abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195564276
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:06 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik quote je op Ali en Mohammed.
In verhouding met de negativiteit en aandacht over die kerkdienst in Staphorst stelt het geen kut voor. Dat was trending op Twitter, maandag voorpaginanieuws en alle journaals openden er mee.
blablablabla
pi_195564280
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:57 schreef Elan het volgende:
Is toch zo ik heb niet 1 item gezien over drukte bij de moskee
Heb je wel items gezien over al die Moskeeën die zich goed aan de regels houden, en alles op alles zetten dat iedereen de geldende maatregelen in acht neemt?
pi_195564299
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:59 schreef capricia het volgende:
De besmettingen in bijv Amsterdam waren al maanden lang voornamelijk in die wijken waar allochtonen wonen hoog. En nu zie je dit terug in de IC cijfers.

Dan denk ik: dit had je al maanden geleden aan kunnen zien komen.
Dus als jouw theorie klopt zouden we de komende weken moeten zien dat dit weer bij trekt? Immers, het zit nu door heel Amsterdam.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 13:11:45 #205
236264 crew  capricia
pi_195564309
Zit daar niet een stukje van het probleem?
Kennelijk is het beleid en dus de maatregelen erg gericht op de blanke medemens die de horeca platloopt (gechargeerd ;) )

Maar de culturen die veel thuis bijeenkomen en daar hun feestjes (al dan niet godsdienstig) vieren, daarbij wordt het virus niet hard genoeg geraakt.

En dit is het gevolg daarvan.
Of schrijf ik nu iets heel raars?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195564313
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En in jouw hoofd werkt het zo dat dit dus wel moet impliceren dat het weggemoffeld wordt?
Niet in mijn hoofd je ziet het ongeveer in elke relevante statistiek terug, maar blijf vooral lekker wegkijken :) .
blablablabla
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:12:04 #207
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195564314
Als ik goed begrijp liggen meestal moslims op de IC en ook op verpleegafdelingen in het ziekenhuis in heel Nederland?
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195564315
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:10 schreef Elan het volgende:

[..]

In verhouding met de negativiteit en aandacht over die kerkdienst in Staphorst stelt het geen kut voor. Dat was trending op Twitter, maandag voorpaginanieuws en alle journaals openden er mee.
Nu zwak je je punt alweer af. Je had niet één item gezien, die zijn er dus wel degelijk geweest. Het ging dus ook gewoon over Ali en Mohammed. En gezien de actualiteit was het vrij logisch dat Staphorst op dat moment vol in de schijnwerpers stond.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195564321
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Heb je wel items gezien over al die Moskeeën die zich goed aan de regels houden, en alles op alles zetten dat iedereen de geldende maatregelen in acht neemt?
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Moskee houd zich er wel aan, maar de bezoekers niet.
Die knuffelen elkaar gewoon dat ze elkaar lang niet gezien hebben.
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 13:12:29 #210
236264 crew  capricia
pi_195564327
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dus als jouw theorie klopt zouden we de komende weken moeten zien dat dit weer bij trekt? Immers, het zit nu door heel Amsterdam.
Daar ga ik wel vanuit. Mits het dezelfde leeftijdscategorie treft. :)

Al moet ik daarbij opmerken dat het aantal allochtonen in de randstad sws hoger is dan in bijv Drenthe.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195564356
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:12 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nu zwak je je punt alweer af. Je had niet één item gezien, die zijn er dus wel degelijk geweest. Het ging dus ook gewoon over Ali en Mohammed. En gezien de actualiteit was het vrij logisch dat Staphorst op dat moment vol in de schijnwerpers stond.
Ja en dus niet zoals Staphorst waarbij ze een cameraploeg voor een moskee posteerden. Mijn hemel, begrijpend lezen is duidelijk niet je sterkste kant :') :D
blablablabla
pi_195564366
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:11 schreef capricia het volgende:
Kennelijk is het beleid en dus de maatregelen erg gericht op de blanke medemens die de horeca platloopt (gechargeerd ;) )

Maar de culturen die veel thuis bijeenkomen en daar hun feestjes (al dan niet godsdienstig) vieren, daarbij wordt het virus niet hard genoeg geraakt.

Of ze hebben meer schijt aan de regels
pi_195564400
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Daar ga ik wel vanuit. Mits het dezelfde leeftijdscategorie treft. :)

Al moet ik daarbij opmerken dat het aantal allochtonen in de randstad sws hoger is dan in bijv Drenthe.
Dat is natuurlijk zonder meer een feit.
Maar er expliciet genoemd wordt dat het opvalt dat er zoveel niet westerse mensen op de IC liggen, ga ik er eigenlijk wel beetje van uit dat het deel niet westers echt heel veel groter dan men onder normale omstandigheden zou verwachten
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195564411
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja en dus niet zoals Staphorst waarbij ze een cameraploeg voor een moskee posteerden. Mijn hemel, begrijpend lezen is duidelijk niet je sterkste kant :') :D
Omdat dat op dat moment prima bij de actualiteit paste. Kan begrijpend lezen niet mijn sterkste kant zijn, gewoon normaal lezen is jou al niet gegund blijkbaar.

Maar je wijkt wederom van je punt af dat we Ali en Mohammed niet zouden durven benoemen. Totale nonsens, opnieuw.
In Southern Sun
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:17:13 #215
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195564434
Het is helemaal niet gezegd dat het aan het gedrag van de IC-patiënten ligt dat ze nu op de IC liggen. Daar nu al harde uitspraken over doen is veel te voorbarig en daar heeft ook niemand wat aan. Je moet juist uitzoeken hoe het kan dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd lijken - ligt het aan hun woonsituatie (meerdere generaties door elkaar, dichtbevolkte wijken, kleine huizen?), aan hun vrijetijdsbesteding, aan hun sociale leven. Tijdens de eerste golf werd nog een verband gelegd met vitamine D tekorten, iets wat je volgens mij met een donkerdere huidskleur sowieso sneller hebt in Nederland, wellicht speelt dat nog een rol nu het herfst wordt.

Als je dan weet waar het aan ligt, kun je daar je beleid op aanpassen.

Direct met beschuldigende vingers wijzen, waarom zou je dat doen?
Antifa
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 13:17:15 #216
236264 crew  capricia
pi_195564435
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:14 schreef 3rr0r het volgende:

[..]

Of ze hebben meer schijt aan de regels
Dat weet ik niet.
Niet meer dan die kerkgangers, alleen zie je die beter, ivm het feit dat het openlijk zichtbaar is.

Nu zien we het pas bij het resultaat.. schromelijk laat, in de IC.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195564436
We moeten allemaal gewoon opletten.
pi_195564443
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Van Wilders ja
Nee, dat zijn gewoon feiten.
pi_195564450
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:17 schreef quirina het volgende:
We moeten allemaal gewoon opletten.
Gras is groen, bal is rond
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 13:18:21 #220
236264 crew  capricia
pi_195564451
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk zonder meer een feit.
Maar er expliciet genoemd wordt dat het opvalt dat er zoveel niet westerse mensen op de IC liggen, ga ik er eigenlijk wel beetje van uit dat het deel niet westers echt heel veel groter dan men onder normale omstandigheden zou verwachten
Ja. Eens.
Ik ben benieuwd of het beeld bij gaat trekken.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195564456
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:11 schreef capricia het volgende:

Ja, ik vind dat je iets raars schrijft. Je suggestie dat het beleid op 'blanken' gericht is vind ik vrij racistisch.
pi_195564460
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:15 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Omdat dat op dat moment prima bij de actualiteit paste. Kan begrijpend lezen niet mijn sterkste kant zijn, gewoon normaal lezen is jou al niet gegund blijkbaar.

Maar je wijkt wederom van je punt af dat we Ali en Mohammed niet zouden durven benoemen. Totale nonsens, opnieuw.
Iets durven benoemen door er een itempje over te maken in 1 vandaag of een premium artikel in het NRC te schrijven is natuurlijk wel van een iets ander kaliber qua impact dan een hele zooi cameraploegen voor de deur posteren en er het journaal mee openen.

*knip*

[ Bericht 5% gewijzigd door Evenstar op 11-10-2020 13:56:21 ]
blablablabla
pi_195564465
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:18 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja, ik vind dat je iets raars schrijft. Je suggestie dat het beleid op 'blanken' gericht is vind ik vrij racistisch.
Lachwekkende stelling.
In Southern Sun
pi_195564472
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Lachwekkende stelling.
Oke.
pi_195564475
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:19 schreef Elan het volgende:

[..]

Snap het wel want als je op een feest vol Turken of voor een moskee zo provocerend gaat staan doen krijg je klappen als Powned of De Telegraaf.
Hier hebben we pas een voorbeeld van onversneden racisme.
In Southern Sun
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 13:21:09 #226
236264 crew  capricia
pi_195564491
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:17 schreef VoMy het volgende:
Het is helemaal niet gezegd dat het aan het gedrag van de IC-patiënten ligt dat ze nu op de IC liggen. Daar nu al harde uitspraken over doen is veel te voorbarig en daar heeft ook niemand wat aan. Je moet juist uitzoeken hoe het kan dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd lijken - ligt het aan hun woonsituatie (meerdere generaties door elkaar, dichtbevolkte wijken, kleine huizen?), aan hun vrijetijdsbesteding, aan hun sociale leven. Tijdens de eerste golf werd nog een verband gelegd met vitamine D tekorten, iets wat je volgens mij met een donkerdere huidskleur sowieso sneller hebt in Nederland, wellicht speelt dat nog een rol nu het herfst wordt.

Als je dan weet waar het aan ligt, kun je daar je beleid op aanpassen.

Direct met beschuldigende vingers wijzen, waarom zou je dat doen?
Eens. De oorzaak kan in veel liggen. Ook in bijv het feit dat er bij bepaalde bevolkingsgroepen meer obesitas, diabetes etc voor komt.

In dat opzicht verwacht ik ook dat er meer mensen liggen die beneden modaal verdienen. Omdat die groepen ook vaak meer obees etc zijn.
Gezondheid heeft ook een sociaal economische factor.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195564492
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat is daar nou weer racistisch aan?
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 oktober 2020 @ 13:22:32 #228
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195564517
Kap aub. met al die persoonlijke aanvallen.
pi_195564518
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:11 schreef Elan het volgende:

[..]

Niet in mijn hoofd je ziet het ongeveer in elke relevante statistiek terug, maar blijf vooral lekker wegkijken :) .
Oké, kom maar door met die statistieken van brandhaarden bij moskees.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:22:41 #230
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195564523
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Eens. De oorzaak kan in veel liggen. Ook in bijv het feit dat er bij bepaalde bevolkingsgroepen meer obesitas, diabetes etc voor komt.

In dat opzicht verwacht ik ook dat er meer mensen liggen die beneden modaal verdienen. Omdat die groepen ook vaak meer obees etc zijn.
Ja, zorgwekkend en typerend dat dit soort overpeinzingen direct overboord gegooid worden door sommigen zodra het over buitenlanders kan gaan.
Antifa
pi_195564539
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Tijdens Offerfeest/Suikerfeest is veel misgegaan daar had je prima items over kunnen maken met leuke tv, waar zijn die items dan?
En dan niet ergens veilig ver weg in de krant je 'zorgen uitspreken', maar confrontatie tv zoals in Staphorst. Laat dat dan ook zien.
blablablabla
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 13:25:11 #232
236264 crew  capricia
pi_195564573
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:18 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Voorbeeldje:
Ik weet wel dat er bijv in het beleid niet echt gekeken wordt naar mensen die met meer dan 2 generaties in 1 huis wonen.
Bedoel, Rutte zegt dan 'bezoek je opa en oma maar even niet'. Daar zit expliciet in verweven dat opa en oma niet bij jou onder 1 dak wonen.
Maar genoeg culturen die wel vaak zo leven. Dus dan heeft zo'n opmerking geen zin.

Het is genuanceerd. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195564576
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:04 schreef capricia het volgende:

[..]

@:trein2000 is onze jurist.
Ja dit kan. Je zou zelfs nog een deel van de wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag (dat is de wet die daadwerkelijk de bevoegdheden verleent, de beperkte noodtoestand is slechts een soort van administratieve handeling die een aantal noodwetten tegelijkertijd kan activeren) in werking kunnen laten treden zonder noodtoestand.

Wil je echter naar de echt zware bevoegdheden dan moet je de hele wet activeren en dat kan alleen met een algemene noodtoestand. Dan moet je denken aan internering, maar ook beperken van vergaderingen en dergelijke.

Gezien de tendens in de kamer vermoed ik echter dat die er zo weer een streep door zetten.
zie email 27 oktober
pi_195564589
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:23 schreef Elan het volgende:
Tijdens Suikerfeest is veel misgegaan
Bron?
pi_195564597
quote:

[..]

Tijdens Offerfeest/Suikerfeest is veel misgegaan daar had je prima items over kunnen maken met leuke tv, waar zijn die items dan?
En dan niet ergens veilig ver weg in de krant je 'zorgen uitspreken', maar confrontatie tv zoals in Staphorst. Laat dat dan ook zien.
Leuke tv :D.

Man man man.
In Southern Sun
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:26:46 #236
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195564598
Heeft nog lang geduurd voor de buutenlanderkaart getrokken werd in dit topic.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195564614
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Valt volgens mij ook wel mee. Ik ken alleen geval van Moskee in Bergen op Zoom eigenlijk.

quote:

[..]

Inderdaad. Er zijn ook aanwijzingen dat vitamine D tekort een rol kan spelen. En welk groep maakt minder vitamine D aan? Dat kan ook een verband zijn, al zal het niet per se significant zijn.
pi_195564618
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:26 schreef Dven het volgende:
Dat doet dit topic niet, maar een IC arts. :|W
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 13:28:07 #239
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195564622
quote:

[..]

Hele goeie post dit. Ik heb het ook wel vaker gezegd maar ik blijf het verbazingwekkend vinden dat bijv een bier reclame of Mcdonalds reclame gewoon geaccepteerd wordt, maar tabaksreclame mag niet op tv, want ONGEZOND.
🙄
Daarnaast, hoe bizar is het dat een pak van 10 vettige gore diepvries vleeshamburgers 0,99¤ kost in de supermarkt, maar een vegetarische laag in vet, hoog in proteïne sojaburger het driedubbele moet kosten.
pi_195564626
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Die kan je zelf niet vinden? De brandhaarden zitten gewoon in de wijken waar de moskee zitten, waar men in sommige van die wijken een kwart positief test.
En eigenlijk is dat verschijnsel al maanden aan de gang. Je hoeft de buitenlanders niet de schuld te geven maar ergens gaat er daar iets gigantisch mis, en daar is of lijkt maar weinig aandacht voor bij het regeringsbeleid.
blablablabla
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:29:22 #241
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195564644
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:28 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Daarnaast, hoe bizar is het dat een pak van 10 vettige gore diepvries vleeshamburgers 0,99¤ kost in de supermarkt, maar een vegetarische laag in vet, hoog in proteïne sojaburger het driedubbele moet kosten.
Landbouwsubsidies _O_
Antifa
pi_195564655
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:26 schreef Dven het volgende:
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Bron?
https://www.vpro.nl/argos(...)cs-grote-steden.html
blablablabla
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:30:07 #243
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_195564660
quote:

[..]

Hele goeie post dit. Ik heb het ook wel vaker gezegd maar ik blijf het verbazingwekkend vinden dat bijv een bier reclame of Mcdonalds reclame gewoon geaccepteerd wordt, maar tabaksreclame mag niet op tv, want ONGEZOND.
🙄
Moet je maar normaal gaan eten.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 13:31:37 #244
Dick Laurent Is Dead
pi_195564698
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:30 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Moet je maar normaal gaan eten.
En dik en vadsig worden zoals jij zeker! :D
pi_195564703
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Die kan je zelf niet vinden? De brandhaarden zitten gewoon in de wijken waar de moskee zitten, waar men in sommige van die wijken een kwart positief test.
Weet je waar men ook een kwart positief test? In Amsterdam-Zuid, je weet wel, waar al die rijke expats wonen, toch?

Misschien nog eens mijn onderschrift lezen?
pi_195564708
quote:

[..]

🙄
Ook in dit geval is het aan de burger om hier mee om te gaan met gezond verstand.
En daar gaat het wel vaker mis mee helaas.
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:32:19 #247
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_195564710
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:31 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

En dikcen vadsig worden zoals jij zeker! :D
Ja inderdaad.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_195564713
quote:
Ah, die zijn op de IC beland door het suikerfeest in mei. _O-
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 13:32:39 #249
236264 crew  capricia
pi_195564720
quote:

[..]

🙄
Ik wil hierbij ook de parallel trekken naar de VS. Waar je ook zag dat sociaal economisch kwetsbare groepen (veelal donkere mensen) het hardst geraakt werden.
Ook daar zaten verschillende oorzaken achter. Het type werk, de manier van dichter op elkaar wonen, onderliggende gezondheidsfactoren, obesitas, etc.

Alleen maar roepen dat die mensen zich niet aan de maatregelen houden, is te simpel.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195564725
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:17 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, dat zijn gewoon feiten.
Dat is net zo kansloos als ik zeg dat ik nu niet naar de wedstrijd van mijn kind kan kijken door die hersenloze Feyenoord supporters.

Hij moet gewoon zijn mond houden met zijn onze henk en ingrid omdat mo en fatima zo nodig ...

Los van haatzaaien en tweedeling creëren als men deed met Joden ten tijde van de pest zet hij ze weer weg als niet Nederlanders.

Als hij het bracht van teveel allochtonen op de ic, waar gaat het mis? En hoe kan dit voorkomen worden?

Nu is het eerder heb je hem weer met zijn haatretoriek en onzin.
pi_195564735
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Weet je waar men ook een kwart positief test? In Amsterdam-Zuid, je weet wel, waar al die rijke expats wonen, toch?

Misschien nog eens mijn onderschrift lezen?
Daar heb ik al op gereageerd dat heel Amsterdam inmiddels een brandhaard is. Want hoe lagen die aantallen drie weken geleden? Was toen nog veel meer diversiteit in de besmettingsratio per stadsdeel.
blablablabla
pi_195564736
In de randstad wonen ook veel meer allochtonen dus dat is niet raar. In Noord-Groningen zal het wel overwegend blank zijn.
pi_195564752
Dit draadje laat wel zien dat we als mensheid waarschijnlijk dit virus ook wel verdient hebben :')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_195564757
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik wil hierbij ook de parallel trekken naar de VS. Waar je ook zag dat sociaal economisch kwetsbare groepen (veelal donkere mensen) het hardst geraakt werden.
Ook daar zaten verschillende oorzaken achter. Het type werk, de manier van dichter op elkaar wonen, onderliggende gezondheidsfactoren, obesitas, etc.

Alleen maar roepen dat die mensen zich niet aan de maatregelen houden, is te simpel.
Precies, goed gezegd.
pi_195564763
Diederik Gommers: volledige lockdown nodig

Gommers: "Het is te laat voor een intelligente lockdown. We moeten nu naar een snelle volledige lockdown, zodat dit snel achter de rug is."

https://nos.nl/liveblog/2(...)aan-in-den-haag.html
pi_195564791
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ah, die zijn op de IC beland door het suikerfeest in mei. _O-
Offerfeest, het ligt er aan hoe je naar die cijfers wilt kijken. In mei zaten we nog tientallen dat is daarna wel rap opgelopen, helemaal in regio Amsterdam dus misschien niet direct maar indirect kan er natuurlijk wel een causaal verband zijn.

Al heeft de regering en met name lokale overheden het ook veel te lang op zijn beloop gelaten.
blablablabla
pi_195564802
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:31 schreef DireStraits7 het volgende:

Dit klopt niet of doe ff een bron.
pi_195564805
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:33 schreef Confetti het volgende:
In de randstad wonen ook veel meer allochtonen dus dat is niet raar. In Noord-Groningen zal het wel overwegend blank zijn.
Besmettingen per 100.000
Amsterdam 71.8
Groningen 24.9
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:37:38 #259
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195564814
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:35 schreef Za het volgende:

Gommers: "Het is te laat voor een intelligente lockdown. We moeten nu naar een snelle volledige lockdown, zodat dit snel achter de rug is."

Tja.. en dan over 3 weken weer wat los laten zodat de besmettingen weer toe nemen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195564818
quote:

Hoe wrang, maar die kant gaat het waarschijnlijk wel op.
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 13:38:46 #261
236264 crew  capricia
pi_195564836
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:37 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Tja.. en dan over 3 weken weer wat los laten zodat de besmettingen weer toe nemen.
Dansen met het virus hè.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195564843
quote:

Joker Gomez
pi_195564846

Lockdowns hebben weinig effect, net als mondkapjes. Althans het is niet te zien op de grafieken uit t buitenland.
pi_195564854
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:37 schreef Xqtress het volgende:

Nee die kant gaat het nooit op.

Ik begrijp sowieso niet dat artsen hun persoonlijke meningen hieromtrent gaan lopen verkondigen.
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:39:39 #265
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195564855
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:37 schreef Xqtress het volgende:

[..]

De NICE-cijfers zijn anders best redelijk, al een aantal dagen.
Antifa
pi_195564872
quote:

Gelukkig staan steeds meer mensen achter zo'n beleid, mocht het er van komen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:40:52 #267
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195564878
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:27 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat doet dit topic niet, maar een IC arts. :|W
Ik hoor artsen geen opmerkingen maken als "fijn he al die import", "wat doen ze op de IC als Allah de almachtige over ze waakt", "we mogen niks zeggen over niet westerse allochtonen en meer van dat soort xenofobisch of op z'n minst scheitedom gebral.

:|W
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195564879
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:43 schreef Breekfast het volgende:
Het enige wat mij nog meevalt aan Geert is dat hij niet mee lijkt te gaan in de complottheorieën van die viruswaanzin wappies. FvD is helemaal afgegleden. Die zitten inmiddels op het niveau van Lange Frans.
Ieder zn doelgroep en stemmen
pi_195564900
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:40 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik hoor artsen geen opmerkingen maken als "fijn he al die import", "wat doen ze op de IC als Allah de almachtige over ze waakt", "we mogen niks zeggen over niet westerse allochtonen en meer van dat soort xenofobisch of op z'n minst scheitedom gebral.

:|W
Dat zei je dan net ook niet.
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 13:42:10 #270
Dick Laurent Is Dead
pi_195564909
Bijna weer cijfertjestijd!

Niet dat dat heel spannend is, verwacht geen grote verandering eigenlijk.
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:42:14 #271
445514 DonDruiper
pi_195564913
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Dansen met het virus hè.
Ja, maar daardoor krijg je steeds meer weerstand in de samenleving.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195564916
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

In Madrid is al 3 weken sprake van lokale lockdowns, met 0 effect.
pi_195564922
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:42 schreef dick_laurent het volgende:
Bijna weer cijfertjestijd!

Niet dat dat heel spannend is, verwacht geen grote verandering eigenlijk.
6911
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:43:07 #274
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195564931
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat ligt niet aan de huidskleur, maar aan de blootstelling van de huid aan de zon. Ze bedekken te veel huid en komen te weinig buiten
:')

Dat ligt wél aan de huidskleur. Hoe meer huidspigment hoe minder gemakkelijk de huid UV-licht in vitamine D omzet.

Daarom ook het advies om vitamine D bij te pakken, al zou iemand de hele zomer in z'n blote snikkel in het zonnetje zitten.
pi_195564934
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:42 schreef Za het volgende:

[..]

Onmogelijk dat het geen effect geeft , zit corona in het drinkwater?
pi_195564938
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:42 schreef Za het volgende:

[..]

Dat weet je niet. Misschien was het zonder lockdown wel veel erger geweest.
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:43:22 #277
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195564939
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:42 schreef RipCity het volgende:

[..]

6911
Heb je die cijfer al? Is dat de cijfer van vandaag?
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195564940
quote:

[..]

Dit is weer hetzelfde als het protestenverhaal van maanden geleden? Je kunt zeggen over allochtonen wat je wilt, maar ze doen er wel maanden over om het virus goed te krijgen dan.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:43:59 #279
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195564953
quote:

Nu ben ik de afgelopen dagen niet veel online geweest maar dit is toch vrij oud nieuws.
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 13:44:29 #280
236264 crew  capricia
pi_195564968
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:42 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ja, maar daardoor krijg je steeds meer weerstand in de samenleving.
Ik begrijp ook wel dat Italianen zich beter aan de regels houden, met wat zij in het voorjaar hebben meegemaakt.
Die tientallen legertrucks met doden heeft veel indruk gemaakt.

Ik heb hier ook geen simpele oplossing voor.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195564972
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:43 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Heb je die cijfer al? Is dat de cijfer van vandaag?
Nee rondje gokken :)

Wat denk jij?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_195564996
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:36 schreef Elan het volgende:
Offerfeest, het ligt er aan hoe je naar die cijfers wilt kijken. In mei zaten we nog tientallen dat is daarna wel rap opgelopen, helemaal in regio Amsterdam dus misschien niet direct maar indirect kan er natuurlijk wel een causaal verband zijn.
Je verzint hier gewoon je eigen verhaal zonder dat je dit kunt onderbouwen.

Zo kan ik ook stellen dat er misschien niet direct maar indirect een causaal verband is met het openen van scholen, een verhoogde testcapaciteit, dagjesmensen vanuit de rest van het land, de buitentemperatuur, en een zomerslaap van het virus.
pi_195565011
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:37 schreef Za het volgende:

[..]

Dit klopt niet of doe ff een bron.
Klopt, je hebt gelijk. Ik bedoelde 25/10k inwoners.
(En verder ging ik even mee in het narratief van Elan)
pi_195565036
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]

Je verzint hier gewoon je eigen verhaal zonder dat je dit kunt onderbouwen.

[/quote]
Die cijfers spreken anders voor zich, alle wijken met veel allochtonen en sociale huur scoren bovengemiddeld slecht in zowel de dagelijkse besmettingen als percentage positieve testen. Als jij je kop daarvoor in het zand wilt steken, prima maar het zijn wel gewoon feiten waar we mee moeten dealen.
blablablabla
pi_195565037
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Gelukkig ook een hele hoop niet
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:49:36 #286
445514 DonDruiper
pi_195565067
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik heb hier ook geen simpele oplossing voor.
Dat heeft niemand helaas.

Het is ook de manier waarop de persconferenties worden gegeven de laatste paar keer.

Op de een of andere manier komt het allemaal heel bozig en verwijtend over. Dat moet je vooral doen bij Nederlanders.. die worden daardoor juist nog dwarser.

Alleen samen toch? Het wordt steeds meer hun tegen ons.. das niet een goede ontwikkeling.
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:49:47 #287
3542 Gia
User under construction
pi_195565071
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:43 schreef Dven het volgende:

Dat ligt wél aan de huidskleur. Hoe meer huidspigment hoe minder gemakkelijk de huid UV-licht in vitamine D omzet.

Daarom ook het advies om vitamine D bij te pakken, al zou iemand de hele zomer in z'n blote snikkel in het zonnetje zitten.
Ja, voor negers. De meeste moslims zijn niet zo donker dat ze daardoor vitamine d tekort komen.
pi_195565107
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:47 schreef Siebrus het volgende:

[..]

Gelukkig ook een hele hoop niet
Daar is niks gelukkigs aan. Die ondermijnen het beleid alleen maar en zorgen ervoor dat we langer met de ellende te maken hebben.
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:51:13 #289
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195565110
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, voor negers. De meeste moslims zijn niet zo donker dat ze daardoor vitamine d tekort komen.
Elke donkerte heeft invloed lijkt me...
Antifa
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 13:51:24 #290
236264 crew  capricia
pi_195565112
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:49 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Het is ook de manier waarop de persconferenties worden gegeven de laatste paar keer.

Op de een of andere manier komt het allemaal heel bozig en verwijtend over. Dat moet je vooral doen bij Nederlanders.. die worden daardoor juist nog dwarser.

Alleen samen toch? Het wordt steeds meer hun tegen ons.. das niet een goede ontwikkeling.
Dit viel mij ook op. Vooral Rutte deed dat.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:51:42 #291
3542 Gia
User under construction
pi_195565121
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:44 schreef RipCity het volgende:

[..]

Nee rondje gokken :)

Wat denk jij?
7200
pi_195565140
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:47 schreef Elan het volgende:
Die cijfers spreken anders voor zich, alle wijken met veel allochtonen en sociale huur scoren bovengemiddeld slecht in zowel de dagelijkse besmettingen als percentage positieve testen.
Ik wacht nog steeds op een bron waaruit blijkt dat de moskees de schuld zouden zijn van deze oplevingen.
pi_195565145
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Daar is niks gelukkigs aan. Die ondermijnen het beleid alleen maar en zorgen ervoor dat we langer met de ellende te maken hebben.
Jij bent ook alleen maar blij met het beleid als het je uitkomt. Je was vast niet in feeststemming toen ze gingen versoepelen.
pi_195565186
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit viel mij ook op. Vooral Rutte deed dat.
Ik heb Rutte bij de laatste interviews best vaak horen zeggen 'als om mij heen kijk'.
En De Jonge blijft hardnekkig bezig met de kwetsbaren.
Het begint een beetje tunnelvisie te worden.
pi_195565198
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:49 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ze zouden echt meer draagvlak creëren als ze toe zouden geven dat ze zelf echt hebben gefaald op het gebied van testen bv. Ook daarmee hadden veel besmettingen voorkomen kunnen worden. Nu komt het heel erg over alsof het volk zo kut bezig is (alles is de schuld van ons gedrag), terwijl het overduidelijk is dat hun eigen rol ook echt groot is. Rutte zei afgelopen vrijdag dat zijn enige fout is geweest dat hij blijkbaar niet streng genoeg is geweest. Tja, dan weet je dat je een kabinet hebt zonder zelfreflectie. Om nog maar te zwijgen over het gebrek aan lange termijn plannen/perspectief..

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2020 13:56:12 ]
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:55:04 #296
3542 Gia
User under construction
pi_195565201
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:51 schreef VoMy het volgende:

[..]

Elke donkerte heeft invloed lijkt me...
Marokkanen en Turken zijn niet donkerder dan de gemiddelde autochtone nederlander. Als je het vergelijkt met Scandinaviërs, dan zou je een punt hebben.
pi_195565244
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:55 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ze zouden echt meer draagvlak creëren als ze toe zouden geven dat ze zelf echt hebben gefaald op het gebied van testen bv. Ook daarmee hadden veel besmettingen voorkomen kunnen worden. Nu komt het heel erg over alsof het volk zo kut bezig is (alles is de schuld van ons gedrag), terwijl het overduidelijk is dat hun eigen rol ook echt groot is. Rutte zei afgelopen vrijdag dat zijn enige fout is geweest dat hij blijkbaar niet streng genoeg is geweest. Tja, dan weet je dat je een kabinet hebt zonder zelfreflectie.
Dat heeft Rutte vorige persco toch ook gezegd of wat dat iets anders?
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:56:25 #298
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195565252
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Het probleem doet zich ook bij lichtgetinte kinderen voor (voor je doorzet in deze flauwekul.)
pi_195565271
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat heeft Rutte vorige persco toch ook gezegd of wat dat iets anders?
Ik hoorde het vrijdag bij een pers moment. Een journalist vroeg hem of hij zelf ook fouten heeft gemaakt.
pi_195565320
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:52 schreef Siebrus het volgende:

[..]

Jij bent ook alleen maar blij met het beleid als het je uitkomt. Je was vast niet in feeststemming toen ze gingen versoepelen.
Ik ben blij als de R weer <1 is en we onze gezondheidszorg weer ontlasten. Dan kunnen we daarna hopelijk af met minder strenge regels.

Maar om daar te geraken hebben we nu even een harde aanpak nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')