Eentje was buitendienst en de andere had geen klachten nog op kantoor. De eerste heeft wel met klachten op kantoor gezeten, maar in principe houden we wel afstand. Heb zelf geen klachten ondervonden dus kon mij niet eens laten testen.quote:
Klopt, ik merk dat men meetings liever face to face doet dan via zoom. Ik snap het wel maar vind het niet verantwoord. Ironische is dat men verwijst naar de richtlijnen van het rivm door te zeggen dat 1,5m afstand gehouden wordt, dus moet het kunnen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Mijn man zit weer 4 dagen per week door het hele land als IC-consultant. 1 dag in de week werkt ie thuis.
Het schokkende is niet alleen dat zijn bedrijf dit doet (hij krijgt gewoon de planning door), maar dat al die bedrijven waar hij heen gaat, dit gewoon willen.
Laat me je vertellen, dit werk kan heel goed remote. Bij uitstek zelfs.
Had je echt anders verwacht?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 08:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dus toch een hoop bedrijven die de regels aan de laars lappen.
Gisteravond mailde een klant hem nog even dat hij vandaag wel een mondkapje mee moest nemen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Klopt, ik merk dat men meetings liever face to face doet dan via zoom. Ik snap het wel naar vind het niet verantwoord. Ironische is dat men verwijst naar de richtlijnen van hept rivm door te zeggen dat 1,5m afstabd gehouden wordt, dus moet het kunnen.
Dat was vanuit bedrijven ook de logica waarom in mei iedereen weer naar kantoor kwam.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:08 schreef AlohA het volgende:
Tijd om de scholen weer dicht te gooien, dan lijkt het ineens een stuk 'makkelijker' om toch thuis te werken.
Mijn man doet sinds maart echt alles remote. Ook in de ITC. Inderdaad bij uitstek geschikt om remote te doen. Een enkel bedrijf wil toch wel graag iemand op lokatie, en daar is vaak ook wel wat voor te zeggen, maar dergelijke opdrachten stellen ze nog veel uit.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Mijn man zit weer 4 dagen per week door het hele land als IC-consultant. 1 dag in de week werkt ie thuis.
Het schokkende is niet alleen dat zijn bedrijf dit doet (hij krijgt gewoon de planning door), maar dat al die bedrijven waar hij heen gaat, dit gewoon willen.
Laat me je vertellen, dit werk kan heel goed remote. Bij uitstek zelfs.
Met en/en heb ik geen moeite mee. Desalniettemin moet je eigenlijk gewoon vol thuiswerken waar mogelijk nu.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Gisteravond mailde een klant hem nog even dat hij vandaag wel een mondkapje mee moest nemen.
Dit is dus precies waar we hier met zijn allen voor waarschuwden: mondkapjes als vervanging voor die anderhalve meter.
Ik kan er met mijn pet niet bij.
Dat vind ik zo vreemd. Je kan immers ook asymptomatisch zijn.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:08 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Eentje was buitendienst en de andere had geen klachten nog op kantoor. De eerste heeft wel met klachten op kantoor gezeten, maar in principe houden we wel afstand. Heb zelf geen klachten ondervonden dus kon mij niet eens laten testen.
Belachelijke reden om de scholen dicht te gooien.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:08 schreef AlohA het volgende:
Tijd om de scholen weer dicht te gooien, dan lijkt het ineens een stuk 'makkelijker' om toch thuis te werken.
Niet echt, een klsnt zij zelfs tegen mij dat hij op kantoor zit omdat de manager het zonde vindt van het mooie pand.quote:
Moet de testcapaciteit wel op orde zijn.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat vind ik zo vreemd. Je kan immers ook asymptomatisch zijn.
Mij lijkt dat dat testen pas efficiënt is, als mensen zich massaal laten testen daar waar besmettingen zijn.
Ja, was ook niet serieus bedoeld. Maar al die mensen van wie nu beweerd wordt dat ze niet thuis 'kunnen' werken, konden dat met kinderen thuis in april nog wel.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Belachelijke reden om de scholen dicht te gooien.
Scholen dicht moet echt alleen als het niet anders kan. Dit kan anders.
Klinkt stukken beter dan wat hier gebeurt.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn man doet sinds maart echt alles remote. Ook in de ITC. Inderdaad bij uitstek geschikt om remote te doen. Een enkel bedrijf wil toch wel graag iemand op lokatie, en daar is vaak ook wel wat voor te zeggen, maar dergelijke opdrachten stellen ze nog veel uit.
Ik denk dat dat mede komt door zijn weigering als echte leider op te treden. Hij blijft maar zeggen dat hij niet de baas is, dat mensen niet iets moeten doen omdat hij dat zegt. En ik begrijp dat, maar het werkt niet. Heel veel mensen hebben duidelijk iemand nodig die ze precies vertelt wat ze wel of niet moeten doen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Rutte is niet alleen zijn grip kwijtgeraakt op het virus, maar ook op het volk.
Dat is het hem nou net. Het zijn geen regels. Het is niet verplichtquote:Op donderdag 8 oktober 2020 08:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dus toch een hoop bedrijven die de regels aan de laars lappen.
Dan wordt het tijd om een thuiswerkplicht op te nemen in de coronawet.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:25 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Dat is het hem nou net. Het zijn geen regels. Het is niet verplicht
Eens. Zoveel bedrijven die daardoor toch kantoorwerk verplicht maken. En burgers die de maatregelen goed en belangrijk vinden... tot ze er zelf iets voor moeten gaan afzeggen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat dat mede komt door zijn weigering als echte leider op te treden. Hij blijft maar zeggen dat hij niet de baas is, dat mensen niet iets moeten doen omdat hij dat zegt. En ik begrijp dat, maar het werkt niet. Heel veel mensen hebben duidelijk iemand nodig die ze precies vertelt wat ze wel of niet moeten doen.
Bij mijn werkgever is het een tijdje iets losser geweest, maar geldt nu toch ook echt weer dat op kantoor aanwezig zijn enkel en alleen kan indien heel strikt noodzakelijk. Ik zie echter ook wel dat bij klanten / bedrijven waar we mee samenwerken men gewoon lekker zo veel mogelijk op kantoor zit. Niet eens omdat de werkgever het eist, maar gewoon omdat men het zelf wel lekker vindt.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
Blij met mijn werkgever die alle face to face contacten (en bijbehorende reisbewegingen) ontmoedigt. Hier moet je het juist kunnen verantwoorden als je wel naar kantoor moet.
Ik ben er het afgelopen half jaar dus 2 keer geweest.
[..]
Eens. Zoveel bedrijven die daardoor toch kantoorwerk verplicht maken. En burgers die de maatregelen goed en belangrijk vinden... tot ze er zelf iets voor moeten gaan afzeggen.
Same here.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bij mijn werkgever is het een tijdje iets losser geweest, maar geldt nu toch ook echt weer dat op kantoor aanwezig zijn enkel en alleen kan indien heel strikt noodzakelijk. Ik zie echter ook wel dat bij klanten / bedrijven waar we mee samenwerken men gewoon lekker zo veel mogelijk op kantoor zit. Niet eens omdat de werkgever het eist, maar gewoon omdat men het zelf wel lekker vindt.
Ik heb me echt verbaasd over het feit dat hij dat soort uitspraken doet. En zo veelvuldig.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat dat mede komt door zijn weigering als echte leider op te treden. Hij blijft maar zeggen dat hij niet de baas is, dat mensen niet iets moeten doen omdat hij dat zegt. En ik begrijp dat, maar het werkt niet. Heel veel mensen hebben duidelijk iemand nodig die ze precies vertelt wat ze wel of niet moeten doen.
Rutte heeft de verkiezingen in zijn achterhoofd. En hij ziet ook wel dat strenge lockdowns zoals in de UK, Spanje en Frankrijk uiteindelijk ook niet werken.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:41 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik heb me echt verbaasd over het feit dat hij dat soort uitspraken doet. En zo veelvuldig.
Natuurlijk is het mooi dat hij het zo ziet, maar ergens is hij wel de baas, zij bepalen, wij moeten volgen.
En je ziet het hier op Fok! ook wel terug "als het niet verplicht is doe ik iets niet". En dan gaat Rutte weer op "eigen verantwoordelijkheid".
Wat het ook veelal is en mooi zou zijn als men zo deed.. maarja het werkt gewoon grotendeels niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |