dus 6 miljoen personen moeten zich maar 6 maanden of langer isoleren zodat de rest kan feesten en naar het voetbal kan gaan etc ?quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Komende winter moeten ouderen en kwetsbaren zich maar isoleren tot er zicht is op een vaccin, er is genoeg opgeofferd het afgelopen half jaar om die groep te beschermen lijkt me?
Als winkels en andere instellingen nou een speciaal uurtje organiseren, wat je de laatste weken overal ziet
moet het toch uit te zingen zijn.
ja die hebben echt echt zwaar zo te zien:quote:
Je zou op z'n minst een afvlakking van de stijging moeten zien nu als de maatregelen werken.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:54 schreef Pvt.Webster het volgende:
Het is trouwens wel wat vreemd dat ze tijdens vorige persco zeiden dat de cijfers eerst nog wel (stevig) gaan stijgen. De effecten van de maatregelen zouden pas na 2 weken zichtbaar zijn.
En dan komen ze op dinsdag mogelijk al met een persco (na een overleg dit weekend) over aanvullende maatregelen.
Is dat dan niet wat snel?
De roep om strengere maatregelen wordt van alle kanten sterker, zowel vanuit de experts als vanuit de bevolking en waarschijnlijk ook wel vanuit de omliggende landen. Het is niet vreemd dat de regering daarop reageert, toch?quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:54 schreef Pvt.Webster het volgende:
Het is trouwens wel wat vreemd dat ze tijdens vorige persco zeiden dat de cijfers eerst nog wel (stevig) gaan stijgen. De effecten van de maatregelen zouden pas na 2 weken zichtbaar zijn.
En dan komen ze op dinsdag mogelijk al met een persco (na een overleg dit weekend) over aanvullende maatregelen.
niet zo'n zin om te kijken maar dat is gebaseerd op?quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het gaat om zeker 5 miljoen mensen. (Vanaf minuut 5)
Zijn er als je niet absurd gaat filteren nooit 6 miljoen, een derde van de bevolking is natuurlijk geen risicogroep.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus 6 miljoen personen moeten zich maar 6 maanden of langer isoleren zodat de rest kan feesten en naar het voetbal kan gaan etc ?
prima maar dan krijgen die wel voorrang en korting later op feesten, reizen etc
wel zo eerlijk toch ?
Ja als je het filmpje kijkt weet je het he..quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
niet zo'n zin om te kijken maar dat is gebaseerd op?
Is nog niet zeker dat er een persconferentie komt toch? Ik las ergens een stukje van een viroloog, volgens mij was het Ab dat voor je die effecten ziet nog wel heel even kunnen duren.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:54 schreef Pvt.Webster het volgende:
geloof ik ook weinig vanquote:Op zondag 11 oktober 2020 10:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn er als je niet absurd gaat filteren nooit 6 miljoen, een derde van de bevolking is natuurlijk geen risicogroep.
dat zal je nog zwaar tegenvallen, het gaat niet alleen om de ouderen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn er als je niet absurd gaat filteren nooit 6 miljoen, een derde van de bevolking is natuurlijk geen risicogroep.
weten nog wel, hij begint met pak m beetquote:Op zondag 11 oktober 2020 10:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja als je het filmpje kijkt weet je het he..
Dat kan bijna niet kloppen, dat klinkt alsof er resultaten eerder in de week niet meegeteld zijn.quote:Op zondag 11 oktober 2020 07:13 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het gaat snel. Vorige zondag was het 3389, toen een nieuw record. Donderdag werd dat gebroken met 3577, dan vrijdag 5728, en nu bijna 8000...
Ik denk dat 75+ al te hoogmis, je zult er minstens 10 jaar af moeten halen, dus 65+.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Als we beginnen met de groep 75+ en mensen met een kwetsbare gezondheid is dat in elk geval het grootste gedeelte. Je kunt als kerngezonde dertiger ook op de IC komen, alleen die kans is veel minder groot. Dan hou je de druk op de ziekenhuizen laag.
Kan wel denk ik. Is de verdubbel tijd in NL niet momenteel 7,7 dagen? Misschien dat het in Belgie nog iets sneller is.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan bijna niet kloppen, dat klinkt alsof er resultaten eerder in de week niet meegeteld zijn.
Met een R van 2 klopt dat aardigquote:Op zondag 11 oktober 2020 10:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan bijna niet kloppen, dat klinkt alsof er resultaten eerder in de week niet meegeteld zijn.
Er is in ieder geval al vanaf vanmorgen vroeg overleg op het Catshuis over de cijfers.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Is nog niet zeker dat er een persconferentie komt toch? Ik las ergens een stukje van een viroloog, volgens mij was het Ab dat voor je die effecten ziet nog wel heel even kunnen duren.
Volgens mij is een persconferentie nog niet bevestigd inderdaad, vandaar het woordje "mogelijk"quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Is nog niet zeker dat er een persconferentie komt toch? Ik las ergens een stukje van een viroloog, volgens mij was het Ab dat voor je die effecten ziet nog wel heel even kunnen duren.
Geeft een R van 1,5 niet al een verdubbeling elke week?quote:
Hun toekomst is sowieso al verneukt. Niet onbegrijpelijk dat ze dan die laatste kans om te leven niet ook willen opgeven.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
Scholieren zijn dom en onvolwassen. De economische ramp zal hun verreweg het hardst gaan treffen, dus ze verneuken hun eigen toekomst met dat domme gefeest.
Je moet ze tegen zichzelf in bescherming nemen.
Prima, het is hoe dan ook onzinnig om te discussiëren of dit überhaupt op tafel moet komen qua idee. Het kan gewoon niet want de impact is te groot voor al die miljoenen mensen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
weten nog wel, hij begint met pak m beet
Wat een onzin zeg.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hun toekomst is sowieso al verneukt. Niet onbegrijpelijk dat ze dan die laatste kans om te leven niet ook willen opgeven.
Je hoeft niet 100% te filteren.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat 75+ al te hoogmis, je zult er minstens 10 jaar af moeten halen, dus 65+.
Wie gaat al die mensen verzorgen? Zowel de nog thuiswonenden die in isolatie zitten, als de mensen die in verzorgingshuizen wonen. Wie gaat de thuiszorg doen? Mantelzorg? De mensen die in de verzorgingshuizen werken, wat gaan die doen? Al die mensen die verzorgen, moeten ook in isolatie, want ze mogen het virus niet bij zich dragen en mensen besmetten. Die zitten immers niet voor niks in isolatie.
Dan de overige kwetsbaren; zijn dat allemaal alleenwonenden, zonder baan?
Oh zeker waar hoor. Denk dat de experts wel meer weten. Alleen komt deze stijging niet bepaald onverwacht, dus dacht eigenlijk dat ze nog wel "een weekje zouden wachten".quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:56 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De roep om strengere maatregelen wordt van alle kanten sterker, zowel vanuit de experts als vanuit de bevolking en waarschijnlijk ook wel vanuit de omliggende landen. Het is niet vreemd dat de regering daarop reageert, toch?
Niet weer dit, kom op. Er zijn sinds midden maart maatregelen, heb jij je sindsdien netjes aan alle maatregelen gehouden? Nergens een keer binnen de 1.5m gekomen? Nooit een keer bij iemand langs terwijl er geadviseerd werd dat niet te doen? Ik kan het me namelijk niet voorstellen dat je je al meer dan 6 maanden blind aan alle adviezen en regels houdt.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
Scholieren zijn dom en onvolwassen. De economische ramp zal hun verreweg het hardst gaan treffen, dus ze verneuken hun eigen toekomst met dat domme gefeest.
Je moet ze tegen zichzelf in bescherming nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |