abonnement Unibet Coolblue
pi_195903406
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 13:15 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je bent in de FvD propaganda getrapt, gefeliciteerd!
De ziekenhuiscapaciteit is niet dramatisch afgenomen in 10 jaar VVD-leiding aan het partijkartel?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 13:26:38 #277
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195903529
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 13:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De ziekenhuiscapaciteit is niet dramatisch afgenomen in 10 jaar VVD-leiding aan het partijkartel?
Zeker, en de kosten toegenomen, naar gewenst Amerikaans voorbeeld. Het paradijs voor graaiers en parasieten.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195906417
Heeft iemand trouwens enig idee hoe laat en waar (youtube stream?) het CDA vrijdag het verkiezingsprogramma presenteert? Ben er persoonlijk wel heel erg benieuwd naar.
pi_195909230
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 12:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Roepen dat de coronaregels moet worden opgeheven, kissebissen met Lange Frans en je steun uitspreken voor Willem Engel blijkt geen winnende strategie. Vooral als uit peilingen blijkt dat de overgrote meerderheid van de Nederlanders zich zorgen maakt over het coronavirus en voorstander is van (strengere) maatregelen.
En zojuist hoor ik De Grote Vriendelijke Roerganger in het journaal zeggen dat FDF van Rob Jetten af moet blijven. Weer een ondersteunende belangengroep minder...
pi_195920109
Joost Eerdmans op plek 4 bij FvD: https://nos.nl/artikel/23(...)voor-democratie.html

Dat is momenteel net een verkiesbare plek, het lijkt er dus op dat hij de kamer in gaat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 29 oktober 2020 @ 10:51:45 #281
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195920539
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als jij afwezigheid van integriteit normaal vindt dan zit je bij dit CDA goed. De sjoemelaars hebben daar de macht gegrepen.
Het lijkt de FvD wel :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 29 oktober 2020 @ 16:28:07 #282
408813 crew  trein2000
pi_195926819
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:32 schreef Hexagon het volgende:
Wel een slapjanus dat hij niet terugvecht trouwens
twitter


U zei?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 29 oktober 2020 @ 16:29:37 #283
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195926843
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[ twitter ]

U zei?
Oke dan is dat niet meer geldig

Maar waarom probeert hij niet eerst het congres achter zich te krijgen vraag ik me dan af?
  donderdag 29 oktober 2020 @ 18:33:40 #284
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195929167
twitter


Deze Sywert schreef/schrijft dus mee aan het CDA programma
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195929212
Ik begreep dat de coalitie op dit moment een meerderheid heeft in de peilingen. Lijkt me op zich geen slecht idee, midden in deze crisis deze mensen gewoon door laten regeren, zodat belangrijke beslissingen niet vooruit geschoven hoeven te worden omdat een formatie uitloopt of zo.
't Echte en 't ware!
pi_195930073
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Oke dan is dat niet meer geldig

Maar waarom probeert hij niet eerst het congres achter zich te krijgen vraag ik me dan af?
is toch een beetje de standaard techniek van het CDA mensen laag op de lijst stimuleren om zoveel mogelijk voorkeurstemmen voor zichzelf te halen?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_195932314
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 18:36 schreef Japepk het volgende:
Ik begreep dat de coalitie op dit moment een meerderheid heeft in de peilingen. Lijkt me op zich geen slecht idee, midden in deze crisis deze mensen gewoon door laten regeren, zodat belangrijke beslissingen niet vooruit geschoven hoeven te worden omdat een formatie uitloopt of zo.
Tja, ik vrees dat het toch niet optie nummer 1 is waar ze naar gaan kijken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195934695
Nog even over Forum voor Democratie: het valt me op dat er in de 1,5 jaar dat ik hier rondloop, de centrale topics vol waren voor je er erg in had. Tot ongeveer een maand geleden. Leeft het meest recente centrale FvD-topic nog?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:12:08 #289
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_195941614
Een gevoelige dreun van Code Oranje richting FvD: https://www.ad.nl/politie(...)atiequotum~a7d6bec1/

Hoogwerf en Baudet klikken niet als karakters, vermoed ik. Of Hoogwerf kiest na VNL voor een tweede mislukt avontuur, of Code Oranje wordt een bedreiging voor FvD (en PVV).
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:05:20 #290
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195942512
quote:
Ollongren wil verkiezingen uitsmeren over 15, 16 en 17 maart

Bij de Tweede Kamerverkiezingen van volgend jaar kunnen kiezers in elke gemeente bij een beperkt aantal stembureaus al vanaf 15 maart terecht. Dat is de kern van een plan van minister Ollongren aan het kabinet. De officile verkiezingsdatum is 17 maart, maar volgens Haagse bronnen wil Ollongren vanwege de coronacrisis de stroom kiezers over drie dagen spreiden en zo ook kwetsbare groepen beschermen. Kiezers zouden dan dus op maandag 15, dinsdag 16 en woensdag 17 maart naar het stembureau kunnen gaan.

Ollongren wil verder dat ook kiezers die in Nederland wonen per post stemmen.

De minister heeft al een paar keer gezegd dat ze over allerlei opties nadenkt. Ze erkende vandaag dat ze serieus kijkt naar "gespreid kiezen" en stemmen per brief, en dat er onorthodoxe maatregelen nodig zijn, maar volgens haar zijn daar nu nog geen definitieve mededelingen over te doen. Ollongren voegde eraan toe dat de verkiezingen onder bijzondere omstandigheden zullen verlopen. "En we willen wel dat mensen gewoon gaan stemmen en dat kiezers en stembureauleden zich veilig voelen." Waarschijnlijk stuurt ze volgende week een brief aan de Tweede Kamer met haar concrete plannen.

Bij de Tweede Kamerverkiezingen van volgend jaar kunnen kiezers in elke gemeente bij een beperkt aantal stembureaus al vanaf 15 maart terecht. Dat is de kern van een plan van minister Ollongren aan het kabinet. De officile verkiezingsdatum is 17 maart, maar volgens Haagse bronnen wil Ollongren vanwege de coronacrisis de stroom kiezers over drie dagen spreiden en zo ook kwetsbare groepen beschermen. Kiezers zouden dan dus op maandag 15, dinsdag 16 en woensdag 17 maart naar het stembureau kunnen gaan.

Ollongren heeft eerder al een wetsvoorstel ingediend met allerlei, minder vergaande, maatregelen. Dat is al door de Tweede Kamer aangenomen en moet nog door de Eerste Kamer. In dat voorstel staan onder meer bepalingen over het anderhalve meter afstand houden en handen wassen voordat er gestemd kan worden. Ook wordt het aantal stembureauleden uitgebreid, kunnen in sommige gevallen de stembiljetten op een andere plaats worden geteld en mogen kiezers drie in plaats van twee volmachtstemmen uitbrengen.

Er komt een campagne om meer vrijwilligers te werven om de stembureaus te bemensen. Ollongren trekt tientallen miljoenen euro's extra uit omdat gemeenten allerlei extra maatregelen moeten nemen. Er wordt ook gedacht aan tijdelijke stembureaus in tenten en de mogelijkheid om te stemmen vanuit de auto.
Wel beter waarschijnlijk om drukte te vermijden
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:57:54 #291
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_195943449
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:05 schreef Momo het volgende:

[..]

Wel beter waarschijnlijk om drukte te vermijden
Dat is maar de vraag. Juist bij die eerder geopende stembureaus verwacht ik nogal wat drukte, omdat het een nieuwtje is. Met betere spreiding over de bestaande stembureaus kom je al een heel eind.
Er moet ook goed nagedacht worden over dingen als:
• Hoe bewaar je die stembus 's nachts
• Hoe krijg je die stembureaus bemenst
• Het was tot nu toe mogelijk om een vervangende stempas aan te vragen tot de dag voor de verkiezingen. Die deadline moet f naar voren voordat de eerste stembureaus openen, f er moet een registratie komen van kiezers die al gestemd hebben

Briefstemmen kan een optie zijn, mits er hele goede instructies bij komen. Het is minder eenvoudig dan zelf stemmen of iemand machtigen. Een volmacht correct invullen is al lastig, is mijn ervaring. Briefstemmen vanuit het buitenland is nu al mogelijk, maar dat is wel een andere groep kiezers.dan nu voorgesteld wordt. Er moet overigens ook een telproces voor die briefstemmen ingericht gaan worden. Nu doet de gemeente Den Haag dat voor alle briefstemmen, maar die gaan waarschijnlijk niet honderdduizenden briefstemmen geteld krijgen.
pi_195951091
En daar is dan ook het (concept) verkiezingsprogramma van het CDA:

https://www.cda.nl/verkiezingsprogramma
pi_195954819
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:57 schreef freako het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag. Juist bij die eerder geopende stembureaus verwacht ik nogal wat drukte, omdat het een nieuwtje is. Met betere spreiding over de bestaande stembureaus kom je al een heel eind.
Er moet ook goed nagedacht worden over dingen als:
• Hoe bewaar je die stembus 's nachts
• Hoe krijg je die stembureaus bemenst
• Het was tot nu toe mogelijk om een vervangende stempas aan te vragen tot de dag voor de verkiezingen. Die deadline moet f naar voren voordat de eerste stembureaus openen, f er moet een registratie komen van kiezers die al gestemd hebben

Briefstemmen kan een optie zijn, mits er hele goede instructies bij komen. Het is minder eenvoudig dan zelf stemmen of iemand machtigen. Een volmacht correct invullen is al lastig, is mijn ervaring. Briefstemmen vanuit het buitenland is nu al mogelijk, maar dat is wel een andere groep kiezers.dan nu voorgesteld wordt. Er moet overigens ook een telproces voor die briefstemmen ingericht gaan worden. Nu doet de gemeente Den Haag dat voor alle briefstemmen, maar die gaan waarschijnlijk niet honderdduizenden briefstemmen geteld krijgen.
Het is inderdaad een naef idee dat die stembussen wel veilig zijn. Het zou natuurlijk schelen als er op 15 en 16 maart alleen stemlokalen open zijn op locaties die toch al beveiligd worden? Gemeentehuizen, andere belangrijke plekken, ...
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:38:59 #294
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_195954941
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:48:06 #295
408813 crew  trein2000
pi_195955153
quote:
Het ettert maar door daar. Is dit nou mismanagement of coronaproblematiek?

Het is in ieder geval de Titanic in slow motion.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195955329
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:33 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Het is inderdaad een naef idee dat die stembussen wel veilig zijn. Het zou natuurlijk schelen als er op 15 en 16 maart alleen stemlokalen open zijn op locaties die toch al beveiligd worden? Gemeentehuizen, andere belangrijke plekken, ...
In de gemiddelde gemeente zijn er weinig serieus beveiligde locaties. Het lokale gemeentehuis is ook al snel toegankelijk voor een paar honderd man. Al is dat wel te traceren natuurlijk.
En indien een beetje verstandig aangepakt met verzegelingen e.d. lijkt me het ook geen probleem eigenlijk.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:00:18 #297
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_195955413
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het ettert maar door daar. Is dit nou mismanagement of coronaproblematiek?
Het is onontkoombaar dat er Kamerleden teleurgesteld zijn over hun plek op de lijst. Er waren relatief veel Kamerleden die zich weer gekandideerd hadden, de peilingen zijn vrij matig, er zijn ook bewindslieden die op de lijst willen, en er is wat vernieuwing. Dan sta je al snel op een onverkiesbare plaats.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:01:14 #298
408813 crew  trein2000
pi_195955428
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:00 schreef freako het volgende:

[..]

Het is onontkoombaar dat er Kamerleden teleurgesteld zijn over hun plek op de lijst. Er waren relatief veel Kamerleden die zich weer gekandideerd hadden, de peilingen zijn vrij matig, er zijn ook bewindslieden die op de lijst willen, en er is wat vernieuwing. Dan sta je al snel op een onverkiesbare plaats.
Uiteraard, maar moet dat zo publiekelijk?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195955434
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:56 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

In de gemiddelde gemeente zijn er weinig serieus beveiligde locaties. Het lokale gemeentehuis is ook al snel toegankelijk voor een paar honderd man. Al is dat wel te traceren natuurlijk.
En indien een beetje verstandig aangepakt met verzegelingen e.d. lijkt me het ook geen probleem eigenlijk.
In Estland doen ze aan e-voting. Via DigiD stemmen is net zo veilig als je belasting invullen, een toeslag aanvragen of je studiebeurs wijzigen. Dat plus sms en unieke stemcode zou drukte bij de stemlokalen veilig kunnen voorkomen.
pi_195955463
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:01 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

In Estland doen ze aan e-voting. Via DigiD stemmen is net zo veilig als je belasting invullen, een toeslag aanvragen of je studiebeurs wijzigen. Dat plus sms en unieke stemcode zou drukte bij de stemlokalen veilig kunnen voorkomen.
Ik ben voor. Maar geloof dat dit idee in Nederland maar matig op steun kan rekenen :+.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')