Nee.... want als we iedere dag de 'oude' meldingen eruit laten is er ook nog steeds een groei te zien.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
He bah, moet ik het nou straks nog eens met Maurice de Hond eens zijn?
Rustig kerel!quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:01 schreef Noek het volgende:
[..]
Als sportclub hou ik me vanaf maart aan alles wat moet en doe zelfs nog meer dan nodig voor de veligheid van de leden en voor mijzelf.
Echt he, walgelijke aandachtshoer dat het isquote:Op maandag 12 oktober 2020 15:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Irritant figuur is dat eigenlijk eerst de hele zomer paniek lopen verkondigen over die aerolen terwijl er geen hond Corona had en nu shit los gaat loopt hij de cijfers weer te downplayen.
Ik word erg moe van deze man. Hij moet gewoon weer gaan doen waar hij goed in is: de verkiezingen verkeerd voorspellen.quote:
quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:06 schreef Ebinas het volgende:
Morgen dus mededelingen. Vanavond eerst weer overleggen.
[url]https://De Jonge: we hebben ons schrap te zetten voor nieuwe maatregelen - https://nos.nl/l/2351987#UPDATE-container-48233423[/url]
Mja, maar we kennen Maurice nu toch wel een beetje.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:07 schreef Momo het volgende:
Maurice de Hond: "Er komt absoluut geen tweede golf, er wordt angst gezaaid"
Dankjewel Maurice...
Nu ga ik me pas echt zorgen maken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:07 schreef Momo het volgende:
Dankjewel Maurice...
Er komt ook nauwelijks nieuws uit sportclubs omdat het heel goed te managen is. Heel anders dan een kroeg bijv.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:04 schreef 297534 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat sportclubs echt heel goed hun best doen om alle maatregelen op te volgen. Beter dan veel winkels, horeca en werkplekken. Maar dat is dus maar mijn ervaring.
Ok, meid.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Rustig kerel!Hier in de omgeving gaat dat zo. Thuiswerken liever niet, visite thuis ook met meer mensen dan geadviseerd, in de winkels is nauwelijks iets van maatregelen te zien.
Je noemt het maar slap lullen. Maar dat is er toch echt aan de hand.
Ja en als je een beetje mazzel hebt gaat de supermarktmanager zich er ook nog mee bemoeien en paniek zaaien.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:09 schreef FalloutVATS het volgende:
Man oh man het blijft ook gewoon een chaos hier bij de Dirk hoor. Dan wil en moet je een karretje pakken en dan komt ook iedereen van alle kanten op je af. En in de winkel iedereen zet weer ze weer zijn karretje gewoon midden op pad of lopen allemaal super dicht bij elkaar dat je heel lastig erdoorheen komt. Blijft ook gewoon een zooitje hoor met al die karretje steeds.
Kom net deze site tegen via Reddit, laat dit volgens mij wel aardig zien: https://pletdecurve.nl/quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het ligt wel wat ingewikkelder dan zoals Maurice het brengt, maar het is wel zo dat het aantal besmettingen dat vandaag gemeldt wordt, op verschillende manier op het conto van alle dagen de afgelopen 2 weken wordt geschreven.
Dat blijkt in het geheel niet uit deze grafiek, de curve loopt niet lijnrecht op zoals in maart.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:31 schreef Jojoke het volgende:
Miss Sly:
Hij geeft 3 scenarios: als er niets verandert, de huidige lijn gaat dan richting 4500 klinische patienten eind november. Als we de R naar 1 krijgen, gaan we richting 3400 klinische patienten eind november. Als we naar een R van onder 1 gaan, gaan we richting 2400 klinische patienten eind november.
Jojoke:
Kortom, we hebben nu geen andere mogelijkheid dan de R ver onder de 1 te krijgen.
Kan je geen boodschappen doen als het rustig is? 's Ochtends vroeg of 's avonds laat.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:09 schreef FalloutVATS het volgende:
Man oh man het blijft ook gewoon een chaos hier bij de Dirk hoor. Dan wil en moet je een karretje pakken en dan komt ook iedereen van alle kanten op je af. En in de winkel iedereen zet weer ze weer zijn karretje gewoon midden op pad of lopen allemaal super dicht bij elkaar dat je heel lastig erdoorheen komt. Blijft ook gewoon een zooitje hoor met al die karretje steeds.
Dan kies je ook wel een winkel uit natuurlijk. Zou het er bij de Ekoplaza ook zo aan toe gaan?quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:09 schreef FalloutVATS het volgende:
Man oh man het blijft ook gewoon een chaos hier bij de Dirk hoor.
Het is dan ook al langer duidelijk dat deze tweede golf anders cq langer gaat verlopen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:11 schreef Za het volgende:
[..]
Dat blijkt in het geheel niet uit deze grafiek, de curve loopt niet lijnrecht op zoals in maart.
Daar lopen slechts 2 kattenvrouwen en een verdwaalde bosui rondquote:Op maandag 12 oktober 2020 15:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dan kies je ook wel een winkel uit natuurlijk. Zou het er bij de Ekoplaza ook zo aan toe gaan?
Ook hier zie je dat de data vertraging een grote rol speelt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:11 schreef Em31 het volgende:
[..]
Kom net deze site tegen via Reddit, laat dit volgens mij wel aardig zien: https://pletdecurve.nl/
Het maakt allemaal niet zoveel uit als de te laat meldingen redelijk consistent zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:09 schreef _serial_ het volgende:
Zit voor de grap eens in net zoals chratnox even in de open data te kijken.
De meeste meldingen worden op dagen geleden gemeld met zelfs meldingen tot in september
De meeste zijn na een dag of 10 wel verwerkt
Totaal mutaties zijn bijvoorbeeld aantal besmettingen gemeld zoals vandaag.
Maar van die mutaties zijn er bijvoorbeeld 236 gemeld op 1 oktober, en 918 op 5 oktober.
Maar eind november is vanaf nu ook verder weg dan het aantal dagen tussen half maart en begin april.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:11 schreef Za het volgende:
[..]
Dat blijkt in het geheel niet uit deze grafiek, de curve loopt niet lijnrecht op zoals in maart.
Ja moet ook eerlijk zeggen dat Dirk altijd wel druk is (ik ga er meestal wel heen omdat veel dingen goedkoper zijn en bepaalde aanbiedingen). Ik hoefde deze week niks bij de AH te hebben, maar die is hier altijd veel rustiger en kan je lekker op je gemak rondlopen. Maar die Dirk hier mijn god zegquote:Op maandag 12 oktober 2020 15:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dan kies je ook wel een winkel uit natuurlijk. Zou het er bij de Ekoplaza ook zo aan toe gaan?
Precies maar daar lijk totaal geen aandacht voor te zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Rustig kerel!Hier in de omgeving gaat dat zo. Thuiswerken liever niet, visite thuis ook met meer mensen dan geadviseerd, in de winkels is nauwelijks iets van maatregelen te zien.
Je noemt het maar slap lullen. Maar dat is er toch echt aan de hand.
Mijn aanname vooralsnog is dat we zo'n 200 besmettingen per dag in de cijfers achterlopen, tot 11 dagen terug. 1 oktober kwamen er zo'n 200 besmettingen bij vandaag, 2 oktober zo'n 350. Ik verwacht dan ook dat morgen er ergens rond de 200 bij komen op 2 oktober.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:09 schreef _serial_ het volgende:
Zit voor de grap eens in net zoals chratnox even in de open data te kijken.
De meeste meldingen worden op dagen geleden gemeld met zelfs meldingen tot in september
De meeste zijn na een dag of 10 wel verwerkt
Totaal mutaties zijn bijvoorbeeld aantal besmettingen gemeld zoals vandaag.
Maar van die mutaties zijn er bijvoorbeeld 236 gemeld op 1 oktober, en 918 op 5 oktober.
De Boni is hier lekker rustig, maar daar doen ze niet zo aan mondkapjes en hun groente is knudde.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:15 schreef FalloutVATS het volgende:
[..]
Ja moet ook eerlijk zeggen dat Dirk altijd wel druk is (ik ga er meestal wel heen omdat veel dingen goedkoper zijn en bepaalde aanbiedingen). Ik hoefde deze week niks bij de AH te hebben, maar die is hier altijd veel rustiger en kan je lekker op je gemak rondlopen. Maar die Dirk hier mijn god zeg![]()
Geen wonder met de prijzen die ze daar hanteren. Ga in crisistijd lekker naar Appie nooit rijen en ruim opgezette winkel.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar lopen slechts 2 kattenvrouwen en een verdwaalde bosui rond
Wat een handige site zegquote:Op maandag 12 oktober 2020 15:11 schreef Em31 het volgende:
[..]
Kom net deze site tegen via Reddit, laat dit volgens mij wel aardig zien: https://pletdecurve.nl/
Aandacht.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:19 schreef Simmertje het volgende:
Vraag mij toch af wat voor agenda zo'n Maurice de Hond heeft, wat is zijn belang om zoveel onzin de wereld in te slingeren.
Als je zo de cijfers van de zomer ziet, dan baal je toch als een stekker dat ze niet regionaal zijn gaan ingrijpen in juli in Zuid/Noord-Holland.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:11 schreef Em31 het volgende:
[..]
aandachtquote:Op maandag 12 oktober 2020 15:19 schreef Simmertje het volgende:
Vraag mij toch af wat voor agenda zo'n Maurice de Hond heeft, wat is zijn belang om zoveel onzin de wereld in te slingeren.
Aandacht voor Maurice. Dat is het doel.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:19 schreef Simmertje het volgende:
Maurice is best goed in data interpreteren, maar niet heel goed in dat vertalen naar een conclusie. Daarbij is ie stronteigenwijs, dus de (verkeerde) conclusie stapt ie ook niet vanaf. Het gevolg is dan dat hij een conclusie heeft, en daarna de data op zo'n manier gaat interpreteren dat het bij zijn conclusie past.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:19 schreef Simmertje het volgende:
Daar lijkt het op, maar denk niet dat we uiteindelijk op de 6k8 uitkomen vandaag.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn aanname vooralsnog is dat we zo'n 200 besmettingen per dag in de cijfers achterlopen, tot 11 dagen terug. 1 oktober kwamen er zo'n 200 besmettingen bij vandaag, 2 oktober zo'n 350. Ik verwacht dan ook dat morgen er ergens rond de 200 bij komen op 2 oktober.
Ergens lijkt er een capaciteitsprobleem te zitten waardoor die data zo'n vertraging heeft.
Den Haag en daadkracht in Groningen ligt nogal gevoelig.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:20 schreef VoMy het volgende:
Ik vraag me nu wel af, als Groningen de hotspot was geweest, had de politiek dan misschien meer daadkracht getoond, omdat de maatregelen dan enkel 'verderop' gevoeld werden?
Nee, ik ook niet. Ik heb niet voldoende kennis van de bron om er een harde conclusie aan te verbinden, maar begin oktober lijkt vooralsnog een plateau te zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar lijkt het op, maar denk niet dat we uiteindelijk op de 6k8 uitkomen vandaag.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Den Haag en daadkracht in Groningen ligt nogal gevoelig.
Overigens vraag ik me wel af in hoeverre het uitstel van executie was geweest.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:20 schreef VoMy het volgende:
Als je zo de cijfers van de zomer ziet, dan baal je toch als een stekker dat ze niet regionaal zijn gaan ingrijpen in juli in Zuid/Noord-Holland.
Ook dat is waar.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Overigens vraag ik me wel af in hoeverre het uitstel van executie was geweest.
Nog steeds zie je dat de urgentie er bij velen niet is. Waarom zou die er in juli wel geweest zijn?
Is het niet een beetje zoals met opvoeden? Soms moet je een kind zich laten stoten, voordat het realiseert hoe het de volgende keer anders moet. Alleen waarschuwen om niet van het speeltoestel af te springen is soms niet genoeg.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Overigens vraag ik me wel af in hoeverre het uitstel van executie was geweest.
Nog steeds zie je dat de urgentie er bij velen niet is. Waarom zou die er in juli wel geweest zijn?
Je kunt je onderhand afvragen of ze dan niet beter af zijn met online lessen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:25 schreef Noek het volgende:
Ah gos, zie net een foto van een school waarbij de kinderen met een mondmasker op in de klas zitten met een dikke winterjas aan.
Had je me dit een jaar geleden laten zien dan zou ik nooit hebben gezegd dat het in Nederland was. Bizar eigenlijk.
Maar dan heb jij ook een echt goede sportclub. Niet zoals Basic Fit ofzo.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:09 schreef Noek het volgende:
[..]
Er komt ook nauwelijks nieuws uit sportclubs omdat het heel goed te managen is. Heel anders dan een kroeg bijv.
Ik werk met een app, altijd al gedaan, ook voor Corona dus de max is goed in te stellen. Het materiaal wordt gewoon gereinigd en er is voldoende afstand. Zo makkelijk te organiseren.
De kleedkamers heb ik vanaf mrt niet meer open gehad want dat was altijd wel een hangplek. Nou, opgelost.
Mensen zijn ook echt bereid om mee te werken omdat voor veel mensen is sporten hun ontspanning en voor enkelen hun leven want die doen aan topsport.
Maurice moet gewoon lekker bij zijn leest blijven, wat een flapdrol met z'n gekraakte Excelquote:Op maandag 12 oktober 2020 15:07 schreef Momo het volgende:
Dankjewel Maurice...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |