abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195497696
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:38 schreef Da_Sandman het volgende:
Wtf is dit :').

Overdag worden je posts om het minste geringste gebonjourd maar 's avonds is dit blijkbaar een SC.
Owja....
Het is wat met die corona he?! :D ;)
pi_195497723
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:40 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Owja....
Het is wat met die corona he?! :D ;)
Heel erg ja. Heel erg. Het is wat.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 23:50:39 #203
14505 OProg
A Life in Music
pi_195497814
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:25 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het is ook de sociale beweging die de horeca teweeg brengt. Als de horeca's dicht zijn is er veel minder beweging naar een relatief beperkt gebied (centra van steden).
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:25 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het is ook de sociale beweging die de horeca teweeg brengt. Als de horeca's dicht zijn is er veel minder beweging naar een relatief beperkt gebied (centra van steden).
Als die op de fiets terug naar huis gaan valt het allemaal wel mee. :)

Net even in de kroeg gezeten. Lokaal dorp. Paar mensen op afstand van elkaar. Iedereen loopt daarna naar huis. Hier zitten echt de besmettingen niet.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195497879
quote:
7s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:50 schreef OProg het volgende:

[..]

[..]

Als die op de fiets terug naar huis gaan valt het allemaal wel mee. :)

Net even in de kroeg gezeten. Lokaal dorp. Paar mensen op afstand van elkaar. Iedereen loopt daarna naar huis. Hier zitten echt de besmettingen niet.
Maar misschien werkt het toch anders bij een paar oude mannen in hun stamkroeg op de hoek die wekelijks Truus van de Dorpstraat bespreken dan bij een kroeg in een middelbare stad waar mensen met een Bob heenrijden en zich er van willen overtuigen dat ze hem niet voor niets de Bob hebben gemaakt? :)
pi_195497888
Als ik de Cambodjaanse aanpak zie, ben ik toch blij dat we de mondkapjes een kans hebben gegeven. :{
https://www.dumpert.nl/item/7997031_8b7ed178
pi_195497894
Duizend coronapatiënten in ziekenhuis; ze zijn jonger en liggen er minder lang

Korte samenvatting:
- Op de verpleegafdeling zijn de patiënten van de 2e golf zijn gemiddeld 5-10 jaar jonger dan de 1e golf
- Op de IC zijn de patiënten iets jonger dan de 1e golf
- Gemiddeld genomen zijn de opgenomen patiënten vrijwel altijd boven de 50 jaar
- Patiënten melden zich nu sneller op de 1e hulp, omdat ze weten dat ze corona hebben, waar ze in de 1e golf nog vaak langer thuis meer ziek werden.
- De patiënten worden, omdat ze nu eerder getest worden, gemiddeld eerder in ziekenhuis opgenomen, waardoor de behandeling vroeger komt, en worden ze daardoor gemiddeld minder ziek
- Ze hebben iets minder onderliggend problemen dan de 1e golf, patiënten hebben vaak suikerziekte, hart- en vaatziekten, een te hoge bloeddruk, obesitas of een longaandoening.
- Dit zijn ook bovengemiddeld vaak de aandoeningen veelvoorkomend onder de sterfgevallen

Belangrijkste lessen die geleerd zijn dat er een veel betere behandeling mogelijk is dan in de 1e golf

Kortom : testen blijft heel belangrijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door _serial_ op 08-10-2020 00:35:01 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195497916
15% maar?
pi_195497922
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:04 schreef _serial_ het volgende:

Korte samenvatting:
- Op de verpleegafdeling zijn de patiënten van de 2e golf zijn gemiddeld 5-10 jaar jonger dan de 1e golf
- Patiënten melden zich nu sneller op de 1e hulp omdat ze weten dat ze corona hebben, waar ze in de 1e golf nog vaak langer thuis meer ziek werden.
- De patiënten worden omdat ze nu eerder getest zijn gemiddeld eerder in ziekenhuis opgenomen waardoor de behandeling vroeger komt, en daardoor worden ze gemiddeld minder ziek
- Ze hebben iets minder onderliggend problemen dan de 1e golf, maar nog steeds heeft 15% van de IC patiënten vaak suikerziekte, hart- en vaatziekten, een te hoge bloeddruk, obesitas of een longaandoening.
- Dit zijn ook bovengemiddeld vaak de aandoeningen veelvoorkomend onder de sterfgevallen

Belangrijkste lessen die geleerd zijn dat er een veel betere behandeling mogelijk is dan in de 1e golf

Veel goed nieuws in 1 keer. ^O^
Wat me het meest verbaast is dat er maar 15% onderliggende problemen meer heeft op de ic. (Weet niet of dat goed nieuws is of niet!) Hoeveel % was dat hiervoor dan? Ik dacht dat zowat iedere patiënt die daar terecht kwam onderliggende problemen had.
pi_195497942
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:09 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Veel goed nieuws in 1 keer. ^O^
Wat me het meest verbaast is dat er maar 15% onderliggende problemen meer heeft op de ic. (Weet niet of dat goed nieuws is of niet!) Hoeveel % was dat hiervoor dan? Ik dacht dat zowat iedere patiënt die daar terecht kwam onderliggende problemen had.
In het artikel staat 20% maar volgens mij gold dat aantal destijds voor patiënten onder de 70 jaar. Het zou mij niets verbazen dat nu ook zo is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195497987
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:12 schreef _serial_ het volgende:

[..]

In het artikel staat 20% maar volgens mij gold dat aantal destijds voor patiënten onder de 70 jaar. Het zou mij niets verbazen dat nu ook zo is.
Dat zijn er dan nog best veel zonder iets te mankeren. Verbaast me, Ik dacht echt dat bijna iedereen op de ic... nou ja, wat ze hier roepen, zeg maar. Heb ik me toch aardig laten beïnvloeden hier zonder onderbouwing! :D :@
Je moet ff wat aan die 3e zin in je samenvatting doen. ;)
  donderdag 8 oktober 2020 @ 00:23:52 #211
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195498014
Hoe gaan jullie om met de emoties?

Ik zit wat youtube filmpjes van concerten terug te kijken en voel dat het mij aangrijpt hoe hard ik de normale tijd mis. Zit gewoon te janken als een kind om heel eerlijk te zijn. Normaal is er voldoende afleiding in werk en televisie, maar wat mis ik langzamerhand de wereld van voorheen.

Ik ben ook niet geïnteresseerd wat het kabinet of virus hierin doet. Het blijft gewoon een K situatie waarin we allemaal inzetten, het zoeken van schuldigen gaat ook maar zover. Hoe zorgen jullie dat je de zilveren lijn aan de horizon blijft zien?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 8 oktober 2020 @ 00:27:20 #212
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195498041
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:04 schreef _serial_ het volgende:

Korte samenvatting:
- Patiënten melden zich nu sneller op de 1e hulp, omdat ze weten dat ze corona hebben, waar ze in de 1e golf nog vaak langer thuis meer ziek werden.
- De patiënten worden, omdat ze nu eerder getest worden, gemiddeld eerder in ziekenhuis opgenomen, waardoor de behandeling vroeger komt, en worden ze daardoor gemiddeld minder ziek
- Ze hebben iets minder onderliggend problemen dan de 1e golf, maar nog steeds heeft 15% van de IC patiënten vaak suikerziekte, hart- en vaatziekten, een te hoge bloeddruk, obesitas of een longaandoening.

Uit het artikel.

Geen onderliggende aandoening

Afgezien van dat covid-19-patiënten op de IC ietsjes jonger zijn, hebben ze volgens de statistieken van NICE iets minder vaak een of meerdere onderliggende aandoeningen. Over heel maart gold dat voor zo'n 20 procent en de afgelopen maand voor zo'n 15 procent van de coronapatiënten op de intensive care.

Dus 15 procent heeft GEEN onderliggende aandoening(en).

Nogal een verschil.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195498044
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:23 schreef zalkc het volgende:
Hoe gaan jullie om met de emoties?

Ik zit wat youtube filmpjes van concerten terug te kijken en voel dat het mij aangrijpt hoe hard ik de normale tijd mis. Zit gewoon te janken als een kind om heel eerlijk te zijn. Normaal is er voldoende afleiding in werk en televisie, maar wat mis ik langzamerhand de wereld van voorheen.

Ik ben ook niet geïnteresseerd wat het kabinet of virus hierin doet. Het blijft gewoon een K situatie waarin we allemaal inzetten, het zoeken van schuldigen gaat ook maar zover. Hoe zorgen jullie dat je de zilveren lijn aan de horizon blijft zien?
Momenteel is dat gewoon heel lastig, ik woon alleen, werk inmiddels bijna 7 maanden voornamelijk thuis, zie vrienden inmiddels weer heel weinig door nieuwe maatregelen, maar ik trek mij er door heen door elke dag te gaan wandelen met een goede vriend, lekkeer regelmatig te sporten, en veel youtube festivals te kijken (ja, ik heb daar voor Youtube Premium genomen). Deze periode gaat lastiger worden omdat er weinig daglicht is, slecht weer is.

Gelukkig mag ik mijn waterpolo wedstrijden nu nog spelen, maar ik zie nog gebeuren dat gestopt wordt.

Normaal ga ik over een maandje op vakantie naar de zon, maar dat zie ik dit jaar niet gebeuren.
Ook heb ik er een hard hoofd in dat we volgend jaar enig evenement op de normale manier hebben (in NL)

Maar de keren dat ik mijn vrienden zie, maken we er echt het allerbeste van, en dat is erg fijn :)
pi_195498047
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:27 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Uit het artikel.

Afgezien van dat covid-19-patiënten op de IC ietsjes jonger zijn, hebben ze volgens de statistieken van NICE iets minder vaak een of meerdere onderliggende aandoeningen. Over heel maart gold dat voor zo'n 20 procent en de afgelopen maand voor zo'n 15 procent van de coronapatiënten op de intensive care.

Nogal een verschil.
Dank. ik zal het corrigeren. Daar had ik overheen gelezen
pi_195498064
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:27 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Uit het artikel.

Nogal een verschil.
Ik lees die tekst net als Serial. Men heeft minder vaak aandoeningen, eerst 20% en nu maar 15%.
Verwarrende tekst.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 00:36:18 #216
445514 DonDruiper
pi_195498083
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:32 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik lees die tekst net als Serial. Men heeft minder vaak aandoeningen, eerst 20% en nu maar 15%.
Verwarrende tekst.
Ja heel verwarrend.

Maar als je weet dat 15% van de Nederlandse bevolking obesitas heeft en waarschijnlijk ligt dat percentage bij de ouderen (60+) nóg hoger dan kan die 15-20% sowieso niet kloppen.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 8 oktober 2020 @ 00:38:20 #217
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195498091
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:28 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Momenteel is dat gewoon heel lastig, ik woon alleen, werk inmiddels bijna 7 maanden voornamelijk thuis, zie vrienden inmiddels weer heel weinig door nieuwe maatregelen, maar ik trek mij er door heen door elke dag te gaan wandelen met een goede vriend, lekkeer regelmatig te sporten, en veel youtube festivals te kijken (ja, ik heb daar voor Youtube Premium genomen). Deze periode gaat lastiger worden omdat er weinig daglicht is, slecht weer is.

Gelukkig mag ik mijn waterpolo wedstrijden nu nog spelen, maar ik zie nog gebeuren dat gestopt wordt.

Normaal ga ik over een maandje op vakantie naar de zon, maar dat zie ik dit jaar niet gebeuren.
Ook heb ik er een hard hoofd in dat we volgend jaar enig evenement op de normale manier hebben (in NL)

Maar de keren dat ik mijn vrienden zie, maken we er echt het allerbeste van, en dat is erg fijn :)
Gelukkig heb ik een dochter van 3 en mijn vrouw die mij er door heen helpen, maar het si niet meer dat ik kan zijn wie ik was op dit moment. Ik moet een beetje stralen heeft iemand mij ooit verteld. Wat er eigenlijk betekend dat ik graag aandacht krijg ;) , en dat krijg ik nu amper. Ik kom soms mijn postcode niet eens uit in een week. Het is best pittig na een half jaar.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195498105
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:36 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ja heel verwarrend.

Maar als je weet dat 15% van de Nederlandse bevolking obesitas heeft en waarschijnlijk ligt dat percentage bij de ouderen (60+) nóg hoger dan kan die 15-20% sowieso niet kloppen.
Ja, maar dat is een redenatie waarom je denkt dat dit niet kan kloppen. Misschien beschermen ouderen met obesitas zichzelf wel beter, weet jij veel. Maar dat is niet wat er staat.
Hoewel ik me wel afvraag of de schrijver het zelf nog snapt.
pi_195498126
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:36 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ja heel verwarrend.

In het rapport is de gemiddelde BMI van IC patiënten bijna 28.7
In de periode van september tot oktober is de gemiddelde BMI 29.4

Feit is dus dat je sowieso beter kan zorgen dat je BMI zo gezond mogelijk is
  donderdag 8 oktober 2020 @ 00:46:16 #220
445514 DonDruiper
pi_195498129
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

In het rapport is de gemiddelde BMI van IC patiënten bijna 28.7
In de periode van september tot oktober is de gemiddelde BMI 29.4

Feit is dus dat je sowieso beter kan zorgen dat je BMI zo gezond mogelijk is
Ja.

Maar dat is los van Corona altijd een goed plan.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 8 oktober 2020 @ 00:47:21 #221
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195498137
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:40 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, maar dat is een redenatie waarom je denkt dat dit niet kan kloppen. Misschien beschermen ouderen met obesitas zichzelf wel beter, weet jij veel. Maar dat is niet wat er staat.
Hoewel ik me wel afvraag of de schrijver het zelf nog snapt.
Daarom zou iedereen die zich angstig voelt of tot de doelgroep behoort zelf maatregelen moeten nemen. Waarom moet dit opgelegd worden door derden? Ik snap dat echt niet. De hele economie om zeep terwijl het zo eenvoudig kan zijn.

Los van het feit dat dit gewoon "een griepje" is. *duikt
pi_195498139
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:28 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik zie me vrienden gewoon hoor die in de buurt wonen. Heb ook vrienden in het buitenland wonen die zal ik dit jaar niet zien hetzelfde voor een gedeelte van me familie. De meeste andere hebben ook tot diep in april thuis gezeten maar het komt op een gegeven moment je neus uit. Zeker als je alleen woont. Normaal zitten we veel in de horeca maar als dat weer sluit gewoon bij elkaar thuis. Hoe gek sommige dat ook vinden in dit topic maar je hebt gewoon sociale contacten nodig. Aan al die surrogaat festivals en online zooi doe ik niet mee dat vind ik niks (op gamen na dan).
pi_195498142
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:47 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik zie me vrienden gewoon hoor die in de buurt wonen. Heb ook vrienden in het buitenland wonen die zal ik dit jaar niet zien hetzelfde voor een gedeelte van me familie. De meeste andere hebben ook tot diep in april thuis gezeten maar het komt op een gegeven moment je neus uit. Zeker als je alleen woont. Normaal zitten we veel in de horeca maar als dat weer sluit gewoon bij elkaar thuis. Hoe gek sommige dat ook vinden in dit topic maar je hebt gewoon sociale contacten nodig. Aan al die surrogaat festivals en online zooi doe ik niet mee dat vind ik niks (op gamen na dan).
Eens hoor, sociale contacten zijn enorm belangrijk.
Ik kan best wel even zonder festivals en evenementen, maar mijn vrienden zijn erg belangrijk voor mij.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 00:50:53 #224
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195498153
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:47 schreef ipa84 het volgende:

[..]

U bent normaal, gefeliciteerd.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 00:54:09 #225
12221 Tijn