abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 13:21:09 #226
236264 crew  capricia
pi_195564491
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:17 schreef VoMy het volgende:
Het is helemaal niet gezegd dat het aan het gedrag van de IC-patiënten ligt dat ze nu op de IC liggen. Daar nu al harde uitspraken over doen is veel te voorbarig en daar heeft ook niemand wat aan. Je moet juist uitzoeken hoe het kan dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd lijken - ligt het aan hun woonsituatie (meerdere generaties door elkaar, dichtbevolkte wijken, kleine huizen?), aan hun vrijetijdsbesteding, aan hun sociale leven. Tijdens de eerste golf werd nog een verband gelegd met vitamine D tekorten, iets wat je volgens mij met een donkerdere huidskleur sowieso sneller hebt in Nederland, wellicht speelt dat nog een rol nu het herfst wordt.

Als je dan weet waar het aan ligt, kun je daar je beleid op aanpassen.

Direct met beschuldigende vingers wijzen, waarom zou je dat doen?
Eens. De oorzaak kan in veel liggen. Ook in bijv het feit dat er bij bepaalde bevolkingsgroepen meer obesitas, diabetes etc voor komt.

In dat opzicht verwacht ik ook dat er meer mensen liggen die beneden modaal verdienen. Omdat die groepen ook vaak meer obees etc zijn.
Gezondheid heeft ook een sociaal economische factor.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195564492
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Hier hebben we pas een voorbeeld van onversneden racisme.
Wat is daar nou weer racistisch aan?
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 oktober 2020 @ 13:22:32 #228
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195564517
Kap aub. met al die persoonlijke aanvallen.
pi_195564518
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:11 schreef Elan het volgende:

[..]

Niet in mijn hoofd je ziet het ongeveer in elke relevante statistiek terug, maar blijf vooral lekker wegkijken :) .
Oké, kom maar door met die statistieken van brandhaarden bij moskees.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:22:41 #230
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195564523
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Eens. De oorzaak kan in veel liggen. Ook in bijv het feit dat er bij bepaalde bevolkingsgroepen meer obesitas, diabetes etc voor komt.

In dat opzicht verwacht ik ook dat er meer mensen liggen die beneden modaal verdienen. Omdat die groepen ook vaak meer obees etc zijn.
Ja, zorgwekkend en typerend dat dit soort overpeinzingen direct overboord gegooid worden door sommigen zodra het over buitenlanders kan gaan.
Antifa
pi_195564539
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Hier hebben we pas een voorbeeld van onversneden racisme.
Tijdens Offerfeest/Suikerfeest is veel misgegaan daar had je prima items over kunnen maken met leuke tv, waar zijn die items dan?
En dan niet ergens veilig ver weg in de krant je 'zorgen uitspreken', maar confrontatie tv zoals in Staphorst. Laat dat dan ook zien.
blablablabla
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 13:25:11 #232
236264 crew  capricia
pi_195564573
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:18 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja, ik vind dat je iets raars schrijft. Je suggestie dat het beleid op 'blanken' gericht is vind ik vrij racistisch.
Voorbeeldje:
Ik weet wel dat er bijv in het beleid niet echt gekeken wordt naar mensen die met meer dan 2 generaties in 1 huis wonen.
Bedoel, Rutte zegt dan 'bezoek je opa en oma maar even niet'. Daar zit expliciet in verweven dat opa en oma niet bij jou onder 1 dak wonen.
Maar genoeg culturen die wel vaak zo leven. Dus dan heeft zo'n opmerking geen zin.

Het is genuanceerd. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195564576
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:04 schreef capricia het volgende:

[..]

@:trein2000 is onze jurist.
Ja dit kan. Je zou zelfs nog een deel van de wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag (dat is de wet die daadwerkelijk de bevoegdheden verleent, de beperkte noodtoestand is slechts een soort van administratieve handeling die een aantal noodwetten tegelijkertijd kan activeren) in werking kunnen laten treden zonder noodtoestand.

Wil je echter naar de echt zware bevoegdheden dan moet je de hele wet activeren en dat kan alleen met een algemene noodtoestand. Dan moet je denken aan internering, maar ook beperken van vergaderingen en dergelijke.

Gezien de tendens in de kamer vermoed ik echter dat die er zo weer een streep door zetten.
zie email 27 oktober
pi_195564589
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:23 schreef Elan het volgende:
Tijdens Suikerfeest is veel misgegaan
Bron?
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195564597
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:23 schreef Elan het volgende:

[..]

Tijdens Offerfeest/Suikerfeest is veel misgegaan daar had je prima items over kunnen maken met leuke tv, waar zijn die items dan?
En dan niet ergens veilig ver weg in de krant je 'zorgen uitspreken', maar confrontatie tv zoals in Staphorst. Laat dat dan ook zien.
Leuke tv :D.

Man man man.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:26:46 #236
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195564598
Heeft nog lang geduurd voor de buutenlanderkaart getrokken werd in dit topic.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195564614
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Valt volgens mij ook wel mee. Ik ken alleen geval van Moskee in Bergen op Zoom eigenlijk.

quote:

[..]

Inderdaad. Er zijn ook aanwijzingen dat vitamine D tekort een rol kan spelen. En welk groep maakt minder vitamine D aan? Dat kan ook een verband zijn, al zal het niet per se significant zijn.
pi_195564618
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:26 schreef Dven het volgende:
Dat doet dit topic niet, maar een IC arts. :|W
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 13:28:07 #239
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195564622
quote:

[..]

Hele goeie post dit. Ik heb het ook wel vaker gezegd maar ik blijf het verbazingwekkend vinden dat bijv een bier reclame of Mcdonalds reclame gewoon geaccepteerd wordt, maar tabaksreclame mag niet op tv, want ONGEZOND.
🙄
Daarnaast, hoe bizar is het dat een pak van 10 vettige gore diepvries vleeshamburgers 0,99¤ kost in de supermarkt, maar een vegetarische laag in vet, hoog in proteïne sojaburger het driedubbele moet kosten.
pi_195564626
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Die kan je zelf niet vinden? De brandhaarden zitten gewoon in de wijken waar de moskee zitten, waar men in sommige van die wijken een kwart positief test.
En eigenlijk is dat verschijnsel al maanden aan de gang. Je hoeft de buitenlanders niet de schuld te geven maar ergens gaat er daar iets gigantisch mis, en daar is of lijkt maar weinig aandacht voor bij het regeringsbeleid.
blablablabla
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:29:22 #241
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195564644
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:28 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Daarnaast, hoe bizar is het dat een pak van 10 vettige gore diepvries vleeshamburgers 0,99¤ kost in de supermarkt, maar een vegetarische laag in vet, hoog in proteïne sojaburger het driedubbele moet kosten.
Landbouwsubsidies _O_
Antifa
pi_195564655
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:26 schreef Dven het volgende:
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Bron?
https://www.vpro.nl/argos(...)cs-grote-steden.html
blablablabla
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:30:07 #243
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_195564660
quote:

[..]

Hele goeie post dit. Ik heb het ook wel vaker gezegd maar ik blijf het verbazingwekkend vinden dat bijv een bier reclame of Mcdonalds reclame gewoon geaccepteerd wordt, maar tabaksreclame mag niet op tv, want ONGEZOND.
🙄
Moet je maar normaal gaan eten.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 13:31:37 #244
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195564698
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:30 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Moet je maar normaal gaan eten.
En dik en vadsig worden zoals jij zeker! :D
pi_195564703
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Die kan je zelf niet vinden? De brandhaarden zitten gewoon in de wijken waar de moskee zitten, waar men in sommige van die wijken een kwart positief test.
Weet je waar men ook een kwart positief test? In Amsterdam-Zuid, je weet wel, waar al die rijke expats wonen, toch?

Misschien nog eens mijn onderschrift lezen?
pi_195564708
quote:

[..]

🙄
Ook in dit geval is het aan de burger om hier mee om te gaan met gezond verstand.
En daar gaat het wel vaker mis mee helaas.
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:32:19 #247
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_195564710
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:31 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

En dikcen vadsig worden zoals jij zeker! :D
Ja inderdaad.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_195564713
quote:
Ah, die zijn op de IC beland door het suikerfeest in mei. _O-
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 13:32:39 #249
236264 crew  capricia
pi_195564720
quote:

[..]

🙄
Ik wil hierbij ook de parallel trekken naar de VS. Waar je ook zag dat sociaal economisch kwetsbare groepen (veelal donkere mensen) het hardst geraakt werden.
Ook daar zaten verschillende oorzaken achter. Het type werk, de manier van dichter op elkaar wonen, onderliggende gezondheidsfactoren, obesitas, etc.

Alleen maar roepen dat die mensen zich niet aan de maatregelen houden, is te simpel.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195564725
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:17 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, dat zijn gewoon feiten.
Dat is net zo kansloos als ik zeg dat ik nu niet naar de wedstrijd van mijn kind kan kijken door die hersenloze Feyenoord supporters.

Hij moet gewoon zijn mond houden met zijn onze henk en ingrid omdat mo en fatima zo nodig ...

Los van haatzaaien en tweedeling creëren als men deed met Joden ten tijde van de pest zet hij ze weer weg als niet Nederlanders.

Als hij het bracht van teveel allochtonen op de ic, waar gaat het mis? En hoe kan dit voorkomen worden?

Nu is het eerder heb je hem weer met zijn haatretoriek en onzin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')