50/50 thuis en op locatie zou toch makkelijk moeten kunnen....quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je kunt je onderhand afvragen of ze dan niet beter af zijn met online lessen.
Ik heb eerlijk gezegd niet het idee dat men over het algemeen het idee heeft zich gestoten te hebben.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is het niet een beetje zoals met opvoeden? Soms moet je een kind zich laten stoten, voordat het realiseert hoe het de volgende keer anders moet. Alleen waarschuwen om niet van het speeltoestel af te springen is soms niet genoeg.
Het kind is dan wel hardleers, want het heeft in maart/april nog een flinke smakker gemaakt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is het niet een beetje zoals met opvoeden? Soms moet je een kind zich laten stoten, voordat het realiseert hoe het de volgende keer anders moet. Alleen waarschuwen om niet van het speeltoestel af te springen is soms niet genoeg.
We hebben te maken met een kind met een rugzakje hierquote:Op maandag 12 oktober 2020 15:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het kind is dan wel hardleers, want het heeft in maart/april nog een flinke smakker gemaakt.
't Is het kind dat na de eerste keer denkt, 'nu doe ik hetzelfde maar dan ga ik beter opletten'.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het kind is dan wel hardleers, want het heeft in maart/april nog een flinke smakker gemaakt.
Nee hoor. Voor veel mensen zijn de maatregelen die worden genomen het enige waar ze last van hebben in de praktijk. De daadwerkelijke angst voor het virus is er gewoon niet en ook dat is begrijpelijk.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik weet niet wat wijsheid is maar ik word er wel een beetje treurig van. Ze hele dagen alleen thuis laten zitten is ook ongezond, denk ik want kinderen zijn wel sociale wezens. Geen idee wat handig is. Gelukkig beslis ik ook geen ene fuck.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je kunt je onderhand afvragen of ze dan niet beter af zijn met online lessen.
Dit lijkt mij nog veel meer ziekte in de hand te werken en is ook geen oplossing voor een hele winter lang.
Je zou hopen dat mensen ook de medewerkers in de zorg de ellende van maart en april willen besparen. Al was het maar omdat ze zelf misschien ook van het ziekenhuis gebruik willen kunnen maken voor andere zaken dan covid.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Nee hoor. Voor veel mensen zijn de maatregelen die worden genomen het enige waar ze last van hebben in de praktijk. De daadwerkelijke angst voor het virus is er gewoon niet en ook dat is begrijpelijk.
Misschien een vergezochte analogie maar dit is gewoon hoe wij in het Westen al eeuwen leven.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
Nee hoor. Voor veel mensen zijn de maatregelen die worden genomen het enige waar ze last van hebben in de praktijk. De daadwerkelijke angst voor het virus is er gewoon niet en ook dat is begrijpelijk.
Al die mensen die op de valreep nog even naar de kapper willen zeggen genoeg, volgens mij werkt ons brein ook niet zo dat je god mag weten hoe lang je druk moet maken om een bepaalde dreiging waar je eigenlijk niks mee kan, maar ga je je op een gegeven moment weer aanpassen en verder met je leven. Daarbij accepteer de ontstane dreiging van gevaar gewoon als onvermijdelijk onderdeel van je realiteit/habitat op dat moment.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:28 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd niet het idee dat men over het algemeen het idee heeft zich gestoten te hebben.
Een groot deel van mijn dochter haar opleiding is stage.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:28 schreef Elan het volgende:
[..]
50/50 thuis en op locatie zou toch makkelijk moeten kunnen....
Bij de Dirk is het nooit anders dan chaos geweest.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:09 schreef FalloutVATS het volgende:
Man oh man het blijft ook gewoon een chaos hier bij de Dirk hoor.
Er is een paar weken geweest dat dit zo was voor de basisschool: twee dagen ging de ene helft, twee dagen de andere helft van de klas naar school. Woensdag thuiswerkdag voor alle kinderen. De dagen dat je thuis was, werkte je aan je weektaak.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:28 schreef Elan het volgende:
[..]
50/50 thuis en op locatie zou toch makkelijk moeten kunnen....
Dat de angst voor het virus er niet is is logisch idd. De angst voor overbezetting van de ziekenhuizen is ook weg, en dat komt vooral door de berichten de afgelopen maanden. Als je in augustus gaat roepen: DIT GAAT DE VERKEEERDE KANT OPPP!! en erna zegt: Mwah, het valt best mee nog, is goed onder controle, dan verlies je geloofwaardigheid.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Verder dan klappen willen velen niet gaan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je zou hopen dat mensen ook de medewerkers in de zorg de ellende van maart en april willen besparen. Al was het maar omdat ze zelf misschien ook van het ziekenhuis gebruik willen kunnen maken voor andere zaken dan covid.
Dit kan net zo goed over volwassenen worden gezegd tbh.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik geloof dat met kind in dit geval juist de volwassenen in Nederland bedoelt wordenquote:Op maandag 12 oktober 2020 15:36 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Dit kan net zo goed over volwassenen worden gezegd tbh.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
't Is het kind dat na de eerste keer denkt, 'nu doe ik hetzelfde maar dan ga ik beter opletten'.
Met aan de zijlijn een overbezorgde moeder en een roekeloze vader die allebei andere dingen roepen.
In principe hebben studenten op het middelbaar onderwijs een stuk beter zelfregulerend vermogen. Dus je zou verwachten dat het beter zou moeten gaan. Bovendien hoeven ouders in principe niet thuis te blijven voor middelbare scholieren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:35 schreef miss_sly het volgende:
Maar goed, ik heb geen idee in hoeverre je zoiets in het middelbare onderwijs zou kunnen toepassen.
Basisscholen kun je beter openhouden ten eerste vanwege het beperkte besmettingsgevaar en ten tweede als je dan toch wil, nee eist dat papa en mama thuis werken kun je naast je werk geen fulltime koters over de vloer hebben.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is een paar weken geweest dat dit zo was voor de basisschool: twee dagen ging de ene helft, twee dagen de andere helft van de klas naar school. Woensdag thuiswerkdag voor alle kinderen. De dagen dat je thuis was, werkte je aan je weektaak.
Mijn dochter vond dat denk ik wel de fijnste tijd. Alleen thuisonderwijs was heel eenzaam, maar weer terug in de klas ook wel weer erg druk.
Maar goed, ik heb geen idee in hoeverre je zoiets in het middelbare onderwijs zou kunnen toepassen.
Het is natuurlijk ook lastig. Ik zou persoonlijk best 10 of 20 euro extra voor mn zorgverzekering willen betalen als dat helpt, maar gok dat veel mensen dat niet willen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Verder dan klappen willen velen niet gaan.
Dat denk ik ook niet. Maar angst is vaak niet de beste raadgever. Ook hier niet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Al die mensen die op de valreep nog even naar de kapper willen zeggen genoeg, volgens mij werkt ons brein ook niet zo dat je god mag weten hoe lang je druk moet maken om een bepaalde dreiging waar je eigenlijk niks mee kan, maar ga je je op een gegeven moment weer aanpassen en verder met je leven. Daarbij accepteer de ontstane dreiging van gevaar gewoon als onvermijdelijk onderdeel van je realiteit/habitat op dat moment.
Zo'n schrikreactie of het bewustzijn zoals in maar krijg je in elk geval nooit meer, zelfs als de IC's nogmaals volledig overspoeld zouden raken. Want dat kwam voort uit reële angst voor het toen nog nieuwe virus.
Dat blik mensen is al jaren geleden geopend en nooit weer gevuld omdat ze niet te vinden zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook lastig. Ik zou persoonlijk best 10 of 20 euro extra voor mn zorgverzekering willen betalen als dat helpt, maar gok dat veel mensen dat niet willen.
Dan verwacht ik echter wel dat die zorg een beetje oké ingericht is en niet het aanmodderen dat we nu doen. Je maakt mij niet wijs dat we niet ergens een blik verpleegkundigen vandaan kunnen trekken (desnoods tijdelijk).
Mooi voorbeeld was toen 't fout begon te gaan, dat (volgens mij Gommers) in zo'n interview zei: Ja, onze bezetting is nog te laag dus we kunnen het niet aan, want mensen zijn nog op vakantie.
En dat is dan een week voor de daadwerkelijke inschatting dat de stijging weer plaats zou gaan vinden. Dan ga ik ook denken: Gasten, wat doen jullie in hemelsnaam?
Nee maar ja als ouder zou ik mijn kind echt niet tot ergens in maart met een dikke jas en elke dag urenlang een mondmasker op in school willen zetten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:32 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik weet niet wat wijsheid is maar ik word er wel een beetje treurig van. Ze hele dagen alleen thuis laten zitten is ook ongezond, denk ik want kinderen zijn wel sociale wezens. Geen idee wat handig is. Gelukkig beslis ik ook geen ene fuck.
-nee-
Zijn ook genoeg mensen voor wie 10 euro in de maand extra letterlijk al bijna niet te doen is, omdat ze gewoon elke cent moeten omdraaien.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook lastig. Ik zou persoonlijk best 10 of 20 euro extra voor mn zorgverzekering willen betalen als dat helpt, maar gok dat veel mensen dat niet willen.
Dan verwacht ik echter wel dat die zorg een beetje oké ingericht is en niet het aanmodderen dat we nu doen. Je maakt mij niet wijs dat we niet ergens een blik verpleegkundigen vandaan kunnen trekken (desnoods tijdelijk uit buitenland, laatstejaars studenten, leger en ga zo maar door).
Mooi voorbeeld was toen 't fout begon te gaan, dat (volgens mij Gommers) in zo'n interview zei: Ja, onze bezetting is nog te laag dus we kunnen het niet aan, want mensen zijn nog op vakantie.
En dat is dan een week voor de daadwerkelijke inschatting dat de stijging weer plaats zou gaan vinden. Dan ga ik ook denken: Gasten, wat doen jullie in hemelsnaam?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |