abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195471711
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:07 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Omdat je een mondkap draagt voor een ander, maar dat weet jij wel.
Dus 42% van de mensen wil een mondkap verplicht hebben buiten maar doen het niet totdat het verplicht is omdat je het voor de ander doet :D Hebben jullie enig idee wat jullie zeggen?
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:08:30 #77
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_195471725
Ik wil geen aanscherping van het coronabeleid.
pi_195471752
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:07 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Dus 42% van de mensen wil een mondkap verplicht hebben buiten maar doen het niet totdat het verplicht is omdat je het voor de ander doet :D Hebben jullie enig idee wat jullie zeggen?
Ja eeehhh, als de ander het niet voor mij doet doe ik het ook niet voor een ander ;)
I'll give you something to do
pi_195471785
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:07 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Oa natuurlijk, plus mensen voelen zich natuurlijk niet comfortabel met een mondkapje op als de meerderheid het niet doet, iedereen had / heeft dat gevoel gehad de eerste keer als je met een mondkapje in een winkel loopt.
pi_195471815
Deze zinloze discussie...pfff...
pi_195471826
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:10 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Oa natuurlijk, plus mensen voelen zich natuurlijk niet comfortabel met een mondkapje op als de meerderheid het niet doet, iedereen had / heeft dat gevoel gehad de eerste keer als je met een mondkapje in een winkel loopt.
Oke nou we gaan het meemaken. Hoop geneuzel om niks zoals ik ernaar kijk, ik hoop voor jullie dat het virus inderdaad zo erg is als dat jullie willen doen voorkomen
pi_195471841
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:06 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Wat staat er volgens jou?
Dat er vermoedelijk meer mensen het virus hebben gehad dan gedacht.
Lijkt me logisch wanneer je de periode zonder testen daarbij optelt.

Lees je post nog eens terug en zeg me dan waar in het nieuwsbericht ik kan vinden wat jij beweert.
pi_195471869
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:12 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Dat er vermoedelijk meer mensen het virus hebben gehad dan gedacht.
Lijkt me logisch wanneer je de periode zonder testen daarbij optelt.

Lees je post nog eens terug en zeg me dan waar in het nieuwsbericht ik kan vinden wat jij beweert.
Ze praten over 10% van de wereldbevolking. Snap je dat?
pi_195471905
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:13 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ze praten over 10% van de wereldbevolking. Snap je dat?
Ja, want dat staat in dat artikel. Jij zet iets totaal anders in je post. Snap je dat?
pi_195472023
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:14 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Ja, want dat staat in dat artikel. Jij zet iets totaal anders in je post. Snap je dat?
Het officieel gemelde aantal besmettingen in de wereld ligt op ongeveer 35 miljoen mensen, van de totaal 7,8 miljard mensen. Dat komt neer op ongeveer 0,4 procent van de wereldbevolking. Volgens de WHO zou het werkelijke aantal besmettingen dus veel hoger zijn.

Ze denken 10%. Het is dus nog een stuk minder erg dan dat ik zei.
pi_195472029
Laten we even ademhalen en stoppen met elkaar voor gek te verklaren
pi_195472052
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:18 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Het officieel gemelde aantal besmettingen in de wereld ligt op ongeveer 35 miljoen mensen, van de totaal 7,8 miljard mensen. Dat komt neer op ongeveer 0,4 procent van de wereldbevolking. Volgens de WHO zou het werkelijke aantal besmettingen dus veel hoger zijn.

Officieel, ja, en 10% van 7.8 miljard is 780 miljoen mensen, dat is meer dan de EU en de VS bijelkaar.
pi_195472069
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:00 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Waar geeft de WHO aan dat het minder ernstig is dan gedacht? Ik lees ook niets over een ernstige griep ofzo.
In het begin dacht de WHO nog dat het sterfte cijfer zo rond de 4% lag dus het is wel degelijk een heel stuk minder gevaarlijk dan dat we in maart dachten.
pi_195472109
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Officieel, ja, en 10% van 7.8 miljard is 780 miljoen mensen, dat is meer dan de EU en de VS bijelkaar.
Ja die besmet zijn (geweest).. Maar je snapt dat het virus dus meer dan 20 keer minder ernstig is dan dat ze dachten.. Ik begrijp niet waarom je dit zegt tenzij je ook een fanaat bent, ze zijn ook besmet sinds het begin, die zijn niet nog steeds besmet.. het lijkt net alsof ik tegen een muur aan zit te praten

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2020 20:24:06 ]
pi_195472122
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:20 schreef Anton91 het volgende:

[..]

In het begin dacht de WHO nog dat het sterfte cijfer zo rond de 4% lag dus het is wel degelijk een heel stuk minder gevaarlijk dan dat we in maart dachten.
Dat klopt. Maar de reden voor de maatregelen in Nederland is nooit het dodental geweest en dat zal het ook nooit worden ook. Mensen gaan dood, leuk als we dat kunnen vermijden maar het cruciale punt is toch echt de bereikbaarheid van de zorg.
pi_195472124
Mondmaskers staat voor angst en onderdrukking...
pi_195472153
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:22 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ja die besmet zijn.. Maar je snapt dat het virus dus meer dan 20 keer minder ernstig is dan dat ze dachten.. Ik begrijp niet waarom je dit zegt tenzij je ook een fanaat bent
Ok, we zitten nu aan, naar schatting, 780 miljoen gevallen en we hebben nog steeds geen vaccin of manier om het virus te stoppen, zelfs met een lagere mortaliteit en betere behandeling gaat dat nog steeds een gigantisch aantal zieke mensen opleveren.
pi_195472154
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:06 schreef galantis het volgende:

[..]

Maar hebben dan wellicht wel een bias richting informatie of nieuws dat dat verschrikkelijke onderstreept. Maar van een bias érgens heen zal iedereen wel een beetje last hebben.
Zeker.

Maar ongeacht of jij van mening bent dat dit virus nu zo dodelijk is of niet en ongeacht hoeveel procent van de besmette mensen je denkt dat er blijvende schade aan overhoud.....je zou altijd van mening moeten zijn dat dit virus verschrikkelijke gevolgen heeft.

Bijna iedereen is wel van mening dat als je 0 maatregelen neemt er ontzettend veel mensen besmet zullen worden en de gezondheidszorg overspoeld zal raken. Het is nu al bekend dat er meer levensjaren in Nederland zijn verloren omdat onze gezondheidszorg is afgeschaald vanwege corona patienten, dan dat er levensjaren zijn verloren door mensen die aan het virus zijn overleden.

Neem daarbij dat ook allang bekend is dat te softe maatregelen onze economie op de langere termijn meer schade aanrichten dan eerder strengere regels invoeren zodat je later op de langere termijn minder strenge regels nodig hebt.

Dus linksom of rechtsom zal corona sowieso een hoop doden cq verloren levensjaren kosten en hoe dan ook de samenleving en de economie zware klappen kosten.

Of je nu voor of tegen strengere regels bent, iedereen is het er wel over eens dat corona een verschrikkelijke uitwerking heeft.

TLDR: corona is altijd kut.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:24:46 #94
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195472174
Wie zijn toch altijd al die mensen die dit willen in dit soort onderzoeken?

Ik spreek genoeg mensen van allerlei (politiek) pluimage maar werkelijk niemand zit te wachten op strengere regels.
pi_195472189
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:18 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Dus op basis van jouw eigen berekening is je conclusie dat het allemaal wel meevalt, het is slechts een griep.
En de wereld zit vol coronagekkies.
Ik geloof dat we er beiden op een andere manier naar kijken.
Laten we het daar maar bij houden.
pi_195472190
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, we zitten nu aan, naar schatting, 780 miljoen gevallen en we hebben nog steeds geen vaccin of manier om het virus te stoppen, zelfs met een lagere mortaliteit en betere behandeling gaat dat nog steeds een gigantisch aantal zieke mensen opleveren.
Dat hebben we nu ook met kanker en alles maar dat boeit ook niet. Ik heb echt het idee dat jullie een stukje wereldkennis missen.
pi_195472198
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wie zijn toch altijd al die mensen die dit willen in dit soort onderzoeken?

Ik spreek genoeg mensen van allerlei (politiek) pluimage maar werkelijk niemand zit te wachten op strengere regels.
Als het goed is een representatieve groep van mensen uit de samenleving.
pi_195472209
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:25 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Dat hebben we nu ook met kanker en alles maar dat boeit ook niet. Ik heb echt het idee dat jullie een stukje wereldkennis missen.
Hm, dat betwijfel ik ten zeerste.
pi_195472216
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:25 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Dus op basis van jouw eigen berekening is je conclusie dat het allemaal wel meevalt, het is slechts een griep.
En de wereld zit vol coronagekkies.
Ik geloof dat we er beiden op een andere manier naar kijken.
Laten we het daar maar bij houden.
Nou ja tenzij jij wil stellen dat het WHO liegt heb ik gelijk. Is geen mening of iets, jij bent gewoon weer de zoveelste persoon die volgt.
pi_195472224
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hm, dat betwijfel ik ten zeerste.
Wat betwijfel je daaraan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')