Pure zelfpromotie. Kuipers zou extra zorg en mensen moeten regelen. Gonmers zou meer bedden moeten regelen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 22:41 schreef Mammietje het volgende:
Zeker, vandaar ook dat Kuipers al een poosje om maatregelen roept en Gommers de moeite neemt om een Famke Louise een paar iq-punten erbij te praten.
Zolang jij maar een niet te grote groep vertegenwoordigd, vind ik het best.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 22:43 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Pure zelfpromotie.
Ze vertegenwoordigen beiden commerciële partijen.
Haha Gommers zo druk bezig met zn nieuwe vriendinnetje, die heeft nu wel wat anders aan zn hoofd dan Corrie.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 22:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zeker, vandaar ook dat Kuipers al een poosje om maatregelen roept en Gommers de moeite neemt om een Famke Louise een paar iq-punten erbij te praten.
Volgens jouw theorie zouden ze daar toch bij gebaat zijn??? Waarom doen ze dat dan niet?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 22:43 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Pure zelfpromotie. Kuipers zou extra zorg en mensen moeten regelen. Gonmers zou meer bedden moeten regelen.
Ze vertegenwoordigen beiden commerciële partijen die gebaat zijn bij schaarste aan bedden.
quote:Dit weekend wil het kabinet een beeld hebben of de landelijke maatregelen die vorige week zijn afgekondigd, effect hebben. Blijven de cijfers stijgen, dan worden er dinsdag strengere maatregelen aangekondigd.
Er zijn verschillende varianten voor strengere maatregelen waarover wordt gedacht. Alles ligt op tafel. Als je geen avondklok wil invoeren, dan kom je al snel bij strengere maatregelen voor de horeca, zo is de gedachte.
Vlakt het aantal besmettingen dit weekend wél af, dan is het de bedoeling om het huidige maatregelenpakket met een maand te verlengen.
Je kan ook je huisarts even vragen voor een receptje vit D. Die supplementen die je bij de drogisterij kan halen zit te weinig in en duurt te lang om weer helemaal op te bouwen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 22:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Vitamine D schijnt toch behoorlijk een rol te spelen. En gedurende de wintermaanden heeft iedereen daar een te kort van.
Zelf neem ik een multivit, vitamine d, zma, b12 en soms c.
Zou wel goed zijn los van corona dat menseb wisten waar ze te kort aan hebben.
Het Erasmus MC is geen commerciële partij. En de NVIC ook niet.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 22:43 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Pure zelfpromotie. Kuipers zou extra zorg en mensen moeten regelen. Gonmers zou meer bedden moeten regelen.
Ze vertegenwoordigen beiden commerciële partijen die gebaat zijn bij schaarste aan bedden.
Bron. Bovendien staat daar “als”. Dat is nogal iets andersquote:Op woensdag 7 oktober 2020 22:50 schreef hooibaal het volgende:
Kabinet bezint zich op verlenging en aanscherping van de maatregelen, aangezien de cijfers nog steeds de verkeerde kant op gaan:
[..]
Je hebt 3000 iu - 5000 iu doseringen. Dat is prima om het op te bouwen. Een dagelijks dosis is effectiever dan de 50.000 iu boosts die op recept verkrijgbaar zijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 22:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je kan ook je huisarts even vragen voor een receptje vit D. Die supplementen die je bij de drogisterij kan halen zit te weinig in en duurt te lang om weer helemaal op te bouwen.
RTL Nieuws. Kun je zelf ook googlen, toch?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 22:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bron. Bovendien staat daar “als”. Dat is nogal iets anders
Nee kan ik niet.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 22:53 schreef hooibaal het volgende:
[..]
RTL Nieuws. Kun je zelf ook googlen, toch?
Die extra bedden creëeren ze nu door andere zorg af te schalen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 22:46 schreef Mammietje het volgende:
Volgens jouw theorie zouden ze daar toch bij gebaat zijn??? Waarom doen ze dat dan niet?
70.000 gedwongen ontslagen en honderden faillisementen dan een beter idee?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 22:42 schreef Confetti het volgende:
Ondertussen lees ik dat het kabinet wil experimenteren met de evenementenbranche.
Man man man.
Als ik uit dit stuk kan halen dat als ultieme maatregel de horeca sluiten moet worden, heb ik er eerlijk gezegd toch wel een hard hoofd in dat we tegen de feestdagen weer acceptabele cijfers hebben.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 22:50 schreef hooibaal het volgende:
Kabinet bezint zich op verlenging en aanscherping van de maatregelen, aangezien de cijfers nog steeds de verkeerde kant op gaan:
[..]
Waarom kreeg ik dan 5600 IU op recept terwijl die dosis blijkbaar ook gewoon bij de drogisterij te halen is?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 22:52 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je hebt 3000 iu - 5000 iu doseringen. Dat is prima om het op te bouwen. Een dagelijks dosis is effectiever dan de 50.000 iu boosts die op recept verkrijgbaar zijn.
Ze zijn bang dat je thuis geen reet doet , terwijl tegendeel bewezen isquote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn man ook.
Gewoon weer alle dagen naar kantoor of klanten. ICT. Kan makkelijk thuis.![]()
Maar ja. Bedrijfscultuur, management bla bla.
De urgentie die er van het voorjaar was, is er nu niet.
2000 iu tabletjes (2 stuks) is al meer dan de aanbevolen dosis.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 22:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je kan ook je huisarts even vragen voor een receptje vit D. Die supplementen die je bij de drogisterij kan halen zit te weinig in en duurt te lang om weer helemaal op te bouwen.
Horeca sluiten is nodig, maar waarschijnlijk niet voldoende. Er is meer nodig, aangezien iets te veel Nederlanders te dom zijn om de hint te snappen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 22:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als ik uit dit stuk kan halen dat als ultieme maatregel de horeca sluiten moet worden, heb ik er eerlijk gezegd toch wel een hard hoofd in dat we tegen de feestdagen weer acceptabele cijfers hebben.
quote:Op woensdag 7 oktober 2020 22:56 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-kabinet-over-corona
Spanningen in het kabinet. Men klaagt over gebrek aan een lange-termijn plan. Ik deel die mening.
no stressquote:Ingewijden melden verder dat het de bedoeling is om sportscholen in ieder geval open te houden.
Vandaar dat Erasmus als BV staat ingeschreven in bij KVK.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 22:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het Erasmus MC is geen commerciële partij. En de NVIC ook niet.
Ja en ik denk dat het gros van de bevolking sowieso niet in de horeca komt eigenlijk....quote:Op woensdag 7 oktober 2020 22:57 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Horeca sluiten is nodig, maar waarschijnlijk niet voldoende. Er is meer nodig, aangezien iets te veel Nederlanders te dom zijn om de hint te snappen.
Ja, nogal logisch, er is een limiet aan verplegend personeel, je kan wel 1000 bedden in de Ahoy neer gooien maar je hebt er geen donder aan zonder artsen en verplegend personeel.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 22:55 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Die extra bedden creëeren ze nu door andere zorg af te schalen.
Ze zouden ook kunnen kiezen voor noodhospitalen, maar daar kunnen de ziekenhuizen die zij vertegenwoordigen niet aan verdienen.
In hun rol zouden zij alleen moeten aangeven wat de stand van zake is in de zorg en wat de effecten zijn. Beiden lijken covid als podium te gebruiken voor zelfpromotie met hun tv-optredens en persconferentie.
Ierland kaart met signaalwaardes. Situatie koppelen aan veilihheidsregio's. De signaalwaardes bepalen met de kennis van nunis belangrijk. Trek lering uit eerdere fouten en die van anderen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 22:56 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-kabinet-over-corona
Spanningen in het kabinet. Men klaagt over gebrek aan een lange-termijn plan. Ik deel die mening.
Ik zou echt de kantoren laten sluiten als de vervoerscijfers aangeven dat half NL weer naar de koffieautomaat rijd.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 22:57 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Ze zijn bang dat je thuis geen reet doet , terwijl tegendeel bewezen is
Bedrijfsbelangen gaan nu voor gezondheid bij velen
Helaas en dan Europa maar blijven janken om klimaatdoelen
Waar ligt nu de prioriteit??
Nou ja, als er veel clusters voorkomen, zal het dicht moeten. (Jammer dat ze het niet in subgroepen hebben onderverdeeld.) Maar ik zie de horeca toch echt niet als DE boosdoener en ik denk ook niet dat je er met alleen die maatregel zou komen. Volgens mij staan scholen inmiddels ook hoger dan de horeca in het lijstje, dus waarom daar geen aanpassingen? Ik kan dat echt niet snappen waarom die persé op de oude voet moeten bljiven doorgaan. Simpele oplossingen daar zouden al zoveel besmettingen tegen kunnen houden (leraar die van klas wisselt i.p.v. leerlingen of 50/50 online les). Ik zie het heil van de mondkapjes niet zo in als die alleen diennen voor het elkaar passeren op de trap maar ze vervolgens wel met 30 man in de klas zitten zonder mondkapje. (Zie het heil sowieso niet zo in van die dingen, maar dat terzijde.)quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:04 schreef OProg het volgende:
Ik weet dat er nogal wat fans zijn van de horeca dicht gooien hier. Waarvan ik het vermoeden heb dat ze überhaupt er nooit komen, maar goed. Ze kunnen gek genoeg uitleggen hoe het er overal aan toe gaat.
Afgelopen week regelmatig er geweest en het is echt allemaal prima geregeld. Check, kaart invullen, afstand. Ze zijn als de dood om weer dicht te moeten dus de controle is gewoon echt prima. Zonder de hele sector te gaan slopen heeft het geen enkele zin om hier weer vol in te gaan grijpen want het gaat vrij weinig doen qua cijfers. Maar grijp wel snoeihard in waar het wel mis gaat. Dat is dan gewoon eigen schuld, dikke bult. Doei.
Ik zat vervolgens wel te kijken naar een bus waar 20 of 25 mensen uitkwamen. Ze hadden een mondkapje maar volgens Jaap helpt dat amper. Dus hoe die bus dan kan snap ik ook niet. Grijp nou gewoon eens in waar het mis gaat zonder meteen met symboolmaatregelen aan te komen. En gewoon, om te kijken wat het doet, mondkapje is verplicht binnen. Klaar, geen discussie.
Je doet alsof dit iets nieuws is. Dit is volledig in lijn met het beleid.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 22:50 schreef hooibaal het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:09 schreef hooibaal het volgende:
Goed verhaal waarom mondkapjesplicht, oh sorry, advies op middelbare scholen volkomen kansloos is en de oplossing in digitaal onderwijs gezocht moet worden:
https://www.trouw.nl/onde(...)feiten-aan~baae168b/
Fout, het Erasmus MC is een publiek rechtelijke rechtspersoonquote:Op woensdag 7 oktober 2020 22:59 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Vandaar dat Erasmus als BV staat ingeschreven in bij KVK.
NVIC is een belangenorganisatie, net zoals de Nogepa dat voor olieproducenten is.
Het belang van NVIC ligt bij de IC, niet bij de patient op de IC.
Ziekenhuizen zijn in Nederland allemaal private ondernemingen. Daarom kunnen ze ook failliet gaan.
Nog een Sandmannetje?!quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:16 schreef Da_Sandman het volgende:
Hulde voor de regering. Je niet gek laten maken door een stel idioten en gewoon je eigen aanpak kiezen.
Hup Rutte en co.
Uhm...quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:20 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nog een Sandmannetje?!e
Die vermenigvuldigen nog sneller dan het virus.![]()
Hey.... en waarom heet jij anders als ik je quote dan dat je post?quote:
Het is ook de sociale beweging die de horeca teweeg brengt. Als de horeca's dicht zijn is er veel minder beweging naar een relatief beperkt gebied (centra van steden).quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:04 schreef OProg het volgende:
Ik weet dat er nogal wat fans zijn van de horeca dicht gooien hier. Waarvan ik het vermoeden heb dat ze überhaupt er nooit komen, maar goed. Ze kunnen gek genoeg uitleggen hoe het er overal aan toe gaat.
Afgelopen week regelmatig er geweest en het is echt allemaal prima geregeld. Check, kaart invullen, afstand. Ze zijn als de dood om weer dicht te moeten dus de controle is gewoon echt prima. Zonder de hele sector te gaan slopen heeft het geen enkele zin om hier weer vol in te gaan grijpen want het gaat vrij weinig doen qua cijfers. Maar grijp wel snoeihard in waar het wel mis gaat. Dat is dan gewoon eigen schuld, dikke bult. Doei.
Ik zat vervolgens wel te kijken naar een bus waar 20 of 25 mensen uitkwamen. Ze hadden een mondkapje maar volgens Jaap helpt dat amper. Dus hoe die bus dan kan snap ik ook niet. Grijp nou gewoon eens in waar het mis gaat zonder meteen met symboolmaatregelen aan te komen. En gewoon, om te kijken wat het doet, mondkapje is verplicht binnen. Klaar, geen discussie.
Er zijn er twee met bijna dezelfde nicks, ik had er ook problemen mee vanmorgenquote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:24 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hey.... en waarom heet jij anders als ik je quote dan dat je post?![]()
Manmanman.... alsof hier nog niet verwarring genoeg heerst!
Ik zag het!quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zijn er twee met bijna dezelfde nicks, ik had er ook problemen mee vanmorgen
Hij was het zat om met iedereen ruzie te maken dat hij nu met een alt tegen zichzelf discussieert:dquote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zijn er twee met bijna dezelfde nicks, ik had er ook problemen mee vanmorgen
Ja:dquote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hij was het zat om met iedereen ruzie te maken dat hij nu met een alt tegen zichzelf discussieert:d
Niet echt?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:32 schreef Mammietje het volgende:
Zeg, Tijger_M, funcioneer jij behalve als mod ook nog als een soort helpdesk?
Heb al de hele dag last van stukke smileys...
Weet wel, waar hebben we het over, maar alle kleine pluspuntjes helpen bij zo'n crisis in je geluksgevoel, he?! : P.
Alleen degene die ik gebruik....quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet echt?
Ik heb nog niets gehoord over problemen met smileys, ik kan het wel navragen. Was het random of specifieke emoticons?
Da's onderdeel van de nieuwe abonenments drive, als je een FOK! abbo neemt doen je smileys het gewoonquote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:34 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Alleen degene die ik gebruik....
: Dquote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's onderdeel van de nieuwe abonenments drive, als je een FOK! abbo neemt doen je smileys het gewoon
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |