Ze vergeten ze waarschijnlijk te bestellen ofzo. Niet teveel verwachten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe snel en in welke aantallen ze in NL gemaakt kunnen worden.
Ik vraag me af wat het zou kosten en of het zou lukken om bij wijze van de hele bevolking in een paar dagen te testen daarmee. Dan krijg je echt een goed beeld van de situatie en kan je echt doelgericht ingrijpen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is te hopen dat die sneltest snel en breed beschikbaar komt. Dat zou de maatschappij en economie zoveel ellende besparen.
Nou nou, deel nog eens een video voor the special snowflakes.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:25 schreef Jor_Dii het volgende:
En dan vergeet ik nog te zeggen: we zijn pas net begonnen in deze shitstorm. Hoe lang gaat dit nog duren zo?
De ellende wordt natuurlijk zo groot als we 'm zelf maken. Als we nu 4 weken in keiharde lockdown gaan en daarna denken: Yolo! zitten we zo weer op dit niveau, en heeft 't totaal geen zin gehad en moeten we weer in een keiharde lockdown.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad niet het idee dat veel mensen beseffen dat we nog niet eens op de helft zijn van deze ellende
Het zal me niets eens verbazenquote:Op maandag 12 oktober 2020 12:07 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ze vergeten ze waarschijnlijk te bestellen ofzo. Niet teveel verwachten.
Misschien gaan ze dit jaar vol voor de eenpersoons magnetronmaaltijden. Jammie!quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:54 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik vraag mij op sommige momenten serieus af hoe de supermarkt-reclames gaan zijn deze kerst![]()
Die zetten altijd volle bak in op emotie.
Ben geen antropoloog maar het versoepelen kan bij mensen ook een soort vrijheidsgevoel triggeren, waardoor ze alle remmen losgooien wetende dat de volgende lockdown toch aanstaande is. Dan bereik je dus een averechts effect. Volgens mij zie je dat ook in Spanje, Madrid bijvoorbeeld die leven van lockdown naar lockdown.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:06 schreef Randier het volgende:
[..]
Want zo'n lockdown heeft geen impact op hoe mensen er na die lockdown mee omgaan? Echt zeker weten doet niemand iets natuurlijk, maar wanneer ik bv. een ondernemer ben die mensen nu toch naar kantoor 'dwingt', dan zou ik dat niet meer doen wanneer is gebleken dat dat soort stappen kunnen leiden tot een lockdown.
Ik denk dat het rivm en de overheid deze visie ook mist.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
De ellende wordt natuurlijk zo groot als we 'm zelf maken. Als we nu 4 weken in keiharde lockdown gaan en daarna denken: Yolo! zitten we zo weer op dit niveau, en heeft 't totaal geen zin gehad en moeten we weer in een keiharde lockdown.
Ik pleit wel echt voor een duidelijke strategie hier omheen, want dit is niet houdbaar. Er moet ondertussen echt een langetermijnvisie komen, met daarin ook duidelijk hoe we hieruit komen. Iets als:
• Als er Q2 2021 een vaccin is en dat is beschikbaar, hoe verspreiden we dat? Janssen had aangegeven Q2 volgend jaar in het meest gunstige geval het vaccin af en goedgekeurd te hebben, waarna er 200 miljoen doses moeten worden geproduceerd voor Europa. NL krijgt er 7 miljoen volgens hen, maar hoe is die berekening, wanneer krijgt NL die? Direct begin Q3 2021, of Q1 2022 aan 't eind bijv?
• Als de mensen gevaccineerd zijn, hoe bouwen we de maatregelen af? We kunnen ook niet in één keer zeggen: Maatregelen zijn weg, doei!
• Als er geen vaccin komt, wat dan? Tot wanneer gaan we deze maatregelen aanhouden? Wat zijn de opties/mogelijkheden/alternatieven? Wat kunnen we ermee? Gaan we dan iedere 10 weken 4 weken in 'lockdown'
Ik mis echt een duidelijke visie vanuit het RIVM en de politiek. Als je die Hammer & Dance wil doen, wanneer doe je wat?
Als de reclames van de overheid enige indicatie zijn verwacht ik echt tenenkrommend. Ik zag in een bushokje er één over de CoronaMelder app. "Want jij wil toch ook je oma beschermen?"quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:54 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik vraag mij op sommige momenten serieus af hoe de supermarkt-reclames gaan zijn deze kerst![]()
Die zetten altijd volle bak in op emotie.
Je kunt daar moeilijk van te voren een tijdspad voor bepalen. Het hangt af van het aantal besmettingen. 50 op 100.000 is wat er meestal wordt genoemd als grenswaarde om over te gaan tot strengere maatregelen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je die Hammer & Dance wil doen, wanneer doe je wat?
Dat vind ik het meest kwalijke. Als je bij een bedrijf werkt dat verlies maakt accepteer je als medewerker ook niet zomaar dat de directie zegt: "Ja het gaat kut, maarja, het is nou eenmaal zo. We sturen jullie elke dag hoeveel geld we verloren hebben, maar meer moet je niet verwachten"quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat het rivm en de overheid deze visie ook mist.
Dat doe ik ook... Je moest eens weten hoe sommige ondernemers controlefreaks zijn. Als je mensen nu ook dwingt dan blijf je dat echt wel doen.quote:
Dan zal je een plan moeten hebben om langdurig samen te leven met corona, wat betekent dat de samenleving ten opzichte van 'vroeger' behoorlijk zal veranderen. Ik kan me voorstellen dat ze daar nu nog liever niet over nadenken, en het al helemaal niet communiceren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:08 schreef chratnox het volgende:
Als er geen vaccin komt, wat dan? Tot wanneer gaan we deze maatregelen aanhouden? Wat zijn de opties/mogelijkheden/alternatieven? Wat kunnen we ermee? Gaan we dan iedere 10 weken 4 weken in 'lockdown'
Zou kunnen. Punt is dat je het pas weet wanneer je het hebt geprobeerd. Je kunt dit natuurlijk ook tegengaan door alle nu bestaande maatregelen vast te houden. Niet "horeca weer open!" op laten we zeggen 1 november, maar "horeca weer open tot 22.00."quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben geen antropoloog maar het versoepelen kan bij mensen ook een soort vrijheidsgevoel triggeren, waardoor ze alle remmen losgooien wetende dat de volgende lockdown toch aanstaande is. Dan bereik je dus een averechts effect. Volgens mij zie je dat ook in Spanje, Madrid bijvoorbeeld die leven van lockdown naar lockdown.
Dat is waar, maar ik bedoelde idd ook op aantallen en niet tijdspad. Als je op 50/100.000 zit in een regio? Land? Stad? Stadsdeel?quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt daar moeilijk van te voren een tijdspad voor bepalen. Het hangt af van het aantal besmettingen. 50 op 100.000 is wat er meestal wordt genoemd als grenswaarde om over te gaan tot strengere maatregelen.
Snap ik ook niet voor bijvoorbeeld Frankrijk gelden gewoon amper restricties. Zelfs als we de komende weken onze shit weer op orde weten te krijgen moet daar serieus naar gekeken worden, anders ben je zo weer terug bij af.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Echt he, van die mensen die thuis gillend gek worden en 4x per jaar weg moeten.
Ik denk dat een van de problemen ook de aankomende verkiezingen is. Het is in principe "not done" om aan de staart van een regeringstermijn nog allerlei ingrijpende beleidsmaatregelen te nemen, omdat je daarmee het volgende kabinet met de beslissingen van de huidige regering opzadelt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat vind ik het meest kwalijke. Als je bij een bedrijf werkt dat verlies maakt accepteer je als medewerker ook niet zomaar dat de directie zegt: "Ja het gaat kut, maarja, het is nou eenmaal zo. We sturen jullie elke dag hoeveel geld we verloren hebben, maar meer moet je niet verwachten"
Regeren is vooruitzien, juist in deze tijd.
Het is denk ik wel cruciaal voor het draagvlak. Je kunt niet nog meer dan een jaar tegen de bevolking zeggen: "Nog eventjes volhouden"quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:12 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dan zal je een plan moeten hebben om langdurig samen te leven met corona, wat betekent dat de samenleving ten opzichte van 'vroeger' behoorlijk zal veranderen. Ik kan me voorstellen dat ze daar nu nog liever niet over nadenken, en het al helemaal niet communiceren.
Inderdaad. De lokale bestuurders hebben wat dat betreft deze zomer echt zitten slapen en dat mag niet nog een keer gebeuren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als Amsterdam Nieuw-West op 50/100.000 besmettingen zit zou je idealiter daar al in willen grijpen om dat omlaag te krijgen, voor heel Amsterdam op 50/100.000 terecht gaat komen, etc.
Wat stel je voor? Laten we eens als premisse nemen dat we volgend jaar eind van de zomer kunnen starten met breed vaccineren, hopelijk zit dat erin - maar we weten dat natuurlijk niet zeker. Hoe zou Rutte dan nu moeten ingrijpen, en wat zou hij moeten communiceren?quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is denk ik wel cruciaal voor het draagvlak. Je kunt niet nog meer dan een jaar tegen de bevolking zeggen: "Nog eventjes volhouden"
Ik geloof best dat de samenleving (tijdelijk) flink gaat veranderen tot dit uitgeband is, maar op dit moment zijn ze eigenlijk alleen maar aan het tijdrekken.
Struisvogelpolitiek hebben we nu niets aan, er moet echt perspectief komen.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als de reclames van de overheid enige indicatie zijn verwacht ik echt tenenkrommend. Ik zag in een bushokje er één over de CoronaMelder app. "Want jij wil toch ook je oma beschermen?"
Wat mij betreft heeft deze crisis aangetoond dat burgemeesters en de politiek vooral naar de veiligheidsregio's kijken, en de veiligheidsregio's een blaffende hond zonder tanden zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. De lokale bestuurders hebben wat dat betreft deze zomer echt zitten slapen en dat mag niet nog een keer gebeuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |