abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195470081
Nederlanders willen aanscherping coronabeleid

De steun voor het coronabeleid is voor het eerst sinds mei wezenlijk afgenomen. Waar het afgelopen halfjaar telkens 75 procent van de bevolking de aanpak van de crisis steunde, is dat nu 65 procent.
Twee derde van de Nederlanders wil dat het beleid strenger wordt. Vorige maand was dat 37 procent. Andersom zijn er minder mensen die nog voor een lossere aanpak zijn: 12 procent. In september waren dat er nog twee keer zoveel.

Dat blijkt uit het maandelijkse 'draagvlakonderzoek' van onderzoeksbureau I&O Research in opdracht van de NOS. Aan het onderzoek van deze maand deden 2231 mensen mee.

Mondmaskers binnen verplicht
Voorbeeld van een gewenste aanscherping is het verplicht dragen van mondmaskers in publieke binnenruimten. Het kabinet wil niet verder gaan dan een "dringend advies" om dat te doen, maar de meeste Nederlanders vinden dat onduidelijk. 65 procent wil dat de mondmaskers binnen worden verplicht, 42 procent zou dat het liefst ook buiten zien gebeuren.

De mensen die nu al eens een mondmasker dragen (41 procent doet dat altijd, meestal of soms) doen dat het meest in de supermarkt. Daarna komen andere winkels en het openbaar vervoer, waar monddoekjes nu al verplicht zijn, omdat 1,5 meter afstand daar niet of nauwelijks mogelijk is. Vrouwen doen het vaker dan mannen en in de grote steden gebeurt het het meest.
https://nos.nl/artikel/23(...)ng-coronabeleid.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195470139
Twee derde van de Nederlanders dat een hardere aanpak wil van de regering. En dan ook nog 42% van de Nederlanders die een mondkapjesplicht voor buiten wil. De regering heeft niet alleen te maken met oplopende coronacijfers, maar ook met een toenemende druk van de burger om strengere regels in te stellen.
pi_195470227
Maar loopt 42% dan al buiten met een mondkapje?

Waarom wachten tot het verplicht is als je het gewenste gedrag nu kan vertonen?
So we just called him Fred too
pi_195470257
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:09 schreef Fred2 het volgende:

Dat is jou al 10x uitgelegd.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:11:23 #5
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_195470262
Dus 65% is voor een mondkapjesplicht binnen, terwijl maar 41% dat ook daadwerkelijk (altijd,meestal of soms) doet ?
pi_195470271
Yes, eindelijk gebruiken ze het juiste woord mondmasker i.p.v. mondkap. *O*
pi_195470300
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:11 schreef kibo het volgende:
Dus 65% is voor een mondkapjesplicht binnen, terwijl 41% dat ook daadwerkelijk (altijd,meestal of soms) doet ?
Het verschil zijn de mongolen die overal een duidelijke instructie voor nodig hebben, omdat ze zelf niet kunnen beslissen. :')
pi_195470306
quote:

Geloof als er niks van, dat zoveel % al met een mondmasker buiten loopt.

Het willen en het zelf doen zijn natuurlijk twee verschillende dingen.
pi_195470347
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zijn dan ook slechts retorische vragen om het onbegrip te uiten.
pi_195470393
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:12 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Als je voor een mondkapjesplicht bent dan ga je natuurlijk ook een mondkapje dragen als die plicht er eenmaal is. Behalve als je masochist bent of heel erg graag boetes ontvangt ofzo.
pi_195470415
En is dit een representatieve doelgroep of afgenomen onder de 50+ leden?
pi_195470447
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:12 schreef Smack10 het volgende:

Als je iets graag wil en er belemmert je helemaal niets, dan doe je het toch?

Als je wil roken en je staat in een rokershok dan steek je toch ook een sigaret op?
Als je in de regen de staat en je wil een regenjas aan, dan trek je die toch ook aan?
Dus als je midden in een virusuitbraak staat en je wil een mondkapje op ter bescherming, waar the f#ck wacht je dan op?
pi_195470513
Ze willen zelfs mondkapjes buiten. Laat dat alsjeblieft aan de wetenschap over mbt advies aan de overheid, en laat burgers dat niet zelf bepalen. Kom zeg.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195470586
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:19 schreef Discombobulate het volgende:
Ze willen zelfs mondkapjes buiten. Laat dat alsjeblieft aan de wetenschap over mbt advies aan de overheid, en laat burgers dat niet zelf bepalen. Kom zeg.
Voorlopig is daar nog geen meerderheid voor. Het percentage van mensen die dat wil staat nu op 42%. Maar als de coronacijfers oplopen, dan zal ook de roep om een mondkapjesplicht buiten gaan stijgen.
pi_195470595
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat is het antwoord dan? Mij is het niet uitgelegd. Ik weet dat jij geen fan van mij bent en ik niet van jouw denkvaardigheid. Maar vertel eens waarom er niet 42% buiten nu met een mondkapje rondloopt terwijl ze dat wel graag zouden willen
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:26:12 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195470640
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:19 schreef Discombobulate het volgende:
Bereidheid en welwillendheid van de bevolking is toch wel een essentieel onderdeel voor zo ongeveer alles om iets in een democratische samenleving te laten werken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195470658
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:23 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Wat is het antwoord dan? Mij is het niet uitgelegd. Ik weet dat jij geen fan van mij bent en ik niet van jouw denkvaardigheid. Maar vertel eens waarom er niet 42% buiten nu met een mondkapje rondloopt terwijl ze dat wel graag zouden willen
Als bijna niemand een mondkapje buiten draagt dan doe je dat niet zo snel zelf. Verder bied het dragen van een mondkapje vooral bescherming voor mensen om je heen en in mindere mate voor jezelf.
pi_195470666
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Maar als de coronacijfers oplopen, dan zal ook de roep om een mondkapjesplicht buiten gaan stijgen.
Het lastige aan zo'n vraag is: Nemen de besmettingen toe, moeten we dan mondkapjes afschaffen omdat mensen minder afstand houden of ze niet werken? Als de besmettingen daarna weer toenemen, moeten we ze dan uit paniek weer invoeren? Dat geen bewijs dat het wél of niet werkt is best wel tricky. Ik ben het wel met Van Dissel eens.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:27:35 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195470667
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:23 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Allicht weten sommigen van zichzelf dat ze een schop onder de kont nodig hebben. Mogelijk dat velen zich niet willen laten zien omdat de plicht er niet is. Zoals je ook mensen hebt die nu wel buiten komen maar zeggen dat niet meer te doen wanneer er een plicht is. Omdat zoiets voor dolle honden is ofzo en dan kan je beter thuis niets doen dan wel naar buiten gaan.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195470673
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Voorlopig is daar nog geen meerderheid voor. Het percentage van mensen die dat wil staat nu op 42%. Maar als de coronacijfers oplopen, dan zal ook de roep om een mondkapjesplicht buiten gaan stijgen.
Ja want de paniek slaat veel te veel toe. Mensen zijn bang gemaakt.
pi_195470681
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als bijna niemand een mondkapje buiten draagt dan doe je dat niet zo snel zelf. Verder bied het dragen van een mondkapje vooral bescherming voor mensen om je heen en in mindere mate voor jezelf.
Oke dus 42% wil het graag maar niemand doet het. En dat is logisch op een bepaalde manier.
pi_195470683
Waarom nu wel en in voorjaar niet ?

Waarom stijgt het aantal besmettingen nu harder als in voorjaar?

Mensen letten nu al beter op ?

Is covid19 nu ineens besmettelijker geworden?

Nee nu wordt er getest in voorjaar niet
pi_195470707
in het voorjaar waren ze ook niet nodig om het virus klein te krijgen, zolang de kerken nog vol zitten, mensen naar neukparadijzen in Spanje gaan, massaal feestjes gehouden worden, onnodige demonstraties gehouden worden.
Dan kun je 10 mondkapjes dragen, veel nut zal het niet hebben.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195470712
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:27 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Het lastige aan zo'n vraag is: Nemen de besmettingen toe, moeten we dan mondkapjes afschaffen omdat mensen minder afstand houden of ze niet werken? Als de besmettingen daarna weer toenemen, moeten we ze dan uit paniek weer invoeren? Dat geen bewijs dat het wél of niet werkt is best wel tricky. Ik ben het wel met Van Dissel eens.
Jouw stelling is een niet bestaande. Het is duidelijk dat het dragen van mondkapjes niet leid tot risicovoller gedrag van de dragers.
pi_195470754
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:28 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Oke dus 42% wil het graag maar niemand doet het. En dat is logisch op een bepaalde manier.
Je begrijpt wat een mondkapjesplicht doet met de percentages van mensen die er 1 dragen?
pi_195470760
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Moet het wel wetenschappelijk onderbouwd zijn. Het moet niet angst of impuls zijn.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:31:22 #27
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195470764
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:29 schreef halfway het volgende:
in het voorjaar waren ze ook niet nodig om het virus klein te krijgen, zolang de kerken nog vol zitten, mensen naar neukparadijzen in Spanje gaan, massaal feestjes gehouden worden, onnodige demonstraties gehouden worden.
Dan kun je 10 mondkapjes dragen, veel nut zal het niet hebben.
De welwillendheid onder de bevolking was begin van het jaar wel ietsjes groter dan vandaag de dag.
pi_195470818
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Jouw stelling is een niet bestaande. Het is duidelijk dat het dragen van mondkapjes niet leid tot risicovoller gedrag van de dragers.
Dat moet echt nog beter onderzocht worden. Maar dan zijn er nog meer opties: 1) nemen de besmettingen toe omdat ze niet werken? en 2) nemen de besmettingen toe omdat mensen ze niet goed gebruiken?
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:33:22 #29
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195470823
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:31 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Moet het wel wetenschappelijk onderbouwd zijn. Het moet niet angst of impuls zijn.
Het gekke is dat het ergste wat er is dat je misschien in de koude en kille winter met een kapje voor je mond loopt die bewezen werkt tegen het binnenkomen van schadelijke stoffen én je muil een beetje warm houdt.
pi_195470829
Dat komt ervan mmv de media als je het volk bang maakt...
pi_195470839
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:33 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dat moet echt nog beter onderzocht worden. Maar dan zijn er nog meer opties: 1) nemen de besmettingen toe omdat ze niet werken? en 2) nemen de besmettingen toe omdat mensen ze niet goed gebruiken?
Of 3: De besmettingen nemen toe ondanks de kapjes.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:35:17 #32
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195470869
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:33 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Vanuit Spanje blijkt dat de besmettingen inmiddels vooral in de (nogal brede) privésfeer plaatsvinden. In vergelijking ga ik er ook niet vanuit dat de mensen in Spanje retards zijn maar dat ze in bijvoorbeeld andere landen niet voor meer besmettingen zorgen.

Wanneer dit wel het geval zou zijn dan zou het behoorlijk zuur zijn want zonder maskerplicht zouden we in dat geval hier in Bulgarije waarschijnlijk al een paar maanden volledig coronavrij zijn geweest. Terwijl er nu toch dagelijks tussen de 50 en 300 besmettingen zijn sinds een maand of 2 of iets dergelijks.
pi_195470876
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Of 3: De besmettingen nemen toe ondanks de kapjes.
Ja, en daarom ben ik het eens met Van Dissel.
pi_195470913
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:35 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ja, en daarom ben ik het eens met Van Dissel.
Er zijn zoveel verschillende factoren die meespelen dat je het succes of falen van de mondkapjes niet als enige oorzaak kan benoemen van stijgende of dalende cijfers.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:38:29 #35
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195470931
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zijn zoveel verschillende factoren die meespelen dat je het succes of falen van de mondkapjes niet als enige oorzaak kan benoemen van stijgende of dalende cijfers.
Baat het niet, dan schaadt het ook niet.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:38:32 #36
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195470933
quote:

[..]

Het is inderdaad geen eindoplossing maar wel een belangrijk onderdeel van (indien juist ingevoerd EN nagevolgd) van een werkende politiek.
pi_195470953
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:38 schreef hooibaal het volgende:

[..]

quote:
10s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:38 schreef Dven het volgende:

[..]

Het is inderdaad geen eindoplossing maar wel een belangrijk onderdeel van (indien juist ingevoerd EN nagevolgd) van een werkende politiek.
Eens en eens
pi_195470955
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:33 schreef Dven het volgende:

[..]

Het gekke is dat het ergste wat er is dat je misschien in de koude en kille winter met een kapje voor je mond loopt die bewezen werkt tegen het binnenkomen van schadelijke stoffen én je muil een beetje warm houdt.
Tja, maar ik vind het toch een beetje onzinnig. Het is gewoon onwetenschappelijk vooralsnog en vooral angst en impuls van de massa. Zoek het eerst goed uit en hamer op afstand houden.
pi_195470990
quote:

[..]

Daarom vind ik het ook onzin. Afstand houden is wel bewezen.
pi_195471012
Tweederde wil strengere maatregelen? Ik vind dit moeilijk te geloven maar het zal wel zo zijn. Waarschijnlijk dan wel maatregelen die hen zelf niet of nauwelijks treffen.
I'll give you something to do
pi_195471013
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:33 schreef Dven het volgende:

[..]

alleen adem je ook continu je eigen CO2 in. ach ja beetje zuurstoftekort kan geen kwaad.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:42:53 #42
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195471037
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:41 schreef galantis het volgende:
Tweederde wil strengere maatregelen? Ik vind dit moeilijk te geloven maar het zal wel zo zijn. Waarschijnlijk dan wel maatregelen die hen zelf niet of nauwelijks treffen.
Tweederde ziet blijkbaar wel in hoe zorgwekkend de cijfers zijn.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:43:13 #43
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195471046
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:39 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Tja, maar ik vind het toch een beetje onzinnig. Het is gewoon onwetenschappelijk vooralsnog en vooral angst en impuls van de massa. Zoek het eerst goed uit en hamer op afstand houden.
Ik zie voornamelijk veel wetenschappelijk bewijs, juist in een samenleving waarin afstand van elkaar houden bijkans onmogelijk is.

En buiten dat, het is een fucking mondkapje joh. Alsof je daar last van hebt .
pi_195471053
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:42 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Eerder dat tweederde een beetje is banggemaakt.
pi_195471090
quote:
er wordt ook gezegd dat Rutte de meeste populaire persoon van NL is. daar geloof ik ook niks van.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:45:03 #46
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195471105
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:41 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

alleen adem je ook continu je eigen CO2 in. ach ja beetje zuurstoftekort kan geen kwaad.
Lullig voor al die chirurgen die operaties van 12 uur doen met een mondkapje die nog veel zwaarder is dan dat aangeraden wordt. Net zoals al die doctoren die tijdenlang met een mondkapje op hebben gezeten terwijl ze hun zuurstofsaturatie meten, welke niet lager wordt.

Maar goed, ik zal dat wel denken door alle zuurstofschade die ik de afgelopen zes maanden door mondkapjes opgelopen heb.
pi_195471106
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:38 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Don't let it dominate you. Don't be afraid of it
- verwijderd door admin -
pi_195471139
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:43 schreef Dven het volgende:
Ik zie voornamelijk veel wetenschappelijk bewijs, juist in een samenleving waarin afstand van elkaar houden bijkans onmogelijk is.
Linkje naar wetenschappelijk artikel?
pi_195471141
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:44 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

er wordt ook gezegd dat Rutte de meeste populaire persoon van NL is. daar geloof ik ook niks van.
Dit is geen Maurice de Hond of Hart van Nederland, maar onderzoeksbureau I&O Research
pi_195471159
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:42 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Letterlijk eem ernstige griep. Is geen discussie meer over mogelijk. Het WHO geeft zelf aan dat het virus waarschijnlijk 10 keer minder ernstig is dan gedacht. Dan is het waarschijnlijk 20 keer minder erg. Fanatieke Coronagekkies hier zijn eindelijk een beetje aan het einde van hun latijn

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2020 19:48:01 ]
pi_195471179
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:11 schreef kibo het volgende:
Dus 65% is voor een mondkapjesplicht binnen, terwijl maar 41% dat ook daadwerkelijk (altijd,meestal of soms) doet ?
Mensen zijn inconsistent.

Er was een poll een tijdje terug waarin 91% van de ondervraagden stelde dat mensen die besmet zijn thuis moesten blijven en 85% van diezelfde ondervraagden stelden ook dat ze zelf boodschappen zou gaan doen als besmet waren.
pi_195471186
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:45 schreef Dven het volgende:

[..]

Lullig voor al die chirurgen die operaties van 12 uur doen met een mondkapje die nog veel zwaarder is dan dat aangeraden wordt. Net zoals al die doctoren die tijdenlang met een mondkapje op hebben gezeten terwijl ze hun zuurstofsaturatie meten, welke niet lager wordt.

Maar goed, ik zal dat wel denken door alle zuurstofschade die ik de afgelopen zes maanden door mondkapjes opgelopen heb.
idd lullig voor hun. ze worden er dan ook vorstelijk voor betaald. en heel wat kritischer dat zij een kapje ophebben met een open wond dan de gemiddelde burger die buiten op straat loopt.
pi_195471192
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:41 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Dat is een verzinsel.
pi_195471206
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:48 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

idd lullig voor hun. ze worden er dan ook vorstelijk voor betaald. en heel wat kritischer dat zij een kapje ophebben met een open wond dan de gemiddelde burger die buiten op straat loopt.
Maar waarom vallen ze niet om van al de CO2 die ze inademen in die 12 uur? Of is het je salaris wat het CO2 neutraliseert of zo?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2020 19:50:37 ]
pi_195471268
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is een verzinsel.
Nou ja het is geen verzinsel. Je ademt wel degelijk een deel van de co2 weer in die je uitademt. Maar afhankelijk van de omgeving (wind etc.) is dat weinig tot zeer weinig. In ieder geval doen wij (en dieren) dat al voor eeuwig en is dat geen probleem voor ons.
pi_195471277
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:47 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Letterlijk eem ernstige griep. Is geen discussie meer over mogelijk. Het WHO geeft zelf aan dat het virus waarschijnlijk 10 keer minder ernstig is dan gedacht. Dan is het waarschijnlijk 20 keer minder erg. Fanatieke Coronagekkies hier zijn eindelijk een beetje aan het einde van hun latijn
Heb je een link naar dat bericht van het WHO?
pi_195471316
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er was een poll een tijdje terug waarin 91% van de ondervraagden stelde dat mensen die besmet zijn thuis moesten blijven en 85% van diezelfde ondervraagden stelden ook dat ze zelf boodschappen zou gaan doen als besmet waren.
Ja, ik zou alleen zeggen dat mensen egoïstisch zijn ipv inconsistent. Mensen willen strengere regels en een mondkapjesplicht voor hun eigen veiligheid, maar hebben te weinig verantwoordelijkheidsgevoel om er zelf 1 te dragen zolang dat niet verplicht is. Wanneer dat wel verplicht is, en zeker ook wanneer er boetes uitgedeeld worden, dan zullen veruit de meeste er zelf ook 1 gaan dragen.

Voor de mondkapjesplicht zag ik in de trein misschien 10% met een kapje op. Na een week was dat ongeveer de helft en vorige week moest ik goed zoeken naar mensen zonder kapje in de trein. En dan worden er nog geeneens boetes voor uitgedeeld.

Wat dat betreft heb ik de hoop wel dat bijna iedereen een kapje gaat dragen als het eenmaal verplicht is.
pi_195471320
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja nogal. Ik vind dat massale pro strengere maatregelen nou ook niet echt overeen komen met dat de 1,5 meter vaak met een stevige korrel zout wordt genomen. In het openbaar is men nog wel terughoudend maar bij familie/vrienden/kennissen onderling dan geldt het geregeld niet meer. Ook maar mijn bescheiden indruk overigens.
pi_195471335
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:52 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Heb je een link naar dat bericht van het WHO?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-procent-besmetting

Nou ja RTL nieuws etc.
pi_195471375
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:54 schreef galantis het volgende:

[..]

Ja nogal. Ik vind dat massale pro strengere maatregelen nou ook niet echt overeen komen met dat de 1,5 meter vaak met een stevige korrel zout wordt genomen. In het openbaar is men nog wel terughoudend maar bij familie/vrienden/kennissen onderling dan geldt het geregeld niet meer. Ook maar mijn bescheiden indruk overigens.
Regels zijn voor de ander, he? ;)
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:57:40 #61
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_195471420
Wat een dwazen dan, het is al streng zat.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_195471433
Ik heb het idee trouwens dat veel mensen hier graag maar hopen dat het virus vreselijk is zodat ze hun gedachtes van de afgelopen maanden maar in stand kunnen houden.
pi_195471443
twitter
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:59:11 #64
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_195471457
Mooi he die dynamiek. Mensen "willen" zelf al dat de staat dingen oplegt.

Onnozel klapvee :')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_195471463
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Regels zijn voor de ander, he? ;)
Sowieso.
'Meer blauw op straat!' kan doorgaans rekenen op een volmondig ja, totdat je zelf een boete krijgt voor foutparkeren of een rood lichtje meepikken :)
pi_195471488
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:59 schreef galantis het volgende:

[..]

Sowieso.
'Meer blauw op straat!' kan doorgaans rekenen op een volmondig ja, totdat je zelf een boete krijgt voor foutparkeren of een rood lichtje meepikken :)
Ja, in dat licht. "Ze moeten echte boeven gaan vangen!"
pi_195471501
quote:
Waar geeft de WHO aan dat het minder ernstig is dan gedacht? Ik lees ook niets over een ernstige griep ofzo.
pi_195471560
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:00 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Waar geeft de WHO aan dat het minder ernstig is dan gedacht? Ik lees ook niets over een ernstige griep ofzo.
Je kan toch het nieuwsbericht lezen?
quote:
Die schatting ligt een stuk hoger dan het werkelijke aantal besmettingen dat tot nu toe was gemeld.
Of ben jij ook weer zo'n persoon die ook weer niet begrijpt waarom dan het virus een stuk minder ernstig is als veel meer mensen al besmet zijn zonder klachten/dood te gaan?
pi_195471568
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:58 schreef phoenyx het volgende:
Ik heb het idee trouwens dat veel mensen hier graag maar hopen dat het virus vreselijk is zodat ze hun gedachtes van de afgelopen maanden maar in stand kunnen houden.
Daar kan ik me niets bij voorstellen. De meeste users hier die strengere regels willen, zullen dat juist willen omdat ze inzien hoe verschrikkelijk dit virus is. Hopen dat alles uit de klauwen gaat lopen om je gelijk te halen is wel een heel walgelijke gedachte.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:04:24 #70
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_195471607
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Daar kan ik me niets bij voorstellen. De meeste users hier die strengere regels willen, zullen dat juist willen omdat ze inzien hoe verschrikkelijk dit virus is. Hopen dat alles uit de klauwen gaat lopen om je gelijk te halen is wel een heel walgelijke gedachte.
Hoe verschrikkelijk is een virus als 90% amper klachten ondervindt?
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_195471635
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:04 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Hoe verschrikkelijk is een virus als 90% amper klachten ondervindt?
Ik weet niet of jij de laatste 10 maanden het nieuws weleens gevolgd hebt?
pi_195471652
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:02 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Je kan toch het nieuwsbericht lezen?
[..]

Of ben jij ook weer zo'n persoon die ook weer niet begrijpt waarom dan het virus een stuk minder ernstig is als veel meer mensen al besmet zijn zonder klachten/dood te gaan?
Je hoeft niet voor mij te denken hoor, dat kan ik prima zelf.
En ja, ik heb het gelezen. Er staat iets anders dan wat jij zegt.
pi_195471661
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Maar hebben dan wellicht wel een bias richting informatie of nieuws dat dat verschrikkelijke onderstreept. Maar van een bias érgens heen zal iedereen wel een beetje last hebben.
pi_195471669
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:05 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Je hoeft niet voor mij te denken hoor, dat kan ik prima zelf.
En ja, ik heb het gelezen. Er staat iets anders dan wat jij zegt.
Wat staat er volgens jou?
pi_195471689
quote:

Omdat je een mondkap draagt voor een ander, maar dat weet jij wel.
pi_195471711
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:07 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Omdat je een mondkap draagt voor een ander, maar dat weet jij wel.
Dus 42% van de mensen wil een mondkap verplicht hebben buiten maar doen het niet totdat het verplicht is omdat je het voor de ander doet :D Hebben jullie enig idee wat jullie zeggen?
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:08:30 #77
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_195471725
Ik wil geen aanscherping van het coronabeleid.
pi_195471752
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:07 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Dus 42% van de mensen wil een mondkap verplicht hebben buiten maar doen het niet totdat het verplicht is omdat je het voor de ander doet :D Hebben jullie enig idee wat jullie zeggen?
Ja eeehhh, als de ander het niet voor mij doet doe ik het ook niet voor een ander ;)
pi_195471785
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:07 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Oa natuurlijk, plus mensen voelen zich natuurlijk niet comfortabel met een mondkapje op als de meerderheid het niet doet, iedereen had / heeft dat gevoel gehad de eerste keer als je met een mondkapje in een winkel loopt.
pi_195471815
Deze zinloze discussie...pfff...
pi_195471826
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:10 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Oa natuurlijk, plus mensen voelen zich natuurlijk niet comfortabel met een mondkapje op als de meerderheid het niet doet, iedereen had / heeft dat gevoel gehad de eerste keer als je met een mondkapje in een winkel loopt.
Oke nou we gaan het meemaken. Hoop geneuzel om niks zoals ik ernaar kijk, ik hoop voor jullie dat het virus inderdaad zo erg is als dat jullie willen doen voorkomen
pi_195471841
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:06 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Wat staat er volgens jou?
Dat er vermoedelijk meer mensen het virus hebben gehad dan gedacht.
Lijkt me logisch wanneer je de periode zonder testen daarbij optelt.

Lees je post nog eens terug en zeg me dan waar in het nieuwsbericht ik kan vinden wat jij beweert.
pi_195471869
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:12 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Dat er vermoedelijk meer mensen het virus hebben gehad dan gedacht.
Lijkt me logisch wanneer je de periode zonder testen daarbij optelt.

Lees je post nog eens terug en zeg me dan waar in het nieuwsbericht ik kan vinden wat jij beweert.
Ze praten over 10% van de wereldbevolking. Snap je dat?
pi_195471905
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:13 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ze praten over 10% van de wereldbevolking. Snap je dat?
Ja, want dat staat in dat artikel. Jij zet iets totaal anders in je post. Snap je dat?
pi_195472023
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:14 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Ja, want dat staat in dat artikel. Jij zet iets totaal anders in je post. Snap je dat?
Het officieel gemelde aantal besmettingen in de wereld ligt op ongeveer 35 miljoen mensen, van de totaal 7,8 miljard mensen. Dat komt neer op ongeveer 0,4 procent van de wereldbevolking. Volgens de WHO zou het werkelijke aantal besmettingen dus veel hoger zijn.

Ze denken 10%. Het is dus nog een stuk minder erg dan dat ik zei.
pi_195472029
Laten we even ademhalen en stoppen met elkaar voor gek te verklaren
pi_195472052
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:18 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Het officieel gemelde aantal besmettingen in de wereld ligt op ongeveer 35 miljoen mensen, van de totaal 7,8 miljard mensen. Dat komt neer op ongeveer 0,4 procent van de wereldbevolking. Volgens de WHO zou het werkelijke aantal besmettingen dus veel hoger zijn.

Officieel, ja, en 10% van 7.8 miljard is 780 miljoen mensen, dat is meer dan de EU en de VS bijelkaar.
pi_195472069
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:00 schreef Xqtress het volgende:

[..]

In het begin dacht de WHO nog dat het sterfte cijfer zo rond de 4% lag dus het is wel degelijk een heel stuk minder gevaarlijk dan dat we in maart dachten.
pi_195472109
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Officieel, ja, en 10% van 7.8 miljard is 780 miljoen mensen, dat is meer dan de EU en de VS bijelkaar.
Ja die besmet zijn (geweest).. Maar je snapt dat het virus dus meer dan 20 keer minder ernstig is dan dat ze dachten.. Ik begrijp niet waarom je dit zegt tenzij je ook een fanaat bent, ze zijn ook besmet sinds het begin, die zijn niet nog steeds besmet.. het lijkt net alsof ik tegen een muur aan zit te praten

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2020 20:24:06 ]
pi_195472122
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:20 schreef Anton91 het volgende:

[..]

In het begin dacht de WHO nog dat het sterfte cijfer zo rond de 4% lag dus het is wel degelijk een heel stuk minder gevaarlijk dan dat we in maart dachten.
Dat klopt. Maar de reden voor de maatregelen in Nederland is nooit het dodental geweest en dat zal het ook nooit worden ook. Mensen gaan dood, leuk als we dat kunnen vermijden maar het cruciale punt is toch echt de bereikbaarheid van de zorg.
pi_195472124
Mondmaskers staat voor angst en onderdrukking...
pi_195472153
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:22 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ja die besmet zijn.. Maar je snapt dat het virus dus meer dan 20 keer minder ernstig is dan dat ze dachten.. Ik begrijp niet waarom je dit zegt tenzij je ook een fanaat bent
Ok, we zitten nu aan, naar schatting, 780 miljoen gevallen en we hebben nog steeds geen vaccin of manier om het virus te stoppen, zelfs met een lagere mortaliteit en betere behandeling gaat dat nog steeds een gigantisch aantal zieke mensen opleveren.
pi_195472154
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:06 schreef galantis het volgende:

[..]

Maar hebben dan wellicht wel een bias richting informatie of nieuws dat dat verschrikkelijke onderstreept. Maar van een bias érgens heen zal iedereen wel een beetje last hebben.
Zeker.

Maar ongeacht of jij van mening bent dat dit virus nu zo dodelijk is of niet en ongeacht hoeveel procent van de besmette mensen je denkt dat er blijvende schade aan overhoud.....je zou altijd van mening moeten zijn dat dit virus verschrikkelijke gevolgen heeft.

Bijna iedereen is wel van mening dat als je 0 maatregelen neemt er ontzettend veel mensen besmet zullen worden en de gezondheidszorg overspoeld zal raken. Het is nu al bekend dat er meer levensjaren in Nederland zijn verloren omdat onze gezondheidszorg is afgeschaald vanwege corona patienten, dan dat er levensjaren zijn verloren door mensen die aan het virus zijn overleden.

Neem daarbij dat ook allang bekend is dat te softe maatregelen onze economie op de langere termijn meer schade aanrichten dan eerder strengere regels invoeren zodat je later op de langere termijn minder strenge regels nodig hebt.

Dus linksom of rechtsom zal corona sowieso een hoop doden cq verloren levensjaren kosten en hoe dan ook de samenleving en de economie zware klappen kosten.

Of je nu voor of tegen strengere regels bent, iedereen is het er wel over eens dat corona een verschrikkelijke uitwerking heeft.

TLDR: corona is altijd kut.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:24:46 #94
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195472174
Wie zijn toch altijd al die mensen die dit willen in dit soort onderzoeken?

Ik spreek genoeg mensen van allerlei (politiek) pluimage maar werkelijk niemand zit te wachten op strengere regels.
pi_195472189
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:18 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Dus op basis van jouw eigen berekening is je conclusie dat het allemaal wel meevalt, het is slechts een griep.
En de wereld zit vol coronagekkies.
Ik geloof dat we er beiden op een andere manier naar kijken.
Laten we het daar maar bij houden.
pi_195472190
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, we zitten nu aan, naar schatting, 780 miljoen gevallen en we hebben nog steeds geen vaccin of manier om het virus te stoppen, zelfs met een lagere mortaliteit en betere behandeling gaat dat nog steeds een gigantisch aantal zieke mensen opleveren.
Dat hebben we nu ook met kanker en alles maar dat boeit ook niet. Ik heb echt het idee dat jullie een stukje wereldkennis missen.
pi_195472198
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wie zijn toch altijd al die mensen die dit willen in dit soort onderzoeken?

Ik spreek genoeg mensen van allerlei (politiek) pluimage maar werkelijk niemand zit te wachten op strengere regels.
Als het goed is een representatieve groep van mensen uit de samenleving.
pi_195472209
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:25 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Dat hebben we nu ook met kanker en alles maar dat boeit ook niet. Ik heb echt het idee dat jullie een stukje wereldkennis missen.
Hm, dat betwijfel ik ten zeerste.
pi_195472216
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:25 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Dus op basis van jouw eigen berekening is je conclusie dat het allemaal wel meevalt, het is slechts een griep.
En de wereld zit vol coronagekkies.
Ik geloof dat we er beiden op een andere manier naar kijken.
Laten we het daar maar bij houden.
Nou ja tenzij jij wil stellen dat het WHO liegt heb ik gelijk. Is geen mening of iets, jij bent gewoon weer de zoveelste persoon die volgt.
pi_195472224
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hm, dat betwijfel ik ten zeerste.
Wat betwijfel je daaraan?
pi_195472238
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:22 schreef mthecatlover het volgende:
Mondmaskers staat voor angst en onderdrukking...
Waarom? Licht eens toe in plaats van een loze kreet.
pi_195472242
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:26 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Wat betwijfel je daaraan?
Waaraan twijfel ik, bedoel je? :P
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:27:27 #103
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_195472248
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zeker.

Maar ongeacht of jij van mening bent dat dit virus nu zo dodelijk is of niet en ongeacht hoeveel procent van de besmette mensen je denkt dat er blijvende schade aan overhoud.....je zou altijd van mening moeten zijn dat dit virus verschrikkelijke gevolgen heeft.

Bijna iedereen is wel van mening dat als je 0 maatregelen neemt er ontzettend veel mensen besmet zullen worden en de gezondheidszorg overspoeld zal raken. Het is nu al bekend dat er meer levensjaren in Nederland zijn verloren omdat onze gezondheidszorg is afgeschaald vanwege corona patienten, dan dat er levensjaren zijn verloren door mensen die aan het virus zijn overleden.

Neem daarbij dat ook allang bekend is dat te softe maatregelen onze economie op de langere termijn meer schade aanrichten dan eerder strengere regels invoeren zodat je later op de langere termijn minder strenge regels nodig hebt.

Dus linksom of rechtsom zal corona sowieso een hoop doden cq verloren levensjaren kosten en hoe dan ook de samenleving en de economie zware klappen kosten.

Of je nu voor of tegen strengere regels bent, iedereen is het er wel over eens dat corona een verschrikkelijke uitwerking heeft.

TLDR: corona is altijd kut.
Misschien een beetje anarchistisch maar waarom niet gewoon welig laten tieren dat virus? Oké er zal een periode van serieuze rampspoed komen. Maar nu proberen we de pleister er heel langzaam af te trekken. Dit kan wel jaren worden uitgesmeerd.
pi_195472304
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar de reden voor de maatregelen in Nederland is nooit het dodental geweest en dat zal het ook nooit worden ook. Mensen gaan dood, leuk als we dat kunnen vermijden maar het cruciale punt is toch echt de bereikbaarheid van de zorg.
Dat was in het begin het argument, maar met de gigantische hoeveelheid regels heb ik daar zo mijn gedachten over.
pi_195472305
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waaraan twijfel ik, bedoel je? :P
Geen idee, leek me geen rare zin die ik formuleerde. Misschien klopt ie niet. Dit begint wel erg flauw te worden en ik begrijp ook niet waarom jullie telkens gewoon de kernpunten negeren of niet begrijpen
pi_195472320
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:29 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat was in het begin het argument, maar met de gigantische hoeveelheid regels heb ik daar zo mijn gedachten over.
Dat staat je vrij.
pi_195472330
Wat het WHO zegt is niet zo moeilijk toch, het virus is minimaal 20 keer minder gevaarlijk dan gedacht. Blijkbaar begrijpen jullie dat niet ofzo maar ja, wat moet iemand zoals ik daarmee dan?
pi_195472346
Ja dus omdat de meerderheid van de mensen bang word gemaakt door de media gaan we nu angst als raadgever gebruiken en maatregelen invoeren die bewezen ineffectief zijn :')

Weet je wat effectief zou zijn, mensen niet naar Spanje of Frankrijk laten gaan. Maarja dat raakt ze natuurlijk "want we hebben het hele jaar hard gewerkt en willen nu even ontspannen". Dus dan maar gewoon zo'n stom mondkapje dragen, zolang we kunnen blijven zuipen, feesten en neuken in Chersonissos.
pi_195472348
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:29 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Geen idee, leek me geen rare zin die ik formuleerde. Misschien klopt ie niet. Dit begint wel erg flauw te worden en ik begrijp ook niet waarom jullie telkens gewoon de kernpunten negeren of niet begrijpen
Ok, jij hebt over een aantal maar je vergeet een aspect, tijd, 780 miljoen infecties in nog geen jaar. DAT is het probleem, niet of er meer mensen aan kanker dood gaan.
pi_195472362
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:27 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Misschien een beetje anarchistisch maar waarom niet gewoon welig laten tieren dat virus? Oké er zal een periode van serieuze rampspoed komen. Maar nu proberen we de pleister er heel langzaam af te trekken. Dit kan wel jaren worden uitgesmeerd.
Dat leg ik net in die post uit. De schade die een afgeschaalde gezondheidszorg nu al oplevert is al groter dan de coronaschade zelf. Als je de gezondheidszorg bewust laat overspoelen dan ga je creperende mensen krijgen die hun been gebroken hebben. Dan ben je kansloos als je een hartaanval krijgt. Dan ga je gewoon dood aan kanker terwijl je anders die kanker vrijwel zeker overleeft.

Lijkt dat jou nu echt een geweldig plan?
pi_195472363
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:27 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

En dat hadden we wellicht beter in de zomermaanden kunnen doen dan in de winter/herfst maanden waarbij iedereen binnen zit.
pi_195472383
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, jij hebt over een aantal maar je vergeet een aspect, tijd, 780 miljoen infecties in nog geen jaar. DAT is het probleem, niet of er meer mensen aan kanker dood gaan.
Oke ja nu ben ik wel echt afgehaakt. Veel plezier hier nog allemaal
pi_195472409
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:26 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Nou ja tenzij jij wil stellen dat het WHO liegt heb ik gelijk. Is geen mening of iets, jij bent gewoon weer de zoveelste persoon die volgt.
Het is vervelend dat jij steeds allerlei conclusies voor een ander invult.
Ik probeer jouw mening te respecteren waar je gelijk hebt maar je gaat voortdurend in de aanval.
Dat siert je helaas niet.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:34:55 #114
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_195472461
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat leg ik net in die post uit. De schade die een afgeschaalde gezondheidszorg nu al oplevert is al groter dan de coronaschade zelf. Als je de gezondheidszorg bewust laat overspoelen dan ga je creperende mensen krijgen die hun been gebroken hebben. Dan ben je kansloos als je een hartaanval krijgt. Dan ga je gewoon dood aan kanker terwijl je anders die kanker vrijwel zeker overleeft.

Waarom de reguliere gezondheidszorg afschalen? Reserveer X bedden voor corona en klaar. Meer kun je niet aan. Het lijkt me geen geweldig plan, maar kun je die klaar hebben liggen voor dit scenario?

Eindeloos wachten op een gehaast vaccin zonder uitzicht lijkt me net zo min.
pi_195472467
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

We hadden meer immuniteit kunnen opbouwen door vanaf het begin mensen meer eigen verantwoording te geven, vooral jonge gezonde mensen het virus flink laten verspreiden. Duidelijk aangeven dat jongeren en ouderen even niet moeten samenkomen.
pi_195472475
quote:
Mensen willen van het corona gezeik af , niet goedschiks dan kwaadschiks
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:36:48 #117
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_195472514
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:31 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En dat hadden we wellicht beter in de zomermaanden kunnen doen dan in de winter/herfst maanden waarbij iedereen binnen zit.
Dat maakt toch niets uit voor het effect?
pi_195472522
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:34 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Waarom de reguliere gezondheidszorg afschalen? Reserveer X bedden voor corona en klaar. Meer kun je niet aan. Het lijkt me geen geweldig plan, maar kun je die klaar hebben liggen voor dit scenario?

Eindeloos wachten op een gehaast vaccin zonder uitzicht lijkt me net zo min.
Zo werkt dat natuurlijk niet in een Westers land. Of je moet met militair ingrijpen iedere besmette persoon buiten de gezondheidszorg houden, maar dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:38:07 #119
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_195472558
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:35 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Mensen willen van het corona gezeik af , niet goedschiks dan kwaadschiks
Punt is dat je er dan nog niet af bent. Alles wat we nu toegeven krijgen we niet meer terug.
pi_195472566
In het voorjaar namen ze de maatregel om de scholen te sluiten. Zou dat nu niet ook gewoon een goed idee zijn? Het gaat rond onder studenten, middelbare scholieren en schoolkinderen. Hoor ook al van docenten die het hebben.

Gewoon scholen dicht tot na de herfstvakantie. Heb je ook die mondkapjes niet meer nodig.
pi_195472567
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:35 schreef Anton91 het volgende:

[..]

We hadden meer immuniteit kunnen opbouwen door vanaf het begin mensen meer eigen verantwoording te geven, vooral jonge gezonde mensen het virus flink laten verspreiden. Duidelijk aangeven dat jongeren en ouderen even niet moeten samenkomen.
Het is wederom een fabeltje dat je maar 1x besmet hoeft te worden en je daarna kan doen wat je wil zonder risico. Als je zwaar ziek bent geweest dan heb je hoogstens een paar maanden immuniteit. Bijna een lichte vorm heb je niet of nauwelijks antistoffen.
pi_195472606
Pro Corona die polls altijd, zullen zeker geen viruswappies worden gevraagd.
pi_195472638
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is wederom een fabeltje dat je maar 1x besmet hoeft te worden en je daarna kan doen wat je wil zonder risico. Als je zwaar ziek bent geweest dan heb je hoogstens een paar maanden immuniteit. Bijna een lichte vorm heb je niet of nauwelijks antistoffen.
Er zijn ook mensen die het niet oplopen ondanks nabijheid coronalijers, daar hoor je niks over.
pi_195472655
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:38 schreef Sapstengel het volgende:
In het voorjaar namen ze de maatregel om de scholen te sluiten. Zou dat nu niet ook gewoon een goed idee zijn? Het gaat rond onder studenten, middelbare scholieren en schoolkinderen. Hoor ook al van docenten die het hebben.

Gewoon scholen dicht tot na de herfstvakantie. Ben je ook van die mondkapjes af.
Daar word al over nagedacht. Andere opties zijn gedeeltelijk thuisonderwijs en gedeeltelijk op locatie zodat je het risico sterk verlaagt. Ook over betere isolatie en buiten onderwijs word volop nagedacht. Dat laatste gaat alleen voorlopig geen optie zijn. En natuurlijk betere bescherming op scholen zoals mondkapjes en coronabatjes.
pi_195472668
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:39 schreef Jed1Gam het volgende:
Pro Corona die polls altijd, zullen zeker geen viruswappies worden gevraagd.
Of viruswappies zijn maar een klein deel van de bevolking, natuurlijk.
pi_195472684
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:40 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die het niet oplopen ondanks nabijheid coronalijers, daar hoor je niks over.
Oh, right, jij denkt niet dat wetenschappers maar al te graag willen weten waarom dat zo is? Schei toch uit, man.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:44:35 #127
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_195472725
- Doe dat maar in BNW -

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2020 20:45:42 ]
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:47:21 #128
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195472800
Weer een boel aannames en onderbuikgereutel hier.
pi_195472804
Maar laten we eerst maar eens even afwachten of de huidige, verscherpte, maatregelen enig succes hebben, als dat niet zo is dan kunnen we kijken naar verdere stappen. Daar is het nu nog te vroeg voor.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:49:18 #130
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195472848
Je kan de boel wel gaan aanscherpen, weer in een intelligente lockdown gaan, maar sjonge jonge, eigenlijk vind ik het gewoon diep triest allemaal. Neem de verantwoordelijkheid voor je eigen én andermans gezondheid en zet gewoon zo'n mondmasker op als je 'de hemel niet ziet', houdt afstand en let een beetje op elkaar, zolang covid-19 rond gaat. Koppigheid en roepen dat het 'allemaal nergens op slaat' gaat ons echt niet sneller naar een normale situatie (van voor maart 2020) brengen. Maar da's ook een keuze.
(Un)masking for the greater good.
pi_195472851
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:47 schreef Tijger_m het volgende:
Maar laten we eerst maar eens even afwachten of de huidige, verscherpte, maatregelen enig succes hebben, als dat niet zo is dan kunnen we kijken naar verdere stappen. Daar is het nu nog te vroeg voor.
Ja, dat zei Rutte een uurtje geleden ook. Het is nog iets te vroeg om nu direct strengere regels in te voeren. Eerst wachten we de resultaten van de nieuwe regels af en op zijn vroegst over een week gaan de regls weer verscherpt worden.

Daar kan ik wel begrip voor opbrengen.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:49:33 #132
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_195472856
quote:
Spoiler: nee ;)
pi_195472874
quote:
https://nos.nl/artikel/23(...)t-volgende-week.html
pi_195472893
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh, right, jij denkt niet dat wetenschappers maar al te graag willen weten waarom dat zo is? Schei toch uit, man.
Ik lees hier vaak dat je niet immuun kan zijn of maar heel beperkt, en een tendens dat echt iedereen besmet kan raken.

De vraag is of dat wel zo is, in India bijv. komt besmetting binnen innere kring/familie/huisgenoten nauwelijks voor.

The assumption that everybody is susceptible to coronavirus may not be true as 80 to 90 per cent people living in the same household where a member is diagnosed with COVID-19 do not get the disease, as per a study by the Indian Institute of Public Health Gandhinagar.

https://www.google.com/am(...)MPu5YHXUVWO_amp.html

Dus naast de hele grote groep die geen klachten heeft, een tweede groep met nauwelijks klachten is er ook nog een grote groep die misschien wel compleet resistent is voor dat virus.
pi_195472906
quote:
Ja, zo moet je het inderdaad doen, maatregelen hebben tijd nodig om effectiviteit te bewijzen, het is zinloos om na een week al op te schalen.
pi_195472982
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:51 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik lees hier vaak dat je niet immuun kan zijn of maar heel beperkt en een tendens dat echt iedereen besmet kan raken.

De vraag is of dat wel zo is, in India bijv. komt besmetting binnen innere kring/familie/huisgenoten nauwelijks voor.

The assumption that everybody is susceptible to coronavirus may not be true as 80 to 90 per cent people living in the same household where a member is diagnosed with COVID-19 do not get the disease, as per a study by the Indian Institute of Public Health Gandhinagar.

https://www.google.com/am(...)MPu5YHXUVWO_amp.html
Sommige mensen zijn niet of nauwelijks vatbaar voor dit virus inderdaad. Hoe dat komt is nog een raadsel.
Als we daar ooit achter gaan komen dan kan dat weleens een doorbraak betekenen in de aanpak van deze ziekte.

Maar mensen die de ziekte al gehad hebben en daarna weer vatbaar zijn is van een heel andere orde. Het is bekend dat als je flink corona hebt gehad, dat je dan een paar maanden minder vatbaar bent om weer ziek te worden. Mensen met nauwelijks symptomen hebben ook maar weinig antistoffen en kunnen al heel snel weer besmet raken. Dat is eigenlijk hoe ons immuunsysteem omgaat met de meeste virussen.
pi_195472997
Het aantal doden nam zelfs af in vergelijking met vorige week dus waarom je dan zou gaan aanscherpen is mij een raadsel.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_195473018
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:56 schreef Harlon het volgende:
Het aantal doden nam zelfs af in vergelijking met vorige week dus waarom je dan zou gaan aanscherpen is mij een raadsel.
Voor de #83: omdat ons gezondheidsstelsel het niet meer aankan.
pi_195473032
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:56 schreef Harlon het volgende:
We gaan voor de onderbuik van de fakenewsmedia dus oprotten met je feiten.
pi_195473033
Als Rutte begint te zuchten tijdens een debat, dan weet je dat ie het het er niet over wil hebben...
pi_195473041
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Of viruswappies zijn maar een klein deel van de bevolking, natuurlijk.
Facebook staat er anders vol mee, heb op de NOS gestaan.
pi_195473075
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Voor de #83: omdat ons gezondheidsstelsel het niet meer aankan.
Mag geen probleem zijn, allicht dat er wat strengere selectie nodig is wie je wel en niet gaat helpen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_195473077
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Sommige mensen zijn niet of nauwelijks vatbaar voor dit virus inderdaad. Hoe dat komt is nog een raadsel.
Als we daar ooit achter gaan komen dan kan dat weleens een doorbraak betekenen in de aanpak van deze ziekte.

Natuurlijke selectie.
pi_195473131
Bij sommige users vraag ik me af of ze nu echt zo harteloos zijn of gewoon te stom om de gevolgen van een overstroomde gezondheidszorg in te zien.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:14:32 #145
65846 Bocaj
47th President.
pi_195473423
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Bij sommige users vraag ik me af of ze nu echt zo harteloos zijn of gewoon te stom om de gevolgen van een overstroomde gezondheidszorg in te zien.
Natuurlijk zie ik het ook wel!
Maar of verplichte mondkapjes nu écht zullen gaan werken?
Het is nu een advies en laat het een advies zijn!
Als je nog meer wil dan zullen de cafés en de restaurants weer dicht moeten! (avondklok)
Verpleeghuizen is ook weer bar en boos maar daar willen we sowieso geen lockdown...
En alles wat achter de voordeur afspeelt kun je met goed fatsoen ook niet bij!
Hoe staat het eigenlijk met het indammen van het virus? (ggd)
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:15:35 #146
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_195473444
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Misschien is het wel naïef om te denken dat dat mogelijk is?
pi_195473458
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:14 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Natuurlijk zie ik het ook wel!
Maar of verplichte mondkapjes nu écht zullen gaan werken?
Het is nu een advies en laat het een advies zijn!
Als je nog meer wil dan zullen de cafés en de restaurants weer dicht moeten! (avondklok)
Verpleeghuizen is ook weer bar en boos maar daar willen we sowieso geen lockdown...
En alles wat achter de voordeur afspeelt kun je met goed fatsoen ook niet bij!
Hoe staat het eigenlijk met het indammen van het virus? (ggd)
Dat is van een heel andere orde dan wanneer je dit wilt:

quote:
2s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:00 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Natuurlijke selectie.
pi_195473507
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is van een heel andere orde dan wanneer je dit wilt:
[..]

Je snapt duidelijk het begrip natuurlijke selectie niet
pi_195473570
We leggen alles plat maar vakantie mag gewoon doorgaan???????????????
pi_195473581
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:25 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Kanker is niet besmettelijk.

Als je 50 man in een ruimte houdt waarvan er 2 kanker hebben en je houdt ze een week daar, dan blijven het er 2.

Bij Corona zullen het er een stuk meer zijn dan 2.

Offtopic maar ik word echt enorm woest van die achterlijke reclames steeds. Ik kan gvd nergens op klikken of mn scherm verschuift of ik zit opeens op een heel andere pagina :N
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:22:25 #151
65846 Bocaj
47th President.
pi_195473590
Op dit moment zijn ic nog niet zo'n probleem maar het aantal opnamen normaal ziekenhuisbed loopt op en kost personeel die dan niet ingezet kan worden voor reguliere zorg...

Het is één groot dilemma!
Had men maar dit, had men maar dat.... capaciteit capaciteit....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')