abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195894828
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De woorden van Van Agt zijn dus achterhaald. Men maakt wel degelijk een buiging naar rechts in het CDA. Iemand die voor een kinderpardon is geweest moet eruit.
Dat is ook de analyse van NRC, de sociaal-christelijke vleugel heeft deze slag verloren.
zie email 27 oktober
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:38:07 #252
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_195894940
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is ook de analyse van NRC, de sociaal-christelijke vleugel heeft deze slag verloren.
Het CDA, pluchegeil als het is, denkt dus dat de VVD weer gaat winnen en wil dus zeker weten dat ze weer gevraagd worden voor een coalitie. De komende maanden voorzie ik een heleboel CDA steun voor VVD plannen in de Kamer.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_195894956
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het CDA, pluchegeil als het is, denkt dus dat de VVD weer gaat winnen en wil dus zeker weten dat ze weer gevraagd worden voor een coalitie. De komende maanden voorzie ik een heleboel CDA steun voor VVD plannen in de Kamer.
Lijkt mij tekort door de bocht. Het CDA is in zo'n beetje elke coalitie broodnodig. Juist nu kunnen ze op inhoud het verschil maken.
zie email 27 oktober
pi_195895428
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De woorden van Van Agt zijn dus achterhaald. Men maakt wel degelijk een buiging naar rechts in het CDA. Iemand die voor een kinderpardon is geweest moet eruit.
CDA is de linkse kiezers bijna allemaal al kwijt geraakt en die gaan ze niet meer terug krijgen. Het potentieel ligt op rechts voor het CDA.

Of je moet gaan voor een rol als lijmmiddel in 'n coalitie, omdat je met het CDA wel alle kanten op kunt. Maar dan moeten ze 10-12 zetels ook wel accepteren als wat er maximaal in zit.
pi_195895733
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Welke slag doel je op? Hugo is juist van die vleugel, een CU'er die bij het CDA ging om iets gedaan te krijgen. Net als Samsom GL'er is die bij de PvdA ging om dezelfde reden.
pi_195895748
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:11 schreef Tirza- het volgende:

[..]

Welke slag doel je op? Hugo is juist van die vleugel, een CU'er die bij het CDA ging om iets gedaan te krijgen. Net als Samsom GL'er is die bij de PvdA ging om dezelfde reden.
De kandidatenlijst slag. Die is breder dan de lijsttrekker he ;)
zie email 27 oktober
pi_195895788
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

CDA is de linkse kiezers bijna allemaal al kwijt geraakt en die gaan ze niet meer terug krijgen. Het potentieel ligt op rechts voor het CDA.

Of je moet gaan voor een rol als lijmmiddel in 'n coalitie, omdat je met het CDA wel alle kanten op kunt. Maar dan moeten ze 10-12 zetels ook wel accepteren als wat er maximaal in zit.
Het CDA is nou typisch een partij die helemaal niet moet denken in links en rechts. Maar in de CDA-waarden als gemeenschapszin en naar elkaar omkijken. Daar is best potentieel.
zie email 27 oktober
pi_195895889
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De kandidatenlijst slag. Die is breder dan de lijsttrekker he ;)
Ah, duidelijk. Wie zaten er in die commissie overigens en in hoeverre is dat voor de show en bepaald Hugo uiteindelijk de lijst?
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:23:07 #259
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_195895936
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:20 schreef Tirza- het volgende:

[..]

Ah, duidelijk. Wie zaten er in die commissie overigens en in hoeverre is dat voor de show en bepaald Hugo uiteindelijk de lijst?
HdJ bepaalt echt die kandidatenlijst niet, dat doet de commissie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_195898057
Maar je komt dus eerst met een linksere visie in zij-aan-zij, dan kies je ook een linksere lijsttrekker en daarna gooi je de linksere mensen er verder uit om types als Inge van Dijk op 3 te zetten. Of dat bestuur is de weg kwijt, of de kandidatencommissie vaart een hele andere koers dan het bestuur.

Zul je zien dat er vrijdag wel weer een linkser partijprogramma komt. Kun je lekker met allemaal rechtervleugel mensen, linkervleugelbeleid gaan verdedigen.

De leden waren trouwens in overtuigende meerderheid voor het kinderpardon en ook voor meer doen dan die Lesbosdeal die er nu ligt (daar zal Van Dam dan ook wel tegen hebben geprotesteerd), dat CDA de linkse kiezer dus al kwijt is klopt niet.

Edit: zij-aan-zij is op vluchtelingengebied inderdaad rechtser dan ik in mijn hoofd had:

quote:
Een pro-actief vluchtelingenbeleid
Goed migratiebeleid houdt rekening met het onderscheid tussen vluchtelingen
en arbeidsmigranten. Mensen die vervolgd worden wegens afkomst, religie of
politieke overtuiging hebben recht op asiel. Dat is een humanitaire plicht die
past bij onze Nederlandse cultuur. Wij blijven het land van Spinoza, Erasmus,
Descartes en Anne Frank.
De meeste vluchtelingen willen blijven waar hun familie woont, waar ze de
taal en cultuur begrijpen. Daarom moet Nederland samen met andere Europese
landen een actief beleid voeren om ervoor te zorgen dat opvanglocaties in de
regio geen uitzichtloze kampen zijn, maar echte ‘asielsteden’ waar vluchtelingen
zich met goed onderwijs en economische activiteiten kunnen voorbereiden op
een nieuwe fase in hun leven.
In landen waar mensensmokkelaars actief zijn en het overheidsgezag
tekortschiet, kan de EU afspraken maken om onder haar bescherming een
veilige opvang te garanderen. Mensen die gered worden op zee, worden
naar deze opvangplekken in de regio gebracht om daar de beslissing
op hun asielaanvraag af te wachten. Het is legitiem dat de EU haar
verantwoordelijkheid neemt en haar invloed en zo nodig druk aanwendt om
die verantwoordelijkheid waar te maken. Het VN-concept van ‘responsibility
to protect’ biedt daarvoor houvast in het internationaal recht, ook om ter
plaatse mensensmokkel te bestrijden.
Voor situaties waarin opvang in de regio onmogelijk is, zijn Europese
afspraken essentieel. De EU moet op dit punt veel meer regie kunnen nemen. Er
zal een nauwere samenwerking van een zo groot mogelijk aantal lidstaten van
de Europese Unie moeten komen die een volledig werkend, gezamenlijk asiel-
en migratiesysteem moet omvatten. In dit opzicht is ‘meer Europa’ gewoon
noodzakelijk.

[ Bericht 40% gewijzigd door Hanca op 28-10-2020 06:46:56 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 28 oktober 2020 @ 07:30:35 #261
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195898323
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het CDA is nou typisch een partij die helemaal niet moet denken in links en rechts. Maar in de CDA-waarden als gemeenschapszin en naar elkaar omkijken. Daar is best potentieel.
Inderdaad, visieloosheid is schadelijker voor een partij dan van te links of rechts zijn.

Ik denk zelf dat het CDA zich het beste kan richten om het menstype dat moeite heeft met veranderingen en waarbij het CDA hen een perspectief van zekerheid kan bieden.
pi_195901553
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Inderdaad, visieloosheid is schadelijker voor een partij dan van te links of rechts zijn.

Ik denk zelf dat het CDA zich het beste kan richten om het menstype dat moeite heeft met veranderingen en waarbij het CDA hen een perspectief van zekerheid kan bieden.
Blijkbaar richt het CDA zich op de typische christenen die niet vies zijn van gesjoemel, gedraai, gelieg en corruptie voor de macht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195901616
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Blijkbaar richt het CDA zich op de typische christenen die niet vies zijn van gesjoemel, gedraai, gelieg en corruptie voor de macht.
Als je daar vies van bent, moet je niet met andere mensen omgaan.
pi_195901660
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:45 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Als je daar vies van bent, moet je niet met andere mensen omgaan.
Als jij afwezigheid van integriteit normaal vindt dan zit je bij dit CDA goed. De sjoemelaars hebben daar de macht gegrepen.
pi_195901776
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als jij afwezigheid van integriteit normaal vindt dan zit je bij dit CDA goed. De sjoemelaars hebben daar de macht gegrepen.
Bedankt voor het stemadvies. Er zijn zo weinig partijen (binnen en buiten de politiek) waar de integriteit nog met vakantie is, dat het steeds lastiger kiezen wordt.
pi_195901850
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:55 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Bedankt voor het stemadvies. Er zijn zo weinig partijen (binnen en buiten de politiek) waar de integriteit nog met vakantie is, dat het steeds lastiger kiezen wordt.
Klopt, maar bij het CDA zijn beide kanten vertegenwoordigd, en Hugo de Jonge heeft gewonnen. En dan doel ik niet op de lijsttrekkersverkiezing want die deugt van geen kant. Het is de man die een partijgenoot en vertrouweling aanstelt om de evaluatie van zijn coronabeleid te organiseren, om het over zijn gesjoemel met de beleid en het etaleren van dictatoriale neigingen niet te hebben.
pi_195902003
Als het zo doorgaat, is Weltschmerz straks de enige resterende FvD-stemmer. Volgens 1Vandaag staat de partij op dit moment op vijf virtuele zetels.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_195902540
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor nutteloze aanval op christenen... gewoon onwaar en totaal onnodig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_195902598
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
Als het zo doorgaat, is Weltschmerz straks de enige resterende FvD-stemmer. Volgens 1Vandaag staat de partij op dit moment op vijf virtuele zetels.
Ik zag het. Wordt het daar niet eens tijd voor een interne discussie over de partijlijn en de lijsttrekker? Niet dat ik het erg vind, maar ze gooien hun hele potentieel overboord. Als je van Eerste Kamerverkiezing naar nu nog maar een kwart overhoudt (10 EK zetels staan voor 20 TK zetels), gaat het toch wel heel erg mis.
pi_195902737
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 12:37 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik zag het. Wordt het daar niet eens tijd voor een interne discussie over de partijlijn en de lijsttrekker? Niet dat ik het erg vind, maar ze gooien hun hele potentieel overboord. Als je van Eerste Kamerverkiezing naar nu nog maar een kwart overhoudt (10 EK zetels staan voor 20 TK zetels), gaat het toch wel heel erg mis.
Roepen dat de coronaregels moet worden opgeheven, kissebissen met Lange Frans en je steun uitspreken voor Willem Engel blijkt geen winnende strategie. Vooral als uit peilingen blijkt dat de overgrote meerderheid van de Nederlanders zich zorgen maakt over het coronavirus en voorstander is van (strengere) maatregelen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_195902995
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
Als het zo doorgaat, is Weltschmerz straks de enige resterende FvD-stemmer.
Dat is technisch onmogelijk.

quote:
Volgens 1Vandaag staat de partij op dit moment op vijf virtuele zetels.
En volgens WC-eend moet ik WC-eend hebben.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 12:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Roepen dat de coronaregels moet worden opgeheven, kissebissen met Lange Frans en je steun uitspreken voor Willem Engel blijkt geen winnende strategie. Vooral als uit peilingen blijkt dat de overgrote meerderheid van de Nederlanders zich zorgen maakt over het coronavirus en voorstander is van (strengere) maatregelen.
Je bedoelt dat de mensen die gevoelig zijn voor de coronapropaganda ook gevoelig zijn voor de anti-Baudet campagne? Goh, wie had dat nou kunnen denken? De Nazi's klaagden nog dat hun propaganda niet aanslag maar de goebbelsiaanse herhalingstactiek werkt inmiddels uitstekend.

[ Bericht 2% gewijzigd door Weltschmerz op 28-10-2020 13:03:45 ]
pi_195903112
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 12:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Je bedoelt dat de mensen die gevoelig zijn voor de coronapropaganda ook gevoelig zijn voor de anti-Baudet campagne? Goh, wie had dat nou kunnen denken? De Nazi's klaagden nog dat hun propaganda niet aanslag maar de goebbelsiaanse herhalingstactiek werkt inmiddels uitstekend.
Ja, prime-minister Johnson en president Trump hebben zich door propaganda naar het ziekenhuis laten jagen? En sowieso, dat alle ziekenhuismedewerkers, ook die met 30 jaar ervaring, roepen dat ze nog nooit zoiets hebben meegemaakt, dat dit erger is dan ooit, dat komt niet door hun ervaringen maar door propaganda?
pi_195903172
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 12:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Op een gegeven moment gaan kiezers het natuurlijk ook wel doorkrijgen als je alleen maar tegen bent puur en alleen dwars te liggen. Tijdens de eerste golf was hij immers nog fel voorstander van strengere maatregelen dan de meeste andere partijen op dat moment waren.
pi_195903269
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 13:02 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, prime-minister Johnson en president Trump hebben zich door propaganda naar het ziekenhuis laten jagen? En sowieso, dat alle ziekenhuismedewerkers, ook die met 30 jaar ervaring, roepen dat ze nog nooit zoiets hebben meegemaakt, dat dit erger is dan ooit, dat komt niet door hun ervaringen maar door propaganda?
De zorg is ook nog nooit in zo'n slechte staat geweest na 15 jaar marktwerkingsbureaucratie en winstbejag, 10 jaar VVD wanbestuur en bezuinigingsdrang op alles behalve de zorgbureaucratie uitsluitend ten bate van het winstoogmerk, en de zorgcowboys.

Elke Nederlandse gezondheidszorg van na de oorlog was beter voorbereid geweest op een griepgevolg of op deze epidemie. We hadden sowieso al twee ziekenhuizen meer moeten hebben, maar plotseling moesten de patienten halsoverkop verplaatst worden met alle gevolgen van dien, want de tucht van de schijnmarkt liet zich voelen en het kabinet trok zijn handen ervan af alsof het een natuurverschijnsel is.

Dat corono is best lastig omdat er in mindere mate een plafond is aan het aantal problematische besmettingen zoals bij de griep, maar de crisis is die van de bezuiningsgolf en de alomtegenwoordige incompetentie. De propaganda bestaat in het als het ware een beschermend muurtje om onze kabinetsleden heenbouwen en de bevolking en het virus de schuld geven.
pi_195903302
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 13:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De zorg is ook nog nooit in zo'n slechte staat geweest na 15 jaar marktwerkingsbureaucratie en winstbejag, 10 jaar VVD wanbestuur en bezuinigingsdrang op alles behalve de zorgbureaucratie uitsluitend ten bate van het winstoogmerk, en de zorgcowboys.

Elke Nederlandse gezondheidszorg van na de oorlog was beter voorbereid geweest op een griepgevolg of op deze epidemie. We hadden sowieso al twee ziekenhuizen meer moeten hebben, maar plotseling moesten de patienten halsoverkop verplaatst worden met alle gevolgen van dien, want de tucht van de schijnmarkt liet zich voelen en het kabinet trok zijn handen ervan af alsof het een natuurverschijnsel is.

Dat corono is best lastig omdat er in mindere mate een plafond is aan het aantal problematische besmettingen zoals bij de griep, maar de crisis is die van de bezuiningsgolf en de alomtegenwoordige incompetentie. De propaganda bestaat in het als het ware een beschermend muurtje om onze kabinetsleden heenbouwen en de bevolking en het virus de schuld geven.
Je bent in de FvD propaganda getrapt, gefeliciteerd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')