abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 oktober 2020 @ 11:52:49 #1
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195562907

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
  zondag 11 oktober 2020 @ 11:53:22 #2
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195562916
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Bij de Hauptübertragungswege:
[..]

Ja, aerogene verspreiding in de trant van de 'zware druppels', niet de 'lichte' waar Maurice de Hond cs de hele tijd op hameren. Dat verschil is wel al heel vaak aan bod gekomen hier.
pi_195562917
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:45 schreef Da_Sandman het volgende: [..] Ik ga graag mee met het heersende niveau.
Als Duitsland net zo faalde als Nederland,België en Frankrijk was dat terecht maar nu is het gewoon onzin. Relatief gezien gaat het daar het minst slecht. Is toch goed juist om dan te kijken en spiegelen aan je oosterburen waar het gras evident groener is.
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 oktober 2020 @ 11:53:30 #4
416575 crew  Evenstar
pi_195562923
Sorry voor het kapen, maar er waren posts verwijderd, waardoor er geen nieuwe topic geopend kon worden :D

quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:47 schreef TheVulture het volgende:
Wel fijn dat de 30 man uit het OMT weer individueel hun standpunt in de media flikkeren voordat ze bij elkaar hebben gezeten :')
Het is wel een gevalletje van "die van mij is langer/dikker" ja. Ongeregeld zooitje. Waarom is er een OMT als iedereen toch maar zijn/haar standpunt zonder enige nuance de media in loopt te flikkeren.
  zondag 11 oktober 2020 @ 11:54:07 #5
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195562933
quote:
Wel fijn dat de 30 man uit het OMT weer individueel hun standpunt in de media flikkeren voordat ze bij elkaar hebben gezeten :')
en dan de Gommertjes en noem ze maar op ook weer, superirritant
pi_195562937
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:53 schreef Kyran het volgende:
Sorry voor het kapen, maar er waren posts verwijderd, waardoor er geen nieuwe topic geopend kon worden :D
[..]

Het is wel een gevalletje van "die van mij is langer/dikker" ja. Ongeregeld zooitje. Waarom is er een OMT als iedereen toch maar zijn/haar standpunt zonder enige nuance de media in loopt te flikkeren.
Ongecoördineerde Meningen Team, want 'managen' doen ze 't niet.
pi_195562938
quote:
[..]

Wellicht de vrees dat ze weer gebypassed worden?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195562939
quote:
Zou me niets verbazen dat dit komt, doordat het OMT meer hun geluid willen laten horen. Dat zou ik niet meer dan terecht vinden overigens (met al die hobbyisten tegenwoordig).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195562942
Dank voor openen nieuw deel. Lette even niet op....
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 oktober 2020 @ 11:55:28 #10
416575 crew  Evenstar
pi_195562952
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zou me niets verbazen dat dit komt, doordat het OMT meer hun geluid willen laten horen.
Dat zou misschien ook kunnen ja.

Die hebben ook veel kritiek gehad, maar eigenlijk weten wij niet of zij slecht advies geven of goed advies wat uiteindelijk wordt genegeerd door de regering. Het is gewoon één grote soep.
pi_195562956
quote:
Waarom is er een OMT als iedereen toch maar zijn/haar standpunt zonder enige nuance de media in loopt te flikkeren.
Zonder enige nuance? :?
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195562971
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zou me niets verbazen dat dit komt, doordat het OMT meer hun geluid willen laten horen. Dat zou ik niet meer dan terecht vinden overigens (met al die hobbyisten tegenwoordig).
Maar ze moeten toch begrijpen dat dat voor een hele rare situatie bij de bevolking leidt? De experts zeggen A, de regering doet B, dus naar wie moet ik dan luisteren? Of: De experts zeggen dat het niet nodig is en de regering wel, dus dan zal het wel niet nodig zijn. Etc..

De rol van het OMT is om het kabinet te adviseren, niet om in de kerktoren te roeptoeteren, dat zorgt alleen maar voor verdeeldheid.

Ik heb Gommers, Kuipers en Koopmans enzo hoog zitten, maar zij kijken ernaar vanuit hun eigen expertise, niet vanuit het totaalplaatje. Gommers zei pas geleden nog bij Op1 dat hij alleen kon adviseren, en dat de beslissing breder is dan hij zelf kan overzien. Als je dan een paar dagen later in een interview roept dat er een lockdown moet komen, word je ongeloofwaardig.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2020 11:58:47 ]
  zondag 11 oktober 2020 @ 11:56:33 #13
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_195562972
09:00 afspraak gemaakt, 11:20 getest en nu wachtbankje :+
Tics van je petten.
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 oktober 2020 @ 11:57:05 #14
416575 crew  Evenstar
pi_195562982
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zonder enige nuance? :?
Mja, iedereen die de media opzoekt doet dat vanuit zijn/haar standpunt en voor zijn/haar achterban. Niet vanuit het standpunt van het groter geheel. Misschien is mijn woordkeuze niet de juiste, maar dat is wat ik bedoel.
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 oktober 2020 @ 11:57:24 #15
416575 crew  Evenstar
pi_195562987
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:56 schreef nattermann het volgende:
Sneltest?
pi_195562991
quote:
Lekker snel wel
blablablabla
  zondag 11 oktober 2020 @ 11:57:44 #17
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195562992
quote:
sneltest?
  zondag 11 oktober 2020 @ 11:58:23 #18
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_195563002
Nee gewoon met die stick in je neus etc.
Tics van je petten.
pi_195563004
Het klinkt mij vrij plausibel in de oren dat men bij het OMT inziet dat de rijen gesloten houden geleid heeft tot een ondergraving van hun eigen status. Als individuele OMT-leden niet mogen spreken gaan media naar andere experts luisteren. Dan krijg je een expert die daadwerkelijk "een standpunt zonder enige nuance de media in loopt te flikkeren". Waarmee je indirect het draagvlak onder maatregelen ondergraaft.

De reden dat men in maart/april zo eensgezind was, komt ook doordat er slechts één, coherent, eenduidig geluid naar buiten gebracht werd.
pi_195563011
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar ze moeten toch begrijpen dat dat voor een hele rare situatie bij de bevolking leidt? De experts zeggen A, de regering doet B, dus naar wie moet ik dan luisteren? Of: De experts zeggen dat het niet nodig is en de regering wel, dus dan zal het wel niet nodig zijn. Etc..

De rol van het OMT is om het kabinet te adviseren, niet om in de kerktoren te roeptoeteren, dat zorgt alleen maar voor verdeeldheid.
Dit, hou je verhaal gewoon intern, geef advies en laat het kabinet regeren. Misschien is dat OMT ook gewoon te groot. Waaron moeten daar 5-10 virologen in zitten bijvoorbeeld?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195563018
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:58 schreef nattermann het volgende:
Mooi dat dat zo snel kon, succes met wachten. Beterschap.
pi_195563022
quote:
Ook een sneltest werkt vaak nog met een stick in je neus.
pi_195563029
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Als Duitsland net zo faalde als Nederland,België en Frankrijk was dat terecht maar nu is het gewoon onzin. Relatief gezien gaat het daar het minst slecht. Is toch goed juist om dan te kijken en spiegelen aan je oosterburen waar het gras evident groener is.
Met je laatste zin beaam je precies wat dat gezegde nou exact behelst.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195563040
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:57 schreef Kyran het volgende:

[..]

Mja, iedereen die de media opzoekt doet dat vanuit zijn/haar standpunt en voor zijn/haar achterban. Niet vanuit het standpunt van het groter geheel. Misschien is mijn woordkeuze niet de juiste, maar dat is wat ik bedoel.
Welke achterban heeft iemand als Menno de Jong dan?
https://www.at5.nl/artike(...)egelen-van-voor-juni

Ik zie echt niet in hoe dit een ongenuanceerd standpunt is dat de wereld in geflikkerd wordt om de achterban te bedienen.
  zondag 11 oktober 2020 @ 12:00:28 #25
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_195563044
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ook een sneltest werkt vaak nog met een stick in je neus.
Ohja? Wist ik niet. Dit was gewoon een "normale" afspraak via de coronatest website in een reguliere teststraat.

Voordeel van wonen in Zuid Limburg he :7
Tics van je petten.
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 12:00:56 #26
236264 crew  capricia
pi_195563048
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:00 schreef nattermann het volgende:

[..]

Ohja? Wist ik niet. Dit was gewoon een "normale" afspraak via de coronatest website in een reguliere teststraat.

Voordeel van wonen in Zuid Limburg he :7
Heel fijn om te lezen dat je zo snel terecht kunt. ^O^
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195563050
Die app, leuk en wel. Maar wil mijn bluetooth en locatie niet altijd aan hebben.
pi_195563052
Benieuwd of er vanmiddag/morgen al wat uit gaat lekken vanuit het Catshuis overleg. Zou men de horeca bijvoorbeeld echt niet eerder informeren zodat men niet onnodig gaat inkopen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 12:02:15 #29
236264 crew  capricia
pi_195563068
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:01 schreef Sfancta het volgende:
Die app, leuk en wel. Maar wil mijn bluetooth en locatie niet altijd aan hebben.
Je locatie kun je uit zetten. Had alleen de toestemming nodig bij het installeren. Schijnt mee te komen, maar is niet nodig.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195563072
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:58 schreef TheVulture het volgende:
Waaron moeten daar 5-10 virologen in zitten bijvoorbeeld?
Omdat virologie een uitgebreid vakgebied is waarbij eenieder expertise heeft op een verschillend deelterrein?
pi_195563073
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:58 schreef DireStraits7 het volgende:
Het klinkt mij vrij plausibel in de oren dat men bij het OMT inziet dat de rijen gesloten houden geleid heeft tot een ondergraving van hun eigen status. Als individuele OMT-leden niet mogen spreken gaan media naar andere experts luisteren. Dan krijg je een expert die daadwerkelijk "een standpunt zonder enige nuance de media in loopt te flikkeren". Waarmee je indirect het draagvlak onder maatregelen ondergraaft.

De reden dat men in maart/april zo eensgezind was, komt ook doordat er slechts één, coherent, eenduidig geluid naar buiten gebracht werd.
Hun eigen status moet ondergeschikt zijn in deze pandemie, ze worden gevraagd door het RIVM/kabinet om hun kennis. Ze ondermijnen hun eigen status hiermee, constant weer.

Uiteraard doet de media er gretig aan mee. Als (in dit geval) de Jong op persoonlijke titel noemt dat hij denkt dat nieuwe maatregelen nodig zijn, staat er in de media: "Prominent lid van het OMT vindt dat nieuwe maatregelen nodig zijn" of "OMT vindt dat nieuwe maatregelen nodig zijn"

Het gros van de leden van het OMT is gewoon niet heel sterk in communicatie, en moet wellicht soms even tegen zichzelf beschermd worden.
  zondag 11 oktober 2020 @ 12:02:55 #32
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195563081
twitter

Zag deze voorbij komen van een advocaat, is dit echt een optie? Zit iemand hier in de rechten die meer weet over dit soort opties?
  zondag 11 oktober 2020 @ 12:03:01 #33
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195563083
quote:

-O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195563101
Wel streng zijn bij kroegen, maar bij de kerken in Staphorst en Barneveld, waar men vandaag de regels overtreedt, doet men niks....

Geeft maar aan hoe dom die regels zijn en hoe selectief men er mee omgaat....
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 12:04:20 #35
236264 crew  capricia
pi_195563107
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:02 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Zag deze voorbij komen van een advocaat, is dit echt een optie? Zit iemand hier in de rechten die meer weet over dit soort opties?
@trein2000 is onze jurist.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195563114
quote:
[ twitter ]

Dat gaat echt niet gebeuren, zo vlak voor de verkiezingen.
pi_195563118
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hun eigen status moet ondergeschikt zijn in deze pandemie, ze worden gevraagd door het RIVM/kabinet om hun kennis. Ze ondermijnen hun eigen status hiermee, constant weer.

Uiteraard doet de media er gretig aan mee. Als (in dit geval) de Jong op persoonlijke titel noemt dat hij denkt dat nieuwe maatregelen nodig zijn, staat er in de media: "Prominent lid van het OMT vindt dat nieuwe maatregelen nodig zijn" of "OMT vindt dat nieuwe maatregelen nodig zijn"

Het gros van de leden van het OMT is gewoon niet heel sterk in communicatie, en moet wellicht soms even tegen zichzelf beschermd worden.
Ik snap echt het probleem niet. Volgens mij zegt hij hier niets wat ook al niet ook door De Jonge en Rutte geroepen is. En door tal van andere experts (o.a. ook Gommer en Kuijpers).

En als het OMT niet uit de school klapt, gaan de media wel hun eigen experts opvoeren. Dan kun je beter je eigen mensen laten interviewen.
pi_195563123
quote:
11s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:03 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
-O-
:D
pi_195563124
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ongecoördineerde Meningen Team, want 'managen' doen ze 't niet.
Het OMT heeft geen zwijgplicht naar buiten, alleen over het eigenlijke OMT overleg maar hun persoonlijke mening mogen ze gewoon geven.
  zondag 11 oktober 2020 @ 12:05:20 #40
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195563125
quote:
[ twitter ]

wie is deze gek?
pi_195563133
quote:
[ twitter ]

Wat is dat met die ruzie met falende De Jonge?
pi_195563134
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:04 schreef OscarMopperkont het volgende:
Wel streng zijn bij kroegen, maar bij de kerken in Staphorst en Barneveld, waar men vandaag de regels overtreedt, doet men niks....

Geeft maar aan hoe dom die regels zijn en hoe selectief men er mee omgaat....
Zodra er in de grondwet iets komt te staan over een recht op bier praten we verder.
pi_195563136
Het is natuurlijk logisch dat OMT nu zelf de media klein beetje opzoekt, ze hebben gezien dat hoe harder je roept in de media dat de kans groter is dat ze nog serieus nemen.

Het was natuurlijk wel een beetje vreemd dat met de huidige maatregelen het OMT overgeslagen werd, net zoals het kabinet bijvoorbeeld niet het nieuwe OMT advies voor mondkapjes heeft afgewacht, maar hun pet meer liet hangen naar Red Team die natuurlijk ook heel hard riepen in de socials en media.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195563139
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:53 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, aerogene verspreiding in de trant van de 'zware druppels', niet de 'lichte' waar Maurice de Hond cs de hele tijd op hameren. Dat verschil is wel al heel vaak aan bod gekomen hier.
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Daar staat dus niet dat aerogene verspreiding de belangrijkste verspreidingsroute is.
Het staat er toch echt:
quote:
Haupt­übertragungs­wegTröpfchen­infektion/ Aerosole
Dus grote druppels + aerosolen.

Und weiter:

quote:
Während insbesondere größere respiratorische Partikel schnell zu Boden sinken, können Aerosole auch über längere Zeit in der Luft schweben und sich in geschlossenen Räumen verteilen. Ob und wie schnell die Tröpfchen und Aerosole absinken oder in der Luft schweben bleiben, ist neben der Größe der Partikel von einer Vielzahl weiterer Faktoren, u. a. der Temperatur und der Luftfeuchtigkeit, abhängig (2).

Beim Atmen und Sprechen, aber noch stärker beim Schreien und Singen, werden Aerosole ausgeschieden (3-12); beim Husten und Niesen entstehen zusätzlich deutlich vermehrt größere Partikel (13-15). Neben der steigenden Lautstärke können auch individuelle Unterschiede zu einer verstärkten Freisetzung beitragen (4). Grundsätzlich ist die Wahrscheinlichkeit einer Exposition gegenüber infektiösen Partikeln jeglicher Größe im Umkreis von 1-2 m um eine infizierte Person herum erhöht (16). Ein Atemschutz kann das Risiko einer Übertragung durch Partikel jeglicher Größe im unmittelbaren Umfeld um eine infizierte Person reduzieren.

Bei längerem Aufenthalt in kleinen, schlecht oder nicht belüfteten Räumen kann sich die Wahrscheinlichkeit einer Übertragung durch Aerosole auch über eine größere Distanz als 1,5 m erhöhen, insbesondere dann, wenn eine infektiöse Person besonders viele kleine Partikel (Aerosole) ausstößt, sich längere Zeit in dem Raum aufhält und exponierte Personen besonders tief oder häufig einatmen. Durch die Anreicherung und Verteilung der Aerosole im Raum ist das Einhalten des Mindestabstandes zur Infektionsprävention ggf. nicht mehr ausreichend. Ein Beispiel dafür ist das gemeinsame Singen in geschlossenen Räumen über einen längeren Zeitraum, wo es z. T. zu hohen Infektionsraten kam, die sonst nur selten beobachtet werden (17, 18). Auch schwere körperliche Arbeit bei mangelnder Lüftung hat, beispielsweise in fleischverarbeitenden Betrieben, zu hohen Infektionsraten geführt (19). Ein effektiver Luftaustausch kann die Aerosolkonzentration in einem Raum vermindern. Übertragungen im Außenbereich kommen insgesamt selten vor (20). Bei Wahrung des Mindestabstandes ist die Übertragungswahrscheinlichkeit im Außenbereich aufgrund der Luftbewegung sehr gering.

Niet dat het gelijk de mazelen of tbc is of enkel dit op zijn Maurice de Hond's maar de rol is veel groter dan initieel gedacht.

Ventilatie lijkt dus veel belangrijker dan handen wassen.

Is frustrerend dat Rutte dan weer met zijn maart logica komt aanzetten van handen stuk wassen, afstand houden en geen wordt rept over ventileren/luchten en de rol van aerogene verslreiding in het geheel.
pi_195563140
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd of er vanmiddag/morgen al wat uit gaat lekken vanuit het Catshuis overleg. Zou men de horeca bijvoorbeeld echt niet eerder informeren zodat men niet onnodig gaat inkopen?
Verwacht ik niet. Zal wel weer plotseling gaan. Als ze iets om de horeca zouden geven zouden ze wat meer hun best hebben gedaan om maatwerk te leveren.
pi_195563204
quote:
[ twitter ]

Dat zei ik gisteren nog hier, wel bizar zou dat zijn hoor.
blablablabla
pi_195563239
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is duidelijk en typerend voor Nederland dat er een hoop ego'tjes bij het omt zitten. Dat maakt het zorgwekkend want geen gezichtsverlies lijden en he gelijk halen wordt dan belangrijker.
pi_195563242
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:06 schreef _serial_ het volgende:
Het is natuurlijk logisch dat OMT nu zelf de media klein beetje opzoekt, ze hebben gezien dat hoe harder je roept in de media dat de kans groter is dat ze nog serieus nemen.

Het was natuurlijk wel een beetje vreemd dat met de huidige maatregelen het OMT overgeslagen werd, net zoals het kabinet bijvoorbeeld niet het nieuwe OMT advies voor mondkapjes heeft afgewacht, maar hun pet meer liet hangen naar Red Team die natuurlijk ook heel hard riepen in de socials en media.
tja en iedereen denkt nu dat een mondkapje de beste medicatie is,maar de meeste mensen gebruiken hem dagen achterelkaar en optijd vernieuwen doen ze niet,en de 1.5 meter afstand word niet meer in acht genomen, want mondkapje.. Je kunt het wel vergelijken, met zomer en winter banden. Als ze in de winter zomer banden hebben, durven ze niet weg,en met de winterbanden denken ze we kunnen alles
pi_195563249
quote:
[ twitter ]

Stop eens met random Twitter gekkies hier een podium te geven
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_195563254
Wel grappig dat nu blijkt dat hydroxychloroquine toch erg nuttig blijkt te zijn. Vooral in het begin stadium.

En veel mensen het maar reduceren tot 'Haha Je wil dus bleekmiddel in je lichaam stoppen!'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')