abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195497696
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:38 schreef Da_Sandman het volgende:
Wtf is dit :').

Overdag worden je posts om het minste geringste gebonjourd maar 's avonds is dit blijkbaar een SC.
Owja....
Het is wat met die corona he?! :D ;)
pi_195497723
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:40 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Owja....
Het is wat met die corona he?! :D ;)
Heel erg ja. Heel erg. Het is wat.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 23:50:39 #203
14505 OProg
A Life in Music
pi_195497814
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:25 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het is ook de sociale beweging die de horeca teweeg brengt. Als de horeca's dicht zijn is er veel minder beweging naar een relatief beperkt gebied (centra van steden).
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:25 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het is ook de sociale beweging die de horeca teweeg brengt. Als de horeca's dicht zijn is er veel minder beweging naar een relatief beperkt gebied (centra van steden).
Als die op de fiets terug naar huis gaan valt het allemaal wel mee. :)

Net even in de kroeg gezeten. Lokaal dorp. Paar mensen op afstand van elkaar. Iedereen loopt daarna naar huis. Hier zitten echt de besmettingen niet.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195497879
quote:
7s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:50 schreef OProg het volgende:

[..]

[..]

Als die op de fiets terug naar huis gaan valt het allemaal wel mee. :)

Net even in de kroeg gezeten. Lokaal dorp. Paar mensen op afstand van elkaar. Iedereen loopt daarna naar huis. Hier zitten echt de besmettingen niet.
Maar misschien werkt het toch anders bij een paar oude mannen in hun stamkroeg op de hoek die wekelijks Truus van de Dorpstraat bespreken dan bij een kroeg in een middelbare stad waar mensen met een Bob heenrijden en zich er van willen overtuigen dat ze hem niet voor niets de Bob hebben gemaakt? :)
pi_195497888
Als ik de Cambodjaanse aanpak zie, ben ik toch blij dat we de mondkapjes een kans hebben gegeven. :{
https://www.dumpert.nl/item/7997031_8b7ed178
pi_195497894
Duizend coronapatiënten in ziekenhuis; ze zijn jonger en liggen er minder lang

Korte samenvatting:
- Op de verpleegafdeling zijn de patiënten van de 2e golf zijn gemiddeld 5-10 jaar jonger dan de 1e golf
- Op de IC zijn de patiënten iets jonger dan de 1e golf
- Gemiddeld genomen zijn de opgenomen patiënten vrijwel altijd boven de 50 jaar
- Patiënten melden zich nu sneller op de 1e hulp, omdat ze weten dat ze corona hebben, waar ze in de 1e golf nog vaak langer thuis meer ziek werden.
- De patiënten worden, omdat ze nu eerder getest worden, gemiddeld eerder in ziekenhuis opgenomen, waardoor de behandeling vroeger komt, en worden ze daardoor gemiddeld minder ziek
- Ze hebben iets minder onderliggend problemen dan de 1e golf, patiënten hebben vaak suikerziekte, hart- en vaatziekten, een te hoge bloeddruk, obesitas of een longaandoening.
- Dit zijn ook bovengemiddeld vaak de aandoeningen veelvoorkomend onder de sterfgevallen

Belangrijkste lessen die geleerd zijn dat er een veel betere behandeling mogelijk is dan in de 1e golf

Kortom : testen blijft heel belangrijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door _serial_ op 08-10-2020 00:35:01 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195497916
15% maar?
pi_195497922
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:04 schreef _serial_ het volgende:

Korte samenvatting:
- Op de verpleegafdeling zijn de patiënten van de 2e golf zijn gemiddeld 5-10 jaar jonger dan de 1e golf
- Patiënten melden zich nu sneller op de 1e hulp omdat ze weten dat ze corona hebben, waar ze in de 1e golf nog vaak langer thuis meer ziek werden.
- De patiënten worden omdat ze nu eerder getest zijn gemiddeld eerder in ziekenhuis opgenomen waardoor de behandeling vroeger komt, en daardoor worden ze gemiddeld minder ziek
- Ze hebben iets minder onderliggend problemen dan de 1e golf, maar nog steeds heeft 15% van de IC patiënten vaak suikerziekte, hart- en vaatziekten, een te hoge bloeddruk, obesitas of een longaandoening.
- Dit zijn ook bovengemiddeld vaak de aandoeningen veelvoorkomend onder de sterfgevallen

Belangrijkste lessen die geleerd zijn dat er een veel betere behandeling mogelijk is dan in de 1e golf

Veel goed nieuws in 1 keer. ^O^
Wat me het meest verbaast is dat er maar 15% onderliggende problemen meer heeft op de ic. (Weet niet of dat goed nieuws is of niet!) Hoeveel % was dat hiervoor dan? Ik dacht dat zowat iedere patiënt die daar terecht kwam onderliggende problemen had.
pi_195497942
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:09 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Veel goed nieuws in 1 keer. ^O^
Wat me het meest verbaast is dat er maar 15% onderliggende problemen meer heeft op de ic. (Weet niet of dat goed nieuws is of niet!) Hoeveel % was dat hiervoor dan? Ik dacht dat zowat iedere patiënt die daar terecht kwam onderliggende problemen had.
In het artikel staat 20% maar volgens mij gold dat aantal destijds voor patiënten onder de 70 jaar. Het zou mij niets verbazen dat nu ook zo is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195497987
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:12 schreef _serial_ het volgende:

[..]

In het artikel staat 20% maar volgens mij gold dat aantal destijds voor patiënten onder de 70 jaar. Het zou mij niets verbazen dat nu ook zo is.
Dat zijn er dan nog best veel zonder iets te mankeren. Verbaast me, Ik dacht echt dat bijna iedereen op de ic... nou ja, wat ze hier roepen, zeg maar. Heb ik me toch aardig laten beïnvloeden hier zonder onderbouwing! :D :@
Je moet ff wat aan die 3e zin in je samenvatting doen. ;)
  donderdag 8 oktober 2020 @ 00:23:52 #211
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195498014
Hoe gaan jullie om met de emoties?

Ik zit wat youtube filmpjes van concerten terug te kijken en voel dat het mij aangrijpt hoe hard ik de normale tijd mis. Zit gewoon te janken als een kind om heel eerlijk te zijn. Normaal is er voldoende afleiding in werk en televisie, maar wat mis ik langzamerhand de wereld van voorheen.

Ik ben ook niet geïnteresseerd wat het kabinet of virus hierin doet. Het blijft gewoon een K situatie waarin we allemaal inzetten, het zoeken van schuldigen gaat ook maar zover. Hoe zorgen jullie dat je de zilveren lijn aan de horizon blijft zien?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 8 oktober 2020 @ 00:27:20 #212
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195498041
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:04 schreef _serial_ het volgende:

Korte samenvatting:
- Patiënten melden zich nu sneller op de 1e hulp, omdat ze weten dat ze corona hebben, waar ze in de 1e golf nog vaak langer thuis meer ziek werden.
- De patiënten worden, omdat ze nu eerder getest worden, gemiddeld eerder in ziekenhuis opgenomen, waardoor de behandeling vroeger komt, en worden ze daardoor gemiddeld minder ziek
- Ze hebben iets minder onderliggend problemen dan de 1e golf, maar nog steeds heeft 15% van de IC patiënten vaak suikerziekte, hart- en vaatziekten, een te hoge bloeddruk, obesitas of een longaandoening.

Uit het artikel.

Geen onderliggende aandoening

Afgezien van dat covid-19-patiënten op de IC ietsjes jonger zijn, hebben ze volgens de statistieken van NICE iets minder vaak een of meerdere onderliggende aandoeningen. Over heel maart gold dat voor zo'n 20 procent en de afgelopen maand voor zo'n 15 procent van de coronapatiënten op de intensive care.

Dus 15 procent heeft GEEN onderliggende aandoening(en).

Nogal een verschil.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195498044
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:23 schreef zalkc het volgende:

Ik zit wat youtube filmpjes van concerten terug te kijken en voel dat het mij aangrijpt hoe hard ik de normale tijd mis. Zit gewoon te janken als een kind om heel eerlijk te zijn. Normaal is er voldoende afleiding in werk en televisie, maar wat mis ik langzamerhand de wereld van voorheen.

Ik ben ook niet geïnteresseerd wat het kabinet of virus hierin doet. Het blijft gewoon een K situatie waarin we allemaal inzetten, het zoeken van schuldigen gaat ook maar zover. Hoe zorgen jullie dat je de zilveren lijn aan de horizon blijft zien?
Momenteel is dat gewoon heel lastig, ik woon alleen, werk inmiddels bijna 7 maanden voornamelijk thuis, zie vrienden inmiddels weer heel weinig door nieuwe maatregelen, maar ik trek mij er door heen door elke dag te gaan wandelen met een goede vriend, lekkeer regelmatig te sporten, en veel youtube festivals te kijken (ja, ik heb daar voor Youtube Premium genomen). Deze periode gaat lastiger worden omdat er weinig daglicht is, slecht weer is.

Gelukkig mag ik mijn waterpolo wedstrijden nu nog spelen, maar ik zie nog gebeuren dat gestopt wordt.

Normaal ga ik over een maandje op vakantie naar de zon, maar dat zie ik dit jaar niet gebeuren.
Ook heb ik er een hard hoofd in dat we volgend jaar enig evenement op de normale manier hebben (in NL)

Maar de keren dat ik mijn vrienden zie, maken we er echt het allerbeste van, en dat is erg fijn :)
pi_195498047
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:27 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Uit het artikel.

Afgezien van dat covid-19-patiënten op de IC ietsjes jonger zijn, hebben ze volgens de statistieken van NICE iets minder vaak een of meerdere onderliggende aandoeningen. Over heel maart gold dat voor zo'n 20 procent en de afgelopen maand voor zo'n 15 procent van de coronapatiënten op de intensive care.

Nogal een verschil.
Dank. ik zal het corrigeren. Daar had ik overheen gelezen
pi_195498064
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:27 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Uit het artikel.

Nogal een verschil.
Ik lees die tekst net als Serial. Men heeft minder vaak aandoeningen, eerst 20% en nu maar 15%.
Verwarrende tekst.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 00:36:18 #216
445514 DonDruiper
pi_195498083
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:32 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik lees die tekst net als Serial. Men heeft minder vaak aandoeningen, eerst 20% en nu maar 15%.
Verwarrende tekst.
Ja heel verwarrend.

Maar als je weet dat 15% van de Nederlandse bevolking obesitas heeft en waarschijnlijk ligt dat percentage bij de ouderen (60+) nóg hoger dan kan die 15-20% sowieso niet kloppen.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 8 oktober 2020 @ 00:38:20 #217
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195498091
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:28 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Momenteel is dat gewoon heel lastig, ik woon alleen, werk inmiddels bijna 7 maanden voornamelijk thuis, zie vrienden inmiddels weer heel weinig door nieuwe maatregelen, maar ik trek mij er door heen door elke dag te gaan wandelen met een goede vriend, lekkeer regelmatig te sporten, en veel youtube festivals te kijken (ja, ik heb daar voor Youtube Premium genomen). Deze periode gaat lastiger worden omdat er weinig daglicht is, slecht weer is.

Gelukkig mag ik mijn waterpolo wedstrijden nu nog spelen, maar ik zie nog gebeuren dat gestopt wordt.

Normaal ga ik over een maandje op vakantie naar de zon, maar dat zie ik dit jaar niet gebeuren.
Ook heb ik er een hard hoofd in dat we volgend jaar enig evenement op de normale manier hebben (in NL)

Maar de keren dat ik mijn vrienden zie, maken we er echt het allerbeste van, en dat is erg fijn :)
Gelukkig heb ik een dochter van 3 en mijn vrouw die mij er door heen helpen, maar het si niet meer dat ik kan zijn wie ik was op dit moment. Ik moet een beetje stralen heeft iemand mij ooit verteld. Wat er eigenlijk betekend dat ik graag aandacht krijg ;) , en dat krijg ik nu amper. Ik kom soms mijn postcode niet eens uit in een week. Het is best pittig na een half jaar.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195498105
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:36 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ja heel verwarrend.

Maar als je weet dat 15% van de Nederlandse bevolking obesitas heeft en waarschijnlijk ligt dat percentage bij de ouderen (60+) nóg hoger dan kan die 15-20% sowieso niet kloppen.
Ja, maar dat is een redenatie waarom je denkt dat dit niet kan kloppen. Misschien beschermen ouderen met obesitas zichzelf wel beter, weet jij veel. Maar dat is niet wat er staat.
Hoewel ik me wel afvraag of de schrijver het zelf nog snapt.
pi_195498126
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:36 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ja heel verwarrend.

In het rapport is de gemiddelde BMI van IC patiënten bijna 28.7
In de periode van september tot oktober is de gemiddelde BMI 29.4

Feit is dus dat je sowieso beter kan zorgen dat je BMI zo gezond mogelijk is
  donderdag 8 oktober 2020 @ 00:46:16 #220
445514 DonDruiper
pi_195498129
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja.

Maar dat is los van Corona altijd een goed plan.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 8 oktober 2020 @ 00:47:21 #221
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195498137
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:40 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, maar dat is een redenatie waarom je denkt dat dit niet kan kloppen. Misschien beschermen ouderen met obesitas zichzelf wel beter, weet jij veel. Maar dat is niet wat er staat.
Hoewel ik me wel afvraag of de schrijver het zelf nog snapt.
Daarom zou iedereen die zich angstig voelt of tot de doelgroep behoort zelf maatregelen moeten nemen. Waarom moet dit opgelegd worden door derden? Ik snap dat echt niet. De hele economie om zeep terwijl het zo eenvoudig kan zijn.

Los van het feit dat dit gewoon "een griepje" is. *duikt
pi_195498139
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:28 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik zie me vrienden gewoon hoor die in de buurt wonen. Heb ook vrienden in het buitenland wonen die zal ik dit jaar niet zien hetzelfde voor een gedeelte van me familie. De meeste andere hebben ook tot diep in april thuis gezeten maar het komt op een gegeven moment je neus uit. Zeker als je alleen woont. Normaal zitten we veel in de horeca maar als dat weer sluit gewoon bij elkaar thuis. Hoe gek sommige dat ook vinden in dit topic maar je hebt gewoon sociale contacten nodig. Aan al die surrogaat festivals en online zooi doe ik niet mee dat vind ik niks (op gamen na dan).
pi_195498142
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:47 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik zie me vrienden gewoon hoor die in de buurt wonen. Heb ook vrienden in het buitenland wonen die zal ik dit jaar niet zien hetzelfde voor een gedeelte van me familie. De meeste andere hebben ook tot diep in april thuis gezeten maar het komt op een gegeven moment je neus uit. Zeker als je alleen woont. Normaal zitten we veel in de horeca maar als dat weer sluit gewoon bij elkaar thuis. Hoe gek sommige dat ook vinden in dit topic maar je hebt gewoon sociale contacten nodig. Aan al die surrogaat festivals en online zooi doe ik niet mee dat vind ik niks (op gamen na dan).
Eens hoor, sociale contacten zijn enorm belangrijk.
Ik kan best wel even zonder festivals en evenementen, maar mijn vrienden zijn erg belangrijk voor mij.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 00:50:53 #224
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195498153
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:47 schreef ipa84 het volgende:

[..]

U bent normaal, gefeliciteerd.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 00:54:09 #225
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195498175
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:23 schreef zalkc het volgende:

Ik had het al in een eerder deel gepost, maar ik ben sinds het begin van de pandemie 80s remixen gaan maken om mezelf te vermaken. Werkt vrij goed voor dat doeleinde :+ Dit is m'n laatste:

quote:
Hoe zorgen jullie dat je de zilveren lijn aan de horizon blijft zien?
Het was voor mij sinds maart al wel duidelijk dat dit nog een hele poos ging duren, dus ik heb toen voor mezelf de knop omgezet dat er gewoon even niks kan. Dat geeft een hoop rust, want dan ga je ook niet steeds zitten hopen dat er misschien straks wel iets kan.

Ik heb al m'n hoop gevestigd op dat vaccin en ga er volledig vanuit dat het ergens in de loop van volgend jaar voor elkaar is. En dat het daarna weer snel normaal wordt. Anders weet ik het ook allemaal niet meer.
pi_195498185
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik vind bmi al heel lang onderbelicht. Vanwege die doorgeslagen body positive onzin wordt het doodgezwegen.

Feit blijft dat dit 1 van de weinige onderliggende aandoeningen is waar je iets aan kan doen.

Pak de kans vol aan om een gezonde levensstyle te promoten. Stimuleer het juist.

In plaats daarvan is heel Nederland dikker door binnen zitten, minder bewegen en teveel eten. Vooral bmi over de 30 is voor 98% gewoon een consequentie van een ongezonde levensstijl. Die ene bodybuilder of persoon met schildklieraandoening niet meegeteld.
pi_195498187
quote:
7s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:47 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Daarom zou iedereen die zich angstig voelt of tot de doelgroep behoort zelf maatregelen moeten nemen. Waarom moet dit opgelegd worden door derden? Ik snap dat echt niet. De hele economie om zeep terwijl het zo eenvoudig kan zijn.

Los van het feit dat dit gewoon "een griepje" is. *duikt
Ik zie het aanhouden van de maatregelen niet als louter van belang voor de gezondheid maar net zo hard als het redden van de economie. En ja, ik snap dat de horeca (en nog wat bedrijven) daar heel anders over denkt, maar er zijn nog zoveel sectoren daarnaast die allemaal gebaat zijn met een gezonde bevolking. Het MKB valt om als er teveel zieken komen, laat staan als er langdurig zieken bij zitten en daarbij loopt de handel terug op het moment dat er teveel besmettingen zijn onder andere omdat er internationaal van alles op slot zit.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 00:59:54 #228
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195498194
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:54 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik had het al in een eerder deel gepost, maar ik ben sinds het begin van de pandemie 80s remixen gaan maken om mezelf te vermaken. Werkt vrij goed voor dat doeleinde :+ Dit is m'n laatste:

[..]

Het was voor mij sinds maart al wel duidelijk dat dit nog een hele poos ging duren, dus ik heb toen voor mezelf de knop omgezet dat er gewoon even niks kan. Dat geeft een hoop rust, want dan ga je ook niet steeds zitten hopen dat er misschien straks wel iets kan.

Ik heb al m'n hoop gevestigd op dat vaccin en ga er volledig vanuit dat het ergens in de loop van volgend jaar voor elkaar is. En dat het daarna weer snel normaal wordt. Anders weet ik het ook allemaal niet meer.
Vaccins duren meestal een jaar of 10 voor ze veilig zijn. Gewoon doorademen. :)
  donderdag 8 oktober 2020 @ 01:01:58 #229
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195498200
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik vind bmi al heel lang onderbelicht. Vanwege die doorgeslagen body positive onzin wordt het doodgezwegen.

Feit blijft dat dit 1 van de weinige onderliggende aandoeningen is waar je iets aan kan doen.

Pak de kans vol aan om een gezonde levensstyle te promoten. Stimuleer het juist.

In plaats daarvan is heel Nederland dikker door binnen zitten, minder bewegen en teveel eten. Vooral bmi over de 30 is voor 98% gewoon een consequentie van een ongezonde levensstijl. Die ene bodybuilder of persoon met schildklieraandoening niet meegeteld.
Medewerker van Basic Fit?
pi_195498207
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:54 schreef Tijn het volgende:

[..]

[..]

Als ik lees hoeveel vaccins nu al in fase 3 zitten verwacht ik dat het volgend jaar wel goed komt op dat gebeid. Maar als dat er is moet het wel een voorwaarde zijn dat we weer terug naar normaal. Als je dat niet doet weet je op voorhand zeker dat grote groepen het vaccin niet gaan nemen.
pi_195498209
quote:
10s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 01:01 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Medewerker van Basic Fit?
Of iemand die baalt dat er nog steeds leggings en crop-tops verkocht worden. :)
pi_195498219
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 01:04 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Als ik lees hoeveel vaccins nu al in fase 3 zitten verwacht ik dat het volgend jaar wel goed komt op dat gebeid. Maar als dat er is moet het wel een voorwaarde zijn dat we weer terug naar normaal. Als je dat niet doet weet je op voorhand zeker dat grote groepen het vaccin niet gaan nemen.
Ik maak me nog akelig veel zorgen over hoelang een vaccin werkzaam zal zijn. Logistiek wordt het jaarlijks al een flinke uitdaging, maar als het korter is dan dat, hebben we wel echt een probleem.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 01:09:24 #233
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195498227
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 01:04 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Of iemand die baalt dat er nog steeds leggings en crop-truitjes verkocht worden. :)
Arie? Is it you?
pi_195498247
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 01:07 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik maak me nog akelig veel zorgen over hoelang een vaccin werkzaam zal zijn. Logistiek wordt het jaarlijks al een flinke uitdaging, maar als het korter is dan dat, hebben we wel echt een probleem.
Daar is fase 3 erg belangrijk voor omdat te testen hoe lang het vaccin werkt. Sowieso heb ik gelezen dat er 2 theorie zijn. 1 je bent volledige immuun de rest van je leven en dit virus zal verdwijnen. 2 bij een herinfectie zal het tot lichte klachten blijven zoals een verkoudheid. T-cell immuniteit voor dit virus is al aangetoond alleen anti lichamen verdwijnen snel uit het lichaam. Daarom hebben we gelukkig bepaalde t-cellen die het virus kunnen onthouden en bij een herinfectie meteen weer alles kunnen aansturen. Die zitten voornamelijk in je beenmerg.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 01:13:45 #235
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_195498248
Ik wil jullie namens de farmaceutische industrie vriendelijk bedanken voor het steunen van onze campagne, genaamd COVID-19. Oorspronkelijk heette het project Corona, maar het was de marketingafdeling ontschoten dat die naam al geclaimed was door een bierfabrikant. We hadden ze plat kunnen procederen maar dat kost tijd. En tijd is kostbaar.

De farmaceutische industrie hoopt dat jullie de maatregelen netjes blijven volgen en iedereen die kritisch nadenkt bestempelen als complotwappie. Het was eerst complotdenker maar dat bleek niet zo goed te werken. We willen geen mensen die zelf nadenken.

In het begin van het jaar was onze industrietak niet zo populair. We hadden een imago probleem doordat er een paar miljoen doden waren gevallen door het gebruik van onze producten. Dat was vervelend. Niet vanwege die mensen, want daar hebben we er toch genoeg van op deze planeet. Ook niet vanwege het geld, want 3 miljard schadevergoeding is kleingeld in vergelijking met de 40 miljard die het product heeft opgeleverd. Nee, het was voornamelijk een imago probleem. Mensen kregen door dat we er niet zijn om de gezondheid te verbeteren. Gezonde mensen leveren geen geld op. Dode mensen ook niet trouwens.

Sorry, ik draaf een beetje door. Hou jullie netjes aan de regels. Uiterlijk volgend jaar is er een vaccin en worden wij schatrijk. Dit was nooit mogelijk geweest zonder jullie medewerking.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_195498249
quote:
10s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 01:09 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Arie? Is it you?
Paul?
pi_195498256
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 01:13 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Daar is fase 3 erg belangrijk voor omdat te testen hoe lang het vaccin werkt. Sowieso heb ik gelezen dat er 2 theorie zijn. 1 je bent volledige immuun de rest van je leven en dit virus zal verdwijnen. 2 bij een herinfectie zal het tot lichte klachten blijven zoals een verkoudheid. T-cell immuniteit voor dit virus is al aangetoond alleen anti lichamen verdwijnen snel uit het lichaam. Daarom hebben we gelukkig bepaalde t-cellen die het virus kunnen onthouden en bij een herinfectie meteen weer alles kunnen aansturen. Die zitten voornamelijk in je beenmerg.
Ja, dat klinkt wel hoopvol ja. En ik begreep ook dat er verschillende ingangen waren om zo'n vaccin te maken, dat ze niet allemaal op hetzelfde principe werkten, zeg maar. Dus dat biedt ook hoop.
pi_195498272
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 01:13 schreef Dhalsim het volgende:
Ik wil jullie namens de farmaceutische industrie vriendelijk bedanken voor het steunen van onze campagne, genaamd COVID-19. Oorspronkelijk heette het project Corona, maar het was de marketingafdeling ontschoten dat die naam al geclaimed was door een bierfabrikant. We hadden ze plat kunnen procederen maar dat kost tijd. En tijd is kostbaar.

De farmaceutische industrie hoopt dat jullie de maatregelen netjes blijven volgen en iedereen die kritisch nadenkt bestempelen als complotwappie. Het was eerst complotdenker maar dat bleek niet zo goed te werken. We willen geen mensen die zelf nadenken.

In het begin van het jaar was onze industrietak niet zo populair. We hadden een imago probleem doordat er een paar miljoen doden waren gevallen door het gebruik van onze producten. Dat was vervelend. Niet vanwege die mensen, want daar hebben we er toch genoeg van op deze planeet. Ook niet vanwege het geld, want 3 miljard schadevergoeding is kleingeld in vergelijking met de 40 miljard die het product heeft opgeleverd. Nee, het was voornamelijk een imago probleem. Mensen kregen door dat we er niet zijn om de gezondheid te verbeteren. Gezonde mensen leveren geen geld op. Dode mensen ook niet trouwens.

Sorry, ik draaf een beetje door. Hou jullie netjes aan de regels. Uiterlijk volgend jaar is er een vaccin en worden wij schatrijk. Dit was nooit mogelijk geweest zonder jullie medewerking.
Graag gedaan! ^O^
Knap ook, van jullie, dat jullie wereldwijd de regeringen ervan hebben weten te overtuigen om de complete economie naar de kl*ten te helpen in jullie belang, daar heb ik echt bewondering voor. Mijn complimenten. ^O^
pi_195498635
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:00 schreef Tijger_m het volgende:
Ja, nogal logisch, er is een limiet aan verplegend personeel, je kan wel 1000 bedden in de Ahoy neer gooien maar je hebt er geen donder aan zonder artsen en verplegend personeel.
Genoeg mensen die de afgelopen maanden hun baan zijn kwijtgeraakt die met een spoedcursus mensen om kunnen draaien bij een tijdelijk Corona IC
So we just called him Fred too
pi_195498645
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:15 schreef trein2000 het volgende:
Fout, het Erasmus MC is een publiek rechtelijke rechtspersoon
Sorry vriend, hier zie je alle BV's van het Erasmus MC:
https://www.kvk.nl/zoeken(...)start=0&site=kvk2014

Ook het UMC Utrecht is terug te vinden:

Hier die van VUmc Amsterdam:
https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=Vumc&start=0&site=kvk2014

Ik snap dat de gedachte even wennen is, maar ziekenhuizen zijn in Nederland bedrijven. Bedrijven die voor de risicospreiding ook nog eens verschillende BV's hebben voor verschillende onderdelen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Fred2 op 08-10-2020 03:03:40 ]
pi_195498679
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 02:58 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Sorry vriend, hier zie je alle BV's van het Erasmus MC:

Ook het UMC Utrecht is terug te vinden:

Hier die van VUmc Amsterdam:
https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=Vumc&start=0&site=kvk2014

Ik snap dat de gedachte even wennen is, maar ziekenhuizen zijn in Nederland bedrijven. Bedrijven die voor de risicospreiding ook nog eens verschillende BV's hebben voor verschillende onderdelen.
Mooi. Maar wat is de top van de kerstboom? Een publiekrechtelijke rechtspersoon: https://www.erasmusmc.nl/nl-nl/pages/o/over-erasmusmc
zie email 27 oktober
pi_195498722
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:00 schreef Tijger_m het volgende:
Je loopt hier verhalen te verzinnen zonder enige basis in feiten.
Verre van.

Menig Nederland vergist zich wat de effecten zijn van de privatisering van de zorg. Ziekenhuizen zijn een oerwoud van BV's geworden die gesubsideerde zorg verkopen.

De clubs van Gommers en Kuipers vertegenwoordigen de verleners van zorg, die BV's die ik hier boven al noemde. Ze vertegenwoordigen niet het belang van de patient!! Van geen enkele patient.

Zij zijn er bij gebaat dat er zoveel mogelijk Corona IC patienten in de reguliere ziekenhuizen ten koste van andere zorg. Dat geeft hun een middel om meer geld voor hun IC's te krijgen.

Dat heeft niks met BNW te maken, het zijn de feiten die je zelf kan nazoeken op de websites van de verschillende betrokken partijen.
pi_195498780
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 03:08 schreef trein2000 het volgende:
Mooi. Maar wat is de top van de kerstboom? Een publiekrechtelijke rechtspersoon: https://www.erasmusmc.nl/nl-nl/pages/o/over-erasmusmc
Leuk, ik zie vooral een oerwoud aan BVtjes voor het uitvoeren van de zorg:
https://www.google.com/ur(...)SGaqngjtpC8SfjD5IQh0

Aan de top van Nederland staat een koning, dat maakt ons toch ook niet gelijk allemaal koninklijk.

Feit blijft dat de zorg door allerlei BV's wordt uitgevoerd en ziekenhuizen dus commerciële bedrijven zijn die winst moeten maken.
pi_195498795
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 03:26 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Leuk, ik zie vooral een oerwoud aan BVtjes voor het uitvoeren van de zorg:
https://www.google.com/ur(...)SGaqngjtpC8SfjD5IQh0
Dus. De top van de piramide is gewoon een publiekrechtelijke rechtspersoon. Niks commercieels aan.
zie email 27 oktober
pi_195498826
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 03:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dus. De top van de piramide is gewoon een publiekrechtelijke rechtspersoon. Niks commercieels aan.
"Het Erasmus MC is een publiekrechtelijke rechtspersoon, ingesteld op grond van de Wet op het Hoger onderwijs en Wetenschappelijk onderzoek (WHW)."

Bron: https://www.erasmusmc.nl/nl-nl/pages/o/over-erasmusmc

Dat is louter voor het feit dat het óók wetenschappenlijk onderzoek doet. De zorgactiviteiten vallen daar niet onder.
pi_195498842
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 03:32 schreef Fred2 het volgende:

[..]

"Het Erasmus MC is een publiekrechtelijke rechtspersoon, ingesteld op grond van de Wet op het Hoger onderwijs en Wetenschappelijk onderzoek (WHW)."

Bron: https://www.erasmusmc.nl/nl-nl/pages/o/over-erasmusmc

Dat is louter voor het feit dat het óók wetenschappenlijk onderzoek doet. De zorgactiviteiten vallen daar niet onder.
:')
De publiekrechtelijke rechtspersoon Erasmus MC is 100% eigenaar van de holding. Daar valt gewoon alles in, zorg en onderwijs.
zie email 27 oktober
pi_195498925
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 03:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

:')
De publiekrechtelijke rechtspersoon Erasmus MC is 100% eigenaar van de holding. Daar valt gewoon alles in, zorg en onderwijs.
Het feit dat een eigenaar een publiekrechtelijke rechtspersoon doet niets af aan het feit dat een BV een bedrijf is met een winstoogmerk.

De zorg is geprivatiseerd en dat maakt ziekenhuizen commerciële bedrijven. Daardoor kon het Slotervaartziekenhuis ook failliet gaan: de schulden waren hoger dan de inkomsten.

Bij het privatiseren werden al zorgen uitgesroken over de belangen van de patienten. Het lijkt erop dat we nu met de Coronacrisis tegen aanlopen: wie vertegenwoordigt nu de belangen van de burger en de (corona)patienten?
De clubjes van Gommers en Kuipers hebben nu een groot aandeel in de discussie, maar die vertegenwoordigen dus het belang van de IC's en ziekenhuizen, wat een ander belang kan zijn dan die van de patienten.
pi_195499163
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 03:19 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Verre van.

Menig Nederland vergist zich wat de effecten zijn van de privatisering van de zorg. Ziekenhuizen zijn een oerwoud van BV's geworden die gesubsideerde zorg verkopen.

De clubs van Gommers en Kuipers vertegenwoordigen de verleners van zorg, die BV's die ik hier boven al noemde. Ze vertegenwoordigen niet het belang van de patient!! Van geen enkele patient.

Zij zijn er bij gebaat dat er zoveel mogelijk Corona IC patienten in de reguliere ziekenhuizen ten koste van andere zorg. Dat geeft hun een middel om meer geld voor hun IC's te krijgen.

Dat heeft niks met BNW te maken, het zijn de feiten die je zelf kan nazoeken op de websites van de verschillende betrokken partijen.
Dat druist in tegen de werkelijkheid, waarbij deze mensen juist voorstander zijn van strengere maatregelen die moeten voorkomen dat het aantal coronapatienten oploopt in de ziekenhuizen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_195499388
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 22:37 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Helaas zijn ziekenhuizen gewoon commerciële bedrijven die inkomsten hebben soor subsidie en de rekening die ze sturen voor het verlenen van zorg. Dat laatste zie je als patient vaak niet omdat de rekening via je verzekering gaat.

Uit betrouwbare bron weet ik dat patienten op de IC het meeste geld opleveren voor het ziekenhuis. Ze kunnen dik factureren per dag en zijn maar beperkt geld kwijt aan verplegend personeel. Die vaak ook nog eens erg makkelijk over te halen zijn om langer te werken.

Bij operaties gaat een groot deel van de inkomsten naar de uitvoerend specialist.

Gommers en Kuipers zijn imho dan ook twee hele enge mannen, die vooral gebaat zijn bij volle IC's en het is dan ook erg gevaarlijk dat zij zo'n groot podium krijgen.
Inkomsten door subsidie? Heel beperkt voor wat studies ja. Meeste inkomen komt gewoon van de zorgverzekeraar.

Dik facturen per dag. Zo werkt het totaal niet meer. Voor de IC maak je afspraken voor het hele jaar. Dus bijvoorbeeld voor CZ: wij leveren de IC zorg voor 50 miljoen per jaar (geen echte bedragen dit). En dan over meerdere jaren afgesproken. Een ziekenhuis is er juist bij gebaat om een patiënt zo kort mogelijk op de IC te houden.

Hou alsjeblieft op met te doen alsof je iets weet van de financiering van zorg. Je berichten kloppen gewoon niet.

Operaties groot deel naar de specialist. Alsof dat bij IC dagen anders is? Specialisten krijgen een bepaald percentage van de TOTALE omzet (als ze niet in loondienst zijn, anders krijgen ze gewoon salaris).
Het is niet zo dat als ze veel meer gaan opereren er ook ineens veel meer geld binnenkomt. Er zijn gewoon afspraken over de omzet gemaakt met de zorgverzekeraar. Een verzekeraar boeit het geen reet of we opereren of dat we meer dermatologie doen (ik noem maar wat).

Gommers en al helemaal Kuipers is niet gebaat bij volle IC's. Die werken ook nog eens in academische ziekenhuizen waar jouw geschetste problematiek niet eens kan voorkomen.
pi_195499417
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 22:40 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Niemand zit er op te wachten, maar feit blijft dat er momenteel ziekenhuizen verdienen aan Covid.
Nee, dat is geen feit. Ziekenhuizen verdienen niet ineens veel meer door covid.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 06:44:15 #251
22565 asco
Los in deze tent
pi_195499586
quote:

Je googled wat bv’tjes en je voelt je helemaal het mannetje? :o

Jij hebt blijkbaar geen idee hoe ziekenhuiszorg in Nederland gefinancierd, cq hoe er aan zorgverzekeraars gefactureerd wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2020 06:52:02 ]
pi_195499622
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 04:06 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Het feit dat een eigenaar een publiekrechtelijke rechtspersoon doet niets af aan het feit dat een BV een bedrijf is met een winstoogmerk.

De zorg is geprivatiseerd en dat maakt ziekenhuizen commerciële bedrijven. Daardoor kon het Slotervaartziekenhuis ook failliet gaan: de schulden waren hoger dan de inkomsten.

Bij het privatiseren werden al zorgen uitgesroken over de belangen van de patienten. Het lijkt erop dat we nu met de Coronacrisis tegen aanlopen: wie vertegenwoordigt nu de belangen van de burger en de (corona)patienten?
De clubjes van Gommers en Kuipers hebben nu een groot aandeel in de discussie, maar die vertegenwoordigen dus het belang van de IC's en ziekenhuizen, wat een ander belang kan zijn dan die van de patienten.
Goed verhaal hoor. Prima dat je er zelf stellig van overtuigd bent, ik vin helemaal mooi!
pi_195499708
Nog 12 dagen en dan weten we meer.
pi_195499725
quote:
quote:
Het gemiddelde aantal nieuwe besmettingen neemt met 2.595,4 dagelijkse gevallen weer snel toe.
Toch nog even één decimaaltje :D
I'll give you something to do
pi_195499728
20 oktober lockdown als het aantal besmettingen geen dalende trend heeft?
pi_195499740
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 07:18 schreef quirina het volgende:
20 oktober lockdown als het aantal besmettingen geen dalende trend heeft?
Waar heb je dit vandaan?
I'll give you something to do
  donderdag 8 oktober 2020 @ 07:23:02 #258
22565 asco
Los in deze tent
pi_195499761
In Duitsland nu ook flinke toename van besmettingen.

Op de IC kunnen ze nog wel ff vooruit.
https://www.intensivregis(...)r?tab=laendertabelle
  donderdag 8 oktober 2020 @ 07:42:23 #259
22565 asco
Los in deze tent
pi_195499858
twitter
pi_195500056
De eerste beste user die hier komt binnenvallen en schrijft:" Nou jongens, ik weet het ook allemaal niet! Ik snap er geen kut van en weet ook niet hoe we dit aan moeten pakken maar ruk is het wel!" Dat is mijn FOK!ker van het jaar 2020. O+
Go hard or go home
  donderdag 8 oktober 2020 @ 08:04:13 #261
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195500075
Nou jongens, ik weet het ook allemaal niet! Ik snap er geen kut van en weet ook niet hoe we dit aan moeten pakken maar ruk is het wel.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 08:04:30 #262
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195500076
:7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195500091
quote:
14s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:16 schreef Da_Sandman het volgende:
Hulde voor de regering. Je niet gek laten maken door een stel idioten en gewoon je eigen aanpak kiezen.

Hup Rutte en co _O_.
Het is een groot succes , ga zo door !!
pi_195500095
Waarom zijn het aantal ziekenhuisopnamens uit de OP gehaald?

Nu focussen we ons op de niet relevante besmettingen ipv de wel relevante mogelijke gevolgen.

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2020 08:07:24 ]
  Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 08:15:19 #265
5428 crew  miss_sly
pi_195500148
quote:

[..]

Verre van.

Ongeacht wat je vindt, denk ik dat dergelijke aantijgingen tegen personen echt veel te ver gaan. Je kunt niet zomaar roepen over mensen dat ze op geld uit zijn en graag veel zieke mensen in hun ziekenhuizen krijgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195500326
Bert Slagter op Twitter (zit mobiel):

quote:
Translink en CBS publiceren hoe intensief het OV gebruikt wordt: het aantal instappers (check-ins).

Sinds persco op 28 september heel klein beetje afgenomen. Was in september ongeveer -49%, is nu -53%.

In maart/april was het -85%.
quote:
De mobiliteitscijfers van Google laten ook nog niet echt schokkende verschillen zien in woon-werkverkeer.

21-25 september: -24,8%
28 sept - 2 okt: -25%

In maart/april was dat zo'n beetje -50%
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195500507
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 08:06 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Het is een groot succes , ga zo door !!
Dat zullen ze zeker doen!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195500593
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 07:42 schreef asco het volgende:
[ twitter ]
De Tweede Wereldoorlog als "grote uitdaging" bestempelen is wel wat cringeworthy voor een Duitser. :X
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_195500605
Dus toch een hoop bedrijven die de regels aan de laars lappen. Ik werk 2 dagen op kantoor nu (was 3), vriendin nog steeds 4x.
Er wordt een hoop.thuis gewerkt maar minder dan in maart toen echt iedereen bijna thuis zat.

Komt veelal door management en directie.
pi_195500627
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 08:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Bert Slagter op Twitter (zit mobiel):
[..]

[..]

Grappig hoe dat precies overeenkomt met wat je her en der hoort. Terwijl toen ik dat zei tegen ons management hun in koor: 'oh nee hoor, dat is niet wat wij horen van collega bedrijven, iedereen volgt heel goed het advies!'. De realiteit zegt anders.
pi_195500662
Hier nog maar 5% bezetting op kantoor, maar daarvoor was wel eerst een besmetting op kantoor nodig. Inmiddels staat de teller op 3 besmettingen, dus dat heeft het management wel wakker geschud.
pi_195500671
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 09:04 schreef Simmertje het volgende:
Hier nog maar 5% bezetting op kantoor, maar daarvoor was wel eerst een besmetting op kantoor nodig. Inmiddels staat de teller op 3 besmettingen, dus dat heeft het management wel wakker geschud.
Moet je je laten testen?
  Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 09:05:27 #274
236264 crew  capricia
pi_195500677
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 08:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dus toch een hoop bedrijven die de regels aan de laars lappen. Ik werk 2 dagen op kantoor nu (was 3), vriendin nog steeds 4x.
Er wordt een hoop.thuis gewerkt maar minder dan in maart toen echt iedereen bijna thuis zat.

Komt veelal door management en directie.
Ja.
Mijn man zit weer 4 dagen per week door het hele land als IC-consultant. 1 dag in de week werkt ie thuis.
Het schokkende is niet alleen dat zijn bedrijf dit doet (hij krijgt gewoon de planning door), maar dat al die bedrijven waar hij heen gaat, dit gewoon willen.

Laat me je vertellen, dit werk kan heel goed remote. Bij uitstek zelfs.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195500727
Tijd om de scholen weer dicht te gooien, dan lijkt het ineens een stuk 'makkelijker' om toch thuis te werken.
pi_195500728
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 09:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Moet je je laten testen?
Eentje was buitendienst en de andere had geen klachten nog op kantoor. De eerste heeft wel met klachten op kantoor gezeten, maar in principe houden we wel afstand. Heb zelf geen klachten ondervonden dus kon mij niet eens laten testen.
pi_195500746
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 09:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja.
Mijn man zit weer 4 dagen per week door het hele land als IC-consultant. 1 dag in de week werkt ie thuis.
Het schokkende is niet alleen dat zijn bedrijf dit doet (hij krijgt gewoon de planning door), maar dat al die bedrijven waar hij heen gaat, dit gewoon willen.

Klopt, ik merk dat men meetings liever face to face doet dan via zoom. Ik snap het wel maar vind het niet verantwoord. Ironische is dat men verwijst naar de richtlijnen van het rivm door te zeggen dat 1,5m afstand gehouden wordt, dus moet het kunnen.
pi_195500764
quote:
Dus toch een hoop bedrijven die de regels aan de laars lappen.
Had je echt anders verwacht?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 09:12:10 #279
236264 crew  capricia
pi_195500796
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 09:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Klopt, ik merk dat men meetings liever face to face doet dan via zoom. Ik snap het wel naar vind het niet verantwoord. Ironische is dat men verwijst naar de richtlijnen van hept rivm door te zeggen dat 1,5m afstabd gehouden wordt, dus moet het kunnen.
Gisteravond mailde een klant hem nog even dat hij vandaag wel een mondkapje mee moest nemen.

Dit is dus precies waar we hier met zijn allen voor waarschuwden: mondkapjes als vervanging voor die anderhalve meter.

Ik kan er met mijn pet niet bij.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195500817
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 09:08 schreef AlohA het volgende:
Tijd om de scholen weer dicht te gooien, dan lijkt het ineens een stuk 'makkelijker' om toch thuis te werken.
Dat was vanuit bedrijven ook de logica waarom in mei iedereen weer naar kantoor kwam.

Je kinderen gaan naar school, je doet boodschappen... dan kan je ook naar kantoor komen, 1,5m afstand en handen wassen!
  Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 09:13:23 #281
5428 crew  miss_sly
pi_195500823
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 09:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja.

Mijn man doet sinds maart echt alles remote. Ook in de ITC. Inderdaad bij uitstek geschikt om remote te doen. Een enkel bedrijf wil toch wel graag iemand op lokatie, en daar is vaak ook wel wat voor te zeggen, maar dergelijke opdrachten stellen ze nog veel uit.
pi_195500838
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 09:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Gisteravond mailde een klant hem nog even dat hij vandaag wel een mondkapje mee moest nemen.

Dit is dus precies waar we hier met zijn allen voor waarschuwden: mondkapjes als vervanging voor die anderhalve meter.

Ik kan er met mijn pet niet bij.
Met en/en heb ik geen moeite mee. Desalniettemin moet je eigenlijk gewoon vol thuiswerken waar mogelijk nu.
pi_195500839
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 09:08 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Eentje was buitendienst en de andere had geen klachten nog op kantoor. De eerste heeft wel met klachten op kantoor gezeten, maar in principe houden we wel afstand. Heb zelf geen klachten ondervonden dus kon mij niet eens laten testen.
Dat vind ik zo vreemd. Je kan immers ook asymptomatisch zijn.

Mij lijkt dat dat testen pas efficiënt is, als mensen zich massaal laten testen daar waar besmettingen zijn.
  Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 09:15:17 #284
5428 crew  miss_sly
pi_195500856
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 09:08 schreef AlohA het volgende:
Belachelijke reden om de scholen dicht te gooien.
Scholen dicht moet echt alleen als het niet anders kan. Dit kan anders.
pi_195500862
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 09:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niet echt, een klsnt zij zelfs tegen mij dat hij op kantoor zit omdat de manager het zonde vindt van het mooie pand.
pi_195500882
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 09:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat vind ik zo vreemd. Je kan immers ook asymptomatisch zijn.

Mij lijkt dat dat testen pas efficiënt is, als mensen zich massaal laten testen daar waar besmettingen zijn.
Moet de testcapaciteit wel op orde zijn.
pi_195500892
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 09:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Belachelijke reden om de scholen dicht te gooien.
Scholen dicht moet echt alleen als het niet anders kan. Dit kan anders.
Ja, was ook niet serieus bedoeld. Maar al die mensen van wie nu beweerd wordt dat ze niet thuis 'kunnen' werken, konden dat met kinderen thuis in april nog wel.
  Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 09:18:25 #288
236264 crew  capricia
pi_195500897
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 09:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mijn man doet sinds maart echt alles remote. Ook in de ITC. Inderdaad bij uitstek geschikt om remote te doen. Een enkel bedrijf wil toch wel graag iemand op lokatie, en daar is vaak ook wel wat voor te zeggen, maar dergelijke opdrachten stellen ze nog veel uit.
Klinkt stukken beter dan wat hier gebeurt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 8 oktober 2020 @ 09:20:50 #289
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195500937
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 09:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Rutte is niet alleen zijn grip kwijtgeraakt op het virus, maar ook op het volk.
  Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 09:25:06 #290
5428 crew  miss_sly
pi_195501000
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 09:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Rutte is niet alleen zijn grip kwijtgeraakt op het virus, maar ook op het volk.
Ik denk dat dat mede komt door zijn weigering als echte leider op te treden. Hij blijft maar zeggen dat hij niet de baas is, dat mensen niet iets moeten doen omdat hij dat zegt. En ik begrijp dat, maar het werkt niet. Heel veel mensen hebben duidelijk iemand nodig die ze precies vertelt wat ze wel of niet moeten doen.
pi_195501007
quote:
Dus toch een hoop bedrijven die de regels aan de laars lappen.
Dat is het hem nou net. Het zijn geen regels. Het is niet verplicht
pi_195501099
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 09:25 schreef ikheetmartijn het volgende:

[..]

Dat is het hem nou net. Het zijn geen regels. Het is niet verplicht
Dan wordt het tijd om een thuiswerkplicht op te nemen in de coronawet.
pi_195501129
Blij met mijn werkgever die alle face to face contacten (en bijbehorende reisbewegingen) ontmoedigt. Hier moet je het juist kunnen verantwoorden als je wel naar kantoor moet.
Ik ben er het afgelopen half jaar dus 2 keer geweest.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 09:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat dat mede komt door zijn weigering als echte leider op te treden. Hij blijft maar zeggen dat hij niet de baas is, dat mensen niet iets moeten doen omdat hij dat zegt. En ik begrijp dat, maar het werkt niet. Heel veel mensen hebben duidelijk iemand nodig die ze precies vertelt wat ze wel of niet moeten doen.
Eens. Zoveel bedrijven die daardoor toch kantoorwerk verplicht maken. En burgers die de maatregelen goed en belangrijk vinden... tot ze er zelf iets voor moeten gaan afzeggen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 09:36:24 #294
236264 crew  capricia
pi_195501179
Gaan er nog mensen naar de livestream van de Tweede Kamer kijken?
Vandaag de tweede dag debat over de aangepaste coronawet.
Die er wsl door gaat komen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195501192
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 09:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
Blij met mijn werkgever die alle face to face contacten (en bijbehorende reisbewegingen) ontmoedigt. Hier moet je het juist kunnen verantwoorden als je wel naar kantoor moet.
Ik ben er het afgelopen half jaar dus 2 keer geweest.
[..]

Eens. Zoveel bedrijven die daardoor toch kantoorwerk verplicht maken. En burgers die de maatregelen goed en belangrijk vinden... tot ze er zelf iets voor moeten gaan afzeggen.
Bij mijn werkgever is het een tijdje iets losser geweest, maar geldt nu toch ook echt weer dat op kantoor aanwezig zijn enkel en alleen kan indien heel strikt noodzakelijk. Ik zie echter ook wel dat bij klanten / bedrijven waar we mee samenwerken men gewoon lekker zo veel mogelijk op kantoor zit. Niet eens omdat de werkgever het eist, maar gewoon omdat men het zelf wel lekker vindt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195501195
https://medischinfo.nl/corona/besmettingen/

De exponentiële groei is nu wel terug te zien in de grafiek.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 09:40:01 #297
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195501238
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 09:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bij mijn werkgever is het een tijdje iets losser geweest, maar geldt nu toch ook echt weer dat op kantoor aanwezig zijn enkel en alleen kan indien heel strikt noodzakelijk. Ik zie echter ook wel dat bij klanten / bedrijven waar we mee samenwerken men gewoon lekker zo veel mogelijk op kantoor zit. Niet eens omdat de werkgever het eist, maar gewoon omdat men het zelf wel lekker vindt.
Same here.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 09:41:25 #298
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195501258
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 09:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb me echt verbaasd over het feit dat hij dat soort uitspraken doet. En zo veelvuldig.
Natuurlijk is het mooi dat hij het zo ziet, maar ergens is hij wel de baas, zij bepalen, wij moeten volgen.

En je ziet het hier op Fok! ook wel terug "als het niet verplicht is doe ik iets niet". En dan gaat Rutte weer op "eigen verantwoordelijkheid".
Wat het ook veelal is en mooi zou zijn als men zo deed.. maarja het werkt gewoon grotendeels niet.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 09:42:52 #299
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195501278
Toen ze aankondigde dat er weer meer thuisgewerkt moest worden is er hier op het bedrijf wel gekeken naar wat er evt meer kon en sommigen zijn ook meer gaan thuiswerken, maar vanuit het bedrijf kwam geen algemeen statement.
Dat vond ik wel jammer. Vanuit de afdeling mocht je het vooral zelf weten wat je wilde doen.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 09:44:05 #300
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195501294
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 09:41 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik heb me echt verbaasd over het feit dat hij dat soort uitspraken doet. En zo veelvuldig.
Natuurlijk is het mooi dat hij het zo ziet, maar ergens is hij wel de baas, zij bepalen, wij moeten volgen.

En je ziet het hier op Fok! ook wel terug "als het niet verplicht is doe ik iets niet". En dan gaat Rutte weer op "eigen verantwoordelijkheid".
Wat het ook veelal is en mooi zou zijn als men zo deed.. maarja het werkt gewoon grotendeels niet.
Rutte heeft de verkiezingen in zijn achterhoofd. En hij ziet ook wel dat strenge lockdowns zoals in de UK, Spanje en Frankrijk uiteindelijk ook niet werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')