abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:49:25 #1
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_195474153
tvp
pi_195475755
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:44 schreef TargaFlorio het volgende:
tvp
Goeie ouwe tijd
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:35:54 #4
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195476908
twitter
pi_195480984
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 23:35 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik zag het ook voorbijkomen, veel grote namen maar allemaal oudere renners. Geeft toch aan dat we nu een generatiewissel beleven.
Demain, on roule
  woensdag 7 oktober 2020 @ 12:33:59 #6
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_195483776
quote:
We wisten al dat Remco Evenepoel door het oog van de naald was gekropen bij zijn val in de Ronde van Lombardije. Maar in Telefacts zegt hij zelf hoeveel geluk bij een ongeluk heeft gehad. "Als ze dat gesprongen adertje niet hadden gezien, dan was ik doodgebloed in mijn been."

Het seizoen van Remco Evenepoel verliep ook na de coronapauze rooskleurig met zeges in de Ronde van Burgos en de Ronde van Polen. Het goudhaantje van Deceuninck-Quick Step viel in de Ronde van Lombarijde letterlijk van die roze wolk. Met een gebroken bekken kwam Evenepoel er uiteindelijk nog goed vanaf, want hij is door het oog van de naald gekropen. Dat vertelde hij in Telefacts. "We hebben dat nog niet durven te zeggen, maar ik heb eigenlijk heel veel geluk gehad met de breuken."

"Ten eerste heb ik een gesprongen adertje gehad in mijn lies. Dat hebben ze meteen moeten opereren. Als ze dat niet hadden gezien op de scan, dan was ik gewoon in mijn been doodgebloed. Dat was eigenlijk de struggle met de eerste keer stappen, omdat die nog zo vastzat."

En ook op een andere manier had Evenepoel geluk bij een ongeluk. "Het tweede weet eigenlijk niemand behalve de dokters, maar mijn breuk zat op 1 millimeter van een zenuw", vertelt Evenepoel. "Als die zenuw geraakt was geweest, dan had ik mijn leven zo (Evenepoel zit in een rolstoel terwijl hij dit vertelt) moeten doorbengen. Dat was schrikken voor mijn mama en Oumi, die erbij zaten toen me dat verteld werd. Ik trok toen bleek weg. Het heeft een nagelbreedte gescheeld of het was afgelopen met mijn carričre."
Put these foolish ambitions to rest.
pi_195483807
Echt de Messias, opgestaan uit de dood.
Jack does it in real time...
pi_195484318
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 12:33 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Gekeken?
  woensdag 7 oktober 2020 @ 13:19:09 #9
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_195484720
pi_195484768
quote:
Betere recensie dan RR over Doug Ryder zijn biopic?
  woensdag 7 oktober 2020 @ 14:00:27 #11
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_195485421
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 13:21 schreef showtimer het volgende:

[..]

Betere recensie dan RR over Doug Ryder zijn biopic?
Die meid waar jij ooit een UI van had dacht dat het Mathieu was die over dat muurtje kukelde. En dat is dan je persoonlijke PR.
pi_195485599
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 14:00 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Die meid waar jij ooit een UI van had dacht dat het Mathieu was die over dat muurtje kukelde. En dat is dan je persoonlijke PR.
Dit klinkt nu al beter dan Nederland-Mexico. Vanavond kijken.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 14:17:00 #13
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_195485654
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 14:12 schreef showtimer het volgende:

[..]

Dit klinkt nu al beter dan Nederland-Mexico. Vanavond kijken.
Er komen niet echt dingen voorbij die we nog niet wisten, het is meer een soort persoonlijke belevenis. Maar het kijkt wel lekker weg en Remco bewijst andermaal een lieve jongen te zijn.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 14:45:57 #14
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_195486176
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 23:35 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
En ruim 2000 voor Kruijswijk.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_195486616
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 09:37 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Ik zag het ook voorbijkomen, veel grote namen maar allemaal oudere renners. Geeft toch aan dat we nu een generatiewissel beleven.
Wel met 2 lange periodes zonder koers natuurlijk (corona-periode zelfs nog langer dan de winterstop), maar wel wat aparte namen ja. Normaal gesproken wint Valverde altijd wel in 1 van die Spaanse voorbereidingskoersen.
pi_195489410
quote:
Tim Wellens vindt dat Lotto-Soudal geviseerd wordt: “Jullie kritiek op onze ploeg stoort mij”

Waalse Pijl: 21ste. Luik-Bastenaken-Luik: 33ste. Net als zijn ploeg beleeft Tim Wellens (29) geen topseizoen. Dat stoort hem. “Caleb Ewan wint twee ritten in de Tour en wat schrijven jullie? ‘Lotto-Soudal mag van geluk spreken dat Ewan nog in de ploeg zit.’ Moet dat?” We belden hem op daags voor de Brabantse Pijl.
Dag Tim. Mag ik even storen?

“Ik lig op de massagetafel, maar je stoort niet. Onze perschef had mij gewaarschuwd.”

Blij dat je wil spreken, want zowel op het WK als in Luik reed je na de finish meteen door. Waarom?

(grinnikt) “Ik wou snel douchen.”

Het leek of je ons slecht gezind was.

“Eerlijk? Ik vind dat de Belgische media de laatste maanden te hard zijn voor mijn ploeg. Het is precies alsof maar één ploeg slecht rijdt in het peloton.”

En is het onterecht dat we Lotto-Soudal kritisch beoordelen?

“Neen. Het klopt dat we niet goed bezig zijn, maar om dat altijd opnieuw te vermelden… Ik vind dat onnodig. Jullie schrijven toch ook niet dat CCC nog bijna geen koersen won? Of NTT, wat hebben die al gepresteerd? Natuurlijk, wij zijn een Belgische ploeg en jullie Belgische media… Toch vind ik dat er te veel de nadruk op ons wordt gelegd.”

Moeten we jullie dan negeren, zoals jij met ons deed na het WK?

“Liever niks schrijven dan negatief schrijven. Wil je dat in de toekomst zo doen, Bram?”

Maar als Harm Vanhoucke derde wordt in een rit in de Giro, moeten we wel over de ploeg schrijven?

“Een groot artikel en de sponsors goed zichtbaar. Zo heb ik het graag.”

Lees jij de krant dan zo aandachtig in Monaco?

“Geloof het of niet, maar ik had tot afgelopen zaterdag een abonnement op Het Nieuwsblad.”

Maar uit colčre heb je dat abonnement opgezegd?

“Neen. Blijkbaar is mijn moeder vergeten betalen.”

Een prof van Lotto-Soudal kan zich toch een krantenabonnement permitteren?

“Zeker, maar dat is mijn moeder haar verantwoordelijkheid.”

Wat vond je van jouw twee Ardennenklassiekers?

“Negatief hé, Bram! Negatief! Je moet daar dus niks over schrijven.”

Na een goed WK had ik meer verwacht dan de 21ste en 33ste plaats.

“Dat dacht ik ook, maar het is er niet uitgekomen. Op het moment van de waarheid zak ik erdoor. Ik beschik niet over de benen om een goed resultaat te rijden.”

Hoe komt dat?

“Als je er een zeer goede uitleg over wil, moet je bellen naar mijn coach Paul Van Den Bosch. We hebben er maandag lang over gepraat. Hij kan het goed uitleggen.”

Ik bel nu met jou. Kan jij het in drie zinnen uitleggen?

“Na mijn val voor de Tour heb ik niet veel getraind. Ik dacht dat wedstrijdritme mij goed zou doen, maar misschien had ik langer moeten trainen en niet zo snel hervatten in de Ronde van Luxemburg.”

Te weinig basis?

“Correct. Nochtans werd ik in Luxemburg vierde. Beter dan verwacht, maar blijkbaar niet goed genoeg.”

De Brabantse Pijl ligt jou en heeft een minder sterk deelnemersveld. Je moet toch iets kunnen tonen?

“Je bent goed bezig. Complimenten voor jouw positieve instelling.”

Het zijn gewoon vaststellingen.

“Klopt. Het is minder zwaar, dus meer een loterij dan Luik. Ik was vorig jaar derde en in 2018 won ik. Het is een koers die ik graag rijd.”

En wat nadien? De Ronde van Vlaanderen of de Vuelta?

“Ik zou graag beiden combineren, maar drie dagen voor een grote ronde moet een renner een bloedtest ondergaan. Omdat de Vuelta twee dagen na de Ronde van Vlaanderen start, moet ik die bloedtest dus in Belgiė doen. De ploeg is nog aan het onderzoeken of dat mag. Als we toestemming krijgen, combineer ik beide koersen. Indien niet, kies ik voor de Vuelta. Ik wil absoluut een grote ronde rijden om met een goed gevoel het seizoen af te sluiten.”

Voorlopig een seizoen om snel te vergeten.

“Ik ben inderdaad bezig aan een kwakkeljaar. In de Algarve werd ik ziek, waardoor ik niet goed was in de Omloop Het Nieuwsblad en niet kon starten in Parijs-Nice. Dan kwam corona en nadien die ambetante val, waardoor ik niet kon starten in de Tour.”

Nog last van die val?

“Neen. Nog één wonde waarop een kleine korst zit. De rest is allemaal mooi genezen.”

Nog een wonde: begin juli overleed je Spaanse ex-verzorgerPep Toni Escandell.

“Ik had een superband met Pep Toni. Hij was sinds 2013 mijn verzorger. Hij trok vorig jaar naar Movistar, omdat hij bij een Spaanse ploeg een beter pensioen kon krijgen... Een paar maanden later sterft hij. Onverwacht. Door corona kon ik niet naar zijn uitvaart op Mallorca.”

Weegt dat op jou?

“Dat had impact, zoals telkens wanneer iemand uit je nabije omgeving heengaat. Dat is ook zo met Bjorg Lambrecht, maar op een moment moet je dat achter je kunnen laten en weer vooruitkijken. Het is ook geen reden voor mijn mindere prestaties. Daarop wil ik het niet steken.”

Zoals je wenst, eindigen we positief. Wat mogen we nog van jou verwachten?

“Ik verwacht nog een mooie prestatie in de Vuelta. Na de Brabantse Pijl ga ik terug naar Monaco en heb ik even tijd om te herbronnen en goed te trainen.”

Je mikt er op ritwinst?

“Ja. Het parcours staat mij aan en de helft van de renners zal gedemotiveerd aan de start staan omdat ze moe zijn. Ook het weer wordt een uitdaging.”

Te heet wordt het niet.

“Ik neem een thermovest, dikke handschoenen en een muts mee.”

En leuk gezelschap?

“Zeven leuke ploegmaten, onder wie Tosh Van der Sande.”

Jouw vaste piloot, die voorlopig niet mag blijven?

“Ik hoop uit de grond van mijn hart dat hij kan blijven. We rijden al lang samen. Ik vind dat Tosh altijd een meerwaarde is, binnen en buiten de koers. Omdat hij vaak in dienst rijdt, valt hij niet altijd zo hard op, maar hij is een gouden ploegmaat.”

Kan een kopman als Tim Wellens daar dan niet om zagen?

“Een kopman als Tim Wellens is daar al langer om aan het zagen, maar het budget ontbreekt. Je kan moeilijk iemand betalen als er geen geld is.”

Je zou zelf al hebben ingeleverd, heb ik gehoord.

“Je hebt goede oren, maar daarover ga ik niet uitweiden... Maar dus: Harm Vanhoucke.”

Een klimmer die progressie boekt. Ben jij nog tevreden in de ploeg?

“Ja. Elke ploeg kent wel eens ups and downs. Dit jaar is een down, hoewel twee keer ritwinst in de Tour niet mag onderschat worden. Dat is trouwens nog zo’n voorbeeld: Caleb Ewan wint twee ritten in de Tour en wat schrijven jullie? Lotto-Soudal mag van geluk spreken dat Ewan nog in de ploeg zit. In plaats van blij te zijn dat een Belgische ploeg twee ritten wint.”

Alweer te kritisch?

“De volgende keer dat een artikel mij niet aanstaat, stuur ik je een printscreen. Al hoop ik dat het niet nodig zal zijn.”

Hangt af van wat je presteert in de Brabantse Pijl.

“Nu leg je druk op mijn schouders.”

Minstens top tien.

“Die koers ligt mij. Zelfs zonder de beste benen moet ik er goed kunnen presteren. Zo goed?”
Niet met Lotto hč, niet met Lotto.
  Moderator woensdag 7 oktober 2020 @ 17:50:28 #17
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_195489715
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 17:33 schreef wimderon het volgende:

[..]

Niet met Lotto hč, niet met Lotto.
Dit is echt een enorm raar interview.
Het blijft toch een merkwaardige sport hč, dat wielrennen.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 17:52:53 #18
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_195489763
Heel erg cringe
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_195489786
Maar geen top 10
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 7 oktober 2020 @ 17:54:24 #20
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_195489794
Bron: speld.be
pi_195490048
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 17:53 schreef franklop het volgende:
Maar geen top 10
49e!
pi_195495651
twitter
pi_195496690
Tim is een moeders kindje
pi_195497714
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 14:17 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Er komen niet echt dingen voorbij die we nog niet wisten, het is meer een soort persoonlijke belevenis. Maar het kijkt wel lekker weg en Remco bewijst andermaal een lieve jongen te zijn.
Het viel me zeker niet tegen. Scheidecker kende ik eigenlijk nog niet.

Taus op die bijrijdersstoel in San Juan zag er wel komisch uit.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 15:32:53 #25
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195507376
twitter
pi_195507449
twitter
pi_195518982
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:42 schreef showtimer het volgende:

[..]

Het viel me zeker niet tegen. Scheidecker kende ik eigenlijk nog niet.

Taus op die bijrijdersstoel in San Juan zag er wel komisch uit.

Moderator vrijdag 9 oktober 2020 @ 00:21:24 #28
pi_195519029
Is dat Taus of Harry van Raaij?
pi_195519192
quote:
Ah klasse maat. :D

Ik kreeg er Zonnebloem vibes van. :')
pi_195521007
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:37 schreef wimderon het volgende:
[ twitter ]
Hoeft niemamd buiten Wout en Matje te starten
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 07:47:39 #31
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_195521195
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:37 schreef wimderon het volgende:
[ twitter ]
Dit soort foto's krijgen we ieder jaar te zien 2 of 3 weken voor Parijs Roubaix. En op de koersdag zelf is alles netjes schoongeveegd
Net efkes anges
pi_195521378
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 07:47 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Dit soort foto's krijgen we ieder jaar te zien 2 of 3 weken voor Parijs Roubaix. En op de koersdag zelf is alles netjes schoongeveegd
En is het ook gewoon droog weer
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:58:41 #33
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_195522572
twitter
pi_195523146
quote:
Deceuninck - Quick-Step lanceert vrijdag een nieuwe aflevering van de docuserie ‘Wolfpack Insider’. Een kleine drie weken na de Tour de France biedt de wielerploeg een unieke inkijk achter de schermen van het grootste circus in de wielerwereld. We krijgen te zien hoe Julian Alaphilipe de gele trui verliest en hoe Sam Bennett het groen wint. Drie straffe momenten uit de docu.

De bidon van Alaphilippe

“Franck staat op de top van de klim. Jullie zien hem over vier kilometer. Zorg dat er ook iemand een bidon aanneemt voor Julian. Kom niet naar achter, blijf goed voorin en neem zeker een bidon voor Julian.” Met deze woorden zorgt ploegleider Tom Steels er onrechtstreeks voor dat Julian Alaphilippe de gele trui verliest in rit vijf van de Tour. De instructies van Steels vanuit de volgwagen zijn duidelijk. Alleen weet niemand op dat moment dat Franck – Alaphilippe, neef van – binnen de twintig kilometer van de finish staat. Alaphilippe neemt zelf de bidon aan, krijgt een tijdsstraf en verliest zijn gele trui. We zien in de film hoe het er in rit 5 aan toeging vanuit de volgwagen. Wat opvalt in de documentaire is hoe rustig Alaphilippe er zelf bij blijft.

Op dezelfde dag krijgt Sam Bennett de groene trui. “Ik wilde heel graag vroeg in de Tour die trui, want ik wilde ook graag die coole foto van mij en Julian in groen en geel.” De foto kwam er, maar wat later moest Alaphilippe zijn gele trui dus afgeven.

De tranen van Bennett

“Ik heb het gevoel dat ik de jongens heb teleurgesteld.” Na de eerste rustdag wacht sprinter Sam Bennett nog steeds op zijn eerste zege. De Ier wordt zenuwachtig, voelt de druk toenemen. “De kansen slinken”, zegt hij voor rit tien. Maar dan is het prijs. Hij sprint naar de zege en in de documentaire zien we wat voor een emotioneel moment dit is voor de Ier. Hij barst meermaals in tranen uit. Bij een interview, onderweg naar de bus, in de kleedkamer,...

Maar het meest ontroerende moment is wanneer Bennett op de massagetafel ligt en naar zijn vrouw belt. Uit het gesprek voel je dat hij twijfelde aan zichzelf, dat hij het gevoel had dat de ploeg aan hem twijfelde… “De jongens hebben nu meer vertrouwen in mij”, zegt hij in dat telefoongesprek. “Het heeft me zo lang gekost om hier te geraken. Hoeveel jaar heb ik niet in het buitenland gewoond om deze kans te kunnen krijgen…”

De Champs-Elysées

“All right? One more time.” Met die woorden stuurt Tom Steels The Wolfpack het veld in voor de laatste rit naar Parijs. In de tussensprint voor Sagan eindigen en de groene trui is binnen voor Sam Bennett. Maar het wordt zoveel meer. Winnen op de Champs-Elysées in het groen. Het ultieme voor een sprinter. En zelfs dan, in volle vreugde, blijft de Ier nederig. “Bedankt voor de kans”, is het eerste wat hij zegt als hij Patrick Lefevere kruist.

Hij neemt de groene trui mee naar huis en kan het zelf amper geloven. “Ik heb Peter Sagan geklopt in de strijd om het groen. Dat kunnen er niet veel zeggen”, lacht Bennett.

Kijk de volledige film vanaf vrijdag 9 oktober om 11u op wolfpack.deceuninck-quickstep.com. Enkel voor ‘Wolfpack Exclusive’-leden, registratie is gratis en kan meteen voltooid worden.
pi_195523247
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 09:58 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]

Schemer op de Tourmalet.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:53:06 #36
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_195523344
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 09:58 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Wat een dag wordt dit als alles doorgaat _O-
leven zoals het leven is
pi_195523462
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 10:55 schreef Jason22 het volgende:

[..]

Wat een dag wordt dit als alles doorgaat _O-
twitter

Maar het gaat niet allemaal door.
  Moderator vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:04:00 #39
362868 crew  Slobeend
of all places
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:05:16 #40
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195523486
NEEEEEE }:|
pi_195523553
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:11:12 #42
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_195523566
NEEEEE
pi_195523575
Wat.

Janken dit
pi_195523608
gvd :(
pi_195523641
Aah, ellende
pi_195523645
Favoriete koers gaat niet door :'( :'( :'( :'(
pi_195523663
Was te verwachten
pi_195523731
Zonde dit..
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:21:42 #49
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_195523745
Er gaat denk ik uberhaupt niet meer gekoerst worden dit jaar.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:24:16 #50
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_195523791
NEEEEEEEEEEEEEEEE
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:25:29 #51
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_195523807
;(
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:25:44 #52
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_195523815
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:15 schreef Mansjester het volgende:
Dit, huilen
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:27:32 #53
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_195523852
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:28:35 #54
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195523872
Het gaat waarschijnlijk hondenweer worden die dag in Roubaix.
pi_195523874
Zonde
leven zoals het leven is
pi_195523892
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:28 schreef Momo het volgende:
_O- :'(
pi_195523926
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:28 schreef Momo het volgende:
Lars Boom... Laat maar
  Moderator vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:38:11 #58
pi_195524067
Best kut, maar zat er wel een beetje aan te komen.
pi_195524206
quote:
UCI moet gewoon bidons verplichten die open klappen.
  Moderator vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:45:59 #60
pi_195524218
In ander nieuws, een fantastisch edoch frustrerend artikel van Cyclingnews.

quote:
Transfer Mechanics: The struggles facing African riders trying to break into the WorldTour

Robbie Hunter: African riders aren't being given a chance

This spring, rider agent Robbie Hunter sent an email to around 30 of the most influential team managers, coaches, and directors in the sport. The subject of the correspondence was to draw attention to the lack of African - and especially black African - riders in the peloton.

Despite coming in the wake of the rise of the Black Lives Matter movement and the related topics that were brought to everyone's consciousness as a result, only a handful of responses came back.

In September, Hunter tried once more, again contacting the great and good of cycling's highest echelons, and this time only Cofidis, Rally, Sunweb, Vincent Lavenu from AG2R La Mondiale, and Circus-Wanty replied.

From everyone else, the silence was telling but hardly a surprise.

The lack of representation of BAME [Black, Asian and minority ethnic - ed] riders in professional cycling is, sadly, nothing new. At the Tour de France, for instance, the sole black rider in the peloton was Kévin Reza, while only a handful of WorldTour teams can claim to have signed riders from BAME or African backgrounds in recent years. In fact, out of 542 men's WorldTour riders, only 11 are from Africa, and only four of those, according to Fourisclasse, come from outside of South Africa.

The issues behind the lack of diversity when it comes to promoting African riders are complex, to say the least, with visas, immigration, language barriers, and cultural preconceptions all at play. However, at the core of the matter is the simple truth that African riders - and specifically Black African riders - have to work twice as hard as Europeans to earn WorldTour contracts, even if their results are just as good, if not better.

The fault of that doesn't just land at the feet of the teams - they cannot create visas out of thin air - but there are genuine trends that suggest squads can do more.

"There are some teams that have African athletes. Mitchelton and Trek have had them in the past but the crazy part is that the African riders have to do so much more in order to even be looked at when compared to their European counterparts," Hunter tells Cyclingnews.

"That to me is so disappointing because you'll get a young Eritrean rider who outperforms professional riders at the age of 19 and people question if they even want to look at him. Then, at the same time, an Italian rider will do similar results and he'll have a four-year contract almost immediately. I don't get it."

Hunter points to one rider he represents in particular, Biniam Ghirmay, who at the age of 19 was getting noticeable results in Europe and in Africa. However, there was virtually no interest from WorldTour teams and, in the end, the second division French team Nippo Delko One Provence offered Ghirmay a multiple-year deal.

"So Biniam Ghirmay, when he was racing as a junior with Remco Evenepoel was one of two people who beat Remco but no one wanted to take him as an athlete. The only team that wanted to take him at the time was Delko," Hunter says.

"Now he gets second in Laigueglia and all of a sudden teams are saying 'I remember you mentioned him last year. He looks quite good'. Then on the other hand if you have a European rider with the same results there's no question about signing him up."

Ghirmay isn't the exception. Take Henok Mulubrhan as another example. The 20-year-old currently rides from the NTT Development Team and finished in the top 12 in both the Tour du Rwanda and La Tropicale Amissa Bongo in 2019. He made the top 10 in both races this year and then backed that up with 11th in the Baby Giro in August. The amount of WorldTour contracts in his inbox? Zero.

"He finishes in the first group in Appennino but he's passed over," Hunter says.

"I'm not saying that he or other African riders should be given special treatment but if we're talking about results then why not consider the athlete? You can't tell me that Mulubrhan doesn't have the quality to be a professional.

"At the end of the day, you can come with data that shows that the African riders are doing more and that they're physically more capable but teams aren't prepared to give them a chance," Hunter continues.

"I know that some of these riders are not coming from nations that have massive cycling backgrounds but if you look at Eritrea, their number one sport is cycling. It's just that these riders come out of different cycling cultures. They know how to race, they have the ability, they just need to adjust to Europe but they're not given that chance."

It's true that a small number of African riders have been given chances. Tsgabu Grmay has ridden for four different WorldTour teams and established himself as one of the most dependable climbing domestiques in the peloton. Merhawi Kudus has another year on his current deal at Astana, Natnael Berhane is currently plying his trade in France with Cofidis, and Nic Dlamini is in his third season at WorldTour level with NTT.

There are riders from Africa who haven't been as successful, and while that's true of any collection of riders if you break them down by geography, Hunter's point is that riders from Africa are simply not being given a fair chance.

Culture
Dimension Data, formerly MTN-Qhubeka, was once seen as the bastion of African cycling. They created a gateway for African riders to travel and have a chance in the European peloton but, with their exit from the WorldTour almost certain at the end of 2020, Hunter fears for what might come next and whether or not other teams are ready or even willing to pick up the baton and champion African cycling.

It's true that, from a teams' perspective, hiring riders from Africa isn't often easy. Visas can be problematic and create hurdles for athletes who lack a place of residence in Europe and need to travel around the continent. One team manager we spoke to told us of an Eritrean who signed a two-year deal with his team and after the first season, he returned back to Eritrea for the winter. By the time the rider was able to have his visa ratified it was June the following season. However, there are other issues at hand, along with the bureaucratic red tape.

Language is often raised as a sticking point but small numbers of riders from Asia, and more prominently South America, have shown that such a hurdle can be overcome. A big issue, it seems, for teams and managers, is the cultural difference. For example, when Hunter came over to Europe in the 1990s to race his bike, he was often asked 'what's an African doing riding a bicycle?'

Xylon van Eyck is a communications expert from South Africa who has worked with pro teams in the men's and women's peloton in Europe. He has also worked with teams and riders from Africa for over a decade and has seen first hand the realities facing want-to-be athletes hoping to travel from Africa to Europe.

"If you want to sign a rider from Africa then you need to have the appetite because as a team it takes the next level of commitment," he says.

"There's the visa process and you need to understand it and be on top of it. The riders definitely need support. Over time I think riders have needed to do more of the work themselves but from a passport point of view it's easier to sign a European but riders like Grmay have shown that you can get a return on investment.

"I don't want to say prejudice or racism but there is a lack of understanding around a culture you've never been exposed to as well as the language barrier. It's not easy to communicate with some of the guys when English isn't their first language but that isn't to say the guys won't adapt like any other cyclist who doesn't have English as a first language. You just need a bit of patience. It's not that the talent or raw passion isn't there from the riders. I think that there are 20 more Ghirmays ready to be spotted, helped, and developed. It does take a little more effort but not more than a rider from, say, Colombia."

Hunter agrees that visas can provide a hurdle. However, he also believes that the way in which teams and managers see African riders is also part of the problem and that cultural perceptions around them are just as much of an issue.

"Yes, there are visa issues but it's not an impossible task. If it was impossible you'd not have Grmay, Kudus, or some of the other African riders here. And this isn't just a new issue related to teams struggling due to financial pressures related to COVID; this is entirely down to African riders not being given a chance.

"Firstly, I think that it's down to a cultural thing. You're taking guys who don't speak English but neither did a lot of Colombians at first. But if you take someone like Tsgabu Grmay, he's a great professional and he's adapted really well with whatever group you put him in. He knew no English when he first came to Europe."

The French squad Delko, as previously mentioned, have taken strides to offer riders from Africa the chance to race in Europe. Their team boss Philippe Lannes sees Africa as an opportunity to find riders of potential but he acknowledged that, from his experience, riders from Africa sometimes need longer to settle in the European peloton. He also raised the point that, although riders from African nations might have talent, scouting them is not an easy process because channels for such things are not as developed as they are in Europe.

"Africa has a population of 1.2 billion people with a very young population so proportionally many athletes are capable of shining in sports such as cycling," Philippe Lannes says.

"In Africa, some countries have a strong cycling culture such as Eritrea or Rwanda, and are very structured so I think there is great potential. Others, however, are not at all, like Ethiopia. For example, the federation does not participate in the African Championships every year because it does not have the means to bring riders to the championships. There are countries where there are talented riders but they are not detectable. Mulu Kinfe Hailemichael, our Ethiopian rider, was fortunate to be detected because he finished third and best climber of the Tour of Rwanda which allowed him to be recruited by a continental team.

"For the riders, it often takes two years before they manage to make up for the missing technical side. This is an essential element to take into account in recruitment, the intellectual capacity to adapt."

Delko realise that their responsibility doesn't just begin and end with signing riders. Once an athlete makes the move from Africa to Europe, Lannes understands that cultural differences needed to be appreciated and that supporting riders is imperative.

"Today, a 20-year-old African who has often lived with all his family, many friends and interconnections with groups, cannot be isolated for several months with the sole directive to ride a bike. So it is necessary to build around them a semblance of a family unit and to pay them a lot of attention. The important thing is to put them in a relational circle so that they do not find themselves alone. If they are alone, this has a direct impact on their morale and an indirect impact on their performance.

"I have rented a big house not far from my village where the African riders live together. Between the team members, my acquaintances, and my family, we mobilize to create a bond and take care of them so that they are immersed in social life."

Race
The question of whether the colour of a person's skin - and not just his or her passport - has any relevance when providing opportunities for riders is a question that few in cycling are prepared to face up to.

Hunter says that he's never seen racism first hand against any of the riders that he manages, although he has been made aware of it happening through third parties. He finds it hard to believe that black African riders are treated in the same way other African riders are.

"I've never had a racist incident with a team manager but at the end of the day colour has to be a factor because some do think that black people don't race bikes," he says.

"From that perspective, it's a colour thing because there's still a culture that says Africans must be good at running and Europeans are better at cycling. The young guys I represent, some of them could do another year at U23 but they're all capable of turning professional. I have to tell my guys that if they were French or Italian I would already have two contracts for you."

From his experience with contract negotiations, Hunter has seen that talks always take longer when it comes to black riders.

"There's always a much longer and much more intense negotiation when you're talking to a team about a black African rider. That's a fact. I tell the riders that they're being discriminated against because that's the truth.

"It's definitely a lot harder for black Africans than it is for white Africans and I can pinpoint 50 riders from Europe who haven't won races as pros or as amateurs but still have pro contracts. An African rider could do exactly the same job as a lot of those guys, and I'm sure actually do a better job because they're a thousand times more hungry to succeed."

Hunter's experience in trying to provide opportunities for African riders once again highlights the discussions of race and colour within the sport and society as a whole. There are no instant solutions but examples such as Delko and the hard work put in by other individuals and parties demonstrate that riders from Africa have everything it takes to make it in the WorldTour if their gateways to opportunities are improved.
Lees dit en probeer mij daarna te vertellen dat het wielrennen geen probleem heeft. Iedere hansworst krijgt een WT-contract aangeboden, maar Muluberhan? Nul. Niemand wilde vorig jaar Biniam hebben. Hij wordt dit jaar tweede in Laigueglia, oja, die jongen waar je het over had kan stiekem toch wel fietsen blijkbaar. Ook typisch dat praktisch niemand reageert op de mails van Hunter. Er is een compleet verkeerde mindset in het wielrennen, dat moet heel snel gaan veranderen.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:46:43 #61
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195524238
Ligt er eindelijk modder en bagger en troep... ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195524250
Nog langer wachten op Parijs-Roubaix :'(
pi_195524288
Nou....dat is dus heel erg kut allemaal weer :(
pi_195524353
Wel benieuwd of het volgend jaar wel doorgaat dan.. vrees dat het virus dan nog steeds wel flink aanwezig is
pi_195524622
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]

Lees dit en probeer mij daarna te vertellen dat het wielrennen geen probleem heeft. Iedere hansworst krijgt een WT-contract aangeboden, maar Muluberhan? Nul. Niemand wilde vorig jaar Biniam hebben. Hij wordt dit jaar tweede in Laigueglia, oja, die jongen waar je het over had kan stiekem toch wel fietsen blijkbaar. Ook typisch dat praktisch niemand reageert op de mails van Hunter. Er is een compleet verkeerde mindset in het wielrennen, dat moet heel snel gaan veranderen.
Misschien moeten we een Fok team oprichten voor alle landen die buiten de boot vallen.

Afrikaantjes, Estjes en Iraanse goden
pi_195524669
Zit wel echt nul logica in het wel of niet doorgaan van de verschillende wedstrijden.

3 weken Tour of Giro met genoeg publiek onderweg, geen enkel probleem. Maar een dagje Parijs-Roubaix door een uitgestorven regio is te veel gevraagd :')
pi_195524732
Kwestie van tijd dat Vlaanderen niet doorgaat natuurlijk
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:14:06 #68
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195524781
twitter
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:15:45 #69
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_195524813
NEEEEEE :(
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:19:46 #70
262211 hhh38
pi_195524889
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:08 schreef Chiappucci het volgende:
Zit wel echt nul logica in het wel of niet doorgaan van de verschillende wedstrijden.

3 weken Tour of Giro met genoeg publiek onderweg, geen enkel probleem. Maar een dagje Parijs-Roubaix door een uitgestorven regio is te veel gevraagd :')
Inderdaad. De Vuelta staat ook nog gewoon op de lijst. En die bizarre situatie met de BinckBank Tour die last minute ineens niet meer op Nederlands grondgebied mocht komen.

Is puur afhankelijk van de lokale autoriteiten.
pi_195524893
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:05 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Misschien moeten we een Fok team oprichten voor alle landen die buiten de boot vallen.

Afrikaantjes, Estjes en Iraanse goden
Samenwerking met Steef PCS? })

Wel jammer dat de Afrikanen niet doorbreken of zelfs niets eens de kans krijgen.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:20:45 #72
68638 Zwansen
pi_195524906
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:08 schreef Chiappucci het volgende:

Volgens mij heel logisch. De Tour is 6 weken geleden gestart en toen waren de besmettingen nog relatief laag. Wat de Giro nu betreft; in Italiė hebben ze het een stukje beter op orde dan in de regio waar Parijs - Roubaix wordt verreden.
pi_195524974
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:20 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Volgens mij heel logisch. De Tour is 6 weken geleden gestart en toen waren de besmettingen nog relatief laag. Wat de Giro nu betreft; in Italiė hebben ze het een stukje beter op orde dan in de regio waar Parijs - Roubaix wordt verreden.
Met deze redenering is het ook onverantwoord om Gent-Wevelgem en de Ronde te laten plaatsvinden.
  Moderator vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:25:37 #74
pi_195525015
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:24 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Met deze redenering is het ook onverantwoord om Gent-Wevelgem en de Ronde te laten plaatsvinden.
De koers is heilig in Vlaanderen. In Frankrijk net iets minder.
pi_195525181
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Dat is het belangrijkste verschil inderdaad.

Parijs-Tours wordt misschien ook nog wel geskipt.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:34:14 #76
168304 Mani89
pi_195525203
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]

Dag jij dat ze pech hadden?
  Moderator vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:37:55 #77
pi_195525281
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:34 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Dag jij dat ze pech hadden?
Dat had gekund, maar nu blijkt dat ze moedwillig worden tegengewerkt!

Ik stel voor dat iedere ploeg die tijdens de Tour dit soort mondkapjes droeg een Afrikaan haalt.
pi_195525285
twitter
pi_195525376
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:19 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Samenwerking met Steef PCS? })

Wel jammer dat de Afrikanen niet doorbreken of zelfs niets eens de kans krijgen.
Hebben we hier nog niet genoeg autisten?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:49:26 #80
284411 crew  heywoodu
pi_195525459
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:33 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Dat is het belangrijkste verschil inderdaad.

Parijs-Tours wordt misschien ook nog wel geskipt.
Parijs-Tours staat niet echt op losse schroeven volgens mij, dit kwam vooral door de autoriteiten rond Roubaix.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:51:28 #81
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_195525493
quote:
[..]

Visa-problematiek lijkt beetje op kip en ei verhaal. Enerzijds de autoriteiten die wat soepeler moeten worden en aan andere kant mogen ploegen ook wat moeite doen en connecties opbouwen.

Maar dat je renners als Biniam gewoon negeert is gewoon van de zotte. Die heeft lang heel veel talent getoond en als je vroeg al mee voorin rijdt lijkt me dat een no-brainer.

PatLef had volgens mij voor wat colombiaantjes ook een soort verblijfplaats geregeld in Belgiė bij een gezin oid. Dat kan je ook doen voor Afrikaantjes. Het is maar hoeveel moeite je erin wil stoppen. NTT ging op een gegeven moment ook een rits waardeloze Italiaantjes halen voor hun ProCont team. Dat sloeg ook echt helemaal nergens op als vaandeldrager van Afrikaans wielrennen
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:57:25 #82
68638 Zwansen
pi_195525590
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:24 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Want? Heb jij zicht op de lokale corona-besmettingen en het geldende beleid daar? :+
pi_195525843
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:57 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Want? Heb jij zicht op de lokale corona-besmettingen en het geldende beleid daar? :+
Haha, niet precies nee, maar het is wel min of meer dezelfde regio Europees gezien.
pi_195525863
Geen Roubaix. :{ En net in het jaar dat Sep gingen winnen, dju toch.
Citius, Altius, Fortius.
  Moderator vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:28:12 #85
pi_195526062
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:51 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Visa-problematiek lijkt beetje op kip en ei verhaal. Enerzijds de autoriteiten die wat soepeler moeten worden en aan andere kant mogen ploegen ook wat moeite doen en connecties opbouwen.

Maar dat je renners als Biniam gewoon negeert is gewoon van de zotte. Die heeft lang heel veel talent getoond en als je vroeg al mee voorin rijdt lijkt me dat een no-brainer.

PatLef had volgens mij voor wat colombiaantjes ook een soort verblijfplaats geregeld in Belgiė bij een gezin oid. Dat kan je ook doen voor Afrikaantjes. Het is maar hoeveel moeite je erin wil stoppen. NTT ging op een gegeven moment ook een rits waardeloze Italiaantjes halen voor hun ProCont team. Dat sloeg ook echt helemaal nergens op als vaandeldrager van Afrikaans wielrennen
Visumproblemen moet je toch niet onderschatten. Natnael Berhane zat laatst vast in Parijs. Wilde naar Italiė voor het WK en de Giro. Lukte niet. Van alle kanten werden er pogingen ondernomen om het te regelen, maar om wat voor reden dan ook lukte het niet. Dan heb je het dus over een renner die al 100 jaar prof is, gewoon al in Europa is en niet van het ene naar het andere land kan. Volkomen belachelijk.

Van de ene kant snap ik wel dat ploegen afgeschrikt worden door dit soort verhalen, maar van de andere kant klopt het wel wat je zegt, als je nooit moeite doet en geen connecties opbouwt gaat het probleem ook nooit veranderen. Vanuit de UCI zou er ook meer moeten gebeuren. Ik vraag me echt af hoe het mogelijk is dat een renner uit de WT niet het hele jaar door overal kan rijden waar hij wil.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:09:15 #86
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_195526866
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 13:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Visumproblemen moet je toch niet onderschatten. Natnael Berhane zat laatst vast in Parijs. Wilde naar Italiė voor het WK en de Giro. Lukte niet. Van alle kanten werden er pogingen ondernomen om het te regelen, maar om wat voor reden dan ook lukte het niet. Dan heb je het dus over een renner die al 100 jaar prof is, gewoon al in Europa is en niet van het ene naar het andere land kan. Volkomen belachelijk.

Van de ene kant snap ik wel dat ploegen afgeschrikt worden door dit soort verhalen, maar van de andere kant klopt het wel wat je zegt, als je nooit moeite doet en geen connecties opbouwt gaat het probleem ook nooit veranderen. Vanuit de UCI zou er ook meer moeten gebeuren. Ik vraag me echt af hoe het mogelijk is dat een renner uit de WT niet het hele jaar door overal kan rijden waar hij wil.
De UCI zou gewoon een potje moeten hebben om dit soort dingen zo goed mogelijk aan te pakken. Maar je ziet dat er niet alleen een probleem is met Afrikanen. China, Iran en Turkije hebben ook renners die het zouden kunnen, maar ze komen er niet. Je ziet dat Kazachen wel een mooie kans krijgen door Astana en Colombianen door die Colombiaanse ploegjes.
  Redactie Sport vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:34:05 #87
274204 crew  Mexicanobakker
pi_195529505
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:15 schreef Mansjester het volgende:
Dit ja, flopshow.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_195532113
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:25 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Dit, huilen
zul je net zien dat het dit jaar keihard gaat regenen
pi_195532125
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

tijd dat die Belgen Noord Frankrijk gaan overnemen
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:43:03 #90
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_195532968
quote:

[..]

Vandenhaute heeft dit lang geleden voorzien en van "de ronde" een soort criterium gemaakt. Kunnen ze zodoende makkelijker afsluiten voor publiek.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:54:43 #91
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_195533207
twitter
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:58:33 #92
262211 hhh38
pi_195533283
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 19:43 schreef Beregd het volgende:

[..]

Vandenhaute heeft dit lang geleden voorzien en van "de ronde" een soort criterium gemaakt. Kunnen ze zodoende makkelijker afsluiten voor publiek.
Dat is de Gold Race ook. Toch afgelast.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:18:07 #93
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_195533702
twitter
  Moderator vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:19:46 #94
pi_195533734
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 20:18 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Verkeerde topic!
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:44:04 #95
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_195534222
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 20:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Verkeerde topic!
Jeetje.
  Moderator vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:47:20 #96
pi_195534303
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 20:44 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Jeetje.
We hebben niet voor niets een Aziatisch topic he. Mani wil graag gezelschap in de ballenbak.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:50:24 #97
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_195534367
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 20:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

We hebben niet voor niets een Aziatisch topic he. Mani wil graag gezelschap in de ballenbak.
Geen idee dat die er was, duizend maal excuses.

Maar verplaats hem dan, jij bent hier de mod.
pi_195543194
quote:
Mathieu van der Poel heeft dit jaar nog geen klassieker gewonnen en dat doet pijn, want rivaal Wout van Aert fietst de pannen van het dak. 'Maar mentaal is hij sterk', zeggen Christoph en Philip Roodhooft, managers van Alpecin-Fenix.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:53:26 #99
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_195545269
Benjamin Boos is de grote favoriet voor de Europese titel op de individuele achtervolging bij de junioren. Ik ben nu al fan.
pi_195545502
quote:
Philip: "Dan moeten wij met een heel andere ploeg naar de Tour. Nu willen we ritten winnen met Mathieu, Merlier en Philipsen. Met Mathieu kunnen we ook de groene trui winnen."

Christoph: "Op termijn."
@Mani89
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:18:21 #101
168304 Mani89
pi_195545558
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 13:13 schreef wimderon het volgende:

[..]

@:Mani89
Ze vergeten Roy Jans.
pi_195545579
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 13:18 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ze vergeten Roy Jans.
Modolo!
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:33:42 #103
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_195545805
De cauberg vandaag

https://i.imgur.com/xLKDd4z.jpg
De aankomstlijn van de AGR
https://i.imgur.com/i3yYXBr.jpg
https://i.imgur.com/hDVyAVn.jpg
En de nieuwste straat in Valkenburg
https://i.imgur.com/AMOxsVZ.jpg
Blijven vandaag grotendeels leeg :'(
Net efkes anges
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:07:44 #105
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_195548648
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 17:10 schreef Koffieplanter het volgende:
Wie gaat Felix Gross een profcontract geven?
Nog steeds van toepassing.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:17:21 #106
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195548829
twitter
  Moderator zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:02:25 #107
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_195549701
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:17 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
lotte kopecky zat daar ook bij.

Samen met Michel Wuyts en Van Gucht :o
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  zondag 11 oktober 2020 @ 10:42:37 #108
68638 Zwansen
pi_195561777
Wie rijden er in Parijs-Tours eigenlijk? Zal wel 95% Fransen zijn en wat Belgen?
pi_195561861
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 10:42 schreef Zwansen het volgende:
Wie rijden er in Parijs-Tours eigenlijk? Zal wel 95% Fransen zijn en wat Belgen?
https://www.procyclingstats.com/race/paris-tours/2020/startlist

Zoiets ja, + SKA. En dan nog een hoopje C-renners op zoek naar een contract.
pi_195562104
Dilemma, giro of gent kijken? ;(
pi_195562584
quote:
4s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:03 schreef Leonos het volgende:
Heb je maar 1 scherm in huis?
  zondag 11 oktober 2020 @ 11:34:53 #112
68638 Zwansen
pi_195562600
Puck Moonen heeft schijnbaar een B6-vergiftiging (google maar) en dat is de reden dat ze onnoemlijk veel DNF’s achter haar naam heeft staan. Nu heeft ze haar dieet aangepast en wordt ze volgend jaar wereldkampioen. U las het hier voor het eerst. |:)
  zondag 11 oktober 2020 @ 11:40:58 #113
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_195562718
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:34 schreef Zwansen het volgende:
Puck Moonen heeft schijnbaar een B6-vergiftiging (google maar) en dat is de reden dat ze onnoemlijk veel DNF’s achter haar naam heeft staan. Nu heeft ze haar dieet aangepast en wordt ze volgend jaar wereldkampioen. U las het hier voor het eerst. |:)
Dat had Sven Kramer ook :') Te veel suplementen gevroten? :')
pi_195562838
quote:
4s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:03 schreef Leonos het volgende:
Ook nog Parijs Tours, we hebben drie schermen nodig.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:44:39 #115
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_195564975
Kragh Andersen
pi_195564981
Jalabert is live.
pi_195565061
Nos is live met Parijs Tours
pi_195565135
Emiel!!
pi_195565342
Cosnefroy op de motor
pi_195565434
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 14:00 schreef Steven184 het volgende:
Cosnefroy op de motor
Samen met Rudy Molard en Casper Pedersen nu.
Citius, Altius, Fortius.
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 14:09:23 #121
pi_195565545
Benwa heeft er zin in. Maar komt voorlopig toch niet van C. Pedersen af.
pi_195565620
Ik heb schermen te kort.
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 14:14:44 #123
pi_195565687
Ik zou het erg waarderen als Delko dit gat dicht gaat rijden.
pi_195565792
Mooie beelden _O_
pi_195565811
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 14:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik zou het erg waarderen als Delko dit gat dicht gaat rijden.
Bini gespot?
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 14:20:03 #126
pi_195565817
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 14:19 schreef showtimer het volgende:

[..]

Bini gespot?
Net nog wel ja.
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 14:20:24 #127
pi_195565827
CHUTE
pi_195565843
Ik zie hem nu ook ja
pi_195565851
Die Bingoal renner lag daar niet heel lekker.
Citius, Altius, Fortius.
  zondag 11 oktober 2020 @ 14:26:12 #130
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_195566023
Lekker in de spray van de motor fietsen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 11 oktober 2020 @ 14:36:24 #131
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_195566394
Nog een kilometertje of 10.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 14:38:35 #132
pi_195566453
Ik heb wel echt het idee dat Cosnefroy veel meer werk doet. We feliciteren Pedersen alvast.
pi_195566574
Groepje Bardet-Barguil komt nu wel weer wat dichter.
Citius, Altius, Fortius.
pi_195566601
Gaat toch nog spannend worden?
pi_195566687
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 14:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Gaat toch nog spannend worden?
Dat is het toch al?
pi_195566706
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 14:43 schreef showtimer het volgende:

[..]

Dat is het toch al?
Ik zie het liever bij elkaar komen.
pi_195566806
^O^
  zondag 11 oktober 2020 @ 14:48:23 #138
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_195566814
Goeie sprint van Pedersen.
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 14:48:34 #139
pi_195566825
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 14:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik heb wel echt het idee dat Cosnefroy veel meer werk doet. We feliciteren Pedersen alvast.
Voila.
pi_195566854
Ook vol vertrouwen de sprint op kop aangaan.
sig verwijderd door FA
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 14:49:27 #141
pi_195566863
Nieuwenhuis, dat kan toch niet jongens.
pi_195566896
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 14:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Voila.
Je zou bijna denken dat Cosnefroy hem niet (goed) kent, maar dat kan leeftijdtechnisch vrijwel niet.
  zondag 11 oktober 2020 @ 14:52:01 #143
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_195566972
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 14:50 schreef showtimer het volgende:

[..]

Je zou bijna denken dat Cosnefroy hem niet (goed) kent, maar dat kan leeftijdtechnisch vrijwel niet.
Ze kennen elkaar perfect, daar Pedersen het EK bij beloften in de sprint won voor Cosnefroy (en Hirschi).
pi_195567002
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 14:52 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Ze kennen elkaar perfect, daar Pedersen het EK bij beloften in de sprint won voor Cosnefroy (en Hirschi).
Dat bedoel ik.
pi_195567012
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 14:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nieuwenhuis, dat kan toch niet jongens.
Supercompensatie?
  zondag 11 oktober 2020 @ 15:11:05 #146
168304 Mani89
pi_195567443
Die Sunwebonus is me toch wat zeg.
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 15:13:02 #147
pi_195567491
Biniam 20e uiteindelijk. Toch een behoorlijk polyvalente jongen.
  zondag 11 oktober 2020 @ 15:13:44 #148
168304 Mani89
pi_195567502
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 15:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Biniam 20e uiteindelijk. Toch een behoorlijk polyvalente jongen.
Een 20ste plek gaan de WT ploegen niet van op de banken staan he.
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 15:15:31 #149
pi_195567540
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 15:13 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Een 20ste plek gaan de WT ploegen niet van op de banken staan he.
Met een contract tot 2024 zit dat er voorlopig sowieso niet echt in.
  zondag 11 oktober 2020 @ 15:19:47 #150
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_195567650
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 14:53 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Supercompensatie?
Ik denk dat hij een stuk beter is dan wij denken. Hoe kan hij anders geselecteerd worden voor de Tour?
pi_195567729
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 15:19 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik denk dat hij een stuk beter is dan wij denken. Hoe kan hij anders geselecteerd worden voor de Tour?
Dat sowieso. Alleen tot nu toe vooral onzichtbaar werk.
Qua uitslag is dit verreweg het beste wat we van hem al gezien hebben.
  zondag 11 oktober 2020 @ 16:25:52 #152
168304 Mani89
pi_195569516
Utsunomiya Blitzen staat morgen aan de start in de Ordiziako Klasika, ze hebben wel echt alle moeite van de wereld gehad om dat deelnemersveld op te vullen. Wat een ellende.
pi_195571351
Hermsen heeft in de herhaling alle calls goed. Koerssituaties, namen, alles.
  zondag 11 oktober 2020 @ 18:18:29 #154
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_195571856
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 16:25 schreef Mani89 het volgende:
Utsunomiya Blitzen staat morgen aan de start in de Ordiziako Klasika, ze hebben wel echt alle moeite van de wereld gehad om dat deelnemersveld op te vullen. Wat een ellende.
Heb je de Bahrein Cycling academie al eens bekeken?
  zondag 11 oktober 2020 @ 18:31:32 #155
168304 Mani89
pi_195572179
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 18:18 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Heb je de Bahrein Cycling academie al eens bekeken?
Een voortzetting van het prachtige VIB Sports zo te zien, wereldteam.
pi_195574185
Is er morgen koers?
  zondag 11 oktober 2020 @ 19:45:07 #157
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_195574206
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 19:44 schreef Cavalier het volgende:
Is er morgen koers?
Koersje in Spanje.
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 19:52:11 #158
pi_195574484
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 19:45 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Koersje in Spanje.
pi_195578296
Stig Broeckx is verloofd. Dat vond ik nog wel een leuk nieuwtje om dit weekend mee af te sluiten
  maandag 12 oktober 2020 @ 10:46:01 #160
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_195584224
Weten jullie eigenlijk waar Betancur is gebleven?
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 10:58:15 #161
pi_195584420

Jullie mogen drie keer raden wat voor weer het is in het Baskenland.
  maandag 12 oktober 2020 @ 11:04:56 #162
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_195584519
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

Jullie mogen drie keer raden wat voor weer het is in het Baskenland.
Wat een kutxa weer.
pi_195585766
Japan boven in de live-chat!
  maandag 12 oktober 2020 @ 12:25:32 #164
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_195585954
Einde tijdperk Pauwels.

Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 13:19:07 #165
pi_195586744
Kagga is wel op dreef zeg. Om vervolgens weer niets te laten zien in de Vuelta natuurlijk.
  maandag 12 oktober 2020 @ 13:36:06 #166
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195587003
  maandag 12 oktober 2020 @ 13:37:35 #167
68638 Zwansen
pi_195587023
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:25 schreef Immerdebestebob het volgende:
Einde tijdperk Pauwels.

Heerlijk, genoten. _O-
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 13:40:01 #168
pi_195587056
Jefferson op weg naar.
pi_195587059
Ik hoor die commentator echt 130 namen noemen die niet in de race actief zijn.
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 13:42:15 #170
pi_195587083
Simon Carr is op weg een formidabele grapjas te worden.
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 13:51:01 #171
pi_195587242
Nee, dit is wel binnen voor Carr.

Wij feliciteren Delko.
  maandag 12 oktober 2020 @ 13:58:28 #172
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_195587341
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nee, dit is wel binnen voor Carr.

Wij feliciteren Delko.
Top-team _O_
  maandag 12 oktober 2020 @ 13:58:52 #173
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_195587349
Carretje Euskaltel behoorlijk in de poep.
pi_195587451
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:36 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
_O_

Met het wegvallen van Roubaix jammer dat Driedaagse Brugge-De Panne niet een echte driedaagse is.
  maandag 12 oktober 2020 @ 14:09:46 #175
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_195587507
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 14:06 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

_O_

Met het wegvallen van Roubaix jammer dat Driedaagse Brugge-De Panne niet een echte driedaagse is.
Totaal debiel dat dit ooit heeft kunnen gebeuren :{ Dat dat maar snel wordt terug gedraaid.
pi_195587580
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 14:09 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Totaal debiel dat dit ooit heeft kunnen gebeuren :{ Dat dat maar snel wordt terug gedraaid.
Jammer inderdaad, vond ik altijd wel een leuke wedstrijd.
pi_195588687
Vooral jammer dat er een sprintkoers van gemaakt is, ze hadden beter het parcours van de 1e rit kunnen gebruiken, dat gaf meestal een veel mooiere koers..
pi_195588785
Arkea nog met 5 man in de top 11. Die zijn er nog mee bezig dus. Kan dat nog spannend worden? Alpecin heeft in Gent-Wevelgem met enkel een 9e plek niet heel denderend gescoord.
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 15:22:47 #179
pi_195588942
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 15:13 schreef Dale__Cooper het volgende:
Arkea nog met 5 man in de top 11. Die zijn er nog mee bezig dus. Kan dat nog spannend worden? Alpecin heeft in Gent-Wevelgem met enkel een 9e plek niet heel denderend gescoord.
Het gaat om de beste tien renners van iedere ploeg. Anacona en Louvel zitten daar niet bij in het geval van Arkea, dus die punten vervallen alweer.

Gisteren was het verschil overigens 300 punten in het voordeel van Alpecin, dus ik denk niet dat het verder veel uitmaakt.
pi_195588984
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 15:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Het gaat om de beste tien renners van iedere ploeg. Anacona en Louvel zitten daar niet bij in het geval van Arkea, dus die punten vervallen alweer.

Gisteren was het verschil overigens 300 punten in het voordeel van Alpecin, dus ik denk niet dat het verder veel uitmaakt.
Oke, dat mag niet misgaan dan. Helemaal als er zondag normaal gekoerst gaat worden.

Wel benieuwd of we dan woensdag een duosprint Bouhanni - McLay gaan zien als een soort laatste wanhoopspoging.
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 15:29:45 #181
pi_195589068
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 15:25 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Oke, dat mag niet misgaan dan. Helemaal als er zondag normaal gekoerst gaat worden.

Wel benieuwd of we dan woensdag een duosprint Bouhanni - McLay gaan zien als een soort laatste wanhoopspoging.
Als ze 1 en 2 worden en daarna ook nog even schroeien in De Panne zou het nog kunnen.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 12 oktober 2020 @ 16:04:43 #182
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_195589841
twitter

Over een poosje heet Jumbo-Visma ook anders omdat er nieuwe producten in de supermarkt liggen? :')
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:08:23 #183
262211 hhh38
pi_195589907
quote:
14s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:04 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]

Over een poosje heet Jumbo-Visma ook anders omdat er nieuwe producten in de supermarkt liggen? :')
Verse sushi-Visma _O_
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:09:45 #184
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195589932
quote:
[ twitter ]

Partyknaks-Visma _O_
pi_195590183
Lotto reed ook een keer de Giro met een productnaam van Soudal.
Citius, Altius, Fortius.
pi_195590716
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:22 schreef Aguero het volgende:
Lotto reed ook een keer de Giro met een productnaam van Soudal.
Bij Lotto wijzigde de naam sowieso regelmatig, Predictor, Davitamon, Belisol.. en vast nog wel meer

[ Bericht 0% gewijzigd door Marcoss op 12-10-2020 17:02:39 ]
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:58:16 #187
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_195590826
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:53 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Bij Lotto wijzigde naam sowieso regelmatig, Predictor, Davitamon, Belisol.. en vast nog wel meer
Ja, een stuk of 10-12 :')
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:58:45 #188
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_195590837
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 15:13 schreef Dale__Cooper het volgende:
Arkea nog met 5 man in de top 11. Die zijn er nog mee bezig dus.
Als ze echt voor de punten reden, dan deden ze we heel stom met Louvel voor Hardy laten finishen.
pi_195591220
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 15:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Mocht Parijs-Roubaix doorgegaan zijn dan had Wawa het verschil daar wel gemaakt!

Portugal was dan weer niet zo'n slimme keuze, dan hadden ze beter kunnen gaan heersen in Thailand.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:07:53 #190
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_195615814
Bardet start zondag, hulde.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:28:08 #191
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_195616917
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:53 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Bij Lotto wijzigde de naam sowieso regelmatig, Predictor, Davitamon, Belisol.. en vast nog wel meer
Dat waren dan ook subsponsors.
Net efkes anges
pi_195618232
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 19:28 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Dat waren dan ook subsponsors.
Zelfde situatie als nu bij QS toch? 1 van de merknamen van Deceuninck op het shirt ipv Deceuninck zelf.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:20:20 #193
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_195619104
Davitamon, belisol, Adecco waren allemaal aparte bedrijven. Soudal, fix-it zijn dan wel weer merknamen van 1 bedrijf.
Net efkes anges
pi_195620056
quote:
[ twitter ]

"Valles, lekker geen vlees, lekker geen Visma"?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:06:52 #195
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_195620297
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:20 schreef Sjoerd102 het volgende:
Davitamon, belisol, Adecco waren allemaal aparte bedrijven. Soudal, fix-it zijn dan wel weer merknamen van 1 bedrijf.
Davitamon is ook een merknaam van omega pharma
pi_195620505
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:58 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ja, een stuk of 10-12 :')
Maar toch niet binnen één seizoen?
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:49:10 #197
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_195621272
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 21:16 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Maar toch niet binnen één seizoen?
Nee, over paar decennia :7
  woensdag 14 oktober 2020 @ 11:57:09 #198
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_195630412
quote:
Hij probeerde zondag nog te anticiperen, maar Jasper Philipsen en zijn ploegmaats van UAE Team Emirates reden in Gent-Wevelgem achter de feiten aan. “Uiteindelijk moet ik toegeven dat ik nog de uithouding mis om te kunnen meedoen voor de zege in de kasseiklassiekers”, vertelt Philipsen. “Tijdens de verkenning knal ik die bergjes keihard naar boven, maar in de wedstrijd is het anders. Dan heb je al een pak kilometers in de benen en vooral die opeenvolging van hellingen is nog te zwaar. Als de besten gaan, moet ik passen. Dat merkte ik ook in die slotrit in de BinckBank Tour. Er is nog werk aan de winkel, ik moet taaier worden en frisser zijn in de finale.”

Je hebt getraind op je spurt en dat heeft wel succes opgeleverd. Ten koste van die duurzaamheid?
“Misschien, maar ik ben nog maar 22. Er is nog veel progressiemarge. Ik wil als Vlaming die kasseiklassiekers nog niet loslaten. Maar op een bepaald moment zal ik het realistisch moeten bekijken en misschien een iets duidelijkere keuze maken.”

Door je prestaties bij de jeugd werd je bij je debuut bij de profs omschreven als een type Tom Boonen. Dat zorgt voor druk.
“Ik heb mij dat nooit aangetrokken. Pas als ik iets kan betekenen in koersen als de Ronde van Vlaanderen, zou die vergelijking kunnen opgaan. Maar ik moet vooral mijn eigen naam maken.”

Door de Scheldeprijs te winnen, bijvoorbeeld. Weet je welke Belg het laatst won? Het is veertien jaar geleden.
“Dat kan alleen Tom Boonen zijn. (lacht) Maar ik heb er vertrouwen in. Ik heb al bewezen dat ik de snelste mannen in het peloton kan kloppen. Als het een beetje meezit, kan ik winnen in Schoten. Het is altijd een bewogen spurt op de Churchilllaan, het komt erop aan uit de drukte te blijven en gevaarlijke situaties te vermijden. Ik moet nog praten met de ploegleiding, maar ik denk wel dat ik mijn eigen kans mag gaan. Alexander Kristoff, die in 2015 won, mikt vooral op de Ronde.”

Zondag sta jij niet aan de start in Antwerpen.
“Neen, ik rijd vanaf dinsdag de Vuelta. Om ervaring op te doen zou het goed geweest zijn om de Ronde van Vlaanderen te rijden, maar een grote ronde is ook nodig om een grotere motor te krijgen. In tegenstelling tot de Tour vorig jaar wil ik nu wel tot het einde meedoen. En ritzeges proberen te pakken. Er zullen niet zoveel kansen zijn, maar ik ga mij iedere keer smijten. Althans: als ik de krans krijg, want door de stijgende coronacijfers en de positieve gevallen in de Giro blijft het allemaal onzeker. Ik hoop echt dat we onze job kunnen doen, al primeert uiteraard de gezondheid van iedereen. Het zou ook ideaal zijn om de winter in te gaan met zo’n Vuelta in de benen. Als je dan hervat, kan die conditie nog niet helemaal weg zijn en heb je al een sterke basis.”

Daarna begin je aan een nieuw hoofdstuk bij Alpecin-Fenix. Het lijkt een stap achteruit.
“Dat is het niet. Die ploeg is enorm aan het groeien en gaat dat nog doen. Het is opvallend hoe elke renner daar het beste uit zichzelf haalt. En ik zal er een zeer mooi programma kunnen rijden, want het ziet ernaar uit de we startrecht zullen krijgen in de World Tour-koersen. Je hebt natuurlijk Mathieu van der Poel, maar er zijn nog een pak andere toppers, zoals Tim Merlier. Hij is ook een spurter, maar we zullen allebei wel onze kansen krijgen.”

De broers Roodhooft zullen wellicht ook strenger zijn dan de ploegleiding van UAE Team Emirates. Volgens sommigen moet je iets ernstiger met je vak bezig zijn.
“Je bedoelt die uitlatingen van Michel Wuyts en José De Cauwer? Hoe kunnen zij nu over mij oordelen? Weten zij wel wat ik er allemaal voor doe? Het klopt dat ik na mijn eerste profjaar beseft hebt dat ik het iets professioneler moest aanpakken. Maar intussen heb ik daar al grote stappen in gezet. Ik wil ook niet overhaast te werk gaan door 300 procent ervoor te gaan en dan een weerslag te krijgen. Stap voor stap zoeken naar wat werkt bij mij is de boodschap. Ik wil ook plezier en voldoening halen uit mijn job en mij niet verliezen in details. Ik wil dit nog lang doen en niet na een paar jaar uitgekeken zijn op de koers. Maar wie mij echt kent en met mij samenwerkt, weet dat ik alles doe om beter en beter te worden. Ik leer ook iedere dag nog bij en zal nog bepaalde aspecten ontdekken. Ik ben 22 jaar, hé.”

Dat is even oud als je ploegmaat Tadej Pogacar. Was je verbaasd dat hij de Tour won?
“Ja en neen. Vanaf onze eerste stage samen wist ik dat hij tot uitzonderlijke dingen in staat was. Maar wat hij in die Tour liet zien in die tijdrit, was fenomenaal. Ik zat in de auto met open mond naar de radio te luisteren. Ik overwoog zelfs om mij aan de kant te zetten. Tadej en ik trokken van in het begin bij het team veel met elkaar op. Het klikte meteen tussen ons. Ik was zo blij toen hij won, ik gunde het hem zo hard.”

Je bent met hem nog deze winter op reis geweest.
“We trokken naar Malta met z’n vieren, want ook onze vriendinnen komen goed overeen. De fietsen waren ook mee, maar grote tochten hebben we niet gedaan, hoor. Hij heeft de Tour niet gewonnen omdat ik hem daar op sleeptouw heb genomen. (lacht) Integendeel, we hebben daar goed van het leven genoten. Hij is zo’n toffe en relaxte kerel. Heel bescheiden ook. Toen bleek dat de eindzege in de Tour binnen was, heb ik meteen een whatsapp gestuurd. Dat zullen wel veel mensen hebben gedaan, maar hij reageerde heel snel. Nu ik van ploeg verander, zal het misschien moeilijker zijn om samen iets te doen, maar we gaan zeker contact blijven houden. En hopelijk zie ik hem volgend jaar terug in de Tour.”
  woensdag 14 oktober 2020 @ 14:19:34 #199
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_195633439
Cavendish weeral in de vlucht (en Askey), mooi. Hopelijk kan hij ergens nog een contractje krijgen. :)
pi_195635774
Christophe Vandegoor?
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 16:22:33 #201
Belg
pi_195635794
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:21 schreef El-Stinho het volgende:
Christophe Vandegoor?
wuyts in quarantaine zat bij Bakelands

Alhoewel die zondag gewoon de ronde deed :')
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  woensdag 14 oktober 2020 @ 16:22:57 #202
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_195635798
Jeetje, de meest doodse persoon van de hele redactie in de commentaarcabine
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 16:24:15 #203
Belg
pi_195635816
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:22 schreef Szura het volgende:
Jeetje, de meest doodse persoon van de hele redactie in de commentaarcabine
Ik vrees dat hij de opvolger van Wuyts zal worden. Aangezien Renaat al ook oud is en Ruben vooral de vrouwen doet
  woensdag 14 oktober 2020 @ 16:24:50 #204
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195635825
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:24 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Ik vrees dat hij de opvolger van Wuyts zal worden. Aangezien Renaat al ook oud is en Ruben vooral de vrouwen doet
Ruben doet vooral de vrouwen? Niet verkeerd.
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 16:26:04 #205
Belg
pi_195635857
quote:
9s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:24 schreef Momo het volgende:

[..]

Ruben doet vooral de vrouwen? Niet verkeerd.
Geeft commentaar op vrouwenwedstrijden :@
  woensdag 14 oktober 2020 @ 16:26:47 #206
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_195635867
quote:

[..]

En Sven Nys de opvolger van De Cauwer.
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 16:27:07 #207
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_195635872
quote:

[..]

Renaat is 52, die kan nog wel even mee
  woensdag 14 oktober 2020 @ 16:27:20 #208
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_195635874
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:26 schreef Beregd het volgende:

[..]

Kan. Maar het kan ook niet.
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 16:27:30 #209
pi_195635878
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:26 schreef Beregd het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar het kan ook niet.
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 16:27:39 #210
Belg
pi_195635882
Dan zullen de Belgen straks naar NOS gaan :P
  woensdag 14 oktober 2020 @ 16:28:21 #211
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_195635891
.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 16:28:53 #212
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195635898
Ach Mark
  woensdag 14 oktober 2020 @ 16:29:24 #213
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_195635903
Zou lachwekkend zijn als Cavendish nog ergens een contract krijgt
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 16:30:05 #214
Belg
pi_195635914
Hang je fiets aan de haak Cav. Wordt ploegleider ofzo of doe iets nuttig.
pi_195635934
Kwaliteit van Picavet.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 16:31:09 #216
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_195635939
Bengels
  woensdag 14 oktober 2020 @ 16:31:36 #217
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_195635945
Dunglish
  woensdag 14 oktober 2020 @ 16:32:13 #218
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_195635956
Luider, Chris!
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 16:32:23 #219
362868 crew  Slobeend
of all places
  woensdag 14 oktober 2020 @ 16:34:23 #220
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_195635993
Wout van Aert genoemd
  woensdag 14 oktober 2020 @ 16:37:46 #221
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_195636062
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:29 schreef Szura het volgende:
Zou lachwekkend zijn als Cavendish nog ergens een contract krijgt
Waarom?
  woensdag 14 oktober 2020 @ 16:38:56 #222
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_195636085
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:37 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat ie niet meer rendabel is voor de hoofdprijs die ze hem gezien zijn historie moeten betalen
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 16:39:31 #223
pi_195636095
Kris Boeckmans is ook op zoek naar een nieuw contract, jongens.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 16:41:36 #224
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195636137
Picavet.
pi_195636147
Net of hij door een vuvuzela loopt te spugen.
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2020 @ 16:43:16 #226
pi_195636175
chute
  woensdag 14 oktober 2020 @ 16:43:25 #227
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_195636180
Donovan op de Grondin
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 16:43:48 #228
pi_195636188
Wat een gekke val Johan.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 16:44:02 #229
168304 Mani89
pi_195636194
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Kris Boeckmans is ook op zoek naar een nieuw contract, jongens.
Misschien dat hij B&B Hotels nog zo gek kan krijgen.
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 16:44:38 #230
pi_195636207
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:44 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Misschien dat hij B&B Hotels nog zo gek kan krijgen.
Nee, Pineau heeft hem de deur gewezen.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 16:44:57 #231
168304 Mani89
pi_195636219
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Nee, Pineau heeft hem de deur gewezen.
Dan wordt het wegkapitein bij Tartaletto, of pensioen.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 16:46:15 #232
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_195636243
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:38 schreef Szura het volgende:

[..]

Omdat ie niet meer rendabel is voor de hoofdprijs die ze hem gezien zijn historie moeten betalen
Voor de start gaf hij aan dat het niet langer alleen om winnen gaat. Hij weet dus ook dat hij moet inleveren en weinig tot geen kansen meer gaat krijgen. Jongens als Cavendish (en Greipel) kunnen, zeker in een jonge ploeg, nog van behoorlijke waarde zijn.
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 16:50:12 #233
pi_195636343
Piotr is ook nog op zoek naar een contract.
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2020 @ 16:50:14 #234
pi_195636344
Die Riwal shirtjes blijven wel fantastisch he.
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 16:50:20 #235
362868 crew  Slobeend
of all places
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2020 @ 16:50:50 #236
pi_195636359
Enger is ook niet meer zo goed he?
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 16:50:55 #237
pi_195636364
Erik Engerd fietst nog, blijkbaar.
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 16:51:15 #238
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_195636369
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:46 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Voor de start gaf hij aan dat het niet langer alleen om winnen gaat. Hij weet dus ook dat hij moet inleveren en weinig tot geen kansen meer gaat krijgen. Jongens als Cavendish (en Greipel) kunnen, zeker in een jonge ploeg, nog van behoorlijke waarde zijn.
Op welke manier dan?
  woensdag 14 oktober 2020 @ 16:51:52 #239
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_195636384
Je bij een jochie van 19 in de wielen zetten, weigeren over te nemen en dan een demarrage plaatsen.. je moet er maar zin in hebben, voor de strijd van de prijslust.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 16:54:01 #240
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_195636424
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:51 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Op welke manier dan?
Wegkapitein.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 16:54:44 #241
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_195636440
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:54 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Wegkapitein.
Kletsmajoor lijkt me wel wat voor Cav
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2020 @ 16:54:59 #242
pi_195636448
Hofstettér
  woensdag 14 oktober 2020 @ 16:58:08 #243
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_195636517
ALFDAN!
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 16:58:10 #244
pi_195636519
José staat nog steeds volledig achter Alfdan.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 16:58:36 #245
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_195636528
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
José staat nog steeds volledig achter Alfdan.
De hele mensheid staat volledig achter Alfdan.
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 16:59:12 #246
pi_195636535
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:58 schreef AllesKaputt het volgende:

[..]

De hele mensheid staat volledig achter Alfdan.
Dat is ook wel weer zo ja.
pi_195636547
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:54 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Wegkapitein.
Maar bij welke PCT ploeg?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 oktober 2020 @ 17:02:22 #248
284411 crew  heywoodu
pi_195636589
Tom Skuuns.
pi_195636594
Ik zet mijn geld op Tim Merlier, want vandaag kan machinist Mathieu de trein niet laten ontsporen.

@Mani89
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 17:03:54 #250
pi_195636619
Zin in de duosprint van Arkea.
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 17:05:20 #251
362868 crew  Slobeend
of all places
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 oktober 2020 @ 17:05:27 #252
284411 crew  heywoodu
pi_195636654
Dit duwen en trekken en plekjes zoeken blijft toch wel leuk altijd.
pi_195636663
Ik ga uit van Cees en de Sunweb-bonus.
pi_195636675
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:05 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het plukje Sunweb zat wel erg ver.
Citius, Altius, Fortius.
pi_195636682
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:05 schreef Dale__Cooper het volgende:
Kanter sprint vandaag. Bol zou hier eerst niet eens rijden.
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 17:07:44 #256
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_195636711
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:02 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik zet mijn geld op Tim Merlier, want vandaag kan machinist Mathieu de trein niet laten ontsporen.

@:Mani89
#zoenvancameron
pi_195636723
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:07 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

#zoenvancameron
Is da nog steeds dik met mekaar?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 oktober 2020 @ 17:08:49 #259
284411 crew  heywoodu
pi_195636733
Oh shit :o
pi_195636736
Ai
  woensdag 14 oktober 2020 @ 17:08:59 #261
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_195636737
Zjut
pi_195636742
harde chute
pi_195636743
August Jensen op zijn bakkes.
pi_195636745
Daar probeerde een Bahrain Merida eroverheen te springen met zijn fiets maar het lukte hem niet oh jee
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 oktober 2020 @ 17:09:17 #265
284411 crew  heywoodu
pi_195636746
Er zit al een renner van een andere ploeg bij die eerste die viel en die zit te roepen om hulp, dat is geen best teken.
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2020 @ 17:09:23 #266
pi_195636747
De val die je wist dat zou komen
  woensdag 14 oktober 2020 @ 17:09:28 #267
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195636751
Klep jeeh
  woensdag 14 oktober 2020 @ 17:09:29 #268
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_195636752
Merlier liet zich naar buiten drukken
pi_195636753
Het WK sprinten WK vallen
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 17:09:48 #270
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_195636759
Die chute was niet fraai
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 14 oktober 2020 @ 17:09:52 #271
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_195636760
Lelijke sjuut.
pi_195636764
Au.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 oktober 2020 @ 17:10:00 #273
284411 crew  heywoodu
pi_195636765
Die van Riwal beweegt niet :{
pi_195636767
Dat is niet goed.
Citius, Altius, Fortius.
pi_195636768
:X :X :X
pi_195636770
Die ligt er niet goed bij ;(
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2020 @ 17:10:23 #277
pi_195636773
Die van riwal ligt er slecht bij zeg.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 17:10:26 #278
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195636775
Die Riwal ligt niet goed
  woensdag 14 oktober 2020 @ 17:10:28 #279
262211 hhh38
pi_195636776
Ziet er niet goed uit :{
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 17:10:39 #280
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_195636778
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:10 schreef heywoodu het volgende:
Die van Riwal beweegt niet :{
Daar gingen er heel wat overheen nog leek het :{
pi_195636789
Oei...dat vind ik altijd naar om te zien. Die renners die zo roerloos blijven liggen. :{

Ewan wel weer ontzettend sterk zeg.
pi_195636795
Ackermann rijdt Jensen gewoon onderuit.
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 17:11:32 #283
pi_195636796
Blijft een extreem matige wedstrijd dit. Altijd een sprint, altijd een chute.
pi_195636799
Ackermann rijdt hem omver. :{
Citius, Altius, Fortius.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 17:11:43 #285
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195636801
Wie was dat van Riwal? Havik, Budding, Arvid?
pi_195636802
Ewan wel indrukwekkend. Onderstreept zijn status als de beste sprinter ter wereld.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 oktober 2020 @ 17:12:03 #287
284411 crew  heywoodu
pi_195636810
Lekker blijven herhalen hoe die kerel knetterhard met zijn hoofd tegen de grond valt en we zijn helm eraf zien knallen.
pi_195636812
Ackermann moet de cel in
pi_195636815
Twee renners van Riwal die vielen? Of was die tweede een Delko?
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2020 @ 17:12:22 #290
pi_195636817
Die helm vloog eraf toch? :{
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 oktober 2020 @ 17:12:25 #291
284411 crew  heywoodu
pi_195636819
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:12 schreef TargaFlorio het volgende:
Sowieso iemand van Delko, dus dat zou goed kunnen.
pi_195636822
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:12 schreef TargaFlorio het volgende:
Die tweede was inderdaad Pierre Barbier.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 oktober 2020 @ 17:12:36 #293
284411 crew  heywoodu
pi_195636824
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die helm vloog eraf toch? :{
Ja, zodra hij de grond raakte stuiterde die helm weg.
pi_195636834
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:11 schreef Momo het volgende:
Wie was dat van Riwal? Havik, Budding, Arvid?
Wat ik zei, August Jensen leek me qua postuur.
pi_195636837
Deze aankomst mag toch net zoals die in Polen best heroverwogen worden? Elk jaar vallen voor mijn gevoel.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 17:13:20 #296
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_195636842
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:12 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ja, zodra hij de grond raakte stuiterde die helm weg.
8)7
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 14 oktober 2020 @ 17:13:43 #297
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_195636851
twitter

NOS zegt De Kleijn.
pi_195636857
Valt door de move van Ackermann volgens mij.
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 17:14:47 #299
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_195636872
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:13 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]

NOS zegt De Kleijn.
De NOS heeft er minder verstand van dan de users hier.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 oktober 2020 @ 17:15:05 #300
284411 crew  heywoodu
pi_195636880
Bonifazio maakte ook een gekke zwieper zodra hij uit het wiel kwam, geen idee of Ackermann daarvoor uit moest wijken.
pi_195636887
Goede vraag wel.. Ewan zegt net hoe belangrijk deze wedstrijd en zege is voor hem en vooral voor de ploeg en dan vraag je daarna of deze zege belangrijk is voor de ploeg..
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 oktober 2020 @ 17:15:26 #302
284411 crew  heywoodu
pi_195636888
Niet De Kleijn dus, want 8e.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')