de berichten de afgelopen maanden. Als je in augustus gaat roepen: DIT GAAT DE VERKEEERDE KANT OPPP!! en erna zegt: Mwah, het valt best mee nog, is goed onder controle, dan verlies je geloofwaardigheid.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Verder dan klappen willen velen niet gaan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je zou hopen dat mensen ook de medewerkers in de zorg de ellende van maart en april willen besparen. Al was het maar omdat ze zelf misschien ook van het ziekenhuis gebruik willen kunnen maken voor andere zaken dan covid.
Dit kan net zo goed over volwassenen worden gezegd tbh.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik geloof dat met kind in dit geval juist de volwassenen in Nederland bedoelt wordenquote:Op maandag 12 oktober 2020 15:36 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Dit kan net zo goed over volwassenen worden gezegd tbh.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
't Is het kind dat na de eerste keer denkt, 'nu doe ik hetzelfde maar dan ga ik beter opletten'.
Met aan de zijlijn een overbezorgde moeder en een roekeloze vader die allebei andere dingen roepen.
In principe hebben studenten op het middelbaar onderwijs een stuk beter zelfregulerend vermogen. Dus je zou verwachten dat het beter zou moeten gaan. Bovendien hoeven ouders in principe niet thuis te blijven voor middelbare scholieren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:35 schreef miss_sly het volgende:
Maar goed, ik heb geen idee in hoeverre je zoiets in het middelbare onderwijs zou kunnen toepassen.
Basisscholen kun je beter openhouden ten eerste vanwege het beperkte besmettingsgevaar en ten tweede als je dan toch wil, nee eist dat papa en mama thuis werken kun je naast je werk geen fulltime koters over de vloer hebben.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is een paar weken geweest dat dit zo was voor de basisschool: twee dagen ging de ene helft, twee dagen de andere helft van de klas naar school. Woensdag thuiswerkdag voor alle kinderen. De dagen dat je thuis was, werkte je aan je weektaak.
Mijn dochter vond dat denk ik wel de fijnste tijd. Alleen thuisonderwijs was heel eenzaam, maar weer terug in de klas ook wel weer erg druk.
Maar goed, ik heb geen idee in hoeverre je zoiets in het middelbare onderwijs zou kunnen toepassen.
Het is natuurlijk ook lastig. Ik zou persoonlijk best 10 of 20 euro extra voor mn zorgverzekering willen betalen als dat helpt, maar gok dat veel mensen dat niet willen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Verder dan klappen willen velen niet gaan.
Dat denk ik ook niet. Maar angst is vaak niet de beste raadgever. Ook hier niet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Al die mensen die op de valreep nog even naar de kapper willen zeggen genoeg, volgens mij werkt ons brein ook niet zo dat je god mag weten hoe lang je druk moet maken om een bepaalde dreiging waar je eigenlijk niks mee kan, maar ga je je op een gegeven moment weer aanpassen en verder met je leven. Daarbij accepteer de ontstane dreiging van gevaar gewoon als onvermijdelijk onderdeel van je realiteit/habitat op dat moment.
Zo'n schrikreactie of het bewustzijn zoals in maar krijg je in elk geval nooit meer, zelfs als de IC's nogmaals volledig overspoeld zouden raken. Want dat kwam voort uit reële angst voor het toen nog nieuwe virus.
Dat blik mensen is al jaren geleden geopend en nooit weer gevuld omdat ze niet te vinden zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook lastig. Ik zou persoonlijk best 10 of 20 euro extra voor mn zorgverzekering willen betalen als dat helpt, maar gok dat veel mensen dat niet willen.
Dan verwacht ik echter wel dat die zorg een beetje oké ingericht is en niet het aanmodderen dat we nu doen. Je maakt mij niet wijs dat we niet ergens een blik verpleegkundigen vandaan kunnen trekken (desnoods tijdelijk).
Mooi voorbeeld was toen 't fout begon te gaan, dat (volgens mij Gommers) in zo'n interview zei: Ja, onze bezetting is nog te laag dus we kunnen het niet aan, want mensen zijn nog op vakantie.
En dat is dan een week voor de daadwerkelijke inschatting dat de stijging weer plaats zou gaan vinden. Dan ga ik ook denken: Gasten, wat doen jullie in hemelsnaam?
Nee maar ja als ouder zou ik mijn kind echt niet tot ergens in maart met een dikke jas en elke dag urenlang een mondmasker op in school willen zetten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:32 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik weet niet wat wijsheid is maar ik word er wel een beetje treurig van. Ze hele dagen alleen thuis laten zitten is ook ongezond, denk ik want kinderen zijn wel sociale wezens. Geen idee wat handig is. Gelukkig beslis ik ook geen ene fuck.
-nee-
Zijn ook genoeg mensen voor wie 10 euro in de maand extra letterlijk al bijna niet te doen is, omdat ze gewoon elke cent moeten omdraaien.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook lastig. Ik zou persoonlijk best 10 of 20 euro extra voor mn zorgverzekering willen betalen als dat helpt, maar gok dat veel mensen dat niet willen.
Dan verwacht ik echter wel dat die zorg een beetje oké ingericht is en niet het aanmodderen dat we nu doen. Je maakt mij niet wijs dat we niet ergens een blik verpleegkundigen vandaan kunnen trekken (desnoods tijdelijk uit buitenland, laatstejaars studenten, leger en ga zo maar door).
Mooi voorbeeld was toen 't fout begon te gaan, dat (volgens mij Gommers) in zo'n interview zei: Ja, onze bezetting is nog te laag dus we kunnen het niet aan, want mensen zijn nog op vakantie.
En dat is dan een week voor de daadwerkelijke inschatting dat de stijging weer plaats zou gaan vinden. Dan ga ik ook denken: Gasten, wat doen jullie in hemelsnaam?
Het woordje student krijgt wel steeds minder betekenis. Was get vroeger hbo/wo, later kwam het mbo erbij en nu al het VO.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In principe hebben studenten op het middelbaar onderwijs een stuk beter zelfregulerend vermogen. Dus je zou verwachten dat het beter zou moeten gaan. Bovendien hoeven ouders in principe niet thuis te blijven voor middelbare scholieren.
Volgens CBS is er gewoon groei in de zorg geweest sinds 2017: https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/48/er-komen-meer-werknemers-in-de-zorg-dan-er-weggaanquote:Op maandag 12 oktober 2020 15:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat blik mensen is al jaren geleden geopend en nooit weer gevuld omdat ze niet te vinden zijn.
Die worden gecompenseerd, maar dan nog willen ze niet, blijkt uit meerdere onderzoeken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zijn ook genoeg mensen voor wie 10 euro in de maand extra letterlijk al bijna niet te doen is, omdat ze gewoon elke cent moeten omdraaien.
Dat kan prima gecompenseerd worden via de zorgtoeslag lijkt me?quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zijn ook genoeg mensen voor wie 10 euro in de maand extra letterlijk al bijna niet te doen is, omdat ze gewoon elke cent moeten omdraaien.
Dat klopt ook, rond de 10% groei in zorguitgaven door de overheid tussen '17 en '19. (drie jaar dus) En 2020 zal nog wel een stuk hoger gaan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens CBS is er gewoon groei in de zorg geweest sinds 2017: https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/48/er-komen-meer-werknemers-in-de-zorg-dan-er-weggaan
Ja klopt... Het tekort kan er dan evengoed zijnquote:Op maandag 12 oktober 2020 15:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens CBS is er gewoon groei in de zorg geweest sinds 2017: https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/48/er-komen-meer-werknemers-in-de-zorg-dan-er-weggaan
Angst is anders wel bijzonder effectief gebleken. Op het moment zijn mensen het vooral zat en nemen risico's voor lief, het duurt ook gewoon veel te lang. Bewustwording voor wat in hemelsnaam? Ga je je de hele dag binnen opsluiten omdat er een virus rondwaart waarvan de kans op besmetting beperkt is en de kans op overlijde ergens rond de 1.5% ligt? Life goes on.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:40 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet. Maar angst is vaak niet de beste raadgever. Ook hier niet.
Bewustwording is wat anders.
Oh, dat zou best kunnen, ik ken al die regelingen niet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat kan prima gecompenseerd worden via de zorgtoeslag lijkt me?
Dat is waar. Duurzame groei is zeker nodig. Op de korte termijn (zoals deze pandemie) kun je natuurlijk prima een beroep doen op zorgmedewerkers die recent met pensioen gegaan zijn, die naar een andere sector gegaan zijn en andersoortige zorgmedewerkes. Het zal niet ineens duizenden extra mensen opleveren, maar als het er bijvoorbeeld 500 oplevert, heb je toch tussen de 1000 en 2000 extra bedden die je kunt verplegen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ja klopt... Het tekort kan er dan evengoed zijn
Bij mij verdwijnt dat bij de afrondingquote:Op maandag 12 oktober 2020 15:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oh, dat zou best kunnen, ik ken al die regelingen niet.
Verkeer zelf in de gelukkige omstandigheid dat dit soort bedragen totaal verwaarloosbaar zijn.
De kans op overlijden is voor veel mensen nog veel minder dan 1,5 procent. En inderdaad wat je zegt, na een dik half jaar is er bij veel mensen berusting dat er een nieuw virus is, en dat ze mogelijk ziek kunnen worden. Maar ze nemen de risico's dan maar voor lief. Hele leven on hold zetten voor wie weet hoe lang nog is ook geen doen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Angst is anders wel bijzonder effectief gebleken. Op het moment zijn mensen het vooral zat en nemen risico's voor lief, het duurt ook gewoon veel te lang. Bewustwording voor wat in hemelsnaam? Ga je je de hele dag binnen opsluiten omdat er een virus rondwaart waarvan de kans op besmetting beperkt is en de kans op overlijde ergens rond de 1.5% ligt? Life goes on.
Ben je er eindelijk vanaf wordt je gevraagd om weer terug te komen...quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is waar. Duurzame groei is zeker nodig. Op de korte termijn (zoals deze pandemie) kun je natuurlijk prima een beroep doen op zorgmedewerkers die recent met pensioen gegaan zijn, die naar een andere sector gegaan zijn en andersoortige zorgmedewerkes. Het zal niet ineens duizenden extra mensen opleveren, maar als het er bijvoorbeeld 500 oplevert, heb je toch tussen de 1000 en 2000 extra bedden die je kunt verplegen.
In de regel kan je dan stellen dat men de prioriteiten verkeerd heeft liggen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
'Achter de punt'quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bij mij verdwijnt dat bij de afronding
Ik dacht dat de groei meer was....quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat klopt ook, rond de 10% groei in zorguitgaven door de overheid tussen '17 en '19. (drie jaar dus) En 2020 zal nog wel een stuk hoger gaan.
Uitzonderlijke situatie, uitzonderlijke maatregelen.. alleen tot ze het zootje op orde hebben, maar ik weet zeker dat veel zorgmedewerkers er echt niet negatief tegenover zullen staan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ben je er eindelijk vanaf wordt je gevraagd om weer terug te komen...
Precies, dan eet je maar een week niet. Pas na 2 maanden zonder eten ga je doodquote:Op maandag 12 oktober 2020 15:48 schreef Dven het volgende:
[..]
In de regel kan je dan stellen dat men de prioriteiten verkeerd heeft liggen.
Over sportclubs kan ik niet oordelen, maar mijn sportschool doet het in ieder geval prima. En volgens mij ontstaan er bij het individuele sporten in sportscholen ook niet of nauwelijks besmettingen, hoogstens zou je daar iets aan de groepslessen moeten doen als je dat een risico vindt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:04 schreef 297534 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat sportclubs echt heel goed hun best doen om alle maatregelen op te volgen. Beter dan veel winkels, horeca en werkplekken. Maar dat is dus maar mijn ervaring.
Mwah.... 50% die de eerste golf hebben meegemaakt, willen niet opnieuw op een covid-afdeling of ic.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Uitzonderlijke situatie, uitzonderlijke maatregelen.. alleen tot ze het zootje op orde hebben, maar ik weet zeker dat veel zorgmedewerkers er echt niet negatief tegenover zullen staan.
Ik ben ook echt geen pleiter voor een lockdown o.i.d. maar qua besmettingen gaat het nu gewoon niet goed.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Angst is anders wel bijzonder effectief gebleken. Op het moment zijn mensen het vooral zat en nemen risico's voor lief, het duurt ook gewoon veel te lang. Bewustwording voor wat in hemelsnaam? Ga je je de hele dag binnen opsluiten omdat er een virus rondwaart waarvan de kans op besmetting beperkt is en de kans op overlijde ergens rond de 1.5% ligt? Life goes on.
Dat begrijp ik ook volledig. Mijn nichtje werkt als arts-assistent in een (groter) ziekenhuis, en geeft aan dat de situatie nu wel ontzettend anders is dan in maart. Ik weet niet of dat enig verschil maakt, ik prijs me gelukkig dat ik er hier met jullie over kan reageren en er niet middenin zitquote:Op maandag 12 oktober 2020 15:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mwah.... 50% die de eerste golf hebben meegemaakt, willen niet opnieuw op een covid-afdeling of ic.
quote:De Federatie Medisch Specialisten (FMS) verwacht strengere maatregelen van het kabinet tegen het coronavirus. De tweede golf begint op een tsunami te lijken, waarschuwt de voorzitter van de federatie, Peter Paul van Benthem.
‘De enige kans die we maken als samenleving is als we gezamenlijk verantwoordelijkheid nemen voor dit probleem. Er is geen tijd om met vingers te gaan wijzen, we zullen snel moeten optreden’, schrijft Van Benthem op de site van de federatie.
Als het beleid niet verandert, liggen volgende maand ongeveer 5000 coronapatiënten in de ziekenhuizen, vrezen de medisch specialisten. Dat is vier keer zoveel als nu. In dat geval moet 70 procent van de reguliere zorg worden geschrapt, meer dan in de eerste golf afgelopen voorjaar.
Dit hardnekkige sprookje over dat iedereen de zorg uit wordt gejaagd terwijl er in de praktijk steeds meer mensen ind de zorg werken en er steeds meer geld naar toe gaat begint ook vermoeiend te worden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat blik mensen is al jaren geleden geopend en nooit weer gevuld omdat ze niet te vinden zijn.
Zit deze man ook in het OMT?quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:52 schreef FalloutVATS het volgende:
Specialisten: Strengere coronaregels, want tsunami komt op ons af
[..]
Dat is alleen de laatste 3 jaar met alle maatregelen om de groei van de zorgkosten te verminderen. We hebben 1.4 miljoen medewerkers in de Zorg en we spenderen 16% van het overheidsbudget aan zorg. En dat stijgt dus nog ieder jaar.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik dacht dat de groei meer was....
Nee, dat kan men zeker niet stellen, dat is veel te kort door de bocht.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:48 schreef Dven het volgende:
[..]
In de regel kan je dan stellen dat men de prioriteiten verkeerd heeft liggen.
Ja ik denk ook echt dat het zo werkt en dus Mark Rutte en z'n kornuiten zullen meer met repressie moeten gaan werken en sancties bij overtredingen en minder op het 'gezonde verstand' moeten varen want een te grote groep is allang gestopt met ene neuk geven.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De kans op overlijden is voor veel mensen nog veel minder dan 1,5 procent. En inderdaad wat je zegt, na een dik half jaar is er bij veel mensen berusting dat er een nieuw virus is, en dat ze mogelijk ziek kunnen worden. Maar ze nemen de risico's dan maar voor lief. Hele leven on hold zetten voor wie weet hoe lang nog is ook geen doen.
Doe normaal man, je zit in de wereldtop van de verzorgingsstaten. Je kan de rekensom zelf ook wel maken dus je hoeft echt niet alles altijd maar te overdramatiseren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Precies, dan eet je maar een week niet. Pas na 2 maanden zonder eten ga je dood
Er gast zeker meer geld heen en steeds meer mensen gaan er werken. Maar dan kan het tekort toch groeien...quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit hardnekkige sprookje over dat iedereen de zorg uit wordt gejaagd terwijl er in de praktijk steeds meer mensen ind de zorg werken en er steeds meer geld naar toe gaat begint ook vermoeiend te worden.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:09 schreef Noek het volgende:
[..]
Er komt ook nauwelijks nieuws uit sportclubs omdat het heel goed te managen is. Heel anders dan een kroeg bijv.
Ik werk met een app, altijd al gedaan, ook voor Corona dus de max is goed in te stellen. Het materiaal wordt gewoon gereinigd en er is voldoende afstand. Zo makkelijk te organiseren.
De kleedkamers heb ik vanaf mrt niet meer open gehad want dat was altijd wel een hangplek. Nou, opgelost.
Mensen zijn ook echt bereid om mee te werken omdat voor veel mensen is sporten hun ontspanning en voor enkelen hun leven want die doen aan topsport.
Ik sport ook in zo'n sportschool. Familiebedrijfje, kleinschalig. Alles prima geregeld. Geen idee of het écht werkt, maar ik maak nog steeds braaf schoon voor en na het sporten. Waarom? Omdat het gevraagd wordt. Gewoon fatsoen denk ik dan. Verder houdt de school zich aan de max bezoekers (tussen 8-12 en 17-22 max 20 man dacht ik). In middaguren hoef je niet meer in te schrijven/te reserveren, maar dan komen er zo en zo minder mensen altijd. Groepslessen ook steeds met inschrijven/reservering/max aantal.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dan heb jij ook een echt goede sportclub. Niet zoals Basic Fit ofzo.
De sportclubs waar ik kwam en kom zijn ook zo ingericht als jij aangeeft, maar dat zijn ook niet de ketens, maar kleinere clubs van mensen die er echt met hun hele hebben en houden in zitten. Ik kan me voorstellen dat dat verschil maakt, hoewel ik moet toegeven dat ik nog nooit bij een Basic Fit ben geweest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Dat kan dus prima schrijf ik toch? Dan eet je gewoon minder. 3 maaltijden per dag hoeft ook helemaal niet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Doe normaal man, je zit in de wereldtop van de verzorgingsstaten. Je kan de rekensom zelf ook wel maken dus je hoeft echt niet alles altijd maar te overdramatiseren.
10 euro per maand niet kunnen ophoesten
Voor sommige gezinnen is dat een warme maaltijd minder he.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:55 schreef Dven het volgende:
[..]
10 euro per maand niet kunnen ophoesten
Ja. Maar dat is dus wel een enorm probleem.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Er gast zeker meer geld heen en steeds meer mensen gaan er werken. Maar dan kan het tekort toch groeien...
En dan zijn er nog groepen die sowieso niet naar Nederlandse tv kijken of Nederlandse kranten lezen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja ik denk ook echt dat het zo werkt en dus Mark Rutte en z'n kornuiten zullen meer met repressie moeten gaan werken en sancties bij overtredingen en minder op het 'gezonde verstand' moeten varen want een te grote groep is allang gestopt met ene neuk geven.
Vraag me ook af hoeveel mensen er nauwelijks tv kijken en kranten lezen, dan krijg je toch ook amper wat mee van het gebeuren?Die persconferenties worden ook veel minder bekeken dan aan het begin toen we aan de buis gekluisterd zaten met 8 miljoen kijkers plusminus.
Ik weet dat het vaak geroepen wordt maar het wordt dan verward met een vrijbrief om nuchter door te gaan met alles.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:40 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet. Maar angst is vaak niet de beste raadgever. Ook hier niet.
Bewustwording is wat anders.
Toch snap ik hier echt niets van. Dit zijn de cijfers van de afgelopen jaren: https://www.staatvenz.nl/kerncijfers/ziekenhuisbeddenquote:Op maandag 12 oktober 2020 15:52 schreef FalloutVATS het volgende:
Specialisten: Strengere coronaregels, want tsunami komt op ons af
[..]
Het eerste ben ik al jaren geleden mee opgehouden, het tweede niet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dan zijn er nog groepen die sowieso niet naar Nederlandse tv kijken of Nederlandse kranten lezen.
Vraagje: ben jij nog heel jong? Want dan snap ik het helemaal! Hoe ouder hoe meer zorgen, al heb je ook een groep bejaarden die weet dat de dood er toch aan komt en nog gewoon willen genieten van kinderen en kleinkinderen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:51 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik ben ook echt geen pleiter voor een lockdown o.i.d. maar qua besmettingen gaat het nu gewoon niet goed.
Ik vind dat wanneer je kijkt naar ziekenhuis opnames en IC opnames alles nog wel meevalt.
Ik kan me echter zomaar voorstellen dat dit zomaar kn omslaan als je nu niets doet.
Ik zou ook niet weten wat gaat helpen overigens. Ik zie in mijn omgeving zeer weinig opvolging van de huidige maatregelen. Ik zie dat bij meer/nieuwe adviezen ook echt niet veranderen.
Ik ben echter ook niet echt een fan van maatregelen hard handhaven.
Maar okay, gelukkig zit ik niet in het torentje.
Ik maak me er persoonlijk ook echt totaal niet druk om. Krijg ik het, prima joh, zien we dan wel.
Maar ik snap wél dat anderen dat wat anders zien en ik ze dan kan aansteken.
Deze vrouw is dan wel een schaap en niet awake.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik weet dat het vaak geroepen wordt maar het wordt dan verward met een vrijbrief om nuchter door te gaan met alles.
Angst is ergens een goede raadgever juist omdat het je dwingt na te denken over iets. Dan moet je wel kalm blijven vervolgens.
Als een vrouw in de avond wat vage figuren in een steeg ziet staan is angst geen slechte raadgever wanneer zij vervolgens een blokje om loopt.
Dat schrijf ik toch? Het blik met reserve personeel is al jaren bijna leeg, precies wat ik schrijf....quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. Maar dat is dus wel een enorm probleem.
Sinds ik las dat menstruatie-armoede een serieus probleem is in Nederland sta ik nergens meer van te kijken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Voor sommige gezinnen is dat een warme maaltijd minder he.
Nu heb ik interesse.. Wat is datquote:Op maandag 12 oktober 2020 15:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Sinds ik las dat menstruatie-armoede een serieus probleem is in Nederland sta ik nergens meer van te kijken.
De 1000 euro van rutte?quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:57 schreef Jojoke het volgende:
Ze moeten mensen die zich gedragen belonen. Een bonus van 1000 euro als je volgend jaar bij de vaccinatie geen antistoffen hebt.
Ik doelde meer op allochtone groepen die gewoon grotendeels in hun eigen bubbel zitten opgesloten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het eerste ben ik al jaren geleden mee opgehouden, het tweede niet.
Dat is al jaren zo.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Sinds ik las dat menstruatie-armoede een serieus probleem is in Nederland sta ik nergens meer van te kijken.
Onder zeer arme mensen en daklozen is dat een groot probleem ja.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat moest ik dan ook weer even googelen. Ja, bizar.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja die club heb je ook nog, al krijgen die het nieuws uiteindelijk waarschijnlijk ergens toch wel mee als drie kwart van de bevolking het wel kijkt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dan zijn er nog groepen die sowieso niet naar Nederlandse tv kijken of Nederlandse kranten lezen.
Ik denk ook dat het probleem van de stijgende zorgkosten niet zo groot is als het probleem dat de minimum inkomens niet meestijgen met de oplopende kosten in het algemeen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat moest ik dan ook weer even googelen. Ja, bizar.
Ik heb sowieso een beetje een hekel aan mensen die zeggen 'dat kan je toch makkelijk betalen!!!!!'. Totaal geen idee van welke situatie dan ook, maar toch zoiets roepen is ongelofelijk kortzichtig.
Ik ben liever een schaap die het overleefd dan een awake die maar kort leeftquote:Op maandag 12 oktober 2020 15:59 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Deze vrouw is dan wel een schaap en niet awake.
Daar heeft Kuipers ook nog even wat over gezegd, juist omdat hij had gemerkt dat hierover wordt gesproken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch snap ik hier echt niets van. Dit zijn de cijfers van de afgelopen jaren: https://www.staatvenz.nl/kerncijfers/ziekenhuisbedden
in 2018 waren er 38.000 bedden. Ik heb een aantal keer voorbij zien komen dat er momenteel 28.000 bedden zijn, dus zo'n 10.000 minder. Maar, er kunnen er maar zo'n 12.000 gebruikt worden.
Hoe kan het dat we terwijl er een pandemie gaande is erachter komen dat meer dan 50% van de capaciteit die we op papier hebben niet gebruikt kan worden? Heeft iemand enig idee hoe dat komt? Het tekort aan medewerkers kan toch niet zo groot zijn?
Misschien verwoord ik het verkeerd. Ik vind dat angst niet DE reden moet zijn voor het al dan niet steunen van bepaalde maatregelen. Dan ebt een draagvlak erg snel weg in dit geval.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik weet dat het vaak geroepen wordt maar het wordt dan verward met een vrijbrief om nuchter door te gaan met alles.
Angst is ergens een goede raadgever juist omdat het je dwingt na te denken over iets. Dan moet je wel kalm blijven vervolgens.
Als een vrouw in de avond wat vage figuren in een steeg ziet staan is angst geen slechte raadgever wanneer zij vervolgens een blokje om loopt.
Ik voel me jongquote:Op maandag 12 oktober 2020 15:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Vraagje: ben jij nog heel jong? Want dan snap ik het helemaal! Hoe ouder hoe meer zorgen, al heb je ook een groep bejaarden die weet dat de dood er toch aan komt en nog gewoon willen genieten van kinderen en kleinkinderen.
Groot gelijk ook, goed dat men niet meer ouderen van jongeren wil scheiden zoals in maart en april want dat resulteerde echt in heel schrijnende situaties van mensen met een heel liefdevol netwerk die vervolgens alsnog in eenzaamheid zijn gestorven.
Dat zou je denken maar van wat ik her en der lees de laatste tijd schijnen ze toch bovengemiddeld de regels aan hun laars te lappen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja die club heb je ook nog, al krijgen die het nieuws uiteindelijk waarschijnlijk ergens toch wel mee als drie kwart van de bevolking het wel kijkt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Menstruatie-armoedequote:
En die groep groeit... Daklozen zijn verdubbeld in ik dacht 10 jaar.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:00 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Onder zeer arme mensen en daklozen is dat een groot probleem ja.
Ze zullen bestaan ja, dat wordt ook door niemand ontkend.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Voor sommige gezinnen is dat een warme maaltijd minder he.
Ja, omdat de babyboomgeneratie van nu steeds hulpbehoevender wordt en dat is de generatie met de meeste mensen. Maar we hoeven niet te doen alsof er structureel op de zorg en het personeel bezuinigd wordt, want dat is niet zo.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Er gast zeker meer geld heen en steeds meer mensen gaan er werken. Maar dan kan het tekort toch groeien...
Alsof autochtonen dat niet zitten? Als we toch gaan benoemen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik doelde meer op allochtone groepen die gewoon grotendeels in hun eigen bubbel zitten opgesloten.
Politiek wellicht niet helemaal correct maar het moet maar eens benoemd worden.
Dat er wereldwijd, en ook in Nederland, meisjes zijn in gezinnen waar niet voldoende geld is voor maandverband en tampons. Dat deze meisjes dus bijvoorbeeld school missen, of hun (bij)baan moeten skippen omdat ze ongesteld zijn en niet met vieze kleren daar naartoe kunnen en willen.quote:
Klopt volgens jou ligt het aan prioriteiten... Zorg is inderdaad belangrijker dan 3x per dag eten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Ze zullen bestaan ja, dat wordt ook door niemand ontkend.
Uh, dat is wel zo.....quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, omdat de babyboomgeneratie van nu steeds hulpbehoevender wordt en dat is de generatie met de meeste mensen. Maar we hoeven niet te doen alsof er structureel op de zorg en het personeel bezuinigd wordt, want dat is niet zo.
Ja inderdaad en schijnbaar liggen de IC's ook vol met allochtonen, dus die hebben dan blijkbaar slecht opgelet in de berichtgeving.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat zou je denken maar van wat ik her en der lees de laatste tijd schijnen ze toch bovengemiddeld de regels aan hun laars te lappen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.blablablabla
Dat ís jongquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:03 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Misschien verwoord ik het verkeerd. Ik vind dat angst niet DE reden moet zijn voor het al dan niet steunen van bepaalde maatregelen. Dan ebt een draagvlak erg snel weg in dit geval.
[..]
Ik voel me jong. maar ben 34....
Klopt dat schrijf ik ook niet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, omdat de babyboomgeneratie van nu steeds hulpbehoevender wordt en dat is de generatie met de meeste mensen. Maar we hoeven niet te doen alsof er structureel op de zorg en het personeel bezuinigd wordt, want dat is niet zo.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:57 schreef Jojoke het volgende:
Ze moeten mensen die zich gedragen belonen. Een bonus van 1000 euro als je volgend jaar bij de vaccinatie geen antistoffen hebt.
Ja, nee, niet dus. De cijfers liegen er niet om - er gaat al jaren meer geld en fte in de zorg zitten.quote:
Eh? Als je niet 3x per dag eet is de kans nogal groot dat je zorg nodig gaat hebben.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt volgens jou ligt het aan prioriteiten... Zorg is inderdaad belangrijker dan 3x per dag eten.
En toch wordt er ook structureel bezuinigd.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, nee, niet dus. De cijfers liegen er niet om - er gaat al jaren meer geld en fte in de zorg zitten.
Eerlijk gezegd haal ik het ook echt alleen maar hier vandaan als er een persco is. Heb er dan ook al een stuk of 3 gemist.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ach jeetje.. is daar hulp voor, vanuit voedselbank ofzo?quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat er wereldwijd, en ook in Nederland, meisjes zijn in gezinnen waar niet voldoende geld is voor maandverband en tampons. Dat deze meisjes dus bijvoorbeeld school missen, of hun (bij)baan moeten skippen omdat ze ongesteld zijn en niet met vieze kleren daar naartoe kunnen en willen.
Als er meer geld naar de zorg gaat dan de inflatie bedraagt dan is dat incorrect. Maar je bedoelt mischien dat er geschoven word met geld in de zorg.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:07 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En toch wordt er ook structureel bezuinigd.
Dit topic is op z'n best live tijdens de persco'squote:Op maandag 12 oktober 2020 16:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd haal ik het ook echt alleen maar hier vandaan als er een persco is. Heb er dan ook al een stuk of 3 gemist.
Zeker het is alleen te weinig om de vraag bij te benenquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, nee, niet dus. De cijfers liegen er niet om - er gaat al jaren meer geld en fte in de zorg zitten.
Als de voedselbank hier collecteert dan vragen ze ook om dat soort producten tegenwoordig, ja. En die geef ik dan ook altijd.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ach jeetje.. is daar hulp voor, vanuit voedselbank ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |