Dus 42% van de mensen wil een mondkap verplicht hebben buiten maar doen het niet totdat het verplicht is omdat je het voor de ander doetquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:07 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Omdat je een mondkap draagt voor een ander, maar dat weet jij wel.
Ja eeehhh, als de ander het niet voor mij doet doe ik het ook niet voor een anderquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:07 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Dus 42% van de mensen wil een mondkap verplicht hebben buiten maar doen het niet totdat het verplicht is omdat je het voor de ander doetHebben jullie enig idee wat jullie zeggen?
Oa natuurlijk, plus mensen voelen zich natuurlijk niet comfortabel met een mondkapje op als de meerderheid het niet doet, iedereen had / heeft dat gevoel gehad de eerste keer als je met een mondkapje in een winkel loopt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:07 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Dus 42% van de mensen wil een mondkap verplicht hebben buiten maar doen het niet totdat het verplicht is omdat je het voor de ander doetHebben jullie enig idee wat jullie zeggen?
Oke nou we gaan het meemaken. Hoop geneuzel om niks zoals ik ernaar kijk, ik hoop voor jullie dat het virus inderdaad zo erg is als dat jullie willen doen voorkomenquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:10 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Oa natuurlijk, plus mensen voelen zich natuurlijk niet comfortabel met een mondkapje op als de meerderheid het niet doet, iedereen had / heeft dat gevoel gehad de eerste keer als je met een mondkapje in een winkel loopt.
Dat er vermoedelijk meer mensen het virus hebben gehad dan gedacht.quote:
Ze praten over 10% van de wereldbevolking. Snap je dat?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:12 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Dat er vermoedelijk meer mensen het virus hebben gehad dan gedacht.
Lijkt me logisch wanneer je de periode zonder testen daarbij optelt.
Lees je post nog eens terug en zeg me dan waar in het nieuwsbericht ik kan vinden wat jij beweert.
Ja, want dat staat in dat artikel. Jij zet iets totaal anders in je post. Snap je dat?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:13 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Ze praten over 10% van de wereldbevolking. Snap je dat?
Het officieel gemelde aantal besmettingen in de wereld ligt op ongeveer 35 miljoen mensen, van de totaal 7,8 miljard mensen. Dat komt neer op ongeveer 0,4 procent van de wereldbevolking. Volgens de WHO zou het werkelijke aantal besmettingen dus veel hoger zijn.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:14 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ja, want dat staat in dat artikel. Jij zet iets totaal anders in je post. Snap je dat?
Officieel, ja, en 10% van 7.8 miljard is 780 miljoen mensen, dat is meer dan de EU en de VS bijelkaar.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:18 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Het officieel gemelde aantal besmettingen in de wereld ligt op ongeveer 35 miljoen mensen, van de totaal 7,8 miljard mensen. Dat komt neer op ongeveer 0,4 procent van de wereldbevolking. Volgens de WHO zou het werkelijke aantal besmettingen dus veel hoger zijn.
Ze denken 10%. Het is dus nog een stuk minder erg dan dat ik zei.
In het begin dacht de WHO nog dat het sterfte cijfer zo rond de 4% lag dus het is wel degelijk een heel stuk minder gevaarlijk dan dat we in maart dachten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:00 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Waar geeft de WHO aan dat het minder ernstig is dan gedacht? Ik lees ook niets over een ernstige griep ofzo.
Ja die besmet zijn (geweest).. Maar je snapt dat het virus dus meer dan 20 keer minder ernstig is dan dat ze dachten.. Ik begrijp niet waarom je dit zegt tenzij je ook een fanaat bent, ze zijn ook besmet sinds het begin, die zijn niet nog steeds besmet.. het lijkt net alsof ik tegen een muur aan zit te pratenquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Officieel, ja, en 10% van 7.8 miljard is 780 miljoen mensen, dat is meer dan de EU en de VS bijelkaar.
Dat klopt. Maar de reden voor de maatregelen in Nederland is nooit het dodental geweest en dat zal het ook nooit worden ook. Mensen gaan dood, leuk als we dat kunnen vermijden maar het cruciale punt is toch echt de bereikbaarheid van de zorg.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
In het begin dacht de WHO nog dat het sterfte cijfer zo rond de 4% lag dus het is wel degelijk een heel stuk minder gevaarlijk dan dat we in maart dachten.
Ok, we zitten nu aan, naar schatting, 780 miljoen gevallen en we hebben nog steeds geen vaccin of manier om het virus te stoppen, zelfs met een lagere mortaliteit en betere behandeling gaat dat nog steeds een gigantisch aantal zieke mensen opleveren.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:22 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Ja die besmet zijn.. Maar je snapt dat het virus dus meer dan 20 keer minder ernstig is dan dat ze dachten.. Ik begrijp niet waarom je dit zegt tenzij je ook een fanaat bent
Zeker.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:06 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar hebben dan wellicht wel een bias richting informatie of nieuws dat dat verschrikkelijke onderstreept. Maar van een bias érgens heen zal iedereen wel een beetje last hebben.
Dus op basis van jouw eigen berekening is je conclusie dat het allemaal wel meevalt, het is slechts een griep.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:18 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Het officieel gemelde aantal besmettingen in de wereld ligt op ongeveer 35 miljoen mensen, van de totaal 7,8 miljard mensen. Dat komt neer op ongeveer 0,4 procent van de wereldbevolking. Volgens de WHO zou het werkelijke aantal besmettingen dus veel hoger zijn.
Ze denken 10%. Het is dus nog een stuk minder erg dan dat ik zei.
Dat hebben we nu ook met kanker en alles maar dat boeit ook niet. Ik heb echt het idee dat jullie een stukje wereldkennis missen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, we zitten nu aan, naar schatting, 780 miljoen gevallen en we hebben nog steeds geen vaccin of manier om het virus te stoppen, zelfs met een lagere mortaliteit en betere behandeling gaat dat nog steeds een gigantisch aantal zieke mensen opleveren.
Als het goed is een representatieve groep van mensen uit de samenleving.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wie zijn toch altijd al die mensen die dit willen in dit soort onderzoeken?
Ik spreek genoeg mensen van allerlei (politiek) pluimage maar werkelijk niemand zit te wachten op strengere regels.
Hm, dat betwijfel ik ten zeerste.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:25 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Dat hebben we nu ook met kanker en alles maar dat boeit ook niet. Ik heb echt het idee dat jullie een stukje wereldkennis missen.
Nou ja tenzij jij wil stellen dat het WHO liegt heb ik gelijk. Is geen mening of iets, jij bent gewoon weer de zoveelste persoon die volgt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:25 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Dus op basis van jouw eigen berekening is je conclusie dat het allemaal wel meevalt, het is slechts een griep.
En de wereld zit vol coronagekkies.
Ik geloof dat we er beiden op een andere manier naar kijken.
Laten we het daar maar bij houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |