abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195559574

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
pi_195559578
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 03:04 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Had je dat niet gelezen? Er zijn tijdens de lock down bergen klus slachtoffers gevallen. Ik zelf ben ook niet zo handig dus toen ik las van een man die in zijn hand gezaagd had met een cirkelzaag kon ik me dat goed voorstellen.
https://www.ad.nl/wonen/v(...)het-terras~a0133fbe/

:X :D
Jemig ja, dat soort mannen heb je natuurlijk ook nog! Meteen een nieuwe ala-TimtheToolMenTaylor-more-power apparaat aanschaffen en die met 2 linkerhanden proberen te bedienen! Nou ja, deze met 1 dan! :X

Ik baalde eigenlijk wel toen de lockdown kwam, want ik had net al mijn projectjes af in februari... -O-
  zondag 11 oktober 2020 @ 04:41:27 #3
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_195559863
In Zweden mocht je blijkbaar geen kritiek leveren op het beleid.

‘It’s been so, so surreal.’ Critics of Sweden’s lax pandemic policies face fierce backlash

quote:
[..]

On 25 March, as confirmed cases passed 300 per day, about 2000 scientists signed an open letter calling for stricter control measures. It provoked little reaction. But a scathing op-ed, published by the 22 researchers in the newspaper Dagens Nyheter on 14 April, did get noticed. The piece carried the headline “The public health agency has failed. Politicians must intervene.”

..

The response to the op-ed was “insane,” says co-author Jan Lötvall, an allergist at the University of Gothenburg. “A colleague emailed me to say [the article] was shameful, and that we should be loyal and follow the tradition of respecting public health workers.

..

Healthy or not, Brusselaers says she also faced backlash from colleagues and was publicly reprimanded by her department chair for being a “troublemaker” and “a danger to society.” “A colleague told me, ‘We have to stick with [FoHM] and defend it,’” she says. The situation prompted her to return to her native Belgium, where she now has a position at the University of Antwerp, although she is also keeping her group at KI. “I just didn’t expect this reaction in Sweden,” she says. “I never felt like such a foreigner as I did over the past few months.”

Those who challenged the recommendations against face masks faced a similar backlash. Agnieszka Howoruszko, an ophthalmologist at a regional hospital in Landskrona, began to wear a mask in March when she examined patients. “My manager reprimanded me twice,” she says.

.

Dorota Szlosowska, a pulmonologist who had been working at Sundsvall regional hospital, shared an email with Science stating that one of the reasons her contract wasn’t renewed was that “she walked around with a mask,” which the email said made her look unfriendly and made it hard for patients to understand her.

...
are we infinite or am I alone
pi_195559984
Waar zijn nu eigenlijk die personen die zeiden dat er echt echt echt geen tweede golf zou komen?
pi_195560063
België heeft vandaag 7980 besmettingen :{
  zondag 11 oktober 2020 @ 07:12:53 #6
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195560195
Ik wou dit
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 06:20 schreef Em31 het volgende:
Ik wou dit net posten. Wat eem bizarre sprong weer inderdaad!
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 11 oktober 2020 @ 07:13:14 #7
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_195560196
quote:
Het gaat snel. Vorige zondag was het 3389, toen een nieuw record. Donderdag werd dat gebroken met 3577, dan vrijdag 5728, en nu bijna 8000...
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 11 oktober 2020 @ 07:14:41 #8
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_195560209
Die gooien de betonblokken vast weer neer bij de grens dan.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_195560238
quote:
Wat werkt het goed he die restricties in België.
Avondklok, mondkapjes,blijf in uw kot, maar toch de Nederlanders inhalen.
pi_195560308
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 07:20 schreef quirina het volgende:

[..]

Dit geeft aan dat het beleid radicaal anders moet. Dan maar van lockdown naar lockdown? Of gaan we accepteren dat het virus rondwaart onder bepaalde bevolkingsgroepen en proberen we de zwakkeren zoveel mogelijk te beschermen?
  zondag 11 oktober 2020 @ 07:39:48 #11
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_195560326
Die curve lijkt de laatste week abnormaal snel omhoog te gaan, misschien waren Belgen tot vorige week weinig geneigd zich te laten testen, maar hebben ze door de afgekondigde maatregelen schrik gekregen.
In Nederland verloopt de curve (dagelijkse besmettingen) geleidelijker, maar begon ze eerder te stijgen: het totaal aantal besmettingen in Nederland is in de periode van 15 september tot 10 oktober verdubbeld (van 84778 naar 168280), in België was de toename lager (van 94306 naar 148981).
  zondag 11 oktober 2020 @ 08:00:43 #12
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195560428
Het aantal positieve gevallen blijft overal in Europa maar stijgen, schijnbaar onaangedaan door de lokale maatregelen, behalve in Duitsland. Heel apart.
pi_195560489
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 08:00 schreef VoMy het volgende:
Het aantal positieve gevallen blijft overal in Europa maar stijgen, schijnbaar onaangedaan door de lokale maatregelen, behalve in Duitsland. Heel apart.
Ook in duitsland stijgt het behoorlijk
  zondag 11 oktober 2020 @ 08:29:52 #14
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_195560561
quote:
De meeste landen hadden de maatregelen flink teruggeschroeft, en zijn pas in actie gekomen nu het weer uit de hand loopt. België: nieuwe maatregelen werden dinsdag aangekondigd. Schotland: de ziekenhuizen hebben nu meer covid patienten dan tijdens de lockdown in maart, maar nieuwe maatregelen werden pas vrijdag van kracht (pubs 2 weken gesloten). In England & Wales zijn de pubs nog steeds open dacht ik, is enkel het sluitingsuur vervroegd naar 10 PM (alsof dat verschil zal maken)...
pi_195560586
Wat werk is gedrag radicaal veranderen zodat je minder mensen gaat zien en daarmee ook minder mensen kan besmetten.

Als je nu iedere week 2x met 4 mensen bij elkaar gaat zitten. Die ook iedere week 2x met 4 andere mensen bij elkaar gaan zitten dan heb je een grotere kans op verspreiding mochten er mensen tussenzinnen die toch besmet waren.
pi_195560609
Elke regering zal het volk vermanend toespreken en weer strengere maatregelen afkondigen. Hoe lang is dit nog houdbaar? Heeft het echt met de ongehoorzaamheid van burgers te maken? Of zijn de maatregelen op zichzelf onvoldoende?
pi_195560640
https://www.ad.nl/politie(...)ziekenhuis~a3d36f7c/

... en 400 op de IC....

quote:
Halverwege oktober zullen naar verwachting 2250 patiënten met corona in de ziekenhuizen liggen, inclusief het aantal mensen op de intensive care. Dat blijkt uit een presentatie van RIVM-directeur Jaap van Dissel. Nu zijn dat er nog 660.

Edwin van der Aa 29-09-20, 13:06 Laatste update: 15:16
36
Op de intensive cares alleen verwacht Van Dissel over een week of twee 400 patiënten, nu zijn dat er 142. Dat getal kan daarna, onder de huidige omstandigheden, nog iets verder oplopen.
De IC patienten met Corona was eergisteren 239 en gisteren 235.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 11 oktober 2020 @ 08:59:54 #18
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195560719
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 08:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)ziekenhuis~a3d36f7c/

... en 400 op de IC....
[..]

De IC patienten met Corona was eergisteren 239 en gisteren 235.
Het gaat dus waarschijnlijk iets beter dan verwacht. Hoewel ik me kan voorstellen dat Jaap altijd net wat negatievere voorspellingen doet voor de bühne, vanwege de groep bloedhonden die hem constant ervan beschuldigt corona niet serieus te nemen.
  zondag 11 oktober 2020 @ 09:08:37 #19
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195560770
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 08:59 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het gaat dus waarschijnlijk iets beter dan verwacht. Hoewel ik me kan voorstellen dat Jaap altijd net wat negatievere voorspellingen doet voor de bühne, vanwege de groep bloedhonden die hem constant ervan beschuldigt corona niet serieus te nemen.
Ten opzichte van het voorjaar valt het dus allemaal reuze mee in de ziekenhuizen, maar is iedereen helemaal overstuur vanwege het aantal besmettingen. Wat als je logisch nadenkt volkomen toe kan schuiven aan testcapiciteit itt het voorjaar.
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 11 oktober 2020 @ 09:09:48 #20
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195560777
Toen dit net begon, dacht ik: als covid-19 achter de rug is dan verhuizen we (terug) naar Drenthe. Als het aan mij lag, hè.. Mijn man is geen groot fan.

Nu droom ik van emigratie naar mijn roots in Scandinavië. Een rustig noordelijk dorpje svp. Je snapt, dat zit er helemaal niet in. Toch jammer.
(Un)masking for the greater good.
  zondag 11 oktober 2020 @ 09:11:15 #21
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_195560794
Net afspraak gemaakt, 11:20h testen :+
Tics van je petten.
  zondag 11 oktober 2020 @ 09:14:36 #22
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195560823
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 09:11 schreef nattermann het volgende:
Net afspraak gemaakt, 11:20h testen :+
Vandaag??
  zondag 11 oktober 2020 @ 09:19:28 #23
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_195560865
Mijn afspraak met de kapper van vrijdag as. toch maar verzet naar dinsdag voor het geval ze vanaf woensdag weer gesloten worden.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_195560876
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 09:09 schreef Natalie het volgende:
Toen dit net begon, dacht ik: als covid-19 achter de rug is dan verhuizen we (terug) naar Drenthe. Als het aan mij lag, hè.. Mijn man is geen groot fan.

Nu droom ik van emigratie naar mijn roots in Scandinavië. Een rustig noordelijk dorpje svp. Je snapt, dat zit er helemaal niet in. Toch jammer.
Dit soort zaken verbaas ik me steeds over, de stad is kennelijk nu wat minder in trek (niet dat je het af leest aan de prijzen op Funda :') ) en mensen hebben liever meer oppervlakte en rust. Maar de dag dat deze Covid ellende achter de rug is willen we toch allemaal ook weer de gezelligheid, de drukte en de centrale ligging terug?
blablablabla
  zondag 11 oktober 2020 @ 09:21:26 #25
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195560882
België +8000.

Keep it up guys :')
pi_195560911
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 09:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
België +8000.

Keep it up guys :')
Die rapporteren toch altijd met een paar dagen achterstand? Ze zullen gisteren dan al wel boven de 10k hebben gezeten.
pi_195560954
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 09:08 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ten opzichte van het voorjaar valt het dus allemaal reuze mee in de ziekenhuizen, maar is iedereen helemaal overstuur vanwege het aantal besmettingen. Wat als je logisch nadenkt volkomen toe kan schuiven aan testcapiciteit itt het voorjaar.
Het valt ook enorm mee ik vind de paniek enorm voorbarig. Die De Jong van het OMT die die situaties 1 op 1 vergelijkt belooft echt weinig goeds voor komende week. Aangezien er vandaag overleg is in het Catshuis zal het wel aankomen op gezellig in lockdown met z'n allen, lijkt bijna onvermijdelijk.
Mijn voorspelling:

- niet essentiële winkels sluiten na
18:00, geen koopavonden meer
- horeca dicht behalve afhaal
- sportscholen en verenigingen dicht
- theaters bibliotheken musea en
bioscopen dicht
- pretparken en dierentuinen dicht
- dwingend advies mensen niet uit
zelfde huishouden binnen terug naar 3
mensen
blablablabla
pi_195560962
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 08:39 schreef Oidipous het volgende:
Elke regering zal het volk vermanend toespreken en weer strengere maatregelen afkondigen. Hoe lang is dit nog houdbaar? Heeft het echt met de ongehoorzaamheid van burgers te maken? Of zijn de maatregelen op zichzelf onvoldoende?
Ik zag dit net voorbij komen, van The Spectator in een interview met David Nabarro (1 van de hoge piefen bij het WHO mbt Covid-19):

Vanaf een minuut of 17. Hij gaat best hard op ‘engagement’ van mensen, draagvlak creëren door brutaal eerlijk te zijn.

Wordt door het WHO ‘the middle path’ genoemd: https://www.4sd.info/covid-19-narratives/reflections-about-the-middle-path/
  zondag 11 oktober 2020 @ 09:37:51 #29
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195561017
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 09:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Het valt ook enorm mee ik vind de paniek enorm voorbarig. Die De Jong van het OMT die die situaties 1 op 1 vergelijkt belooft echt weinig goeds voor komende week. Aangezien er vandaag overleg is in het Catshuis zal het wel aankomen op gezellig in lockdown met z'n allen, lijkt bijna onvermijdelijk.
Mijn voorspelling:

bioscopen dicht
mensen
Het zou bijna komisch zijn als blijkt dat we eigenlijk alleen maar de (middelbare) scholen hoeven te sluiten ipv in blinde paniek alles weer dicht gooien.
  zondag 11 oktober 2020 @ 09:40:51 #30
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195561043
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 09:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het zou bijna komisch zijn als blijkt dat we eigenlijk alleen maar de (middelbare) scholen hoeven te sluiten ipv in blinde paniek alles weer dicht gooien.
Ja maar er is niets dat daar op wijst, dus dat zou gek zijn.
pi_195561055
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 09:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zou mij niet verbazen aangezien 65% of zo thuis besmet raakt lijkt me dat een vrij logische verklaring ook. Puber koter raakt in een volle en slecht geventileerde klas besmet en steekt bij thuiskomst het hele gezin aan.

Zou ook meteen een logische verklaring zijn waarom ik nog altijd nul besmettingen om me heen heb, terwijl mijn vrienden gewoon uit gaan, sporten, winkelen en overal komen. Zit precies in de leeftijdsgroep dat ze of nog jonge kinderen hebben of überhaupt geen kinderen.
blablablabla
pi_195561061
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 09:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Dit soort zaken verbaas ik me steeds over, de stad is kennelijk nu wat minder in trek (niet dat je het af leest aan de prijzen op Funda :') ) en mensen hebben liever meer oppervlakte en rust. Maar de dag dat deze Covid ellende achter de rug is willen we toch allemaal ook weer de gezelligheid, de drukte en de centrale ligging terug?
Ik denk dat de reden dat mensen in steden (of meer specifiek, in de buurt van de Randstad / Brabant) wonen tweeledig is. Enerzijds de mogelijkheden die de stad biedt op het gebied van horeca, winkels, evenementen en kunst & cultuur en anderzijds het feit dat er vaak verwacht werd (en wellicht post-corona bij veel werkgevers ook wel weer wordt) dat je op locatie werkt. Voor mensen voor wie dat laatste de hoofdreden was om niet in het Noorden te gaan wonen, kan verhuizen een interessante optie worden als werkgevers, zoals ook die van mij, heel duidelijk aangeven dat wat hen betreft post-corona thuiswerken ook gewoon de norm mag blijven voor zover klanten daarin meegaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195561064
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 09:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Zou mij niet verbazen aangezien 65% of zo thuis besmet raakt lijkt me dat een vrij logische verklaring ook. Puber koter raakt in een volle en slecht geventileerde klas besmet en steekt bij thuiskomst het hele gezin aan.

Zou ook meteen een logische verklaring zijn waarom ik nog altijd nul besmettingen om me heen heb, terwijl mijn vrienden gewoon uit gaan, sporten, winkelen en overal komen. Zit precies in de leeftijdsgroep dat ze of nog jonge kinderen hebben of überhaupt geen kinderen.
Die 65% is toch van de gevallen waarbij de besmettingsbron bekend is? Het is vrij logisch dat 'thuis' in die categorie hoog scoort namelijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195561068
Bioscopen sluiten zou een aanfluiting zijn. Je kunt ze niet telkens blijven sluiten en weer openen als het minder gaat. Er is geen enkel bewijs dat bioscopen voor besmettingen zorgen
pi_195561069
quote:

[..]

Mijn voorspelling:

bioscopen dicht
mensen
ze moeten echt iets met het thuiswerken en de scholen gaan doen ( ik zeg niet gelijk alles dicht ! ), daar vinden nu de meeste besmettingen plaats ( die mee naar huis worden genomen waarna thuis het hele gezin besmet word ), dan kan de horeca eventueel nog openblijven.

als ze echt gaan doen wat jij voorspelt dan vergeten ze het belangrijkste en gaan we tevens van amper maatregelen opeens naar een "lockdown", dat is pas paniek voetbal.

[ Bericht 2% gewijzigd door Predator40 op 11-10-2020 09:52:13 ]
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195561102
.......
pi_195561127
Gister de uitslag van de test en die was gelukkig negatief.
Ging ik eigenlijk al vanuit maar het liet nogal lang op zich wachten en ondertussen was al wel het nieuws dat de besmettingen weer waren opgelopen. Kneep hem daardoor dus toch wel een beetje.
Maar gelukkig dus alles oke.
pi_195561139
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 09:45 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ze moeten echt iets met het thuiswerken en de scholen gaan doen ( ik zeg niet gelijk alles dicht ! ), daar vinden nu de meeste besmettingen plaats ( die mee naar huis worden genomen waarna thuis het hele gezin besmet word ), dan kan de horeca eventueel nog openblijven.

als ze echt gaan doen wat jij voorspelt dan vergeten ze het belangrijkste en gaan we tevens van amper maatregelen opeens naar een "lockdown", dat is pas paniek voetbal.
Persoonlijk denk ik niet basisscholen, maar wel middelbaar en hoger. Daarnaast kantoren richting een absoluut minimale bezetting, misschien ipv op straffe van een boete/sluiting wel met een soort thuiswerkbonus, net als spitsmijden.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 oktober 2020 @ 09:54:09 #39
862 Arcee
Look closer
pi_195561141
quote:
Mijn voorspelling:
mensen
Dat is nu al zo, toch? Althans thuis.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 11 oktober 2020 @ 09:54:37 #40
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195561147
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 09:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Oppervlakte & rust O+

Ik las er laatst ook een artikel over idd. Weet niet hoe het bij anderen zit, hoor, Maar voor mezelf gesproken: de drukte van de stad heeft me nooit getrokken. Ik woon dan wel niet meer in Drenthe, maar nog wel in een dorp. Zal nooit naar de stad gaan, ook niet als covid-19 onder de duim is. Het past niet bij mij als persoon.
pi_195561159
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 07:20 schreef quirina het volgende:

[..]

Ja laten we in Nederland hetzelfde doen om de besmettingen tegen te gaan, het werkt zo effectief. :')
pi_195561161
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 09:54 schreef Natalie het volgende:

[..]

Oppervlakte & rust O+

Ik las er laatst ook een artikel over idd. Weet niet hoe het bij anderen zit, hoor, Maar voor mezelf gesproken: de drukte van de stad heeft me nooit getrokken. Ik woon dan wel niet meer in Drenthe, maar nog wel in een dorp. Zal nooit naar de stad gaan, ook niet als covid-19 onder de duim is. Het past niet bij mij als persoon.
ik zit binnen 10 minuten in de drukte van Rotterdam maar woon nog wel in een rustig dorpje, ideaal.
pi_195561165
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 09:55 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ja laten we in Nederland hetzelfde doen om de besmettingen tegen te gaan, het werkt zo effectief. :')
laten we in nederland gewoon helemaal niks doen :D
  zondag 11 oktober 2020 @ 09:56:37 #44
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195561171
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 09:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Maatregelen werken juist averechts.

Horeca 2200 uur dicht? We kunnen wel bij mij zitten!

Niet meer naar het stadion? We kunnen wel met tien man bij mij zitten!

Kantine dicht? We kunnen wel met het hele team bij mij zitten!

Etc etc.

Er worden juist dingen in de hand gewerkt wat je NIET wilt.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195561182
quote:
Herfst, lekker niezen hoesten en proesten.

Maar vooral volhouden dat het aan de maatregelen ligt.
pi_195561183
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 09:56 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Maatregelen werken juist averechts.

Horeca 2200 uur dicht? We kunnen wel bij mij zitten!

Niet meer naar het stadion? We kunnen wel met tien man bij mij zitten!

Kantine dicht? We kunnen wel met het hele team bij mij zitten!

Etc etc.

Er worden juist dingen in de hand gewerkt wat je NIET wilt.
de vraag is wat er wel moet gebeuren ?
alles gewoon open houden ?
  zondag 11 oktober 2020 @ 09:57:50 #47
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195561184
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 09:53 schreef Xqtress het volgende:
Gister de uitslag van de test en die was gelukkig negatief.
Ging ik eigenlijk al vanuit maar het liet nogal lang op zich wachten en ondertussen was al wel het nieuws dat de besmettingen weer waren opgelopen. Kneep hem daardoor dus toch wel een beetje.
Maar gelukkig dus alles oke.
Gelukkig. Toch een zucht van opluchting, hè? Bij dat je gezond bent :)
pi_195561185
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 09:55 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik zit binnen 10 minuten in de drukte van Rotterdam maar woon nog wel in een rustig dorpje, ideaal.
Zelfde hier. Woon normaal in een dorpje op 15 min van wat grotere steden. Dit jaar even jaartje in de grote stad omdat nieuwe huis in aanbouw is. Ik mis dat dorpje echt ontzettend :)
  zondag 11 oktober 2020 @ 09:59:03 #49
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_195561199
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 09:14 schreef Natalie het volgende:

[..]

Vandaag??
:Y
Tics van je petten.
pi_195561201
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 09:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik denk dat de reden dat mensen in steden (of meer specifiek, in de buurt van de Randstad / Brabant) wonen tweeledig is. Enerzijds de mogelijkheden die de stad biedt op het gebied van horeca, winkels, evenementen en kunst & cultuur en anderzijds het feit dat er vaak verwacht werd (en wellicht post-corona bij veel werkgevers ook wel weer wordt) dat je op locatie werkt. Voor mensen voor wie dat laatste de hoofdreden was om niet in het Noorden te gaan wonen, kan verhuizen een interessante optie worden als werkgevers, zoals ook die van mij, heel duidelijk aangeven dat wat hen betreft post-corona thuiswerken ook gewoon de norm mag blijven voor zover klanten daarin meegaan.
Geloof eigenlijk helemaal niet dat mensen thuiswerken zo leuk vinden, uiteindelijk willen ze toch interactie en gezellig lunchen met collega's in plaats dan de hele dag opgesloten in je eentje in je weliswaar riante huis in Drenthe. Wonen in Noorden is op zich leuk maar met dat 100 rijden hebben ze zichzelf wel in de vingers gesneden je bent tegenwoordig zo een half uur langer onderweg als je vrienden en familie in De Randstad wilt bezoeken, en dan is er ook nog eens geen kont te beleven.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')