Matig. Sinds vannacht veel hoofdpijn. Koorts lijkt wel weg te blijven grotendeels. Ben blij dat er wel gegeten wordt, de smaak en geur is grotendeels teruggekeerd.quote:
Nogmaals sterktequote:Op maandag 12 oktober 2020 14:09 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Matig. Sinds vannacht veel hoofdpijn. Koorts lijkt wel weg te blijven grotendeels. Ben blij dat er wel gegeten wordt, de smaak en geur is grotendeels teruggekeerd.
Al met al ook spannend om eerlijk te zijn.
Dank voor de interesse![]()
Ja, snap ik. Hopen dat dit de piek is en dat het vanaf hier beter gaat en dat het niet meer gaat verslechteren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:09 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Matig. Sinds vannacht veel hoofdpijn. Koorts lijkt wel weg te blijven grotendeels. Ben blij dat er wel gegeten wordt, de smaak en geur is grotendeels teruggekeerd.
Al met al ook spannend om eerlijk te zijn.
Dank voor de interesse![]()
Weinig. We leven nu eenmaal in 1 huis en ervan uitgaande dat de besmettelijkheid al een dag of 3 voor de symptomen aanwezig is heeft het ook weinig zin meer denk ik. Tot afgelopen vrijdag hebben we ons gewoon als partners gedragen. Sinds vrijdagochtend mijden we wel elk fysiek contact en we maken de WC, kranen en deurknoppen meerdere keren per dag schoon.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:17 schreef koemleit het volgende:
@:geredathan neem je maatregelen om jezelf te beschermen?
Dank je wel voor deze toevoeging. Ik heb het inderdaad ook gehoord van die hoofdpijn. Je zou eerder hoesten en snotteren verwachten bij een virus op de luchtwegen, maar blijkbaar is hoofdpijn een groter probleem.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:15 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, snap ik. Hopen dat dit de piek is en dat het vanaf hier beter gaat en dat het niet meer gaat verslechteren.
Die hoofdpijn hoor ik wel heel vaak. Een vriendin van mij werkte op de Covid afdeling in Groningen en daar werd het personeel flink getest en zij zei dat hoofdpijn wel een algemene deler was op de werkvloer. Een "rare" hoofdpijn.
Duimen dat het goed gaat!
De cijfers zijn helaas (licht) gestegen, niet zo schrikbarend als we eerder meegemaakt hebben na een dipje. Maar dit is niet positief en zal ongetwijfeld zorgen voor extra maatregelen morgenquote:Status 12-10
Positief getest 181.498, toename: 6.845
Ziekenhuisopnames 13.359 (7,4% van positief getest), toename: 58
IC-opnames 3.592 (2,0% van positief getest)
Overleden 6.596 (3,6% van positief getest), toename: 12
wow sterkte man. Zo zie je maar dat als je je voorbeeldig gedraagt dat je dan zelfs besmet kan raken. Hoop dat je partner snel opknapt en dat jij toch niet besmet raakt of zoals je aangeeft al misschien het al gehad hebt.quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:33 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Nee, werkelijk geen enkel idee. Het zou via mij kunnen zijn, ik ben 1,5 week terug een dag of 3 niet lekker geweest. Maar dat was niet echt noemenswaardig, keertje op tijd naar bed en een paracetamol genomen, dat idee.
Mijn partner werkt in de zorg (apotheek) op maandag en op kantoor op woensdag en vrijdag. Afgelopen donderdag zijn we naar Phantasialand geweest maar de klachten begonnen vrijdagmorgen dus dat kan het niet geweest zijn (klachten komen na 2 tot 12 dagen, gemiddeld 6).
We zijn eigenlijk best streng geweest voor onszelf de afgelopen weken. Zo lopen wij al weken met mondkapje in openbare gebouwen en winkels en houden we zo veel mogelijk 1,5 meter afstand. Natuurlijk hebben we dat niet altijd vol kunnen houden, er zijn echt wel mensen wat te dichtbij geweest. Maar dat heeft nooit lang geduurd en hebben zo snel als mogelijk elke keer weer afstand genomen.
Ik zou zeggen dat wij modelburgers zijn qua opvolgen van de maatregelen. Dat maakt het extra zuur, je doet zo je best en dan nog ben je de pineut.
We blijven er maar niet te lang sikkeneurig van. Hopelijk verslechterd het ziektebeeld niet en zitten we op deze manier de rit uit. Het is helaas niet anders.
Het positieve is dat er straks in ieder geval 1 iemand zeker een soort van immuniteit en antistoffen heeft opgebouwd hier thuis.
Het maakt blijkbaar allemaal niet veel uit hoe je je gedraagt, als anderen de maatregelen met voeten treden dan ben je weg.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:41 schreef BorTheWolf het volgende:
[..]
wow sterkte man. Zo zie je maar dat als je je voorbeeldig gedraagt dat je dan zelfs besmet kan raken. Hoop dat je partner snel opknapt en dat jij toch niet besmet raakt of zoals je aangeeft al misschien het al gehad hebt.
Zolang je maar zorgt voor afstand zou het goed moeten gaan, maar wel spannend ondertussen. Er is niet te voorspellen wie er iets onder de leden heeft helaas.quote:Hier thuis gedragen we ons ook voorbeeldig. we zien maar een kleine groep mensen en daar waar andere mensen zijn gaat de mondkap op. We werken beide thuis, dus komen ook niet in contact met veel andere mensen. Vanavond wel weer naar mijn ouders en dat is toch weer even een dingetje vind ik. Ze zijn van een generatie van, ja we weten het en we doen ons best, maar toch slipt het er gewoon af en toe door omdat ze niet zoals ik constant aan staan.
Doe ik!quote:beterschap thuis man. hou ons op de hoogte.
Goede samenvatting! Als ik de data bij elkaar trek lijkt het erop dat er tot zo'n 11 dagen vertraging is met de data, daarvoor is het 'peanuts' (10 verschil, 20 verschil enzo).quote:
Einde van de week moet het op 51000 per dag liggen.quote:De GGD's hebben vorige week 280.000 coronatesten afgenomen. Dat zijn er gemiddeld 40.000 per dag, meldt GGD GHOR Nederland. Vorige week ging het in totaal nog om 32.000 tests.
Netjes, en dat betekent automatisch dat de cijfers eigenlijk iets beter zijn dan we denken. Het aantal positieve tests tov het totaal daalt daarmee.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:04 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Einde van de week moet het op 51000 per dag liggen.
-NOS
Dat zou goed nieuws zijn!quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:51 schreef Federer-fan het volgende:
Volgens mij heb ik nog wel iets positiefs, voor zover het hier nog niet was gemeld. Kennelijk heeft het RIVM het criterium van wanneer je positief test veranderd. Tweede Kamerlid Haga (FvD) heeft er Kamervragen over gesteld. Zou betekenen dat het aantal besmettingen volgens de eerdere criteria veel lager zou liggen.
Dat is dan toch gewoon criteria aanpassen om een lockdown te voorkomen?quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:51 schreef Federer-fan het volgende:
Volgens mij heb ik nog wel iets positiefs, voor zover het hier nog niet was gemeld. Kennelijk heeft het RIVM het criterium van wanneer je positief test veranderd. Tweede Kamerlid Haga (FvD) heeft er Kamervragen over gesteld. Zou betekenen dat het aantal besmettingen volgens de eerdere criteria veel lager zou liggen.
Dit verklaart dan de lage ziekenhuis/ic-opnames en overlijdens?quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:51 schreef Federer-fan het volgende:
Eerder andersom - om een lockdown te rechtvaardigen. Ze hebben de criteria zo aangepast dat ze het eerder tellen als besmetting dan voorheen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:47 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Dat is dan toch gewoon criteria aanpassen om een lockdown te voorkomen?
Nee, de criteria zijn nu juist minder streng waardoor er eerder sprake is van een besmetting dan voorheen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:54 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Dit verklaart dan de lage ziekenhuis/ic-opnames en overlijdens?
Vandaar dat het ook ongeveer 2 weken duurt voordat ze kunnen zien of maatregelen effect hebben denk ik.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goede samenvatting! Als ik de data bij elkaar trek lijkt het erop dat er tot zo'n 11 dagen vertraging is met de data, daarvoor is het 'peanuts' (10 verschil, 20 verschil enzo).
21 en 28 september is volgens mij vlak na opschalen, maar er is rond die tijd ook een tijdje een probleem geweest met het systeem om te kunnen registreren, dat kan ook een piek verklaren.
Ah okee.....dus eigenlijk geen goed nieuws?quote:Op maandag 12 oktober 2020 20:42 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Eerder andersom - om een lockdown te rechtvaardigen. Ze hebben de criteria zo aangepast dat ze het eerder tellen als besmetting dan voorheen.
[..]
Nee, de criteria zijn nu juist minder streng waardoor er eerder sprake is van een besmetting dan voorheen.
Het RIVM overschrijft de oude data dagelijks, maar Marino van Zelst heeft het archief op zijn github gezet. Daar heb ik de oude data vandaan gepakt, en de meest recente pak ik van de RIVM data dagelijks.quote:Op maandag 12 oktober 2020 20:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Vandaar dat het ook ongeveer 2 weken duurt voordat ze kunnen zien of maatregelen effect hebben denk ik.
@:simonblue Waar download je deze data?
Dat heeft te maken met de hoeveelheid sequenties een test door gaat toch? Of is dat weer iets anders?quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:51 schreef Federer-fan het volgende:
Ik heb hiervoor het bestand COVID_casus_landelijk gebruikt van de site van het RIVMquote:Op maandag 12 oktober 2020 20:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Vandaar dat het ook ongeveer 2 weken duurt voordat ze kunnen zien of maatregelen effect hebben denk ik.
@:simonblue Waar download je deze data?
Het is toch niet zo heel ingewikkeld?quote:Op maandag 12 oktober 2020 20:49 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Ah okee.....dus eigenlijk geen goed nieuws?
Ja snap het nu wel, kwartje viel net nog even niet door....quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:07 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het is toch niet zo heel ingewikkeld?De criteria waren eerst strenger dan nu. Doordat ze nu minder streng zijn, lijken er meer besmettingen te zijn maar dat is misleidend. Met de eerdere criteria zouden de aantallen nu lager zijn. Dus dat is positief. Simpeler kan ik het niet uitleggen.
Oké, geeft niet. Het is ook wel verwarrend. En het zou me oprecht niet verbazen als ze dit doe om strengere maatregelen te rechtvaardigen. Ben benieuwd naar de antwoorden van de minister op de Kamervragen van Haga (FvD).quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:13 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Ja snap het nu wel, kwartje viel net nog even niet door....
Ja verwarrend inderdaad.....quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:18 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oké, geeft niet. Het is ook wel verwarrend. En het zou me oprecht niet verbazen als ze dit doe om strengere maatregelen te rechtvaardigen. Ben benieuwd naar de antwoorden van de minister op de Kamervragen van Haga (FvD).
Is dat je standaard-PI?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |