abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195489872
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 17:52 schreef Petpampim het volgende:
Al die mensen die zeggen dat er volgens hen meer dan genoeg bewijs is, kan ik wel enigszins volgen. Gevoelsmatig is er ook veel bewijs. Maar als je dat 'bewijs' gaat reduceren tot echt juridisch sterk bewijs, dan blijft er weinig over. Er is DNA gevonden, maar dat bewijst nog niet wat hem verweten wordt. Nogmaals: dat bewijsmiddel laat ruimte voor meerdere alternatieve scenario's. En al die omstandigheden over zijn verleden, vluchten, etc. wat mensen aanhalen, is simpelweg geen juridisch bewijs.

En dan kan seksueel misbruik ook nog eens niet onomstotelijk worden vastgesteld. En ook de doodsoorzaak kan niet met zekerheid worden vastgesteld. Normaal gesproken kán dan alsnog een veroordeling volgen, maar dan moet het overige bewijs wel zeer sterk zijn. En dat is in deze zaak gewoon niet het geval.
En zoals ik gisteravond in het vorige topic hierover vroeg: leefde het slachtoffer nog toen het misbruik plaats had? Necrofilie en lijkschennis zijn in Nederland geen strafbare feiten, hoe verwerpelijk we dit moreel ook vinden. Is de verdachte gesignaleerd op de camping zelf? Bij het wc-gebouwtje desnoods?

Kijk, dat het slachtoffer ontvoerd, misbruikt en gedood is, lijkt me ruimschoots overtuigend bewezen. Maar dat de huidige verdachte dat gedaan heeft, is juridisch bijna niet hard te maken. Het zou nog steeds een ander kunnen zijn.
pi_195490087
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 17:37 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het hele strafrecht draait maar om 1 ding: de dader. Dat slachtoffers dan op 1 moment van hun spreekrecht gebruik kunnen maken lijkt me niet meer dan terecht.

En juist iets kunnen zeggen tegen degene die je een trauma heeft bezorgd kan veel helpen in de verwerking, daar is genoeg onderzoek naar gedaan.
Maar dan is het spreekrecht slechts een onderbreking van de rechtszaak en geen onderdeel ervan.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 18:16:52 #103
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_195490124
Weet iemand wanneer de strafeis komt?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_195490129
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 18:16 schreef MissButterflyy het volgende:
Weet iemand wanneer de strafeis komt?
Morgen aan het einde van de middag.
pi_195490153
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 17:59 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

En zoals ik gisteravond in het vorige topic hierover vroeg: leefde het slachtoffer nog toen het misbruik plaats had? Necrofilie en lijkschennis zijn in Nederland geen strafbare feiten, hoe verwerpelijk we dit moreel ook vinden. Is de verdachte gesignaleerd op de camping zelf? Bij het wc-gebouwtje desnoods?

Kijk, dat het slachtoffer ontvoerd, misbruikt en gedood is, lijkt me ruimschoots overtuigend bewezen. Maar dat de huidige verdachte dat gedaan heeft, is juridisch bijna niet hard te maken. Het zou nog steeds een ander kunnen zijn.
Dat is dus de vraag. Maar er kan niet bewijstechnisch vastgesteld worden óf het misbruik heeft plaatsgevonden, laat staan dat je dus kunt vaststellen of het voor of na de dood is geweest. En ben het verder helemaal met je eens. Het juridisch koppelen van de verdachte aan de ten laste gelegde feiten is gewoon niet mogelijk.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 18:49:09 #106
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195490698
Peter R vanavond bij Jinek ;)
pi_195490960
wat jammer dat mevrouw Verstappen alleen J toesprak, maar hem niks vroeg!
wat n gemiste kans!
J's houding was voor zijn doen redelijk welwillend,
ik vraag me af of hij op haar vragen ook zo bot ' geen commentaar' had durven zeggen.
uiteindelijk lukt altijd alles
  woensdag 7 oktober 2020 @ 19:09:56 #108
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_195491118
-

[ Bericht 50% gewijzigd door MisterJ.Lo op 07-10-2020 19:11:48 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 19:11:55 #109
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_195491157
Ik heb tot nu toe, wat ik gelezen en gehoord heb, nog niet echt het idee dat er genoeg steunbewijzen zijn om Jos Brecht voor gekwalificeerde doodslag op te laten draaien. Hij zou het gedaan kunnen hebben, maar het bewijs wat tot nu is voorgedragen, is verre van onomstotelijk. Dat hij Nicky voor het laatst heeft gezien, kan sowieso wel worden vastgesteld. Dat hij geen hulp heeft inschakelt na het vinden van Nicky ook. Maar dan heb je het over delicten waar nog geen 5 jaren voorstaan. Kijk je naar het juridische aspect is het toch wel een lastige casus. Beoordeel je op het gevoel, wat uit den boze zou moeten zijn in de rechtspraak, zou het zeker niet raar zijn om te denken dat hij er wat mee te maken zou kunnen hebben. Maar daar heb je geen rechtspraak voor. Kijk je naar de feiten is het maar de vraag of hij daarmee voor tientallen jaren achter slot en grendel kan worden geplaatst.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_195491316
Het algehele patroon van Jos B lijkt zich onzedelijk vergrijpen aan kinderen, en vervolgens bang worden / vluchten. Dat was ook zijn patroon bij eerdere vergrijpen in het verleden. Hij pleegde misbruik en maakte de kinderen bang, maar anderszins gewelddadig was hij in die gevallen niet (als in vermoorden / laten verdwijnen bedoel ik, ik wil seksueel misbruik uiteraard niet bagatelliseren).

Dat doet mij neigen te denken dat er ook hier zoiets gebeurd is. Nicky vinden, zijn lichaam onzedelijk betasten (wat het DNA spoor verklaart) en dan vervolgens vluchten. Dat zou ook kunnen verklaren waarom hij de volgende dag weer terugkwam. Misschien voor herhaling, of omdat hij intussen ontdekt had dat er een zoektocht gaande was, in paniek raakte en zijn sporen wilde wissen?

Op één of andere manier lijkt hij goed te passen in het plaatje van pedofiel, maar niet zozeer in het plaatje van koelbloedige moordenaar. Maar ik ken hem niet dus dit is ook maar een interpretatie / indruk natuurlijk.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 19:28:06 #111
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195491491
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 19:01 schreef eigendeegcookie het volgende:
wat n gemiste kans!
ik vraag me af of hij op haar vragen ook zo bot ' geen commentaar' had durven zeggen.
Hij heeft toch ook tegen haar gezegd dat ze het met zijn verklaring moet doen en dat hij dus niets met die dood te maken heeft?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_195491700
ze had hem kunnen aanspreken op zijn veelvuldig gebruik van zijn zwijgrecht,
een rechter heeft geaccepteerd hoe t zit kwa zwijgrecht,
maar in een gesprek van mens tot mens voelt dit als bekennen.
en aangezien J een mens is...
hij moet zwijgen van zn advocaat maar je ziet meteen dat hij er zelf moeite mee heeft.
pi_195491843
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 19:01 schreef eigendeegcookie het volgende:
wat n gemiste kans!
Ik geloof niet dat het zo werkt.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_195491872
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 19:42 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat het zo werkt.
zou kunnen hoor
  woensdag 7 oktober 2020 @ 19:43:01 #115
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_195491873
quote:
2s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 16:08 schreef Postbus100 het volgende:
Mag ik iets zeggen wat me vandaag opviel?
Ik vind het raar dat 'ze' (psychologen, rechtbank, etc) spreken over een pedofiele stoornis. Het is toch gewoon pedofilie? Net als dat je homofilie en heterofilie hebt? Je noemt homofilie toch ook geen homofiele stoornis?

Kijk, dat je het gestoord gedrag vindt, oke, maar een stoornis? Ik vind dat raar.
Society decides.
Ja, dat is dus wat we doen, pedofilie is een stoornis en homosexualiteit niet, pedofilie is iets wat niet bij mensen hoort en homosexualiteit kennelijk wel, dat is wat de maatschappij er van vind, het is krom en voor een heterosexueel moeilijk te begrijpen, voor mij zijn het allemaal stoornissen ( of juist allemaal niet) maar met een hele hoop van die stoornissen is prima te leven, pedosexualiteit is niet mee te leven.
Tbs opleggen aan pedosexuelen suggereert voor mij dat je dan wellicht ook homosexuelen zou kunnen "genezen"? , nee natuurlijk, mensen van sexualiteit laten veranderen, onder dwang, is vrijwel onmogelijk.

Het zijn wetenschappelijke termen en ooit was het ook een "homosexuele stoornis" maar dat "stoornis" zijn we op een goed moment vergeten.
Heterofilie is de standaard(man+vrouw=kind en houd de soort in stand) het overgrote deel van ons behoort er toe en dus is dat geen stoornis, dat is althans hoe eea wetenschappelijk werkt en eigenlijk alleen in de westerse wereld, er zijn nog genoeg plekken op aarde waar alles wat buiten hetero valt word gezien als een stoornis.

[ Bericht 2% gewijzigd door robber57 op 07-10-2020 19:51:28 ]
pi_195492040
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 19:43 schreef robber57 het volgende:

[..]

Society decides.
Ja, dat is dus wat we doen, pedofilie is een stoornis en homosexualiteit niet, pedofilie is iets wat niet bij mensen hoort en homosexualiteit kennelijk wel, dat is wat de maatschappij er van vind, het is krom en voor een heterosexueel moeilijk te begrijpen, voor mij zijn het allemaal stoornissen ( of juist allemaal niet) maar met een hele hoop van die stoornissen is prima te leven, pedosexualiteit is niet mee te leven.
Tbs opleggen aan pedosexuelen suggereert voor mij dat je dan wellicht ook homosexuelen zou kunnen "genezen"? , nee natuurlijk, mensen van sexualiteit laten veranderen, onder dwang, is vrijwel onmogelijk.

Het zijn wetenschappelijke termen en ooit was het ook een "homosexuele stoornis" maar dat "stoornis" zijn we op een goed moment vergeten.
Niks ervan hoe triest ook maakt hem schuldig aan moord. Het is niet anders
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  woensdag 7 oktober 2020 @ 19:54:51 #117
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_195492173
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 19:49 schreef Soury het volgende:

[..]

Niks ervan hoe triest ook maakt hem schuldig aan moord. Het is niet anders
Ik heb het niet over triest, Postbus100 vroeg zich wat af en ik probeer wat uit te leggen, is eigenlijk ot en heeft nix met brech te maken, als hij het gedaan heeft mag hij voor mij rotten in hel maar dan moet dat wel bewezen zijn.
pi_195492239
Zou toch wat zijn als het wel tot een veroordeling komt. Dan is dat echt schandalig.

Mede veroorzaakt door de overdreven media aandacht.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 20:04:21 #119
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_195492448
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 19:36 schreef eigendeegcookie het volgende:
hij moet zwijgen van zn advocaat maar je ziet meteen dat hij er zelf moeite mee heeft.
Volgens mij moet hij dus helemaal niks...
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_195492976
quote:
6s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 18:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
Peter R vanavond bij Jinek ;)
Dan wordt vast weer een enorm genuanceerd verhaal.
pi_195493052
Als Jos B wat zegt dan is het meestal iets wat hem vrij moet pleiten.

De rechters in deze zaak die het oordeel gaan vellen moet zich realiseren dat verdachter personen die in opdracht van hun advocaten zwijgen met de smoes dat ze niet goed in het openbaar spreken zijn niet zomaar ongestraft de rechtbank uit gaan lopen.

ALs Jos B in deze zaak vrijgesproken gaat worden dan zullen in de toekomst heel wat advocaten hun klantjes gaan vertellen dat ze maar moeten gaan zwijgen en dat het dan allemaal wel goedkomt.

De advocaat beweert dat Jos B niet zo goed kan praten. Hoe kan deze man dan bij de scouting gewerkt hebben en met grote groepen kinderen hebben moeten communiceren? Hetzelfde geld voor andere zaken uit zijn verleden.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 20:30:09 #122
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195493133
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 20:21 schreef Petpampim het volgende:

[..]

_O-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_195493143
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 19:36 schreef eigendeegcookie het volgende:
Zwijgrecht is een wettelijk recht. Kritiek daarop kan leidden tot wraking.
speak only if it improves the silence.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 20:30:47 #124
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195493145
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 20:26 schreef Barlexus het volgende:
Als Jos B wat zegt dan is het meestal iets wat hem vrij moet pleiten.

De rechters in deze zaak die het oordeel gaan vellen moet zich realiseren dat verdachter personen die in opdracht van hun advocaten zwijgen met de smoes dat ze niet goed in het openbaar spreken zijn niet zomaar ongestraft de rechtbank uit gaan lopen.

ALs Jos B in deze zaak vrijgesproken gaat worden dan zullen in de toekomst heel wat advocaten hun klantjes gaan vertellen dat ze maar moeten gaan zwijgen en dat het dan allemaal wel goedkomt.

De advocaat beweert dat Jos B niet zo goed kan praten. Hoe kan deze man dan bij de scouting gewerkt hebben en met grote groepen kinderen hebben moeten communiceren? Hetzelfde geld voor andere zaken uit zijn verleden.
Advocaat laten hun cliënten al jaar en dag zwijgen. Dat is in veel gevallen ook gunstig, omdat je niet je eigen onschuld hoeft aan te tonen.
Daar gaat deze zaak weinig aan veranderen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195493146
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 20:21 schreef Petpampim het volgende:

[..]

Even turven hoe vaak hij 'laf' of 'laffaard' zegt.
Terwijl hij ook alleen maar de mickey-mouse-criminelen aanpakt.
Nooit gaat hij achter de echt zware jongens aan.
Een beetje misdaadjournalist kan niet meer zonder bewaking over straat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')