Eens. De oorzaak kan in veel liggen. Ook in bijv het feit dat er bij bepaalde bevolkingsgroepen meer obesitas, diabetes etc voor komt.quote:Op zondag 11 oktober 2020 13:17 schreef VoMy het volgende:
Het is helemaal niet gezegd dat het aan het gedrag van de IC-patiënten ligt dat ze nu op de IC liggen. Daar nu al harde uitspraken over doen is veel te voorbarig en daar heeft ook niemand wat aan. Je moet juist uitzoeken hoe het kan dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd lijken - ligt het aan hun woonsituatie (meerdere generaties door elkaar, dichtbevolkte wijken, kleine huizen?), aan hun vrijetijdsbesteding, aan hun sociale leven. Tijdens de eerste golf werd nog een verband gelegd met vitamine D tekorten, iets wat je volgens mij met een donkerdere huidskleur sowieso sneller hebt in Nederland, wellicht speelt dat nog een rol nu het herfst wordt.
Als je dan weet waar het aan ligt, kun je daar je beleid op aanpassen.
Direct met beschuldigende vingers wijzen, waarom zou je dat doen?
Wat is daar nou weer racistisch aan?quote:Op zondag 11 oktober 2020 13:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hier hebben we pas een voorbeeld van onversneden racisme.
Oké, kom maar door met die statistieken van brandhaarden bij moskees.quote:Op zondag 11 oktober 2020 13:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet in mijn hoofd je ziet het ongeveer in elke relevante statistiek terug, maar blijf vooral lekker wegkijken.
Ja, zorgwekkend en typerend dat dit soort overpeinzingen direct overboord gegooid worden door sommigen zodra het over buitenlanders kan gaan.quote:Op zondag 11 oktober 2020 13:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens. De oorzaak kan in veel liggen. Ook in bijv het feit dat er bij bepaalde bevolkingsgroepen meer obesitas, diabetes etc voor komt.
In dat opzicht verwacht ik ook dat er meer mensen liggen die beneden modaal verdienen. Omdat die groepen ook vaak meer obees etc zijn.
Gezondheid heeft ook een sociaal economische factor.
Tijdens Offerfeest/Suikerfeest is veel misgegaan daar had je prima items over kunnen maken met leuke tv, waar zijn die items dan?quote:Op zondag 11 oktober 2020 13:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hier hebben we pas een voorbeeld van onversneden racisme.
Voorbeeldje:quote:Op zondag 11 oktober 2020 13:18 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat je iets raars schrijft. Je suggestie dat het beleid op 'blanken' gericht is vind ik vrij racistisch.
Ja dit kan. Je zou zelfs nog een deel van de wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag (dat is de wet die daadwerkelijk de bevoegdheden verleent, de beperkte noodtoestand is slechts een soort van administratieve handeling die een aantal noodwetten tegelijkertijd kan activeren) in werking kunnen laten treden zonder noodtoestand.quote:
Bron?quote:
Leuke tvquote:Op zondag 11 oktober 2020 13:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Tijdens Offerfeest/Suikerfeest is veel misgegaan daar had je prima items over kunnen maken met leuke tv, waar zijn die items dan?
En dan niet ergens veilig ver weg in de krant je 'zorgen uitspreken', maar confrontatie tv zoals in Staphorst. Laat dat dan ook zien.
Valt volgens mij ook wel mee. Ik ken alleen geval van Moskee in Bergen op Zoom eigenlijk.quote:Op zondag 11 oktober 2020 13:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oké, kom maar door met die statistieken van brandhaarden bij moskees.
Inderdaad. Er zijn ook aanwijzingen dat vitamine D tekort een rol kan spelen. En welk groep maakt minder vitamine D aan? Dat kan ook een verband zijn, al zal het niet per se significant zijn.quote:Op zondag 11 oktober 2020 13:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens. De oorzaak kan in veel liggen. Ook in bijv het feit dat er bij bepaalde bevolkingsgroepen meer obesitas, diabetes etc voor komt.
In dat opzicht verwacht ik ook dat er meer mensen liggen die beneden modaal verdienen. Omdat die groepen ook vaak meer obees etc zijn.
Dat doet dit topic niet, maar een IC arts.quote:Op zondag 11 oktober 2020 13:26 schreef Dven het volgende:
Heeft nog lang geduurd voor de buutenlanderkaart getrokken werd in dit topic.
Hele goeie post dit. Ik heb het ook wel vaker gezegd maar ik blijf het verbazingwekkend vinden dat bijv een bier reclame of Mcdonalds reclame gewoon geaccepteerd wordt, maar tabaksreclame mag niet op tv, want ONGEZOND.quote:Op zondag 11 oktober 2020 13:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Die kan je zelf niet vinden? De brandhaarden zitten gewoon in de wijken waar de moskee zitten, waar men in sommige van die wijken een kwart positief test.quote:Op zondag 11 oktober 2020 13:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oké, kom maar door met die statistieken van brandhaarden bij moskees.
Landbouwsubsidiesquote:Op zondag 11 oktober 2020 13:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Daarnaast, hoe bizar is het dat een pak van 10 vettige gore diepvries vleeshamburgers 0,99¤ kost in de supermarkt, maar een vegetarische laag in vet, hoog in proteïne sojaburger het driedubbele moet kosten.
quote:Op zondag 11 oktober 2020 13:26 schreef Dven het volgende:
Heeft nog lang geduurd voor de buutenlanderkaart getrokken werd in dit topic.
https://www.vpro.nl/argos(...)cs-grote-steden.htmlquote:
Moet je maar normaal gaan eten.quote:Op zondag 11 oktober 2020 13:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hele goeie post dit. Ik heb het ook wel vaker gezegd maar ik blijf het verbazingwekkend vinden dat bijv een bier reclame of Mcdonalds reclame gewoon geaccepteerd wordt, maar tabaksreclame mag niet op tv, want ONGEZOND.
🙄
Daarnaast, hoe bizar is het dat een pak van 10 vettige gore diepvries vleeshamburgers 0,99¤ kost in de supermarkt, maar een vegetarische laag in vet, hoog in proteïne sojaburger het driedubbele moet kosten.
Weet je waar men ook een kwart positief test? In Amsterdam-Zuid, je weet wel, waar al die rijke expats wonen, toch?quote:Op zondag 11 oktober 2020 13:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Die kan je zelf niet vinden? De brandhaarden zitten gewoon in de wijken waar de moskee zitten, waar men in sommige van die wijken een kwart positief test.
Ook in dit geval is het aan de burger om hier mee om te gaan met gezond verstand.quote:Op zondag 11 oktober 2020 13:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hele goeie post dit. Ik heb het ook wel vaker gezegd maar ik blijf het verbazingwekkend vinden dat bijv een bier reclame of Mcdonalds reclame gewoon geaccepteerd wordt, maar tabaksreclame mag niet op tv, want ONGEZOND.
🙄
Ja inderdaad.quote:Op zondag 11 oktober 2020 13:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En dikcen vadsig worden zoals jij zeker!
Ah, die zijn op de IC beland door het suikerfeest in mei.quote:Op zondag 11 oktober 2020 13:30 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
https://www.vpro.nl/argos(...)cs-grote-steden.html
Ik wil hierbij ook de parallel trekken naar de VS. Waar je ook zag dat sociaal economisch kwetsbare groepen (veelal donkere mensen) het hardst geraakt werden.quote:Op zondag 11 oktober 2020 13:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
🙄
Dat is net zo kansloos als ik zeg dat ik nu niet naar de wedstrijd van mijn kind kan kijken door die hersenloze Feyenoord supporters.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |