Ja, aerogene verspreiding in de trant van de 'zware druppels', niet de 'lichte' waar Maurice de Hond cs de hele tijd op hameren. Dat verschil is wel al heel vaak aan bod gekomen hier.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Bij de Hauptübertragungswege:
[..]
Als Duitsland net zo faalde als Nederland,België en Frankrijk was dat terecht maar nu is het gewoon onzin. Relatief gezien gaat het daar het minst slecht. Is toch goed juist om dan te kijken en spiegelen aan je oosterburen waar het gras evident groener is.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:45 schreef Da_Sandman het volgende: [..] Ik ga graag mee met het heersende niveau.
Het is wel een gevalletje van "die van mij is langer/dikker" ja. Ongeregeld zooitje. Waarom is er een OMT als iedereen toch maar zijn/haar standpunt zonder enige nuance de media in loopt te flikkeren.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:47 schreef TheVulture het volgende:
Wel fijn dat de 30 man uit het OMT weer individueel hun standpunt in de media flikkeren voordat ze bij elkaar hebben gezeten
en dan de Gommertjes en noem ze maar op ook weer, superirritantquote:Op zondag 11 oktober 2020 11:47 schreef TheVulture het volgende:
Wel fijn dat de 30 man uit het OMT weer individueel hun standpunt in de media flikkeren voordat ze bij elkaar hebben gezeten
Ongecoördineerde Meningen Team, want 'managen' doen ze 't niet.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:53 schreef Kyran het volgende:
Sorry voor het kapen, maar er waren posts verwijderd, waardoor er geen nieuwe topic geopend kon worden
[..]
Het is wel een gevalletje van "die van mij is langer/dikker" ja. Ongeregeld zooitje. Waarom is er een OMT als iedereen toch maar zijn/haar standpunt zonder enige nuance de media in loopt te flikkeren.
Wellicht de vrees dat ze weer gebypassed worden?quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:53 schreef Kyran het volgende:
Sorry voor het kapen, maar er waren posts verwijderd, waardoor er geen nieuwe topic geopend kon worden
[..]
Het is wel een gevalletje van "die van mij is langer/dikker" ja. Ongeregeld zooitje. Waarom is er een OMT als iedereen toch maar zijn/haar standpunt zonder enige nuance de media in loopt te flikkeren.
Zou me niets verbazen dat dit komt, doordat het OMT meer hun geluid willen laten horen. Dat zou ik niet meer dan terecht vinden overigens (met al die hobbyisten tegenwoordig).quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:47 schreef TheVulture het volgende:
Dat zou misschien ook kunnen ja.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen dat dit komt, doordat het OMT meer hun geluid willen laten horen.
Zonder enige nuance?quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:53 schreef Kyran het volgende:
Waarom is er een OMT als iedereen toch maar zijn/haar standpunt zonder enige nuance de media in loopt te flikkeren.
Maar ze moeten toch begrijpen dat dat voor een hele rare situatie bij de bevolking leidt? De experts zeggen A, de regering doet B, dus naar wie moet ik dan luisteren? Of: De experts zeggen dat het niet nodig is en de regering wel, dus dan zal het wel niet nodig zijn. Etc..quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen dat dit komt, doordat het OMT meer hun geluid willen laten horen. Dat zou ik niet meer dan terecht vinden overigens (met al die hobbyisten tegenwoordig).
Mja, iedereen die de media opzoekt doet dat vanuit zijn/haar standpunt en voor zijn/haar achterban. Niet vanuit het standpunt van het groter geheel. Misschien is mijn woordkeuze niet de juiste, maar dat is wat ik bedoel.quote:
Sneltest?quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:56 schreef nattermann het volgende:
09:00 afspraak gemaakt, 11:20 getest en nu wachtbankje
Lekker snel welquote:Op zondag 11 oktober 2020 11:56 schreef nattermann het volgende:
sneltest?quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:56 schreef nattermann het volgende:
Dit, hou je verhaal gewoon intern, geef advies en laat het kabinet regeren. Misschien is dat OMT ook gewoon te groot. Waaron moeten daar 5-10 virologen in zitten bijvoorbeeld?quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar ze moeten toch begrijpen dat dat voor een hele rare situatie bij de bevolking leidt? De experts zeggen A, de regering doet B, dus naar wie moet ik dan luisteren? Of: De experts zeggen dat het niet nodig is en de regering wel, dus dan zal het wel niet nodig zijn. Etc..
De rol van het OMT is om het kabinet te adviseren, niet om in de kerktoren te roeptoeteren, dat zorgt alleen maar voor verdeeldheid.
Mooi dat dat zo snel kon, succes met wachten. Beterschap.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:58 schreef nattermann het volgende:
Nee gewoon met die stick in je neus etc.
Ook een sneltest werkt vaak nog met een stick in je neus.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:58 schreef nattermann het volgende:
Met je laatste zin beaam je precies wat dat gezegde nou exact behelst.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als Duitsland net zo faalde als Nederland,België en Frankrijk was dat terecht maar nu is het gewoon onzin. Relatief gezien gaat het daar het minst slecht. Is toch goed juist om dan te kijken en spiegelen aan je oosterburen waar het gras evident groener is.
Welke achterban heeft iemand als Menno de Jong dan?quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:57 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mja, iedereen die de media opzoekt doet dat vanuit zijn/haar standpunt en voor zijn/haar achterban. Niet vanuit het standpunt van het groter geheel. Misschien is mijn woordkeuze niet de juiste, maar dat is wat ik bedoel.
Ohja? Wist ik niet. Dit was gewoon een "normale" afspraak via de coronatest website in een reguliere teststraat.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook een sneltest werkt vaak nog met een stick in je neus.
Heel fijn om te lezen dat je zo snel terecht kunt.quote:Op zondag 11 oktober 2020 12:00 schreef nattermann het volgende:
[..]
Ohja? Wist ik niet. Dit was gewoon een "normale" afspraak via de coronatest website in een reguliere teststraat.
Voordeel van wonen in Zuid Limburg he
Je locatie kun je uit zetten. Had alleen de toestemming nodig bij het installeren. Schijnt mee te komen, maar is niet nodig.quote:Op zondag 11 oktober 2020 12:01 schreef Sfancta het volgende:
Die app, leuk en wel. Maar wil mijn bluetooth en locatie niet altijd aan hebben.
Omdat virologie een uitgebreid vakgebied is waarbij eenieder expertise heeft op een verschillend deelterrein?quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:58 schreef TheVulture het volgende:
Waaron moeten daar 5-10 virologen in zitten bijvoorbeeld?
Hun eigen status moet ondergeschikt zijn in deze pandemie, ze worden gevraagd door het RIVM/kabinet om hun kennis. Ze ondermijnen hun eigen status hiermee, constant weer.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:58 schreef DireStraits7 het volgende:
Het klinkt mij vrij plausibel in de oren dat men bij het OMT inziet dat de rijen gesloten houden geleid heeft tot een ondergraving van hun eigen status. Als individuele OMT-leden niet mogen spreken gaan media naar andere experts luisteren. Dan krijg je een expert die daadwerkelijk "een standpunt zonder enige nuance de media in loopt te flikkeren". Waarmee je indirect het draagvlak onder maatregelen ondergraaft.
De reden dat men in maart/april zo eensgezind was, komt ook doordat er slechts één, coherent, eenduidig geluid naar buiten gebracht werd.
quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:58 schreef nattermann het volgende:
@trein2000 is onze jurist.quote:Op zondag 11 oktober 2020 12:02 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Zag deze voorbij komen van een advocaat, is dit echt een optie? Zit iemand hier in de rechten die meer weet over dit soort opties?
Dat gaat echt niet gebeuren, zo vlak voor de verkiezingen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 12:02 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Zag deze voorbij komen van een advocaat, is dit echt een optie? Zit iemand hier in de rechten die meer weet over dit soort opties?
Ik snap echt het probleem niet. Volgens mij zegt hij hier niets wat ook al niet ook door De Jonge en Rutte geroepen is. En door tal van andere experts (o.a. ook Gommer en Kuijpers).quote:Op zondag 11 oktober 2020 12:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hun eigen status moet ondergeschikt zijn in deze pandemie, ze worden gevraagd door het RIVM/kabinet om hun kennis. Ze ondermijnen hun eigen status hiermee, constant weer.
Uiteraard doet de media er gretig aan mee. Als (in dit geval) de Jong op persoonlijke titel noemt dat hij denkt dat nieuwe maatregelen nodig zijn, staat er in de media: "Prominent lid van het OMT vindt dat nieuwe maatregelen nodig zijn" of "OMT vindt dat nieuwe maatregelen nodig zijn"
Het gros van de leden van het OMT is gewoon niet heel sterk in communicatie, en moet wellicht soms even tegen zichzelf beschermd worden.
Het OMT heeft geen zwijgplicht naar buiten, alleen over het eigenlijke OMT overleg maar hun persoonlijke mening mogen ze gewoon geven.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ongecoördineerde Meningen Team, want 'managen' doen ze 't niet.
wie is deze gek?quote:Op zondag 11 oktober 2020 12:02 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wat is dat met die ruzie met falende De Jonge?quote:Op zondag 11 oktober 2020 12:02 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Zodra er in de grondwet iets komt te staan over een recht op bier praten we verder.quote:Op zondag 11 oktober 2020 12:04 schreef OscarMopperkont het volgende:
Wel streng zijn bij kroegen, maar bij de kerken in Staphorst en Barneveld, waar men vandaag de regels overtreedt, doet men niks....
Geeft maar aan hoe dom die regels zijn en hoe selectief men er mee omgaat....
quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, aerogene verspreiding in de trant van de 'zware druppels', niet de 'lichte' waar Maurice de Hond cs de hele tijd op hameren. Dat verschil is wel al heel vaak aan bod gekomen hier.
Het staat er toch echt:quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar staat dus niet dat aerogene verspreiding de belangrijkste verspreidingsroute is.
Dus grote druppels + aerosolen.quote:HauptübertragungswegTröpfcheninfektion/ Aerosole
Niet dat het gelijk de mazelen of tbc is of enkel dit op zijn Maurice de Hond's maar de rol is veel groter dan initieel gedacht.quote:Während insbesondere größere respiratorische Partikel schnell zu Boden sinken, können Aerosole auch über längere Zeit in der Luft schweben und sich in geschlossenen Räumen verteilen. Ob und wie schnell die Tröpfchen und Aerosole absinken oder in der Luft schweben bleiben, ist neben der Größe der Partikel von einer Vielzahl weiterer Faktoren, u. a. der Temperatur und der Luftfeuchtigkeit, abhängig (2).
Beim Atmen und Sprechen, aber noch stärker beim Schreien und Singen, werden Aerosole ausgeschieden (3-12); beim Husten und Niesen entstehen zusätzlich deutlich vermehrt größere Partikel (13-15). Neben der steigenden Lautstärke können auch individuelle Unterschiede zu einer verstärkten Freisetzung beitragen (4). Grundsätzlich ist die Wahrscheinlichkeit einer Exposition gegenüber infektiösen Partikeln jeglicher Größe im Umkreis von 1-2 m um eine infizierte Person herum erhöht (16). Ein Atemschutz kann das Risiko einer Übertragung durch Partikel jeglicher Größe im unmittelbaren Umfeld um eine infizierte Person reduzieren.
Bei längerem Aufenthalt in kleinen, schlecht oder nicht belüfteten Räumen kann sich die Wahrscheinlichkeit einer Übertragung durch Aerosole auch über eine größere Distanz als 1,5 m erhöhen, insbesondere dann, wenn eine infektiöse Person besonders viele kleine Partikel (Aerosole) ausstößt, sich längere Zeit in dem Raum aufhält und exponierte Personen besonders tief oder häufig einatmen. Durch die Anreicherung und Verteilung der Aerosole im Raum ist das Einhalten des Mindestabstandes zur Infektionsprävention ggf. nicht mehr ausreichend. Ein Beispiel dafür ist das gemeinsame Singen in geschlossenen Räumen über einen längeren Zeitraum, wo es z. T. zu hohen Infektionsraten kam, die sonst nur selten beobachtet werden (17, 18). Auch schwere körperliche Arbeit bei mangelnder Lüftung hat, beispielsweise in fleischverarbeitenden Betrieben, zu hohen Infektionsraten geführt (19). Ein effektiver Luftaustausch kann die Aerosolkonzentration in einem Raum vermindern. Übertragungen im Außenbereich kommen insgesamt selten vor (20). Bei Wahrung des Mindestabstandes ist die Übertragungswahrscheinlichkeit im Außenbereich aufgrund der Luftbewegung sehr gering.
Verwacht ik niet. Zal wel weer plotseling gaan. Als ze iets om de horeca zouden geven zouden ze wat meer hun best hebben gedaan om maatwerk te leveren.quote:Op zondag 11 oktober 2020 12:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd of er vanmiddag/morgen al wat uit gaat lekken vanuit het Catshuis overleg. Zou men de horeca bijvoorbeeld echt niet eerder informeren zodat men niet onnodig gaat inkopen?
Dat zei ik gisteren nog hier, wel bizar zou dat zijn hoor.quote:Op zondag 11 oktober 2020 12:02 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Het is duidelijk en typerend voor Nederland dat er een hoop ego'tjes bij het omt zitten. Dat maakt het zorgwekkend want geen gezichtsverlies lijden en he gelijk halen wordt dan belangrijker.quote:Op zondag 11 oktober 2020 12:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hun eigen status moet ondergeschikt zijn in deze pandemie, ze worden gevraagd door het RIVM/kabinet om hun kennis. Ze ondermijnen hun eigen status hiermee, constant weer.
Uiteraard doet de media er gretig aan mee. Als (in dit geval) de Jong op persoonlijke titel noemt dat hij denkt dat nieuwe maatregelen nodig zijn, staat er in de media: "Prominent lid van het OMT vindt dat nieuwe maatregelen nodig zijn" of "OMT vindt dat nieuwe maatregelen nodig zijn"
Het gros van de leden van het OMT is gewoon niet heel sterk in communicatie, en moet wellicht soms even tegen zichzelf beschermd worden.
tja en iedereen denkt nu dat een mondkapje de beste medicatie is,maar de meeste mensen gebruiken hem dagen achterelkaar en optijd vernieuwen doen ze niet,en de 1.5 meter afstand word niet meer in acht genomen, want mondkapje.. Je kunt het wel vergelijken, met zomer en winter banden. Als ze in de winter zomer banden hebben, durven ze niet weg,en met de winterbanden denken ze we kunnen allesquote:Op zondag 11 oktober 2020 12:06 schreef _serial_ het volgende:
Het is natuurlijk logisch dat OMT nu zelf de media klein beetje opzoekt, ze hebben gezien dat hoe harder je roept in de media dat de kans groter is dat ze nog serieus nemen.
Het was natuurlijk wel een beetje vreemd dat met de huidige maatregelen het OMT overgeslagen werd, net zoals het kabinet bijvoorbeeld niet het nieuwe OMT advies voor mondkapjes heeft afgewacht, maar hun pet meer liet hangen naar Red Team die natuurlijk ook heel hard riepen in de socials en media.
Stop eens met random Twitter gekkies hier een podium te gevenquote:Op zondag 11 oktober 2020 12:02 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |