Ik denk wel dat er dinsdag een persco komt. Of er extra maatregelen komen gaat afhangen van de trend in de komende dagen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:39 schreef Sfancta het volgende:
Verwachten jullie aankomende week een persconferentie?
Zag bij de plaatselijke supermarkt dat er 's morgens alleen gewinkels mag worden door oudere en zwakke mensen tussen 7.30 en 8.30. Niet slecht.
Het bekende spuitflesje en papierrol is gewoon nog steeds een drama.
Pure afgunst en jaloezie, ik kan er niets anders van maken.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:41 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Misschien moet je dan juist de schouders eronder gaan zetten, in plaats van overal illegale feestjes gaan vieren.
Waarom richten ze eigenlijk geen Jongerenpartij op? We hebben toch ook een Ouderenpartij? Te druk met backpacken in Zuidoost-Azië waarschijnlijk. Want ze hebben het zo slecht.
Fuck ja ik heb dat appje ook gelezen... Moet ik nu in zelfquarantaine??quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:18 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Direct die groepsapp verlaten en je laten testen. Het virus is sluw, je weet nooit hoe het zich verspreid.
Vergelijk deze twee grafieken: https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jspquote:Op zondag 11 oktober 2020 11:37 schreef Kyran het volgende:
Cijfers van 8 oktober van UMCU: 21 patïenten met COVID-19 opgenomen, 15 op afdelingen, 6 op IC.
Ik heb het gevoel dat er relatief meer mensen op de IC komen te liggen (relatief t.o.v. ziekenhuisopnames bedoel ik). Heeft iemand hier harde cijfers bij?
Nog geen tijd gehad om het te bekijken, dus daarom zeg ik ook dat het een gevoel is en beweer ik niet dat het waarheid is (voordat iemand weer moeilijk gaat doen)
Hoe meer het virus verspreid onder de bevolking des te groter de kans dat je als 60+er ermee in aanraking komt.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:36 schreef Siebrus het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is mensen van 60+ die ziek worden en in het ziekenhuis komen. Die zoeken het toch zelf op? Het is een groep die normaal al geen kinderen thuis heeft. Hoe worden zij dan ziek? Niet van dat kwartiertje boodschappen doen. En als hun kleindochter of dochter wel corona uitgaat dan zoeken ze het toch zelf op?
De scholen zullen nog wel open blijven?quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik verwacht dat we ergens dichtbij maart uitkomen...
Het scheelt ook dat iedereen in hetzelfde schuitje zit nu dus er zal een stuk meer rekening gehouden worden met vertragingen of moeilijke momenten.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:39 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Dat dus. Het is gewoon echt niet leuk op dit moment. Voor echt helemaal niemand.
Maar ik geloof echt wel dat het weer goed gaat komen. Achterstand en vertraging door corona komt vanzelf wel weer op gang.
Ja, vooral van die vriendinnen zou ik mij afscheidenquote:Op zondag 11 oktober 2020 11:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Fuck ja ik heb dat appje ook gelezen... Moet ik nu in zelfquarantaine??
Misschien moeten we vooral met zijn allen de schouders eronder zetten ipv wijzen naar de jongeren die hun schouders er niet onder zetten. Het percentage jongeren dat denkt: "Yolo, laat mij lekker mn feestje vieren" zal echt niet veel groter zijn dan dezelfde denkwijze in andere leeftijdsgroepen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:41 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Misschien moet je dan juist de schouders eronder gaan zetten, in plaats van overal illegale feestjes gaan vieren.
Waarom richten ze eigenlijk geen Jongerenpartij op? We hebben toch ook een Ouderenpartij? Te druk met backpacken in Zuidoost-Azië waarschijnlijk. Want ze hebben het zo slecht.
Ik hoor het wel, hè. Waar precies staat dat aerogene de belangrijkste verspreidingsroute is.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
https://www.rki.de/DE/Con(...)irus/Steckbrief.html
iets minder steil en in verhouding nog steeds een heel stuk minder dan in NL.quote:
Thanks! Ok, dan is het toevallig dat het mij opviel bij sommige cijfers die ik zag. Lijkt inderdaad niet echt een verschil in te zitten.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vergelijk deze twee grafieken: https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp
https://www.stichting-nice.nl/
De verhouding lijkt me gelijk.
Dat komt steeds dichterbijquote:Op zondag 11 oktober 2020 11:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik verwacht dat we ergens dichtbij maart uitkomen...
De R0 in Duitsland wordt momenteel geschat op 1,43. De laatste keer dat wij zo hoog zaten was eind augustus.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
iets minder steil en in verhouding nog steeds een heel stuk minder dan in NL.
Nee hoor, gewoon net zo steil.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
iets minder steil en in verhouding nog steeds een heel stuk minder dan in NL.
Ik durf die flessen niet eens aan te raken. Zo ranzig als het eruit ziet.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zit hier gewoon water in die spuitflesjes,....en zelfs bij de desinfectie voor de handen heeft een keer water gezeten
Lijkt me redelijk om niet een hele generatie af te schrijven gebaseerd op helemaal niets, inderdaad.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:30 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Van jou mag niemand ergens een mening over hebben zonder onderzoek.
Ik ga graag mee met het heersende niveau.quote:
Bij de Hauptübertragungswege:quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik hoor het wel, hè. Waar precies staat dat aerogene de belangrijkste verspreidingsroute is.
quote:Der Hauptübertragungsweg für SARS-CoV-2 ist die respiratorische Aufnahme virushaltiger Partikel, die beim Atmen, Husten, Sprechen und Niesen entstehen (1, 2). Je nach Partikelgröße bzw. den physikalischen Eigenschaften unterscheidet man zwischen den größeren Tröpfchen und kleineren Aerosolen, wobei der Übergang zwischen beiden Formen fließend ist.
Dat heeft met meer dingen te maken. Die heb ik elders al genoemd. Het komt er echter wel weer bij. En zeker als je bijvoorbeeld geneeskunde studeert is het gebrek aan praktijklessen echt wel een issue lijkt mij.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja maar het is niet zo dat school opeens niet meer bestaat. Ik snap dus niet hoe hun toekomst opeens verneukt is. Mijn broer is net student geworden maar krijgt gewoon les nu. Online en af en toe op lokatie. Het is wel wat kutter ja, maar ze werken gewoon naar hun diploma toe.
Daar staat dus niet dat aerogene verspreiding de belangrijkste verspreidingsroute is.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Bij de Hauptübertragungswege:
[..]
Alle genoemde argumenten zijn volledig terecht zoals studieschuld, onzekerheid arbeidsmarkt etc.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het scheelt ook dat iedereen in hetzelfde schuitje zit nu dus er zal een stuk meer rekening gehouden worden met vertragingen of moeilijke momenten.
Studenten hebben grotere problemen dan corona, bijvoorbeeld de huizenmarkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |